IR koulutusta pk-seudulla

Instrumenttiwannabe

Harkitsen IR-papereiden hankkimista työn ohessa eli iltaisin ja viikonloppuisin.
Osaisitteko mitä muita vaihtoehtoja minulla on pääkaupunkiseudulla kuin Aeropole?

Käyn Floridassa kerta vuoteen kuukauden lomalla. Onkohan mahdollista suorittaa EASA mukaiset lentoharjoitukset siellä? Jos siis tekisin teoriat ensin Aeropolella.

30

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JetPilot

      Jos olet noin vitun onneton pelle, että tarttee kysellä täältä neuvoja, suosittelen muita harrastuksia. Mitä sinäkään niillä IR-pahveilla tekisit? Lennokkia lennätät Tuomarinkylässä? Apina.

      • Peter__T

        Viineinkin joku anonyymi allekirjoitti puserruksensa.


      • Pater_T
        Peter__T kirjoitti:

        Viineinkin joku anonyymi allekirjoitti puserruksensa.

        Viineissä


      • JetPilot

        Etkö itse pystynyt parempaan?


      • Peter__T

        Minulla on ollut IR-kelpuutus vuodesta 1982. 33 vuotta. Siksi minussa ei herää primitiivistä kateusreaktiota, kun joku muukin haluaisi itselleen sellaisen ja kysyy täällä neuvoa.


      • Pöntöt
        Peter__T kirjoitti:

        Minulla on ollut IR-kelpuutus vuodesta 1982. 33 vuotta. Siksi minussa ei herää primitiivistä kateusreaktiota, kun joku muukin haluaisi itselleen sellaisen ja kysyy täällä neuvoa.

        No niinpä? Ja Peter setä kiiruusti kommentoimaan? Retestelujen kera! Haukotus?


      • ymmärtänet

        voimassaolevan lupakirjan lisäksi tarvitaan myös voimassaoleva medikaali


      • Peter__T
        ymmärtänet kirjoitti:

        voimassaolevan lupakirjan lisäksi tarvitaan myös voimassaoleva medikaali

        Ja pointtisi oli? Kuinka kysymys medikaalitarkastuksessa liittyy aloituskysymykseen?

        En ymmärrä...
        Ja on surullista huomata, että nähtävästi nimimerkki Jetpilot-apina pitää ala-arvoista käytöstään oikeutettuna ja (tälle palstalle) normaalina. Jos kotikasvatuksessa on tuossa kohtaa puute, voisin sanoa että käyttäydyt ala-arvoisesti.


      • järjetöntä

        Mikäs sun pointti oli? Miksi möyhäät?


      • Pöntöt
        järjetöntä kirjoitti:

        Mikäs sun pointti oli? Miksi möyhäät?

        Se on sille synnynnäistä, ei sille voi vain mitään, jokapaikan möyhääjä tämä meidän Peter.


      • Peter__T
        järjetöntä kirjoitti:

        Mikäs sun pointti oli? Miksi möyhäät?

        Mikäli aiemmin lausutusta ei ole vielä ilmennyt syy, miksi osallistuin tähän keskusteluun, sanotaan se selkokielellä:

        Oletan että keskustelun avausviesti on aito ja henkilö, joka sen on kirjoittanut on vilpittömällä mielellä liikkeellä. Koen suorastaan pöyristyttäväksi sen ne ilmeiset älyn, sivistyksen ja kotikasvatuksen puutteet joka suoraan kuvastuvat nimimerkki "jetpilot":in vastauksesta, samoin myös myöhemmistä eri nimimerkkien säestyksistä.

        Vaikka keskustelukumppaneiden solvaaminen ja ivaaminen nimimerkin takaa tuottaakin ilmeistä tyydytystä muutamalle S24:n kestohäirikölle, se pilaa suotta sen vähäisenkin positiivisen keskustelumahdollisuuden, joka täällä vielä on.

        Sen sijaan että roiskaisette tähän vastaukseksi taas jotakin nasevaa ja mojovaa, ajattelematta sen enempää, mitä edellä kirjoitin, toivon että olette hiljaa ja käytätte sitä älyn määrää mikä teilläkin oleettavasti on. Hyvät käytöstavat eivät ole edelleenkään vanhanaikaisia.


      • JumalaPT

        Hyvissä käytöstavoissa on se etu ettei niitä itse tarvitse noudattaa, voi ihan vapaasti nimitellä ja dissata.


      • Peter__T
        JumalaPT kirjoitti:

        Hyvissä käytöstavoissa on se etu ettei niitä itse tarvitse noudattaa, voi ihan vapaasti nimitellä ja dissata.

        Arvoisa nimimerkki,

        Näetkö todellakin jotakin ylpeilemisen aihetta - tai ylimalkaan MITÄÄN positiivista - nimimerkin "JetPilot" ensimmäisessä vastauksessa?

        Voimme olla eri mieltä asioista, mutta tuollainen keskustelukumppanin solvaaminen ei vaan kuulu asialliseen keskusteluun. Ei vaikka kuinka olisi kateellinen siitä, että kumppanilla saattaa olla resursseja tehdä ja saavuttaa sellaista, mitä itse ei tule koskaan saavuttamaan.

        Miksi Suomi24 on nimenomaan kuulkuisa siitä, että asiallisiin kysymyksiin saadaan hyvin todennäköisesti pelkkiä törkeyksiä vastaukeksi? Mitä se kertoo teistä ?


      • Peter__T
        ymmärtänet kirjoitti:

        voimassaolevan lupakirjan lisäksi tarvitaan myös voimassaoleva medikaali

        Jos kirjoittaja olisi lentäjä, hän olisi saattanut oivaltaa että aloituskysymys ei koske ilmailulupakirjaa sen paremmin kuin lentäjän lääketieteellistä kelpoisuutta. Kysymys koski ilmailulupakirjaan liitettävän mittarilentoKELPUUTUKSEN IR(A) hankkimista.

        Myönnettäköön, että tällaiset termit voivat olla toisille vaikeita ja teille ei-lentäville S24-häiriköille ilmeisesti suorastaan mahdottomia ymmärtää.


      • Peili_
        Peter__T kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki,

        Näetkö todellakin jotakin ylpeilemisen aihetta - tai ylimalkaan MITÄÄN positiivista - nimimerkin "JetPilot" ensimmäisessä vastauksessa?

        Voimme olla eri mieltä asioista, mutta tuollainen keskustelukumppanin solvaaminen ei vaan kuulu asialliseen keskusteluun. Ei vaikka kuinka olisi kateellinen siitä, että kumppanilla saattaa olla resursseja tehdä ja saavuttaa sellaista, mitä itse ei tule koskaan saavuttamaan.

        Miksi Suomi24 on nimenomaan kuulkuisa siitä, että asiallisiin kysymyksiin saadaan hyvin todennäköisesti pelkkiä törkeyksiä vastaukeksi? Mitä se kertoo teistä ?

        Nimimerkki Peter_T on täällä monessa ketjussa, monessa viestissä kirjoitanut törkeyksiä. Siinä valossa ei kannata möyhkätä.


      • normireaktioko
        Peter__T kirjoitti:

        Minulla on ollut IR-kelpuutus vuodesta 1982. 33 vuotta. Siksi minussa ei herää primitiivistä kateusreaktiota, kun joku muukin haluaisi itselleen sellaisen ja kysyy täällä neuvoa.

        Ja tämä tieto(ko) oli erittäin tärkeä tähän keskusteluun liittyen ...


      • Peter__T
        normireaktioko kirjoitti:

        Ja tämä tieto(ko) oli erittäin tärkeä tähän keskusteluun liittyen ...

        Oletat nähtävästi että ylpeilen sillä, kuinka monta vuotta minulla on ollut mittarilentokelpuutus? Eipä toki. Minullakin oli vastatessani olettama. Se olettama, ttä aloittajaa vastaan hyökännyt nimimerkki pitäisi mittarikelpuutusta jotenkin lukratiivisena, hienosteluna tjsp.

        Kun JetPilot kysyi, "etkö itse pystynyt parempaan", halusin tuoda esiin lähinnä sen, että mielestäni IR-kelpparissa ei nyt todellakaan ole mitään sensaatiomaista, koskapa itsellänikin se on ollut ties kuinka kauan, todennäköisesti ennenkuin useimmat näistä trollaajista ovat edes syntyneet. Ja että siksi minulla ei ole tarpeen kadehtia näitä wannabe:itä jotka sellaisen haluavat.

        Mutta, viestintä on vaikeaa ja selvästikin kun joutuu selittämään sanomaansa on jo lähtökohtaisesti viestinnässä epäonnistunut.


    • Peter__T

      Aloitusviestiin vastauksena: Jos sinulla on EASA-maassa hyväksytysti suoritetut IR(A)-teoriat voit valita minkä hyvänsä EASA:n hyväksymän lentokoulun varsinaisen lentokoulutuksen antajaksi. USA:ssa on monia lentokoulua jotka voivat kouluttaa sinut EASA:n speksien mukaan siten, että EASA hyväksyy saamasi koulutuksen kuin se olisi lennetty esim. suomalaisessa lentokoulussa.

      Tuttavapiiriini kuuluu lentäjiä, jotka ovat suorittaneet IR-teoriakursin etäopetuksena, johon on kuulunut lähiopetusjaksoja; eräs tuttavani kävi lähijaksot Englannissa ja toinen Patrialla.

      Minulla ei ole varmaankaan viimeisimpiä tietoja eri IR-teoriakoulutusvaihtoehdoista, mutta puhelinsoitto Patrialle ja Salpauslennolle saattaa auttaa eteenpäin.

      Terveisin

      Peter Tähtinen
      lennonopettaja
      Jyväskylä

      • Loppulento

        Mikä ope? Miten sinulla ei ole viimeisimpää tietoa, normaalisti sulla on jo etukäteis tietoa? Onkos sulla edes luvat kunnossa? Eikö soitto Peterille riitä?


      • Peter__T
        Loppulento kirjoitti:

        Mikä ope? Miten sinulla ei ole viimeisimpää tietoa, normaalisti sulla on jo etukäteis tietoa? Onkos sulla edes luvat kunnossa? Eikö soitto Peterille riitä?

        Kiitos kysymästä.
        "Mikä ope?"
        - EASA FI(A)

        "Miten sinulla ei ole viimisimpää tietoa?"
        - Siksi että en opeta IR-lentämistä (vaikka olenkin IR-lentäjä) enkä asu pääkaupunkiseudulla eikä toistaiseksi ole tullut ajankohtaiseksi tiedustella asiaa.

        "Onkos sulla edes luvat kunnossa?"
        - Totta kai on.

        "Eikö soitto Peterille riitä?"
        - Riittää varmasti. Jos kysyjä soittaa minulle ja kysyy asiaa, niin varmuudella pystyn sen vastauksen hankkimaan. Ja teen sen mielelläni, koska minun ei tarvitse kadehtia toisia.

        Entäpä sinä itse? Mikä saa sinut tuollaisen arroganssin ja aggression valtaan? Miksi hyökkäät minua vastaan, raukkamaisesti nimimerkin takaa? Mikä on se asia, joka sinua erityisesti kiukuttaa ja harmittaa, ja minkä vuoksi käytöksesi on noin primitiivistä? Mistä unelmastasi olet joutunut luopumaan? Oletko pettymys vanhemmillesi?


      • JetPilot

        Mitäpä, jos PT olisi välillä naisen kaa ns. silleen. Helpottaisi elämää.


      • Peter__T
        JetPilot kirjoitti:

        Mitäpä, jos PT olisi välillä naisen kaa ns. silleen. Helpottaisi elämää.

        Vaikka asia ei liene julkisuuteen kuuluisikaan niin lienee todettava huolestuneelle nimimerkille "JetPilot" että näin kuuttakymppiä lähentyvänä ukkona en jaksa enää yli viittä kertaa päivässä. Enkä ymmärrä kuinka se sinun elämääsi helpottaisi.

        Mielestäväsi sanottavasi ei ole rakentavaa, vaan pelkästään alatyylistä kanssakirjoittajien solvaamista.


      • JetPilot

        Ammu ittes, pelle.


      • Peter__T
        JetPilot kirjoitti:

        Ammu ittes, pelle.

        Taidamme pelata niin totaalisesti eri sarjassa, että taidan vetäytyä tästä turhasta ajatustenvaihdosta NYT.


      • Instrumenttiwannabe

        Kiitos Peter,
        IR etäteoriat taitaa olla paras vaihtoehto työssäkäyvälle. Täytyypä kysellä Patrialta ja Salpauslennolta, järkkäävätkö IR lähiopetusta iltaisin / viikonloppuisin. Aeropole näin kertoo tekevänsä, mutta en ole täysin vakuuttunut kun katsoin aiempien IR tuntien ajankohtaa. En itseasiassa tajunnut, että voisin katsoa myös Englannin suuntaan etäteorioiden osalta.

        Itse lennot voi vielä jättää mietintään, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että ne voi suorittaa aika hyvällä tahdilla Floridan suunnalla. Ehkä jopa kesäloma plus muutama viikko päälle. Löysin minä jonkun 7 päivän ir kurssinkin, mutta taitaa olla FAA hömpötyksiä.

        Onhan tämä suhteellisen huvittavaa tämä internetti trollailu, mutta ei haittaa kun on asiallisiakin tarinoita siellä täällä.

        T. Instrumenttiwannabe


    • JetPilot

      Arvoisat Peter ja Intrumenttiwannabe

      Tarkoitukseni ei ollut loukata teitä, vain herättää keskustelua. Toivottavasti hyväksytte anteeksipyyntöni tässä ja nyt.

      Kilpailu alalla on kovaa, ja jenkeistä saa halvalla hyviä paketteja, kun lukee paikallisia nettisivuja. Mittarikelpuutus, CPL, MEL turbiini, mitä tahansa. Florida on halpa osavaltio, varma lentosää, majoitus, eläminen, jne; neljässä viikossa saat siellä ihmeitä aikaan. Tai ota vuorotteluvapaata tjsp.
      Netistä tutkimaan, pankinjohtajan kautta, ja hups, oletkin liikennelentäjä hyvin nopeasti. Onko töitä, se on taas eri juttu.

      Onnea urallesi.

      • Instrumenttiwannabe

        Kiitos vastauksesta. Ei ole liikennelentäjän eikä edes ammattilentäjän ura tähtäimessä. Ihan matkalento mahdollisuuksia parantamaan ajattelin. Maksaahan se IR kelpuutus hunajaa, mutta on sitä hullumpia ja kalliimpiakin harrastuksia :)
        Ja tosiaan, maksan mielelläni hieman extraa, jos saan sovitettua kurssin työn/loman oheen suhteellisen helposti.


    • Peter__T

      Anteeksipyyntö saatu. Ja hyväksytty.

      • JetPilot

        Arvoisa Peter, kiitos anteeksipyyntöni hyväksynnästä. En näitä millään pahalla halunnut. Nämä tölväykseni löytyivät viskipullon pohjalta, mutta tämä foorumi ei lie oikea paikka selvittää mittarikelpuutuksen lentämistä.
        Netti auki, siitä zuumailemaan Amerikan hyviä hintoja ja kouluja. Jos ottaa keskihintaisen, se on melko varmaan vähintään kohtuullinen.
        Tai sitten Pupan BF-Lentoon. Siellä aina ystävä.

        Villin huhun mukaan Kuubassa avataan lentokoulu ja laskuvarjohyppykeskus suomalaisin voimin. Asian totuusarvo on vielä kyseenalainen, lisäinfoa heti, kun sitä on. Koulukoneina lasimittari-Piperit (PA-28, PA-32, PA-32Lance, PA-jotain Seneca 4), hyppykoneena iso Antonov. Kaikki muu vielä levällään. Huhu kiertää.


    • Pikkulentäjä

      Miksi kaiken pitää olla pääkaupunkiseudulla? Etäkurssin voit suorittaa CBIR kelpuutukseen Pohjois-Suomessakin ja Floridassa EASA kurssin voit tehdä esim. Naplesista löytyvästä koulussa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe