Olenko masentunut?!

Apuvva

Luulin että olen jo 20v iän ylittäneenä vihdoin päässyt yli pahimmasta nuoruusiän paska fiiliksistä jota epävarmuuteni aiheutti mutta tuntuu että samat ongelmat vaivaavat aina vain ajoittain vaikka luulen olevani muuttunut ja kasvanut sen yli.

Yhtenä aikana olen todella tyytyväinen elämääni ja työ on parasta, olo on huoleton, olen itsevarma ja tiedän mitä haluan elämässäni mutta sitten kaikki yhtäkkiä romahtaa ilman mitään syytä, itsetuntemukseni on aivan hukassa, olen alakuloinen ja kaikki vain vituttaa. Ja päällimmäisenä mielessä on kuitenkin yleensä seksi ja toivo siitä että löytäisi elämänkumppanin.

Olen alkanut murehtimaan piileekö minussa masennusta tai muita mielenterveysongelmia? Vai onko tämä vain huonon itsetunnon tuomaa epävarmuutta?

Onko joku ollut samassa tilanteessa ja miten tässä pitäisi edetä? Suoraan psykologin juttusille?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen39v

      En usko että sulla on masennus.Itse olen sairastanut masennusta useamman vuoden,josta olen parantunut.Uskon että sulla on vaan huonon itsetunnin tuomaa epävarmuutta.Silloin kun on oikeasti masentunut seksi ei todellakaan ole mielessä ensimmäisenä ja sitä ei todellakaan ajattele ollenkaan.Eli et todellakaan saisi masennus diagnoosia noilla oireilla.Jokaisella on varmasti aikoija kun jokin asia vituttaa.Silloin kun sulla on oikeasti masennus niin vaikuttaa sun työkykyyn ja toimimiseen muutenkin arjessa.Elämässä on muitakin asioita kuin sen elämänkumppanin löytäminen.Oletan että olet mies koska ajattelet seksiä usein.

    • Hei
      Minunkaan korviini tuo ei kuulosta niinkään masennukselta kuin luonnolliselta toiveelta löytää kumppani, jonka kanssa jakaa elämää. Ja kuuluuhan parisuhteeseen seksikin. On täysin luonnollista kaivata tätä tärkeää ulottuvuutta elämään.
      Itsetuntokin taitaa olla muuttuvaista laatua, se ei ole aina yhtä vahva tai heikko. Luulen, että ihmisen osana on koko elämänsä kokea myös kurjia päiviä, olipa parisuhteessa tai ei. Mutta yhtä lalla elämään voi kuulua iloa ja tyytyväisyytta. Onhan mielekäs työkin tärkeä osa elämää, siitä voi olla kiitollinen.
      Jos tunnelmasi vaihtuvat vuoristoradan tavoin, ilo puuttuu kokonaan, tai olo tuntuu enemmän kurjalta kuin tasaiselta, voisi olla hyvä hakeutua lääkäriin. Hän osaa diagnosoida josko kyseessä olisi kuitenkin masennus tai jotain muuta hoitoa vaativaa.

      Toivon myös tsemppiä parisuhteen etsintään. "Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä.. ".

      Ystävällisesti,
      pappi Elisabet

    • Apuvva

      Kiitokset teille!

      Heh, yllättäen kyllä satun olemaan nainen.

      Jospa tämä on ohimenevää väsymystä ja työuupumusta. Kun viime viikonloppunakaan ei hirveästi tullut levättyä. Kuitenkin vaikka olen väsynyt niin tämän viikon yöunet ovat jääneet vajaiksi kun olen herännyt aina kesken kaiken...

      Ihmettelen vain miten tätä tapahtuu aina tietyin ajoin ja tällöin en meinaa edes saada kunnolla nukutuksi enkä siis oikein saa sitä ns. syvää unta. Siksi minusta on varmaan tullutkin nykyään hieman epäluuloinen omasta hyvinvoinnistani. Onko kyseessä vain työuupumus? Työni on kyllä todella raskasta ja kiireistä eli stressiäkin pukkaa väkisin ja pidemmällä aikavälillä tulee näitä hetkittäisiä uupumisia?


      Mutta yleensä viikonlopun levon jälkeen olen taas virkeämpi. Kunhan vain maltan levätä. Ehkä lisäksi monivitamiinit olisivat tarpeen.

      • ooks

        Jep, erikoinen oletus että vain miehet ajattelisivat usein seksiä. Itse olen parisuhteessa ja harrastan usein seksiä, mutta välillä musta tuntuu etten oikein nauti siitä. Lisäksi ajattelen alituiseen seksiä. Jotenkin musta tuntuu että seksin ajattelu tuo enemmän mielihyvää kuin sen harrastaminen.


      • nainen39v

        No kyllä naisetkin ajattelee seksiä,mutta ei sitä seksiä kyllä masentuneena ajattele.Itse sairastin masennusta lähes 10 vuotta ja ei siinä seksiä ajatellut.En toivo kellekkään masennusta. Mulla masennus vaikutti työkykyyn.Mä itkin joka ikinen päivä.Niin kotona kuin julkisilla paikoilla.Kaikki voimavarat menee siihen että selviät arjesta.Se että pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle pelasti mut masennukselta.Se ettei seksistä nauti niin sillä ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa.Ei todellakaan.


    • tsemiäsulle
    • enpäuskoooo

      Itse vaikutan aina hieman masentuneelta, mutta se johtuu temperamentista. Jos et tiedä mikä se on, googlaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe