Mustikassa..

äitixxx

Olin lasteni kanssa mustikassa tänään. Samoissa paikoissa liikuimme kuin monena vuotena ennenkin.
Ensimmäistä kertaa meidät kuitenkin ajettiin pois metsästä.

Punaiseen takkiin pukeutunut keski-iän ylittänyt rouva vaalean koiransa kanssa jäi seisomaan polun varteen ja tuijottamaan. Muutaman hetken minua ja lastani vahdattuaan käski meidän mennä muualle mustikkaan. Oli kuulemma "taloja siinä ympärillä."
Eipä vaan näkynyt ainoatakaan.
Kauempana on talo/taloja, mutta ei lähellä tuota kyseistä paikkaa. Ei näkö- eikä kuuloyhteyttä.

En siinä tilanteessa saanut sanaa suusta, koska olin niin "ällikällä lyöty", kuinka omahyväinen (?) voi ihminen olla.

Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoriso ei käy metsässä. Kyseisenlainen käytös ei sitä ainakaan edistä.
Itse en kyllä lasteni kanssa tuosta lannistu, aion viedä heitä jatkossakin marjaan.

Kyseinen nainen saisi kyllä hävetä käytöstään ja tutustua lakiin nimeltä jokamiehenoikeus.


Kateus se vie kalatkin vedestä...

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LääkOnPuolustaudu

      Totta kai tuollainen ikävä käytös pahoittaa mielen. Onneksi mielipaha menee ohitse. Itse olen kohdannut erinäisiä moukkamaisesti käyttäytyviä ihmisiä tällä seudulla. Kohteliaana ihmisenä olen kantapään kautta oppinut, että näihin ihmistyyppeihin ei päde mikään muu kuin että sanoo itse heti kovan sanan ("Anteeksi, onko teillä mitään oikeatakin asiaa? Jos ei ole, niin voitteko poistua häiritsemästä meitä. Tässä on mukavampaakin tekemistä kuin kuunnella toisen ilkeyksiä.") päin kasvoja. Sillä saa törtöt vaikenemaan ja poistumaan häiritsemästä toisten elämäniloa.

      • MammaMia88

        Todella hyvä! Nuorisoa saisi ainakin kouluttaa käyttäytymään. Harvinaisen tyhmää jälkikasvua täällä. Työni puolesta olen kyllä nähnyt nuorison käyttäytymisen muuallakin.


    • Mirjaki88

      Niin olin minäkin.Löytynyt pururadalta pieni siili verissään jalkahaava.Nyt se on pirteä ja odottaa vapauttamista mutta keksittiin outo piirre,se on kesy,eli antaa silitellä kuonosta esim.eikä pompi sillai kerällä kuten luonnon siili tekee.Heräsi kysymys onko karannut lemmikkisiili joltain,olen päästämässä sen luontoon että viikon sisällä kun ilmoittelet jos on karannut olisi kiva,pistä lehteen ilmoitus.Muuten päästän luontoon.

    • TASA-ARVO

      Juu näitä jokamiehen oikeuksien puolesta vääntäviä ihmisiä aina on ja osa valtakunnan päättäjistäkin sosialisoi jo toisten omaisuutta. Eikös se Tuomioja SDP:stä ollut se, joka völjäsi viimekaudella niitä lupia marjanpoimijoille Suomeen.

      Sanon vain sen, että velaksi olen ostanut ja hiljalleen palkastani maksanut metsäalueeni, en missään tapauksessa hyväksy, että siellä ravaa ulkopuolisia ihmisiä. Viimeksi pienen alueen suurin osa männyntaimenista oli latvat poikki näistä puolukan poimijoiden haravanjäljistä. Taas ainoa, jonka pussia kirpaisi oli maanomista, kun tilasi uudet taimenet ja istutuksen kyseiselle alueelle ja syylliset olivat ulkopuoliset marjanpoimijat, joille en lupaa ole antanut taimia tuhota.

      Sitten hyväksyn marjanpoimijat metsääni, jos saan veloituksetta käyttää heidän autoaan matkustamiseen, käydä ilmaiseksi heidän jääkaapeillaan ja käyttää heidän vaatteita vaikka linnun pelättiminä. Siis puolin ja toisin vapaa tavarankäyttöoikeus kummankin omaisuuteen. Tasa-arvo, missä sitä on, tämä marjanpoiminta on vain yksipuolista röyhkeyttä. Jokaisella on mahdollisuus ostaa metsää ja hakea sieltä marjansa.

      • Eipä-tainnut

        aloituksessa olla kyse ulkomaisista ammattipoimijoista, vaan ihan kotitarpeeseen kerääjistä. En itsekään hyväksy taimien tuhoamista metsästäni, mutta käsin saa marjoja kerätä.


      • 150hehtaaria

        Männyntaimen on aivan uusi kalalaji Suomessa!

        TASA-ARVO ei ole kovin paljon tasa-arvosta kuullutkaan. Köyhät ne vain ostelee velaksi metsälöitä ja sitten pitää täällä röyhistellä muutamalla vaivaisella hehtaarillaan. Mahtaako saada nukutuksi öitään, jos on pelättävä metsässä juoksentelevan "sivullisia"? Lieneekin hirvi, mikä pistelee männyn"taimenien" vuosikasvaimet turpaansa.


      • Huuhaatasuollat

        Jokamiehen oikeudet antavat oikeuden marjastaa ja sienestää vapaaati. Vingu minkä vingut, vaan sinä se rikollinen olet, jos minut tai jonkun muun metsästäsi asialliselta poimintaretkeltä pois ajat.


      • qqqwweerrtr

        minä tulen metsääsi ja syö kaikki marjat pois! se on minun oikeus ja sinä et voi tehdä mitään hähähähähähähähä


      • EIjokamiehenoikeutta
        150hehtaaria kirjoitti:

        Männyntaimen on aivan uusi kalalaji Suomessa!

        TASA-ARVO ei ole kovin paljon tasa-arvosta kuullutkaan. Köyhät ne vain ostelee velaksi metsälöitä ja sitten pitää täällä röyhistellä muutamalla vaivaisella hehtaarillaan. Mahtaako saada nukutuksi öitään, jos on pelättävä metsässä juoksentelevan "sivullisia"? Lieneekin hirvi, mikä pistelee männyn"taimenien" vuosikasvaimet turpaansa.

        Valitettavasti hirvikin on tallustellut ohi männyn taimien. Etkö tiennyt, että männyn taimet voi käsitellä hirvituhojen varalta ja hyvin toimii. Se on erijuttu, jos metsää on niin paljon, että ei viitsi taimia käsitellä istutuksen jälkeen. En ole kade eikä muutakaan, mutta marjanpoimijoita en hyväksy mailleni ja sillä siisti. Omaisuuteni ei kuulu jokamiehen oikeuksiin ja sillä siisti.


      • riivin.varretkin

        Kyllä kuuluu ja sillä siisti! Turha pullistella noin pienillä voimilla.


    • pillunviilaaja

      Tämä jokamiehen oikeus tulisi päivittää sillä naiset ja lapset eivät kuulu sen piiriin. Välittömästi tulee tehdä lakiehdotus että jokaista Suomen kansalaista koskisivat samat oikeudet. Tämä nykyinen laki on hengeltään syrjivä. Nimeksi uudelle laille jokaihmisen oikeus.

    • Muumaamustikka

      Missä päin Hämeenkyröä teidät tultiin hätistelemään?

    • menemetsään

      Käyttäkää järkeä

      Lapissa teiden varret ja helppokulkuiset paikat varattu vanhuksille, lapsille ja huonojalkaisille.

      Herrasmiessopimus ettei hyväkulkuiset siitä poimi.


      Ettekö ole ikinä kuulleet???

      • Tietotoimisto66

        No kun Hämeenkyröläinen on niin raukka vellihousu pelkuri(vaikka toisin humalassa uhoaa)ettei uskalla 50 metriä kauemmas autolta metsään mennä. Perimätieto kun kertoo että Hämeenkyrön metsissä on nähty aikoinaan karhun jäljet.


      • EIjokamiehenoikeutta

        Joo ei Ikaalisissa sitä ole kuultu, Riitialastakin veivät koululasten puolukat yhtenä
        syksynä nuo ulkomaalaiset. Paikalliset tiesivät, että siihen ei mennä poimimaan vaan jätetään alue koululaisille. Itse ärähdin myös noille mistä lie tulleille poimijoille, kun menivät naapurin vanhan rouvan puskiin röyhkeästi noukkimaan.


      • riitialalaista.suupaskaa

        Taisitpa lykätä oikein emävaleita.


    • HyvätNaurut

      Miksette jääneet poimimaan marjoja? Olisitte antaneet rouvan louskuttaa koiransa kanssa vieressä. Kyllähän se kanttia vaatii, mutta niin vaatii moni muukin asia Nyky-Suomessa, jos haluaa puolensa pitää.

      Olet myös oikeassa noista taloista, elikä näköyhteys ja jotain 100 metriä on se raja. Kenelläkään ei ole hehtaarin pihapiirejä.

      Tuollaisessa tilanteessa tarvitaan annos röyhkeyttä. Itse olisin luultavasti nauranut ja todennut lapsille, että meillä on täällä Suomessa jokamiehenoikeudet, kertonut, mitä se pitää sisällään ja komentanut lapset mättähille. Rouvalta olisin kysynyt, mitäs nyt aiot tehdä?

    • Rasistikortti

      Mustikka on kyl aika rasistininen nimi marjalle. Nimeksi vaikka Herkukka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe