Miksi Jumalaan ei uskota

uskonko

Mitä syitä voisi olla että Jumalaan ei enää uskota? Tässä muutama.

1. Maailmankaikkeuden koko ja se kun ymmärtää, että miten mitättömän pieni pölyhiukkanen maapallo oikeasti on.
2. Jumalan sallima pahuus ja epäoikeudenmukaisuus.
3. Jumalan käyttäminen vallan ja sorron välineenä.
4. Ihmiset uskovat tuhansiin eri jumaliin, joka riippuu yleensä siitä missäpäin maailmaa syntyy ja mihin omat vanhemmat uskovat.
5. Raamatun epäjohdonmukaisuudet ja tulkinnanvaraisuus.
6. Jumala ei ole ilmoitellut itsestään sen jälkeen kun skitsofrenia diagnosoitiin sairaudeksi ja kamerat keksittiin.
7. luonnontieteet

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen.

    • huomisenuskonto

      Mutta allahiin uskotaan niin pirusti. V. 2015 koko ajan se satanismin laji lisääntyy. V. 2015 pyllistetään matoilla joka ikinen tunti ja piereskellään naama mekkaan päin. Kristinusko ja budhismi häviävät, mutta islam kasvaa koko ajan. v. 2050 Ruotsi on jo muslimien vallassa. Ranska ennenminkin. Sitten mennään takaisin kivikaudelle. Muijat kulkevat jätesäkit päällä ja homot heitetään alas kallioilta. Isis on vain yksi islamin natsihaara, niitä kuule on paljon fasistisia isalm-porukoita. Islam on huomisen uskonto. Koraania luetaan jo sunnuntaisin Suomenkin YLE:stä, ja suurmoskeijaa pukkaa. Joka kaupungissa on pienmoskeijoita jossain kerrostaloissa. Ja kakaroita tule liukuhihnalta moniavioisesti.

      • Tässä.tulevaisuus

        Me suomalaiset olemme omassa maassamme pian vähemmistönä ja arvatkaas mistä sen jälkeen tapahtuu? Me joudumme talutushihnaan kuin koirat ja ellemme ole kilttejä ja palvelualttiita koiria, niin meidät tuhkataan.


      • VoiTekopyhyyttä

        Jos Suomi ottaa 10 000 maahanmuuttajaa vuosittain niin jo sekin on pienempi määrä kuin suomalaisia lisääntyy joka vuosi. Suomalaisia on tänään yli 5 miljoonaa, mutta pelätään jokaista joka ei ole saman näköinen kuin itse ollaan.

        Kun maailma on tämän näköistä kuin se on ja kun pakolaisjoukot ovat kohta yhtä suuria kuin toisen maailmansodan aikana on ihmisten mieli kylmettynyt lähelle nolla-pistettä. Kun Isis riehuu ja murhaa ja ihmiset pakenevat henkensä kaupalla - syytetään pakolaisia.

        Ja kaiken päälle ollaan olevinaan uskovia .. ??=!
        Tekopyhä rukous kaikuu srk:n salilla kaiken kaatuilun välissä: "Jumala pelasta meidät helvetin piinasta luoksesi taivaaseen (mihin ei kai sitten päästetä yhtään pakolaista).


      • VoiTekopyhyyttä kirjoitti:

        Jos Suomi ottaa 10 000 maahanmuuttajaa vuosittain niin jo sekin on pienempi määrä kuin suomalaisia lisääntyy joka vuosi. Suomalaisia on tänään yli 5 miljoonaa, mutta pelätään jokaista joka ei ole saman näköinen kuin itse ollaan.

        Kun maailma on tämän näköistä kuin se on ja kun pakolaisjoukot ovat kohta yhtä suuria kuin toisen maailmansodan aikana on ihmisten mieli kylmettynyt lähelle nolla-pistettä. Kun Isis riehuu ja murhaa ja ihmiset pakenevat henkensä kaupalla - syytetään pakolaisia.

        Ja kaiken päälle ollaan olevinaan uskovia .. ??=!
        Tekopyhä rukous kaikuu srk:n salilla kaiken kaatuilun välissä: "Jumala pelasta meidät helvetin piinasta luoksesi taivaaseen (mihin ei kai sitten päästetä yhtään pakolaista).

        >>> Tekopyhä rukous kaikuu srk:n salilla kaiken kaatuilun välissä: "Jumala pelasta meidät helvetin piinasta luoksesi taivaaseen (mihin ei kai sitten päästetä yhtään pakolaista). >>

        Raamattu, etenkin VT tarjoaa vallan erinomaisia esimerkkejä siitä, että jokainen erivärinen, eri tavalla uskova, eri kieltä puhuva jne on tuhottava viimeiseen kansalaiseensa oman puhtauden ja oman taivaspaikan puhtaana säilymisen johdosta.

        Tänä päivänä erilaisia ei tarvitse murhata ja tappaa niin raa'asti kuin Jahve heitä tapatti. Riittää vain että heitä ei päästetä turvaan meidän luoksemme, vaan pistetään ovi nenän edestä kiinni ja annetaan heidän vainoojiensa tehdä homma vainottujen kotimaassa. Näin heistä päästään näppärästi, kristillisesti eroon. Ulkoistetaan murhatyöt muille, niin oma omatunto pysyy puhtaana.

        Jahve ei älynnyt ulkoistaa tappamista ja murhaamista näin hienolla menetelmällä, joten jos hän olisi ottanut yhteyttä johonkin imagokonsulttiin, se olisi varmaan opastanut Jahveakin tappamaan ja murhaamaan naapurikansat hieman naamioidummalla tavalla. Jahve olisi voinut vaikka usuttaa vihaamansa ja itse teurastamansa kansat älykkäällä kepulipelillä toistensa kimppuun ja näin he olisivat tehneet toisistaan selvän ja Jahven ei olisi tarvinnut liata vereen omia jumalallisia käsiään.


      • Tässä.tulevaisuus kirjoitti:

        Me suomalaiset olemme omassa maassamme pian vähemmistönä ja arvatkaas mistä sen jälkeen tapahtuu? Me joudumme talutushihnaan kuin koirat ja ellemme ole kilttejä ja palvelualttiita koiria, niin meidät tuhkataan.

        Pikku oikaisu : Valitettavasti siellä Suomessa puhutaan enemmän kuin tiedetään. Ruotsi ei ole muslimien vallassa, mutta Ruotsissa on muslimeja.
        Se mikä ihmetyttää on, että suomalainen pelkää niin turkasesti ulkomaalaisia. Itsetunnon puuteko lienee vai mikä.
        Ruootsi ei ole edes suomalaisten vallassa, vaikka suomalaiset ovat selvästi Ruotsin suurin maahanmuuttaja kansa..

        Esimerkiksi:
        Jos lasketaan suomalaisten maahanmuuttajien lapset ja lastenlapset ovat Suomesta Ruotsiin muuttaneet maahanmuuttajat lisänneet ruotsin asukaslukua 675 000 henkilöllä joista noin 170 000 suomenruotsalaisia ... ja yhä on Ruotsi Ruotsi .. ja pärjää hyvin ..

        Tänään on kuitenkin Ruotsin riksdagen'issakin puolue joka pääasiallisesti elää sillä että lietsoo vihaa ihmisten välille - mutta tähän asti on muut puolueet pitäneet sen ulkopuolella politiikan .. toivotaan että sama jatkuu tulevaisuudessakin.
        ----

        Matt. 25:31 - 46
        Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan KAIKKI KANSAT, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

        Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

        Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

        Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        ----

        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

        Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

        Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        alex


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Tekopyhä rukous kaikuu srk:n salilla kaiken kaatuilun välissä: "Jumala pelasta meidät helvetin piinasta luoksesi taivaaseen (mihin ei kai sitten päästetä yhtään pakolaista). >>

        Raamattu, etenkin VT tarjoaa vallan erinomaisia esimerkkejä siitä, että jokainen erivärinen, eri tavalla uskova, eri kieltä puhuva jne on tuhottava viimeiseen kansalaiseensa oman puhtauden ja oman taivaspaikan puhtaana säilymisen johdosta.

        Tänä päivänä erilaisia ei tarvitse murhata ja tappaa niin raa'asti kuin Jahve heitä tapatti. Riittää vain että heitä ei päästetä turvaan meidän luoksemme, vaan pistetään ovi nenän edestä kiinni ja annetaan heidän vainoojiensa tehdä homma vainottujen kotimaassa. Näin heistä päästään näppärästi, kristillisesti eroon. Ulkoistetaan murhatyöt muille, niin oma omatunto pysyy puhtaana.

        Jahve ei älynnyt ulkoistaa tappamista ja murhaamista näin hienolla menetelmällä, joten jos hän olisi ottanut yhteyttä johonkin imagokonsulttiin, se olisi varmaan opastanut Jahveakin tappamaan ja murhaamaan naapurikansat hieman naamioidummalla tavalla. Jahve olisi voinut vaikka usuttaa vihaamansa ja itse teurastamansa kansat älykkäällä kepulipelillä toistensa kimppuun ja näin he olisivat tehneet toisistaan selvän ja Jahven ei olisi tarvinnut liata vereen omia jumalallisia käsiään.

        Puhut taas kerran täyttä paskaa.


      • pyhpah
        pyhpyh kirjoitti:

        Puhut taas kerran täyttä paskaa.

        Ite puhut. t.lapsi


    • Jos ja kun tutkii Raamattua, huomaa, että kaikella on aikansa. Huomaa, että paha aikamme alkaa vaihtua pitkään rauhaan. Huomaa, että siinä välissä on lyhyt suuren ahdistuksen aika. Voila.

      • kun.näkis.tuon.ihmeen

        Koska pitkä rauha tulossa ?


      • kun.näkis.tuon.ihmeen kirjoitti:

        Koska pitkä rauha tulossa ?

        Hyvässä lykyssä Jumalan valtakunta maan päällä alkaa 10 vuoden sisällä, mutta viimeistään vuonna 2028. Kaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028.
        Ps. 90:10 Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.
        Jaakobia/Israelia kandee siunata, koska Jumala siunaa siunaajaa. Tärkeää on hiffaa, ettei ilman Israelia maailmanrauha olisi mahdollinen. Nimittäin ellei Israelin jäännös tulisi kutsumaan Kuningastaan Daavidin Poikaa "hoosianna", ei Jeesus voisi palata pyhineen maan päälle perustamaan rauhan valtakuntaansa.
        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
        https://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU


    • Miksi Jumalaan ei uskota
      _______________________

      Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...
      .
      Ateistien osuus on vain vaivaiset 2% !
      .
      https://www.google.fi/search?q=maailman uskonnot 2015&biw=1920&bih=955&tbm=isch&imgil=pxEhsk-m-lkyXM%253A%253BNuQ424fdBHiMmM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fkerimaenlukio.onedu.fi%25252Fuskonto%25252Fzine%25252F10%25252Farticle-76&source=iu&pf=m&fir=pxEhsk-m-lkyXM%253A%252CNuQ424fdBHiMmM%252C_&usg=__n0i6gEYdTDoqfqhzX9Xd8gc_0Bk%3D&ved=0CDwQyjdqFQoTCNPyjP6A2ccCFQQWLAodRagAMg&ei=okPnVdOZEoSssAHF0IKQAw#imgrc=pxEhsk-m-lkyXM%3A&usg=__n0i6gEYdTDoqfqhzX9Xd8gc_0Bk%3D

      • Ateismia voimme siis hyvällä syyllä pitää jonkinlaisena "lahkona" tai jonkinlaisena "kehityshäiriönä"... :O


      • iloinen_naurajaa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ateismia voimme siis hyvällä syyllä pitää jonkinlaisena "lahkona" tai jonkinlaisena "kehityshäiriönä"... :O

        Uskonto on mielisairaus. Ateismi on parannuskeino.


      • iloinen_naurajaa

      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Paskapäät eivät osaa ajatella itsenäisesti. Ateistit ovat älykkyyden kärkijoukko ja ajattelun eliittiä. :-):-):-)

        Siltä kuulostaa... :D


      • Kopittelija007:
        ## Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...##

        Näin on - olen tullut ihan samaan tulokseen. Koskaan aikaisemmin ei maailmassa ole ollut niin monia Jumalaan tai jumaliin uskovia kuin tänään.
        Maailman reilusta 7000 000 000 (seitsemästä tuhannesta miljoonasta eli seitsemästä miljardista) on maksimissaan yksi miljardi ateistisia loput uskovat joko Jumalaan tai sitten jumaliin.

        Tämän lisäksi on sanottava että ateismista on monelle ateistille kehittynyt eräänlainen uskonlahko jota yritetään piiloitella tieteen taakse - ateismilla ja tieteellä on kuitenkin erittäin vähän toistensa kanssa tekemistä.. jos mitään.

        alex


      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Paskapäät eivät osaa ajatella itsenäisesti. Ateistit ovat älykkyyden kärkijoukko ja ajattelun eliittiä. :-):-):-)

        Jassoo .. :)) no sen huomaa näistä sinun kirjoituksistasi kuinka se "ateistisessa ajattelussa" oleva kärkijoukko toimii ..

        Siis anna mun taas kaikki kestää :)))

        alex


      • sunnarit

        Vähemmistö uskoo sinun jumalaasi.


      • sunnarit
        alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija007:
        ## Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...##

        Näin on - olen tullut ihan samaan tulokseen. Koskaan aikaisemmin ei maailmassa ole ollut niin monia Jumalaan tai jumaliin uskovia kuin tänään.
        Maailman reilusta 7000 000 000 (seitsemästä tuhannesta miljoonasta eli seitsemästä miljardista) on maksimissaan yksi miljardi ateistisia loput uskovat joko Jumalaan tai sitten jumaliin.

        Tämän lisäksi on sanottava että ateismista on monelle ateistille kehittynyt eräänlainen uskonlahko jota yritetään piiloitella tieteen taakse - ateismilla ja tieteellä on kuitenkin erittäin vähän toistensa kanssa tekemistä.. jos mitään.

        alex

        Ei ateismilla ole yhtään mitään tekemistä tieteen kanssa.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija007:
        ## Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...##

        Näin on - olen tullut ihan samaan tulokseen. Koskaan aikaisemmin ei maailmassa ole ollut niin monia Jumalaan tai jumaliin uskovia kuin tänään.
        Maailman reilusta 7000 000 000 (seitsemästä tuhannesta miljoonasta eli seitsemästä miljardista) on maksimissaan yksi miljardi ateistisia loput uskovat joko Jumalaan tai sitten jumaliin.

        Tämän lisäksi on sanottava että ateismista on monelle ateistille kehittynyt eräänlainen uskonlahko jota yritetään piiloitella tieteen taakse - ateismilla ja tieteellä on kuitenkin erittäin vähän toistensa kanssa tekemistä.. jos mitään.

        alex

        Näin on... kummallisella ja ihmeellisellä tavalla ihminen sisäisesti vaistoaa, että Jumala on olemassa, "olemmehan me hänen sukuansa"

        Vrt. Ap 17:28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        .
        Mutta...kuitenkin...lopulta...
        .
        Luuk 18:8 " Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Näin on... kummallisella ja ihmeellisellä tavalla ihminen sisäisesti vaistoaa, että Jumala on olemassa, "olemmehan me hänen sukuansa"

        Vrt. Ap 17:28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        .
        Mutta...kuitenkin...lopulta...
        .
        Luuk 18:8 " Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        Vrt. Ap 17:18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.

        17:19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?

        17:20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."

        17:21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.

        17:22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.

        17:23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.

        17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

        17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

        17:27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

        17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.

        17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

        17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        17:32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".

        17:33 Ja niin Paavali lähti heidän keskeltänsä.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija007:
        ## Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...##

        Näin on - olen tullut ihan samaan tulokseen. Koskaan aikaisemmin ei maailmassa ole ollut niin monia Jumalaan tai jumaliin uskovia kuin tänään.
        Maailman reilusta 7000 000 000 (seitsemästä tuhannesta miljoonasta eli seitsemästä miljardista) on maksimissaan yksi miljardi ateistisia loput uskovat joko Jumalaan tai sitten jumaliin.

        Tämän lisäksi on sanottava että ateismista on monelle ateistille kehittynyt eräänlainen uskonlahko jota yritetään piiloitella tieteen taakse - ateismilla ja tieteellä on kuitenkin erittäin vähän toistensa kanssa tekemistä.. jos mitään.

        alex

        >>> Näin on - olen tullut ihan samaan tulokseen. Koskaan aikaisemmin ei maailmassa ole ollut niin monia Jumalaan tai jumaliin uskovia kuin tänään. >>

        Alex-kasin ja kopittelijan logiikka on kyllä verratonta, sanoisin hulvatonta.

        Kun heidän väkivaltaiseen, psykoottiseen ja sadistiseen jumalaansa uskoo enää noin 30 % kaikista ihmisistä, niin tämän jälkeen jokainen mihin tahansa heinäseipääseen, tonttuun tai maahiseen uskova on heidän mielestään todiste oman jumalan puolesta.

        Voisin Alexia mukaillen sanoa, että salli minun .. heh heh .. nauraa.

        Katsos Alex tai kopittelija kun uskontojen kontekstissa, eli asiayhteydessä me kaikki olemme ateisteja.

        Kristitty on joko pakana tai ateisti muslimin näkökulmasta, hindun näkökulmasta, buddhalaisen näkökulmasta jne.

        Hindu on ateisti tai pakana kristityn näkökulmasta, muslimin näkökulmasta, buddhalaisen näkökulmasta jne.

        Ei tarvinne jatkaa jokaista uskontoa erikseen vaan pointti tuli selväksi.

        Eihän kymmenet uskonnot ja niihin kuuluvat ihmiset todista mistään muusta kuin siitä, että jumalilla ei ole korvien välissä kaikki kunnossa ja he eivät kykene ilmaisemaan itseään selkeästi, eli tekemään jotain, minkä jo pieni lapsi osaa tehdä, eli muodostaa ymmärrettävän ja helposti tulkittavan monisanaisen lauseen.

        Siksi meillä on lukuisia uskontoja, joista jokaisen jäsen ei hyväksy toisen jumalaa vaan toinen uskova on oman uskonnon kannalta katsottuna ateisti, pakana tai vääräuskoinen (=ateisti/pakana), tai uskonnoton.

        Mutta ei Alex tai kopittelija näin ajattele, vaan jos joku uskoo heinäseipääseen tai palvoo koivun kyljessä olevaa sientä, niin sepäs todistaakin, että jumala on olemassa.

        Eikö ole hulvatonta?

        Mutta kun kopittelija menee oman seurakuntansa hihhulointikokoukseen, niin ei siellä enää puhuta siitä, että muslimi on oikea uskova tai että muslimin jumala olisi oikea tai että muiden uskontojen jumalat olisivat sellaista uskoa, joka tarkoittaa Oikeaa uskoa ja Oikeaa jumalaa. He kaikki ovat silloin ateisteja tai pakanoita.

        Ja sehän tarkoittaa sitä, että kristinuskon näkökulmasta noin 67 % maailman ihmisistä on ateisteja.

        Juutalaisten näkökulmasta yli 99 % ihmisistä on ateisteja.

        Muslimien näkökulmasta 77 % ihmisistä on ateisteja.

        Hindujen näkökulmasta noin 87 % on ateisteja.

        Buddhalaisten näkökulmasta noin 93 % on ateisteja.

        Jne.

        Tai sitten heinäseipään jumala on olemassa, jos kerran heinäseipääseen uskova todistaa jostain oikeasta uskonnosta ja oikeasta jumalasta toisesta uskonnosta katsottuna.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ateismia voimme siis hyvällä syyllä pitää jonkinlaisena "lahkona" tai jonkinlaisena "kehityshäiriönä"... :O

        >>> Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...

        Ateistien osuus on vain vaivaiset 2% ! >>>

        Heh. Tässä on vain sellainen pieni ongelma tätä tilastoa tulkitessa, että Suomessa uskovaisten osuus on siis noin 77 % kansasta, koska sen veran kuuluu valtiokirkkoon, eli jokainen siihen kuuluva tai mihin tahansa uskonnolliseen yhdyskuntaan lasketaan uskovaiseksi, kyseisen uskonnon kannattajaksi.

        Suomalaista enää 6 % käy edes yhden kerran kuukaudessa kirkossa. Tämä on siis keskiarvo, johon vaikuttaa se, että kun kirkossa on Kauneimmat joululaulut -konsertti, tupa pullistelee väkeä.

        Sen sijaan 25–34-vuotiaista suomalaisista 70 prosenttia ei ole käynyt jumalanpalveluksissa vuosiin. Jos on käynyt kirkossa sisällä, niin on ollut joko häät tai hautajaiset.

        USA:n asukkaista paperilla on kristittyjä yhä 80 %, mutta sielläkin hyvin pieni osa on uskovia, eli he ovat paperilla jonkin uskonnollisen yhteisön jäseniä, mutta eivät ole vuosiin osallistuneet uskonnollisen yhdyskuntansa toimintaan ja siitä voidaan päätellä jotain heidän uskostaan.

        Suomessa on paperilla adventisteja yli 5000 jäsentä, eli pitäisi aika hyvin mennä. Kun menet katsomaan, että moniko sitä uskontoa enää harrastaa, taidetaan olla muutamissa sadoissa, ehkä jopa yli 500 sadan, mutta loput ovat adventisteja paperilla, hylänneet uskontosa ja jumalansa jo vuosia, vuosia sitten. Mutta uskonnollisten yhdyskuntien yksi yhteinen piirre on se, että uskontoon enää kuulumattomia ei kovin herkästi tilastoista siivota pois.

        Jos tämä tutkimus tehtäisiin niin, että sen sijaan, että ei katsota papereista, kuinka moni on jonkin uskonnollisen yhteiskunnan jäsen, vaan kysytään ihmisiltä, että oletko uskonnollinen ja uskotko johonkin jumalaan, niin toisin kävisi.

        Lääkäreistä kuuluu kirkkoon noin 60 %. Kun heiltä uusimmassa Lääkärien arvot -kyselyssä kysyttiin heidän hengellisyydestää, niin vain 8 % kertoi, että usko jumalaan on elämässä arvo jolla on merkitystä. Muille jumalilla ei ollut mitään merkitystä.

        Onko siis lääkäreistä jumalaan uskovia 60 % vai 8 %?

        Ja hoiva-aloilla/terveydenhuollossa palkansaajat ovat vielä aika uskonnollisia verrattuna valtaväestöön.

        Mutta ehkäpä tuolla tavoin jumalasi pysyy hengissä vielä hetken, eli tuijotetaan vain sitä, että kuinka moni on jonkin uskonnollisen yhteisön nimilistalla, uskoipa sitten sen jumalaan vai ei usko.


      • pyhpyh
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Paskapäät eivät osaa ajatella itsenäisesti. Ateistit ovat älykkyyden kärkijoukko ja ajattelun eliittiä. :-):-):-)

        Jos ateistit ovat älykkyyden huippu, niin sitten sinä olet fundamentalistiuskova.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Aloittajalla on kyllä vähän erikoinen otsikko... ja perin outo lähestymistapa tähän aiheeseen, koska juuri tämä meidän ihmiskunta ei juuri muuta teekään kuin uskoo Jumalan / Korkeimman olemassaoloon... tavalla jos toisellakin...

        Ateistien osuus on vain vaivaiset 2% ! >>>

        Heh. Tässä on vain sellainen pieni ongelma tätä tilastoa tulkitessa, että Suomessa uskovaisten osuus on siis noin 77 % kansasta, koska sen veran kuuluu valtiokirkkoon, eli jokainen siihen kuuluva tai mihin tahansa uskonnolliseen yhdyskuntaan lasketaan uskovaiseksi, kyseisen uskonnon kannattajaksi.

        Suomalaista enää 6 % käy edes yhden kerran kuukaudessa kirkossa. Tämä on siis keskiarvo, johon vaikuttaa se, että kun kirkossa on Kauneimmat joululaulut -konsertti, tupa pullistelee väkeä.

        Sen sijaan 25–34-vuotiaista suomalaisista 70 prosenttia ei ole käynyt jumalanpalveluksissa vuosiin. Jos on käynyt kirkossa sisällä, niin on ollut joko häät tai hautajaiset.

        USA:n asukkaista paperilla on kristittyjä yhä 80 %, mutta sielläkin hyvin pieni osa on uskovia, eli he ovat paperilla jonkin uskonnollisen yhteisön jäseniä, mutta eivät ole vuosiin osallistuneet uskonnollisen yhdyskuntansa toimintaan ja siitä voidaan päätellä jotain heidän uskostaan.

        Suomessa on paperilla adventisteja yli 5000 jäsentä, eli pitäisi aika hyvin mennä. Kun menet katsomaan, että moniko sitä uskontoa enää harrastaa, taidetaan olla muutamissa sadoissa, ehkä jopa yli 500 sadan, mutta loput ovat adventisteja paperilla, hylänneet uskontosa ja jumalansa jo vuosia, vuosia sitten. Mutta uskonnollisten yhdyskuntien yksi yhteinen piirre on se, että uskontoon enää kuulumattomia ei kovin herkästi tilastoista siivota pois.

        Jos tämä tutkimus tehtäisiin niin, että sen sijaan, että ei katsota papereista, kuinka moni on jonkin uskonnollisen yhteiskunnan jäsen, vaan kysytään ihmisiltä, että oletko uskonnollinen ja uskotko johonkin jumalaan, niin toisin kävisi.

        Lääkäreistä kuuluu kirkkoon noin 60 %. Kun heiltä uusimmassa Lääkärien arvot -kyselyssä kysyttiin heidän hengellisyydestää, niin vain 8 % kertoi, että usko jumalaan on elämässä arvo jolla on merkitystä. Muille jumalilla ei ollut mitään merkitystä.

        Onko siis lääkäreistä jumalaan uskovia 60 % vai 8 %?

        Ja hoiva-aloilla/terveydenhuollossa palkansaajat ovat vielä aika uskonnollisia verrattuna valtaväestöön.

        Mutta ehkäpä tuolla tavoin jumalasi pysyy hengissä vielä hetken, eli tuijotetaan vain sitä, että kuinka moni on jonkin uskonnollisen yhteisön nimilistalla, uskoipa sitten sen jumalaan vai ei usko.

        Bushmannille tiedoksi:
        Eroa kirkosta järjestö esim. harjoittaa kovasti mainontaa joka paikassa ja ihmisiä eroaakin KIRKOSTA mutta tämä ei tee tyhjäksi sitä tosiasiaa että nämä ns."Kirkosta eronneet" eivät läheskään kaikki sulje siltikään pois Jumalan olemassaoloa vaan että Suomen Luterilainen kirkko ei ruoki heidän mielestään heidän hengellisyyttään !
        Jumalan olemassaolon mahdollisuus ja kirkosta eroaminen on kaksi eri asiaa !

        Sama pätee lääkäreihin, jotka eivät kuulu mihinkään kirkkoon tai että heidän elämässään Jumalalla ei juuri ole mitään merkitystä !
        He eivät silti ole "ateisteja" eli että he sulkisivat täysin pois Jumalan olemassaolon mahdollisuuden !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Bushmannille tiedoksi:
        Eroa kirkosta järjestö esim. harjoittaa kovasti mainontaa joka paikassa ja ihmisiä eroaakin KIRKOSTA mutta tämä ei tee tyhjäksi sitä tosiasiaa että nämä ns."Kirkosta eronneet" eivät läheskään kaikki sulje siltikään pois Jumalan olemassaoloa vaan että Suomen Luterilainen kirkko ei ruoki heidän mielestään heidän hengellisyyttään !
        Jumalan olemassaolon mahdollisuus ja kirkosta eroaminen on kaksi eri asiaa !

        Sama pätee lääkäreihin, jotka eivät kuulu mihinkään kirkkoon tai että heidän elämässään Jumalalla ei juuri ole mitään merkitystä !
        He eivät silti ole "ateisteja" eli että he sulkisivat täysin pois Jumalan olemassaolon mahdollisuuden !

        >> He eivät silti ole "ateisteja" eli että he sulkisivat täysin pois Jumalan olemassaolon mahdollisuuden ! >>

        Juu ja me emme voi täysin sulkea täysin pois sitä mahdollisuutta, että heinäseipäässä asuisi jokin jumala tai jumaluus.

        http://yle.fi/uutiset/miksi_usko_jumalaan_hiipuu/6094885

        Kun ihmisiltä kysytään, että uskovatko he jumalaan tai jumaliin, niin tuossa on tulos.

        Kun katsotaan paperilta, että moniko on jossain uskonnollisessa hippajengissä mukana, niin siitä ei voida tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, että miten ihmiset uskovat jumalaan tai uskovatko enää ollenkaan tai ovatko edes uskonnollisia siinä mielessä, mitä jokin yhteisö sen hyväksyisi uskonnollisuudeksi.

        >> Vuonna 2007 noin 63 prosenttia piti oppia Jeesuksesta Jumalan Poikana vähintään todennäköisenä, vuonna 2011 vastaava luku oli enää 41 prosenttia. >>

        Tätä vauhtia uskontosi kuolee Suomesta nopeammin kuin huomaatkaan, eikä älyvapaa puolustelusi paranna tilannetta vaan nopeuttaa väistämätöntä.

        Millainen on sellainen uskova, joka ei pidä Jeesusta Jumalan poikana?

        59 % suomalaisista ei pidä Jeesusta Jumalan poikana.

        Eivät he silloin aikanaan kristittyjä ole, vaikka johonkin hihhuliporukkaan saattavat vielä paperilla kuulua.


      • Bushmanni: <<< 59 % suomalaisista ei pidä Jeesusta Jumalan poikana.

        Eivät he silloin aikanaan kristittyjä ole, vaikka johonkin hihhuliporukkaan saattavat vielä paperilla kuulua. <<<<
        _____________________________

        Totta puhut he eivät ole "kristittyjä" mutta se ei sulje pois sitä että he eivät uskoisi Jumalan olemassaoloon kaiken tämän takana !
        Siitähän tässä on kysymys nyt !
        .
        Tämä sinun siteeraamasi prosentti Jeesuksen sanojenkin mukaan tulee lopunaikana laskemaan !

        Tässä olet Bushmanni Jeesuksen kanssa yhtä mieltä ! :O

        Vrt. Luuk 18:8 " Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"


      • Tilastoissa roiskitaan usein leveällä pensselillä ja esimerkiksi kristittyihin lasketaan aika paljon sellaista porukkaa, jota tämän palstan uskovaiset tuskin kristittyinä pitäisivät.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> He eivät silti ole "ateisteja" eli että he sulkisivat täysin pois Jumalan olemassaolon mahdollisuuden ! >>

        Juu ja me emme voi täysin sulkea täysin pois sitä mahdollisuutta, että heinäseipäässä asuisi jokin jumala tai jumaluus.

        http://yle.fi/uutiset/miksi_usko_jumalaan_hiipuu/6094885

        Kun ihmisiltä kysytään, että uskovatko he jumalaan tai jumaliin, niin tuossa on tulos.

        Kun katsotaan paperilta, että moniko on jossain uskonnollisessa hippajengissä mukana, niin siitä ei voida tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, että miten ihmiset uskovat jumalaan tai uskovatko enää ollenkaan tai ovatko edes uskonnollisia siinä mielessä, mitä jokin yhteisö sen hyväksyisi uskonnollisuudeksi.

        >> Vuonna 2007 noin 63 prosenttia piti oppia Jeesuksesta Jumalan Poikana vähintään todennäköisenä, vuonna 2011 vastaava luku oli enää 41 prosenttia. >>

        Tätä vauhtia uskontosi kuolee Suomesta nopeammin kuin huomaatkaan, eikä älyvapaa puolustelusi paranna tilannetta vaan nopeuttaa väistämätöntä.

        Millainen on sellainen uskova, joka ei pidä Jeesusta Jumalan poikana?

        59 % suomalaisista ei pidä Jeesusta Jumalan poikana.

        Eivät he silloin aikanaan kristittyjä ole, vaikka johonkin hihhuliporukkaan saattavat vielä paperilla kuulua.

        Tuon tapaiset prosessit noudattavat usein eksponentiaalista hiipumista, jossa vaikkapa puoliintumisaika on suunnilleen vakio. Siis niin, että jos graafissa aika-akseli on lineaarinen ja määräakseli logaritminen, saadaan suht koht suora viiva.

        >> Vuonna 2007 noin 63 prosenttia piti oppia Jeesuksesta Jumalan Poikana vähintään todennäköisenä, vuonna 2011 vastaava luku oli enää 41 prosenttia. >>

        Jos tuosta ekstrapoloidaan esittämälläni tavalla, saadaan tämmöinen aikasarja.

        2007: 63%
        2011: 41%
        2016: 24%
        2021: 14%
        2026: 8%
        2031: 5%
        2036: 3%
        2041: 2%
        2042 1%

        Tässä tosin en ottanut huomioon Jyrkin ilmoittamaa tempausta vuoteen 2021 mennessä. Asiasta kiinnostuneet voinevat tehdä sen mukaisen korjauksen.


      • Ps. Suomi vain ei ole koko maailma... :D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps. Suomi vain ei ole koko maailma... :D

        >> Ps. Suomi vain ei ole koko maailma... :D >>

        Ei niin. Suomi on sivistyneistä maista harvinaisen uskonnollinen maa. Muualla tuo terve kehitys eroon jumalista on paljon paremmassa kurssissa.

        Tsekeissä viimeisen Euro-barometrin mukaan jumalaasi uskoi enää 16 %.

        Ruotsalaisista enää 18 % uskoi jumalasi olemassaoloon.

        Britanniassa uskonnottomiksi määrittelee itsensä jo 39 %, eli vaikka ruotsalaisista 18 % uskoi enää kristinuskon jumalaan , silti 45 % uskoi johonkin henkeen tai voimaan, joka ei kylläkään ole yhdenkään uskonnon ilmoituksen mukainen.

        Britit uskaltavat jo reilusti ilmoittaa, että eipä paljon jumalat, maahiset, tontut, henget, eikä mikään uskonnollisuus voisi vähempää kiinnostaa.

        Vaikka Yhdysvallat on sangen uskovaisena esittäytyvä maa, niin Yhdysvaltain kansalliseen tiedeakatemiaan valituista huippututkijoista vain 7 % oli uskovia.

        Britannian tiedeakatemian Royal Societyn jäsenistä vain 3,3 prosenttia uskoi vahvasti persoonalliseen jumalaan. 78,8 % oli vahvasti eri mieltä väitteestä, että jumala on olemassa.

        Virossa rapiat 30 % on uskonnottomia ja kasvaa prosenttiyksiköillä joka vuosi. Vaikea myydä kristinuskon "rakkaudellista ja oikeudenmukaista" jumalaa sellaisessa maassa, joka on joutunut elämään kommunismin ikeen alla vuosikymmeniä. Miksi se jumala salli sen, on virolaisen kysymys, mutta menet jumalaasi niille kauppaamaan.

        USA:ssa kristinuskon kuolema on tätä vauhtia tulossa vuonna 2240, mutta veikkaan, että käyrä alkaa mennä sielläkin kohta voimalla alaspäin, kun ikäluokat nuorentuvat. Eivät ne jumalaasi enää osta.

        http://scienceblogs.com/pharyngula/wp-content/blogs.dir/470/files/2012/04/i-50d76a7da86121456c04cc7e39c5bbdf-xtians_disappear.jpeg

        Ja se on sitten heippa jumalallesi viimeistään. Hautausmaa kutsuu, jumalien kylmä ja hiljainen osasto.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Ps. Suomi vain ei ole koko maailma... :D >>

        Ei niin. Suomi on sivistyneistä maista harvinaisen uskonnollinen maa. Muualla tuo terve kehitys eroon jumalista on paljon paremmassa kurssissa.

        Tsekeissä viimeisen Euro-barometrin mukaan jumalaasi uskoi enää 16 %.

        Ruotsalaisista enää 18 % uskoi jumalasi olemassaoloon.

        Britanniassa uskonnottomiksi määrittelee itsensä jo 39 %, eli vaikka ruotsalaisista 18 % uskoi enää kristinuskon jumalaan , silti 45 % uskoi johonkin henkeen tai voimaan, joka ei kylläkään ole yhdenkään uskonnon ilmoituksen mukainen.

        Britit uskaltavat jo reilusti ilmoittaa, että eipä paljon jumalat, maahiset, tontut, henget, eikä mikään uskonnollisuus voisi vähempää kiinnostaa.

        Vaikka Yhdysvallat on sangen uskovaisena esittäytyvä maa, niin Yhdysvaltain kansalliseen tiedeakatemiaan valituista huippututkijoista vain 7 % oli uskovia.

        Britannian tiedeakatemian Royal Societyn jäsenistä vain 3,3 prosenttia uskoi vahvasti persoonalliseen jumalaan. 78,8 % oli vahvasti eri mieltä väitteestä, että jumala on olemassa.

        Virossa rapiat 30 % on uskonnottomia ja kasvaa prosenttiyksiköillä joka vuosi. Vaikea myydä kristinuskon "rakkaudellista ja oikeudenmukaista" jumalaa sellaisessa maassa, joka on joutunut elämään kommunismin ikeen alla vuosikymmeniä. Miksi se jumala salli sen, on virolaisen kysymys, mutta menet jumalaasi niille kauppaamaan.

        USA:ssa kristinuskon kuolema on tätä vauhtia tulossa vuonna 2240, mutta veikkaan, että käyrä alkaa mennä sielläkin kohta voimalla alaspäin, kun ikäluokat nuorentuvat. Eivät ne jumalaasi enää osta.

        http://scienceblogs.com/pharyngula/wp-content/blogs.dir/470/files/2012/04/i-50d76a7da86121456c04cc7e39c5bbdf-xtians_disappear.jpeg

        Ja se on sitten heippa jumalallesi viimeistään. Hautausmaa kutsuu, jumalien kylmä ja hiljainen osasto.

        Arameaa: " Mai ga mashma lan" = Mitä tämä merkitsee meille ? !
        .
        Vrt 1 Kor 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,


    • Hei!

      On turhaa kamppailla että ihmisjärki olisi Jumalaa suurempi.
      Jumala ei pakota ihmisistä Jumalan rakkauden asioihin. Tässä on hengellisen kristinuskon "salaisuus" että on aina yksilöllinen rakkauden ehto että persoona olisi Jumalaa rakastava- ja vilpittömällä tavalla tahtoisi Jumalan rakkautta ja läsnäoloa tavoitella. Skeptikoille ei Raamatusta jää kansiakaan käteen. Kriittinen saa sen sijaan olla. Vilpitön metodi löytää kysymyksiin vastauksia pitää olla.
      Evankeliumin "salaisuus" on tässä; Rakkaus joka on rakkautta eikä pakkovaltaa.
      Enkeleilleenkin Jumala antoi vapaan tahdon, että kysymys olisi rakkaudesta eikä pakkovallasta. Pakkovalta sammuttaa aina rakkauden. 1 Joh 4:8.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • 2000 vuoden aikana rakkauden evankeliumeja on tulkittu kovin merkillisillä tavoilla. Lienet tietoinen inkvisition osoittamasta rakkaudesta ja vaikkapa Lutherin juutalaisia kohtaan osoittamasta rakkaudesta.

        En nyt lähde kertomaan kristillisistä pedofiileista erikseen, mutta sekin kumpuaa tuolta rakkauden evenkeliumista.

        Olisi ehkä sinunkin paras osallistua rukoistapahtumaani, jossa voit omalla vastuulla tehdä rukouksessa tarvittavia uhrimenojasi ja todistaa rukouksen sekä jumalasi voiman.


      • he-ma kirjoitti:

        2000 vuoden aikana rakkauden evankeliumeja on tulkittu kovin merkillisillä tavoilla. Lienet tietoinen inkvisition osoittamasta rakkaudesta ja vaikkapa Lutherin juutalaisia kohtaan osoittamasta rakkaudesta.

        En nyt lähde kertomaan kristillisistä pedofiileista erikseen, mutta sekin kumpuaa tuolta rakkauden evenkeliumista.

        Olisi ehkä sinunkin paras osallistua rukoistapahtumaani, jossa voit omalla vastuulla tehdä rukouksessa tarvittavia uhrimenojasi ja todistaa rukouksen sekä jumalasi voiman.

        Heman. Olet varsinainen kovakallo:)
        Meinaan, tietoo et oo ikinä kaivanna :D
        Alussa...
        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4


      • yurki1000js kirjoitti:

        Heman. Olet varsinainen kovakallo:)
        Meinaan, tietoo et oo ikinä kaivanna :D
        Alussa...
        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Mulla valitettavasti on melko paljon tietoa ja ymmärrystä.

        Olen myös sinulle ehdottanut kaikille uskontokunnille ja lahkoille avointa rukoustapahtumaa, jossa pyritään lopullisesti todistamaan sekä rukouksen, että jumalan voiman.

        Ilmoittautumatta jättämällä olet paljastanut jo moneen kertaan, että tiedät palvelevasi epäjumalaa ja lisäksi uskosi heikkous on jopa olemattoman jumalasi kannalta erittäin tuomittavaa. Joudut koko loppuelämäsi miettimään tulevaa rangaistustasi ja pelkuruutesi merkiksi saat todennäköisesti eturauhassyövän, jota korjatessaan lääkäri antavat sinulle olemuksesi feminisoivaa hormonia.


      • Heman. Herraa ei voi käskeä. Toki ymmärrän sokeutesi. Olethan ateisti. Näitäkään et näe lukea. Näitä olen sinulle ennenkin näyttänyt.
        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        https://www.google.fi/#q=uskoontulo


    • vel-vel

      1 Ms 6: Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
      niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
      Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."

      Sopii hyvin tämän ketjun osanottajiin, tuo Jumalan antama määritelmä

    • pyhpyh

      Tekstisi on tyypillistä ateistien lässytystä, jonka me uskovat voimme ohittaa olan kohauksella.

      • hyphyppyh

        Tekstisi on tyypillistä adventistin lässytystä, jonka me jumaliin uskonsa menettäneet voimme ohittaa olan kohauksella.


    • Raamattu

      Vaikka historian kaikkina aikoina jotkut ovat asettaneet kyseenalaiseksi Jumalan olemassaolon,monet ovat varmoina todistaneet, että hän on olemasa ja että hän on ilmaissut itsensä. Miten Jumala on ilmoittanut itsensä ja mikä on Raamatun asema ja tehtävä ilmoituksessa? Sitä tietoa Jumalan luonteesta, minkä saamme historian, inhimillisen käyttäytymisen, omantunnon ja luonnon välityksellä, se on kaikkien ulottuvilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe