Vain itsemurha enää vaihtoehtona?

mittaonihantäysi

Oon ollut masentunut vuosikausia ja ihan varhaisteinistä saakka. Oon nyt täysi-ikäinen, terapiassa ja mikään ei kunnolla auta. On puhuttu asioista, syöty lääkkeitä, koitettu muuttaa ajatusmalleja, etsitty lapsuudesta syitä ja MIKÄÄN ei auta. Hoitavaa läääkäriä ei kiinnosta pas kan vertaa mun tilanne ja terapeuttini vaikuttaa epätoivoiselta mun suhteen. Nyt on kesätauko terapias ja tuntuu, et henkisesti hajoan tän tauon aikana aika pahasti. Haluan vaan kuolla. Nyt. Ja tulee kauheen syyllinen olo.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkoholi pahentaa asiaa. Tekemistä, opiskelua, tai työtä - ei jää aikaa murheille. (Joita ei oikeasti ole).

    • kokeiles_tätä

      Kokeileppa vaihtaa ruokavaliota parempaan. Punanen liha ja maitotuotteet poies ja kala, pähkinät ja kasvikset tilalle. Se vaikuttaa yllättävän paljon vointiin mitä syö. Mulla oli kans masennusta, mutta kun vaihdoin ruokavaliota, niin heti rupes kulkee asiat paremmin. http://www.phreshproducts.com/wp-content/gallery/charts/alkaline-food-chart-wm.jpg

      Alkoholia ei missään nimessä pitäs masiksessa nauttia.

    • Lensimaahanenkeli

      Älä hyvä immeinen tee ittelles mitään pahaa. Huono ruokavalio ja vähäinen liikunta ovat syynä huonoon oloosi. Siispä vaihda vihreään kasvisravintoon ja myös värikkääseen kasvisravintoon eli ravinnossa pitää olla vihreää (herne, papu, salaatit, kaalit, yrtit, kiivit), punaisia tai oransseja kasveja (punajuuri, paprika, tomaatti, meloni, chili, vadelma, mansikka), keltaisia kasveja (ananas, appelsiini, mandariini, klementiini, tyrni, porkkana, hunajameloni, lanttu, nauris), sinisiä kasveja (mustikka, karhunvatukka, luumu), valkoisia kasveja (sipuli, valkosipuli, peruna kuorineen, täysjyväriisi, soija, kookospähkinä), muutamia mainitakseni. Näitä pitää olla tasasuhtaisesti lautasella. Jos olet allerginen jollekin, vaihda johonkin muuhun sopivaan kasviin samasta väristä. Lihaa, makkaraa ja teollisia ruokia vältä, ja syö hyvin vähän. Vaihda makkarat luomulihaan tai lähellä tuotettuun lihaan ja kalaan. Samoin jäätelöitä sokeria, karkkia ja suklaata ja limonadeja hyvin vähän ja harvoin. Tee mieluummin itse kakut, jäätelöt ja makeiset ilman lisäaineita, värejä ja aspartaameja. Kiitä aina Luojaa, kun alat syödä, että Hän pitää sinusta huolen. Kiittäminen parantaa mielialaasi. Jos et usko Luojaan, kiitä Luontoa. Se pitää sinusta huolen (ja siellä taustalla voi olla jopa Luoja). Kävele tai liiku mahdollisimman säännöllisesti kauniissa luonnossa. Ala valokuvata eri luontokohteita. Tee niistä oma albumi. Älä tuijota jatkuvasti somessa nenä ruudussa. Feissibuuk vain masentaa. Lue mieluummin Aku Ankkaa ja katso hauskoja sarjakuvaleffoja silloin tällöin. Häntä pystyyn! Ajattele, että elämäsi on tärkeä, koska olet olemassa. Kun olet olemassa, Luoja tahtoo sinun silmiesi kautta tarkastella tätä maailmaa, samoin tunteittesi ja aistiesi kautta. Kuuntele kosken kuohua tai puron solinaa ja lintujen laulua. Mieti, miksi ne ovat olemassa. Siksi, että niillä on tarkoituksensa, kuten sinullakin. Jos olet työtön, ala tehdä jotain työtä korvaavaa: opettele piirtämään tai maalaamaan, käsitöitä tai askartelemaan. Tee työtä itsellesi, virkkaa tai neulo ensi talveksi kintaat, pipo ja kaulaliina tai villapaita. Ompele koneella patalappuja tai tilkkutäkki. Iloitse kättesi töistä. Keräile vaikka postimerkkejä ja osallistu kesätapahtumiin ihmisten parissa. Sekin virkistää. Metsästä voit poimia mustikoita ja tehdä mustikkapiirakkaa. Eräs kasvi ehkäisee masennusta ja se on voikukka ja lisää voikukan lehtiä pestyinä salaattiisi joka päivä kesän aikana. Kilpale jänön kanssa voikukan syönnissä. Tsemppiä!

      • Psykoottinen

        Jos huono ruokavalio on syynä masennukseen, niin miksi sitä ei sitten kerrota missään?


    • mittaonihantäysi

      Eka vastaaja: Sori mutta mä ihan opiskelen kyllä. Ja oon monesti koittanu hukuttaa murheet tekemiseen, mutta se ei toimi ihan tolleen! Ja on se hyvä, kun sä tiedät, onko mulla oikeita murheita vai ei. Noh, pikkuasioitahan varmaan esim. läpi koko peruskoulun jatkunu systemaattinen kiusaaminen tai väkivaltainen ja mua haukkuva isä on, puhumattakaan veljen taholta tulevasta seksuaalisesta häirinnästä omaa siskoaan kohtaan......

      Nimim. Kokeile tätä: Kiitos neuvoista. Jotain noista oon kokeillu joskus kyl laihdutusmielessä, mut ei oo auttanu mielialaan.

    • selviytyjäx

      Jos olosi on noin vaikea-hakeudu lääkäriin ja ehkäpä nyt olisi paikallaan osastojakso koska vaikutat niin epätoivoiselta ja jopa itsetuhoiselta.Älä anna periksi ja ja toivon enkeleitä tiellesi.

    • pirz

      Aika paljon raskaita asioita osunu sun kohdalles. Nykypäivänä näitä "elämän eksperttejä" tuntuu olevan kaikkialla ja niksiä jos toista. Olis oikeesti aika makeeta, jos jotai omegoita ja vitamiinei vetämällä muuttuisi onnelliseksi, mutta eiköhän jo maalaisjärjellä mietittynä tule tulokseen, että mielenterveydelliset haasteet ei "banaania syömällä" häviä. Toki ruokavalio voi auttaa vähän, mutta ei kyllä varmasti mikään ydinjuttu ole tässä. Asutko vielä kotona? Jos perhepiirissä huono ilmapiiri ja ongelmaa, ni joskus jo omilleen muuttaminen voi helpottaa pahinta ahdinkoa tai ainakin vähän. Noista raskaista tunteista on tosi vaikea päästä ja oman kokemuksen mukaan jopa tilanteiden rauhottua, voi jatkua aikansa ahdistukset. Siis, en pysty tietenkään puhua kuin omasta puolestani, mutta jotenki haluisin sua tsempata. Lomat on oikeesti masiksissa ihan karseimpia aikoja pidemmän päälle. Silloin alkaa aina ajatella enemmän ja helposti tulee umpikuja fiiliksiä. Älä häviä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe