Murehdin ja mietin asioita liikaa itsekseni

Murehtija

Ja tätä tapahtuu pääsääntöisesti vain töissä, mutta vaivaa toisinaan myös vapaa-ajalla.

Tuntuu kuin päässäni pyörii usein työpäivän aikana sata asiaa yhtäaikaa. Mieliala saattaa vaihtua ajatusten mukaan monta kertaa päivässä. Esim. Aamulla olen iloinen ja sosiaalinen, mutta yhtäkkiä voinkin tulla alakuloiseksi, ahdistuneeksi ja melkein vältän työkavereiden kohtaamista, joka onkin aika haastavaa. Mutta sekin voi mennä hetkessä ohi riippuen miten työkaverit "kohtelevat" minua.

Melkein kokoajan on huoli siitä mitä muut minusta ajattelevat vaikka tiedän että sillä ei ole paskaakaan merkitystä ja olen yrittänytkin joka aamu asennoitua niin että en murehdi. Aamun se kestää mutta päivän mittaan unohtuu. Työpäivä tuottaa aina tiettyä jännitystä ja asia jota oikeastaan eniten murehdin ja pelkään on se miten jokapäiväiset työkaverit reagoivat siihen kun kasvoni punastuu aivan totaalisen punaiseksi ja erottuisin joukosta. Katsoisivatko pitkään tai vääntäisivätkö heti jotain vitsiä.

Näin henkilökohtaisesti mulle itselleni se punastumisen tunne tuottaa suurta kärsimystä ja häpeää ja ottaisin siinä tilanteessa minuun kohdistuneen huumorin suorana vittuiluna ja pilkkana. Ja syy miksi naama punastuu on se kun työskentelen viileässä, mutta itsellä sitä punastelua esiintyy ylivoimaisesti herkimmin ja voimakkaimmin.

Olen ollut töissä jo vuoden eikä kukaan ole vieläkään päässyt huomaamaan punaistumistani koska välttelen sitä viimeiseen asti. Nyt vuoden jälkeen jos huomaavat ensimmäistä kertaa punastumiseni niin olisivat varmaan ihmeissään ellei jopa huolissaan.... :/ Olen jo valmiiksi miettinyt mitä sanoa jos näyttäisin kaikille että punastun päivittäin näin mutta en varmasti muuta voisi sanoa kuin että en voi tälle mitään.

Huoleni ja murheeni kuulostavat aivan mitättömiltä mutta luulen että olen vielä niin nuori ja epävarma että olen tehnyt kärpäsestä härkäsen.

1

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhapelko

      On totta että ongelmasi ovat mitättömiä, mutta sinulle ne ovat vuoren korkuisia. Ihminen voi punastua monesta syystä ja niin voit sinä ja työkaverisi. Ajan ja vuosien myötä saa itsevarmuutta ja alat vain unohtaa tuollaiset murheet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe