Vesikaton teko

Porvari

Minä purkasin juuri 30 vuotta olleen ormax tiilikaton.se oli pintavärjättyä betonitiiltä ja lähes kaikki joko halki tai niinsanotusti sulannet, katolta tuli alas koko ajan hiekan ja sementin pölyä,älkää vaan kukaan sekaantuko moiseen moskaan, silloin 30v sitten se kehuttiin maasta taivaaseen, jos ei olisi ollut kunnolla tehtyä aluskatetta,olisi koko mökki mädäntynyt.,Nyt laitoin ruukin tiilikuviopellin ja komia tuli ja vielä halvalla 7000e koko hoito listoineen ,lumiesteineen ja ränneineen 150 neliön katto ja teko kesti 3 päivää.Toinen firma pyysi 11500 euroa.

8

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiili_kainen

      Mulla on 85 tehty Ormaxin tiilikatto. Muutama tiili on vaihdettu rikkoutumisen takia. Menee vielä arviolta parikymmentä vuotta.
      200 neliön katon tiilet ja aluskatteet maksavat nykyään alle 3000.

      Sementin pölyä tuskin tulee katolta. Betonimuruja voi ehkä tulla.

      • rane2

        Tuota hintaa pellitkin maksaa, 4000e työ -verot ihan hyvä palkka, jos ei osaa ja pysty on silloin työstä maksettava toisille.
        Minulla yhdessä talossa yli 60 vuotta vanhat tiilet eikä montaa ole vaihdettu.


      • porvari

        Ei kyllä saa 200 neliön tiilikaton tarvikkeita alle 3000 euron , ota selvää ennenkun jaat hinta-arvioitasi ja katolta tuli tosiaankin betonin murusia ,kai sen tiedän kun kun olin itse näkemässä ja sillä katolla ei tosiaankaan tee mitään,on muutkin kovasti moittineet.


      • rane2
        porvari kirjoitti:

        Ei kyllä saa 200 neliön tiilikaton tarvikkeita alle 3000 euron , ota selvää ennenkun jaat hinta-arvioitasi ja katolta tuli tosiaankin betonin murusia ,kai sen tiedän kun kun olin itse näkemässä ja sillä katolla ei tosiaankaan tee mitään,on muutkin kovasti moittineet.

        http://www.taloon.com/kattotiili-aura/AT-0101/dp
        Ei tarvikkeiden hinnat mitään SALATIEDETTÄ ole.


      • ei_kyllä
        porvari kirjoitti:

        Ei kyllä saa 200 neliön tiilikaton tarvikkeita alle 3000 euron , ota selvää ennenkun jaat hinta-arvioitasi ja katolta tuli tosiaankin betonin murusia ,kai sen tiedän kun kun olin itse näkemässä ja sillä katolla ei tosiaankaan tee mitään,on muutkin kovasti moittineet.

        Ensin tuli hiekan ja sementin pölyä. Nyt tuli betonin murusia. Mitähän seuraavaksi? Ei kyllä.


    • Tiili-pelti

      Minulla on -88 tehty talo, jonka kattopellit alkaa olemaan vaihtokunnossa. Siis osapuilleen saman ikäiset kuin aloittajan tiilikatto. Kerran huoltomaalattu, mutta silloinkin pinnoite jo vähän kesi, joten en usko, että enää maalauksella selviää. Ja aluskate on ollut tarpeen sielläkin. Luulin tiilikattojen olevan pitkäikäisempiä kuin peltikatot.

    • silläkin_saa

      200 neliön tiilet ja aluskatteen saa yhteensä alle 2000 €:n jos osaa katsoa mistä ostaa. Rakentaja.fi palstoilla oli juuri tällainen tarjous joka sisälsi rahdin.

    • flöid13

      Meillä Viron-pojat teki siistiä työtä ja huolellisesti.
      Sain edullisesti Viru Valgeeta samalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe