Ratti.fi todellinen kortin hinta 1000 euroa

Ajotalousmies

Oppilas maksaa ajokortista 609 euroa ratti.fi:lle ja lisäksi muita kuluja noin 300 euroa joten perusvaiheen kortti maksaa noin 1000 euroa.

Huomattakoon, että oppilas maksaa viranomaismaksuja ratti.fi:lle 109 euroa, mutta tuosta summasta maksetaan vain 30 euron opetusluvan hakumaksu opettajalle. Loput jää ratti.fi:lle

Tarkka erittely maksuista.
- - - -
Oppilas maksaa ratti.fi:lle 609 euroa seuraavasti:
- rekisteröintimaksu 149.
- toinen erä 350 euroa.
- viranomaismaksuja 109 euroa.
- - - - -
Lisäksi oppilas maksaa muita kuluja noin 400 euroa.
- ajokorttilupa 60
- teoriakoe 28
- ajokoe 59
- ajokorttimaksu 12
- passikuvat 13
- lääkärin todistus 50
- ajoharjoittelun ratamaksu 120
- pimeällä ajo simulaattorilla 100
- - - - - - -
Opettajan palkkio 130 euroa koska Ratti.fi:n tilittää 429 euroa josta vähennetään kulut noin 300 euroa jää 130 euroa ajon ja teorian opettamisesta.

Opettaja saa yhdestä oppilaasta 429 euro, josta on vähennettävä:
- polttoaine 19 4 ajotuntia 6 litraa tunti ajorataharjoittelu muut asiointiin liittyvät ajot yhteensä 150 litraa eli 230 euroa.
Auton muu kuluminen, renkaat kytkin jne.. 70 euroa

Kulut yhteensä 300 euroa. eikä tässä ole laskettu polkimen asennusta, katsastusta tai muita kuluja.
- - - - - - - - -
ratti.fi:n palkkio 179 euroa muodostuu seuraavasti:
- oppilas maksaa 608 ratti.fi:lle josta vähennetään opettajalle tilitys 429 euroa/oppilas

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ratti.fi:lle maksetaan 500€ ja viranomaismaksut viranomaiselle

      Mitä ihmeellistä tässä on???

      Autokoulutkin käyttää samaa hinnoittelutapaa?

      Itsekin ajoin aikoinaan A-kortin opetusluvalla. hinta oli 100€ (autokoulun osuus) viranomaismaksut

      Ainut ratti.fi:ssä hämmentää yksi juttu.... Oppilas maksaa 500€ ja opettaja saa 430€ mutta miten se 430€ maksetaan? jos se on bruttopalkkana niin ei riitä rahat... ei vain onnistu...

      Onko se kenties jokin verovapaa palkkio?

      • "109 euroa viranomaismaksuja verkkomaksulla."

        Käyttähän hesassa jotkut autokoulutkin tuota samaa kikkaa. Eli maksetaan ajokorttilupa poliisille ja autokoulu hoitaa itse paperit. Joka on TODELLA typerä toimintatapa....


      • Ajotalousmies

        No siinä on se ihmeellistä, että ratti.fi perii viranomaiskuluja 109 euroa, mutta oppilas maksaa ne kuitenkin itse. Näin lukee ratti.fi:n käyttöehdoissa:

        "....toinen erä (350 euroa viranomaismaksuja 109 euroa) veloitetaan..."

        "Oppilas maksaa itse ajokorttilupahakemusmaksun 60 euroa paikan päällä
        suoraan poliisille."
        "Teoriakoe maksaa 28 euroa, jonka Oppilas suorittaa paikan päällä Ajovarma Oy:lle suoraan."
        "Ajokoe maksaa 59 euroa ja ajokorttimaksu 12 euroa, jotka Oppilas suorittaa paikan päällä Ajovarma Oy:lle suoraan"

        Siis ratti veloittaa viranomaismaksut, mutta oppilaan on kuitenkin maksettava ne suoraan viranomaisille.


      • Ajotalousmies kirjoitti:

        No siinä on se ihmeellistä, että ratti.fi perii viranomaiskuluja 109 euroa, mutta oppilas maksaa ne kuitenkin itse. Näin lukee ratti.fi:n käyttöehdoissa:

        "....toinen erä (350 euroa viranomaismaksuja 109 euroa) veloitetaan..."

        "Oppilas maksaa itse ajokorttilupahakemusmaksun 60 euroa paikan päällä
        suoraan poliisille."
        "Teoriakoe maksaa 28 euroa, jonka Oppilas suorittaa paikan päällä Ajovarma Oy:lle suoraan."
        "Ajokoe maksaa 59 euroa ja ajokorttimaksu 12 euroa, jotka Oppilas suorittaa paikan päällä Ajovarma Oy:lle suoraan"

        Siis ratti veloittaa viranomaismaksut, mutta oppilaan on kuitenkin maksettava ne suoraan viranomaisille.

        Niin. Oppilas maksaa viranomaismaksut ihan kuten autokoulussakin....

        Ainut mikä hämmentään on opettajan "palkkio" siellä puhutaan vain nettopalkasta. Mitä se tarkoittaa? onko se joku verovapaa korvaus? jos on niin silloinhan todellinen tuntipalkka nousee todella isoksi


      • asiakaspalvelua
        Bussissa kirjoitti:

        "109 euroa viranomaismaksuja verkkomaksulla."

        Käyttähän hesassa jotkut autokoulutkin tuota samaa kikkaa. Eli maksetaan ajokorttilupa poliisille ja autokoulu hoitaa itse paperit. Joka on TODELLA typerä toimintatapa....

        Anteeksi, mutta nyt en ymmärrä kommenttiasi. Miksi on typerää, että autokoulu hoitaa asiakaspalvelutahtävänsä niin kun pitääkin? Se on autokoululle niiiiin paljon helpompaa hoitaa ajokorttilupa asiakkaalle, kun asiakkaan itse varata aikaa ja mennä itse hoitamaan autokoululle kuuluvaa tehtävää.


      • asiakaspalvelua kirjoitti:

        Anteeksi, mutta nyt en ymmärrä kommenttiasi. Miksi on typerää, että autokoulu hoitaa asiakaspalvelutahtävänsä niin kun pitääkin? Se on autokoululle niiiiin paljon helpompaa hoitaa ajokorttilupa asiakkaalle, kun asiakkaan itse varata aikaa ja mennä itse hoitamaan autokoululle kuuluvaa tehtävää.

        Koska kun autokoulu hoitaa opetusluvan, ei tehdä "ennakotarkastusta" voidaanko lupa hyväksyä. Vaan saattaa tulla hylätty päätös vaikka 5 viikon päästä.

        Kun taasen oppilas vie lomakkeen, katsotaan heti voidaanko se hyväksyä, ja jos löytyy ongelmia (vaikkapa epäselviä vanhoja kesken jääneitä lupia tms.) niin ne voidaan ratkoa heti...


      • asiakaspalvelua
        Bussissa kirjoitti:

        Koska kun autokoulu hoitaa opetusluvan, ei tehdä "ennakotarkastusta" voidaanko lupa hyväksyä. Vaan saattaa tulla hylätty päätös vaikka 5 viikon päästä.

        Kun taasen oppilas vie lomakkeen, katsotaan heti voidaanko se hyväksyä, ja jos löytyy ongelmia (vaikkapa epäselviä vanhoja kesken jääneitä lupia tms.) niin ne voidaan ratkoa heti...

        Eipäs nyt sotketa käsitteitä keskenään. Opetuslupa ja ajokorttilupa eivät ole samoja asioita.

        Kun autokoulu hakee ajokorttilupaa poliisilta, menee siihen aikaa pari päivää.
        Jos poliisilaitoksen virkailijalla on jotain kysyttävää, niin hakemuksessa on oppilaan puhelinnumero. Virkailija soittaa tähän numeroon ja kysyy asiansa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa?

        Sinun versiosi on se, että jokainen oppilas itse tilaa ajan poliisille ja menee sinne aiheuttamaan jonoa. Niinkö?


      • asiakaspalvelua kirjoitti:

        Eipäs nyt sotketa käsitteitä keskenään. Opetuslupa ja ajokorttilupa eivät ole samoja asioita.

        Kun autokoulu hakee ajokorttilupaa poliisilta, menee siihen aikaa pari päivää.
        Jos poliisilaitoksen virkailijalla on jotain kysyttävää, niin hakemuksessa on oppilaan puhelinnumero. Virkailija soittaa tähän numeroon ja kysyy asiansa.

        Mikä tässä on niin vaikeaa?

        Sinun versiosi on se, että jokainen oppilas itse tilaa ajan poliisille ja menee sinne aiheuttamaan jonoa. Niinkö?

        Niin. Kun koulu vie ajokorttilupahakemuksen saa oppilas tiedon viikkojen päästä hyväksyttiinkö se vaiko ei.

        Kun oppilas vie sen itse. Saa hän heti tiedon voidaanko se hyvöksyä vaiko ei


    • Ymmärtääkö-joku

      Omituista, että ratti perii viranomaismaksuaja 109 euroa 500 euron opetusmaksun lisäksi, mutta oppilaan pitää kuitenkin maksaa itse kaikki viranomaismaksut.

      • Niin. Haagan autokoulukin tekee samaa.

        Oppilas maksaa viranomaismaksut, mutta koulu hoitaa paperityöt... Aika idioottimaista hommaa...

        Itse ajoin muuten A-kortin opetulsuvalla, se maksoin noin 100€ viranomaiskulut... Tuo on totta, noihan autokoulutkin sen hinnan ilmoittaa...

        Joten kipikapi, laske se B-kortin hinta vaikka 900 euroon niin ei tartte täällä parkua


    • Munkki14

      Nyt näyttää olevan 9,90€ :D

      autokoulut auf wiedersehen!

    • Rattimies2345

      Elikkä oppilas maksaa ajokorttiin kuulumattomia viranomaismaksuja tai sitten häneltä peritään ajokorttiin kuuluvat maksut kahdesti!

      Ja tuo miksi maksaisin heille 9,90€, kun ilman sitäkin kulua voin opettaa oman lapseni.??? Rahastusta se on tämäkin!!

      • Niin. Hesassakin autokoulut tekee tätä samaa että autokoulu rahastaa viranomaimaksut ja hoitaa paperit poliisille...

        Melko hölmö tapa, koska silloin ajokorttiluvalle ei tehdä "esitarkastusta" vaan jos tulee ongelmia menee selvittämiseen paljon enemmän aikaa


      • Rattimies2345

        Mutta maksaako koulu oppilaan puolesta nuo maksut. Ratti.fi:lle maksetaan 109€, jonka jälkeen lisäksi maksetaan nuo poliisille, teoria- ja inssi maksut.


    • z-oplu

      Ihmetyttää tuo opetusauton varustaminen ja katsastus 350€, jolla saat polkimen vuokralle vuodeksi, tämä summa sitten vähennetään opettajan palkkiosta. Onpahan reilua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe