lento NYC ja 1v baby

NamiMami

Kuis menee, olis marraskuun alussa lento new yorkiin ja ostin 1,4kk pojalle oman paikan ku ei kiinnosta pitää sylis koko matkaa, onko finskillä joku koroke tms lapselle, eikai se siinä pelkällä lannevyöllä pysy. (ja joo, teidän nousut ja laskut )

40

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjoo

      Kiitos kun tuot lapsen koneeseen ja pilaat muiden matkustajien matkan.

      • lapsen_isa

        ookko vähä pimee,,, kyllä ne känniläiset enemmän meluaa,,,, ääliö


      • thetruthisoutthere
        lapsen_isa kirjoitti:

        ookko vähä pimee,,, kyllä ne känniläiset enemmän meluaa,,,, ääliö

        Känniläisistä ei ole vielä koskaan ollut häiriötä lennoilla joilla olen ollut. Huutavat ja käytävillä juoksevat kakarat kuitenkin kiusaa ihmisiä lähes jokaisella lennolla.
        Saamattomat vanhemmat eivät osaa pitää kakaroitaan kurissa.


      • Flyingwings
        thetruthisoutthere kirjoitti:

        Känniläisistä ei ole vielä koskaan ollut häiriötä lennoilla joilla olen ollut. Huutavat ja käytävillä juoksevat kakarat kuitenkin kiusaa ihmisiä lähes jokaisella lennolla.
        Saamattomat vanhemmat eivät osaa pitää kakaroitaan kurissa.

        Sama kokemus itsellä pienistä lapsista koneessa. Olen maailmalla lennellyt n. 50 kohteeseen ja osaan useampaankin kertaan, ja vain yhden kerran on yksi känniläinen meuhkannut häiritsevästi. Liekö sitten ollut mulla tuuria. Sen sijaan lukemattomia ovat ne kerrat kun lapsi on kirkunut tuntitolkulla. Lyhyen lennon kyllä kestää, mutta se Thaimaan-lento oli ikimuistoinen, missä 3-vuotias lapsi kirkui ja huusi 11 tuntia siitä 13 tunnin lentomatkasta. Toisaalta kävi kyllä sääliksi jo sitä äitiäkin, ei onneksi itse tarvinnut sitä hikistä,kiemurtelevaa ja huutavaa lasta pidellä sylissä, eihän se
        nimittäin siinä omalla penkillään halunnut olla hetkeäkään.
        Enivei, oikeus matkustaa on tietty myös lapsiperheillä. Tarvii vaan vissiin ite ottaa joku drinksu koneessa tarvittaessa, niin ehkä se huuto ja kirkuminenkin alkaa kuulostaa kehtolaululta :)


      • Käynyt
        thetruthisoutthere kirjoitti:

        Känniläisistä ei ole vielä koskaan ollut häiriötä lennoilla joilla olen ollut. Huutavat ja käytävillä juoksevat kakarat kuitenkin kiusaa ihmisiä lähes jokaisella lennolla.
        Saamattomat vanhemmat eivät osaa pitää kakaroitaan kurissa.

        Kun "thetruthisoutthere" aikanaan kasvaa aikuiseksi ja saa omia lapsia, hän ymmärtää, ettei 1,4 v hirveästi vielä juokse käytävillä ja melua. :D :D :D


      • Huutokone.koneessa
        Käynyt kirjoitti:

        Kun "thetruthisoutthere" aikanaan kasvaa aikuiseksi ja saa omia lapsia, hän ymmärtää, ettei 1,4 v hirveästi vielä juokse käytävillä ja melua. :D :D :D

        Mutta ääntä lähtee sitäkin enemmän


    • Lentojenkans

      Kai lapsellakin on oikeus matkustaa ja lentää.... ookko vähä tyhmä? Kannattaisko jäädä kotiin...

      • kyllitäti2

        Mitäs jos mä istun 10,5h koneessa sun vieressä ja huudan suoraa huutoa koko ajan. Vieläkö sun mielestä mulla on oikeus matkustaa ?


      • KänniApinanVihaaja

        onko joku sanonut että mun lapsi huutaa? miksi sun pitäis tulla huutamaan mun viereen, voi jeesus mikä vajakki säkin oot. Pysy kotona tai ota känni konees kuten ne vyölaukku-suomi-pattaja-turistit tekee ja sammu johonkin...


      • vastaus_idiootille
        kyllitäti2 kirjoitti:

        Mitäs jos mä istun 10,5h koneessa sun vieressä ja huudan suoraa huutoa koko ajan. Vieläkö sun mielestä mulla on oikeus matkustaa ?

        ja on sulla oikeus matkustaa, miksi ei olisi?


      • VastuullinenÄiti
        KänniApinanVihaaja kirjoitti:

        onko joku sanonut että mun lapsi huutaa? miksi sun pitäis tulla huutamaan mun viereen, voi jeesus mikä vajakki säkin oot. Pysy kotona tai ota känni konees kuten ne vyölaukku-suomi-pattaja-turistit tekee ja sammu johonkin...

        Olipas kommentti mistä tiedät ettei sun kakara huuda. Lisäksi kommenttisi Pattayan matkaajista kertoi älykkyytesi ja sen ettet Pattayalla ole edes käynyt.
        Jokainen alle 7 vuotias lapsi häiriköi muita lentomatkaajaa joko juoksentelemalla käytävillä, parkumalla tai penkkejä potkimalla ja näitä kokenut jokaisella lennolla USAhan tai Thaimaahan. Kännisiä en ole kohdannut kuin kerran New Yorkin paluulennolla Suomeen. Itselleni riittää yksi punaviini lasi lennolla. Yli 4 tuntia kestäville lennoille lapsensa raahavat ovat ajattelemattomia itsekeskeisiä vanhempia.


      • Vitutaak0
        VastuullinenÄiti kirjoitti:

        Olipas kommentti mistä tiedät ettei sun kakara huuda. Lisäksi kommenttisi Pattayan matkaajista kertoi älykkyytesi ja sen ettet Pattayalla ole edes käynyt.
        Jokainen alle 7 vuotias lapsi häiriköi muita lentomatkaajaa joko juoksentelemalla käytävillä, parkumalla tai penkkejä potkimalla ja näitä kokenut jokaisella lennolla USAhan tai Thaimaahan. Kännisiä en ole kohdannut kuin kerran New Yorkin paluulennolla Suomeen. Itselleni riittää yksi punaviini lasi lennolla. Yli 4 tuntia kestäville lennoille lapsensa raahavat ovat ajattelemattomia itsekeskeisiä vanhempia.

        En olekaan käynyt pattajalla , enkä mene Siellä käy vaan ne #### ei sellasta voi kirjoittaa...
        Ja toiseksi kun mä on lapseni kans lentäny , jo useemman kerran, ei se oo huutanu tai häiriköiny kertaakaan, sulla on varmaan ollu paska säkä niillä molemmilla kerroilla ku oot ollu...
        Kyllä tää kommentis kertoo myös kuinka viisas sä oot itte eikö? Luikko muuten mitä kirjoitit?
        Onsulla jutut, sun melestäkö lapsiperheetkö ei sais matkustaa ja lomailla?


      • eräsäiti
        Vitutaak0 kirjoitti:

        En olekaan käynyt pattajalla , enkä mene Siellä käy vaan ne #### ei sellasta voi kirjoittaa...
        Ja toiseksi kun mä on lapseni kans lentäny , jo useemman kerran, ei se oo huutanu tai häiriköiny kertaakaan, sulla on varmaan ollu paska säkä niillä molemmilla kerroilla ku oot ollu...
        Kyllä tää kommentis kertoo myös kuinka viisas sä oot itte eikö? Luikko muuten mitä kirjoitit?
        Onsulla jutut, sun melestäkö lapsiperheetkö ei sais matkustaa ja lomailla?

        Kun et ole Pattayalla käynyt niin kuinka voit tietää millaisia henkilöitä siellä käy? Tyhmahän sä olet. Me otimme lapset Thaimaan matkoille mukaan kun olivat yli 7 vuotiaita sen pienempiä ei pitkille lennoille kannata ottaa.


      • MaMMaaa

        no kyllähän sen kaikki tietää millasia känniukkojaörveltäjiätaluttajia siellä käy


      • eräsÄiti
        MaMMaaa kirjoitti:

        no kyllähän sen kaikki tietää millasia känniukkojaörveltäjiätaluttajia siellä käy

        Luulee tietävänsä, mutta totuus on täysin toisenlainen. Pattaya on valittu Tripadventuresin sivuilla maailam 21 parhaaksi lomakohteeksi.
        1,5 vuotia muuten ei 100 varmasti huutamatta pitkillä lennoilla ole ikinä.


    • Hikinenlento

      Ota sitten happinaamari mukaan,koska siellä koneessa on aina paljon
      moskovalaisia joilla ei ole varaa saippuaan,eikä deodorantteihin.Hiki
      löyhkää kuin painikilpailuissa.Lapselle voisi antaa jotakin "rauhoittavaa"
      kahdeksan tunnin lennolle.Joku pehmeä kalu josta ei saa tikkuja.

    • EiOleKoroketta

      Ei ole koroketta lentoyhtiön puolesta. Koska lapsi alle 2v. istuu hän nousut ja laskut sylissäsi käyttäen sylivauvojen lisävyötä.
      Koska olet ostanut lapselle oman paikan,voit ottaa mukaan lentokoneeseen oman hyväksytyn turvaistuimen/korokkeen ja käyttää sitä,silloin lapsi voi istua siinä myös nousut ja laskut.

      • ÄITImäOON

        joo näin luin kanssa.Ostin korokkeen vyön. Ekakerta omassa penkissä, 1,5v ja 9.s kerta reissus,,, Kiitops viimeiselle vastaajalle.


    • Toukkienkitinä

      Pikkulapsien kanssa matkustaville pitäis olla omat äänieristetyt osastot tai sitten omat lennot heille. Ei sitä toukkien kitinää kestä kukaan yölennoilla kun pitäis seuraavana päivänä olla vielä virkeenä töissä ja kokouksissa.

    • pentutehtailua

      Mitä varten niitä pentuja on yleensäkin tehtaillaan? Mikä ihmeen tarve siihenkin on, kun ei kestä olla kotimaassa muutamaa vuotta. Lapsilisät ,äipykkä/isukkalomailut, päivähoidot, mopolelut (kas kun ei niitäkin mopoautoja kustanneta muilla) ja sitten ollaan lentokentillä ja koneissa nniiinnn tehokasta ja esittäminen päällä koko ajan. Voi sitä huokailua ja teeskentelyä, että katsokaas kun me tässä eletään ruuhkavuosia ja paskat!

      • Sirkkelikirkuna.ikävää

        Pentuja ei tehdä matkustelua varten. Meillä on viisi - nyt jo aikuista - lasta. Ensimmäisen lapsen syntymästä 20 vuoden aikana kävimme vain kotimaan kohteissa omalla autolla. Tosin melko harvoin niitäkin. Ilmaisusi on melko suorasukaista, mutta kyllä siinä on asian siementä. Olen itsekin joskus ihmetellyt miten ihmiset stressaavat ankarasti itseään pienten kanssa matkustellessaan. Itse lennämme vain vuorokoneilla, joten niille sattuu harvemmin lapsiperheitä. Muutamia vuosia lasten synnyttyä kyllä pärjää ilman pitkiä lentoja. En laske tähän työn tai vastaavan vuoksi matkustavia. Mutta kun status vaatii niin minkäs sille voi.


      • satumenijaolijo
        Sirkkelikirkuna.ikävää kirjoitti:

        Pentuja ei tehdä matkustelua varten. Meillä on viisi - nyt jo aikuista - lasta. Ensimmäisen lapsen syntymästä 20 vuoden aikana kävimme vain kotimaan kohteissa omalla autolla. Tosin melko harvoin niitäkin. Ilmaisusi on melko suorasukaista, mutta kyllä siinä on asian siementä. Olen itsekin joskus ihmetellyt miten ihmiset stressaavat ankarasti itseään pienten kanssa matkustellessaan. Itse lennämme vain vuorokoneilla, joten niille sattuu harvemmin lapsiperheitä. Muutamia vuosia lasten synnyttyä kyllä pärjää ilman pitkiä lentoja. En laske tähän työn tai vastaavan vuoksi matkustavia. Mutta kun status vaatii niin minkäs sille voi.

        status siis vaatii, että yhteiskunta kyllä maksaa, kunhan pentuja tehtaillaan ja ollaan muka parempi kansalainen, vaikka sitä ei todellisuudessa olla. Tuliko myös rehellisisti ottaen laskettua, että näin ja näin paljon saadaan kunhan pentuja on tämä määrä. pentutehtailu olisi siis jäänyt vähemmälle, ellei ns.pohjoismainen malli olisi sitä suonut-nyt sitten muka ollaan amerikassa matkustelemassa. totuus on se, että kun ikävä, eli vaikeudet alkavat ollaan valmiita tulemaan pohjoimaisen mallin turvaan. satu-elämä on kivaa niin kauan kuin se kestää, kunhan tietää, että voi aina palata pohjolan turvaan...


      • Käynyt
        Sirkkelikirkuna.ikävää kirjoitti:

        Pentuja ei tehdä matkustelua varten. Meillä on viisi - nyt jo aikuista - lasta. Ensimmäisen lapsen syntymästä 20 vuoden aikana kävimme vain kotimaan kohteissa omalla autolla. Tosin melko harvoin niitäkin. Ilmaisusi on melko suorasukaista, mutta kyllä siinä on asian siementä. Olen itsekin joskus ihmetellyt miten ihmiset stressaavat ankarasti itseään pienten kanssa matkustellessaan. Itse lennämme vain vuorokoneilla, joten niille sattuu harvemmin lapsiperheitä. Muutamia vuosia lasten synnyttyä kyllä pärjää ilman pitkiä lentoja. En laske tähän työn tai vastaavan vuoksi matkustavia. Mutta kun status vaatii niin minkäs sille voi.

        Lapsistasi kasvoi varmaan avarakatseisia, kun pidit heitä pussissa Suomessa. He ehkä oikeasti luulevat, että pohjoismainen hyvinvointivaltio on tavoiteltava? Siinä on toki monta hyvää asiaa, mutta se on liian kallis nykymuodossaa.

        Yhä harvempi nuorista suomalaisistakaan "tulee pohjoismaisen mallin turvaan", kun ovat saaneet elämänsä järjestettyä muualla. Pohjoismainen sosialidemokratia on tiensä päässä. Ero omaan ikäpolveeni on huomattava. Sen sijaan on kiva, että he käyvät lapsineen täällä.


    • ÄitiMäOon

      mielummin mä otan lapsia koneeseen ennemmin ku juntti känni turisteja niin et vyölaukut hinkkaa etummaiseen penkkiin...
      Mun lapsi on 1,4v ja se on ollut lennolla mun kans jo 6krt, eikä ole huutanut tms koskaan, mutta känniapinat on... repikää siitä.

    • Aplu

      sama täälä, kerranvuodessa matkaavat juntit kruunaa örveltäessään ja lopuksi taputtaessaan koko loman alun,,, koskaan en oo lapsesta liioin häiriintyny.

    • Muumimamma71

      Valitettavasti Finnairilta (kaan) ei saa omalla paikalla matkustavalle lapselle turvaistuinta tai koroketta, vain sen lannevyön, joka liitetään omaasi. Kannattaa siis ilman muuta ottaa oma istuin mukaan, jotta lapsi voi istua itsekseen niin paljon kuin mahdollista. Koska lapsesi on alle 2-vuotias, suosittelen turvaistuinta, jossa pikkuinen voi myös helpommin nukkua!! Ja mukaan tietysti tarpeeksi mielenkiintoista puuhaa, lempilelut ja kirjat, jotta noin pitkä lento sujuu. Älä pahoita muiden puheista mieltäsi, tavallisesti jokainen lapsi (iästä riippumatta) jossain vaiheessa väsähtää koneessa istumiseen ja alkaa joko itkeä tai huutaa. Se on osa elämää, joten muut olkoon pitkämielisä asian suhteen. Onhan lapsiperheilläkin oikeus matkustaa minne haluaa.

      NY on mahtava kohde, myös lasten kanssa, jenkkilässähän lapset huomioidaan aika mukavasti. Mielenkiintoisia vinkkejä matkalle kannattaa lukaista sivulta:

      http://kaupunkilomalle.com/new-york

      • Kuis.kuis.menee

        Kuis menee, onko se luonnonlaki että kakru alkaa ennen pitkää parkua ja kiukutella? Onneksi olen nänyt ettei tuo pidä paikkaansa. Kuis menee, sitten täyden hinnan maksaneiden matkarauhan? Kuis menee, jos kanssamatkustaja väsyy parkumiseen ja vanhempien solkenaan suoltamaan lässytykseen. Sanonpa että, kuis menee


      • Bangkokiin

        Kuis menee, kun apina ja apinan kaveri örveltää ja aukoo päätään lentoemolle tullessaan seilissä koneeseen, huutavat ja tilaavat olutta ennen kuin on edes mahdollista, kuis menee...
        Kuis menee ku samat puupäät hyppää kusella kaiken aikaa ja pitää selkänojastasi kiinni niin että se heiluu ja häirittee sinua,,, kuis menee...


      • Käynyt
        Kuis.kuis.menee kirjoitti:

        Kuis menee, onko se luonnonlaki että kakru alkaa ennen pitkää parkua ja kiukutella? Onneksi olen nänyt ettei tuo pidä paikkaansa. Kuis menee, sitten täyden hinnan maksaneiden matkarauhan? Kuis menee, jos kanssamatkustaja väsyy parkumiseen ja vanhempien solkenaan suoltamaan lässytykseen. Sanonpa että, kuis menee

        Lapsissa on Suomen tulevaisuus. Tuossa 1,4 vuotiaassakin. Sen sijaan nimimerkkiä Kuis.kuis.menee voi kuvata menneisyydeksi. Aika ajoi ohi.


      • Kuis.kuis.kuis
        Käynyt kirjoitti:

        Lapsissa on Suomen tulevaisuus. Tuossa 1,4 vuotiaassakin. Sen sijaan nimimerkkiä Kuis.kuis.menee voi kuvata menneisyydeksi. Aika ajoi ohi.

        No se on sitten että kuis menee. Mitä kieltä on tuo "kuis menee"


    • Olipa.aloitus

      Kuis nyt menee, matka kun lähestyy, varman jännitys lisii, eikö vain? Varma istuin on hankittu ku ei viitsi koko matkaa pitää sylis, johan siinä reidet turpois. että kuin menee?

    • Meneekö.kuis

      Kuis menee, nykyään?

      • pattisboy

        hanki elämä, senkin luuseri örveltäjä pikkupojan taluttaja


    • KuisKuisKuisKusee

      Kuis menee? Oletko oppinut kirjoittamaan tuon aloituksen jälkeen. Kuis on?

      • Talutanjavikiset

        ei oo helppoo sullakaan,,, ookko edes käyny thaimaas?


      • En.ole.käynyt
        Talutanjavikiset kirjoitti:

        ei oo helppoo sullakaan,,, ookko edes käyny thaimaas?

        Varmaan suuri puutos jos ei ole käynyt thaimaas!


    • Menikö.kuis

      Kuis meni, saitko pojalle istuimen? Joko palasitte? Kuin meni paluumatka?

      • BaByMother

        Hyvin meni ei mitään ongelmaa, lapsella piti vaan olla tekemistä... muutama känni-möhömaha juhli alkumatkasta (kuten arvelinkin) mut eipä ne mua haitannu...
        Istuinta en saanut, ostin netistä korokkeen,
        kiinnostiko oikeesti jotakuta? :)


    • GlobalPapa

      Kyllä 1.4 vuotias nauttii enemmän kotona tutussa ympäristössä olosta vanhempien kanssa kuin lentokoneessa istumisesta. Eikä edes matkan antia muista parin vuoden päästä, saati sitten millään lailla kansainvälisty. Vanhempien rento olo toki voi tehdä mukavaa lapsellekin.

      • Meni.varmaan.kuis

        Se on totta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe