Helluntailaisuus Raamatun vastaista

helluntai-eksytys

Helluntaikirkon organisaatio on Raamatun vastainen. Alkuseurakunta ei rakentanut tai ostanut kalliita temppeleitä, joissa kokoontua. Jos tarvittiin isoja tiloja, niin ne vuokrattiin. Useimmin kokoonnuttiin kuitenkin pienissä ryhmissä kodeissa.

Alkuseurakuntaa ei johdettu hierarkkiseen johtamiseen perustuvan järjestelmän kautta. Naisia ei ollut kaitsijoina ja paimenina. Vanhimmat olivat hyvän todistuksen omaavia veljiä, jotka ohjasivat muita lähempään Kristuksen tuntemiseen, eivät asemaan perustuvan hierarkian avulla vaan kaiken kunnioituksen arvoisina hyvän vaelluksensa ja kirjoitusten tuntemisen perusteella.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin.se.on

      Sama ongelma kaikissa kirkkokunnissa, vapaat suunnat, johon helluntaiherätyksen itsenäiset seurakunnat kuuluu, ovat ainakin lähellä Raamatun seurakunta -mallia.

      Helluntaikirkko, evlut, katolinen kirkko, ordotoksit mm. ovat pois poikenneet Raamatusta, enemmän, tai vähemmän, valitettavasti.

    • Näin.se.on

      Niin taitaa ollakin, mutta itsenäiset hell.srk:t ovat kyllä varsin lähellä raamatun mallia.

      Evlut, ordotoksit, katoliset, mm. vat pois poikenneet raamatun seurakuntamallista.

      • jari-pekka-65

        Kysyin kerran aikaisemminkin, että miksi tyytyä olemaan vain lähellä, kun voi olla sisälläkin?


      • luetaankosanaa
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        Kysyin kerran aikaisemminkin, että miksi tyytyä olemaan vain lähellä, kun voi olla sisälläkin?

        Totta on se, että pyrkimys ja halu tulisi olla siihen oikeaan Seurakuntamalliin !

        Mutta onko sekään oikea tapa, mitä nyt on nähty jo, että ihminen ja ihmiset itse parustavat omia kuppikuntiaan ?

        Siis esim. Turun seudulle muodostui "Weijolaisuus" eli ne jotka uskovat kuten Lindroosin Weijo !

        Ja kun Weijo on metsässä oppeineen, meni metsään koko muukin porukka !

        Siis pitäisikö Hengen yhdistää aikanaan ja oikealla tavalla, vai onnistuuko siis se ihmisen tekeminen ja touhuilu ?

        Mietitkö tätä jari-pekka ?


      • et.anna.jo.olla
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        Kysyin kerran aikaisemminkin, että miksi tyytyä olemaan vain lähellä, kun voi olla sisälläkin?

        Sinäkö tuon aloituksen teit?
        Ja sulle on jop satakertaa selitetty, miten tuhannet ihmiset eivät mahdu kotikokouksiin. Sinä ja kamusi ehkä mahdutte.

        Ja turha tuosta on mitään uskonoppia tehdä.

        Mikään seurakunta ei ole täysin identtinen alkusrk:n kanssa ja tuskin on tarkoituskaan. Elämme nyt vuotta 2015. Tärkeintä on se, että ihmiset löytävät RAAAMATUN PUNAISEN LANGAN, eli tulevat uskoon ja saavat opetusta Raamatusta.


      • jari-pekka-65
        et.anna.jo.olla kirjoitti:

        Sinäkö tuon aloituksen teit?
        Ja sulle on jop satakertaa selitetty, miten tuhannet ihmiset eivät mahdu kotikokouksiin. Sinä ja kamusi ehkä mahdutte.

        Ja turha tuosta on mitään uskonoppia tehdä.

        Mikään seurakunta ei ole täysin identtinen alkusrk:n kanssa ja tuskin on tarkoituskaan. Elämme nyt vuotta 2015. Tärkeintä on se, että ihmiset löytävät RAAAMATUN PUNAISEN LANGAN, eli tulevat uskoon ja saavat opetusta Raamatusta.

        En tehnyt aloitusta ja jos teen, niin aina omalla nimimerkillä "jari-pekka-65".
        Jeesus opetti seurakunnan kokoontumisesta. Noin viidenkymmenen-sadan hengen ruokakuntiin. Joskus voi olla isompikin joukko koolla, mutta päätarkoitus on tämä. Joukko voi toki olla pienempikin.

        Isossa seurakunnassa uskova jää helposti yksin. Jos on tuhannen hengen seurakunta ja paimenia vain muutama, ehkä vain pari-kolme, niin kaikille ei riitä aikaa, koska paimenen tehtävä on palvelutehtävä, joka ei rajoitu vain Sanan julistamiseen tai opettamiseen. Ja monessako seurakunnassa paimen todella tuntee "lampaansa"? Tuntee nimeltä ja tietää tämän elämästä, kuinka hän pärjää, mitkä ovat hänen tarpeensa ja onko hänellä puutetta mistään.

        Tälläistä paimenuutta ei tapaa vapaissa suunnissa, ei oikeastaan missään seurakunnassa.

        Jumala tahtoo paimenuuden takaisin siihen, jota se oli alkuseurakunnassa. Ja hän tahtoo puhdistaa ja yhdistää seurakuntansa, mutta ei väkinsin. Ei se onnistu lain kautta, vaan sydämessä pitää olla se Jumalan Agape Rakkaus.
        Vasta Jumalan Rakkaus voi yhdistää. Lihan teot jakavat, mutta Rakkaus yhdistää.

        Joskus sitä oikein toivoo samaa kohtaloa uskoville vapaissa suunnissa, kuin mitä kirkon uskoville on käymässä ja jo käynytkin.

        Se on joko-tai. Joko Pyhä Henki saa tulla ja ottaa ohjat käsiinsä, tai jos ei, niin ei jää muuta mahdollisuutta, kuin lähteä ja etsiä sellainen yhteisö, jossa ihmiset eivät ole johdossa, vaan Pyhä Henki.

        Ja kun Pyhä Henki saa hallintavallan, niin seurakunta puhdistuu. Kohta huomaamme. että emme ole enää helluntailaisia tai vapislaisia.


      • jari-pekka-65 kirjoitti:

        En tehnyt aloitusta ja jos teen, niin aina omalla nimimerkillä "jari-pekka-65".
        Jeesus opetti seurakunnan kokoontumisesta. Noin viidenkymmenen-sadan hengen ruokakuntiin. Joskus voi olla isompikin joukko koolla, mutta päätarkoitus on tämä. Joukko voi toki olla pienempikin.

        Isossa seurakunnassa uskova jää helposti yksin. Jos on tuhannen hengen seurakunta ja paimenia vain muutama, ehkä vain pari-kolme, niin kaikille ei riitä aikaa, koska paimenen tehtävä on palvelutehtävä, joka ei rajoitu vain Sanan julistamiseen tai opettamiseen. Ja monessako seurakunnassa paimen todella tuntee "lampaansa"? Tuntee nimeltä ja tietää tämän elämästä, kuinka hän pärjää, mitkä ovat hänen tarpeensa ja onko hänellä puutetta mistään.

        Tälläistä paimenuutta ei tapaa vapaissa suunnissa, ei oikeastaan missään seurakunnassa.

        Jumala tahtoo paimenuuden takaisin siihen, jota se oli alkuseurakunnassa. Ja hän tahtoo puhdistaa ja yhdistää seurakuntansa, mutta ei väkinsin. Ei se onnistu lain kautta, vaan sydämessä pitää olla se Jumalan Agape Rakkaus.
        Vasta Jumalan Rakkaus voi yhdistää. Lihan teot jakavat, mutta Rakkaus yhdistää.

        Joskus sitä oikein toivoo samaa kohtaloa uskoville vapaissa suunnissa, kuin mitä kirkon uskoville on käymässä ja jo käynytkin.

        Se on joko-tai. Joko Pyhä Henki saa tulla ja ottaa ohjat käsiinsä, tai jos ei, niin ei jää muuta mahdollisuutta, kuin lähteä ja etsiä sellainen yhteisö, jossa ihmiset eivät ole johdossa, vaan Pyhä Henki.

        Ja kun Pyhä Henki saa hallintavallan, niin seurakunta puhdistuu. Kohta huomaamme. että emme ole enää helluntailaisia tai vapislaisia.

        Eikö vapaissa suunnissa ole sitten mielestäsi uskovaisia, joita johtaa pyhä henki?
        Agaberakkautta ei ole olemassakaan. En ole löytänyt.
        Sellaista uskovien rakkautta on jossa kaikella rakkaudella on taka-ajatus. Esm.sinulle uskonasiat on tärkeintä elämässä.
        Yrittämällä rakastaa esm minua on sinulle sitä että yrität saada kauttani siunauksia mm jumalan rakkautta elämääsi. Sä tavallaan hyväksikäytät minua oman hyvinvoinnin turvaamiseksi.
        Olen ymmärtänyt että sinulla on ns universaali seurakunta. Miten siinä voi olla paimenia?
        PS: muista tyhmäkin käy viisaasta kun on vaiti. :) Omat sanasi.


      • et.anna.jo.olla
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        En tehnyt aloitusta ja jos teen, niin aina omalla nimimerkillä "jari-pekka-65".
        Jeesus opetti seurakunnan kokoontumisesta. Noin viidenkymmenen-sadan hengen ruokakuntiin. Joskus voi olla isompikin joukko koolla, mutta päätarkoitus on tämä. Joukko voi toki olla pienempikin.

        Isossa seurakunnassa uskova jää helposti yksin. Jos on tuhannen hengen seurakunta ja paimenia vain muutama, ehkä vain pari-kolme, niin kaikille ei riitä aikaa, koska paimenen tehtävä on palvelutehtävä, joka ei rajoitu vain Sanan julistamiseen tai opettamiseen. Ja monessako seurakunnassa paimen todella tuntee "lampaansa"? Tuntee nimeltä ja tietää tämän elämästä, kuinka hän pärjää, mitkä ovat hänen tarpeensa ja onko hänellä puutetta mistään.

        Tälläistä paimenuutta ei tapaa vapaissa suunnissa, ei oikeastaan missään seurakunnassa.

        Jumala tahtoo paimenuuden takaisin siihen, jota se oli alkuseurakunnassa. Ja hän tahtoo puhdistaa ja yhdistää seurakuntansa, mutta ei väkinsin. Ei se onnistu lain kautta, vaan sydämessä pitää olla se Jumalan Agape Rakkaus.
        Vasta Jumalan Rakkaus voi yhdistää. Lihan teot jakavat, mutta Rakkaus yhdistää.

        Joskus sitä oikein toivoo samaa kohtaloa uskoville vapaissa suunnissa, kuin mitä kirkon uskoville on käymässä ja jo käynytkin.

        Se on joko-tai. Joko Pyhä Henki saa tulla ja ottaa ohjat käsiinsä, tai jos ei, niin ei jää muuta mahdollisuutta, kuin lähteä ja etsiä sellainen yhteisö, jossa ihmiset eivät ole johdossa, vaan Pyhä Henki.

        Ja kun Pyhä Henki saa hallintavallan, niin seurakunta puhdistuu. Kohta huomaamme. että emme ole enää helluntailaisia tai vapislaisia.

        " En tehnyt aloitusta ja jos teen, niin aina omalla nimimerkillä "jari-pekka-65"."
        Hyvä niin ja kiitos rehellisyydestä.

        "Isossa seurakunnassa uskova jää helposti yksin. "
        Varmaan, sehän riippuu omasta sosiaalisuudesta. Ja sitävarten on pienempiä solujakin.
        "Tuntee nimeltä ja tietää tämän elämästä, kuinka hän pärjää, mitkä ovat hänen tarpeensa ja onko hänellä puutetta mistään. "
        Sekin riippuu monesta eritekijästä.. Mutta en usko, että me suomalaiset haluamme edes ketään "kyttäämään "elämämme olemme aika itsenäisiä. J
        a jos joku haluaa niin voi toki ottaa ITSE yhteyttä srk.työntekijöihin.

        "Joko Pyhä Henki saa tulla ja ottaa ohjat käsiinsä, tai jos ei, niin ei jää muuta mahdollisuutta, kuin lähteä ja etsiä sellainen yhteisö, jossa ihmiset eivät ole johdossa, vaan Pyhä Henki."
        Ja mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Kerro esimerkki ?

        "Ja kun Pyhä Henki saa hallintavallan, niin seurakunta puhdistuu. Kohta huomaamme. että emme ole enää helluntailaisia tai vapislaisia."
        Kas, kun viimeintajusit, asian ytimen. USKOVAT ovat yhtä karsinoista riippumatta.
        "Jeesus opetti seurakunnan kokoontumisesta. Noin viidenkymmenen-sadan hengen ruokakuntiin."
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 9
        3. Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta.

        4. Ja mihin taloon tulette, siihen jääkää, ja siitä lähtekää matkallenne.

        6. Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.

        14. Sillä heitä oli noin viisituhatta miestä. Niin hän sanoi opetuslapsilleen: "Asettakaa heidät aterioimaan ruokakunnittain, noin viisikymmentä kuhunkin".
        15. Ja he tekivät niin ja asettivat kaikki aterioimaan.

        En minä kyllä tuota R-paikkaa ottaisi miksikään srk:n kokoontumismääräksi.
        Paranevatko (josta lääkärin tod.) muuten sairaat näissä teidän kokoontumissanne.?

        "Joskus sitä oikein toivoo samaa kohtaloa uskoville vapaissa suunnissa, kuin mitä kirkon uskoville on käymässä ja jo käynytkin."
        Tuo lause on kyllä käsittämätön?


      • Exap
        et.anna.jo.olla kirjoitti:

        Sinäkö tuon aloituksen teit?
        Ja sulle on jop satakertaa selitetty, miten tuhannet ihmiset eivät mahdu kotikokouksiin. Sinä ja kamusi ehkä mahdutte.

        Ja turha tuosta on mitään uskonoppia tehdä.

        Mikään seurakunta ei ole täysin identtinen alkusrk:n kanssa ja tuskin on tarkoituskaan. Elämme nyt vuotta 2015. Tärkeintä on se, että ihmiset löytävät RAAAMATUN PUNAISEN LANGAN, eli tulevat uskoon ja saavat opetusta Raamatusta.

        "Ja sulle on jop satakertaa selitetty, miten tuhannet ihmiset eivät mahdu kotikokouksiin. Sinä ja kamusi ehkä mahdutte."
        Anteeksi, mutta miksi tuhansien pitäisi mahtua kotikokouksiin ? Tai miksi niiden pitäisi kerralla mahtua olympiastadionille ?
        Ajatus tuhansien "pääsemisestä" samaan tilaisuuteen on kenties enemmänkin yksittäisen ihmisen - saarnamiehen - korottamista paremmaksi kuin monet muut ?
        Kun pieni seurakunta kasvaa - ja seurakuntalaiset siellä myös paremmin kasvavat, koska on YHTEYS, jota ei voi olla tuhansien kokouksissa - se kasvettuaan liian suureksi voi jakaantua ihan solassa sovussa, ja muodostaa uusia pieniä soluja joiden TARKOITUS on kasvaa.
        Meidät on kutsuttu viemään sanaa eteenpäin, eikä istumaan tuhatpäisiin kokouksiin.


      • jari-pekka-65 kirjoitti:

        En tehnyt aloitusta ja jos teen, niin aina omalla nimimerkillä "jari-pekka-65".
        Jeesus opetti seurakunnan kokoontumisesta. Noin viidenkymmenen-sadan hengen ruokakuntiin. Joskus voi olla isompikin joukko koolla, mutta päätarkoitus on tämä. Joukko voi toki olla pienempikin.

        Isossa seurakunnassa uskova jää helposti yksin. Jos on tuhannen hengen seurakunta ja paimenia vain muutama, ehkä vain pari-kolme, niin kaikille ei riitä aikaa, koska paimenen tehtävä on palvelutehtävä, joka ei rajoitu vain Sanan julistamiseen tai opettamiseen. Ja monessako seurakunnassa paimen todella tuntee "lampaansa"? Tuntee nimeltä ja tietää tämän elämästä, kuinka hän pärjää, mitkä ovat hänen tarpeensa ja onko hänellä puutetta mistään.

        Tälläistä paimenuutta ei tapaa vapaissa suunnissa, ei oikeastaan missään seurakunnassa.

        Jumala tahtoo paimenuuden takaisin siihen, jota se oli alkuseurakunnassa. Ja hän tahtoo puhdistaa ja yhdistää seurakuntansa, mutta ei väkinsin. Ei se onnistu lain kautta, vaan sydämessä pitää olla se Jumalan Agape Rakkaus.
        Vasta Jumalan Rakkaus voi yhdistää. Lihan teot jakavat, mutta Rakkaus yhdistää.

        Joskus sitä oikein toivoo samaa kohtaloa uskoville vapaissa suunnissa, kuin mitä kirkon uskoville on käymässä ja jo käynytkin.

        Se on joko-tai. Joko Pyhä Henki saa tulla ja ottaa ohjat käsiinsä, tai jos ei, niin ei jää muuta mahdollisuutta, kuin lähteä ja etsiä sellainen yhteisö, jossa ihmiset eivät ole johdossa, vaan Pyhä Henki.

        Ja kun Pyhä Henki saa hallintavallan, niin seurakunta puhdistuu. Kohta huomaamme. että emme ole enää helluntailaisia tai vapislaisia.

        Mistä uskova tunnistaa julman viestin saatanan tai sairaan mielen tuottamasta viestistä? Ei mistään. Todellisuus on paljon antoisampaa kuin mielikuvitusystävän viestit. Seurakunnissa, olipa jäseniä 2 tai 1000 ongelmana on yhteismieli, kukaan ei uskalla kysysä niitä kysymyksiä, joita pitäisi kysyä.

        Kuin on jari-pekkis, oletko valmis ottamaan osaa rukoustapahtumaan, jossa allahin palvaajat, jessen palvaajat, pyhän hengen haistelijat ja kaikki muut hörhöt rukoilevat raivokkaasti 5 sentin kolikkoa nousemaan maasta leijumaan? Et tietenkään, koska tiedät tuloksen etukäteen ja samalla tunnustat palvovasi epäjumalaa, eikö niin?

        Sul on muuten melkein yhtä paljon ikää kun mulla ja sit kun sairastut, niin luotatko jumalaasi, vai maalliseen terveydenhuoltoon. Luottamuksei jumalaasi pitäisi tehdämkysymyksestä yksinkertaisen, mutta haluaisin nähdä tässä todellisuudessa uskosi vahvuuden...


      • jari-pekka-65 kirjoitti:

        Kysyin kerran aikaisemminkin, että miksi tyytyä olemaan vain lähellä, kun voi olla sisälläkin?

        Hyvä kysymys Jari-Pekalta.

        Miksi nykyään tyydytään vain tekemään "lähes" samanlasita, mutta ei samanlaista ikinä?

        Minä uskon, että liha siellä seurakunnissa vastustaa, sitä oikeaa Jumalan seurakuntaa, siinä määrin, että ne muutokset jäävät aina tekemättä.


      • jari-pekka-65
        he-ma kirjoitti:

        Mistä uskova tunnistaa julman viestin saatanan tai sairaan mielen tuottamasta viestistä? Ei mistään. Todellisuus on paljon antoisampaa kuin mielikuvitusystävän viestit. Seurakunnissa, olipa jäseniä 2 tai 1000 ongelmana on yhteismieli, kukaan ei uskalla kysysä niitä kysymyksiä, joita pitäisi kysyä.

        Kuin on jari-pekkis, oletko valmis ottamaan osaa rukoustapahtumaan, jossa allahin palvaajat, jessen palvaajat, pyhän hengen haistelijat ja kaikki muut hörhöt rukoilevat raivokkaasti 5 sentin kolikkoa nousemaan maasta leijumaan? Et tietenkään, koska tiedät tuloksen etukäteen ja samalla tunnustat palvovasi epäjumalaa, eikö niin?

        Sul on muuten melkein yhtä paljon ikää kun mulla ja sit kun sairastut, niin luotatko jumalaasi, vai maalliseen terveydenhuoltoon. Luottamuksei jumalaasi pitäisi tehdämkysymyksestä yksinkertaisen, mutta haluaisin nähdä tässä todellisuudessa uskosi vahvuuden...

        Joo mä tiedän vastauksen etukäteen. En mäkään ole vielä tähän päivään mennessä pystynyt vetämään Jumalaa narusta alas silloin ja siten kuin itse tahdon.
        Eli noin 5-kymppinen? Mä täytän 50 jouluaattona. Ei varmaan tarvi lähtee karkuun, jos ei juhli :)

        Kyllä mä luotan Jumalaan. Luottamus on vaan vahvistunut. Ihan syystä se on vahvistunut. Mulla todettiin jos oikein muistan, vuonna -98 kasvain selkäytimen ja hermojuuripussin välissä. Lääkärit oli sitä mieltä, että jos ei heti leikata, niin voi olla että en kohta enää kävelisi.

        Päätin kuitenkin antaa itseni Jumalan käsiin. En tietenkään omassa voimassani, vaan mulle tuli ihan kehoitus siihen. Kieltäydyin leikkauksesta. Kävelykyky ei ole mennyt. Jalat pelaa edelleen. Voihan se tosin olla, että kasvain on sulanut itsekseen, tai ei ole kasvanut enää, en tiedä. Mutta sen tiedän, että Jeesus ei mua petä, kun hän kehoittaa jotain tekemään.

        Lääkäri kirjoitti, että "kieltäytyi uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi" tai jotain siihen suuntaan.


      • jari-pekka-65
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        Joo mä tiedän vastauksen etukäteen. En mäkään ole vielä tähän päivään mennessä pystynyt vetämään Jumalaa narusta alas silloin ja siten kuin itse tahdon.
        Eli noin 5-kymppinen? Mä täytän 50 jouluaattona. Ei varmaan tarvi lähtee karkuun, jos ei juhli :)

        Kyllä mä luotan Jumalaan. Luottamus on vaan vahvistunut. Ihan syystä se on vahvistunut. Mulla todettiin jos oikein muistan, vuonna -98 kasvain selkäytimen ja hermojuuripussin välissä. Lääkärit oli sitä mieltä, että jos ei heti leikata, niin voi olla että en kohta enää kävelisi.

        Päätin kuitenkin antaa itseni Jumalan käsiin. En tietenkään omassa voimassani, vaan mulle tuli ihan kehoitus siihen. Kieltäydyin leikkauksesta. Kävelykyky ei ole mennyt. Jalat pelaa edelleen. Voihan se tosin olla, että kasvain on sulanut itsekseen, tai ei ole kasvanut enää, en tiedä. Mutta sen tiedän, että Jeesus ei mua petä, kun hän kehoittaa jotain tekemään.

        Lääkäri kirjoitti, että "kieltäytyi uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi" tai jotain siihen suuntaan.

        Siis oikea vuosi on 2008, eikä -98 (seko)


      • jari-pekka-65 kirjoitti:

        Joo mä tiedän vastauksen etukäteen. En mäkään ole vielä tähän päivään mennessä pystynyt vetämään Jumalaa narusta alas silloin ja siten kuin itse tahdon.
        Eli noin 5-kymppinen? Mä täytän 50 jouluaattona. Ei varmaan tarvi lähtee karkuun, jos ei juhli :)

        Kyllä mä luotan Jumalaan. Luottamus on vaan vahvistunut. Ihan syystä se on vahvistunut. Mulla todettiin jos oikein muistan, vuonna -98 kasvain selkäytimen ja hermojuuripussin välissä. Lääkärit oli sitä mieltä, että jos ei heti leikata, niin voi olla että en kohta enää kävelisi.

        Päätin kuitenkin antaa itseni Jumalan käsiin. En tietenkään omassa voimassani, vaan mulle tuli ihan kehoitus siihen. Kieltäydyin leikkauksesta. Kävelykyky ei ole mennyt. Jalat pelaa edelleen. Voihan se tosin olla, että kasvain on sulanut itsekseen, tai ei ole kasvanut enää, en tiedä. Mutta sen tiedän, että Jeesus ei mua petä, kun hän kehoittaa jotain tekemään.

        Lääkäri kirjoitti, että "kieltäytyi uskonnollisen vakaumuksensa vuoksi" tai jotain siihen suuntaan.

        Paperit ja öntgenkuvat esiin. Näitä henkilökohtaisia kertomuksia riittää ja yleisesti ottaen ne ovat mitä suurimpia valheita.

        Et siis luota jumalaasi sen vertaa, että uskaltaisit osallistua - ymmärrä nyt, että palvot olematonta epäjumalaa. Kyllä uskovaisen pitäisi uskoa jumalaansa ihan oikeasti.

        Taivaan porteilla kohtalosi voi olla surkea, jos jokin jumlolento kaikesta huolimatta on olemassa. Epäjumalan palvonta on ateismia suurempi synti ja voikin käydä niin, että me ateistit joudumme katselemaan kristittyjen ja muslimien käristystä.


      • S-A

        Noihin aloituksessa mainittuihin juttuihin ei vaikuta se, onko helluntaiseurakunta lain edessä rekisteröity yhdistys vai kuuluuko se uskonnolliseen yhdyskuntaan.

        Rukoushuoneet/kirkkorakennukset löytyy kummastakin, eikä järjestymismuoto vaikuta vanhimmiston hyvyyteen.


      • tyhmäkin.käy.viisasta
        he-ma kirjoitti:

        Mistä uskova tunnistaa julman viestin saatanan tai sairaan mielen tuottamasta viestistä? Ei mistään. Todellisuus on paljon antoisampaa kuin mielikuvitusystävän viestit. Seurakunnissa, olipa jäseniä 2 tai 1000 ongelmana on yhteismieli, kukaan ei uskalla kysysä niitä kysymyksiä, joita pitäisi kysyä.

        Kuin on jari-pekkis, oletko valmis ottamaan osaa rukoustapahtumaan, jossa allahin palvaajat, jessen palvaajat, pyhän hengen haistelijat ja kaikki muut hörhöt rukoilevat raivokkaasti 5 sentin kolikkoa nousemaan maasta leijumaan? Et tietenkään, koska tiedät tuloksen etukäteen ja samalla tunnustat palvovasi epäjumalaa, eikö niin?

        Sul on muuten melkein yhtä paljon ikää kun mulla ja sit kun sairastut, niin luotatko jumalaasi, vai maalliseen terveydenhuoltoon. Luottamuksei jumalaasi pitäisi tehdämkysymyksestä yksinkertaisen, mutta haluaisin nähdä tässä todellisuudessa uskosi vahvuuden...

        Älä puhu asiosta MITÄ et YMMÄRRÄ ja mistä et mitään tiedä !


      • tyhmäkin.käy.viisasta kirjoitti:

        Älä puhu asiosta MITÄ et YMMÄRRÄ ja mistä et mitään tiedä !

        Et voivtietää jutellessasi 'jumalasi' kanssa, oletko tekemisissä saatanan, sairaan mielesi vai sen oikean jumalannkanssa. Keskustelu vaatisi ulkopuolisen vertailun,mehkäpämtiedemiehen, joka kuuntelee keskustelua ja antaa arvion sairaasta mielestäsi.

        Sori vaan, uskovaisen mieli ei voi olla terve.


      • tyhmäkin.käy.viisaasta

        " Sori vaan, uskovaisen mieli ei voi olla terve."

        Satuupa olemaan ! Ja tasan tarkkaan tiedän kun "juttelen" Jumalan kanssa , että hän on juuri HÄN !

        Se on se HENKI MIKÄ eroittaa,on Pyhä Henki joka ASUU USKOVASSA! Mutta siitähän sinä et mitään tiedä, ENNENKUIN tulet ITSE USKOON !
        Kirje roomalaisille 7
        5. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että

        me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        HESEKIEL 11
        ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ...


    • SeurakunnastaUlos

      Helluntaiseurakunnissa keskeiseksi nousevat seurakuntalaisten välinen hierarkia. Siksi en itse siellä viihtynyt. Jotkut saavat toisten edessä auktoriteettia, vaikka heillä ei ole siihen mitään ansioita. Jos koitat sanoa jotain tällaisen auktoriteettihahmon puheiden ohitse, saat heti leiman otsaasi. Asioista ei saa keskustella, eikä Raamattu ole kaiken keskiössä - niin kuin sen kuuluisi olla.

      • uskokaaniintepelastutte

        Kenellä sitten on täydellinen kokonaiskäsitys raamatusta? Ei se kuitenkaan ole syy lähteä kokonaan pois uskovien yhteydestä,jos toiset palvovat jotakuta ihmistä Jumalanaan? Voit itse omalla paikallasi rukoilla ja odottaa Herran tahtoa,kyllä hän voi koskettaa ja parantaa ihan siitä auktoriteettihahmosta huolimatta. Sitähän se usko Jeesukseen on,että kuulee Häntä enemmän kuin ympärillä olevia ihmisiä. Jairoksen tytär oli kuoleman sairas ja vaikka kukaan muu ei uskonut Jeesuksen voivan herättää tytön kuolleista,niin isän uskon tähden Jeesus herätti tytön. Tuo isä ei välittänyt ympärillä olevien typeryyksistä vaan uskoi ja kuollut nousi ylös!


      • Varovaisuutta
        uskokaaniintepelastutte kirjoitti:

        Kenellä sitten on täydellinen kokonaiskäsitys raamatusta? Ei se kuitenkaan ole syy lähteä kokonaan pois uskovien yhteydestä,jos toiset palvovat jotakuta ihmistä Jumalanaan? Voit itse omalla paikallasi rukoilla ja odottaa Herran tahtoa,kyllä hän voi koskettaa ja parantaa ihan siitä auktoriteettihahmosta huolimatta. Sitähän se usko Jeesukseen on,että kuulee Häntä enemmän kuin ympärillä olevia ihmisiä. Jairoksen tytär oli kuoleman sairas ja vaikka kukaan muu ei uskonut Jeesuksen voivan herättää tytön kuolleista,niin isän uskon tähden Jeesus herätti tytön. Tuo isä ei välittänyt ympärillä olevien typeryyksistä vaan uskoi ja kuollut nousi ylös!

        Toivon näihin lausuntoihin !

        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        Siis Suomenkin lain mukaan, jos katsot vain vierestä, kun toinen tekee rikoksen, eli olet vain mukana tekemättä itse, olet osallinen samaan rikokseen ihan samoin kuin sen tekijä !

        Raamattu puhuu samasta asiasta, eli jos näet ja ymmärrät, on sinun ensin kehoitettava väärin toimijaa korjaamaan toimintansa, ja jos tämä ei suostu eivätkä muutkaan saa väärin toimijaa muttamaan toimintaansa, on tuo hyljättävä, ja usein siis kun kehoittaa vääriä ja siten väärin toimivia johtajia, saa itse potkut ja joutuu ulos uskovien yhteydestä !

        Sinä "uskokaaniintepelastutte " siis kehoitat vain hymistelemään ja hyväksymään väärän toiminnan ja siten tulet itse siitä osalliseksi, kun et kehoita ja tarvittaessa nuhtele väärin toimijaa !

        Siis esimerkkinä: koulukiusaamisessa on jokaisessa, sen toiminnan hyväksyvässä itsessään syy, eli jos vain katsot vierestä, etkä tee mitään, niin sinä toimillasi edesautat sen kiusaamisen jatkumista !

        Joten ohjeesi oli ja on ihan pielessä, ymmärrätkö nyt sen ?


    • yksiuskomontaseurakuntaa

      Nokia herätys siinäpä meille malli.Yhden johtajan ympärille muodostui kultti joka mureni surkeasti.Kauankohan porukka pysyy pystyssä.Evlut kirkko pystyy kuitenkin korjaamaan pitemmässä juoksussa virheensä , ei ole yhdestä pomosta kiinni.

      • jari-pekka-65

        Kuulin, että tuo Nokian herätyskin alkoi ihan aitona Pyhän Hengen työnä, mutta sitten uskonnollisuus tuli ja kaappasi sen itselleen. Mutta tuostakin jäi se piskuinen lauma, joka ei mennyt mukaan tuohon herätysliikkeeseen, vaan he halusivat pysyä ja jatkaa siinä, minkä Pyhä Henki aloitti.


      • Luuletvain
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        Kuulin, että tuo Nokian herätyskin alkoi ihan aitona Pyhän Hengen työnä, mutta sitten uskonnollisuus tuli ja kaappasi sen itselleen. Mutta tuostakin jäi se piskuinen lauma, joka ei mennyt mukaan tuohon herätysliikkeeseen, vaan he halusivat pysyä ja jatkaa siinä, minkä Pyhä Henki aloitti.

        Nyt jp luulet vain käsittääkseni !

        Nähdäkseni Nokia herätyksellä on juurensa Torontolaisuudessa ja eksytyksen hengestä siten !

        Yksi pieni esimerkki vain siitä, mistä oli oikeasti siinä kyse !

        Siis Nokia herätyksessä olivat kaikki tervetulleita "seurakuntaan" ja sen jäseniksi !

        Siis ideana oli sulauttaa uudestisyntyneet uskovat ja uudestisyntymättömät tapa uskovat saman katon alle !

        Siis puhdasta ekumeniaa, jossa siis ei ole merkitystä onko seurakunnan jäsen uudestisyntynyt ja siten uskossa, vai ei ole uudestisyntynyt vaan siis uskosta osaton !

        JP, Pyhä Henki ei ole mukana tuollaisessa touhussa, se on täysin varma se, joten jo lähtökohta oli pielessä !

        Markku Koivisto on hyvä esimerkki siitä, mitä eksytyksen henki saa aikaan, eli se tuo mukanaan niin Hengellisen haureuden, kuin myös sen selvemmän ilmentymän, eli lihallisen haureuden !

        Näitä eksytyksen hengen omaavia siis voi tunnistaa siitä, että heistä huokuu haureus, vaikka osa toki osaa sen peitellä taitavasti osa taas ei !


      • jari-pekka-65

        En luule käsittäneeni. Kyllä se alku oli varmaan Pyhästä Hengestä, mutta sitten siihen tuli uskonnollisia ihmisiä, jotka tahtoi ottaa ohjat omiin käsiinsä ja sen seurauksena syntyi nokiamissio.

        Aivan samoin helluntailaisuuden alkuna pidetään Azusa kadun tapahtumia. Sielläkin oli varmasti alussa Pyhä Henki liikkeellä, mutta jotkut vahvat persoonat, uskonnolliset ihmiset ottivat ohjat käsiinsä ja se oli ehkä yhden uskonnollisen liikkeen helluntailaisuuden alku.

        Aina kun Pyhä Henki lähtee liikkeelle, niin samoin lähtee myös se toinen henki liikkeelle, joka pyrkii tuhoamaan sen, minkä Pyhä Henki aloitti.

        Siis Pyhässä Hengessä ei synny yhtäkään herätysliikettä tai kirkkoa tai mitään vapaata suuntaa ym. Nämä on kaikki uskonnollisuuden henkivallan aikaansaannosta. Sen hengen, joka vastustaa Pyhää Henkeä.


      • Luuletvain
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        En luule käsittäneeni. Kyllä se alku oli varmaan Pyhästä Hengestä, mutta sitten siihen tuli uskonnollisia ihmisiä, jotka tahtoi ottaa ohjat omiin käsiinsä ja sen seurauksena syntyi nokiamissio.

        Aivan samoin helluntailaisuuden alkuna pidetään Azusa kadun tapahtumia. Sielläkin oli varmasti alussa Pyhä Henki liikkeellä, mutta jotkut vahvat persoonat, uskonnolliset ihmiset ottivat ohjat käsiinsä ja se oli ehkä yhden uskonnollisen liikkeen helluntailaisuuden alku.

        Aina kun Pyhä Henki lähtee liikkeelle, niin samoin lähtee myös se toinen henki liikkeelle, joka pyrkii tuhoamaan sen, minkä Pyhä Henki aloitti.

        Siis Pyhässä Hengessä ei synny yhtäkään herätysliikettä tai kirkkoa tai mitään vapaata suuntaa ym. Nämä on kaikki uskonnollisuuden henkivallan aikaansaannosta. Sen hengen, joka vastustaa Pyhää Henkeä.

        Huomaatko itse kuinka puolustelet arasti kantaasi "kyllä varmaan" !

        Et voi siis tietää asiaa vaan luulet vain jotakin !

        Oletuksesi lähtee siitä, että vain Pyhä Henki voisi saada aikaan toimintaa ja liikehdintää !

        Mutta kyllä tuosta väärästä hengestä on noussut sitä ja tätä toimintaa, ilman Pyhän Hengen alkusysäystä !

        Siis Torontolaisuus ja sen jatkumot ovat pulpahdelleet siellä ja täällä, joten sinulla JP pitäisi olla selvä näyttö ja todellinen tieto siitä, että Nokia Missioni lähti Pyhästä Hengestä, ennen kuin alat niin väittämään, muutoin puhut vain luulojasi ja silloin olet helposti levittämässä jopa valheita !

        Helpoiten asia varmistuisi varmaan siten, että tutkisit ne liikkeen alullepanijat ja heidän kytköksensä esim. Torontolaisuuteen !

        Minä luulen, siis huom luulen, että sieltä jo löytyvät kytkökset väärään henkeen, oliko esim. Markku Koivisto alusta alkaen mukana ?


      • jari-pekka-65
        Luuletvain kirjoitti:

        Huomaatko itse kuinka puolustelet arasti kantaasi "kyllä varmaan" !

        Et voi siis tietää asiaa vaan luulet vain jotakin !

        Oletuksesi lähtee siitä, että vain Pyhä Henki voisi saada aikaan toimintaa ja liikehdintää !

        Mutta kyllä tuosta väärästä hengestä on noussut sitä ja tätä toimintaa, ilman Pyhän Hengen alkusysäystä !

        Siis Torontolaisuus ja sen jatkumot ovat pulpahdelleet siellä ja täällä, joten sinulla JP pitäisi olla selvä näyttö ja todellinen tieto siitä, että Nokia Missioni lähti Pyhästä Hengestä, ennen kuin alat niin väittämään, muutoin puhut vain luulojasi ja silloin olet helposti levittämässä jopa valheita !

        Helpoiten asia varmistuisi varmaan siten, että tutkisit ne liikkeen alullepanijat ja heidän kytköksensä esim. Torontolaisuuteen !

        Minä luulen, siis huom luulen, että sieltä jo löytyvät kytkökset väärään henkeen, oliko esim. Markku Koivisto alusta alkaen mukana ?

        Nokiamissio ei lähtenyt Pyhästä Hengestä, niinkuin ei mitkään ihmisten perustamat seurakunnat.

        Alku, se aivan alkujen alku Nokialla oli Pyhästä Hengestä, mutta ei nokiamissio.
        Ei muuta.


      • jari-pekka-65 kirjoitti:

        Nokiamissio ei lähtenyt Pyhästä Hengestä, niinkuin ei mitkään ihmisten perustamat seurakunnat.

        Alku, se aivan alkujen alku Nokialla oli Pyhästä Hengestä, mutta ei nokiamissio.
        Ei muuta.

        Jaripekka keksit noita omasta päästäsi. Sinulla ei ole mitään yliluonnollista tietoa vaikka ehkä niin LUULET.


    • Katsotaan.lisää

      Kokoonnumme Vaasassa raamatullisen seurakuntamallin mukaisesti. Samat Raamatun perusteet on meillä kuin Turussa,
      http://Jeesus-on-Herra.com/?page_id=194
      Raamatusta ei löydy muunlaista opetusta.

      Videoista kantsii ihan itse katsoa mitä Weijo Lindroos puhuu. Pilkkaajien kateelliset jutut voi jättää omaan arvottomuuteensa.

      Rahasta opettamista olemme joutuneet tutkimaan vähän tarkemmin:
      http://Jeesus-on-Herra.com/?p=214
      Perustelut on hyviä, mutta se kumoaa uskonsanaliikkeen ja helluntailaisuudenkin opetukset.

      • luetaankosanaa

        Nyt sinun ainakin kannattaisi tutkia Weijolaisuuden perus oppia hieman tarkemmin !

        Siis Weijo sanoo, että heidän seurakunnassaan ei uudestisyntynyt uskova osallistua ehtoolliselle, jos häntä ei ole aikuiskastettu !

        Raamattu sen sijaan sanoo, että jokainen Hengestä syntynyt eli uudestisyntynyt on Jumalan lapsi ja siten Kristuksen Verestä ja Lihasta eli Sanasta ja lupauksista osallinen !

        Jumala siis liittää Seurakuntaansa uskovan, sen Hengestä syntymisen eli Hengen kautta, ja siten uskoontullesta tulee Jumalan lapsi ja Kristuksen Seurakuntaruumiin jäsen !

        Weijo siis kiistää uudestisyntyneen, jota ei ole aikuiskastettu, osallisuuden Kristuksen srk ruumiiseen, eli Weijon opin mukaan vasta vesikaste pelastaa, eikä uudestisyntyminen eli Hengestä syntyminen, jossa uskoontullut siis saa Pyhän Hengen ja hänestä tulee jo Jumalan rakas lapsi !

        Weijo siis tämän toiminnan ja käytännön toimien kautta opettaa, että vesikaste pelastaa, eikä Hengestä syntyminen, eli uudestisyntyminen !

        Paha harhaoppi, ja kun Weijo siis pakottaa vastoin syntynyttä Uskoa, siis Jumalan synnyttäämää uskoa uudestisyntyneen aikuiskasteelle, niin hän kehoittaa uskovia syntiin perustuen seuraavaan Sanaan:

        Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        Siis Weijo pakottaa uskomaan kuten hän, ja vaikka uskovalla eli uudestisyntyneellä ei ole uskoa tuohon aikuiskasteeseen, niin Weijo evää uudestisyntyneeltä uskovien Hengen yhteyden ja osallisuuden Kristuksen Ruumiisen ja Vereen, eli Weijo kohtelee uudestisyntynyttä käytännössä uskosta osattomana vaatimustensa kautta ja vuoksi !

        Weijolle olen minäkin aikoinani näistä kirjoittanut ja pyytänyt häntä asioita kunnolla tutkimaan, mutta hän ei ole muuttanut toimiaan tähän päivään saakka !

        Moni muukin uskon veli on Weijoa lähestynyt saman asian vuoksi, mutta kuuroille korville on kehoitukset menneet !

        Sanottakoon, että Jumalalla on samat säännöt kaikille, ja Weijon opin mukaan ryövärillä ei olisi ollut mitään asiaa taivaaseen, eikä vanhan liiton uskovillakaan !!!

        Siis Jumalan säännöt ovat samat kaikille, ei ole poikkeuksia !!!

        Pyydän sinua ja teitä tutkimaan tätä asiaa ja oppia vähän syvemmin, sillä Weijo siis oppinsa kautta sulkee Taivaan portit vastoin Raamatun opetusta monilta uudestisyntyneiltä uskovilta eli Jumalan rakkailta lapsilta !


    • Hyvä.opettaja.on

      Et näköjään tunne Raamatun o0eptuksia, etkä liioin TurunWeijon opetuksia. Olemme olleet yhteydessä vaikka olenkin helluntailainen. Tässä yksi parhaimpia kuulemiani Raamatun opetuksia:
      http://jeesus-on-herra.com/?page_id=1194

      Elävässä uskossa olevat eivät yleensä ole päästäneet kastamattomia ehtoolliselle. Meillä Naantalissa pidetään kiinni tästä raamatullisesta opetuksesta. Ei se ole jonkun Weijon keksintöä. Asia on apostolien käytäntöön panema Pyhän Hengen opetus. Apt. 2:38,41,42.
      Tiedätkö, ettei kastekäskyä oltu vielä annettu ristinryövärin pelastuessa? Sinun kannattaisi aloittaa uudestaan alkeista, jotka ovat jääneet pois opetuslapseudestasi.

      • luetaankosanaa

        Luetaanko nyt ihan oikeasti se, mitä Raamattu ja pakanoiden apoistoli kirjoittaa omalla kohdallaan !

        Siis Paavali omalla esimerkillään oli esikuvana uskoville !

        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Mitä Paavali tuossa sanoo ?

        "Minä kiitän Jumalaa, että en ole kastanut teistä kuin vain muutaman !!!

        Teidän oppinne mukaan Paavalin olisi pitänyt kerskata siitä, että hän on kastanut ihan kaikki, eikä ketään ole jäänyt kastamatta !!!

        Paavali sai opetuksensa ja oppinsa suoraan Herralta itseltään, ja mitä Paavali tuossa sanoo, eli mikä oli hänen tehtävänsä ja mikä ei, luetteko sen nyt kunnolla ?

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Siis Herra sanoi Paavalille, että evankeliumi riittää, Herra ei siis lähettänyt Paavalia vedellä kastamaan !!!

        Se on hyvin selvästi tuossa sanottu, ja Paavali siis noudatti Herran ohjetta, ja apostolin siis tuli olla esimerkkinä muille uskoville toiminnassaan !!!

        Mutta tedän oppinne mukaan siis Paavali puhuu valhetta ja Herra myös, sillä Herra ei lähettänyt vedellä kastamaan, sillä kuten tuossa sanotaan, niin Kristuksen ristiä mitätöidään teidän opillanne ja Risti eli Täydellinen ja Täytetty Ristin työ ei riitäkkään, vaan siihen pitää lisätä ulkoinen vesikaste toimitus, ja Weijon opin mukaan siis vasta vesikaste pelastaa, vaikka Herran ja Paavalin mukaan siis evankeliumi riittää, eli sen kautta Hengestä syntyminen eli uudestisyntyminen !

        Sanon vielä, että te voitte itse käydä vaikka kuinka monta kertaa vesikasteella puolestani, mutta ette te mitään siitä hyödy, sillä Kristuksen Riswtin työ oli Täydellinen ja se Uhri kattaa kaiken, se työ on Täytetty, mitään ei jäänyt vajaaksi !

        Joten lukekaa Sanaa eli Herraa, älkääkä uskoko ihmisten kehittämiin oppeihin !


    • T.re.man

      Nimimerkki "luetkosanaa" on eksynyt vakavaan syntiin, parjaamaan Pyhällä Hengellä täytettyjä uskovia. Varoitan vakavasti.
      Mies on hukassa, koska on avannut itsensä riivaajille. Ne ovat valheen henkiä. Rukoilkaa. Riivajat voidaan ehkä ajaa ulos.

      • luetaankosanaa

        Nyt sitten aloit demonisoimaan minua, kun en suostu teidän kuppikuntanne harhaoppiin !

        Lähinnä säälittävää tuollainen toiminta mielestäni !

        Sinun muuten pitäisi varoa tuota touhuasi !

        Siis minä olen uudestisyntynyt ja sen kautta minulla eli minussa on Pyhä Henki, ja kun alat väittää että minussa on riivaaja, niin sanot siis Pyhää Henkeä riivaajaksi !

        Siis riivaaja ja Pyhä Henki eivät asu ihmisessä samanaikaisesti !

        Ymmärrätkö asian vakavuuden ?

        Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

        Sinä et varmaan oikein itsekään ymmärtänyt omia toimiasi ja tämän asian vakavuutta, mutta nyt kun olen siitä sinulle huomauttanut, on sinun siihen reagoitava, sillä jos et reagoi, ei sinun hyvin käy !


    • Täytyin.Hengellä.H.gissä

      Olen huomannut saman, että sinussa "luetaankosanaa" ei vaikuta Jumalan Henki. Sen tuntee Pyhässä Hengessä. Ehkä tuo johtuu siitä, ettet ole nöyrtynyt ottamaan vastaan tervettä opetusta, vaan luulet itse ymmärtäväsi. Ja vielä rohkenet arvostella sinua pitemmälle päässeitä uskovaisia.

      • luetaankosanaa

        Jospa vain lukisit Sanaa ?

        Minä en halua olla opettajasi, vaan sinun olisi uskovana tarkoitus saada itsellesi opetus Sanasta !

        Siis se on ihan sama mitä minä kirjoitan, mutta se on tärkeää, mitä Sanassa lukee !

        Minä olen opetukseni saanut Pyhältä Hengeltä henk koht, enkä enää siis luota ihmisten omiin oppeihin !

        Mutta te sen sijaan olette ottaneet "vanhinten periinäissäännöt" vastaan itse koettelematta niitä Sanalla ja Sanan kautta, sen näkee opeistanne !

        Siis esim. Lurherilaiset ovat omaksuneet vauvakasteoppinsa ja sakramentti oppinsa, ja sen kautta siis vauvana vesikastettu muka liitetään seurakuntaan ja kirkkoon, mutta siitä siis puuttuu se tärkein eli uudestisyntyminen !

        Te entiset hellarit ja babtistit sun muut luotatte samoin siis aikuis vesikasteeseen, vaikka ette näköjään sitä itse tajua, ikävä kyllä !

        Raamattu puhuu yhdestä kasteesta ja jopa Johannes kastaja ymmärisi asian laidan:

        Ef. 4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;

        Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Eli mikä on se YKSI kaste ?

        Johannes sen jo tuossa sanoo, eli Herra kastaa uudestiisyntyvän Pyhällä Hengellä, ja se on se yksi kaste siis !

        Mutta teillä on kaksi kastetta, eli Herran suorittama Hengellä kastaminen, ja sitten Weijon eli ihmisen suorittama vesi kaste !

        Mutta uusi liitto siis on SISÄINEN eli Hengellinen, eikä vanhan liiton aikaiset pesot ole enää voimassa eikä niillä lisätä mitään Herran täydelliseen työhön !

        Siis vanha liitto ulkoinen - uusi liitto sisäinen !

        Siis kuten Sana eli Herra opettaa:

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Siis vanha on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemus !!!

        Raamattu sanoo selvästi:

        1. Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Siis veri eli Kristuksen veri vain pesee synnit, vesi ei siihen riitä, vaan vesi on parannuksenteon "kuva ja jarjo" vain !

        Ihan kuten Johannes oikein sanoi:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen

        Uudessa liitossa parannusta tehdään siten, että tunnustetaan synnit Herralle !!!

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Asia vielä varmistuu seuraavan Sanan kautta:

        5 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        Siis vedellä pesten tarkoittaa siis parannuksen teon kautta, eli Sana näyttää likaisuutemme ja vesi on kuvana parannuksenteosta ja syntien tunnustamisesta !

        Ja sen parannuksenteon eli "veden" kautta siis Herra puhdistaa ja pyhittää uskovaa päivä päivältä !

        Minussako taaskaan ei vaikuta Pyhä Henki vaan yhä vain paha henki, eli sinäkin sanot Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi !

        Etkö ymmärtänyt vielä asian vakavuutta, josta jo edellä kirjoitin ???

        Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe