Kauppa käy naapuris, Lapualla hiljaasta

mietittävää

Voi voi teitä lapuaaset. Teitin keskusta on niin hiljainen vaikka lauantai paras kauppapäivä. Kauhavalta tahdo leipää saada, kun maahanmuuttajat asioi ahkerasti kaupassa. Monet heistä ovat tulleet maista jossa heillä isot omaisuudet. Lapua jää näistä euroista osattomaksi. uusi ihmisiä palkattu moneen puljuun jo kauhavalla.

20

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EITÄNNE

      meillä asiakkaat maksaa ostoksensa kuinkas teillä?

      • kassatyttö

        Ihan rahalla. Katsopa pyhäinen Helsigin Sanomat. Siinä irakilainen liikemies, vaimonsa nuori kaunis nainen, halusi miehen Suomeen turvaan jatulee itse perässä. Näillä on omaisuuksia kotimaassaan. Suomessa kerätään vanhoja rättejä ja kenkiä ja kuvitellaan että ollaan humaaneja. irakilainen maksaa sadan euron seteleillä jotta heilahtaa.


      • rahaliikkuu
        kassatyttö kirjoitti:

        Ihan rahalla. Katsopa pyhäinen Helsigin Sanomat. Siinä irakilainen liikemies, vaimonsa nuori kaunis nainen, halusi miehen Suomeen turvaan jatulee itse perässä. Näillä on omaisuuksia kotimaassaan. Suomessa kerätään vanhoja rättejä ja kenkiä ja kuvitellaan että ollaan humaaneja. irakilainen maksaa sadan euron seteleillä jotta heilahtaa.

        Kauhavalla maksavat viiden sada n euron seteillä halpahallissa


    • Rajatkiiniporukkahyvä

      Hesassahan tänään poliisit joutuvat vahtimaan rasismin vastaista mielenosoittajaia, porukka -jossa oli pientä tappelunujakka matkan varrella ja potkivat poliisiautonkin ohimennen aivan rusinalle, rajat kiinni porukat marssivat asiallisesti marssijärjestyksessä kantaen suomenlippuja.

    • Oikeamarssijärestys

      Naapurimaan tyyliä, kuri olla pitää.
      That's how Russian Police deals with Immigrants.
      tuupista voipi katsella, kopioimalla tuon sinne.

    • peruslapualaanen

      Ei Lapualla "seliäntakaasten" kuntien kaupankäyntejä mietitä, asiookaa kuinka asiootta. Meirän naapuri on enemmänkin Seinäjoki. Tai oikiastansa oomma Seinäjoen nukkumalähiö, johona on hyvä elää ja s-market sekä lidl löytyy silti omalta kylältä. Lauantaasin käymmä Seinäjoella isoommilla ostoksilla, kun ei sinne oo pitkäkään matka. Kauhavalaasten lauantait ei palion kiinnosta, kun emmä asioo siälä suunnas ikänä. Asiookaa kuinka asiootta, ei meitä Lapualla teidän asioonnit kiinnosta. Lapuan sijaanti on sen verran hyvä, notta meille piisaa pari piimäkauppaa, Seinäjoelta saa läheltä muut asiat. Kauhavalla ei tuu käytyä muutakun powerparkis, ja sekin on Härmäs. En oo vuosikymmeniin käyny Kauhavan keskustas, kun ei sinne oo mitään asiaa.

      • hyväajaaohitte

        Lapuan sijainti on hyvä.


      • apr

        kohta varmaan pääsee muuttamaan sinne!! toivottavasti


    • enkarehti

      Ihmisiä vitutt..aa muutenkin niin pitääkö suomalaistenkin aukoa sitä päätään joka helkutin pienistä asioista muille??
      Entisenä kauhavalaisena ja nykyisenä lapualaisena olen tällä hetkellä tsiisuksen kiitollinen et asun täällä enkä kauhavalla! Ja olen miehellekkin sanonut, et onneksi ei tarvitse olla kauhavalla liikkeissä töissä, en meinaan kadehdi niitä yhtään!
      Ja olen käynyt kauhavalla kettelees mamuja ja tyytyväisenä palaan ei vielä mamualueelle!

    • tuskinmuualle

      Sanoppa mihkä niitä on palkattu muuhun kuin rahaa tulee tekemättä mitään ja valittaa ruuasta, siihenkö ne on palkattu, valittamaan?

    • parkki.aina.täynnä

      Prisma on lapualaisten taivas.

    • eiiiiitänne

      lapualla ei käy kauppa kun on toi rautatiesilta tukossa,siis kiinni ja täällä ei oo autoissa kääntyviä etupyöriä :) toivotaan ettei tänne vedetä noita sossupummi pakolaisia.stoppi niille tänne,,stnan elintasopakoloisia ne on

      • tyhjätynnyri

        Lapualla ei käy kauppa koska siellä on kylä täynnä sisäänpäin kääntyneitä valittajia. Komiaa pitää olla mutta ne on pelkät puitteet.


    • Pieninaskelin

      Aarteinen mielikuvat meitä ruokkivat:

      Kirpparilöytö Kirjoittaja: tuulikello
      Kirpparille tässä yhtenä
      päivänä menin,
      ja olin jo kävellyt siellä
      muutaman hyllyrivin.

      Ja sitten siinä erään
      hyllyn edessä aika pysähtyi
      ja hetkeksi varmaan
      paikalleni jähmetyin.

      Siinä hyllyssä istui
      nukke niin ihana,
      aivan samanlainen,joka
      minulla oli lapsena.

      Hetken siinä sitten
      henkeäni haukoin vaan
      ja sanoin lapselleni:Elämän kevät,
      mikä tuolla hyllyssä istuukaan.

      Sehän on Stiina,mun
      vauva-nukkeni rakas
      ja näinkö mä saan
      sen itselleni takas.

      Nuorena ja tyhmänä
      olin Stiinan roskiin heittänyt,
      kun ei sen haljennutta päätä
      mikään liima koossa pitänyt.

      Ja nyt se istui tuossa
      hyllyssä katsoen minua,
      aivankuin ajatellen:
      Olen odottanut sinua.

      Nostin nuken hellästi
      syliini hyllystä siitä
      ja mun olotilaa ei
      mitkään sanat kuvailemaan riitä.

      Sitten nuken lapseni
      syliin annoin
      ja kassalle siitä
      nukesta rahat kannoin.

      Stiinan me tänne
      meille kotiin tuotiin,
      kun pieni palanen mulle
      lapsuudesta vielä suotiin.

      Stiina on nyt täällä
      lapseni huoneessa
      ja lapseni nuken kanssa
      ovat oikein hyviä kavereita.

    • Naapurilähiöstä

      Jaa, minä ainakin oon alaannu tekemähän ostokseni Lapualla ja siirtämään muukki asioonnit tänne. Ja näin on teheny vissiin moni muukin.

    • PRISMASSA-kohdataan

      Seinäjokelainen keski-ikäinen mies ajoi pysäköintialueen pääväylää pitkin samaan aikaan, kun lapualainen keski-ikäinen nainen ajoi autollaan miehen kulkusuunnasta katsoen oikealta tulevaa risteävää väylää. Ajoneuvot osuivat toisiinsa.

      • Whatafuckis

        Mikä on tarinan opetus?


      • nokakkain

        Prisma on kaikkien yhteinen kohtauspaikka.
        Parkkipaikka aina täynnä.


    • Voilammasraukkaa
    • Mitänoistasorsita

      Hyvin pukeutunut helsinkiläisherra on metsästysretkellä pohjanmaan maaseudulla. Hän tähtää ja ampuu sorsan. Lintu putoaa pellolle, jonka omistaja ilmoittaa, että se on hänen.

      Koska molemmat haluavat linnun, isäntä ehdottaa, että he ratkaisevat riidan perinteisellä tavalla: ”Mä potkaasen sua nivusihin niin kovaa ku pystyn, ja sitte sä teet samoon mulle. Joka huutaa vähemmän, saa pitää linnun.”

      Kaupunkilaismies suostuu ehdotukseen. Isäntä potkaisee häntä kaikin voimin jalkoväliin, ja mies lyyhistyy maahan. Kahdenkymmenen minuutin kuluttua hän kykenee vihdoin kompuroimaan ylös ja ähkäisee: ”Minun vuoroni.”

      ”Nooh”, sanoo isäntä ja kääntyy lähteäkseen. ”Pirä sorsas.”

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe