Virhe tehtiin jo, kun...

kuluerä

Eerikan kohdalla todettiin tehdyn virheen jos silloin, kun lapsen annettiin muuttaa isänsä luo. Joskus tehdään samanlainen virhe, kun lapsi sijoitetaan esimerkiksi empatiakyvyttömille sijaisvanhemmille. Tällaisille sijaisvanhemmille lapset ovat rahaa ja heitä voi ottaa miten monta tahansa, jotta rahavuori kasvaa. Olenpa lukenut erään sijaisvanhemman kirjoittaneen lehdessä (otti todella paljon lapsia): "Näin voinne säästää kunnan kulutaakkaa".

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jälkiviisas

      Jälkikäteen ollaan niin viisaita ja vieläpä kateellinen. Sinulle en antaisi yhtään lasta hoitoon.

    • ennaltaviisas

      Mitä tarkoitat jälkiviisaalla? Eerikan kohdalla oli tehty 11 lastensuojeluilmoitusta ja tuon empatiakyvyttömän sijaisvanhemmankin kohdalla aikamoisen monta.
      Minä lienen jo omat lapseni kasvattanut.

      • sinuayksin

        Minä tarkoitin sinua. Eikä ollut sinun omista lapsistasi kyse.


      • lastensuoje

        On minulla oikeus ihmetellä, miksei viranomaiset puutu. Järkyttävää, että lapsi joutui kärsimään, vaikka hänestä oli tehty 11 lastensuojeluilmoitusta. Sitä sopii kaikkien ihmetellä jälkeenpäinkin. Jospa oppisimme jotain. Lasten tarkoitus tässä maailmassa ei ole kärsiä! Siitä tulee puhua etukäteen ja jälkikäteen, etuviisaasti ja jälkiviisaasti.
        Voin puhua asiasta, että kukaan toinen lapsi ei joudu kokemaan samanlaista. kenenkään lapsen ei myöskään pidä joutua oppimaan päihteiden käyttöä omilta vanhemmiltaan tai sijaisvanhemmilta! Se tässä tiedoksi niin etu- kuin jälkikäteen.


    • suruvain

      Olivatko mielestäsi oikea-aikaisesti Eerikan tilanteesta tehdyt lastensuojeluilmoitukset aiheettomia? Mikä siinä on asia, jolle olen mielestäsi kateellinen. Tuossa tragediassa ei mielestäni ole mitään kadehdittavaa. Ei myöskään siinä, että lapsi kasvaa vuosia sairaassa sijaisperheessä. Lapsi raukka. Voi sanoa, että paljon vaikeampi on sen jälkeen kasvaa aikuiseksi. Toivottavasti lapsella on nyt tasapainoisia aikuisia ympärillään.

      • sairastaon

        Kuka lapsiraukka kasvaa sairaassa sijaisperheessä ? Jos niin on , tee ilmoitus.


      • näinonnäreet

        Ja nimenomaan kateellinen sijaisperheille.


      • kysynvaan

        Ai siitä, kun yksi otti noin 10 lasta ja kirjoitteli lehdessä, että "vähentää kunnan kulutaakkaa". Kenelle olen kateellinen? Niille lapsille vaiko ammattitaidottomille rahanahneille sijaisvanhemmille?


      • psykologisettestit

        Haluaisinkin, että jo etukäteen (etuviisaasti) tutkittaisiin psykologisin testein sijaisvanhempien (tulevien?) sopivuus tehtävään. PRIDESTÄ ei ole mihinkään!


    • älähuomaa

      Tunnen kyllä ihmisiä, jotka eivät ole näkevinäänkään, että esimerkiksi isä ostaa alaikäiselle tupakkaa. Käskevät vieläpä toistenkin olla näkemättä mitään. Mielestäni tällaiset ihmiset ovat vastuussa päihdeongelmasta - lapsista, jotka kasvavat päihteisiin. Onhan sitä paljon kivampi olla "kiltti", kuin puuttua törkeisiin epäkohtiin, joista on lapsen kehitykselle vaaraa. Luulisi, että on jo nähnyt elämässä, mikä johtaa mihinkin. Mutta ei!

    • hohhoijakkaa

      Voi aivan hyvin nähdä ennakolta. Minä näen ainakin! Tiedän kyllä, mikä on vääryys lapsia kohtaan. Puutun, jos tiedän, että lapsen kanssa usutetaan olemaan sekava ja päihteitä käyttävä henkilö. Eräs ihminen ei puuttunut ja esitti "jälkeenpäin" ettei muka tiennyt mitään ennakolta. Valehteli. Tällainen ihminen haluaa miellyttää jotakuta yhtä henkilöä, eikä KENESTÄKÄÄN muusta ole väliä, ei hänestä itsestään, eikä edes LAPSESTA. Meitä on joka junaan. Pitääkin ottaa yhteyttä erääseen yhdistykseen, että kyllä muitakin ihmisiä pitää huomioida, kuin vain yhtä. Voi laupias samarialainen. En tiedä, ketä tuo henkilö luulee huijaavansa. Esittää hyväntekijää, mutta pilaa lapsen elämän vallankäytöllään.

    • enviitti

      Monenlaista näyttelijää löytyy tästä maailmasta. Eerikan isä ja äitipuoli näyttelivät mielestäni huonosti, mutta läpi meni. Eräät sijaisvanhemmat näyttelivät melko hyvin / huonosti (siinä ja siinä), ja aika kauan läpi meni. Olen myös havainnut, että joidenkin annetaan näytellä, koska maailmassa on niin paljon välinpitämättömyyttä. Ei välitetä, että lapselle ostetaan tupakkaa, kun ei viitsitä itse puuttua. Ei välitetä, että lapselle annetaan alkoholia, kun ei välitetä itse puuttua (viranomaiset / sijaisvanhemmat eivät välitä).

      • olitkopaikalla

        Ootko nähdyt miten se Erikan isä ja äitipuoli näytteli, kun tunnut tietävän ? Kuulee niitä hulluja psykopaatteja on maailma täynnä. Vievät toisia kuin pässiä narussa.Kuinka paljon manipuloidaan että harva huomaa,että kaikki on valhetta.


    • maniman

      Olen lukenut heidän toiminnastaan. Valitettavan paljon sijaishuollossa on manipulointia ja myös tällaisissa äitipuoli yms. kuvioissa (kuten Eerikan äitipuoli). Välinpitämättömyys on yhtä suuri vääryys lapsia kohtaan, kuin manipulointi. Usein ne molemmat esiintyvät samoissa tapauksissa.

      • yleistystä

        Erikan äitipuoli oli sairas päästään. Ei tuo ole normaalia toimintaa. Luuletko että kaikki äitipuolet tappavat lapsensa, tai kiusaavat heitä. Asiahan tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Mitähän yleensä tarkoitat manipuloinnilla lapsia kohtaan sijaisperheissä esimerkiksi ?
        Näitä asioita tapahtuu myös siellä "onnen ydinperheessä". Neljän seinän sisällä on hyvä toimia.


    • tutkiajahutkia

      Jos sijaishuoltokuviossa esiintyy manipulointia ja joku sen huomaa, pitää mielestäni viranomaisten tutkia asia tarkasti. Ei jättää tutkimatta, kuten usein tehdään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe