Monilla on "tietoa" .

muillehyödyksi

Laitoin tämän aiheen tiede palstalle koska mielestäni käsittelemäni asia koskee "tietämistä ". On paljon henkilöitä joilla on arvokastakin "tietoa " . Tarkoitan nyt sellaista tietoa joka on pysynyt "piirongin " laatikoissa tai omassa päässä ilman että kyseistä tietämistä olisi kyetty hyödyntämään. Otan esimerkin. Joillakin on joko laatikon pohjalla tai omassa päässä lähes patentin moinen oivaltaminen. Henkilölle on saattanut tiedostua hyvinkin arvokas oivallus patennttia vailla mutta asia on vaan jäänyt ja jäänyt hyödyntämätä. Itsellänikin on jokunen oivallukseen tai tietoon perustuva asia jonka olen lähettänyt kotimaiselle isolle yritykselle saatekirjelmineen.
"Antamaani kyseistä asiaa voitte korvauksetta hyödyntää parhaalla mahdollisella tavallanne enkä tule koskaan vaatimaan teiltä siitä minkäänlaista korvausta ".
Tämmöisen saate kirjelmän lähetin mukana.

Sen tähden olisikin tärkeää että ne henkilöt joilla on oivallusta tai "patentin omaista " keksintöä ottaisivat yhteyttä vaikka sähköpostin kautta johonkin Suomalaiseen mielellään tunnettuun isoon yhtiöön joka olisi "lähinnä " sitä oivallus tai keksinnön mukaista alaa ja luovuttaisitte täysin korvauksetta keksimänne idean toisten käyttöön.

On paljon henkilöitä jotka vievät kuollessaan hyvinkin hyödynnettävää tietoa keksinnön omaisista oivalluksista. Minullakin oli päässä pari "oivallusta " vuosikausia kunnes havahduin että ellen pian niistä kerro kenellekään ne menevät hukkaan.

Jotkut pähkäilevät keksintöjensä parissa ehkä kuvittelevat hakevansa "joskus sitten " vaikka patentin rikastuakseen mutta hyvin harvat niistä hyötyvät taloudellisesti.

Että jos mielessänne on jokin keksintöön verrattava oivallus niin ottaisitte vaan rohkeasti yhteyttä jollekin ja sen jälkeen voisitte unohtaa koko asian.

Saa siitä ainakin hyvän mielen kun on jokin päätä vaivannut asia poissa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehty.tarpeeseen

      Olisi itsekehitetty vyön solki, jossa ei yhtään liikkuvaa osaa. Materiaali esimerkiksi 3 mm:n pleksi. Ei ruostu, ei syövy, ei sotke vaatteita hikoillessakaan. Ollut itsellä käytössä 40 vuotta ja toimii. Mihinkähän voisi tarjota? Ilmaiseksi, totta kai, kunhan vain tuotantoon saisi!

    • niinnähty

      Juu moni niilo nokkela kuvittelee että on kuningasideoita ja sitten lähettää jonkun kusisen idean firmaan että "tätä minun mahtavan mullistavaa ideaa saa käyttää" ja sitten sillä idealla pyyhitään persettä ja firmassa naureskellaan ainakin kuukauden päivät näille mikko mallikkaille.

    • BLOODisLIFE

      Vittu mulla on tietoa ihan vitusti! Mä mietin kaikenlaisia juttuja, sairauksia, unihalvautta, nälänhätää, konflikteja... Mutta mä en halua antaa niitä ideoita pois vaan haluisin olla mukana muuten mun ideat ja mä ollaan ihan turhia! Mutta kukaan ei halua että oon mukana yhtään missään ja kaikki väittää että oon jotain mitä en o! kaikilla on sitten sota se on sitten niin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe