Elämäntavat ei sovi

kiinnostaaaaaa

yhteen? Miten käsitätte tämän väitteen? Mitkä on sellaisia elämäntapoja jotka ei sovi yhteen?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaisetasiatvoisivaik

      No nyt en kyllä käsitä, jollei sitten oo kyse jostain päihteistä tms.

      • tuollaisetasiatvoisi

        Niin ja tuo elämänrytmi tietenkin, kokemusta on..


    • ainaeikäsitä

      Jos niitä etukäteen voi mennä sanomaan niin en tiedä, jos ne onki mielikuvia tai pelkoja, kuultuja, nähtyjä.

      Missä tilanteessa?

      Jos toinen elää täysin päinvastoin. Se voi olla, tietysti jos se on ohimenevää taikka tutustuessa asiat muuttuu. Onko ne sitten ihan ylös alaisin vai onko ne pelkästään paheita. Onko pelkästään niitä vai onko jotain hyvääkin.

    • Kuumaa_höyryä

      Esmes toinen haluaisi yöllä nukkua kun toinen rapistelee jääkaapilla syöden suklaahippukeksejä ja kokkaa muusia ja lihapullia.

      • valvooyöt_nukkuupäivät

        Toi onkin aika harvinainen ongelma


    • Jskskslls

      Vuorokausirytmi, tupakointi ketjussa, liiallinen alkoholinkäyttö, toinen on kasvissyöjä ja toinen syö vain jauhelihaa...

      • SivustaNytKommenttia

        Vuorokausirytmi on neuvottelu, järjestely ja tahto kysymys. Ei este. Ruokavalio ei ole este. On sairauksia (diabetes, keliakia) ja allergioita jotka määrittää sen ettei taloudessa kaikki voi syödä kaikkea ja ruokia pitää valmistaa ottaen huomioon toisen erityisruokavaliot kotona. Ei siis ole mikään ongelma jos siitä ei tee ongelmaa.

        Tupakointi ei itseäni haittaa jos nyt ei sisällä polta. (itse en polta.)

        Liiallinen alkoholin käyttö on noista ainoa josta tulis jo ongelma. (itse otan silloin tällöin)

        Muut on enemmän mukautumis/halu ja järjestely kysymyksiä- Tekosyitä vain miksi ei voisi. Todellisuus se ettei halua tarpeeksi sovittaa elämää toisen kanssa yhteen.


      • etsilleenkatonääs111

        Tupakoitsijat haisevat kyllä todella järkyttävälle. Liika alkoholinkäyttö olisi este mun puolesta.
        Toiseks vielä, itse olen liikunnallinen ja terveellisesti syövä joten minusta olisi vaikea hyväksyä sohvalla röhnöttävää, ylipainoista roskaruokamyllyä.
        Tietyt elämänarvot täytyy kohdata, en turhaan viitsi tehdä elämästäni vaikeampaa.


    • möhköfanttioon

      Onhan noita. Toinen tuhlaa rahaa huolettomasti, toinen käyttää rahaa järkevästi. Alkoholin liiallinen käyttäminen lienee vakavin. Alkoholisti kun rakastaa vain ja ainoastaan sitä viinaa.

    • esimerkiksi

      Toinen on juoppo ja toinen ei.

    • Kdiddos

      Toinen on hyvin liikunnallinen ja haluaisi harrastaa kaikenlaista yhdessä, mutta toinen makaisi mieluiten sohvalla kaljatölkki kädessä. Toinen haluaa lapsia, toinen ei.

      • kyllläkyllä

        Tarviiko sitä liikuntaa yhdessä harrastaa? Etkö osaa yksin liikkua? Ei parisuhde ole symbioosi. Lapsi asia on ongelmallinen


      • Kdlldöd

        Liikunnallisuus liittyy myös arvoihin eli toinen arvostaa terveitä elämäntapoja ja toinen ei. Kyllä tämä on aika usein sellainen tekijä joka erottaa jo syteen alussa.


      • lapsistapitävä

        Harrastaisin mielellään myös sitä liikuntaa miehen kanssa. Tai paljon muutakin ehkä. Lapset ei olisi ongelma minulle myöskään, sillä minusta lapset on erityisen hellyyttäviä.


      • onkoongelmasitten
        lapsistapitävä kirjoitti:

        Harrastaisin mielellään myös sitä liikuntaa miehen kanssa. Tai paljon muutakin ehkä. Lapset ei olisi ongelma minulle myöskään, sillä minusta lapset on erityisen hellyyttäviä.

        Mut jos mies ei halua lapsi koskaan eikä halua asua naisen kanssa jolla on lapsia


      • kyllläkyllä kirjoitti:

        Tarviiko sitä liikuntaa yhdessä harrastaa? Etkö osaa yksin liikkua? Ei parisuhde ole symbioosi. Lapsi asia on ongelmallinen

        Tohon haluan vastata jotkut tarvitsevat sitä mutta toiset ei. En ymmärrä miksi ei ymmärretä toinen tarvitsee enemmän ja haluu sitoutua voimakkaammin tai kärsii enemmän suhteessa.
        On todella vaikeaa elää erilaisissa elintavoissa koska aiheuttavat yhteen törmäyksen ja erittäin raskaan parisuhteen. Jos minua ei olisi pakotettu parisuhteeseen,en olisi toista pakottanut elämän tyyliin. Minä rakastan liikuntaa mutta on erittäin vaikeaa elämä tällä hetkellä. Mutta vastakohdat myös tukee asioissa joita et osaa hoitaa oikein. Voisivat myös tukea toisiaan niin kuin mekin teemme koska olemme päässet seesteisempää aikaan parisuhteessamme. Ja luotetaan toistemme osaamiseen jota tueta.


      • elämänarvotedelleen
        kyllläkyllä kirjoitti:

        Tarviiko sitä liikuntaa yhdessä harrastaa? Etkö osaa yksin liikkua? Ei parisuhde ole symbioosi. Lapsi asia on ongelmallinen

        Liikuntaa voi aivan hyvin harrastaa yksin. Ongelmia tulee siinä jos kumppania ei kiinnosta liikunta yhtään vaan mussuttaa sohvanurkassa sipsiä ja "on aivan pakko katsoa kaikki Salkkarit ja mitä lie Kaunareita".


      • elämänarvotedelleen kirjoitti:

        Liikuntaa voi aivan hyvin harrastaa yksin. Ongelmia tulee siinä jos kumppania ei kiinnosta liikunta yhtään vaan mussuttaa sohvanurkassa sipsiä ja "on aivan pakko katsoa kaikki Salkkarit ja mitä lie Kaunareita".

        Ongelma meillä paljon pieniä lapsia ja vauva rinnalla. Uimista ja pyöräilyä on lääkäri on ohjannut riko on polveni crossarilla siis liikuntavälineellä.


    • gfjighfkjhgölkgkj

      Luin äskettäin jostain lehdestä - olisikohan ollut Kotilääkäri tai Kauneus ja terveys - pariskunnista, jotka asuvat eri osoitteissa. Monilla oli lapsiakin. Ilmiö on yleistymässä. Parisuhde voi kestää kasassa, vaikka siisteyskäsitykset, vuorokausirytmit, musiikinmaut, rahat ja jopa ystäväpiirit olisivat täysin erilliset. Eli siinä tapauksessa, että rakastaa, mutta epäilee arjen sujuvuutta, voi pitää erilliset asunnot.

      Omasta mielestäni vaikea päihdeongelma toisella on vaikeimmista erottavista elämäntavoista. Silti moni vain sietää. Vaikeat psyykkiset ongelmat ovat toinen tekijä. Turha hajoittaa itseään toisen parantumattomilla ongelmilla. Yhteisessä taloudessa täysin erilaiset rahankäyttötottumukset ovat myös hajoittavaa. Toisella menee kaikki ulosottoon, kun toinen pystyy elämään pienilläkin tuloilla siivosti.

      Monessa muussa erilaisuudessa voi tehdä kompromisseja. Jos toinen on sottapytty ja toinen siisti, pitää asunnolla olla sen verran kokoa, että toisella on omat tilat, jotka saa pitää mieleisessään sotkussa. Tietyt yhteiset tilat taas pidetään järjestyksessä. Tai pidetään eri kämpät.

      Itse olen kasvissyöjä. Kumppanin lihansyönti ei ole haitannut. En tupakoi. Kumppanin ulkona tupakointi ei ole haitannut. Olen tarkka. Kumppanin epäsiisteys ja holtiton rahankäyttö haittasi. Mielestäni erilaiset liikuntatottumuksetkaan eivät ole täysi este. Tosin olisi kiva, jos kumppani haluaisi ja pystyisi kävelemään edes muutaman kilometrin kaverinani. Eli täysi sohvaperuna siinä mielessä on rasite. Inhoan myös suoraan jääkaapista syömistä. Se on myös epäsiisti tapa, jääkaapin ovi on täynnä rasvatahroja sen jälkeen.

    • SeliSeliSeli

      Tämä on sitä, kun ei vaan sano suoraan, että en halua sinua tai ei vaan halua sitoutua keneenkään.
      Turha tuohon on muuta selitellä.

      • Plusmiinusnollamiinus

        Mäkin olen tätä mieltä.


    • onhanniit

      Toinen on päihdehörhö, ja toinen terveiden elämäntapojen liputtaja.
      Elämänkatsomusasiat on toinen asia, jotka voi erottaa.

    • aloneisbest

      Siisteystaso, pihi/tuhlailu, lapset/sun ja mun, alkoholi ja monenmonituista muuta

    • NoVaikSillee

      et toinen on joku sporttihemmo ja toinen sohvaperuna. Toinen kasvattaa lihasta, toinen mahaa. Toinen on tuhlari ja elää yli varojensa ja toinen on säästäväinen hintojen tarkkailija. Yksi tykkää bilettää ja toinen taas koti-illoista jne.

    • tunneollutvaanvajaa

      Mitkään elämäntavat eivät sovi yhteen jos ei ole tarpeeksi sitä tunnetta yhdessä oloon.
      Ihastuneena, rakastuneena ihmisten elämäntavat muotoutuvat kyllä yhteen, jos ovat muotoutuakseen. Toisen erilaisuutta elämisessä arvostaa, ihailee ja hyväksyy, jos on vain tunnetta tarpeeksi. Samanlaisuudesta ja erilaisuudesta löydetään suhteeseen ne hyvät puolet.

    • Pyxxpgxog

      Jos elämäntavat ovat hyvin erilaiset, ei ilmaan yleensä nouse kysymystäkään siitä, tulisiko juuri näiden kahden yrittää olla yhdessä.

      Maajussi/justiina ja urbaani, reppureissaaja ja kännimatkailija, kriminaali ja rehellinen lainkuuliainen, elämäntapaurheilija ja jenkkiläski, ekohippi ja ökyjuppi, sovinisti ja feministi, uskollinen syvästi rakastava ja polyamoristi,... keksiihän näitä.

      Muuta pisara sopivaa erilaisuutta piristää mitä tahansa ihmissuhdetta, myös parisuhdetta. Liika-annos voi ilmetä myrkkynä, ainakin jommallekummalle.

      • nähtyjuttu

        Se, että asuu vaikkapa kaupungissa ei välttämättä tarkoita sitä etteikö voisi asua myös maalla. Kyse on paljolti sopeutuvuudesta ja siitä miten paljon on valmis uhrautumaan. Jos tunteita on tarpeeksi, on valmis tekemään lähes mitä vain.

        Urbaanista voi tulla maajussi ja maajussista urbaani. Samaan aikaan on myös mahdollista olla sekä luontoa rakastava maajussi sekä kaupunkielämää rakastava. Joku voi tykätä molemmista sekä maalaiselämästä että kaupunkilaiselämästä. Reppureissaajasta voi tulla kännimatkailija, kriminaalista rehellinen lainkuuliainen tai lainkuuliaisesta kriminaali, jenkkiläskistä voi kuoriutua elämäntapaurheilija, ökyjuppi voi muutta ekohipiksi jne.

        Se mikä tuhoaa kaikista eniten on tunteiden puuttuminen sekä ennakkoluulot ja pelot. Erilaisista elämäntavoista on turha puhua jos ei ole koskaan edes yrittänyt elää tai nähdä toisen elämää. Kyse on silloin ennakkoluuloista.

        Itse tunnen joitakin eronneita, ennen naimisissa olleita. Heillä tämä on juuri tällaista, keksitään vaikka mitä tekosyitä, vaikka oikeasti syy on siinä, että ei enää haluta sitoutua kehenkään eikä koskaan enää. Yksi kerta sitoutumista on riittänyt sen jälkeen astuu järkyttävä sitoutumiskammo ja sitten kaikki vika ja syy onkin aina mukamas toisissa ihmisissä.


      • amoromniavincit

        Kokeileminen on paras tapa selvittää elämäntapojen yhteensopivuutta ja kartoittaa parisuhteen haasteita. Useimmissa parisuhteissa on jotain yhteensovittamista ja työstämistä. Olemme kuitenkin omanlaisiamme ihmisiä, joilla on yksilölliset kokemukset ja elämänhistoriat. Joskus tuo kokeileminen voi olla vaikeaa esimerkiksi lasten vuoksi, jos ei haluta heti lähteä mukaan tosimielessä. Elämäntapojen yhteensopivuus voi myös vaihdella olosuhteiden mukaan.
        Osalla eronneista on huonojen kokemusten vuoksi paljon pelkoja, jotka syövät rohkeutta yrittää uudestaan. Toisaalta aiempi parisuhde on voinut opettaa itsetuntemusta, jonka varassa pystyy paremmin arvioimaan omia tarpeitaan ja puutteitaan, jotka vaikuttavat parisuhteen onnistumisen todennäköisyyteen.


      • Oxhodohz
        nähtyjuttu kirjoitti:

        Se, että asuu vaikkapa kaupungissa ei välttämättä tarkoita sitä etteikö voisi asua myös maalla. Kyse on paljolti sopeutuvuudesta ja siitä miten paljon on valmis uhrautumaan. Jos tunteita on tarpeeksi, on valmis tekemään lähes mitä vain.

        Urbaanista voi tulla maajussi ja maajussista urbaani. Samaan aikaan on myös mahdollista olla sekä luontoa rakastava maajussi sekä kaupunkielämää rakastava. Joku voi tykätä molemmista sekä maalaiselämästä että kaupunkilaiselämästä. Reppureissaajasta voi tulla kännimatkailija, kriminaalista rehellinen lainkuuliainen tai lainkuuliaisesta kriminaali, jenkkiläskistä voi kuoriutua elämäntapaurheilija, ökyjuppi voi muutta ekohipiksi jne.

        Se mikä tuhoaa kaikista eniten on tunteiden puuttuminen sekä ennakkoluulot ja pelot. Erilaisista elämäntavoista on turha puhua jos ei ole koskaan edes yrittänyt elää tai nähdä toisen elämää. Kyse on silloin ennakkoluuloista.

        Itse tunnen joitakin eronneita, ennen naimisissa olleita. Heillä tämä on juuri tällaista, keksitään vaikka mitä tekosyitä, vaikka oikeasti syy on siinä, että ei enää haluta sitoutua kehenkään eikä koskaan enää. Yksi kerta sitoutumista on riittänyt sen jälkeen astuu järkyttävä sitoutumiskammo ja sitten kaikki vika ja syy onkin aina mukamas toisissa ihmisissä.

        No joo, se pitää tietysti paikkansa, että kuka vaan voi yhtä aikaa rakastaa vaikkapa erämaan rauhaa sekä maailman suurimpia metropoleja. Eri asia sitten, keiden kanssa niissä haluaa aikaa viettää.

        Elämä muuttaa kyllä joskus siihen suuntaan, ettei suhtaudu enää ymmärtävästi ja anteeksiantavasti aivan kaikkeen, vaan säästää itseään turhilta mutta vahingollisilta ihmissuhteilta, kun on jo huomannut missä ei viihdy (rikosrekisteri, jenkkiläski, kännimatkaajat, muut päihteelliset). Se ei tarkoita, etteikö toivoisi sellaisille ihmisille hyvää tai etteivätkö he ehkä voisi omasta tahdostaan muuttaa vahingollisia kuvioita elämässään. Kaikkeen ei tarvitse onneksi kaikkien sitoutua, eikä kaikenlaisiin edes synny niitä tunteita.


    • Uskonto.tms

      Tiukat elämänkatsomukselliset eroavuudet voivat olla tosi vaikea pala parisuhteessa, ne voivat vaikuttaa aikalailla kaikkiin asioihin elämässä esim. ennen olin todella jäykkä tiettyjen asioiden suhteen. Ei olisi tullut mitään elämästä tai ainakin jatkuvia ristiriitoja jos toinen olisi ollut päinvastainen ajattelultaan kuin minä itse. Se oli puhetyylistä lähtien hiottua, miten tulee olla ja elää.
      Olin nykyisin täysin eri ihminen. Ihminen voi tosiaan muuttua, tiedän sen omakohtaisesti.

    • taasyksinkotona

      Lisään listaan, toinen on sosiaalinen ja toinen epäsosiaalinen, toinen harrastaa kaikkia mahdollisia kissanristiäisiä, toinen ei, työnarkomaani ja työtön..lähinnä näissä erottaa se, että toinen on aina kotona ja toinen ei koskaan.

      • asianlaita

        Oisko nyt ihan noinkaan :)


      • taasyksin
        asianlaita kirjoitti:

        Oisko nyt ihan noinkaan :)

        Siis kukaan ei ole lähipiiristäni näitä kaikkia, en myöskään itse. Totesin vaan asianlaidoista johtuen olevani taas yksin kotona :)


    • eisiisvoitoimia

      Toinen tykkää jääkiekosta ja toinen taitoluistelusta

    • arvauksia_iltaan

      toinen haluaa sitoutua ja tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia
      toisella tunteet eivät roihua samaan tahtiin, haluaa elää ja kokea vielä muutakin

      • Pufz

        Tuo on aika oleellinen ero mielestäni, miten tärkeä parisuhde on elämässä yleensä tai miten tärkeä juuri se parisuhde on. Tuossa kun on iso ero, niin vaikeuksia on tuloillaan.


      • iänmyötäymmärrystä

        Miksette voi kokea yhdessä? ja ei kai kaikkea tarvitse kokea yhdessä.


      • nähtyjuttu

        Tuo, että haluaa elää ja kokea tarkoittaa suomeksi sitä, että haluaa kokeilla muiden kanssa seurustelua ja seksiä eli haluaa napsia sieltä täältä kokemuksia nimenomaan seurustelu/seksisuhteista=kukasta kukkaan lentämistä, ei haluta sitoutua vaan silloin kuin huvittaa niin maistella sieltä täältä hunajaa. Eli tämä on nimenomaan sitä sitoutumiskammoisen selittelyjä tai sitten on joku toinen katottu valmiiksi ja haluaa sen kanssa mielummin seurustella, ei vain viitsi sanoa, että mulla onkin toinen.

        Nimittäin elää ja kokea voi sekä yhdessä (siis jos nyt elämästä yleensä puhutaan) että parisuhteessa yksinkin. Voi sitä seurustella ja esim. toinen voi käydä vaikka viikon matkoilla tai ystäviensä kanssa hulluttelemassa. Yhdessä voi myös elää ja kokea maailmaa, lähteä vaikka lomalle jonnekin kauemmas tms.


    • tämmoisiatulimieleen

      Minun mielestäni monia asioita voidaan sovitella ja kompromisseja tehdä. Mutta ehkäpä tällaiset elämäntapa eroavaisuudet eivät toimisi: toinen on alkoholisti ja toinen ei, toinen kurittaa fyysisesti tai henkisesti ja toinen ei. Toinen on narsissi ja toinen on ruusu.

    • onhannäitä

      Toinen uskoo Jumalaan, toinen on ateisti, tai muuten väärin uskova.

      • vastannutjouseammin

        Tämä ei välttämättä ole mielestäni este. Täytyy vain osata kunnioittaa toisen erilaista näkemystä. Kyllä sellaisia pariskuntia on, joista toinen on eri uskontokuntaa tai jossa toinen on ateisti. Samoin on politiikan laita. Onhan noita ollut jo kansanedustajissakin, jotka edustavat eri puolueita ja näkemyksiä. Täytyy muista silloin yksi asia: asiat riitelee ei ihmiset.


    • siisollayhdessämutteioll

      Sanoisin yhteinen aika. Jos ei ole yhteistä aikaa juuri koskaan harrastaa,laiskotella,kulkea yhdessä missään,niin minkä takia olla yhdessä ?

      • hiemankummastuttaa

        Miksi ei olisi yhteistä aikaa? Itse uskon, että sitä aikaa löytyy jokaisella jollakin tapaa, jos vain haluaa. Onhan monia ihmisiä matkatöissäkin ja eri paikkakunnilla ja ovat silti yhdessä, ei ehkä optimi, mutta asennekysymys.


    • liianerilaisiaehkä

      Mitenkähän jos toinen lähtee kirkkoon ja toinen kaljalle kuppilaan..

      • nähtyjuttu

        Ei kirkko ja kalja välttämättä sulje toinen toisiaan pois. Kirkossa voi käydä ihminen, joka viihtyy joskus kaljallakin eli molemmista voi tykätä yhtäaikaa.


    • tylsä_täti-ihminen

      Ja toinen puristaa hammastahnatuubia keskeltä ja toinen perästä.

      Sen takiahan eräs julkkispariskunta erosi joskus muinoin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe