Luokitellaanko raiskaukseksi?

Anelise97

Tapasin muutama viikko sitten ihanan pojan hän oli 19 ja itse olen 17. Hän vei minua usein syömään esitteli perheelleen ja antoi itsestään loistokuvan. Hän vonkui minulta seksiä usein, mutta kerroin olevani neitsyt ja että haluan vielä tutustua paremmin ja odottaa. Pojan oli vaikea ymmärtää sitä. Lähettiin sitten yhdessä tukholmaan risteilylle oltiin juuri edellisenä päivänä käyty taas keskustelua ja sanoin etten vielä ole valmis seksiin ja haluan myös huolehtia hyvin ehkäisystä. Laivalla sitten kuitenkin hyväiltiin toisiamme ja pelattiin käsipeliä. Yhtäkkiä hän vain väkisin tunki minun sisälle... Ei mennyt kauaa kun rupesin itkemään kivusta ja pettymyksestä. Poika pyysi kovasti anteeksi mutta traumat jäi enkä enää olla missään tekemisissä. Silti mietin että missä menee raiskaukseksi menemisen raja?

37

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkdman

      Luokitellaan raiskaukseksi. Asiaa ei muuta tuo "käsipeli". Se sinänsä oli virhe, sillä hyvin monet tulkitsevat sen rohkaisuksi ja se villitsee himoja niin paljon lisää, että sen jälkeen ajattelukyky siirtyy aivoista jalkoväliin. Oikeudessahan tuo lopulta punnitaan, jos haluat viedä asian niin pitkälle.

    • MitäMieltä

      On raiskaus! Olit selkeästi sanonut edellisenä päivänä haluavasi odottaa ehkäisy. Sormihyväily on eri asia kuin yhdyntä.

      Työnsitkö pojan pois päältäsi? Sanoitko mitään? Miten yhdyntä keskeytyi? Itkuusi? Vai siihen, että kundi tuli?
      Jos tuli, niin tuliko sun sisään? Muistathan ottaa jälkiehkäisyn ettei tarvi mennä aborttiin!

      Sukupuolitautitestit pitää myös tehdä.

      Vika ei ollut sinussa. Vaikka kuinka nolottaa, niin kerro vanhemmillesi!

      Raiskaus tuo oli. Poika pyytää vain arm vuoksi anteeksi ettet kertoisi eteenpäin ja hän ei joutuisi teostaan vastuuseen. Hän tekee tuon myöhemmin jollekin toiselle. Nyt on sinun vastuu estää se kertomalla asiasta.

    • tämä-selvä

      Muista että tuollaisesta jutusta oikeudessa poika saa korkeintaan sakkoja ja ehdollista kuten raiskauksista. ne somalitkaan ei joutu vankilaan

      • MitäMieltä

        Älä nyt latista seksuaalirikoksen uhria! Oletko täysin tunteeton?

        Tapanilan tuomiota alennettiin sen vuoksi, että jätkät oli somaleita. Niiden henkilöllisyys oli paljastunut ja olivat saaneet uhkauksia... Suomessa kun suojellaan somaleita... Tuomion alentaminen oli alhaista! Mutta kyllä suomipoika saa teosta rangaistuksen.

        Tottakai raiskaus täytyy kertoa poliisille! Ainakin asiasta tulisi kertoa vanhemmille. Raiskauksen uhri helposti vähättelee tekoa ja syyllistää itseänsä. Selittää asiaa itselleen. Mutta tämä tapaus on selvä raiskaus. Syy ei ole koskaan uhrin.


      • poliisille_mars

        Vaikka saisikin vain sakkoja tai ei rangaistusta lainkaan, niin kyllä raiskaus silti on raportoimisen arvoinen juttu. Jäähän siitä senkään jonkinlainen merkintä henkilön tietoihin, että on raiskauksesta syytetty - jos hän uusii tekonsa ja tulee uusi merkintä, lopulta tulee kyllä jokin rangaistuskin. Ei ehkä auta sitä ensimmäistä uhria (valitettavasti), mutta kyllä se jossain kohtaa jotakuta muuta voi auttaa, että ensimmäinen on ollut rohkea ja kertonut poliisille!

        Tottakai raiskarit "pyytelee anteeksi", ettei juttua vietäisi pitemmälle. Oikeasti eivät varmana ole edes pahoillaan, koska ovat liian alkukantaisia ajatellakseen jonkun toisen tuntemuksia. Elleivät olisi, eivät ne myöskään antaisi joidenkin ihmeen halujen ohjailla tekemisiään.


      • tiktiktok

        No ja miten aloittaja sitten todistaa tämän "raiskauksen" ?
        Menee kertomaan poliisille, että no kun poikaystävän kanssa lähdettiin laivalle ja siellä sit vähäsen sekstailtiin ja ja ja ja... Okei, totta hitossa pojan olisi pitänyt käsittää, ettei tyttö ole valmis seksiin - mutta haloo nyt, kyllä tämä on kaukana niistä "perinteisistä" risteilyraiskaus-kertomuksista, joissa tuhannen päissään oleva random-nainen kaapataan väkisin hyttiin ja TODELLA raiskataan. Poika on tohelo nuori eikä mikään taparikollinen. Ja niin tai näin, niin kyllähän aloittaja on nimimerkistä päätellen juuri kohta täysi-ikäinen ja hänen pitäisi käsittää, että kun lähtee leikkimään aikuisten leikkejä, vaara ylilyönneille on olemassa.


      • MitäMieltä
        tiktiktok kirjoitti:

        No ja miten aloittaja sitten todistaa tämän "raiskauksen" ?
        Menee kertomaan poliisille, että no kun poikaystävän kanssa lähdettiin laivalle ja siellä sit vähäsen sekstailtiin ja ja ja ja... Okei, totta hitossa pojan olisi pitänyt käsittää, ettei tyttö ole valmis seksiin - mutta haloo nyt, kyllä tämä on kaukana niistä "perinteisistä" risteilyraiskaus-kertomuksista, joissa tuhannen päissään oleva random-nainen kaapataan väkisin hyttiin ja TODELLA raiskataan. Poika on tohelo nuori eikä mikään taparikollinen. Ja niin tai näin, niin kyllähän aloittaja on nimimerkistä päätellen juuri kohta täysi-ikäinen ja hänen pitäisi käsittää, että kun lähtee leikkimään aikuisten leikkejä, vaara ylilyönneille on olemassa.

        Vaikutat yksinkertaiselta ja todella tunteettomalta. Ootko itse raiskannut jonkun?

        Tule sitten jakelemaan "neuvoja" kun sut on raiskattu.

        Sinä syyllistät uhria. Jokin palikka sulla ei ole tallessa.


    • Anelise97

      Hei! Kiitos asiallisista vastauksista. Vanhemmille en ole vielä uskaltanut sanoa mutta hyväystävä lupasi tulla tueksi jos niin haluan tehdä. Ja vielä tuohon yhteen vastaukseksi että työnsin pois päältä, ei ehtinyt laueta ja ymmärsi kyllä sitten lopettaa kun rupesin itkemään. Meni itsekkin vähän paniikkiin ku tajusi mitä tuli tehtyä.

      • reettiskiii

        No minun mittapuulla tuo ei kyllä ole raiskaus. Miten hemmetissä poika on voinut tietää, ettet vieläkään halua... Ensi tapailette pidempään, tapaatte sukuakin jo, ja kun ajan kanssa päädytte pitämään sormeilua, niin sittenkään ei saa tulla sisään?? Etköhän sinä ole tehnyt nuorelle miehelle jo niin paljon henkistä väkivaltaa, että jos koet tuon lievästi raiskaukseksi, niin tasoissa olette!

        Mies lopetti koska sinusta tuntui pahalta. Kuulostaako mielestäsi raiskaajan tavalta? No ei todellakaan!

        Ja ihan pikkuisen ohi aiheen, mutta mikä hemmetti siinä sinua niin sattui? Taisi olla koko juttu enemmän korviesi välissä. Ei seksin nyt kovin paljoa pidä sattua. Etenkin kun sormeilitte ja olit luultavimmin märkäkin.

        Olet jo sukukypsä. Opettele harrastamaan seksiä. Sinuna soittaisin tuolle nuorelle miehelle, ja pyytäisin uusintaa. Pyydä häneltä anteeksi, onhan hänkin pyytänyt anteeksi sinulta.

        Ja kyllä, tiedän millaisia traumoja OIKEA raiskaus aiheuttaa. Pikkusiskoni raiskattiin kun hän oli 23v. Nyt siitä on kulunut jo 10 vuotta. Edelleen jotkin asiat ovat hänelle vaikeita, vaikka ennen tuota tapausta hän oli seksuaalisesti terve ja normaali.

        Itse menetin neitsyyteni jo 14-vuotiaana, ihan omasta halusta 15v poikakaverini kanssa. Eikä muuten kyllä sattunut yhtään. Kesti ehkä 20 sekuntia. =D Nyt olen jo 35v, ja nautin seksistä aviomieheni kanssa kovasti. Suosittelen sen lajin iloista nauttimista.


      • Stellaria
        reettiskiii kirjoitti:

        No minun mittapuulla tuo ei kyllä ole raiskaus. Miten hemmetissä poika on voinut tietää, ettet vieläkään halua... Ensi tapailette pidempään, tapaatte sukuakin jo, ja kun ajan kanssa päädytte pitämään sormeilua, niin sittenkään ei saa tulla sisään?? Etköhän sinä ole tehnyt nuorelle miehelle jo niin paljon henkistä väkivaltaa, että jos koet tuon lievästi raiskaukseksi, niin tasoissa olette!

        Mies lopetti koska sinusta tuntui pahalta. Kuulostaako mielestäsi raiskaajan tavalta? No ei todellakaan!

        Ja ihan pikkuisen ohi aiheen, mutta mikä hemmetti siinä sinua niin sattui? Taisi olla koko juttu enemmän korviesi välissä. Ei seksin nyt kovin paljoa pidä sattua. Etenkin kun sormeilitte ja olit luultavimmin märkäkin.

        Olet jo sukukypsä. Opettele harrastamaan seksiä. Sinuna soittaisin tuolle nuorelle miehelle, ja pyytäisin uusintaa. Pyydä häneltä anteeksi, onhan hänkin pyytänyt anteeksi sinulta.

        Ja kyllä, tiedän millaisia traumoja OIKEA raiskaus aiheuttaa. Pikkusiskoni raiskattiin kun hän oli 23v. Nyt siitä on kulunut jo 10 vuotta. Edelleen jotkin asiat ovat hänelle vaikeita, vaikka ennen tuota tapausta hän oli seksuaalisesti terve ja normaali.

        Itse menetin neitsyyteni jo 14-vuotiaana, ihan omasta halusta 15v poikakaverini kanssa. Eikä muuten kyllä sattunut yhtään. Kesti ehkä 20 sekuntia. =D Nyt olen jo 35v, ja nautin seksistä aviomieheni kanssa kovasti. Suosittelen sen lajin iloista nauttimista.

        "Miten hemmetissä olisi voinut tietää" - no vaikka kysymällä tai muistelemalla edellispäivän keskustelua. Entä ehkäisy, naisenko vastuulla vain?

        Jos ylipäätään on pakko menettämisestä puhua, neitsyys pitäisi todellakin menettää "ihan omasta halusta". Meitä on monenlaisia, itse olin saanut kokea useita orgasmeja ennen ensimmäistä yhdyntää. Kyse ei ole teknisesti neitsyydestä vaan _itsemääräämisoikeudesta_, neitsyys sinällään on mielestäni aika yliarvostettu juttu.

        Mistäpä muuten sinäkään voit tietää, millaisia kokemuksia alkuperäisellä kirjoittajalla on aiemmin ollut? Tapaus ei ehkä ollut raiskaus, mutta pakottamista kyllä. Ap:llä voi olla tunteita poikaa kohtaan ja voi olla, ettei hän halua tälle seuraamuksia, mutta kannattaa silti puhua asiasta jollekulle ja vähintään tehdä itselleen selväksi, että se, mitä poika teki, oli väärin.


      • Rose23
        reettiskiii kirjoitti:

        No minun mittapuulla tuo ei kyllä ole raiskaus. Miten hemmetissä poika on voinut tietää, ettet vieläkään halua... Ensi tapailette pidempään, tapaatte sukuakin jo, ja kun ajan kanssa päädytte pitämään sormeilua, niin sittenkään ei saa tulla sisään?? Etköhän sinä ole tehnyt nuorelle miehelle jo niin paljon henkistä väkivaltaa, että jos koet tuon lievästi raiskaukseksi, niin tasoissa olette!

        Mies lopetti koska sinusta tuntui pahalta. Kuulostaako mielestäsi raiskaajan tavalta? No ei todellakaan!

        Ja ihan pikkuisen ohi aiheen, mutta mikä hemmetti siinä sinua niin sattui? Taisi olla koko juttu enemmän korviesi välissä. Ei seksin nyt kovin paljoa pidä sattua. Etenkin kun sormeilitte ja olit luultavimmin märkäkin.

        Olet jo sukukypsä. Opettele harrastamaan seksiä. Sinuna soittaisin tuolle nuorelle miehelle, ja pyytäisin uusintaa. Pyydä häneltä anteeksi, onhan hänkin pyytänyt anteeksi sinulta.

        Ja kyllä, tiedän millaisia traumoja OIKEA raiskaus aiheuttaa. Pikkusiskoni raiskattiin kun hän oli 23v. Nyt siitä on kulunut jo 10 vuotta. Edelleen jotkin asiat ovat hänelle vaikeita, vaikka ennen tuota tapausta hän oli seksuaalisesti terve ja normaali.

        Itse menetin neitsyyteni jo 14-vuotiaana, ihan omasta halusta 15v poikakaverini kanssa. Eikä muuten kyllä sattunut yhtään. Kesti ehkä 20 sekuntia. =D Nyt olen jo 35v, ja nautin seksistä aviomieheni kanssa kovasti. Suosittelen sen lajin iloista nauttimista.

        En tiedä onko raiskaus, mutta kyllä tuosta traumat jää. Ei käsipeli ole suora lupaus yhdynnästä. Ainakin minun parisuhteessani ollaan edetty asteittain eikä poikaystävällä ole ollut mitään sitä vastaan. Vaikka sinä olet ollut nopeasti valmis yhdyntään niin kaikki muut eivät sitä ole.


      • reettiskiii
        Rose23 kirjoitti:

        En tiedä onko raiskaus, mutta kyllä tuosta traumat jää. Ei käsipeli ole suora lupaus yhdynnästä. Ainakin minun parisuhteessani ollaan edetty asteittain eikä poikaystävällä ole ollut mitään sitä vastaan. Vaikka sinä olet ollut nopeasti valmis yhdyntään niin kaikki muut eivät sitä ole.

        En minä sanonut että olin nopeasti valmis yhdyntään. Olin hyvin nuori, ja seurustelin puoli vuotta kyseisen pojan kanssa ennen yhdyntää. Mutta se että käsipeliä, sormeilua yms harrastetaan, mutta sitten sanotaan EI viime hetkellä, on mielestäni todella ikävää kiusantekoa mistä kohtaan! Jos ei vielä halua, niin sitten ei halua. Silloin homma jätetään pussaamisen tasolle. Mutta kun vaatteet vähenee, niin se on sama kuin sanoisi KYLLÄ. Olette erittäin itsekeskeisiä, jos toisin toimitte.

        Ehdottomasti naisella (tai miehellä) on oikeus sanoa ei. Se nyt selvää. Mutta siinä tapauksessa vaatteet pidetään päällä.

        Varmasti traumoja voi saada ihan mistä tahansa, jos "herkuttelee" itsensä traumoihin. Kysehän on siitä, miten asian käsittelee. Jos hokee itselleen että tämä oli kamalaa... hirveä mies.... apua.... Niin juu, saa kehitettyä itselleen trauman. Mutta jos katsoo peiliin ja toteaa "Menetin neitsyyni poikaystävälle. Olin ajatellut pihdata pidempään, mutta en niin tehnytkään. Sellaista sattuu. Elämä jatkuu. Voisin vaikka kilauttaa sille pojalle."


      • Stellaria
        reettiskiii kirjoitti:

        En minä sanonut että olin nopeasti valmis yhdyntään. Olin hyvin nuori, ja seurustelin puoli vuotta kyseisen pojan kanssa ennen yhdyntää. Mutta se että käsipeliä, sormeilua yms harrastetaan, mutta sitten sanotaan EI viime hetkellä, on mielestäni todella ikävää kiusantekoa mistä kohtaan! Jos ei vielä halua, niin sitten ei halua. Silloin homma jätetään pussaamisen tasolle. Mutta kun vaatteet vähenee, niin se on sama kuin sanoisi KYLLÄ. Olette erittäin itsekeskeisiä, jos toisin toimitte.

        Ehdottomasti naisella (tai miehellä) on oikeus sanoa ei. Se nyt selvää. Mutta siinä tapauksessa vaatteet pidetään päällä.

        Varmasti traumoja voi saada ihan mistä tahansa, jos "herkuttelee" itsensä traumoihin. Kysehän on siitä, miten asian käsittelee. Jos hokee itselleen että tämä oli kamalaa... hirveä mies.... apua.... Niin juu, saa kehitettyä itselleen trauman. Mutta jos katsoo peiliin ja toteaa "Menetin neitsyyni poikaystävälle. Olin ajatellut pihdata pidempään, mutta en niin tehnytkään. Sellaista sattuu. Elämä jatkuu. Voisin vaikka kilauttaa sille pojalle."

        Ai että joko suoraan yhdyntään tai sitten ei mitään? Kyse ei ole pihtaamisesta vaan normaalista seksuaalisuuden kehittymisestä, jossa yleensä edetään asteittain.

        Suhteessa seksuaalisuuteensa kuuluukin olla itsekeskeinen eli tehdä asioita omasta halustaan omassa tahdissaan. Minulla oli onneksi kumppani, joka uskoi puhetta ja halusi silti "kiusantekoa". Myöhemmät yhdynnät olivat nautinnollisempia, kun tiesi jo, mistä itse tykkää, mistä toinen tykkää ja molemmat uskalsivat tuoda toiveensa julki. Hyvä seksi perustuu paljolti luottamukseen.

        Jos nainen sanoo, ettei ole valmis yhdyntään, eikö miehen sitten pitäisi pitää housut jalassa, jos ei pysty hillitsemään itseään? Vaatteiden riisuminen ei tarkoita suostumusta yhdyntään eikä kumoa sitä, mitä on sovittu.


      • meepois
        reettiskiii kirjoitti:

        No minun mittapuulla tuo ei kyllä ole raiskaus. Miten hemmetissä poika on voinut tietää, ettet vieläkään halua... Ensi tapailette pidempään, tapaatte sukuakin jo, ja kun ajan kanssa päädytte pitämään sormeilua, niin sittenkään ei saa tulla sisään?? Etköhän sinä ole tehnyt nuorelle miehelle jo niin paljon henkistä väkivaltaa, että jos koet tuon lievästi raiskaukseksi, niin tasoissa olette!

        Mies lopetti koska sinusta tuntui pahalta. Kuulostaako mielestäsi raiskaajan tavalta? No ei todellakaan!

        Ja ihan pikkuisen ohi aiheen, mutta mikä hemmetti siinä sinua niin sattui? Taisi olla koko juttu enemmän korviesi välissä. Ei seksin nyt kovin paljoa pidä sattua. Etenkin kun sormeilitte ja olit luultavimmin märkäkin.

        Olet jo sukukypsä. Opettele harrastamaan seksiä. Sinuna soittaisin tuolle nuorelle miehelle, ja pyytäisin uusintaa. Pyydä häneltä anteeksi, onhan hänkin pyytänyt anteeksi sinulta.

        Ja kyllä, tiedän millaisia traumoja OIKEA raiskaus aiheuttaa. Pikkusiskoni raiskattiin kun hän oli 23v. Nyt siitä on kulunut jo 10 vuotta. Edelleen jotkin asiat ovat hänelle vaikeita, vaikka ennen tuota tapausta hän oli seksuaalisesti terve ja normaali.

        Itse menetin neitsyyteni jo 14-vuotiaana, ihan omasta halusta 15v poikakaverini kanssa. Eikä muuten kyllä sattunut yhtään. Kesti ehkä 20 sekuntia. =D Nyt olen jo 35v, ja nautin seksistä aviomieheni kanssa kovasti. Suosittelen sen lajin iloista nauttimista.

        Reettiskii ootko miettinyt, että noi ehkä teki sitä käsipeliä _kokeillakseen_ miltä se tuntuu? Jos tuo oli just kertonut, ettei halua helvetillistä panosessioo vielä(kään), niin kyl saa aika mäntti olla se toinen osapuoli, jos kuvittelee, että "ai oho se muuttiki mielensä parin tunnin sisällä! Sepä hienoo, ny pannaan!!"

        Kato kun toi alottajahan oli neitsyt eli se ei ollut häsänny kenenkään kanssa, koska se ei _halunnut_ vielä. Jos se halus nyt kokeilla, miltä se käsipeli tuntuis, niin tää ei oo sama asia, kuin mielensä muuttaminen varsinaisen yhdynnän suhteen. Se halus kokeilla käsipeliä, ei yhdyntää. Käsipelikaveri olis voinu vähän ajatella, eikä vaan suoriltaan hypätä omien halujensa vietäväks.

        Ja mitä tulee siihen "mikä ihme siinä muka sattu?!" kommenttiisi, niin ehkä toi jätkä oli niin raju, että alottajaa sattu siks? Tai ehkä alottajalla on herkkä tuntuaisti? Tai ehkä ihmiset vaan on erilaisii ja vaikka sua ei sitte vissiin sattunukaan, niin jotakuta muuta voi sattuu, vaikka joka kerta kun nai.


      • Rose23
        reettiskiii kirjoitti:

        En minä sanonut että olin nopeasti valmis yhdyntään. Olin hyvin nuori, ja seurustelin puoli vuotta kyseisen pojan kanssa ennen yhdyntää. Mutta se että käsipeliä, sormeilua yms harrastetaan, mutta sitten sanotaan EI viime hetkellä, on mielestäni todella ikävää kiusantekoa mistä kohtaan! Jos ei vielä halua, niin sitten ei halua. Silloin homma jätetään pussaamisen tasolle. Mutta kun vaatteet vähenee, niin se on sama kuin sanoisi KYLLÄ. Olette erittäin itsekeskeisiä, jos toisin toimitte.

        Ehdottomasti naisella (tai miehellä) on oikeus sanoa ei. Se nyt selvää. Mutta siinä tapauksessa vaatteet pidetään päällä.

        Varmasti traumoja voi saada ihan mistä tahansa, jos "herkuttelee" itsensä traumoihin. Kysehän on siitä, miten asian käsittelee. Jos hokee itselleen että tämä oli kamalaa... hirveä mies.... apua.... Niin juu, saa kehitettyä itselleen trauman. Mutta jos katsoo peiliin ja toteaa "Menetin neitsyyni poikaystävälle. Olin ajatellut pihdata pidempään, mutta en niin tehnytkään. Sellaista sattuu. Elämä jatkuu. Voisin vaikka kilauttaa sille pojalle."

        Ööö... melkoisen mustavalkoinen maailmankuva sinulla. Jos on jo aikaisemmin puhuttu, ettei vielä ole valmis yhdyntään niin silloin käsipeli ei ole lupaus yhdynnästä. Minäkin odotin poikaystäväni kanssa puoli vuotta ennen yhdyntää mutta silti ennen ensimmäisiä yhdyntojä oli mukana käsipeliä. Molemmat tyydyttivät toisiaan. Se, että sinä teit tietyllä tavalla ja se oli sinulle hyvä ei edelleenkään tarkoita, että kaikkien pitäisi tehdä samalla tavalla. Eikä minun poikaystäväni koskaan olettanut, että käsipeli olisi lupaus yhdynnästä, koska olimme keskustelleet seksiin liittyvistä asioista. Eikä hänellä ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Meitä kun on erilaisia.

        Mitä kipuun tulee niin kyllä, seksi voi sattua todella paljon. Joitain neitsyyden menetys sattuu. Ole onnellinen, ettei sinua sattunut.

        Ja mehän emme voi aina tietää mitä mahdollisia kehon toiminnallisia vaivoja on. Minulla on vulvodynian vestibuliittimuoto ja valitettavasti se käy ilmi usein vasta ensimmäisellä yhdyntäkerralla. Vaivan ansiosta ensimmäinen kertani tuntui kidutukselta. Seuraavatkin kerrat tuntuivat yhtä kamalilta, koska ongelman syytä ei heti löydetty. Ja ensimmäisen poikaystäväni kanssa sain tilanteesta myös traumat siksi, ettei hän tuntunut ymmärtävän, että minuun sattuu oikeasti. Minulla on kokemus siitä, että joudun sanomaan kesken kaiken, etten pysty jatkamaan, koska kipu on liian suuri. Menin jo pois miehen luota, mutta hän tarttui minuun kiinni, tokaisi "Eikä satu", veti takaisin alleen ja työntyi väkisin sisään siitä huolimatta että yritin työntää hänet heti pois ja sanoin jo erittäin voimakkaasti ei. Kyllähän mies nopeasti lopetti, koska siinä kohtaa kipu yltyi niin hirveäksi, että huusin kivusta melkoisen lujaa kun hän tuli väkisin sisään. En ehkä koe itseäni raiskatuksi ja olihan hän pahoillaan heti niin kuin aloittajan tapauksen mies oli, mutta luottamus mieheen meni minulta kokonaan. En pystynyt enää olemaan hänen kanssaan. Vai olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt väkisin jatkaa, koska olin suostunut yrittämään yhdyntää?


    • Ettäjotta

      Oikeudellisesti tuo on raiskaus. Joka tapauksessa se on typerän nuoren kollin paskamainen teko, joka kertoo kaiken tarpeellisen hänen luonteestaan. Älä nyt vain tee sitä erehdystä, että jatkat seukkaamista hänen kanssaan. Jätkän täydellinen haluttomuus ottaa sinun tarpeesi huomioon tuli todistettua. Suurin osa nuorista miehistä ei ole tuollaisia, eikä tämän tapahtuman tarvitse mitenkään pilata nuoruuttasi tai seksuaalisuuttasi, kunhan vain ymmärrät antaa hänelle kenkää. Tämä olikin sinulle toivottavasti itsestään selvää.

      • Anelise97

        Tapahtuman jälkeen pelkäsin olla hänen kanssaan missään kahdestaan ja ymmärsin antaa kenkää heti matkan jälkeen. Tiedän, että on totta että kaikki eivät ole samanlaisia tuntuu vain vaikealta enää luottaa kehenkään.


    • Marga-Reeta

      Tottahan kyseessä on raiskaus tai oikeammin pakottaminen sukupuoliyhteyteen. Oikeus katsoo kaikki asiaan vaikuttavat tekijät ja onko tekijä käyttänyt väkivaltaa tai muuta uhkailua.
      Tapauksessasi tulee olemaan sana sanaa vastaan eikä todistajia valitettavasti ole. Olisi ollut sinulle etua, jos olisit ilmoittanut pojan teosta heti laivan henkilökunnalle.
      Tarvitset apua asian lävitse käymiseen, tällainen jää muutoin pitkäksi aikaa traumatisoimaan sinua ja vaikuttaa tuleviin parisuhteisiin.
      Olen pahoillani ja surullinen puolestasi, että tutustuit noin epäluotettavaan mieheen. Eivät kaikki miehet ole onneksi samanlaisia. Herrasmiehiäkin löytyy.

    • www.tukinainen.fi

      Tuolta saat apua eteenpäin.

    • puolusta_itseäsi

      Tuo on lähinnä pakottamista sukupuoliyhteyteen.

      Kirjoitit:
      "Yhtäkkiä hän vain väkisin tunki minun sisälle... "

      Pistitkö yhtään hanttiin? Huusitko "en halua", "älä", estelit kaikin mahdollisin keinoin? Ellet, niin olisi pitänyt.

    • trollitrolli

      19- ja 17-vuotias ei pääse yhdessä Tukholman risteilylle, joten trolliksi paljastuit. 18V ikäsääntö, 19-vuotias ei voi toimia 17-vuotiaan valvojana, varsinkaan kun ei ole lähisukulainen.

      • fgjgvbnrf

        Juuri tämä sama tuli mieleeni. Kummipoikani tyttis on 17 v ja hänen vanhempansa olivat mukana risteilyllä, koska tyttö ei olisi muuten risteilylle päässyt, vaikka poikaystävä miten on täysi-ikäinen.


      • problems

        Niin joo. Mutta toisaalta tuossa ei sanottu, että "nuoripari" on kahdestaan risteilyllä. Voihan siellä olla vaikka pojan vanhemmat...

        "työnsin pois päältä, ei ehtinyt laueta ja ymmärsi kyllä sitten lopettaa kun rupesin itkemään"
        Tuo ei ollut raiskaus eikä pakottamista sukupuoliyhteyteen, eikä edes raiskauksen yritys, koska tyyppi tajusi lopettaa, kun ap alkoi itkeä. Näin se vaan on.


      • MitäMieltä
        problems kirjoitti:

        Niin joo. Mutta toisaalta tuossa ei sanottu, että "nuoripari" on kahdestaan risteilyllä. Voihan siellä olla vaikka pojan vanhemmat...

        "työnsin pois päältä, ei ehtinyt laueta ja ymmärsi kyllä sitten lopettaa kun rupesin itkemään"
        Tuo ei ollut raiskaus eikä pakottamista sukupuoliyhteyteen, eikä edes raiskauksen yritys, koska tyyppi tajusi lopettaa, kun ap alkoi itkeä. Näin se vaan on.

        Millä planeetalla asut?

        Kyllä tuo väkisin panemista oli!

        Voitko kirjoittaa ihan oikealla nimellä tai linkata sun FB-profiiliin.

        Olisi todella mielenkiintoista nähdä ketkä kehtaisivat omalla naamalla väittää ettei kyseessä ole väkisin makaaminen ja vielä syyllistää uhria!

        Tämän tason keskusteluissa pitäisi tajuta lopettaa trollaus / vähättely.


      • Marga-Reeta

        Suinkaan kukaan ei vähättele tapahtunutta!
        Oikeuslaitos vain Suomessa on sellainen, että luokittelee raiskaukset ja sukupuoliyhteyteen pakottamiset omilla kategorioillaan ja sen mukaan tulevat rankaisutoimenpiteet. Kuin myös sen, että raiskaus tulee todeta tapahtuneeksi eli todistusaineistoa ja näyttöä kuuluu olla.
        Se ei tarkoita, etteikö tässä keskusteluketjussa kautta linjan paheksuttaisi tapahtunutta. Totta kai poika on toiminut moraalittomasti ja todella väärin sekä aiheuttanut pitkäaikaisen trauman.


      • problems
        MitäMieltä kirjoitti:

        Millä planeetalla asut?

        Kyllä tuo väkisin panemista oli!

        Voitko kirjoittaa ihan oikealla nimellä tai linkata sun FB-profiiliin.

        Olisi todella mielenkiintoista nähdä ketkä kehtaisivat omalla naamalla väittää ettei kyseessä ole väkisin makaaminen ja vielä syyllistää uhria!

        Tämän tason keskusteluissa pitäisi tajuta lopettaa trollaus / vähättely.

        En syyllistänyt ap:ta, vaan vastasin hänen kysymykseensä. Ja vastasin lain kirjaimen mukaan, koska mitäpä väliä sillä on miten tällä palstalla mikäkin asia luokitellaan.


    • omasta_mielestä

      En tiiä miksikä luokiteltais oikeudessa, mutta jos tuo mulle olis tapahtunut, niin kyllä pitäisin jätkää raiskaajana ja vihaisin sitä hautaan saakka.

    • kassuliini

      Hävetkää jotka sanotte että trollaus! Ette tajuatte elämästä mitään!
      Nuoret pojat käyttäytyvät juuri noin usein. Niin se vain on, mutta ei sitä vain tarvitse hyväksyä. Se poika joutui himojensa valtaan eikä siinä tilanteessa pystynyt ottamaan sinun tunteita huomioon. Todennäköisesti poika jo etukäteen suunnitteli mitä reissulla tulee tapahtumaan.
      Oikeudellisesti raiskaus on monitahoinen juttu. Törkeä raiskaus on esim sellainen jossa mies sieppaa naisen, pitää vankina ja raiskaa kerta toisensa jälkeen. Tuomioon vaikuttaa raiskauksen kesto, ja se syntyykö vammoja.
      Sinulle kävi niin, että poika vietteli sinut, houkutteli ja sai sinutkin lämpenemään. Tämä on ollut miehille tuttu juttu,: ei pakottamalla vaan väsyttämällä.
      Lähetä hänelle tekstiviesti. Kerro suorin sanoin että vaikka suostuit käsipeliin, hänen ei olisi pitänyt tunkeutua sinuun. Siihen olisi pitänyt pyytää lupa, hänhän tiesi että olet neitsyt. Pura mieltäsi viestissä, se ehkä auttaa.

    • maria37

      eipä taida olla raiskaus, koska poika kuitenkin lopetti? minulla on myös ikävä kokemus ja siitä seurannutta viranomaistoimintaa, mikä osoittaa että aina seksuaalirikosten rajat eivät ole selviä

      Olin tapaillut useamman kerran naapurin miestä. Kerran sitten oli aikomus harrastaa seksiä. Mitään esileikkiä ei kuitenkaan ollut, vaan kaikki tapahtui nopeasti. Kun mies työntyi minuun, minua sattui todella paljon. Kiljuin ja pyysin saman tien lopettamaan. Mies sanoi hidastavansa ja jatkoi. Huusin miehen satuttavan minua ja käskin lopettamaan. Hän vastasi taas samalla tavalla ja jatkoi. Pyysin miestä vieläkin lopettamaan, mutta hän jatkoi siihen saakka, kunnes laukesi.

      Vaikka kipu oli suurin syy mieleni muutokseen, syynä oli myös se, etten ollut henkisestikään mukana, jolloin halusin ehdottomasti lopettaa. Mies ei siitä piitannut, eikä ole ollut pahoillaan edes jälkeenpäin.

      Menin tekemään asiasta rikosilmoituksen. Kaksi naispoliisia olivat sitä mieltä, että kyseessä olisi rikos, mutta rikosylikomisarion mielestä mitään rikosta ei ollut tapahtunut. Olisi suotavaa, että poliisissakin olisi yhteneväisempi linja siinä, mikä lasketaan seksuaalirikokseksi ja mikä ei. On aika ikävää, kun menee selvittämään erikoisempaa tapahtumaa tunnemyllerryksessä, jolloin toinen sanoo toista ja toinen toista. Hirveä myllytys ja sitten kaikki loppuu kuin seinään.

      Aiheesta pitäisi puhua enemmän julkisesti. Toivon, että lainoppineet ottaisivat kantaa, missä menevät rikoksen rajat. Ehkä sinäkin voisit mennä poliiseja valistamaan siitä, että naisella on seksuaalinen itsemäärämisoikeus myös yhdynnän aikana. Voin todeta, että kokemani edelleen vituttaa minua, vaikka siitä on jo aikaa.

      • maria37

        kirjoitukseni oli alunperin toisesta keskustelusta - lopussa ollut lauseeni "Ehkä sinäkin voisit mennä poliiseja valistamaan siitä, että naisella on seksuaalinen itsemäärämisoikeus myös yhdynnän aikana" oli kohdistettu kirjoittajalle, joka väitti että seksin voi lopettaa missä tahansa vaiheessa - onko näin, tiedä häntä!


    • MitesVai

      Olitteko siis alasti etä poika pääsi työntää sisää??

    • N.T

      Tottahan toki tuo on raiskaus! Ai että pistää vihaksi puolestasi!

      Sillon kun itse teininä "kuivaharjoitteli" seksiä, kyllä poika aina ymmärsi kysyä jos halusi seksiä, vaikka tunnelma villi olikin.

      Itse halusin varsinaista seksiä myös odottaa, mutta tutustuminen toiseen oli eri asia.. Eikä se ollut suostumista seksiin! Aikuisilla se on aika selvä (muttei sekään varma) merkki, mutta ei nuorella, varsinkaan neitsyellä ja varsinkin jos juuri edellispäivänä sanonut, ettei halua.

      Mutta siis kyllä itse ainakin pitkän aikaa "kuivaharjoiteltiin" pojan kanssa, siis ihan suoraan sanottuna kuukausia. Kyllä poika kysyi monesti, mutta ei ikinä ilmoittamatta sisään änkenyt vaikka kuinka hänen mieli olisikin tehnyt.

      Täällä koitetaan latistaa sanomalla, ettei kannata mennä ilmoittamaan raiskauksesta, kun ei siitä saa kunnon tuomiota.. Menisin itse kuitenkin ilmoittamaan, ihan siksi, että siitä jäisi merkintä hänen rekisteriinsä ja jos hän tekee saman uudelleen, tuomio on aina pahempi! Kuinka monta kertaa tuokin poika tuollaista tulee tekemään vielä? Heti vaan asiaan puuttumaan! Hän vei sinulta päätäntävallan omaan kehoosi, se on rangaistava teko!

    • seksionin

      Ei ollut raiskaus. Ei riitä, että eilen tai tunti sitten on sanonut ettei halua seksiä. Se pitää tehdä täysin selväksi live tilanteessakin. Ja tässähän se tulikin selväksi, tosin pikkuisen jälkijunassa, poika lopetti kun ap alkoi itkeä. Raiskaaja ei lopeta, paitsi siinä tapauksessa, että on vaarassa joutua kiinni. Raiskaaja ei myöskään pyydä anteeksi!

      • njooo

        Oli raiskaus tai ei, niin VÄÄRIN se oli joka tapauksessa tyttöä kohtaan.


      • problems
        njooo kirjoitti:

        Oli raiskaus tai ei, niin VÄÄRIN se oli joka tapauksessa tyttöä kohtaan.

        Kyllä, VÄÄRIN se oli. Jos sitä nyt on tapahtunutkaan.

        Elin nuoruuteni 70-80 lukujen vaihteessa. Kävin useasti Tukholmassa ystävieni kanssa 18-vuotiaana. Ensimmäistä kertaa isosiskoni kanssa, kun olin 15-vuotias. Ystäväni kävi kesätöissä Tukholmassa 14-vuotiaasta lähtien 70-luvun alussa. Ei tarvittu vanhempia mukaan, ei valvojia. Ihan itse sai kantaa vastuuta itsestään, ja katsoa ettei joudu pahoihin paikkoihin, ellei niihin halunnut... Vältellä riskitilanteita, jos niitä halusi vältellä. Näissä asioissa pätee vähän niin kuin liikennesäännöt: pyöräilijän on turha miettiä onko hänellä etuajo-oikeus vai risteyksestä tulevalla autolla. Oli oikeus tai ei, niin pyöräilijä siinä loukkaantuu, jos kolari tulee.


      • yfjgvnfv

        Kirjoitat asiaa. Kun itse aikoinaan halusin odottaa oikeaa hetkeä, pidin pikkarit ja farkut jalassa ja hyväilyt rajoittuivat vyötärön yläpuolelle - selvyyden vuoksi. Jos omasta halustaan alkaa vähentää vaatteita tuollaisessa intiimissä kanssakäymisessä, on myös osattava arvioida seuraukset, koska viime kädessä vain omaan itseensä voi luottaa.


      • kgkgjgh
        yfjgvnfv kirjoitti:

        Kirjoitat asiaa. Kun itse aikoinaan halusin odottaa oikeaa hetkeä, pidin pikkarit ja farkut jalassa ja hyväilyt rajoittuivat vyötärön yläpuolelle - selvyyden vuoksi. Jos omasta halustaan alkaa vähentää vaatteita tuollaisessa intiimissä kanssakäymisessä, on myös osattava arvioida seuraukset, koska viime kädessä vain omaan itseensä voi luottaa.

        Juuri noin. On kannettava vastuuta siitä mitä haluaa ja punnittava asioita oikein järjen kanssa. Ei voi luottaa siihen, että toiset ihmiset toimii kuin nappia painamalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe