Suomalainen ei ole pärjännyt maailmalla

näinainakäy

kovinkaan hyvin. Maailmalla, varsinkin USAssa rikkaita ovat irkut, puolalaiset, kreikkalaiset, italiaanot, venäläiset ja miltei kuka muu tahansa mutta eivät suomalaiset. Suomalaiset jäävät aina suoritusportaaseen, toisten käskettäviksi kun metsurit, timpurit ja sen sellaiset.

Eikö meillä olekaan kykyjä niin paljon kuin itse uskomme. Onhan teollisuutemme perusta aina ollut ulkomaalaisten perustamissa tehtaissa. On hyvin vähän puhtaasti suomalaisten perustamaa suurteollisuutta. Nokia meinasi olla mutta hyytyi aika pian kun jenkki ja korealaiset ottivat touhun tosissaan.

86

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siirtolaiseksi

      Isovanhempani harkitsivat siirtolaisiksi lähtöä Yhdysvaltoihin 1900-luvun alussa. Hallussani on sanakirja, jonka avulla he opiskelivat englantia matkaa varten: "Suomalais-Englantilainen Sanakirja. Kustantanut Nielsen & Lundbeck, Höyrylaiva-asioimisto ja pankkiliike, 24 State Street, New York. Painettu 1911. Hinta 50 senttiä. Postitamme sen myös Suomeen 50 sentillä. Jos Teillä on Suomessa tänne aikovia tuttavia, niin toimittakaa heille tämä Sanakirja, että he voivat alkaa opiskella englanninkieltä."

      Kirja sisältää sanakirjaosan, Yhdysvaltain perustuslain englanniksi ja suomeksi sekä lauseopin esimerkkilauseineen ja lausumisohjeineen. Ensimmäiset lauseet kuuluvat:

      - Minä olen työmies / I am a workman (ai äm a workman)
      - Minä en ole liikemies / I am not a business man (ai äm not a bisnes man).

      Sen jälkeen seuraa lisää mallilauseita. Kaikki liittyvät tavalliseen työntekoon. Naisten ammatteina ovat palvelustyttö, lapsenhoitaja, kokki pesijä ja silittäjä. Miesten työn etsintää kuvaavat seuraavat lauseet (tilan säästämiseksi lauseet tässä vain suomenkielisinä):

      Työn etsintä / Looking for Employment
      - Voisitteko sanoa, mistä minä saisin työtä?
      - Minkälaista työtä te haluaisitte saada?
      - Minkälaista hyvänsä.
      - Minä luulen että Mr. Brown tarvitsee muutamia miehiä.
      - Tiedättekö minkälaista työtä hänellä on teetettävänä?
      - Aidanpanoa ja halonhakkuuta. Ojankaivua, heinäntekoa ja kantojen poistamista. Elonkorjuuta, elonleikkuuta ja puintia. Kyntöä, karhimista ja kylvöä. Viskaamista ja silpunleikkuuta. Lypsämistä ja eläinten hoitamista.

      - Missä on tämä aukon kapteeni? Olen työn haussa.
      - Oletteko ollut työssä kaivannossa ennen? Olitteko trammari vai mainari?
      - En ollut trammari enkä mainari, vaan mainarin apulainen.
      - Tiedätte siis jotain porauskoneen käsittelemisestä?
      - Kyllä, minä osaan porata reiän mihin hyvänsä.
      - Hyvä, tulkaa paikalla huomisaamuna, valmiina alas menemään.

      - Tarvitsetteko halonhakkaajia, Mr. ___?
      - Tahdotteko miehiä tukin hakkuuseen tänä talvena?
      - Voitteko antaa minulle jotain tointa? Olen kätevä työkalujen käyttäjä. Olen puuseppä. Minä osaan hoitaa karjaa ja lypsää lehmiä. Minä osaan kyntää. Olen taitava farmityömies. Osaan hoitaa puimakonetta. Olen työskennellyt kaivannoissa. Osaan porata. Osaan käyttää käsiporaa. Olen
      työskennellyt kaivannoissa kivenkuljettajana. Olen oppinut kaivantomies.

      - Voisitteko antaa minulle työtä? Olen lapiotyömies. Tarvitsetteko renkiä? - Olen ammatiltani tarjoilija. Olen kuullut, että te tarvitsette tarjoilijaa.
      - Onko teillä työtä hyvälle mekaanikolle? Osaan tehdä kaikkia konepajan töitä.
      - Haluaisitteko tarkastaa minun todistuksiani? En ole ollut ennen sillä alalla, mutta luulen, että osottautuisin tyydyttäväksi.
      - Paljonko maksatte palkkaa? Maksatteko enempi jonkin ajan kuluttua? En voi elättää perhettäni sillä. Alan kahdella dollarilla, mutta tahdon enempi kun olen saanut näytetyksi, että ansaitsen enempi.

      - Koska saan alkaa työn? / When can I start to work (hven kän ai staart to vork).

      Näillä tiedoilla ja taidoilla lähdettiin siis siirtolaiseksi. Rikkaudet kertyivät sitten vähitellen. Ei sinne suoraan teollisuuspohatoiksi lähdetty Irlannista, Italiasta tai Itä-Euroopastakaan. Suomalaisten siirtolaisten tausta oli maaseudulla. Hyvä, raitis työmies elätti perheensä ja saattoi rakentaa talon. Seuraavat sukupolvet kävi paremmin koulut läpi ja saattoivat perustaa yrityksiä: puusepänliikkeitä, autokorjaamoita, pesuloita jne.

    • Avaus-on-pötyä

      ja tavanomaisen suomivihan purkaus.

      Irkut toimivat lähinnä poliiseina ja sotilaina.
      Puolalaiset ovat kaivosmiehiä. Italialaiset paistavat ptsaa ja jylläävät mafiassa.

      Venäläiset ovat gangstereita.

      Suomalaiset pärjäävät siinä missä muutkin.

      • tsot-tsot

        "Venäläiset ovat gangstereita."

        YLEISIMMIN venäläiset tosin ovat ihailtuja urheilusankareita, tai kauniita ja tyylikkään seksikkäitä mallineitoja. Onhan maa tunnettu komeista ja kauniista ihmisistään.


      • Siirtolaisista-tässä

        on kyse.
        Jenkeissä venäläiset yhdistetään gangstereihin siinä kuin italialaisetkin.

        Tyylikkäitä miehiä ja kauniita neitoja ynnä urheilusankareita on joka maassa, Suomessakin.


      • PersjalatPottunenät
        tsot-tsot kirjoitti:

        "Venäläiset ovat gangstereita."

        YLEISIMMIN venäläiset tosin ovat ihailtuja urheilusankareita, tai kauniita ja tyylikkään seksikkäitä mallineitoja. Onhan maa tunnettu komeista ja kauniista ihmisistään.

        Venäläiset olivat rumia persjalkaisia pottuneniä, joista oli kauneus kaukana! Puuteellinen hygienia sai venäläistä seuraamaan jatkuvan pistävän pskanhajun. Naiet olivat nuorina nättejä, mutta luusaantuivat nopeasti läskeiksi Olgiksi ja Irinoiksi, joihin ei kukaan koskenut edes kolmen metsin seipäällä!

        Näistä tarpeista tekaistiin tarkkispoika kehumaan aiheetta!


      • oletsurkunatsi
        PersjalatPottunenät kirjoitti:

        Venäläiset olivat rumia persjalkaisia pottuneniä, joista oli kauneus kaukana! Puuteellinen hygienia sai venäläistä seuraamaan jatkuvan pistävän pskanhajun. Naiet olivat nuorina nättejä, mutta luusaantuivat nopeasti läskeiksi Olgiksi ja Irinoiksi, joihin ei kukaan koskenut edes kolmen metsin seipäällä!

        Näistä tarpeista tekaistiin tarkkispoika kehumaan aiheetta!

        ------Venäläiset olivat rumia persjalkaisia pottuneniä, joista oli kauneus kaukana-----

        Tarkoitat kai osaa pohjoisvenäläisistä. Pahaksi onneksesi he sattuvatkin olemaan lähes puhtaita suomalais-ugrilaisia. Joten räkänokka haukkuu taas suomalaisia ja varsinkin itseään.


      • katkeraa.kitinää
        PersjalatPottunenät kirjoitti:

        Venäläiset olivat rumia persjalkaisia pottuneniä, joista oli kauneus kaukana! Puuteellinen hygienia sai venäläistä seuraamaan jatkuvan pistävän pskanhajun. Naiet olivat nuorina nättejä, mutta luusaantuivat nopeasti läskeiksi Olgiksi ja Irinoiksi, joihin ei kukaan koskenut edes kolmen metsin seipäällä!

        Näistä tarpeista tekaistiin tarkkispoika kehumaan aiheetta!

        Tyylikäs, kaunis, seksikäs ja fiksu venäläisnainen on useimpien länsimaisten miesten päiväunien kohde.

        Komea, miehekäs, urheilullinen ja fiksu venäläismies taas on monen länsimaisen naisen unelma. Taitaa lipferttikin salaa ihailla venäläistä miehekkyyttä.


      • Anonyymi
        tsot-tsot kirjoitti:

        "Venäläiset ovat gangstereita."

        YLEISIMMIN venäläiset tosin ovat ihailtuja urheilusankareita, tai kauniita ja tyylikkään seksikkäitä mallineitoja. Onhan maa tunnettu komeista ja kauniista ihmisistään.

        ” YLEISIMMIN venäläiset tosin ovat ihailtuja urheilusankareita”

        Eli käveleviä doping-pommeja!

        ”kauniita ja tyylikkään seksikkäitä mallineitoja”

        Totta! Komsomol-tyttö suostuu parilla sukkahousulla!

        ”Onhan maa tunnettu komeista ja kauniista ihmisistään.”

        Jotka Stalin tappoi laidasta laitaan! Leninin leski Krupskaja oli todella naisista ylväin:-D


      • Anonyymi
        katkeraa.kitinää kirjoitti:

        Tyylikäs, kaunis, seksikäs ja fiksu venäläisnainen on useimpien länsimaisten miesten päiväunien kohde.

        Komea, miehekäs, urheilullinen ja fiksu venäläismies taas on monen länsimaisen naisen unelma. Taitaa lipferttikin salaa ihailla venäläistä miehekkyyttä.

        ” Tyylikäs, kaunis, seksikäs ja fiksu venäläisnainen on useimpien länsimaisten miesten päiväunien kohde. ”

        Tunne laimenee hetkessä kun daami käy kesken leikin pyyhkimässä verhoon!


      • Anonyymi

        Suomalaiset toimivat kaivosmiehinä, metsureina ja sisäkköinä.


    • lännenlokarit

      Suomalaiset ovat pärjänneet hyvin mm. ahkeruudesta ja rehellisyydestä tunnettuina metsätyömiehinä, kirvesmiehinä ja puuseppinä. Yhdysvaltojen vanhin säilynyt hirsimökkikin on suomalaisen maahanmuuttajan 1600-luvulla rakentama.

    • jyjyjtytj

      Nöyrä ja kiitollinen kasvatus ja suuren maailman kyynärpää eteneminen ollut hiukan vierasta.Kun opettettu nöyryys ja köyhyyden pelko ajoi varmoihin leipätöihin kun suuret ihmismassat aiheuttaneet myös vieraantuneisuutta jota paettu periferioihin.

    • Jeijbdh

      Suomalaiset pärjäsivät omalla tyylillään siinä kuin muutkin. New Yorkissa monet suomalaiset asuivat Brooklynissä, jonne he olivat rakentamassa alueen ensimmäisiä kerrostaloja, sekä Harlemissa, jossa 18-vuotiaana torpanpoikana maailmalle lähteneellä "Hiski" Salomalla oli räätälinliike. Hän toimi myös ravintoloitsijana Rhode Islandilla.

    • mamutus

      Avaaja on yksi ja sama idiootti jolla on lääkkeet lopussa. Jospa laskisit paljonko suomalaisia on Amerikassa ja sen jälkeen laskisit paljonko sairaseläkkeesi on maksanut Suomen valtiolle. Amerikan miljardööreistä kukaan ei ole puolalainen.

      • tt-nn

        Voi olla että Amerikassa ei yksikään kommari ole menestynyt, sitä varmaan aloittaja tarkoittaa. Lehtimäki aikoinaan yritti mutta siitä ei tullut mitään?


    • anteekskiitos

      Pitää hyvinkin paikkansa. Suomalaisilla on alamaisuus geeneissä, tarve ja halu liehitellä ulkopuolista vallanpitäjää. Poikkeuksen muodostaa ainoastaan 1900-luvun kaksi ensimmäistä vuosikymmentä. Sitten se taas jatkui: Saksa-NL-EU. Katkeamaton ketju.

      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat länsimaiseen,protestanttiseen tyyliin itsenäisiä,ahkeria ja lainkuuliaisia.
        Suomalaiset pärjäävät maailmalla hyvin

        Pahiten asia koski Stalinia, joka päästi päiviltä mm. noin 20 000 punikkipakolaista.

        Sen palstan stallarit ovat totaalisti unohtaneet.


    • nikolainikitin

      USAssahan oli vielä 1800-luvulla ja 1900-luvun alussa käsitys jonka mukaan suomalaiset olivat jotain alkeellista mongolikansaa, jota ei pidä päästää maahan. Vasta kun joku sikäläinen proffa tai mikä oli kansatieteilijä valisti hallitusta niin suomalaiset luettiin eurooppalaisiksi. Siihen asti suomalainen oli jotain eurooppalaisen ja musta afrikkalaisen välimaastoa.

    • sitäseonollut

      Liekö P-Amerikassa ainuttakaan suomalaissyntyistä miljonääriä miljardööreistä puhumattakaan. Entäs Etelä-Amerikan suomalaiset, kurjuudessa kuolleita raukkoja kun samaan aikaan muista maista tulleet ovat rypeneet miljoonissa.

      • meidättallotaan

        Etelä-Amerikassa espanjalais- ja italialaissyntyiset kävelivät mennen tullen suomalaisten yli, talloivat jalkoihinsa ja veivät omaisuudet. Ei suomipoika oikein pärjää kovassa maailmassa.


    • pakoon-pois

      Talouselämäkin pätkii eikä se ole suhdannekysymys vaan kansanluonnekysymys. Kyllä Impivaara olisi meille suomalaisille se kaiken turvallisin paikka. Pakoon pahaa maailmaa metsän suojaan.

    • pakoon-pois

      Talouselämäkin pätkii eikä se ole suhdannekysymys vaan kansanluonnekysymys. Kyllä Impivaara olisi meille suomalaisille se kaiken turvallisin paikka. Pakoon pahaa maailmaa metsän suojaan.

    • KilttiOpettaja

      No sehän nyt on todellakin niin kuin asian näkee ja haluaa nähdä. Jos pitää rikkautta ainoana kriteerinä, katsantokanta on auttamatta vähän kapeanpuoleinen. Entäpä taiteet ja tieteet - noin esimerkiksi, miksei urheilukin.

      En tiedä, mikä olisi tulos, jos joku matemaatikko laskisi jollakin mystisellä kaavallaan, mistä kansasta on suhteellisesti (kansakunnan päälukuun nähden) tullut eniten minkäkin alan huippuja tai muuten hyvin pärjääviä. Veikkaisin juutalaisten olevan hyvin lähellä kärkeä, heidän kulttuuriinsa kuuluu kouluttautuminen ja omien taitojen kehittäminen hyvin voimakkaasti. Mahtaisiko loppujen lopuksi mikään kansakunta olla toista selvästi lahjakkaampi millään alueella? Ehkä kyse on pääasiassa siitä, mihin panostetaan - joko henkiinjäämisen toivossa tai kulttuurisista syistä - kussakin yhteiskunnassa ja pienemmissä sosiaalisissa yksiköissä.

      Vähän asian sivusta, mutta olen toisinaan miettinyt, kuinka paljon potentiaalisia henkisiä resursseja menee hukkaan, kun hyvin suuri osa ihmisistä ei saa tarpeeksi ravintoa äidin kohdussa eikä lapsuusaikanaan, puhumattakaan koulutuksesta. Miten paljon maailma edistyisikään, jos näitä puutteita pystyttäisiin korjaamaan enemmän...

    • TV:ssä kerrottiin että Amerikassa suomalaisia haukuttiin pallopäiksi.
      Tosiasiahan on, että amerikansuomalaiset menivät maanviljelijöiksi USAssa alueille jotka ei kenellekään muulle kelvanneet, eli kaikkein kylmimmille ja huonoimmille.

      • missämeikäläiset

        Totta, ei USAn preeria-alueen suurviljelijöissä taida olla ainuttakaan suomalaissyntyistä farmaria.


      • Kdjnjd

        Kun täältä lähti Amerikkaan renkejä, torpparinpoikia, tilattomia nuoria miehiä, piikoja ja palvelijattaria, niin ei ollut taaloja taskussa ranchien ja karjalaumojen ostamiseen. Säästöt hupenivat laivamatkaan. Kahden taalan päiväpalkasta piti maksaa vuokra ja muut menot.

        Titanic-elokuvassa on todentuntuinen kohtaus halvimman laivapiletin matkustajista, joilla on kovin remakka meno pohjimmaisessa
        matkustusruumassa. Viulu soi ja jytkypolkkaa mennään.


    • sekännykkä

      Vai ei ole pärjännyt. Ollila keksi että radiopuhelimet voi linkittää toisiinsa. Syntyi kännykkä.

      • Ja A.I.V. keksi AIV:n! Heureka!


      • PeeJiiPee

        Ei keksinyt Ollila eikä Virtanen. Molemmat olivat nopeita soveltajia.


      • mahtavaidea

        Nokialaiset keksi myös että Internetin voi yhdistää kännykkään. Ollila neuvoi että ei kannata tehdä sitä.


      • ya9jvc

        Applen ideat on kohta historiaa. Tulee uusia ideoita. Älyvaatteet?


      • mokokomaidea
        mahtavaidea kirjoitti:

        Nokialaiset keksi myös että Internetin voi yhdistää kännykkään. Ollila neuvoi että ei kannata tehdä sitä.

        Nokialla oli idea! Tieto ja taito tehdä maailman ensimmäinen älypuhelin. Ollila heitti roskakoriin mokoman idean.


    • mitäskynnysmatot

      Suomalais-ugrilaiset on aina olleet toisten kansojen kynnysmattoja ilman omaa tahtoa. On paine tullut idästä tai lännestä tai etelästä niin meikäläisiä on viety kuin litran mittaa. Kuten nytkin, olevinaan vastustetaan EU-liittovaltiota mutta ei siihen meillä ole mitään sanomista, se vain kerrotaan meille.

    • anteekskiitos

      Ei tarvitse kuin lukea kansalliskirjojamme. Sankari on se ruumiillista työtä puskeva koskelanjussi, nöyrä renki. Kirjanoppineet papit ja muut herrat on pahiksen roolissa.

      • Jijbejjb

        Kiitos Runebergin, suomalainen sankari on Bonden Paavo / Saarijärven Paavo.

        Kiitos ruotsinopettajamme, kyseinen runo piti opetella ruotsiksi kokonaan ulkoa 1960-luvulla.


    • hyvinpyyhkii

      Suomen tämän päivän taloustilanne kertoo aika paljon kyvyistämme. Euroopalla tai tarkemminkin euroalueella menee tätä nykyä huonoiten koko maailmassa ja Suomella huonoiten koko euroalueella. Ei ole paljon aihetta röyhistellä rintaamme.

      • Anonyymi

        EU ja sen euroalue pärjäävät paremmin,kuin suurin osa muuta maailmaa.

        Se on ainoa aluie, jolla on elvytysohjelmakin valmiina.

        Suomi taas on EU:n kärjessä koronasta selviämisessä.


    • PeeJiiPee

      Suomalaiset ovat yleensä pärjänneet maailmalla. Mitä kukin pärjäämisellä sitten tarkoittaakin. Varsinaisia menestyjiä ei taida olla selkeästi osoitettavissa muita kuin juutalaiset.

    • kysyn_vaan

      Suomi on pärjännyt paljon paremmin kun suurvalta naapuri Neuvostoliitto.

      Suomi on olemassa,mutta missä on tämä suuri ja mahtava Neuvostoliitto ?

      • PeeJiiPee

        Onko sen kohdalla nyt valtava monttu, tyhjiö vai ei sitäkään?


      • Anonyymi
        PeeJiiPee kirjoitti:

        Onko sen kohdalla nyt valtava monttu, tyhjiö vai ei sitäkään?

        Ei, vaan paljon pienempi ja sulkasatoinen rääpäle, joka on mokannut urheilusaumansa perusteellisesti!


    • Anonyymi

      ----Nokia meinasi olla mutta hyytyi aika pian kun jenkki ja korealaiset ottivat touhun tosissaan.-----

      Verkkoja rakentavalle Nokialle on nyt käymässä ihan samoin, kohta myydään halvalla.

    • Anonyymi

      Swedu-Petteri pärjää aika kivasti. :)

      • Anonyymi

        Ruotsalaiset osaavat ideoida ja markkinoida, ylipäätään tuottaa korkeaa jalostusarvoa. Suomi keittää puunrungoista sellua ja kärkkäästi myy pois kaiken vahingossa korkeampaa jalostusarvoa tuottamaan ehkä kykenevän, useimmiten aivan pilkkahinnalla. Kansallissankareitamme ovat ne sisukaat, nöyrät ja yksinkertaiset hahmot kuten Koskelan Jussi, Jukolan Jussi ja Sven Tuuva, josta ruotsalainen sotapäällikkö lausui muistosanat että luoti sattui jaloon sydämeen eikä tyhmään otsaan. Ei tarvinne jatkaa että samalla polulla jatkamme, maailmalta tulemme aina jymäytettynä ja uunotettuna kotiin, kädessä maksulappu ja hanttikortit, hämillisenä hymyillen ja selittäen että jollakin tavalla tämäkin uusi tappio on jonkunlainen torjuntavoitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalaiset osaavat ideoida ja markkinoida, ylipäätään tuottaa korkeaa jalostusarvoa. Suomi keittää puunrungoista sellua ja kärkkäästi myy pois kaiken vahingossa korkeampaa jalostusarvoa tuottamaan ehkä kykenevän, useimmiten aivan pilkkahinnalla. Kansallissankareitamme ovat ne sisukaat, nöyrät ja yksinkertaiset hahmot kuten Koskelan Jussi, Jukolan Jussi ja Sven Tuuva, josta ruotsalainen sotapäällikkö lausui muistosanat että luoti sattui jaloon sydämeen eikä tyhmään otsaan. Ei tarvinne jatkaa että samalla polulla jatkamme, maailmalta tulemme aina jymäytettynä ja uunotettuna kotiin, kädessä maksulappu ja hanttikortit, hämillisenä hymyillen ja selittäen että jollakin tavalla tämäkin uusi tappio on jonkunlainen torjuntavoitto.

        ” maailmalta tulemme aina jymäytettynä ja uunotettuna kotiin, kädessä maksulappu ja hanttikortit, hämillisenä hymyillen ja selittäen että jollakin tavalla tämäkin uusi tappio on jonkunlainen torjuntavoitto.”

        Puhutko entisestä tiskijukasta, joka yritti pärjätä Saksassa, mutta palasi maitojunalla kotiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” maailmalta tulemme aina jymäytettynä ja uunotettuna kotiin, kädessä maksulappu ja hanttikortit, hämillisenä hymyillen ja selittäen että jollakin tavalla tämäkin uusi tappio on jonkunlainen torjuntavoitto.”

        Puhutko entisestä tiskijukasta, joka yritti pärjätä Saksassa, mutta palasi maitojunalla kotiin?

        En puhu, kun pelkästään vain sinusta pöhvelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhu, kun pelkästään vain sinusta pöhvelistä.

        Tarkkispojan tunnistaa kilometrin päästä eikä itsekritiikki kuulu hänen vahvuuksiinsa:-D

        En ole työskennellyt ulkomailla...


      • Anonyymi

        Mitä nyt 43 vuotta suomalaisessa työelämässä ja teinipoikana joka kesä kesätöissä!

        Oma rekordisi on heikompi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt 43 vuotta suomalaisessa työelämässä ja teinipoikana joka kesä kesätöissä!

        Oma rekordisi on heikompi!

        Kovin lyhyt näyttää nyt tuo työurasi vain olevan. Olet ilmeisesti nyt vieroksunut työtä ja lusmuillut muutaman vuoden jossain kun sinulla tuo työura on noin lyhyeksi jäänyt.

        Itselläni jos vain terveyttä riittää niin minulla tulee täyteen 49 vuotta ja kuusi kuukautta yhtäjaksoisesti työelämässä mukana kun se eläkeikä tulee vastaan. ja mietin todella tosissani nyt sitä että olisin nyt sitten vielä yp:ta puoli vuotta, niin tulisi pyöreitä täyteen, eli täydet 50 vuotta työelämän pyörteissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin lyhyt näyttää nyt tuo työurasi vain olevan. Olet ilmeisesti nyt vieroksunut työtä ja lusmuillut muutaman vuoden jossain kun sinulla tuo työura on noin lyhyeksi jäänyt.

        Itselläni jos vain terveyttä riittää niin minulla tulee täyteen 49 vuotta ja kuusi kuukautta yhtäjaksoisesti työelämässä mukana kun se eläkeikä tulee vastaan. ja mietin todella tosissani nyt sitä että olisin nyt sitten vielä yp:ta puoli vuotta, niin tulisi pyöreitä täyteen, eli täydet 50 vuotta työelämän pyörteissä.

        ” Kovin lyhyt näyttää nyt tuo työurasi vain olevan. Olet ilmeisesti nyt vieroksunut työtä ja lusmuillut muutaman vuoden jossain kun sinulla tuo työura on noin lyhyeksi jäänyt.”

        Miten sen nyt ottaa? Minun hommissani pelkkään opiskeluun ja valmistautumiseen menee aikaa ja lopuksi 11 kk intissä päälle. Tuon verran kerkisin ennen eläkettä! Ikävää, että se on sinusta liian lyhyt!

        Toki, jos olisin aloittanut 15-kesäisenä lähettinä ja edennyt myyjäksi olisi vuosia voinut tulla se 50 täyteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” maailmalta tulemme aina jymäytettynä ja uunotettuna kotiin, kädessä maksulappu ja hanttikortit, hämillisenä hymyillen ja selittäen että jollakin tavalla tämäkin uusi tappio on jonkunlainen torjuntavoitto.”

        Puhutko entisestä tiskijukasta, joka yritti pärjätä Saksassa, mutta palasi maitojunalla kotiin?

        Puhun kenestä tahansa Suomen edustajasta joka on lähetetty neuvottelijaksi kansainvälisiin kokouspöytiin. Suomalainen ei osaa, ei uskalla eikä kehtaa pitää puoliaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun kenestä tahansa Suomen edustajasta joka on lähetetty neuvottelijaksi kansainvälisiin kokouspöytiin. Suomalainen ei osaa, ei uskalla eikä kehtaa pitää puoliaan.

        Suomen neuvottelijat seuraavat aina Saksaa tulkoon Suomelle miten kalliliksi tahansa. Miljardit saa menna kunhan vaan Saksa ei närkästy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen neuvottelijat seuraavat aina Saksaa tulkoon Suomelle miten kalliliksi tahansa. Miljardit saa menna kunhan vaan Saksa ei närkästy.

        Saksa, Ruotsi, Venäjä, mikä kulloinkin. Aina pitää olla jokin ulkopuolinen mahti ja käskijä jota liehitellä ja mielistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun kenestä tahansa Suomen edustajasta joka on lähetetty neuvottelijaksi kansainvälisiin kokouspöytiin. Suomalainen ei osaa, ei uskalla eikä kehtaa pitää puoliaan.

        Turha yleistää!

        Neuvottelijoita on joka maassa sekä hyviä että huonoja. Mitä tiukempi paikka niin sitä parempi on remmissä! Kyllä niitä riittää myös Suomessakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kovin lyhyt näyttää nyt tuo työurasi vain olevan. Olet ilmeisesti nyt vieroksunut työtä ja lusmuillut muutaman vuoden jossain kun sinulla tuo työura on noin lyhyeksi jäänyt.”

        Miten sen nyt ottaa? Minun hommissani pelkkään opiskeluun ja valmistautumiseen menee aikaa ja lopuksi 11 kk intissä päälle. Tuon verran kerkisin ennen eläkettä! Ikävää, että se on sinusta liian lyhyt!

        Toki, jos olisin aloittanut 15-kesäisenä lähettinä ja edennyt myyjäksi olisi vuosia voinut tulla se 50 täyteen!

        Eli sinä itse nyt oikein myönnät olleesi vain pelkkä säälittävä työnvieroksuja ja lusmuilija jota työnteko ei ole lainkaan koskan kiinnostanut.

        Minä itse en nyt koskaan ole pelännyt tehdä töitä, niin kuin sinä näköjään nyt olet.


    • Anonyymi

      SEN APPLE :n perustajalla on suomalaiset sukujuuret Keski-Suomessa.

      • Anonyymi

        Ei kyse ole genetiikasta vaan kasvatuksesta, ympäristöstä, arvoista ja asenteista. Iäkkäämmät muistanevat sen kasvattavan lauseen jossa toistettiin "köyhän pitää olla nöyrä". Tällä asenteella kun mennään niin olemme aina muualla kuin kotonamme kuin Koskelan Jussi kirkkoherran kansliassa, lakki kourassa hermostuneena jalkoja siirrellen ja mutisten "jos kerran viedään niin..". Viimeksi näin kävi Sannalle, sitä ennen rikkidioksidin kanssa, Kreikan pääomittamisessa.. Ketjua voi jatkaa aina Moskovan rauhanneuvotteluihin asti. Mitään ei kyetä neuvottelemaan, ei ajamaan omaa näkemystä ja pitämään päätään, vain kuunnellaan mitä muut meille suovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole genetiikasta vaan kasvatuksesta, ympäristöstä, arvoista ja asenteista. Iäkkäämmät muistanevat sen kasvattavan lauseen jossa toistettiin "köyhän pitää olla nöyrä". Tällä asenteella kun mennään niin olemme aina muualla kuin kotonamme kuin Koskelan Jussi kirkkoherran kansliassa, lakki kourassa hermostuneena jalkoja siirrellen ja mutisten "jos kerran viedään niin..". Viimeksi näin kävi Sannalle, sitä ennen rikkidioksidin kanssa, Kreikan pääomittamisessa.. Ketjua voi jatkaa aina Moskovan rauhanneuvotteluihin asti. Mitään ei kyetä neuvottelemaan, ei ajamaan omaa näkemystä ja pitämään päätään, vain kuunnellaan mitä muut meille suovat.

        ” Mitään ei kyetä neuvottelemaan, ei ajamaan omaa näkemystä ja pitämään päätään, vain kuunnellaan mitä muut meille suovat.”

        Tarkkispoika ajaa taas omaa agendaansa sillä ”50:nen vuoden kokemuksella” Venäjän trollinna. Meillä on ministereinä oiva nuori naisketju, joilla on Ahti K:hon verrattuna erinomainen kielitaito ja hyvä ja voimakas neuvottelutaito!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Mitään ei kyetä neuvottelemaan, ei ajamaan omaa näkemystä ja pitämään päätään, vain kuunnellaan mitä muut meille suovat.”

        Tarkkispoika ajaa taas omaa agendaansa sillä ”50:nen vuoden kokemuksella” Venäjän trollinna. Meillä on ministereinä oiva nuori naisketju, joilla on Ahti K:hon verrattuna erinomainen kielitaito ja hyvä ja voimakas neuvottelutaito!

        Sinäkö se pöhveli nyt oletkin se säälittävä työnvieroksuja ja lusmuilija jota ei minkäänlainen työnteko ole koskaan mitenkään edes kiinnostanut? :- ))

        Suomelle tämä Suomen EU-jäsenyys on nyt vain täysin todistetusti tullut todella kalliiksi.
        Se on selkeä tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole genetiikasta vaan kasvatuksesta, ympäristöstä, arvoista ja asenteista. Iäkkäämmät muistanevat sen kasvattavan lauseen jossa toistettiin "köyhän pitää olla nöyrä". Tällä asenteella kun mennään niin olemme aina muualla kuin kotonamme kuin Koskelan Jussi kirkkoherran kansliassa, lakki kourassa hermostuneena jalkoja siirrellen ja mutisten "jos kerran viedään niin..". Viimeksi näin kävi Sannalle, sitä ennen rikkidioksidin kanssa, Kreikan pääomittamisessa.. Ketjua voi jatkaa aina Moskovan rauhanneuvotteluihin asti. Mitään ei kyetä neuvottelemaan, ei ajamaan omaa näkemystä ja pitämään päätään, vain kuunnellaan mitä muut meille suovat.

        Kyse on paremminkin siitä, että väkiluvultaan isommat maat kävelevät pienempien yli päätöksenteossa. Ei siinä Kreikkaa pelastettu, vaan Ranskan ja Saksan pankkeja. Viimeksi Italia, jolla on pankkiholvit ääriään myöten täynnä kultaa, sekä kansalla enemmän varallisuutta kuin suomalaisilla. Silti pitää näitä etelän siestaukkoja ja akkoja olla tukemassa, että voivat istua rantabaarissa siemailemassa hienoja viinejään, sekä osoitella sormella pohjoismaiden tyhmyyttä.

        Suomalaisen pitää kerätä rahaa niille yli kahdenkymmenen pakkasasteen ulkotyömailta ja käynnistellä autojaan lumen ja jään keskeltä, että he voivat vaatia susien suojelua. Poroista ja lampaista ei niin väliä puhumattakaan muista kotieläimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö se pöhveli nyt oletkin se säälittävä työnvieroksuja ja lusmuilija jota ei minkäänlainen työnteko ole koskaan mitenkään edes kiinnostanut? :- ))

        Suomelle tämä Suomen EU-jäsenyys on nyt vain täysin todistetusti tullut todella kalliiksi.
        Se on selkeä tosiasia.

        ” Sinäkö se pöhveli nyt oletkin se säälittävä työnvieroksuja ja lusmuilija jota ei minkäänlainen työnteko ole koskaan mitenkään edes kiinnostanut? :- ))”

        Valehtelet! Työurani on pitempi kuin itselläsi!

        ”Suomelle tämä Suomen EU-jäsenyys on nyt vain täysin todistetusti tullut todella kalliiksi.”

        Et ole vain pystynyt sitä koskaan todistamaan!

        Se on selkeä valheellinen väittämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on paremminkin siitä, että väkiluvultaan isommat maat kävelevät pienempien yli päätöksenteossa. Ei siinä Kreikkaa pelastettu, vaan Ranskan ja Saksan pankkeja. Viimeksi Italia, jolla on pankkiholvit ääriään myöten täynnä kultaa, sekä kansalla enemmän varallisuutta kuin suomalaisilla. Silti pitää näitä etelän siestaukkoja ja akkoja olla tukemassa, että voivat istua rantabaarissa siemailemassa hienoja viinejään, sekä osoitella sormella pohjoismaiden tyhmyyttä.

        Suomalaisen pitää kerätä rahaa niille yli kahdenkymmenen pakkasasteen ulkotyömailta ja käynnistellä autojaan lumen ja jään keskeltä, että he voivat vaatia susien suojelua. Poroista ja lampaista ei niin väliä puhumattakaan muista kotieläimistä.

        Esimerkiksi tässä viimeisimmässä tappiossa olisi ollut erinomainen neuvotteluasema: Päätöksen piti olla yksimielinen. Siinä olisi pienikin maa voinut puristaa EU:ta palleista, mutta ei meidän "erinomaisen kielitaitoiset, hyvät ja voimakkaat" neuvottelijat saaneet suutaan auki kun jälleen piti pelätä mitähän ne meistä ajattelisivat jos pitäisimme puoliamme. Tulos on jo nähtävissä, vanhukset ja sairaatkin pitää viimeisillä voimillaan patistaa töihin että saamme rahamme riittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Sinäkö se pöhveli nyt oletkin se säälittävä työnvieroksuja ja lusmuilija jota ei minkäänlainen työnteko ole koskaan mitenkään edes kiinnostanut? :- ))”

        Valehtelet! Työurani on pitempi kuin itselläsi!

        ”Suomelle tämä Suomen EU-jäsenyys on nyt vain täysin todistetusti tullut todella kalliiksi.”

        Et ole vain pystynyt sitä koskaan todistamaan!

        Se on selkeä valheellinen väittämä!

        "Valehtelet! Työurani on pitempi kuin itselläsi!"

        Mitä sekoilet. Ethän sinä nyt ole ollut päivääkään missään töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valehtelet! Työurani on pitempi kuin itselläsi!"

        Mitä sekoilet. Ethän sinä nyt ole ollut päivääkään missään töissä.

        Todellisuudentajusi on pahasti heikentynyt!? Yleinen pulma stallareilla:-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi tässä viimeisimmässä tappiossa olisi ollut erinomainen neuvotteluasema: Päätöksen piti olla yksimielinen. Siinä olisi pienikin maa voinut puristaa EU:ta palleista, mutta ei meidän "erinomaisen kielitaitoiset, hyvät ja voimakkaat" neuvottelijat saaneet suutaan auki kun jälleen piti pelätä mitähän ne meistä ajattelisivat jos pitäisimme puoliamme. Tulos on jo nähtävissä, vanhukset ja sairaatkin pitää viimeisillä voimillaan patistaa töihin että saamme rahamme riittämään.

        ” Tulos on jo nähtävissä, vanhukset ja sairaatkin pitää viimeisillä voimillaan patistaa töihin että saamme rahamme riittämään.”

        Ei suinkaan vanhukset ja sairaat vaan nuoremmat ja turhat yhteiskunnan elätit! Ei sinullakaan elo mollaamalla elättäjämaatasi onnistu lopun ikää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudentajusi on pahasti heikentynyt!? Yleinen pulma stallareilla:-D

        Mutta minä nyt kumminkin olen aina pystynyt elättämään työtä tekemällä itseni ja perheeni.

        Toisin kuin sinä.


    • Anonyymi

      Suomalaisten etenemistä Amerikassa hankaloitti kielitaidon puute.
      Indoeurooppalaiset kielet ovat ovat lähellä toisiaan, kun suomenkieli kuuluu eri kieliryhmään eli suomalais-ugrilaisiin.

      • Anonyymi

        Turha taas yleistää! Jotkut oppii vieraita kieliä helposti ja toiset ei! Jos asuu maassa niin taatusti oppii ajan kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha taas yleistää! Jotkut oppii vieraita kieliä helposti ja toiset ei! Jos asuu maassa niin taatusti oppii ajan kanssa!

        Vikana vain on se, että suomalainen vaikenee monella kielellä. Kyse on kyvystä ajaa omaa etuaan. Sitä suomalaisilla ei ole vaikka työkalut siihen olisivatkin. Muutama harva valopilkku on: Sodat ja Nokia. Nekin molemmat päättyvät tappioon, anteeksi torjuntavoittoon, sangen pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikana vain on se, että suomalainen vaikenee monella kielellä. Kyse on kyvystä ajaa omaa etuaan. Sitä suomalaisilla ei ole vaikka työkalut siihen olisivatkin. Muutama harva valopilkku on: Sodat ja Nokia. Nekin molemmat päättyvät tappioon, anteeksi torjuntavoittoon, sangen pian.

        Yleistät taas entiseen tapaasi! Eiole vain yhtä tyyppiä suomalaista!

        ” Vikana vain on se, että suomalainen vaikenee monella kielellä. ”

        Vain jotkut eikä heitä mihinkään lähetetä! Kotonasi sinäkin olet.

        ”Kyse on kyvystä ajaa omaa etuaan. Sitä suomalaisilla ei ole vaikka työkalut siihen olisivatkin. ”

        Osa osaa tuon taidon vallan mainiosti ja juuri heitä käytetään!

        ”Muutama harva valopilkku on: Sodat ja Nokia. Nekin molemmat päättyvät tappioon, anteeksi torjuntavoittoon, sangen pian.”

        Nokian kehitystoiminta ei riittänyt kun vastassa oli maailman jättifirmat!

        Sodista selvisimme vapaana ja itsenäisenä vaikka vastassa oli suurvalta! Aika on tasannut siinäkin puntit! Me jatkamme ja sinun ’suurvaltasi’ romahti 1991!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistät taas entiseen tapaasi! Eiole vain yhtä tyyppiä suomalaista!

        ” Vikana vain on se, että suomalainen vaikenee monella kielellä. ”

        Vain jotkut eikä heitä mihinkään lähetetä! Kotonasi sinäkin olet.

        ”Kyse on kyvystä ajaa omaa etuaan. Sitä suomalaisilla ei ole vaikka työkalut siihen olisivatkin. ”

        Osa osaa tuon taidon vallan mainiosti ja juuri heitä käytetään!

        ”Muutama harva valopilkku on: Sodat ja Nokia. Nekin molemmat päättyvät tappioon, anteeksi torjuntavoittoon, sangen pian.”

        Nokian kehitystoiminta ei riittänyt kun vastassa oli maailman jättifirmat!

        Sodista selvisimme vapaana ja itsenäisenä vaikka vastassa oli suurvalta! Aika on tasannut siinäkin puntit! Me jatkamme ja sinun ’suurvaltasi’ romahti 1991!

        Nokia itse *oli* maailman jättifirma, suomalaiset johtajat estivät kehitystoiminnan tai pikemminkin sen hyödyntämisen.
        Jatkosodan rauhanneuvottelut paljastivat oikein hyvin suomalaisen alistuvan luonteenlaadun. Ensinnäkin neuvottelijaksi lähetettiin valmiiksi neuvostomyönteinen ja hyvää vauhtia dementoituva P-kivi joka hölötti neuvotteluasemat jo etukäteen vastapuolelle. Ei edes yritetty vivuttaa sillä faktalla että N-liiton eteneminen oli torjuttu, aseissa oli koko sodanajan miesvahvin armeija ja vastustajalla oli jo ensisijaisena intressinä saada Berliini ennen länsiliittoutuneita. Taas, ja silloinkin, vain alistuimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia itse *oli* maailman jättifirma, suomalaiset johtajat estivät kehitystoiminnan tai pikemminkin sen hyödyntämisen.
        Jatkosodan rauhanneuvottelut paljastivat oikein hyvin suomalaisen alistuvan luonteenlaadun. Ensinnäkin neuvottelijaksi lähetettiin valmiiksi neuvostomyönteinen ja hyvää vauhtia dementoituva P-kivi joka hölötti neuvotteluasemat jo etukäteen vastapuolelle. Ei edes yritetty vivuttaa sillä faktalla että N-liiton eteneminen oli torjuttu, aseissa oli koko sodanajan miesvahvin armeija ja vastustajalla oli jo ensisijaisena intressinä saada Berliini ennen länsiliittoutuneita. Taas, ja silloinkin, vain alistuimme.

        ” Nokia itse *oli* maailman jättifirma, suomalaiset johtajat estivät kehitystoiminnan tai pikemminkin sen hyödyntämisen.”

        Eivät estäneet! Nokian käyttäjäliittymä vain oli heikompi kuin muiden!

        ”Jatkosodan rauhanneuvottelut paljastivat oikein hyvin suomalaisen alistuvan luonteenlaadun. Ensinnäkin neuvottelijaksi lähetettiin valmiiksi neuvostomyönteinen ja hyvää vauhtia dementoituva P-kivi joka hölötti neuvotteluasemat jo etukäteen vastapuolelle. ”

        Päinvastoin! Paasikivi pysyi tiukkana ja pani Molon konttaamaan pöydän alta!

        ”Ei edes yritetty vivuttaa sillä faktalla että N-liiton eteneminen oli torjuttu, aseissa oli koko sodanajan miesvahvin armeija ja vastustajalla oli jo ensisijaisena intressinä saada Berliini ennen länsiliittoutuneita. ”

        Oli siitä puhetta, että teillä on paska armeija!

        ”Taas, ja silloinkin, vain alistuimme.”

        Ei toki! Stalin palasi neuvotteluista kalpeana ja järkyttyneenä! Toinen puntti oli vielä märkä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Nokia itse *oli* maailman jättifirma, suomalaiset johtajat estivät kehitystoiminnan tai pikemminkin sen hyödyntämisen.”

        Eivät estäneet! Nokian käyttäjäliittymä vain oli heikompi kuin muiden!

        ”Jatkosodan rauhanneuvottelut paljastivat oikein hyvin suomalaisen alistuvan luonteenlaadun. Ensinnäkin neuvottelijaksi lähetettiin valmiiksi neuvostomyönteinen ja hyvää vauhtia dementoituva P-kivi joka hölötti neuvotteluasemat jo etukäteen vastapuolelle. ”

        Päinvastoin! Paasikivi pysyi tiukkana ja pani Molon konttaamaan pöydän alta!

        ”Ei edes yritetty vivuttaa sillä faktalla että N-liiton eteneminen oli torjuttu, aseissa oli koko sodanajan miesvahvin armeija ja vastustajalla oli jo ensisijaisena intressinä saada Berliini ennen länsiliittoutuneita. ”

        Oli siitä puhetta, että teillä on paska armeija!

        ”Taas, ja silloinkin, vain alistuimme.”

        Ei toki! Stalin palasi neuvotteluista kalpeana ja järkyttyneenä! Toinen puntti oli vielä märkä!

        "Nokian käyttäjäliittymä vain oli heikompi kuin muiden!" Niin oli kun kosketusnäyttö ei suomalaisille johtajille kelvannut vaikka sitä tarjottiin. "Me luotamme näppäimiin" julisti kännykkädivisioonan johtaja.
        Molotovin ja Stalinin alennustila realisoitui Suomen yli 10% maa-alueiden menetyksessä, mukaan lukien Suomen toiseksi suurin kaupunki, yli 100 000 parhaassa työiässään olevan miehen kuolemisessa tai vammautumisessa ja 8 vuoden BKT:n ilmaiseksi pois antamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nokian käyttäjäliittymä vain oli heikompi kuin muiden!" Niin oli kun kosketusnäyttö ei suomalaisille johtajille kelvannut vaikka sitä tarjottiin. "Me luotamme näppäimiin" julisti kännykkädivisioonan johtaja.
        Molotovin ja Stalinin alennustila realisoitui Suomen yli 10% maa-alueiden menetyksessä, mukaan lukien Suomen toiseksi suurin kaupunki, yli 100 000 parhaassa työiässään olevan miehen kuolemisessa tai vammautumisessa ja 8 vuoden BKT:n ilmaiseksi pois antamisessa.

        ” Molotovin ja Stalinin alennustila realisoitui Suomen yli 10% maa-alueiden menetyksessä, mukaan lukien Suomen toiseksi suurin kaupunki, yli 100 000 parhaassa työiässään olevan miehen kuolemisessa tai vammautumisessa ja 8 vuoden BKT:n ilmaiseksi pois antamisessa.”

        Se oli laiha lohtu tavoitteisiin nähden kun maa piti vallata ja sovjetisoida! Nyt neukku kärsi jättitappiot vaikkei Stalin niistä piitannut, mutta ikäluokkien vääristymät vaikuttivat suuresti maan tulevaan romahdukseen 1991!

        Lisäksi neuvotteluissa soi jo Stalinin korvissa etiäisenä, että äijäpaha... kuka mulahtaa kusilammikkoon 1953!? Se veti ukon apeaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Molotovin ja Stalinin alennustila realisoitui Suomen yli 10% maa-alueiden menetyksessä, mukaan lukien Suomen toiseksi suurin kaupunki, yli 100 000 parhaassa työiässään olevan miehen kuolemisessa tai vammautumisessa ja 8 vuoden BKT:n ilmaiseksi pois antamisessa.”

        Se oli laiha lohtu tavoitteisiin nähden kun maa piti vallata ja sovjetisoida! Nyt neukku kärsi jättitappiot vaikkei Stalin niistä piitannut, mutta ikäluokkien vääristymät vaikuttivat suuresti maan tulevaan romahdukseen 1991!

        Lisäksi neuvotteluissa soi jo Stalinin korvissa etiäisenä, että äijäpaha... kuka mulahtaa kusilammikkoon 1953!? Se veti ukon apeaksi!

        Eli sama kuin tappelussa toteaisit että oikeastaan torjuntavoitit kirkkaasti kun sait turpiin ainoastaan siten että tuli vasemman puoleinen aivovamma jonka seurauksena oikea puolesi halvaantui.
        Kuka mitenkin lähtee, sitä ei voi tietää eikä sen suhteen viitsisi vitsiä veistää, jollain lailla se kuitenkin tapahtuu ja voi vielä osua omaan nilkkaan. Onnea heille jos siististi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sama kuin tappelussa toteaisit että oikeastaan torjuntavoitit kirkkaasti kun sait turpiin ainoastaan siten että tuli vasemman puoleinen aivovamma jonka seurauksena oikea puolesi halvaantui.
        Kuka mitenkin lähtee, sitä ei voi tietää eikä sen suhteen viitsisi vitsiä veistää, jollain lailla se kuitenkin tapahtuu ja voi vielä osua omaan nilkkaan. Onnea heille jos siististi.

        Tavoitteisiinsa nähden Molo ja Stalin saivat kahdesti pahasti turpiinsa!

        Jos tykkäätvertauskuvista niin he himoitsivat Marilyn Monroen näköistä Suomi-neitoa ja saivat vain tilalle Nadeza Krupskajan näköisen paimentytön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sama kuin tappelussa toteaisit että oikeastaan torjuntavoitit kirkkaasti kun sait turpiin ainoastaan siten että tuli vasemman puoleinen aivovamma jonka seurauksena oikea puolesi halvaantui.
        Kuka mitenkin lähtee, sitä ei voi tietää eikä sen suhteen viitsisi vitsiä veistää, jollain lailla se kuitenkin tapahtuu ja voi vielä osua omaan nilkkaan. Onnea heille jos siististi.

        Tai sama kuin lähtisi Saksaan ja toivoisi menestyvänsä, mutta joutuisi palaamaan täydellisen mahalaskun jälkeen? Syy ei tietenkään ole omassa osaamisessa vaan nimenomaan Saksassa maana, joka ei ymmärrä neroja?


    • Anonyymi

      Kotkaa sanotaan savolaisten Amerikaksi. Aloitekykyisimmät pääsivät sinne saakka.

    • Anonyymi

      Tai Pietaria Suomeen kohdistuvan trollauksen keitaaksi!

    • Anonyymi

      Ostakaa Väinö Hooverin kodinkoneita.

    • Anonyymi

      Monen USAn pressan juuret ovat Irlannissa, kuten Kennedy ja olisiko myös Trump.

      • Anonyymi

        Trumppi on sakemanni - ja sen huomaa. Reagan ja Nixon irkkuja.


    • Anonyymi

      Suomen menestystä on peilattava sitä taustaa vasten että sillä naapurina feodaalis-barbaarinen Venäjä. Sontatunkion vierellä on pakko asua eikä se oli Suomen vika jos sieltä suunnalta pörrää joskus kakkakärpästä.

    • Minulle suurimpia sankareitani ovat aina olleet maanläheiset kansanmiehet, rehelliset, ahkerat, reilut ja kyvykkäät. Mainetta ja omaisuutta puolestaan niittävät Rockefellerien ja Gatesien kaltaiset ahneet huijarit, jotka myisivät voitosta oman äitinsäkin, jos nyt joku sellaisesta tarjouksen tekisi.

      Vähemmälläkin tulee toimeen, eikä naapuriaan kannata tehdä kateelliseksi liialla pätemisellä. Nöyryys on hyve ja rehellisyydellä pääsee niin pitkälle kuin rehellisesti kannattaa mennä.

      • Anonyymi

        Ilman röyhkeitä ja ahneita ei maailma olisi näin kehittynyt. Jos esim USAn rautatieparonit olisivat pysäyttäneet radanrakennuksen jokaisen vastahakoisen maajussin peltotilkun laitaan, matkustettaisiin mantereen halki vieläkin vankkureilla.


    • Anonyymi

      Suomalaisten luonteenpiirre on nöyryys, ujous, hyväuskoisuus ja kyvyttömyys puolustaa omaa etuaan. Vielä nykyäänkin tullaan maailmalta aivan "loistavan hyvä" neuvottelutulos tai sopimus plakkarissa, ja aina me hävitään niissä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe