Finnactasta kokemuksia??

Tulevamyyntineuvottelija

Meinaan hakee finnactalle myyntineuvottelijaks kun kaveri siellä ollu ja oli tykänny kovasti. Jyväskylään oon hakemassa niin onks kukaan ollu siellä kannattaako mennä?

34

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johkimuuallejoo

      Hae suosiolla johoki muuhu. Pieni provisio ja isot peruutukset. Toki jos haluat tienata 200-1000€ nii sit on sopiva mesta.

    • jhgvb

      Komppaan, älä missään nimessä mene. Töitä saat painaa orjan lailla ja palkkapäivänä tulee itku, vaikka olisitkin hyvä. Saavat kaiken kuulostamaan super hyvältä, mutta sitä se ei ole. Muista, jos se on liian hyvää ollakseen totta, se ei ole totta.

    • fugupoju

      Älä helvetissä hae, esim. Lahden toimistolla on jatkuvasti 5-6 ilmoitusta mollissa, mistähän luulet tämän kertovan? Harkitsin, mutta tulin järkiini.

    • äääääääääääääääää

      ÄLÄ TEE SITÄ!!!!!

    • onhfxb

      Jos on mikä tahansa muu vaihtoehto, valitse se.

      • äänetön

        Älä missään tapauksessa mene Finnactalle. Halusin tienata vähän ylimääräistä ja menin vaikka mulla ei niin hyvää kuvaa puhelinmyynnistä ole. Ekana päivänä sain "koulutusta" 3 tuntia, seuraavana päivänä tein yhden kaupan. Olin töissä 3t/pv. Pohjapalkkaa ei ole. Saat mitä myyt eli lehdet on pisteytetty (Apu 50pistettä), 100 pisteestä saa 8€!!! Ääni käheänä puhuin sen 3 tuntia ja paras päivä oli kun sain 4 kauppaa. Viidettä päivää ei tullut, koska en kestänyt puhua täyttä soopaa asiakkaille. Luin suoraan paperista tekstin, jossa ekana luvattiin kylkiäisenä päivän risteily Tallinnaan. Mitä jos asiakas asuu vaikka Oulussa, hän maksaa itse matkat Hesaan ja saa n. 18 euron arvoisen lahjakortin päiväristeilylle Tallinnaan? Tietokoneelle piti aina puhelun loputtua laittaa mihin asti pääsi tekstissä eli pomot seurasivat kuinka hyvin pystyit puhumaan. Palkkapäivä on kuukauden 20. päivä ja 5 päivää ennen palkkaa ilmoitetaan perutut kaupat.
        Työ sopii sellaiselle, jonka ei tarvitse tehdä sitä rahan takia vaan sellaiselle, joka jaksaa puhua paskaa koko päivän välittämättä miten saa kauppoja tehtyä.

        Kerrottiin vielä aivan uskomattomista palkinnoista, Mersu, ulkomaan matkat työkavereiden kanssa jne. Niin suurta huijausta , että pitäisi kyllä kieltää puhelinmyynti!


    • Myyntitykki

      Olin tuolla kesätöissä tänä vuonna just Jyväskylässä, eikä oo muuta ko positiivista sanottavaa! :)

    • 670975

      en suosittele missään määrin. mene enialle, hoitavat hommansa.

      • Tyhjänpyytämättä

        Tes palkka tekemättä mitään? Huippupaikka jos ei tuloksillaan elä.


      • 086490

        Sieltä saa myös bonarit, jokaisella myyjällä joka _myy_ keskimäärin 2500e/kk palkka. Finnactalla 900e.


      • Tyhjänpyytämättä

        Kumpikaan ei tuloksentekijän palkka. Tietty jos vähään tyytyy niin...toisaalta on epäreilua verratakaan suuryhtiötä ja yrittäjän omilla rahoilla perustamaa. Elisan tahoilla hyvä rakentaa. Ei riittäisi silti mulle.


      • 7646975

        Mun mielestä noita voi verrata ihan hyvin keskenään, ei se oo syy, ettei voi maksaa tt kunnon palkkaa, koska on omilla rahoilla perustettu yritys. Keskiverto myyjälle mun mielestä 2500e on hyvä palkka. Huippumyyjät on totta kai erikseen, mikä näkyy palkassakin.


      • Mihintyytyy

        Myyntialan mediaani 4500 €

        Tottakai tuo pesee pikkupuljujen nälkäpalkat. On siellä hyviäkin.

        Kyllä se vaan vaikuttaa onko oma tuote koska niissä parempi tuotto joka tarkoittaa että vara maksaa enemmän. Ei se myyjän vika ole mut kannattaa ymmärtää mistä mikäkin johtuu ja oppii samalla (liike) elämästäkin jotai


      • 9856966

        Myyntialan mediaani tuloissa on huomioitu vain keskivertoa paremmat myyjät. Jos laitettaisiin kaikki esim. puhelinmyyntiä tehneiden palkat summaan ja otettaisiin mediaani, olisi erittäin kaukana tuo 4500e. Ja huomioi, että on eroa, onko myyjä lehtikauppias vai autokauppias. Ei myyntialan mediaaniin voi sokeana luottaa kun toisen provikka on 3e ja toisen 300e.


    • utano

      ei mitään järkäe missään ja palkkaakin tulee jos tulee tai sitten on tuelmatta. kesälomalla punki söi jalkaa. mikä tämä keskustelu on ?

    • 5vtyötön

      Ite alotan huomenna sielä duunin ja vaikuttaa hyvältä mestata rahalla mulla ei ole väliä haluan vaan jotain tekemistä 5v työtön

      • äänetön

        Juuripa sopii sellaiselle, jolle ei rahalla väliä vaan kunhan saa aikansa kulumaan. Ymmärrän kyllä että jos on pitkään ollut työttömänä, on kiva päästä muitten pariin.


    • wwwpamfi

      Muista työnseisaus perjantaina!

    • äänetön

      En menis enää takasin. Itkien sieltä lähdin pois!

    • pitkänlinjantekijä

      Itse olen ollut Finnactalla puolitoista vuotta töissä ja ei ole mitään muuta kun hyvää sanottavaa yrityksestä! Kaikki palkinnot mersut ja pariisinmatkat yms on ihan paikkaansa pitäviä eli kaikkia noita jaetaan! Ja tottakai käytännössä joka päivä on jonkun näköstä s-ryhmän lahjakorttei jaossa! Ja kyllä jos tulosta tekee voi tienata hyvin sen 1500-2000e ilman mitään maata mullistavia tuloksia, ei tuommoseen vaadi kuin sen 12-14 kauppaa päivässä! Se ei ole paljon mitään ainakaan tässä yrityksessä! Suosittelen ehdottomasti kaikille jotka haluaa tienata ja on halua oppia uusia asioita!! Tän homman oppiikin vielä todella nopeasti jos haluaa vain oppia! Kaikkille jotka ovat tulossa meille töihin kuhan teillä on asenne kunnossa niin sillä pääsee jo tosi pitkälle tässä työssä!

      • äänekäs

        Siis hah!No ehkä jos on töissä 24t/ vrk niin saattaa tuo 12-14 kauppaa päivässä tullakin, sen kun näkisi! Entäs ne peruutukset?

        Siis "tulossa meille töihin", olet ilmeisesti joku esimiehen tapainen...


      • Qaude
        äänekäs kirjoitti:

        Siis hah!No ehkä jos on töissä 24t/ vrk niin saattaa tuo 12-14 kauppaa päivässä tullakin, sen kun näkisi! Entäs ne peruutukset?

        Siis "tulossa meille töihin", olet ilmeisesti joku esimiehen tapainen...

        Ööö.. ite olin töissä kyseisessä paikassa ja toi 10-15 kauppaa saa kun puhuu reippaasti ja asenne on kohdallaan. Niin sain itse sen 3h sisällä. Ja et voi saada kauppaa jos asenne on semmonen että ei tästä mitään tule kaikki on ihan paskaa.


      • pitkänlinjantekijä

        Itse en ole kyllä mikään esimies! ja voin sanoa että itse olen kanssa ton 10-15 kauppaa tehny kyllä ihan kahteenkin tuntiin että ei se ole rakettitiedettä ja fakta on näissä hommissa että jos et tee kauppaa et tienaa mutta jos teet niin tienaatkin kyllä hyvin! Just jos oot tolla hirvee kyrpä otassa asenteella töissä nii tulet tekemään sen väh. 8 kauppaa päivässä! Itselle tämä yritys on kolmas telemarkkinointifirma ja tämä on ensimmäinen jossa maksetaan palkat oikein! ja mulla kun on tullut peruutukset niin ei ikinä ole ollut mitään epäillyttäviä että saa aina soittaa asiakkaalle ja kysyä jos haluaa mutta ei oo mitään tarvetta jos peruutusprosentti on tyyliin 3-8% joka on aivan normaalia melkein joka yrityksessä tommoset peruutukset!


      • juho2221

        Niin paitsi faktanahan on se että tuolla ei kukaan tienaa myyjänä edes 1500€, harva pääsee 1000€

        Se siitä hyvästä firmasta.

        Peruutusprosentit mun aikaan jokasella väh. 10% osalla 30%


      • äänetön
        pitkänlinjantekijä kirjoitti:

        Itse en ole kyllä mikään esimies! ja voin sanoa että itse olen kanssa ton 10-15 kauppaa tehny kyllä ihan kahteenkin tuntiin että ei se ole rakettitiedettä ja fakta on näissä hommissa että jos et tee kauppaa et tienaa mutta jos teet niin tienaatkin kyllä hyvin! Just jos oot tolla hirvee kyrpä otassa asenteella töissä nii tulet tekemään sen väh. 8 kauppaa päivässä! Itselle tämä yritys on kolmas telemarkkinointifirma ja tämä on ensimmäinen jossa maksetaan palkat oikein! ja mulla kun on tullut peruutukset niin ei ikinä ole ollut mitään epäillyttäviä että saa aina soittaa asiakkaalle ja kysyä jos haluaa mutta ei oo mitään tarvetta jos peruutusprosentti on tyyliin 3-8% joka on aivan normaalia melkein joka yrityksessä tommoset peruutukset!

        Jos 15 kauppaa teit kahdessa tunnissa niin eikö se noin 8 minuuttia per puhelu. Ethän ehdi edes aloitusta pidemmälle kun alat kysellä sähköpostiosoitetta ja tarkistamaan henkilön tiedot ja kertaamaan vielä mitä tuli kaupoissa sovittua. Kyllä skeidaa puhut....


    • Huijaritkuriin

      Tuossa on kokemuksia. Huijareiden takia koko ala vaarassa!!! Pahinta on se että homma jatkuu ja jatkuu ja paskatilausten ostajiakin riittää!

      Myyntipuhelu alkoikin kysymyksillä

      Finnacta Oy:n harjoittamaa aikakauslehtien puhelinmyyntiä ei tunnistanut markkinoinniksi eikä tilaukseen liittyviä sopimusehtoja kerrottu riittävän selvästi. Puheluiden alussa kuluttajille kerrottiin näiden vastanneen verkkokyselyyn sekä tiedusteltiin halukkuutta vastata kysymyksiin. Kuluttajien kerrottiin myös voittaneen risteilylahjakortin. Tosiasiassa kyseessä oli tilaajalahja, jonka saaminen edellytti lehtitilauksen tekemistä.

      Kuluttajansuojalain mukaan markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä markkinoinnissa saa käyttää kuluttajan kannalta sopimatonta menettelyä. Markkinoinnissa ei myöskään saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt. Lisäksi kuluttajansuojalain mukaan markkinoinnista on käytävä ilmi sen kaupallinen tarkoitus.

      Myyntipuhelun tunnistettavuudessa parannettavaa

      Kuluttajansuojalaissa säännellään nimenomaisesti puhelinmarkkinoinnin tunnistettavuudesta. Kuluttajansuojalaki edellyttää, että puhelinmyyjä ilmoittaa puhelun alussa kyseessä olevan myyntipuhelu. Säännöksen tarkoituksena on varmistaa, että kuluttaja tietää heti puhelun alussa vastanneensa myyntipuheluun ja voi tämän perusteella päättää, jatkaako puhelua.

      Kuluttajien yhteydenotoista kävi ilmi, ettei Finnacta Oy ilmoittanut aikakauslehtiä markkinoivien puheluiden alussa selkeästi niiden kaupallista tarkoitusta. Puheluiden alussa kuluttajille kerrottiin näiden vastanneen verkkokyselyyn sekä tiedusteltiin halukkuutta vastata kysymyksiin. Kuluttaja-asiamiehen saamien ilmoitusten mukaan kuluttajille kerrottiin puhelun alussa risteilylahjakortin voittamisesta. Silloin kun puhelun alussa kerrotaan kyselyistä ja tutkimuksista, kuluttaja saattaa kokea velvollisuudekseen jatkaa puhelua, sillä erilaisilla kyselytutkimuksilla voi olla laajempaa merkitystä. Lisäksi puheluiden alussa esitetty viittaus kuluttajan mahdollisuuteen saada risteilylahjakortti on omiaan hämärtämään puhelun kaupallista tarkoitusta.

      Ongelmia olennaisten tietojen kertomisessa

      Myyntipuheluissa kuluttajille esitettiin ensiksi, että tilauksen kohteena on määräaikaistilaus ja tilaukselle annettiin kokonaishinta. Vasta tilauksen sopimusehtojen kertaamisen yhteydessä kuluttajille kerrottiin, että kyseessä onkin kestotilaus, joka kuluttajan on itse aktiivisesti päätettävä määräaikaisen tilausjakson jälkeen, mikäli ei tahdo tilauksen ja siihen liittyvien veloitusten jatkuvan.

      Yleisesti lähtökohtana on, että määräaikaiset sopimukset päättyvät niille ilmoitetun määräajan kuluttua ilman, että kuluttajan on ryhdyttävä aktiivisiin toimenpiteisiin sopimuksen päättämiseksi. Sellaisten määräaikaisten tilausten, jotka muuttuvat määräajan jälkeen toistaiseksi voimassa olevaksi tilaukseksi, tarjoaminen kuluttajille on sallittua, kunhan kuluttajille tuodaan selkeästi esille, että sopimus jatkuu automaattisesti ilman kuluttajan tekemää irtisanomisilmoitusta. Myyntipuheluissa kuluttajalle annettiin osin keskenään ristiriitaisia tietoja tilauksen sisällöstä, mikä oli omiaan johtamaan kuluttajia harhaan.

      Kuluttajansuojalain mukaan tuotteita ei saa markkinoida lahjoina, arvontavoittoina tai muina etuina, jos kuluttajalta edellytetään maksusuoritusta etujen saamiseksi. Kuluttajien tekemien ilmoitusten mukaan heidän kerrottiin voittaneen risteilylahjakortin. Tosiasiassa kyseessä oli tilaajalahja, jonka saaminen edellytti lehtitilauksen tekemistä. Näiltä osin menettely oli kuluttajien kannalta harhaanjohtavaa ja siten lainvastaista.

      Puutteita tietojen antamisessa

      Kuluttajansuojalain mukaan etämyynnissä on etäviestimeen sopivalla tavalla kerrottava muun muassa kulutushyödykkeen pääominaisuudet, kokonaishinta mahdollisine lisäkuluineen, sekä sopimuksen kesto ja sopimuksen päättämistä koskevat ehdot. Kuluttajille on myös kerrottava peruuttamislomakkeesta. Muut kuluttajansuojalain ennakkotiedot, mukaan lukien peruuttamislomake, voidaan antaa ohjaamalla kuluttaja esimerkiksi verkkosivuille, josta tiedot ovat suoraan ja helposti saatavissa. Puhelinmyynnissä kyseisten tietojen antaminen verkkosivuille ohjaamalla voi kuitenkin olla käytännössä mahdotonta, jos kuluttajalla ei ole internetyhteyttä käytössä. Jos muita vaihtoehtoja tietojen antamiseen ei ole, tiedot on annettava puhelimitse. Finnacta Oy:n myyntipuheluissa kuluttajille ei annettu selkeästi kaikkia lain edellyttämiä tietoja.

      Kuluttaja-asiamies edellytti Finnacta Oy:ta korjaamaan puhelinmarkkinointiaan kuluttajansuojalain mukaiseksi. Yritys on sitoutunut keväällä 2016 kuluttaja-asiamiehen vaatimuksiin. Asian käsittely on päättynyt.

      KKV/1347/14.08.01.05/2015

      • äänetön

        Eihän nuo asiat ole korjaantuneet vaikka asian käsittely on päättynyt!!!


    • EIOLETOTTAMITÄVÄITÄT

      Linkki tai valehtelet.

    • jani5512

      kannattaa kiertää kaukaa tämä yritys

      • 224114

        Todellakin!


      • mitäsjoskuitenkin

        Mitä jos kiertää läheltä?


    • Myyjätär

      Mitenhän tuon huijarifirma saadaan kuriin?? Oon kuullut että suurin osa tuon alan yhtiöistä kuitenki tekee hommansa rehellisemmin ku tuo Finnacta??

      • buusteriiii

        Buusteri on rehellinen. Suosittelen!!! <333


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe