Auttakaa!!

Tyttö13

Oon 13 vuotias ja painan 70kg ja olen 160cm pitkä.Haluaisin laihduttaa nopeasti, mutta terveellisesti. En voi olla nälkä lakossa , koska joudun syömään 1 perhe aterian päivässä. auttakaa ja nopeasti haluun laihduttaa ku asiasta kiusataan.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lycy

      Mua kiusattiin peruskoulussa mun painon vuoksi, vaikken edes ollut mikään lihava. No, pahaltahan se tuntui ja otin sen itteeni vaikkei olis pitäny. Pikkuhiljaa vähensin syömistä, ensin koulussa, koska en kehannut syödä muiden nähden, sitten koulun jälkeen kaupungilla jne... Pian koulun terveydenhoitaja soitti kotiini ja kysyi onko kaikki ok, kun oli huomannut minun laihtuneen niin paljon. Itse en ollut asiaa edes huomannut, saati läheiset ihmiset jotka mua näki päivittäin. Äkkiä olinki sitte 15kg kevyempi, eli alipainonen. Nopeesti laihtuminen on vaan pahasta, koska ne tulee äkkiä takas monin kertasena. Siinä sitä taas oltii. Tällä kertaa tajusin, et laihtuminen ei voi olla sekä nopeeta että pysyvää, vaan pitää valita jompikumpi. Valitsin oikein, eli pysyvän. Rupesin syömään vähän kevyitä, rasvattomia ja terveellisä ruokia ja liikkumaan säännöllisesti, ja nyt oon monta vuotta ollu normaalipainonen. Eipä siihen oikee muu auta ku ottaa itteää niskasta kiinni ja lähtee lenkille ja jättää kaikki herkut ja muu ylimääränen ruoka pois. Alota vaikka sillä, että pienennät mahalaukkua, jollon et jaksa enää syödä liikaa. Pari viikkoa ku syöt vaan pienii annoksia, nii sen jälkee ei tee enää mieli niitä isompia.

      • Hyvä että tuli järkevä kommentti/vastaus :)


    • kilotkarisee

      Aivan, välipalat pois ja ne sipsit, karkit, jäätelöt sekä ehdottomasti roskaruoka.
      Sinä syöt yhden lämpimän aterian päivässä ja ehtoolla riittää: tee, kahvi, tai kaakoa voileipä.

    • säännöllinenruokailu

      Sinä syöt aamulla puuron maidon kanssa. Maidon sijaan voit ottaa jugurttia ja mysliä. Tai leivän juuston tai leikkeleen ja tomaatin kanssa. Puuroon runsaasti marjoja tai sitten syöt hedelmän.
      Päivällä syöt koulussa normaalin lounaan, jossa on puolet salaattia, neljännes lihaa, kalaa tai kanaa tai papuja ja neljännes perunaa tai vastaavaa. Juot maidon ja mahdollisesti syöt palan leipää. Muista salaatinkastike.
      Iltapäivällä syöt jugurtin tai rahkan ja jonkun hedelmän tai kulhollisen marjoja. Vaihtoehtona on täysjyvävoileipä, jonka päällä juustoa tai muuta leikkelettä ja runsaasti kurkkua, tomaattia, porkkanaraastetta yms.
      Illalla syöt perheen kanssa aterian. Muistat taas runsaat kasvikset.
      Illalla syöt jotain proteiinipitoista ja pikkuisen hiilaria. Syöt sen verran, että nukut hyvin, mutta aamulla herätessäsi sinulla on vähän nälkä.

      Laihduttaja syö kunnolla. Kasvikset ovat tärkeä osa ruokailua, samoin proteiinit. Rasvaakin tarvitaan vitamiinien imeyttämiseen ja hyvän hormonitoiminnan takaamiseen.

      Liikkua kannattaa joka päivä. Myös koulumatkat lasketaan liikunnaksi, jos käytät omaa lihasvoimaasi etenemiseen. Vähintään tunti liikuntaa, mutta yli kahden tunnin ei kannata käydä.

      Juhlissa voit syödä vapaasti mitä haluat.

      Keskustele äitisi kanssa projektista, samoin koulun terveydenhoitajan. Yleensä vanhemmat vastaavat siitä, mitä jääkaapissa on. On hienoa, että teillä on ruoka päivittäin. Kunnon syöminen estää makeisiin, rasvaisiin ja erinäisiin höttöruokiin tuntemaamme halua. Säännöllinen syöminen aamusta alkaen estää ahmimasta.

      Jos tiedät, että koulun lounas on myöhään, voit syödä jonkun hedelmän välipalaksi myös aamupäivällä tai syödä aamulla vähän enemmän. Kananmuna pitää hyvin nälkää loitolla.

    • maksalaatikko1

      Moi minä oivalsin onneksi ylipainoisena.lähimpään kenkäkauppaan alle hyvät tossut ja liikkeelle.jätin myös n.s roskaruuat ja sokerin pois.eipä ole tarvinnut katua.
      Helppoa ja halpaa ja kaupanpäälle sporttinen terve olo...suosittelen
      T maksalaatikko

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe