Jeesus on tunnustuksemme apostoli ja ylim. pappi!

RitariOlevainen

Heprealaiskirje 3
1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

      Heprealaiskirje 3 1992
      1 Tämän tähden, te pyhät veljet, te, jotka olette saaneet taivaasta kutsun, kiinnittäkää katseenne Jeesukseen, joka on tunnustuksemme apostoli ja ylipappi.
      2 Hän on herransa luottamuksen arvoinen, niin kuin Mooses oli "kaikissa hänen huoneensa asioissa",

      JEESUS ON HERRANSA LUOTTAMUKSEN ARVOINEN!

      • PyhitysUskonKautt

        koska siis Jeesus on tunnustuksemme ylimmäinen pappi:
        "Siksi, te laitumeni lampaat lopun ajalla, täyttykää tulella, että tunnette aikanne merkit, sillä pimeyden henkivallat viimeistä maan päällä asuvaa laumaani tulevat eksyttämään valkeuden enkelinä, tehden samoja ihmeellisiä tekoja, kuin Mnä, Herranne ja Vapahtajamme, tein. Sanansa ovat väkevät ja eksyttävät monta, sillä makeilla sanoilla ja suurilla lupauksiillaan pimeyden henki tulee kiusaamaan teitä. Vain lapsenmieliset, Pyhällä Hengellä ja tulikasteella täytetyt, rakkaudella kruunatut, pyhitetyt lapseni voivat tuntea eksytyksen hengen.

        Aikanne monet papit ja huomatut tukipylväät, jotka nyt vielä julistavat evankeliumin sanaa, juovat vihan maljasta ja totuuden asemasta he valhetta puhuvat. Minun Sanani he vääntävät lihansa mielen mukaan ja vihdoin he siivilöivät Pyhän Raamatun totuuden uudistetuksi raamatuksi, jonka mukaan he ihmisiä eksyttävät, uudistuksia kansoille lupaavat...

        Te laitumeni lampaat, rukoilkaa armoa, varjeltuaksenne tästä hengellisestä haureudesta ja itseenne katsomatta ojentakaa jo nyt valheenpuhujia."

        (Ilm. 13:13, Matt. 24:24, 1. Piet. 6:11,12, 2.Piet. 5:8, Ilm 18:3 kR33/38)

        Osa profetiaa Maaliskuun 17. 1943 kirjasesta "Katso, Ylkä tulee. Valmistukaa!"
        Edesmennyt Herran palvelija Martti Salenius kirjoittaa kirjasen alussa saanensa Herralta kehotuksen ja muistiin kirjoittajilta luvan tämän kirjasen painatukseen ja sanoo nähneensä velvollisuudekseen totella - "sillä pelastus on nyt meitä lähempänä, kuin silloin kun uskoon tulimme".


      • VäännösRoskiin

        Kyllä, Jeesus Kristus on tunnustuksemme apostoli ja Ylipappi. Sen sijaan jakeessa 2 tuo Raamatun väännös vm92 menee jo todella pahasti metsään. alkutekstissä ei ole sanoja "Herra", "luottamus" eikä myöskään puhuta "huoneen asioista".

        esim. Raamattu Kansalle -käännös kääntää oikeansuuntaisesti: "Hän on uskollinen asettajalleen, niin kuin Mooseskin oli 'koko hänen huoneessaan'"

        Tiesitkö, arvoisa aloittaja, että v.92 "käännöksessä" on tuhansittain virheitä, sekä tahallisia että tahattomia. Se ei ole enää Raamattu, niin pahasti uskosta osattomat kääntäjät ovat tekstiä kohdelleet.

        "halatkaa niinkuin vastasyntyneet Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen"

        V92 käännös on valitettavasti väärennettyä, myrkyllistä maitoa. Sen käyttöön ottaminen on avannut portit myös kaikille muille eksytyksen tulville, sekä yleiselle luopumukselle uskovien keskuudessa.


      • RitariOlevainen
        VäännösRoskiin kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus Kristus on tunnustuksemme apostoli ja Ylipappi. Sen sijaan jakeessa 2 tuo Raamatun väännös vm92 menee jo todella pahasti metsään. alkutekstissä ei ole sanoja "Herra", "luottamus" eikä myöskään puhuta "huoneen asioista".

        esim. Raamattu Kansalle -käännös kääntää oikeansuuntaisesti: "Hän on uskollinen asettajalleen, niin kuin Mooseskin oli 'koko hänen huoneessaan'"

        Tiesitkö, arvoisa aloittaja, että v.92 "käännöksessä" on tuhansittain virheitä, sekä tahallisia että tahattomia. Se ei ole enää Raamattu, niin pahasti uskosta osattomat kääntäjät ovat tekstiä kohdelleet.

        "halatkaa niinkuin vastasyntyneet Sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen"

        V92 käännös on valitettavasti väärennettyä, myrkyllistä maitoa. Sen käyttöön ottaminen on avannut portit myös kaikille muille eksytyksen tulville, sekä yleiselle luopumukselle uskovien keskuudessa.

        Hebrews 3King James Version (KJV)

        3 Wherefore, holy brethren, partakers of the heavenly calling, consider the Apostle and High Priest of our profession, Christ Jesus;

        2 Who was faithful to him that appointed him, as also Moses was faithful in all his house.


        Who (=Jesus) was faithful (=uskollinen/luotettava) to him (=God=Jumala) that appointed (=nimitti) him (=Jesus)

        Jumala on Herra!


      • VoimaSanatHengessä

        Pakko tähän tuoda ennen nukk menoa Sinulle ja muille tiedoksi(useat tietääkin), Jumala EI ole Herra! Jumalia on kaikenlaisia siellä täällä, joillekin on rahakin Jumala. Toisille axxxh on jumala. Raamattu rajaa asiat selväxi: JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)


      • RitariOlevainen
        VoimaSanatHengessä kirjoitti:

        Pakko tähän tuoda ennen nukk menoa Sinulle ja muille tiedoksi(useat tietääkin), Jumala EI ole Herra! Jumalia on kaikenlaisia siellä täällä, joillekin on rahakin Jumala. Toisille axxxh on jumala. Raamattu rajaa asiat selväxi: JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)

        Jumala on Herra! Jumala on Iso Herra! Jeesus on pikku Herra!

        1. Mooseksen kirja 2
        4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,

        1. Mooseksen kirja 15
        2 Mutta Abram sanoi: "Oi Herra, Herra, mitä sinä minulle annat? Minä lähden täältä lapsetonna, ja omaisuuteni haltijaksi tulee damaskolainen mies, Elieser."

        1. Mooseksen kirja 15
        7 Ja hän sanoi hänelle: "Minä olen Herra, joka toin sinut Kaldean Uurista, antaakseni sinulle tämän maan omaksesi".

        2. Mooseksen kirja 4
        22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Herra&kirjat=kr


      • Pilkkaatko.trolli
        VoimaSanatHengessä kirjoitti:

        Pakko tähän tuoda ennen nukk menoa Sinulle ja muille tiedoksi(useat tietääkin), Jumala EI ole Herra! Jumalia on kaikenlaisia siellä täällä, joillekin on rahakin Jumala. Toisille axxxh on jumala. Raamattu rajaa asiat selväxi: JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)

        "Jumala EI ole Herra!......................(kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)"


      • YksiHerra
        VoimaSanatHengessä kirjoitti:

        Pakko tähän tuoda ennen nukk menoa Sinulle ja muille tiedoksi(useat tietääkin), Jumala EI ole Herra! Jumalia on kaikenlaisia siellä täällä, joillekin on rahakin Jumala. Toisille axxxh on jumala. Raamattu rajaa asiat selväxi: JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)

        >>> JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)<<<

        Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (Ef 4:5-6).


      • NimelläOnMerkitys

        Miksiköhän Jumala käski Sanassaan neitsyt Mariaa antamaan syntyvälle Pojalleen nimen JEESUS (Jeshua=Pelastus)? Jumala toimitti käskyn enkelinsä välityksellä(Luukas1:31). Miksiköhän ISOKSI kasvanut Poika käski opetuslapsiaan esim. 'TUNNUSTAMAAN HÄNEN NIMENSÄ...1) ...sillä monta tulee Minun NIMESSÄNI sanoen Minä se olen, ja he eksyttävät...Mark.13:6
        2)Jos te anotte minulta jotakin minun NIMESSÄNI, niin Minä sen teen.(Joh.14:14)
        3)Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä Minun NIMESSÄNI...(Joh14:26)
        4)...sinä olet ottanut vaarin Minun Sanastani etkä ole Minun NIMEÄNI kieltänyt(Ilm.3:8)
        Jumalalla on voimallinen NIMI!


      • Baptizo
        YksiHerra kirjoitti:

        >>> JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)<<<

        Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (Ef 4:5-6).

        Efesolaiskirje 4:5-6. Miten kommentissasi väännettiin myös Sanaa?
        Siinähän lukee seuraavasti: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."(jk. näissä jakeissa puhutaan uskovista.)


      • RitariOlevainen
        NimelläOnMerkitys kirjoitti:

        Miksiköhän Jumala käski Sanassaan neitsyt Mariaa antamaan syntyvälle Pojalleen nimen JEESUS (Jeshua=Pelastus)? Jumala toimitti käskyn enkelinsä välityksellä(Luukas1:31). Miksiköhän ISOKSI kasvanut Poika käski opetuslapsiaan esim. 'TUNNUSTAMAAN HÄNEN NIMENSÄ...1) ...sillä monta tulee Minun NIMESSÄNI sanoen Minä se olen, ja he eksyttävät...Mark.13:6
        2)Jos te anotte minulta jotakin minun NIMESSÄNI, niin Minä sen teen.(Joh.14:14)
        3)Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä Minun NIMESSÄNI...(Joh14:26)
        4)...sinä olet ottanut vaarin Minun Sanastani etkä ole Minun NIMEÄNI kieltänyt(Ilm.3:8)
        Jumalalla on voimallinen NIMI!

        Matteus 1
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

        Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        (Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.)


      • RitariOlevainen
        YksiHerra kirjoitti:

        >>> JEESUS ON HERRA! (kukaan ei voi tätä sanoa, paitsi Pyhässä Hengessä.)<<<

        Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (Ef 4:5-6).

        Nimimerkki "VoimaSanatHengessä":
        "Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (Ef 4:5-6)."

        Markus 12
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Jeesus sanoi: HERRA, MEIDÄN JUMALAMME, HERRA ON YKSI AINOA!
        Jeesus sanoi rukoillessaan Jumalaansa: YKSIN OLET TOTINEN JUMALA!

        Lue Nimimerkki "VoimaSanatHengessä" Raamattua, ennenkuin alat sitä kuulopuheiden ja mielikuvituksesi pohjalta tulkkaamaan päin männikköä!


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Nimimerkki "VoimaSanatHengessä":
        "Yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (Ef 4:5-6)."

        Markus 12
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Jeesus sanoi: HERRA, MEIDÄN JUMALAMME, HERRA ON YKSI AINOA!
        Jeesus sanoi rukoillessaan Jumalaansa: YKSIN OLET TOTINEN JUMALA!

        Lue Nimimerkki "VoimaSanatHengessä" Raamattua, ennenkuin alat sitä kuulopuheiden ja mielikuvituksesi pohjalta tulkkaamaan päin männikköä!

        Luetko ajatuksella seuraavan:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Siinä sanotaan "minun Herrani ja Jumalani, eli Tuomas sanoi noin Jeesuksesta !

        Jos noin ei olisi, kuten sinä väität, niin silloin Jeesus olisi syyllistynyt Jumalan pilkkaan eli syntiin, ja näinhän ei ole !

        Joten lopeta sinä itse omat väärät tulkkaamisesi "olevainen" !


      • Baptizo

        Nimim. VoimaSanatHengessä ei ole kirjoittanut 'yksi Herra, yksi Jumala ja yksi usko (ef 4:5-6)'

        Ihan hunajaisia muuten oli kommentointisi lukea, paitsi ylläolevan jotenkin sekotit.
        Jeesus on Davidin juurivesa; Israelin uskontunnustukseen voi sydämeni ongelmitta yhtyä. Jumala on yksi. Herrakseni kutsun Jeesusta, joka minut Pelastanut.
        Hänen Sanansa on Pyhä. Se on niinkuin on Kirjoitettu...


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Luetko ajatuksella seuraavan:

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Siinä sanotaan "minun Herrani ja Jumalani, eli Tuomas sanoi noin Jeesuksesta !

        Jos noin ei olisi, kuten sinä väität, niin silloin Jeesus olisi syyllistynyt Jumalan pilkkaan eli syntiin, ja näinhän ei ole !

        Joten lopeta sinä itse omat väärät tulkkaamisesi "olevainen" !

        Kun Jeesus oli ilmestynyt opetuslapsille ensimmäisen kerran, ei Tuomas ollut heidän joukossaan!
        Epäuskoinen Tuomas ei uskonut muita opetuslapsia kun nämä kertoivat hänelle nähneensä Jeesuksen!
        Sen tähden Jeesus sanoi Tuomaalle, ilmestyttyään seuraavan kerran opetuslapsille ja Tuomaksen ollessa silloin paikan päällä:
        "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

        Luetko itse ajatuksella Raamattua?

        Johannes 10
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        Jeesus oli Tuomaalle jumalana!
        Mooses oli veljelleen Aaronille jumalana!
        Mooses oli Faaraolle jumalana!

        2. Mooseksen kirja 4
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.

        2. Mooseksen kirja 7
        1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

        "minun Herrani ja Jumalani, eli Tuomas sanoi noin Jeesuksesta !

        Psalmit 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Jeesus kuoli!

        Apostolien teot 13
        30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 13
        37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Kun Jeesus oli ilmestynyt opetuslapsille ensimmäisen kerran, ei Tuomas ollut heidän joukossaan!
        Epäuskoinen Tuomas ei uskonut muita opetuslapsia kun nämä kertoivat hänelle nähneensä Jeesuksen!
        Sen tähden Jeesus sanoi Tuomaalle, ilmestyttyään seuraavan kerran opetuslapsille ja Tuomaksen ollessa silloin paikan päällä:
        "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

        Luetko itse ajatuksella Raamattua?

        Johannes 10
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        Jeesus oli Tuomaalle jumalana!
        Mooses oli veljelleen Aaronille jumalana!
        Mooses oli Faaraolle jumalana!

        2. Mooseksen kirja 4
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.

        2. Mooseksen kirja 7
        1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

        "minun Herrani ja Jumalani, eli Tuomas sanoi noin Jeesuksesta !

        Psalmit 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Jeesus kuoli!

        Apostolien teot 13
        30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 13
        37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

        Lopeta jo vääntelysi Raamattu ei opeta siten, että Jeesus on joku "pikku jumala" vaan Jumala, lue nyt edes perusteet !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Kun Jeesus oli ilmestynyt opetuslapsille ensimmäisen kerran, ei Tuomas ollut heidän joukossaan!
        Epäuskoinen Tuomas ei uskonut muita opetuslapsia kun nämä kertoivat hänelle nähneensä Jeesuksen!
        Sen tähden Jeesus sanoi Tuomaalle, ilmestyttyään seuraavan kerran opetuslapsille ja Tuomaksen ollessa silloin paikan päällä:
        "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

        Luetko itse ajatuksella Raamattua?

        Johannes 10
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        Jeesus oli Tuomaalle jumalana!
        Mooses oli veljelleen Aaronille jumalana!
        Mooses oli Faaraolle jumalana!

        2. Mooseksen kirja 4
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.

        2. Mooseksen kirja 7
        1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

        "minun Herrani ja Jumalani, eli Tuomas sanoi noin Jeesuksesta !

        Psalmit 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Jeesus kuoli!

        Apostolien teot 13
        30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Apostolien teot 13
        37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

        Oletko "olevainen" syntynyt Hengestä eli oletko syntynyt uudesti eli uudestisyntynyt ?

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Lopeta jo vääntelysi Raamattu ei opeta siten, että Jeesus on joku "pikku jumala" vaan Jumala, lue nyt edes perusteet !

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Minä luen Raamattua!
        Sinunkin olisi syytä lukea ITSE Raamattua, eikä vain kuunnella muiden vääriä tulkkauksia siitä!

        Runoilija Johannes plagioi omassa runossaan (Joh. 1:1-5) 1.Moos. 1:1-5! Se ei todista vähääkään Rooman Keisari Konstantinus Suuren & katolilaisen kirkon keksimää kolminaisuusoppia oikeaksi!

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        (”Alussa oli suo, kuokka ja Jussi.”)

        1. Mooseksen kirja 1
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        Johannes 1
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        1. Mooseksen kirja 1
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        Johannes 1
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1. Mooseksen kirja 1
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        Johannes 1
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        1. Mooseksen kirja 1
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Johannes 1
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        USKO JEESUSTA!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Lue Nimimerkki "luetaankosanaa" Raamatun Sanaa!


      • vääristelläänkösanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Minä luen Raamattua!
        Sinunkin olisi syytä lukea ITSE Raamattua, eikä vain kuunnella muiden vääriä tulkkauksia siitä!

        Runoilija Johannes plagioi omassa runossaan (Joh. 1:1-5) 1.Moos. 1:1-5! Se ei todista vähääkään Rooman Keisari Konstantinus Suuren & katolilaisen kirkon keksimää kolminaisuusoppia oikeaksi!

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        (”Alussa oli suo, kuokka ja Jussi.”)

        1. Mooseksen kirja 1
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        Johannes 1
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        1. Mooseksen kirja 1
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        Johannes 1
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1. Mooseksen kirja 1
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        Johannes 1
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        1. Mooseksen kirja 1
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Johannes 1
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        USKO JEESUSTA!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Lue Nimimerkki "luetaankosanaa" Raamatun Sanaa!

        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat minut, joka YKSIN OLEN TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jumalan Jeesuksen Kristuksen.


      • vääristelläänkösanaa

        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka ET YKSIN OLE TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, KOLLEEGASI JA VIRKAVELJESI TOISEN SAMAN ARVOISEN TOSI JUMALAN Jeesuksen Kristuksen.


      • Puhdistusta

        Sinähän vääristelet Sanaa, vieläpä lisäilet siihen kuin verrokkina maallisia 'kaskuja' (suo, kuokka ja jussi).
        Väännös92 on jo häpäissyt Pyhiä Kirjoituksia, tästähän olit jo aloituksessasi ammentanut.
        Palstalla on heti perään pitkä profetia..-40 luvulta. Siinä varoitukset jotka toteen käyneinä esim.92 myrkytetyssä raamatussa.
        Kääntämistä oli silloin mukana kuin 'vahtimassa' hell.srkneuvos Valtter Luoto. Hän pyöritteli "alma"-sanaa ollen lähellä uskoa; ettei Jeesus syntynytkään NEITSEESTÄ!("alma" voitaisiin kääntää vaikka "nuori nainen"...)
        Helluntailaispäällystö pitkälti panivat luottamuksensa seurakuntaneuvos Luotoon. Hän toi sittemmin myös ekumenian, kristittyjen 'ykseyden' lanseeraukseen.
        Pasuunoihin puhaltajia oli; varottajia ei kuultu, jopa halveksittiin.
        Seuraavaksi haettiin jo 'voiteluita Torontosta' ja nyt on tiimalasi tässä kohtaa..nuoret bilettää hevigospeleissaan tms.
        Luopumus on sisälle tullut. Sodan miekkakin leijuu lähellä...
        Rakkaus Totuuteen haihtumaan päin.
        Tehkäämme totista parannusta, takaisin ensimmäiseen voiteluun!!!
        Jos mahdollista enää...seulonta käy.


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Minä luen Raamattua!
        Sinunkin olisi syytä lukea ITSE Raamattua, eikä vain kuunnella muiden vääriä tulkkauksia siitä!

        Runoilija Johannes plagioi omassa runossaan (Joh. 1:1-5) 1.Moos. 1:1-5! Se ei todista vähääkään Rooman Keisari Konstantinus Suuren & katolilaisen kirkon keksimää kolminaisuusoppia oikeaksi!

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        (”Alussa oli suo, kuokka ja Jussi.”)

        1. Mooseksen kirja 1
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        Johannes 1
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        1. Mooseksen kirja 1
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        Johannes 1
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1. Mooseksen kirja 1
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        Johannes 1
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        1. Mooseksen kirja 1
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Johannes 1
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        USKO JEESUSTA!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Lue Nimimerkki "luetaankosanaa" Raamatun Sanaa!

        Kyllä sinäkin raamattua luet, mutta et sitä ymmärrä oikein, kun sinulta puuttuu opettaja eli Pyhä Henki, ja siksi eksyt, kun yrität itse vain raamatun salaisuuksia ymmärtää omalla "viisaudellasi" !

        Raamattu siis ei aukea kuin uudestisyntyneelle eli Hengestä syntyneelle !


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Minä luen Raamattua!
        Sinunkin olisi syytä lukea ITSE Raamattua, eikä vain kuunnella muiden vääriä tulkkauksia siitä!

        Runoilija Johannes plagioi omassa runossaan (Joh. 1:1-5) 1.Moos. 1:1-5! Se ei todista vähääkään Rooman Keisari Konstantinus Suuren & katolilaisen kirkon keksimää kolminaisuusoppia oikeaksi!

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        (”Alussa oli suo, kuokka ja Jussi.”)

        1. Mooseksen kirja 1
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        Johannes 1
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        1. Mooseksen kirja 1
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        Johannes 1
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1. Mooseksen kirja 1
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        Johannes 1
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        1. Mooseksen kirja 1
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Johannes 1
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        USKO JEESUSTA!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Lue Nimimerkki "luetaankosanaa" Raamatun Sanaa!

        Tässä lopun ajassa teitä raamatun sanoman vääntäjiä riittää ja juuri tämän keskeisen asian vesittäjiä, eli Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiä !

        Johannes siis kirjoitti asiasta ensin seuraavaa, jotta asia ei olisi epäselvä:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis Jeesus eli Sana oli ja on Jumala, ja Hän tuli lihaksi, on tuo sanoma !

        Sitten Johannes myöhemmin kertoo sen, miten antikristuksen henki tulee vääntelemään selviä asioita !

        2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Tuossa viitataan siis Jeesuksen eli Sanan eli Jumalan lihaan tulemiseen !

        Ja joka siis sen kokonaisuuden kieltää, se puhuu antikristuksen sanoja !

        Tämä on siis vakava ja keskeinen asia, eikä mikään kevyt juttu !


      • Järkyttävää

        Kiitos alttiudesta avata suolaiset Sanat! Katsokaapas rk92(jos kenellä moinen hyllyssään):
        ..."jotka eivät TUNNUSTA JEESUSTA IHMISEKSI...


    • luetaankosanaa

      Nousi mieleeni seuraava Sananpaikka, jossa Jeesus todistaa itsestään !

      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

      Siis " Minä olen Isässä ja Isä on minussa !

      Siis "Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän, eli Jumalan !

      Nämä ovat niin selviä sanoja, ja kuitenkin kaiken aikaa nämä antikristuksen oppilaat ja antikristuksen oppeja levittävät väittävät muuta !

      • AAMEN

        Tätä kelpaa jo rohkeasti Aamentaaa!!!


    • luetaankosanaa

      Muuten tuo aloitus sisältää jo täyden valheen !

      Jeesuksesta ei missään sanota Hänen olevan apostoli !

      Siis Jeesuksen on ja oli täysin mahdotonta olla apostoli !

      Ef. 1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli

      1. Piet. 1:1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli

      Jeesus siis ei voi olla itsensä apostoli !

      "Ritari.olevainen" on näin huonosti oikeasti perehtynyt Raamatun sanomaan, vaikka kaiken aikaa muuta siis väittääkin !

      • RitariOlevainen

        RAAMATTU SANOO (Aloittaja ei ole kirjoittanut Raamattua!!!):

        Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

        ° _ ° TUNNUSTUKSEMME APOSTOLI JA YLIMMÄINEN PAPPI JEESUS, sanoo Raamattu, ei aloittaja!

        ° _° Nimimerkki "luetaankosanaa" väittää Raamatun valehtelevan! Miksi? Tässä lopun ajassa teitä Raamatun sanoman vääntäjiä riittää! Raamatun Jeesus sanoo että JUMALA YKSIN ON TOTINEN JUMALA, mutta eiväthän Raamatun sanoman vääntäjät Jeesuksen puheita usko ja siitä on hyvänä esimerkkinä tuo nimim. "luetaankosanaa", joka ei itse näytä joko lukeneen tai sitten ymmärtäneen Raamattua vaikka nimimerkillään yrittääkin muuta väittää! Lue vain sinäkin Nimim. "luetaankosanaa" Raamattua, jotta siitä jotain sinäkin oppisit!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        ° _° Paavalikin sanoo Raamatussa, ettei Jeesus ole mikään Jumala!

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        ° _° JEESUKSEN & MEIDÄN YHTEINEN JUMALA!

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        ° _° ALA LUKEMAAN RAAMATUN SANAA Nimimerkki "luetaankosanaa"!


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        RAAMATTU SANOO (Aloittaja ei ole kirjoittanut Raamattua!!!):

        Heprealaiskirje 3
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

        ° _ ° TUNNUSTUKSEMME APOSTOLI JA YLIMMÄINEN PAPPI JEESUS, sanoo Raamattu, ei aloittaja!

        ° _° Nimimerkki "luetaankosanaa" väittää Raamatun valehtelevan! Miksi? Tässä lopun ajassa teitä Raamatun sanoman vääntäjiä riittää! Raamatun Jeesus sanoo että JUMALA YKSIN ON TOTINEN JUMALA, mutta eiväthän Raamatun sanoman vääntäjät Jeesuksen puheita usko ja siitä on hyvänä esimerkkinä tuo nimim. "luetaankosanaa", joka ei itse näytä joko lukeneen tai sitten ymmärtäneen Raamattua vaikka nimimerkillään yrittääkin muuta väittää! Lue vain sinäkin Nimim. "luetaankosanaa" Raamattua, jotta siitä jotain sinäkin oppisit!

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        ° _° Paavalikin sanoo Raamatussa, ettei Jeesus ole mikään Jumala!

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        ° _° JEESUKSEN & MEIDÄN YHTEINEN JUMALA!

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        ° _° ALA LUKEMAAN RAAMATUN SANAA Nimimerkki "luetaankosanaa"!

        Ok, myönnän kyllä, että tuossa kohdassa on ainakin suomessa käytetty apostoli nimitystä, siitä olen hieman eri mieltä, että onko se ihan oikea käännös.

        Siis kuten kirjoitin, niin kun apostoleista puhutaan, niin silloin viitataan Jeesuksen lähettämiin lähettiläisiin eli apostoleihin, kuten jo lainasin Sanaa !

        Voidaan toki samoin käyttää Jeesuksesta lähettiläs /lähetti ja ehkäpä jopa siis käännösvaihtoehtona siis apostolia, mutta Jeesus on siis Isän Jumalan lähetti tai apostoli !

        Mutta minä en siis itse sekoittaisi apostoli asiaa siten, että kääntäisin tuon yhden kohdan niin kuin se nyt on käännetty !

        Tutkin nimittäin asiaa Novumista, joka on suora käännös alkukielestä, ja siellä sanotaan siis asiaa tutkineiden taholta, että "Heprean kielessä ei tälle sanalle ole vastinetta" siis kreikan kieliselle "apostolos" sanalle !

        Mutta myönnän siis nyt törmänneeni ensimmäisen kerran tuollaiseen nimitykseen Jeesuksen kohdalla, enkä siis itse pidä sitä oikeana !

        Jeesus itse nimittän todistaa itsestään näin:

        Luuk. 4:43 Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".

        Tuossa nimittäin Jeesus sanoo sanat "Minä olen" eli sama jota Jumalasta käytetään, ja näistä Jeesuksen "Minä olen" eli "Jahve" tai "JHWH" todistusten vuoksi juutalaiset jotka eivät uskoneet Jeesuksen olevan Jumala, pyrkivät Jeesuksen tappamaan ja lopulta tappoivatkin !

        Siis "Ritari.olevainen" olisi ollut Jeesuksen tappajien joukossa oppeineen, sillä yhtä vähän hän uskoo Jeesuksen Jumaluuteen !

        Siis "Ritari.olevainen" sanat ja niiden meriktykset eivät ole tärkeitä, vaan itse asia, ja sen suhteen siis olet ihan metsässä !

        Muuten sinun "Ritari.olevainen" ja muiden kaltaistesi raamatun vääntäjien ongelma on se, että ette ymmärrä Jeesuksen olleen Jumala, joka siis tuli lihaksi ja siten eli ihmisen kaltaisena, huom. kaltaisena ja sitten ylösnousun kautta taas Hän nousi Jumalan valtaistuimelle Jumalaksi !

        Siis Raamattu puhuu ja kertoo Jeesuksesta niin silloin luomisen aikana !

        Kuin myös Jumalana joka eli ihmisen kaltaisena maan päällä, ja nyt Jeesus on taas omalla eli Jumalan valtaistuimella ja on tuleva tuomitsemaan Jumalana kaikki aikanaan !

        Siis kaiken pitää sopia kokonaiskuvaan, mutta te luette vain siitä ajasta, jolloin Jeesus toimi siis maan päällä, ja sen kautta te eksytte luulemaan, että Jeesus ei olekaan Jumala !

        Mutta uudestisyntyneelle eli Hengestä syntyneelle Pyhä Henki opettaa ja todistaa selvästi, että Jeesus on Jumala !

        Tämän asian vuoksi minäkin voin iloiten sanoa kuten epäilevä Tuomas lopulta uskossa vasta nähneenä sanoi: "Minun Herrani ja minun Jumalani Jeesus ! "

        Mutta minä siis sanon sen, vaikka en ole Herraani vielä nähnyt, sillä Sana sanoo:

        Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        5 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Tiedän kyllä jo, että tämäkin kirjoitus on turhaa sinun kannaltasi "ritariolevainen", mutta kirjoitin sen muiden vuoksi, sillä sinä olet jo tiesi valinnut, ja ikävä kyllä väärän tien, sillä Raamattu sanoo selvästi sen miten sinun on:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Siis kun te ette usko Jeesuksen olevan Jumalan, niin olette yhtä eksyksissä antikristuksen opeissa kuin esim. jehovantodistajat, jotka samoin kiistävät Jeesuksen Jumaluuden !

        Minä en teitä kiroa, vaan kuten sana sanoo tuon julistuksenne ja opetuksenne kautta ja vuoksi te olette kirottuja, siis olette itse valinneet sen valitsemalla harhaoppinne ja vieläpä levittämällä sitä julkisesti !


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Ok, myönnän kyllä, että tuossa kohdassa on ainakin suomessa käytetty apostoli nimitystä, siitä olen hieman eri mieltä, että onko se ihan oikea käännös.

        Siis kuten kirjoitin, niin kun apostoleista puhutaan, niin silloin viitataan Jeesuksen lähettämiin lähettiläisiin eli apostoleihin, kuten jo lainasin Sanaa !

        Voidaan toki samoin käyttää Jeesuksesta lähettiläs /lähetti ja ehkäpä jopa siis käännösvaihtoehtona siis apostolia, mutta Jeesus on siis Isän Jumalan lähetti tai apostoli !

        Mutta minä en siis itse sekoittaisi apostoli asiaa siten, että kääntäisin tuon yhden kohdan niin kuin se nyt on käännetty !

        Tutkin nimittäin asiaa Novumista, joka on suora käännös alkukielestä, ja siellä sanotaan siis asiaa tutkineiden taholta, että "Heprean kielessä ei tälle sanalle ole vastinetta" siis kreikan kieliselle "apostolos" sanalle !

        Mutta myönnän siis nyt törmänneeni ensimmäisen kerran tuollaiseen nimitykseen Jeesuksen kohdalla, enkä siis itse pidä sitä oikeana !

        Jeesus itse nimittän todistaa itsestään näin:

        Luuk. 4:43 Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".

        Tuossa nimittäin Jeesus sanoo sanat "Minä olen" eli sama jota Jumalasta käytetään, ja näistä Jeesuksen "Minä olen" eli "Jahve" tai "JHWH" todistusten vuoksi juutalaiset jotka eivät uskoneet Jeesuksen olevan Jumala, pyrkivät Jeesuksen tappamaan ja lopulta tappoivatkin !

        Siis "Ritari.olevainen" olisi ollut Jeesuksen tappajien joukossa oppeineen, sillä yhtä vähän hän uskoo Jeesuksen Jumaluuteen !

        Siis "Ritari.olevainen" sanat ja niiden meriktykset eivät ole tärkeitä, vaan itse asia, ja sen suhteen siis olet ihan metsässä !

        Muuten sinun "Ritari.olevainen" ja muiden kaltaistesi raamatun vääntäjien ongelma on se, että ette ymmärrä Jeesuksen olleen Jumala, joka siis tuli lihaksi ja siten eli ihmisen kaltaisena, huom. kaltaisena ja sitten ylösnousun kautta taas Hän nousi Jumalan valtaistuimelle Jumalaksi !

        Siis Raamattu puhuu ja kertoo Jeesuksesta niin silloin luomisen aikana !

        Kuin myös Jumalana joka eli ihmisen kaltaisena maan päällä, ja nyt Jeesus on taas omalla eli Jumalan valtaistuimella ja on tuleva tuomitsemaan Jumalana kaikki aikanaan !

        Siis kaiken pitää sopia kokonaiskuvaan, mutta te luette vain siitä ajasta, jolloin Jeesus toimi siis maan päällä, ja sen kautta te eksytte luulemaan, että Jeesus ei olekaan Jumala !

        Mutta uudestisyntyneelle eli Hengestä syntyneelle Pyhä Henki opettaa ja todistaa selvästi, että Jeesus on Jumala !

        Tämän asian vuoksi minäkin voin iloiten sanoa kuten epäilevä Tuomas lopulta uskossa vasta nähneenä sanoi: "Minun Herrani ja minun Jumalani Jeesus ! "

        Mutta minä siis sanon sen, vaikka en ole Herraani vielä nähnyt, sillä Sana sanoo:

        Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        5 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Tiedän kyllä jo, että tämäkin kirjoitus on turhaa sinun kannaltasi "ritariolevainen", mutta kirjoitin sen muiden vuoksi, sillä sinä olet jo tiesi valinnut, ja ikävä kyllä väärän tien, sillä Raamattu sanoo selvästi sen miten sinun on:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Siis kun te ette usko Jeesuksen olevan Jumalan, niin olette yhtä eksyksissä antikristuksen opeissa kuin esim. jehovantodistajat, jotka samoin kiistävät Jeesuksen Jumaluuden !

        Minä en teitä kiroa, vaan kuten sana sanoo tuon julistuksenne ja opetuksenne kautta ja vuoksi te olette kirottuja, siis olette itse valinneet sen valitsemalla harhaoppinne ja vieläpä levittämällä sitä julkisesti !

        1. kirje Timoteukselle 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        2. Korinttolaiskirje 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

        1. Korinttolaiskirje 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        ° _ ° Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. Herran Jeesuksen Jumala on Kristuksen pää.

        Efesolaiskirje 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        2. Korinttolaiskirje 1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        1. kirje Timoteukselle 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        2. Korinttolaiskirje 11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

        1. Korinttolaiskirje 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        ° _ ° Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. Herran Jeesuksen Jumala on Kristuksen pää.

        Efesolaiskirje 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        2. Korinttolaiskirje 1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

        Etkö oikeasti ymmärtänyt mitään "ritariolevainen" ???

        Minä jo kirjoitin, että Jeesus on kaikkea tuota, siis osan on ollut osan on nyt ja osaa oli, ja osaa tulee olemaan !

        Siis kun Johannes kirjoittaa ihan alusta, niin Jeesus eli Sana oli ja on Jumala ja oli siis Isän luona alussa !

        Sitten Sana eli Jumala eli Jeesus tuli lihaksi ja eli keskellämme, kuten Johannes oikein kirjoittaa !

        Mutta huomaa, että Raamattu opettaa seuraavaa:

        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Siis Jeesus eli Jumala eli Jumalan Poika tehtiin HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi Jumalan pelastus suunnitelman mukaan !

        Huomaa, että enkeleiden yläpuolella ei ole muita kuin Jumala !!!

        Eli Jumala tehtiin HETKEKSI AIKAA eli n. 33v ajan enkeleitä halvemmaksi, eli ihmisen kaltaiseksi, mutta nyt Herra Jeesus on taas enkelien yläpuolella, ja siellä ei siis ole kuin Jumala itse !

        "olevainen" sinä et siis lue KOKO raamattua vaan vain ne osat, jotka sopivat harhaoppiisi, eli sinä ohitat ja jätät pois kaiken sen, mitä raamattu opettaa Jeesuksen Jumaluudesta !

        Minun kokonaisuuteeni siis mahtuvat ihan kaikki sinunkin lainaamasi Sananpaikat, eli minun kokonais käsitykseeni ne kaikki sopivat, eikä minun tarvitse ohittaa tai jättää pois ainuttakaan !!!

        Ymmärrätkö tämän ?

        Siis en väitä Sanaa vastaan, vaan näen kokonaisuuden ja siihen siis sopivat kaikki lainaamasi Sananpaikat saumattomasti !

        Mutta sinulla siis ei ole näin, ja se kertoo sen, että olet väärin rakentanut !

        Tässä vielä yksi selvä Sanankohta, joka kertoo ja vahvistaa Jeesuksen olevan Jumala, tämä siis nousi/nostettiin mieleeni:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Siis Jeesuksen yksi nimi on Immanuel, eli Jumala kanssamme, joka siis kertoo siitä ajasta kun Jeesus eli Jumala, kuten tuossa sanotaan selvästi eli lihansa päiviä täällä maan päällä !

        Vielä tähdennän, että Jeesus on välimies ja Jumala, ne eivät ole toinen toisiaan pois sulkevia asioita, lue vaikka tästä:

        2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Siis Jumala sovitti maailman itsensä kanssa olemalla Kristuksessa, eli sovitti itsensä kautta maailman !

        Lue siis kunnolla ja laajemmin, ja ymmärrä se laajuus mitä kaikkea Jeesus on ja oli ja tulee olemaan !

        Siis vielä on Jumalan pelastus suunnitelma kesken, ja siksi yhä Poika on Isän alla, mutta kun suunnitelma saa päätöksensä, niin Isä ja Poika nähdään samalla valtaistuimella ei Jumalan valtaistuimella, jolla istuu vain Jumala, eikä mitään pikku jumalia !

        Joten vasta sitten kun kaikki tämä tulee päätökseen asetetaan kaikki lopulta kohdalleen !

        Mutta muistutan yhä siitä "vähäksi aikaa" ja että Jeesus on kaikkea sitä mitä Raamattu ilmoittaa ja opettaa, mutta te vain ette hyväksy harhaopinne vuoksi sitä Totuutta, että Jeesus on myös Jumala kaiken muun lisäksi !

        Tuon syyn vuoksi te pahasti eksytte, ja julistatte siis toista evankeliumia, ja siksi tuo Sana oli teille, eli vaikka Paavali tai enkeli olisi julistanut/ julistaisi muuta evankeliumia, niin hän olkoon kirottu !

        Evankeliumin ydin on se, että alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli ja on Jumala, ja Sana siis on Jeesus, ja Sana tuli lihaksi ja eli keskellämme, ja Hänet tehtiin siis VAIN HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi !

        En enää haluaisi jankata selvää asiaa, eli jos sinulle ei maistu, niin en tunge sinulle mitään, sinä vastaat omasta valinnastasi ennemmin tai myöhemmin ihan itse, mutta varo, ettei sinulle käy näin:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Huomaa, että tuossa Herra Jeesus, huom. Herra Jeesus sanoo, "EN OLE KOSKAAN teitä tuntenut, eli nuo eivät olleet Herran omia eli Jumalan lapsia, vaikka niin itse luulivatkin !


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Etkö oikeasti ymmärtänyt mitään "ritariolevainen" ???

        Minä jo kirjoitin, että Jeesus on kaikkea tuota, siis osan on ollut osan on nyt ja osaa oli, ja osaa tulee olemaan !

        Siis kun Johannes kirjoittaa ihan alusta, niin Jeesus eli Sana oli ja on Jumala ja oli siis Isän luona alussa !

        Sitten Sana eli Jumala eli Jeesus tuli lihaksi ja eli keskellämme, kuten Johannes oikein kirjoittaa !

        Mutta huomaa, että Raamattu opettaa seuraavaa:

        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Siis Jeesus eli Jumala eli Jumalan Poika tehtiin HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi Jumalan pelastus suunnitelman mukaan !

        Huomaa, että enkeleiden yläpuolella ei ole muita kuin Jumala !!!

        Eli Jumala tehtiin HETKEKSI AIKAA eli n. 33v ajan enkeleitä halvemmaksi, eli ihmisen kaltaiseksi, mutta nyt Herra Jeesus on taas enkelien yläpuolella, ja siellä ei siis ole kuin Jumala itse !

        "olevainen" sinä et siis lue KOKO raamattua vaan vain ne osat, jotka sopivat harhaoppiisi, eli sinä ohitat ja jätät pois kaiken sen, mitä raamattu opettaa Jeesuksen Jumaluudesta !

        Minun kokonaisuuteeni siis mahtuvat ihan kaikki sinunkin lainaamasi Sananpaikat, eli minun kokonais käsitykseeni ne kaikki sopivat, eikä minun tarvitse ohittaa tai jättää pois ainuttakaan !!!

        Ymmärrätkö tämän ?

        Siis en väitä Sanaa vastaan, vaan näen kokonaisuuden ja siihen siis sopivat kaikki lainaamasi Sananpaikat saumattomasti !

        Mutta sinulla siis ei ole näin, ja se kertoo sen, että olet väärin rakentanut !

        Tässä vielä yksi selvä Sanankohta, joka kertoo ja vahvistaa Jeesuksen olevan Jumala, tämä siis nousi/nostettiin mieleeni:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Siis Jeesuksen yksi nimi on Immanuel, eli Jumala kanssamme, joka siis kertoo siitä ajasta kun Jeesus eli Jumala, kuten tuossa sanotaan selvästi eli lihansa päiviä täällä maan päällä !

        Vielä tähdennän, että Jeesus on välimies ja Jumala, ne eivät ole toinen toisiaan pois sulkevia asioita, lue vaikka tästä:

        2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Siis Jumala sovitti maailman itsensä kanssa olemalla Kristuksessa, eli sovitti itsensä kautta maailman !

        Lue siis kunnolla ja laajemmin, ja ymmärrä se laajuus mitä kaikkea Jeesus on ja oli ja tulee olemaan !

        Siis vielä on Jumalan pelastus suunnitelma kesken, ja siksi yhä Poika on Isän alla, mutta kun suunnitelma saa päätöksensä, niin Isä ja Poika nähdään samalla valtaistuimella ei Jumalan valtaistuimella, jolla istuu vain Jumala, eikä mitään pikku jumalia !

        Joten vasta sitten kun kaikki tämä tulee päätökseen asetetaan kaikki lopulta kohdalleen !

        Mutta muistutan yhä siitä "vähäksi aikaa" ja että Jeesus on kaikkea sitä mitä Raamattu ilmoittaa ja opettaa, mutta te vain ette hyväksy harhaopinne vuoksi sitä Totuutta, että Jeesus on myös Jumala kaiken muun lisäksi !

        Tuon syyn vuoksi te pahasti eksytte, ja julistatte siis toista evankeliumia, ja siksi tuo Sana oli teille, eli vaikka Paavali tai enkeli olisi julistanut/ julistaisi muuta evankeliumia, niin hän olkoon kirottu !

        Evankeliumin ydin on se, että alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli ja on Jumala, ja Sana siis on Jeesus, ja Sana tuli lihaksi ja eli keskellämme, ja Hänet tehtiin siis VAIN HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi !

        En enää haluaisi jankata selvää asiaa, eli jos sinulle ei maistu, niin en tunge sinulle mitään, sinä vastaat omasta valinnastasi ennemmin tai myöhemmin ihan itse, mutta varo, ettei sinulle käy näin:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Huomaa, että tuossa Herra Jeesus, huom. Herra Jeesus sanoo, "EN OLE KOSKAAN teitä tuntenut, eli nuo eivät olleet Herran omia eli Jumalan lapsia, vaikka niin itse luulivatkin !

        Roomalaiskeisarit olivat Jumalia!
        Eihän sopinut ollenkaan, etteikö Jeesuskin olisi ollut Jumala!
        Roomalaiset tekivät ihmisestä Jeesuksesta Jumalan, Jumal-keisariensa kaltaiseksi Jumalaksi!
        Roomalaiset kehittelivät päässään Kolminaisuusopin!

        Usko jo, ettei Jeesus ollut, eikä ole Jumala!

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Roomalaiskeisarit olivat Jumalia!
        Eihän sopinut ollenkaan, etteikö Jeesuskin olisi ollut Jumala!
        Roomalaiset tekivät ihmisestä Jeesuksesta Jumalan, Jumal-keisariensa kaltaiseksi Jumalaksi!
        Roomalaiset kehittelivät päässään Kolminaisuusopin!

        Usko jo, ettei Jeesus ollut, eikä ole Jumala!

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Vastasin jo toisalla tähän hyvin selvästi !

        Miksi et lue kunnolla sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ???


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Vastasin jo toisalla tähän hyvin selvästi !

        Miksi et lue kunnolla sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ???

        Miksi et itse lue kunnolla sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ???

        Paavali ei pitänyt Jeesusta Jumalana!

        Paavali puhui antikristuksesta joka jo silloin vaikutti mutta että jokin sitä vielä pidätteli.
        Antikristus vaikutti ja pääsi valtaan Nicean kirkolliskokouksessa vuonna 325, jolloin saatanan keksimä kolminaisuusoppi hyväksyttiin Rooman Keisarin kautta!!!

        Paavali oli saanut kuulla tästä uudesta antikristuksen kolminaisuusopista ja sanoi siitä ja sen levittäjistä: "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."


      • luetaankosanaa
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Miksi et itse lue kunnolla sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ???

        Paavali ei pitänyt Jeesusta Jumalana!

        Paavali puhui antikristuksesta joka jo silloin vaikutti mutta että jokin sitä vielä pidätteli.
        Antikristus vaikutti ja pääsi valtaan Nicean kirkolliskokouksessa vuonna 325, jolloin saatanan keksimä kolminaisuusoppi hyväksyttiin Rooman Keisarin kautta!!!

        Paavali oli saanut kuulla tästä uudesta antikristuksen kolminaisuusopista ja sanoi siitä ja sen levittäjistä: "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."

        Voi sinua raukkaa !

        Lutherilaisuudessasi tuomitset kaiken Katolilaisen opin, ja menet ojasta allikkoon pelkosi kautta ja lisäksi sen kautta, että omalla "viisaudellasi" yrität ymmärtää Raamatun opetuksia !

        Minä en ole katolilainen, älä pelkää siis !

        Kyllä Paavali tiesi ja tunsi Herransa, koska Paavali sai opetuksensa suoraan Herralta Jeesukselta, joten älä sinä vakautumaton vääristele Sanaa ja Paavalin sanoja:

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

        Olen jo kirjoittanut sinulle Johanneksen sanat, mutta kuten JO edeltä sanoin, niin sinä revit Raamatusta kaiken pois, joka ei sovi oppiisi !

        Tuo kertoo paljon sinun tavastasi lukea Raamattua, eli ihan pielessä on sekin asia kohdallasi !

        Mutta muuta en voi odottaakkaan uskosta osattomalta, jota Pyhä Henki ei pääse opettamaan Totuuteen !

        Uskonnollisuutesi ja uskonnon harjoittaminen ei tule pelastamaan sinua, vaan Herra Jeesus tulee tuomiolla sanomaan sinulle seuraavaa, jos et uudestisynny:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • RitariOlevainen
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa !

        Lutherilaisuudessasi tuomitset kaiken Katolilaisen opin, ja menet ojasta allikkoon pelkosi kautta ja lisäksi sen kautta, että omalla "viisaudellasi" yrität ymmärtää Raamatun opetuksia !

        Minä en ole katolilainen, älä pelkää siis !

        Kyllä Paavali tiesi ja tunsi Herransa, koska Paavali sai opetuksensa suoraan Herralta Jeesukselta, joten älä sinä vakautumaton vääristele Sanaa ja Paavalin sanoja:

        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

        Olen jo kirjoittanut sinulle Johanneksen sanat, mutta kuten JO edeltä sanoin, niin sinä revit Raamatusta kaiken pois, joka ei sovi oppiisi !

        Tuo kertoo paljon sinun tavastasi lukea Raamattua, eli ihan pielessä on sekin asia kohdallasi !

        Mutta muuta en voi odottaakkaan uskosta osattomalta, jota Pyhä Henki ei pääse opettamaan Totuuteen !

        Uskonnollisuutesi ja uskonnon harjoittaminen ei tule pelastamaan sinua, vaan Herra Jeesus tulee tuomiolla sanomaan sinulle seuraavaa, jos et uudestisynny:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        "Lutherilaisuudessasi tuomitset kaiken Katolilaisen opin"

        Luterilainen oppi perustuu myös katolilaiseen kolminaisuusoppiin!
        Etkö sinä ymmärrä mitä sinä luet?
        Minä en henkilökohtaisesti hyväksy kolminaisuusoppia kuten muut luterilaiset tekevät! Etkö sinä ymmärrä sitä?

        Noissa mainitsemissasi jakeissa Jeesus osoittaa sanansa pakanallisille jumalankieltäjille jotka ovat vaihtaneet Jumalan ihmiseen Jeesukseen, palvoen tätä epäjumalanaan: Roomalaiskirje 1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet LUOTUA enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut SYNNYTTÄNYT'. synnyttänyt/LUONUT


        Matteus 7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Johanneksen ilmestys 3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Matteus 7
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."


        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        1. Pietarin kirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

        2. Korinttolaiskirje 1
        3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe