Ihastuminen laukaisee itsevihan

itseluottamustaenemmän

Hei, kaipaisin apua! Ihastuin yhteen poikaan ja kävimme treffeillä. Treffin jälkeen olin ihan sekaisin onnesta ja osasin ajatella että olen kaunis. Nyt parin päivän jälkeen alkoi hirveä masennus ja itseviha. Tuntuu että poika vihaa minua nyt ja peilistä katsoo löllymahainen rumilus. Kaikki menisi paremmin jos osaisin hyväksyä itseni. Jos vihaan itseäni, saatan karkottaa miehen pois luotani. Sitä en todellakaan halua. Miten itsetuntoa voi parantaa? Huomasin vasta kuinka tyhmällä äänellä ja tyhmiä juttuja puhun. En uskalla enää edes soittaa sille pojalle. Auttakaa :( En halua masentua uudelleen. Haluaisin oppia hyväksymään itseni ja saada enemmän luottamusta. Haluan uskoa itseeni ja siihen että joku voi rakastaa minua. Haluan ottaa unelmista kiinni ja toteuttaa niitä. Jos opin pitämään itsestäni, se kaikki voi olla mahdollista.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö98

      On yleistä, että ihastuminen laukaisee itsevihan. Joskus jopa hyvän itsetunnon omaava ihminen saattaa alkaa miettiä, että mikä minussa on vikana tms, kun on kovin ihastunut.

      Itsetuntoa ei missään nimessä kannata perustaa kehenkään toiseen.
      Jos itsetunto on siitä kiinni, mikä on toisten mielipide itsestäsi/ulkonäöstäsi, tai itsetunto pysyy kehujen avulla ylhäällä ja romahtaa haukuista, se ei ole hyvä asia.
      Jos perustaa itsetuntonsa jonkun pojan mielipiteisiin, itsetunto romahtaa samantien kun suhde/säätö menee poikki.

      Perusta itsetuntosi siihen mitä itse itsestäsi ajattelet. Kannattaa ajan kanssa ja rauhassa miettiä itseään, luonnettaan yms. Kun tarpeeksi on miettinyt, alkaa omakuva pikkuhiljaa muodostua, alat huomata mitkä ovat vahvuutesi ja mitkä heikkoutesi. Opit käyttämään vahvuuksiasi entistä paremmin hyväksesi ja kiinnittää huomiota heikompiin kohtiisi ja kehittää niitä. Alat tuntea itsesi entistä paremmin.
      Löydät itsestäsi täysin uusia, hyviä puolia.
      Hyvä itsetuntemus kehittää itseluottamusta ja alat huomaamattasi ajatella itsestäsi aina vain positiivisemmin.
      Alat pitää peilikuvastasi. Alat ajatella että harregod, minähän olen ihan mielettömän lahjakas tässä asiassa. Minullahan on mahdollisuuksia vaikka mihin. Sen myötä, pystyt toteuttamaan unelmiasi ja nauttimaan elämästäsi, ja itsestäsi. Toisen ihmisen rakastaminen on paljon helpompaa, kun rakastaa itse itseään.

      Kirjoitit fiksusti tilanteestasi ja ajatuksistasi. Olet selkeästi tiedostanut sen tärkeän asian että kaikki on mahdollista kun opit pitämään itsestäsi.
      Vaikutat tytöltä, joka osaa ajatella asioita, joten uskon että sinun on helppo tutkiskella itseäsi ja sitä kautta löytää itsesi ja oppia luottamaan itseesi.

      Paljon tsemppiä giiirl! Terveisin, itsetunto-ongelmien kanssa aiemmin paininut, nykyään onnellinen tyttö. :-)

      Ps. Tuosta pojasta vielä senverran, en todellakaan usko että hän ajattelee sinusta noin kuin itse itsestäsi olet viimepäivinä ajatellut. Pitää sinua luultavasti kauniina hyväkroppaisena, mukavana tyttönä, kun treffeillekkin lähti. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe