Otakoppi: Kuka on kenenkin MAMU ?

Johdanto:
.
5 Moos 10:17 "Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka EI KATSO HENKILÖÖN eikä ota lahjusta,

10:18 joka hankkii orvolle ja leskelle oikeuden ja joka RAKASTAA MUUKALAISTA ja antaa hänelle ruuan ja vaatteen.

10:19 Sentähden RAKASTAKAA muukalaista, sillä TE OLETTE ITSE OLLEET MUUKALAISINA EGYPTIN MAASSA."
.

Hebr."Ger" = Muukalainen, Maahanmuuttaja, Ulkomaalainen
http://biblehub.com/hebrew/1616.htm
___________________

Herää kysymyksiä...

Onko Vanhan testamentin ja Mooseksen ohjeet tarkoitettu ensisijaisesti vain Israelin kansalle eli Seemiläisille Juutalaisille vai onko Vanhaa testamenttia mahdollista toteuttaa myöskin muissakin kulttuureissa ja kansoissa eli ns. "pakanakristillisissä" maissa ?
.
Vai pitäisikö meidän suhtautua Mooseksen lakiin ja ohjeisiin ikään kuin Uuden testamentin kautta ja yleisen Rakkauden kaksoiskäskyn kautta ?

_____________________

Lopuksi erään ihmisen ajatelmalainaus eräästä Facebook kirjoituksesta !
.
"Tiedättehän miten pienet lapset piirtävät ihmisen.
Tikku-ukkona.
Ihminen koostuu vain muutamasta suorasta viivasta.
Pään kohdalla on tyhjä ympyrä.
Ihminen vailla ulokkeita ja syvyyttä.
Tikku-ukkoon ei mahdu sisään sydäntä.
Se on täysin vailla inhimillisyyttä.
Tikku-ukko on totisesti palliton.
Tyhjä.
Koostuu vain muutamasta suorasta viivasta.

Joistakin piirustuksista tikku-ukot ovat päässeet karkuun.
Pelokkaana joutuvat elämään sellaisten ihmisten joukossa,
jotka ovat piirtäneet vähän vanhemmat lapset.
Näille ihmisille on piirretty jo ulottuvuuksia.
Syvyyttä. Joiden viivat aaltoilevat.
He ovat tikku-ukoista paksumpia.
Sisään mahtuu sydän ja inhimillisyys.

Rakkaus on rajatonta.
Se sallii kaikkien kansojen tulla."

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • anneelina8

        Jos Jumala ei säästänyt lunnollisia oksia, (siis Juutalaisia ) niin ei hän säästä sinuakaan. (Pakanoita.) siinähän se on selvä vastaus raamatusta. Eihän tuo tarvitse enempiä selityksiä.
        Tuliko hyvä kalasaalis kysyn vain kun kirjoitit viimeksi että lähdet kalaan, olikohan se Pohjois Karjalaan?


      • Exadventistiparka
        anneelina8 kirjoitti:

        Jos Jumala ei säästänyt lunnollisia oksia, (siis Juutalaisia ) niin ei hän säästä sinuakaan. (Pakanoita.) siinähän se on selvä vastaus raamatusta. Eihän tuo tarvitse enempiä selityksiä.
        Tuliko hyvä kalasaalis kysyn vain kun kirjoitit viimeksi että lähdet kalaan, olikohan se Pohjois Karjalaan?

        "Tuliko hyvä kalasaalis kysyn vain kun kirjoitit viimeksi että lähdet kalaan"
        Toinen kysymys taas on se, oliko reissu mukava.
        Joonakin meni kalaan, muttei ymmärtääkseni tykännyt olla kalassa.


      • Anneliina8: "Jos Jumala ei säästänyt lunnollisia oksia, (siis Juutalaisia ) niin ei hän säästä sinuakaan. (Pakanoita.) siinähän se on selvä vastaus raamatusta. Eihän tuo tarvitse enempiä selityksiä."
        ____________________________________
        Room 11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen OKSASTAMAAN NE JÄLLEEN.
        .
        Niin raamatullisesti on siis aivan selvää, että ns. "Pyhä jäännös" koostuu Israelilaisista ja me "pakanakristityt" olemme vain "oksastettu" heihin eli alkuperäiseen Jumalan kansaan Israelilaisiin !
        .
        Adventistien ja Ellen G Whiten opetus että JUURI HE ELI ADVETISTIT olisivat tämä ns."Pyhä jäännös" on aivan HARHAOPPIA ! :O

        Vrt vielä Room 11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!

        11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.


      • anneelina8

        Kas kun minä en ole tuommoista ennen kuullut että vain adventistit olisivat pyhäjäänös, olen kyllä kuullut että kaikki uskovat pakanat ovat pyhä jäänös, mistä sinä tuommoisen olet lukenut että vain adventistit olisivat se pyhäjäänös?


      • anneelina8 kirjoitti:

        Kas kun minä en ole tuommoista ennen kuullut että vain adventistit olisivat pyhäjäänös, olen kyllä kuullut että kaikki uskovat pakanat ovat pyhä jäänös, mistä sinä tuommoisen olet lukenut että vain adventistit olisivat se pyhäjäänös?

        Noh.... sinä et nähtävästi ole oikein tutustunut kirkkosi opinkohtiin ...
        .
        Luepa Anneliina8 tuolta !
        .
        http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-jaannos
        Lainausta: "Mitä enemmän tämän liikkeen jäsenet tutkivat Raamattua, sitä vakuuttuneemmiksi he tulivat siitä, että Jumala oli kutsunut esiin jäännöksen jatkamaan kristillisen seurakunnan pysähtynyttä uskonpuhdistusta"
        .

        ELLEN G WHITEN JA ADVENTISTIEN MUKAAN SIIS NÄMÄ "SAPATTILAISET" OVAT TÄMÄ AINOA JA OIKEA "PYHÄ JÄÄNNÖS", JOTA MYÖS ELLEN HARHANÄYLLÄÄN PÖNKITTÄÄ !

        Vrt. Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139

        Näky n.1844 vuodelta !

        " Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa. Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni. Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan. Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille. Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon. Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan KÄSKYT ja Jeesuksen usko". Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa. Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
        .
        ....Jumalan käskyt tässä edellä siis tarkoittaa juuri 4 käskyä eli Sapattia ja sitä kautta sitä että vain 7 päivän adventistit ovat tämä ns. "Pyhä jäännös" seurakunta !

        (Ps. Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/ )


      • anneelina8

        Kopittelija: Näyttää että sinä olen lukenut E.Whiten kirjat, minä en ole lukenut paljon hänen kirjoja, minä olen lukenut raamattua, raamattu on Jumalan Sanaa, ihmisten kirjoittamat ovat ehkä hyviä, mutta ei niitä sovi pitää raamatun sanana.


      • anneelina8 kirjoitti:

        Kopittelija: Näyttää että sinä olen lukenut E.Whiten kirjat, minä en ole lukenut paljon hänen kirjoja, minä olen lukenut raamattua, raamattu on Jumalan Sanaa, ihmisten kirjoittamat ovat ehkä hyviä, mutta ei niitä sovi pitää raamatun sanana.

        Tässä vielä jatkoksi pieni lainaus Ellen G Whiten yhtä näkyä kirjasta "Hengellisiä kokemuksia"
        .
        " Sitten tuo kirkkaus erkani minusta, ja minulle osoitettiin JÄÄNNÖSKANSA maan päällä. Enkeli sanoi heille: "Tahdotteko välttää seitsemää viimeistä vitsausta? Tahdotteko päästä kirkkauteen nauttiaksenne siitä kaikesta, mitä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat ja ovat valmiit kärsimään hänen tähtensä? Jos tahdotte, niin teidän täytyy kuolla elääksenne. Valmistukaa! Valmistukaa! Valmistukaa! Teidän tulee valmistautua perusteellisemmin, kuin mitä tähän saakka olette valmistautuneet, sillä Herran päivä tulee kauheana, kiukulla ja vihan vimmalla maata autioksi asettamaan ja sen syntisiä sieltä teloittamaan. Uhratkaa kaikki Jumalalle! Laskekaa kaikki hänen alttarilleen- itsenne, OMAISUUTENNE, NIIN KAIKKI - elävänä uhrina! Kunniaan pääsy edellyttää kaiken luovuttamista. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, jossa ei varkaat murtaudu eikä ruoste turmele. Teidän on kärsittävä Kristuksen kanssa täällä, jos tahdotte tulla osalliseksi hänen kirkkaudestaan tämän jälkeen" (HK 76:1)
        https://egwwritings.org/singleframe.php#
        .

        Niin Anneliina8 oletko valmistautunut ja muistanut antaa kaiken omaisuutesi Adventtikirkolle "elävänä uhrina" ?


      • anneelina8

        Ei ole mitään kirkko minulta pyytänyt, oletkos sinä lahjoittanut omaisuutesi luterilaiselle kirkolle, voinhan minäkin kai udella sitä koska aloitit utelusi?
        Sinun ei tarvitse minulle kirjoitella E. Whiten kirjoituksia, minä osaan lukea ne jos haluan joko englanniksi, taikka suomeksi.
        Tunnut olevan taas kovasti hyökkäävällä päällä, onko elämässä vaikeuksia?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tässä vielä jatkoksi pieni lainaus Ellen G Whiten yhtä näkyä kirjasta "Hengellisiä kokemuksia"
        .
        " Sitten tuo kirkkaus erkani minusta, ja minulle osoitettiin JÄÄNNÖSKANSA maan päällä. Enkeli sanoi heille: "Tahdotteko välttää seitsemää viimeistä vitsausta? Tahdotteko päästä kirkkauteen nauttiaksenne siitä kaikesta, mitä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat ja ovat valmiit kärsimään hänen tähtensä? Jos tahdotte, niin teidän täytyy kuolla elääksenne. Valmistukaa! Valmistukaa! Valmistukaa! Teidän tulee valmistautua perusteellisemmin, kuin mitä tähän saakka olette valmistautuneet, sillä Herran päivä tulee kauheana, kiukulla ja vihan vimmalla maata autioksi asettamaan ja sen syntisiä sieltä teloittamaan. Uhratkaa kaikki Jumalalle! Laskekaa kaikki hänen alttarilleen- itsenne, OMAISUUTENNE, NIIN KAIKKI - elävänä uhrina! Kunniaan pääsy edellyttää kaiken luovuttamista. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, jossa ei varkaat murtaudu eikä ruoste turmele. Teidän on kärsittävä Kristuksen kanssa täällä, jos tahdotte tulla osalliseksi hänen kirkkaudestaan tämän jälkeen" (HK 76:1)
        https://egwwritings.org/singleframe.php#
        .

        Niin Anneliina8 oletko valmistautunut ja muistanut antaa kaiken omaisuutesi Adventtikirkolle "elävänä uhrina" ?

        Mitä olette mieltä jos minä tai joku muu näkisi vastaavanlaisen Näyn ja kertoisi siitä teille !?
        .
        Pitäisittekö sitä Raamatullisena enkelisanomana ?
        .
        Tuskin...


      • anneelina8

        Pidätätkös sinä sitä enkelisanomana, kun minulle olet sitä tuputtamassa, sanoin jo aikaisemmin että minä pitäydyn raamattuun enkä kenenkään kirjoituksiin, sinulle ehkä ihmisten kirjoitukset ovat tärkeitä, olethan tänne tuonut jonkun Risto Santalan kirjoituksiakin, mutta ne ovat vain ihmisten aikaan saamia, niitäkin voi lukea mutta jolla on raamattu pysyköön raamatun opissa.


      • anneelina8 kirjoitti:

        Ei ole mitään kirkko minulta pyytänyt, oletkos sinä lahjoittanut omaisuutesi luterilaiselle kirkolle, voinhan minäkin kai udella sitä koska aloitit utelusi?
        Sinun ei tarvitse minulle kirjoitella E. Whiten kirjoituksia, minä osaan lukea ne jos haluan joko englanniksi, taikka suomeksi.
        Tunnut olevan taas kovasti hyökkäävällä päällä, onko elämässä vaikeuksia?

        Sinähän tässä Anneliina8 olet Adventisti ja Ellenisti ! Siksi kysyn !
        Ellenhän on adventistien "profetian henki" !
        .
        Ps. Luterilaisuudessa enkä muussakaan kristillisessä järjestössä en ole kuullut tällaisesta "Pyhästä jäännösseurakunnasta" ja että siihen kuuluminen edellyttäisi kaikesta omaisuudesta luopumista mutta näinhän Ellen tässä edellä "enkelinäyssään" adventisteille kertoo !


      • anneelina8 kirjoitti:

        Pidätätkös sinä sitä enkelisanomana, kun minulle olet sitä tuputtamassa, sanoin jo aikaisemmin että minä pitäydyn raamattuun enkä kenenkään kirjoituksiin, sinulle ehkä ihmisten kirjoitukset ovat tärkeitä, olethan tänne tuonut jonkun Risto Santalan kirjoituksiakin, mutta ne ovat vain ihmisten aikaan saamia, niitäkin voi lukea mutta jolla on raamattu pysyköön raamatun opissa.

        Näinhän Ellen meille kertoo ! Etkö olekaan Elleniin uskova adventisti !
        " Sitten tuo kirkkaus erkani minusta, ja minulle osoitettiin JÄÄNNÖSKANSA maan päällä. Enkeli sanoi heille: "
        .
        Ps. Risto Santala ei liity tähän asiaan mitenkään ja hän ei ollut mikään "näkyjen näkijä" vaan Raamatun alkukielen hebrean expertti ! Toisin kuin Ellen G White !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Risto_Santala


      • anneelina8 kirjoitti:

        Ei ole mitään kirkko minulta pyytänyt, oletkos sinä lahjoittanut omaisuutesi luterilaiselle kirkolle, voinhan minäkin kai udella sitä koska aloitit utelusi?
        Sinun ei tarvitse minulle kirjoitella E. Whiten kirjoituksia, minä osaan lukea ne jos haluan joko englanniksi, taikka suomeksi.
        Tunnut olevan taas kovasti hyökkäävällä päällä, onko elämässä vaikeuksia?

        Itsepä kysyit !
        Lainaus:
        "anneelina8
        30.7.2015 13:17
        Kas kun minä en ole tuommoista ennen kuullut että vain adventistit olisivat pyhäjäänös, olen kyllä kuullut että kaikki uskovat pakanat ovat pyhä jäänös, mistä sinä tuommoisen olet lukenut että vain adventistit olisivat se pyhäjäänös?"
        ___________________

        ... Ja Minä vastasin... Toivottavasti sait tyhjentävän vastauksen tässä edellä kysymykseesi "Pyhästä jäännöksestä" ! :)


      • anneelina8

        En ole E. Whiteen uskova, uskon Jeesukseen Kristukseen hän on pelastajani ei kukaan ihminen. Kyllä Whiteenkin uskovia ehkä löytyy ainakin uskonpuhdistusliikkeessä. En hänta tuomitsekaan hän on kirjoittanut monia hyviä kirjoja, mutta, ei häntä voi ottaa pelastajaksi koska hän itsekkin uskoi että tarvitsee Jeesuksen pelastajakseen.


      • anneelina8 kirjoitti:

        Ei ole mitään kirkko minulta pyytänyt, oletkos sinä lahjoittanut omaisuutesi luterilaiselle kirkolle, voinhan minäkin kai udella sitä koska aloitit utelusi?
        Sinun ei tarvitse minulle kirjoitella E. Whiten kirjoituksia, minä osaan lukea ne jos haluan joko englanniksi, taikka suomeksi.
        Tunnut olevan taas kovasti hyökkäävällä päällä, onko elämässä vaikeuksia?

        Lainaus alkuteos: Church Manuel Sevent-day Adventists = Adventti seurakuntakäsikirja !
        .
        Testamenteista: (s.257)
        .
        "Jumalaa ei miellytä se veltto, epätarkka tapa, millä monet hänen kansansa jäsenet hoitavat maallisia tehtäviään. He näyttävät kokonaan unohtaneet sen tosiasian, että heidän käyttämänsä omaisuus kuuluu Jumalalle ja että heidän on tehtävä hänelle tili taloudenhoidostaan, jotkut jättävät maalliset asiansa täydelliseen epäjärjestykseen. Saatana valvoo tätä kaikkea ja tarttuu edulliseen tilaisuuteen ja järjestää siten, että nämä varat siirtyvät hänen riveihinsä"
        (s.258)
        " Jos haluat varojesi tulevan Jumalan asian hyväksi, määrää ne tai kaikki, mitä et todella tarvitse elämiseesi, jo eläessäsi siihen tarkoitukseen. Kuoleva armeliaisuus on heikko korvaus elävästä hyväntekeväisyydestä..."
        ... " Seurakunnan virkailijat voivat avustaa jäseniään pääsemään yhteyteen piirikunnan virkailijoiden kanssa varmistaakseen, että Herran varat, jotka hän on uskonut seurakunnalleen, varataan hänen työtään varten."
        ____________________________

        Ja vielä lisäksi samasta kirjasta:
        (s.198):

        " Jumala näkee ja kuulee kaiken mitä teemme ja sanomme, hän pitää tarkkaa kirjaa sanoistamme ja teoistamme, sekä että meidän on se kaikki kerran kohdattava, että pelkäisimme tehdä syntiä."
        ja
        " Kaikkien tulisi kohota kristillisen elämän korkealle tasolle ja EROTTAUTUA MAAILMASTA. Tämän vuoksi meidän tulisi korostaa Herran kehotusta: " Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä (1 Joh 2:15)"


      • anneelina8 kirjoitti:

        Jos Jumala ei säästänyt lunnollisia oksia, (siis Juutalaisia ) niin ei hän säästä sinuakaan. (Pakanoita.) siinähän se on selvä vastaus raamatusta. Eihän tuo tarvitse enempiä selityksiä.
        Tuliko hyvä kalasaalis kysyn vain kun kirjoitit viimeksi että lähdet kalaan, olikohan se Pohjois Karjalaan?

        Ps. Juu Pohjois-Karjalassa kävin jokusen päivän ... Outokummussa... ja Viinijärvellä saaressa grillailemassa ja teltassakin yksi yö ja muutama haukikin tuli... ja sitten yksi päivä Kuopiossa pyörimässä ja sitten vielä Joensuun kautta kotiin...


      • jäännöskistäpuhe
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Sinähän tässä Anneliina8 olet Adventisti ja Ellenisti ! Siksi kysyn !
        Ellenhän on adventistien "profetian henki" !
        .
        Ps. Luterilaisuudessa enkä muussakaan kristillisessä järjestössä en ole kuullut tällaisesta "Pyhästä jäännösseurakunnasta" ja että siihen kuuluminen edellyttäisi kaikesta omaisuudesta luopumista mutta näinhän Ellen tässä edellä "enkelinäyssään" adventisteille kertoo !

        Etkö kopittelija ole kuullut jäännöksestä?
        Siis kaikki pelastuvat? Vaikka en adventisti ole, mutta ymmärrän, mitä lainaat luettavaksi, mutta sinulla ehkä on klasit silmillä, jossa tarkoitushakuisesti ei olla ymmärtävinään teksitä ja etsitään vain syytä adventisteja vastaan.

        Kopittelija, onko Herralla aina ollut kansa, että kaikki tupaan, vaikka esim. juutalaisuudesta, syntyperänvuoksi?

        Ei ole. Ei edes siellä, vaan sielläkin vain uskolliset pääsi perille, eli jäännös.
        Joko alkaa raksuttaa, että Herralla on kansa, joka kunnioittaa ja sanoo aamenensa Hänen tahdolleen.
        Se ei siis tarkoita pelkästään adventisteja, mutta heitä se jauhosäkki jo pois harteiltasi ja lue tekstisi uudelleen, että oletko sinä siinä jäännöksessä, joka kunnioittaa Herran tahtoa, vai vieläkö sinä sen sunnuntainperässä, näin esimerkkinä tallaat?
        Se hapate, tieten, se ei kuulu jäännösseurakunnan suun tunnustukseen ja joko nyt alkaa lyytille raksuttaa sana jäännös.
        Siis koko määrästä valitaan se, joka kunnioittaa Herraa, niin mikä se valittu joukko on Sanan mukaan, koska Sana on tuomarina.
        No , se on se jäännös. Ei se, joka esim. piispana möykkää maailman mukana ja esittäytyy "mukamas" kirkonedustajana maailmalle, että on jumalankansaa.
        Se ei ole jäännös, vaan ehkä jäännös siitä, joka epäuskoisena raamattuun vokisee, että palvelee sitä herraa, jonka ihminen on pystyttänyt ja perinnäissääntönsä tähänkin asettanut, vastoin Edenin lakia, jossa kaikki oli hyvää, sangen hyvää.

        *Siis on kaksi jäännöstä. Siis kumpi vai kampi oli se parempi jäännös.

        Siis Jumalan kansa, Herran kansa on vain yksi. Yksi, jonka Herra on puhdistanut moriamekseen ja hänellä on YLKÄ, Sapatin Herra.
        Sillä jäännöksellä oli Jumalan tahto sydämessä.


      • ilmiantajaltaehkäsyytös
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus alkuteos: Church Manuel Sevent-day Adventists = Adventti seurakuntakäsikirja !
        .
        Testamenteista: (s.257)
        .
        "Jumalaa ei miellytä se veltto, epätarkka tapa, millä monet hänen kansansa jäsenet hoitavat maallisia tehtäviään. He näyttävät kokonaan unohtaneet sen tosiasian, että heidän käyttämänsä omaisuus kuuluu Jumalalle ja että heidän on tehtävä hänelle tili taloudenhoidostaan, jotkut jättävät maalliset asiansa täydelliseen epäjärjestykseen. Saatana valvoo tätä kaikkea ja tarttuu edulliseen tilaisuuteen ja järjestää siten, että nämä varat siirtyvät hänen riveihinsä"
        (s.258)
        " Jos haluat varojesi tulevan Jumalan asian hyväksi, määrää ne tai kaikki, mitä et todella tarvitse elämiseesi, jo eläessäsi siihen tarkoitukseen. Kuoleva armeliaisuus on heikko korvaus elävästä hyväntekeväisyydestä..."
        ... " Seurakunnan virkailijat voivat avustaa jäseniään pääsemään yhteyteen piirikunnan virkailijoiden kanssa varmistaakseen, että Herran varat, jotka hän on uskonut seurakunnalleen, varataan hänen työtään varten."
        ____________________________

        Ja vielä lisäksi samasta kirjasta:
        (s.198):

        " Jumala näkee ja kuulee kaiken mitä teemme ja sanomme, hän pitää tarkkaa kirjaa sanoistamme ja teoistamme, sekä että meidän on se kaikki kerran kohdattava, että pelkäisimme tehdä syntiä."
        ja
        " Kaikkien tulisi kohota kristillisen elämän korkealle tasolle ja EROTTAUTUA MAAILMASTA. Tämän vuoksi meidän tulisi korostaa Herran kehotusta: " Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä (1 Joh 2:15)"

        Tavallaan näköalaa luettaa esiin, mikä oli Apostolisena aikana.
        Myytiin ja jaettiin.
        Tämä aika alkaa olla sitä, että ehkä parempi olisi myydä ja tehdä sillä vielä evankeliumin tulosta. Voihan se vihanmaljojen kohotuksen jälkeen piipahtaa naapurinhävittäjät Lahdessakin ja kun perustukset jää, niin sillä ei enää työtä tehdä. On vain reppu ja reissumies, mitä lauluntekijä sanoittaa.
        Leiviskät ja niitten hoito, vaatii viisautta, mutta jokainen tehköön omallaan, mitä tekee.
        Ilmiantajahan on kovasti aatteelleen uskollinen. Laittaa tuhansia vuosittain hyvään ja tietenkin sydämen tilasta Herra maksaa, mitä maksaa. Voi käydä niin, että hän nousee tuomiolla meitä syyttämään laiskuudestamme, sekä nuukuudestamme.


      • anneelina8
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps. Juu Pohjois-Karjalassa kävin jokusen päivän ... Outokummussa... ja Viinijärvellä saaressa grillailemassa ja teltassakin yksi yö ja muutama haukikin tuli... ja sitten yksi päivä Kuopiossa pyörimässä ja sitten vielä Joensuun kautta kotiin...

        Kovastihan olet reissaillut monissa eri paikoissa, mukavahan se kesällä on tehdä retkiä, pian siellä on syksy ja me odottelemme kevättä. Mitä sinä jankkaat maallisesta omaisuudesta, tänne ne jää ei kukaan ole voinut viedä rahojaan mukanaan, jos Herran työhön antaa varojansa mitä pahaa siinä mielestäsi on. Etkös sinäkin kannata kirkkosi toimintaa? Mitä testamentteihin tulee jos joku yksinäinen haluaa testamentata omaisuutensa kirkolle niin sehän on heidän oma asiansa joka ei kuulu kenellekään muulle.


    • Exadventistiparka

      "Onko Vanhan testamentin ja Mooseksen ohjeet tarkoitettu ensisijaisesti vain Israelin kansalle eli Seemiläisille Juutalaisille vai onko Vanhaa testamenttia mahdollista toteuttaa myöskin muissakin kulttuureissa ja kansoissa eli ns. "pakanakristillisissä" maissa ?"
      Niin, toki myös VT:n kirjoitukset ovat meille hyödyllisiä "opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut."
      "Vai pitäisikö meidän suhtautua Mooseksen lakiin ja ohjeisiin ikään kuin Uuden testamentin kautta ja yleisen Rakkauden kaksoiskäskyn kautta ?"
      Rakkauden kaksoiskäskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat. Siksi on mielestäni tarpeetonta esittää kaksoiskäskyä ikäänkuin vastakkainasetteluna, koska se yksinään riittää - mutta tavallaan VT:tä voi ajatella kaksoiskäskyn sovelluksista puhuvana "oheislukemistona" :)
      Mutta miten meidän tulisi suhtautua mamuihin, riippuu todellakin osuvasta otsikosta "kuka on kenenkin mamu ?"
      Sillä mehän tässä maailmassa olemme niitä mamuja; olemme tässä maailmassa mutta emme tästä maailmasta. Kaiken lisäksi olemme verrattain huonosti käyttäytyviä ja huonosti sopeutuvia mamuja - emme edes halua mukautua tämän maailmanajan mukaan, vaan meidät on kutsuttu ulos tästä maailmasta; ja jopa tavoittelemme aikanaan päästä pois tästä majastamme, olemaan yhdessä Kristuksen kanssa. Olemme hieman erilaisia mamuja - ei maahanmuuttajia vaan maasta muuttajia...
      Ehkä siitä on jo loogisesti pääteltävissä että keitä me muka olemme arvostelemaan sitä mihin suuntaan tämä maailma haluaa kehittyä tai mihin tämä maailma haluaa mennä ?

    • Jumalan ohjeet ovat Jumalan valtakunnan ohjeita - toivottavasti kukaan ei luule mitään muuta.

      Nykyään on esimerkiksi rasismin rumat kasvot alkaneet jälleen tulla näkyviin eri maissa (myös siellä Suomessa) .. Rasismi EI OLE osa Jumalan valtakuntaa - se tulisi jokaisen "rasistin" panna mieleensä / usko Jumalaan ja rasismi eivät kuulu yhteen - jos joku sanoo olevansa uskossa mutta on rasisti tulisi hänen alkaa katsomaan asioita aivan toisella tavalla. Kaikki verukkeet esimerkiksi rasismin oikeutukselle ovat Jumalan edessä täysin mitättömiä. Jumalan valtakunta on kaikille ja siksi on rasistin erittäin vaikea mennä sisälle.

      Jumala EI MUUTU - Jumala On .. kaikki Jumalan opetukset ovat periaatteessa ikuisia .. se että meidät on lunastettu ei muuta tätä asiaa. Siksi ne Vt:n periaatteet jotka tulevat esiin 10 käskyn laissa ja jotka Jeesus täytti meidän puolestamme ovat ikuisia ja ovat yhtä rakkauden "kaksoiskäskyn" kanssa. Raamatussa ei lue että Jeesus olisi poistanut Jumalan lain ... Jumalan laki on ikuinen ..

      Niissä olevan periaatteen mukaanhan Mooseskin oman aikansa Israelin lain kirjoitti .

      Alla muutama Raamatun sana asiasta :

      " Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa . "

      "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

      "Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

      alex

      • kerettiläinen--

        /// Nykyään on esimerkiksi rasismin rumat kasvot alkaneet jälleen tulla näkyviin eri maissa (myös siellä Suomessa) .. Rasismi EI OLE osa Jumalan valtakuntaa - se tulisi jokaisen "rasistin" panna mieleensä / usko Jumalaan ja rasismi eivät kuulu yhteen - jos joku sanoo olevansa uskossa mutta on rasisti tulisi hänen alkaa katsomaan asioita aivan toisella tavalla. Kaikki verukkeet esimerkiksi rasismin oikeutukselle ovat Jumalan edessä täysin mitättömiä. Jumalan valtakunta on kaikille ja siksi on rasistin erittäin vaikea mennä sisälle. ///

        Minä en myöskään ymmärrä, miten joku voi väittää olevansa uskovainen ja samaan aikaan olla rasisti, esimerkiksi Timo Soini on katolilainen ja perussuomalainen nationalisti. Mielenkiintoista nähdä, miten hän "taiteilee" rasistista leimaa kantavan puolueensa johtajana tässä "EU-seurakunnassa" ja samalla säilyttää uskottavuutensa kannattajiensa silmissä...


      • Sama asiaa olen jo aiemmin miettinyt kuin sinä "Kerettiläinen" että Soini on tässäkin asiassa vähän "puun ja kuoren" välissä "persujensa" kanssa vaikka ei politiikka minua järin kyllä kiinnostakaan...
        Perussuomalaiset ovat kuitenkin ihmeen kaksijakoinen puolue ja linja hyvin sekava...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe