Asiallisia mielipiteitä Toyotasta ja muista

ensimmäinenautomaatti

Mielipeiteenne, asialliset!!
Olen mahdollisesti hankkimassa, Toyota bensa automaatti 1,33 - 1,6 l.
ajan nykyisin niin vähän että bensa tulee kyseeseen.
Siis käytettyä muutaman vuoden ikäistä ja alle 40 000 km ajettua.

Volvot on yleensä dieseliä ja manuaaleja. Ja hinnat on sitten 25-30 000.

Toyotat lähtee alle 20 000 €.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailen_vain

      Käytettynä Toyotat ovat Helsingin Sanomien tutkimuksen mukaan kallein merkki (paras jälleenmyyntiarvo), eli pienellä puristuksella voit saada melkein samaan hintaan ihan uuden.

      Huomioi että 1,33 litran kone ilman turboa on edelleen pieni vaikka korkeilla kierroksilla olisi hyvältä kuullosta lukema 100 hv. Ja vaikka 1,6 tarjotaan 132 hv tarjotaan ne tavallista korkeamilla kierroksilla. Automaattiajo suosii matalia kierroksia, vaikka toisaalta automaatti on parhaimmillaan autossa missä moottori edellyttää usein vaihtamista.

      http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-toyota-auris-16-valvematic-active

      Itse päädyin merkkiuskolliseksi automerkkiin mitä lähdin katsomaan huvikseni koska se oli käytettynä houkuttelevan hintainen. Se olikin paljon parempi mitä kuvittelin, eli neuvoni on katsele myös muita merkkejä kuin vain näitä kahta.

    • koksitomaatti

      Mä tosta tojosta perusta mutta miten voit väittää että Volvot on enimmäkseen manuaaleja? Dieseleitä ne kyllä on mutta melkein järjestään automaatteja. Tutki hieman myytävänä olevia, vaikkapa 18-22t€ Volvoja.

    • LaurilaTo

      En mä niin tiiä tos tojosta mulla sellanen 1.8 ave automaatti vm 2010. Matalilla kierroksilla ku vaihtaa niin ahistaa ja koko rilla värisee. Ripeällä ajolla sport asennossa ku kierroksii on enempi ni toimii. Sanovat et tyyppi vika, siis vika kuitenki ei sen kyl mun mielestä kuulu väristä se automaatti ja sen pitää pystyy määrittelemää vaihtohetki siihen, et ei vapise koko kosla.

      • Koppimopo

        Kaikki Toyotat on pilattu aavikkovälityksillä yhdistettynä heikosti vääntävään moottoriin, automaatitkin.
        Sport asetuksella toimii asiallisesti, D vasta satasesta.
        Kuusivaiteisissa manuaaleissa kutonen rikkoo moottorin alle satosen nopeuksilla jatkuvasti ajettaessa, samoin start-stop toiminto.
        Kokemusta kolmesta Toyotasta.
        Auto on hyvä, ongelmana vain nämä välitykset ja puuttuva ruostesuojaus.


    • aloittajatilastoista

      koksitomaatti
      minä olen tukinut

      Autotiellä. Volvo hintaan 25000 € Dieseleissä alle 80 000 km ajetuissa oli 43 kpl manuaalia ja 4 automaattia.
      Ei ainuttakaan bensa-automaattia.
      Haussa on bensa automaatti, 2012 alle 40 000 km ajettu.

    • asdfads

      Hyvä ettet ole hankkimassa volkkaria, skodaa, audia tai seatia. Se on tärkeintä.

    • ensimmäinenautom

      Volkkari ja Skoda olivat vähän aikaa sitten mielessä varteenotettavasti. Mutta uutismyklläkän jälkeen Audia en ole koskaan ajattellutkaan.

      Ilmeisesti päädyn Nissanin Qashqaihin, ja vielä manuaaliin. Jaksan vaihtaa, ajan vain 12 000-15 000 km ja valtaosan "hyvillä" teillä niin manuaalikin menee.

      • ensimmäinenautomaatti

        Niitäkin saa alle 30 000 ajettu. Peruutuskamera ja navikoinnit.

        Autokeskukset on Nissanin Qashqaihaita pullollaan.


      • ensimmäinenautom

        Pullollaan on mutta ei automaatilla eikä navikointia ja kameraa. Niitä on vain 5-10%.

        Oikeastaan sitä navikaattoria en tarvitse kun ajan pääosan matkoista kotoa mökiiloä, ja muutamat muut sukulaisreisut vuodessa. Reitit kyllä osaan.
        Kameraakan ei, mökillä on ttilaa, samoin kotoana autokatoksessa.

        Vataavan ilaman niitä saa 2-3000


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe