Onko amk:ssa pakko osallistua tapahtumii joita on?

Amkopiskelija

Eli kysymys kuuluu että onkohan pakollista osallistua noihin kaiken maailman kissanristiäisiin ja bileisiin joita on . alotin nyt opinnot metropoliassa niin tuntuu olevan joka viikko jotain tapahtumaa esim.suokissa,sitten jotain metrosport tapahtumaa ja sitten jotain tradenologia tapahtumaa lappeenrannassa. Bileisiin osallistuminen ei varmasti ole pakollista mutta onko noihin tapahtumiin mitä järjestetään niin pakollinen osallistuminen?

Osallistumisinto tämmöisiin tapahtumiin on täysi nolla.Kiinnostusta olisi vain opiskella mahdollisimman nopeasti koulu läpi.

Kyllä varmasti luokkalaisiin tutustuminen onnistuu kanssa ihan koulussakin.Eikä vain riekkumalla joka viikko 3-4 bileissä

28

2942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.ole.pakollista

      Olet oikeassa. Opiskelutovereihin tutustuminen onnistuu normaalilta ihmiseltä ilman kaiken maailman riekkujaisia. Tai jos ei, niin ei sillä sitten ole väliäkään.

      Itse osallistuin vain opetukseen ja toimintaan, josta sai opintopisteitä. Valmistuin joutuisasti hyvin arvosanoin ja pääsin heti valmistuttuani töihin. Mitään tärkeää ei tietääkseni ole jäänyt kokematta.

      Siis osallistuminen niihin höpöhöpö-tapahtumiin ei todellakaan ole pakollista. Onhan monella ystäviä ja seuraa muutenkin.

    • KerrohanKunKiinnostaa

      Eihän mikään ole pakollista. Onko Metropolian liiketaloudessa muuten oikeasti läsnäolopakko, kuten jotkut on väittäneet?

      • Amkopiskelija

        Ei oo ainakaan vielä sanottu että ois läsnäolopakkoa.


    • Eitodellakaantarvitse

      Ei todellakaan ole pakollista ite jätin kaikki tapahtumat välistä sillä löytyi kyllä muutakin tekemistä kuin lähteä keskellä viikkoa ryyppäämään kun jokaiseen tapahtumaan liittyi olennaisesti jatkot baarissa.

      Silti sain lukuisia kavereita koulussa enkä tuntenut itseä yksinäiseksi.
      Parhaimmat naurut saa siitä kun bilettämässä olleet kärvistelee seuraavana päivänä koulussa klo 8 aikaan että onpas hirveä olo kun on melkeinpä suoraan baarista tullut kouluun. silti samat naamat biletti rankasti koko 3.5v ajan.

    • Amkopiskelija

      Hyvä homma voi siis hyvillä mielillä pois noista tapahtumista.Tutorit meinaa kyllä olevan kovin nyrpeitä jos jättää heidän järjestämänsä toiminnan väliin,kun tänään ilmoitin että en saavu paikalla johonkin tapahtumaan kaisaniemessä josta matka jatkuu baariin.mieluummin vietän 4h koulussa huomenna ja lähden tämän jälkeen viikonlopun viettoon.

      .Mutta opiskelemaanhan ainakin itse olen mennyt enkä bilettämään.En ymmärrä kuinka ihmiset on valmiita uhraamaan vapaa aikaansa luokan kanssa hengailuun.itselle riittää että näkee luokkalaiset 8-17 melkeinpä joka arkipäivä.Ei tulisi mieleenkään lähteä vielä tuon pitusen koulupäivän jälkeen vielä notkumaan klo 04.00 asti baariin ja sitten siitä kouluun seuraavana aamuna klo8.

      Lisäksi tuntuu siltä että tutorit ja opettajatkin puhuu vaan biletyksestä. Jopa opettaja kehoitti menemään paikalle huomisiin bileisiin kun saa juomat -50%.:D....

      Toki lienee vaikuttaa ainakin omalla luokalla siltä että valtaosa ainakin luokan naispuoleisista oppilaista(ikähaitari19-21v) tuntui olevan sillä mielellä että biletys on tärkeintä koko amk:ssa.Että siltä kantilta jos miettii niin en välttämättä haluaisikaan tehdä tämmöisten kanssa tuttavuutta.

      Tottakai luokasta löytyy muutama hieman vanhempi jotka vaikuttaa siltä että biletys ei olisi kaikki kaikessa.

    • Kysymysssssss

      Täällä myös uusi amk opiskelija! Mitenkäs tuollaiset tapahtumat jotka ovat ihan koulupäivän aikana kuten fuksiaiset? Voiko tällöin vain olla kotona koko päivän?. Vai pidetäänkö tunnit pienemmälle porukalle esim jos vaikka olisi tilanne että luokalta vaikkapa 75prosenttia osallistuu fuksiaisiin ? Onko lopuilla normaali pv koulussa

      • KatoLukkarista

        Opet varmaan toivoo että kaikki menee, ettei tarvii opettaa ketään :-) Huomaat vielä, osa niistä on toosi laiskoja.

        Ei kyllä lukkarissaa pitäisi olla opetusta fuksiaisten aikana. Koululla voi opiskella myös tosi hyvin. Itse olin muistaakseni koululla kirjastossa kun oli fuksiaiset. En tykkää juopottelusta enkä humalaisista. Haluan vaan nopeesti tutkinnon ja töihin.


    • sosiaalisuuspakko

      Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos osallistut, voi opiskelusi kärsiä jossakin määrin, mutta jos et osallistu, voit joutua kyräilyn kohteeksi. Nykyäänhän pitää olla niin v*tun sosiaalinen JOKA PAIKASSA. Ja jos ET ole, joudut helposti toisten hampaisiin, jotkut kateelliset yksilöt käyttävät tätä VARMASTI sinua vastaan. Lisäksi voit jäädä sosiaalisten piirien ulkopuolelle, jos et osallistu, ja sitten oletkin helppo kohde kaiken maailman kateellisille kiusaajille. Itse kävin amk:n 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa, mutta tuolloin ei vielä ollut ns. "sosiaalisuuspakkoa", vaan saatoit keskittyä opiskeluun ja itsesi kehittämiseen. Nykyään on toisin, sen olen huomannut yliopistossa, jossa olen viime aikoina opiskellut. Jos et osallistu, KUKAAN ei vaivaudu ymmärtämään sinua, asettumaan asemaasi tajutakseen että olet ehkä introvertti joka ei viihdy hälinässä, VAAN sinut syyllistetään epäsosiaaliseksi, jotta saadaan yksi kilpailija kammettua pois tieltä.

      • kirjanpitäjätyyppi

        Varmaan vähän alakohtaistakin, mutta minusta yliopistossa on enemmän selkäänpuukottamismeininkiä ja kateutta kuin amk:ssa. Minut on kyllä otettu mielellään mukaan ryhmätöihin ja hankeryhmiin, vaikka en ole kovin sosiaalinen niin olen kuitenkin fiksu ja ahkera, ja jos olen mukana niin aina tulee 4 tai 5. En kyllä vaadi että minua pitäisi erityisesti ymmärtää, minulle ainakin riittää että jokainen vaan tekee hommansa ja mieluiten erittäin hyvin. AMK:ssa olen huomannut, että laiskoja ja epäluotettavia lintsaajia syrjitään.


      • sosiaalisuuspakko

        Voihan se tietysti noin ollakin. Itse olen opiskellut design-alaa, niin amk:ssa kuin yliopistossa. Amk:ssa jota kävin, oli mielestäni hyvä ilmapiiri, kaikki kannustivat toisiaan. Yliopistossa olen taas huomannut kaikenlaista pikku näykkimistä ja muuta pikkumaisuutta, juuri liittyen tuohon osallistumiseen. Ja jotenkin tuntuu myös siltä, että yliopistossa, jota käyn, on paljon tärkeämpää osallistua, bilettää ja hengailla kavereittan kanssa kuin mitä amk:ssa jota kävin, oli. Päättelin, että ero johtuisi asenteiden muuttumisesta, mutta syy voi olla toisaallakin.


    • Kdieolss

      Hei! Minäkin aloitin metropoliassa keskiviikkona. Millä luokalla aloittaja on? En ole myöskään bileihminen. Ahdistaa kun kaikki puhuvat ainoastaan bileistä ja dokaamisesta!

      • Amkopiskelija

        Moi! Kiva että löytyy saman tyylisiäkin ihmisiä koulusta.Olen LXD15S1_5 luokalla. Millä luokalla itse olet? Toivon että tämä on vain alkuhössötystä että kaikki hehkuttaa bileitä.Mutta tuskinpa se on niin.

        Keskustelin opettajien kanssa asioista niin sanoivat että ei todellakaan vaadita paikalla oloa bileissä /tapahtumissa.Totesi sitten että harvemmin on niin että että oppitunnit pidettäisiin jos koulupäivän aikana on jokin tapahtuma,Sillä onhan meitä ihmisiä moneen lähtöön.Monet aikaisemmat opiskelijat ovat kuulemma saaneet aiemmin sen käsityksen opiskelujen alussa että bileissä ja tapahtumissa käyminen olisi jotenkin pakollista,kun tutorit puhuvat kovasti että paikalla olo olisi suotavaa.

        Mutta itse päätin sen että opiskeluja varten tuonne kouluun on menty.Joten jätän kaikki bileet ja tapahtumat välistä.Jos ihmiset eivät halua tutustua koulussa opiskelujen lomassa ,niin olkoot sitten keskenään ryyppäämässä ja örveltämässä.Maanantaina sen sitten näkee miten opiskelu sujuu meidän luokalla ottaako nämä bilettäjät mitään kontaktia niihin jotka eivät ole bileissä olleet.

        . Mielenkiintoista olisi tietää että millä rahalla nämä bilehilekreisibailaajat kustantaa biletyksen lienee täysin opintotuella ja opintolainalla? Sitten ollaankin kusessa kun aletaan maksaa lainaa takaisin.


      • Amkopiskelija

        Unohtui vielä kysyä edelliseltä kirjoittajalta oletko itse menossa tämän päiväiseen tapahtumaan kaisaniemeen ja sitten ensi viikosta fuksiaisiin? tsemppiä opintoihin myös sinnepäin:)!!


      • hierarkiat
        Amkopiskelija kirjoitti:

        Moi! Kiva että löytyy saman tyylisiäkin ihmisiä koulusta.Olen LXD15S1_5 luokalla. Millä luokalla itse olet? Toivon että tämä on vain alkuhössötystä että kaikki hehkuttaa bileitä.Mutta tuskinpa se on niin.

        Keskustelin opettajien kanssa asioista niin sanoivat että ei todellakaan vaadita paikalla oloa bileissä /tapahtumissa.Totesi sitten että harvemmin on niin että että oppitunnit pidettäisiin jos koulupäivän aikana on jokin tapahtuma,Sillä onhan meitä ihmisiä moneen lähtöön.Monet aikaisemmat opiskelijat ovat kuulemma saaneet aiemmin sen käsityksen opiskelujen alussa että bileissä ja tapahtumissa käyminen olisi jotenkin pakollista,kun tutorit puhuvat kovasti että paikalla olo olisi suotavaa.

        Mutta itse päätin sen että opiskeluja varten tuonne kouluun on menty.Joten jätän kaikki bileet ja tapahtumat välistä.Jos ihmiset eivät halua tutustua koulussa opiskelujen lomassa ,niin olkoot sitten keskenään ryyppäämässä ja örveltämässä.Maanantaina sen sitten näkee miten opiskelu sujuu meidän luokalla ottaako nämä bilettäjät mitään kontaktia niihin jotka eivät ole bileissä olleet.

        . Mielenkiintoista olisi tietää että millä rahalla nämä bilehilekreisibailaajat kustantaa biletyksen lienee täysin opintotuella ja opintolainalla? Sitten ollaankin kusessa kun aletaan maksaa lainaa takaisin.

        Bilettäjät eivät ota kontaktia bilettämättömiin. Opiskelijoiden maailmassa opiskelijan asema opiskelijoiden sosiaalisessa hierarkiassa määräytyy sen mukaan, kuka bilettää, dokaa ja nai eniten, ei sen mukaan kuka menestyy opinnoissa parhaiten tai kenellä on parhaita projekteja. Näin se vaan on. Jopa yliopistossa. Alkukantaista menoa. :)


      • omaystäväpiirijoon
        hierarkiat kirjoitti:

        Bilettäjät eivät ota kontaktia bilettämättömiin. Opiskelijoiden maailmassa opiskelijan asema opiskelijoiden sosiaalisessa hierarkiassa määräytyy sen mukaan, kuka bilettää, dokaa ja nai eniten, ei sen mukaan kuka menestyy opinnoissa parhaiten tai kenellä on parhaita projekteja. Näin se vaan on. Jopa yliopistossa. Alkukantaista menoa. :)

        Minä ainakin viis veisaan bilehileiden määrittelemästä opiskelijoiden sosiaalisesta hierarkiasta. Tarkoitukseni ei ole kaveerata kaikkien kanssa, vaan opiskella opiskeluni. Pari rauhallista kaveria riittää ja saavat olla itseni lailla sieltä sosiaalisen bilehierarkian alapäästä.

        Minun puolestani bilettäjät saavat bilettää keskenään ja kiehua omassa liemessään, jos kontaktin ottaminen minuun ei miellytä.


      • Amkopiskelija
        omaystäväpiirijoon kirjoitti:

        Minä ainakin viis veisaan bilehileiden määrittelemästä opiskelijoiden sosiaalisesta hierarkiasta. Tarkoitukseni ei ole kaveerata kaikkien kanssa, vaan opiskella opiskeluni. Pari rauhallista kaveria riittää ja saavat olla itseni lailla sieltä sosiaalisen bilehierarkian alapäästä.

        Minun puolestani bilettäjät saavat bilettää keskenään ja kiehua omassa liemessään, jos kontaktin ottaminen minuun ei miellytä.

        Olen täysin samalla kannalla sinun kanssasi.Ottakoot kontaktia minuun jos bilettäjäporukkaa kiinnostaa.Minulle on yksi ja sama että missä olen näiden bilettäjien hierarkiassa

        Nyt kun katselee luokan facebook ja whatsapp ryhmiä niin näyttää olevan kova puhe jo ensi viikon bileistä. Yksi tutoreista laittoi viestiä että muistakaa ihmeessä tulla sitten ensi viikon bileiden jälkeisenä päivänä klo 8 kouluun.Voisin melkein arvata että muutama henkilö tullee olemaan myöhässä ainakin tunneilta.


      • hierarkiat
        Amkopiskelija kirjoitti:

        Olen täysin samalla kannalla sinun kanssasi.Ottakoot kontaktia minuun jos bilettäjäporukkaa kiinnostaa.Minulle on yksi ja sama että missä olen näiden bilettäjien hierarkiassa

        Nyt kun katselee luokan facebook ja whatsapp ryhmiä niin näyttää olevan kova puhe jo ensi viikon bileistä. Yksi tutoreista laittoi viestiä että muistakaa ihmeessä tulla sitten ensi viikon bileiden jälkeisenä päivänä klo 8 kouluun.Voisin melkein arvata että muutama henkilö tullee olemaan myöhässä ainakin tunneilta.

        No hyvä juttu. On hienoa että jotkut keskittyvät opintoihin. Niin minäkin tein. Menin koululle kun tunnit alkoivat klo. 8 aamulla, ja lähdin illalla joskus 8 tai 9 aikaan, kun olin saanut tehtyä mielestäni riittävästi itsenäistä työtä (koulun laitteilla). Kävin koululla lauantaisinkin. Sunnuntaisin tein itsenäisiä tehtäviä kotona. Bilettänyt en koskaan, joskus harvoin osallistuin luokkakokoontumisiin jotka olivat tyyliä nyyttärit. :)

        Harmi vaan meitä antibilettäjiä on aika vähän, ja suurin osa katsoo niitä bilettäjiä ylöspäin, joten heidän hierarkiansa on vähän kaikkien hierarkia.

        Pistäkää bileapinoille kampoihin!


    • Hyvätuuri

      Moikka.
      Täällä kanssa nyt syksyllä opinnot amk:ssa aloittanut.Minulla kävi ilmeisesti hyvä tuuri kun luokalla suurinosa on semmosia ketkä ei tykkää bilettämisestä.Nyt ekoina päivinä tullut jo tutustuttua monen kanssa jo melko hyvin.

    • sellastatänään

      Kyllähän noiden välille voi löytää tasapainon, ei todellaakaan ole noin mustavalkoista. Meidän ryhmässä mm. tuolta Kaisaniemestä ylivoimaisesti suurin osa lähti kotiin, eikä baariin. Ryyppääminenkin oli vähäistä, enemmän siellä tosiaan tutustuttiin toisiin ryhmäläisiin ja luotiin yhteishenkeä ja on kyllä pakko painottaa, että en näe mitään syytä olla tutustumatta paremmin oikeastaan koko ryhmään. Eiköhän sieltä selviä, ketkä sitten jatkaa joka kerta baariin, mutta kyllä varmasti noissa tapahtumissa on omankin henkisiä ihmisiä, jotka menee vaan tutustumaan.

      • Ihanjeeeeees

        Meidän ryhmästä taas 80 prosenttis lähti baariin ja osa olikin siinä kunnossa että alko sammuilemaan jo pöytiin melkeinpä loppuillasta.:D. Nyt aamusta tuli viestiä että kiinnostaisko ketään lähteä tänään jatkamaan .Itse lähdin jo siitä kaisaniemestä hyvissä ajoin kotiin.Päätin itse että käyn noissa ensimmäisissä tapahtumissa pyörähtämässä juurikin tuolla tavalla että jättää jatkot vain välistä. Tulee hyvin säästöä myös rahallisesti kun ei lähde baariin .


    • Bileeeeeet

      Miks te meette amk:hon jos ette ole valmiina bilettää?.Amk:hon kuuluu biletys jopa ehkä vähän enemmän ku itse opiskelu..Itse ainakin osallistuin ekan vuoden aikana kaikkiin bileisiin ja tarkoitus olisi seuraavan kahdennvuoden aikana osallistua myös kaikkiin bileisiin.Amk:ssa käymiseen innostaa biletys ainakin henkilökohtaisesti.

      • fdgshg

        Ei mulla ainakaan tullut mieleenkään amkkiin lähtiessä, että sinne mentäisiin bilettämään. Tulin hakemaan opetusta asiaan, joka itseäni kiinnostaa. Ei siinä, muutamiin bileisiin aion osallistua pelkän tutustumisen takia, mutta kyllähän kouluun mennään opiskelemaan.


      • bileeeeeet
        fdgshg kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan tullut mieleenkään amkkiin lähtiessä, että sinne mentäisiin bilettämään. Tulin hakemaan opetusta asiaan, joka itseäni kiinnostaa. Ei siinä, muutamiin bileisiin aion osallistua pelkän tutustumisen takia, mutta kyllähän kouluun mennään opiskelemaan.

        Juuri tuollaisten ihmisten takia luokan yhteishenki ei ole paras mahdollinen kun luokka jakautuu kahtia isoon massaan ja sitten parin hengen porukkaan jotka ei biletä...


    • eihuvitaminua

      Itse olen 30 v ja aloitin amk:n viime vuonna. Ei ollut minkäänlaista kiinnostusta osallistua näihin bile-bile baila-baila dokaamistapahtumiin. Minun osaltani tuo aika oli joskus 10-5 vuotta sitten ja ehkä hieman nuorempi jos olisin ollut, olisin saattanut mennä tuon massan mukana, mutta ihan suoraan sanottuna ei enää jaksa kiinnostaa ryyppääminen ja baarissa hilluminen. Ihan hyvin sain silti kontaktia muihin oppilaisiin, vaikka en käytännössä osallistunut mihinkään muuhun kuin opetukseen. Jos baari ja dokaaminen jostain syystä alkaisikin viehättää, niin hyppäisin junaan ja menisin kotipaikkakunnalleni, missä on paljon ystäviä ja tuttuja ja tuo ns. "bilettäminen" ja dokaaminen on vähän maltillisempaa. Mutta antaa näiden parikymppisten juhlia, ei minulla ole sitä mitään vastaan, totta kai heillä on oikeus nauttia opiskelijaelämästä. Mutta mimulta on kiinnostus hiipunut siihen touhuun jo aikoja sitten.

    • Amkläpiilmanbileitä

      Moikka.

      Täällä on liiketaulouden linjan metropoliassa opiskellut .Kysykää vain jos tulee kysyttävää opetuksesta yms:)

      Kyllä on mahdollista opiskella ilman baarissa ja bileissä yms turhissa tapahtumissa käymistä. Itsellä ainut tapahtuma taisi olla ensimmäisen viikon bileet jotka olivat orientaatio viikon päätteeksi. Jätin siis fuksiaiset,metrosportin yms sellaiset välistä.Yleensä saldona oli vapaapäivä koulusta kun tunteja ei pidetty vain muutamalle henkilölle,kun suurinosa on bileissä.Eli jos haluaa vapaapäiviä niin kannattaa jättää tapahtumat väliin.Takaan että myös kavereita saa vaikka ei kävisi bileissä.Itsellä oli luokan parhaimmat numerot päättötodistuksessa. Joten opiskelu kannattaa biletyksen sijasta!!

      Oma lukunsa ovat vielä nämä bileet jotka on yleensä joko ke tai to jolloin seuraavana päivänä ihmiset ovat aivan koomassa koulussa kun bileistä on tultu kotiin klo 04. Opettajat meinaa menettää hermonsa opetuksen aikana tälläisinä päivinä.

      Tutorit kyllä sanovat kovasti että bileet ja tapahtumat kuten fuksiaiset,metrosport,opiskelijoiden suokki yms ovat pakollisia.Vaikka eivät todellakaan ole.Kun kysyy opettajalta niin opettaja sanoo ettei mitkään ole pakollisia tapahtumista ja bileistä.

      Tarkoituksena on tutoreilla vain kerätä rahaa näille erinäisille järjestöille jotka järjestää näitä tapahtumia ja bileitä.Eli toisin sanoen ilman opiskelijoiden biletysintoa näillä tapahtumilla ei olisi rahoitusta.

      Eräs luokkalaiseni joka kävi lähes kaikissa bileissä ja tapahtumissa.Laski että arviolta noin 200-300e menee lukuvuoden aikana bileiden sisäänpääsyihin ja näihin tapahtumamaksuihin. Kun järjestään joka tapahtumassa maksut olivat 10-20e välissä .Tämän lisäksi vielä rahat mitä menee juomiin niin arviolta 500-600e vuoden aikana.Eli huomattavasti edullisemmin amk:n pääsee läpi olemalla käymättä bileissä

    • Tutor

      Moikka.
      Voisin oikaista eräiden kirjotuksia että tutorit pakottavat osallistumaan tapahtumiin.Itse ainakin sanon opiskelijoille että olisi suositeltavaa että osallistuisi ainakin fuksiaisiin ja muutamiin muihin tapahtumiin niin että olisi myös jatkoilla mukana.Jotta ryhmän yhteishenki kasvaisi heti hyväksi tällöin on todella mukavaa jatkaa opiskelua.Toki jos ei tykkää alkoholista niin eihän sitä tarvitse juoda.

      Mutta ei ole todellakaan pakollista osallistua mihinkään tapahtumaan kaikki järjestetyt tapahtumat ovat vapaaehtosia metropoliassa ainakin.
      Eli mikäli haluaa olla kotona niin voi hyvin jäädä pois tapahtumista:)!

    • Anonyymi

      Tradenomilogia on pacco ja sit kans fuksajaiset , tursajaiset , approt , sitsit , wiikonwabu ei lobu !!!!

      Dokaa viinaa t viinamies

    • Anonyymi

      Jos opiskelee tradenomiksi, niin aika sosiaalinen luonne on hyödyksi. Alalla biletys on osa opiskelua ja elämää.
      Tosin on mahdollista opiskella onnistuneesti myös bilettämättä, pakollista se ei valmistumisen kannalta ole.

      Itse en mihkään hulabaloihin osallistunut. Silti menestyin opinnoissani. Valmistuttuani suuntasin kirjanpitäjäksi. Siinä ei tarvi olla aina avautumassa ja hehkuttamassa mitään. Saa olla enimmäkseen omissa oloissaan ja tehtävisään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe