Miten saa helpoiten ulos jääneet ruostuneet grilli

Ttimon

pihdit ja -välineet kuntoon? vai heitänkö roskiin?

14

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Minä olen käyttänyt ritilöihin teräsharjaa, sen jälkeen pessyt ja kuivannut. Kuumentanutkin pesässä joskus.
      Pihtejä olen jynssännyt pata-patalla.

    • henrjii

      Cillit Bängillä

      • hempppavvn

        Tuo Cillit Bang onkin mystinen juttu. TV:ssä niin mainio aine tehokkuudessaan, mutta en usko että oikeessa elämässä, vai onko?


      • henrjii

        kyllä se, mutta ruosteeseen tarvitsee hiomapaperia, tai tuota k-koon hävittäjää


      • Citrushappo

        Sitruunahappo tepsii ruosteisiin välineisiin.


    • k-kk

      Pikku rälläkällä

      • eppu2

        Jos on enemmän, kuin pintaruostetta, itse heittäisin roskiin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Jos on enemmän, kuin pintaruostetta, itse heittäisin roskiin.

        Pikkasen epäilin et kyselijä on se pellin painon tierustelija, kuhan pulisee.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Pikkasen epäilin et kyselijä on se pellin painon tierustelija, kuhan pulisee.

        Jaa-a olisko noin.Mulla oli tuossa pihassa sellainen isohko grilli, joka oli tehty siitä, mistä ne lecaharkotkin.
        Ei se montaa vuotta kestänyt, kun alkoi murentua.
        Ensi kesänä tuonne alas tehdään vissiin tiilistä.


      • k-kk
        eppu2 kirjoitti:

        Jaa-a olisko noin.Mulla oli tuossa pihassa sellainen isohko grilli, joka oli tehty siitä, mistä ne lecaharkotkin.
        Ei se montaa vuotta kestänyt, kun alkoi murentua.
        Ensi kesänä tuonne alas tehdään vissiin tiilistä.

        Tulen kestävistä punasista saa nätin ja kestävän ,niit voi ilman laastiakin ladoskella.
        Mullakin oli paljon suunitelmia ton pihan suhteen mut taitaa jäärä tekemättä.


      • eppu2
        k-kk kirjoitti:

        Tulen kestävistä punasista saa nätin ja kestävän ,niit voi ilman laastiakin ladoskella.
        Mullakin oli paljon suunitelmia ton pihan suhteen mut taitaa jäärä tekemättä.

        Joo, niitä on jo pino tuolla pirtin vieressä. Vähän semmosta keittolevyäkin aateltu, mutta, kun on noita hommia aina viimekesäaikoina ollut. Tiedä, missä vaiheessa keretään.


    • Ilmainen.ohje

      Uskokaa tai älkää, puhdistus on helppoa. Pakkaamalla ne jätesäkkiin ja viemällä kaatopaikalle. Eihän suomalaisille pihoille tarkoitetut makkaroiden kärvennys pöntöt ole kuin kesän mittaisia, koska niitä ei osata hoitaa ja huoltaa vaan jätetään luonnon armoille.
      Suomalaisen tyhmän grillaajan kannattaa ostaa se halpa perus pallogrilli aina keväällä ja pistää se syksyllä jätteeksi.

    • AllTipTop

      Ei teräsharjaa grilliritilöille, ainoastaan messinkiä tai kuparia. All TipTop merkkinen aine, saa ostettua ainakin yleensä lähes kaikilta markkinoilta. Parempaa puhdistusainetta metallille, lasille, emalille ym kovahkoille pinnoille e ilöydy, niin jaa ja muoviastioillekin käy vallan mainiosti.

    • kokeilepa_kerrankin

      Coca Colalla lähtee ruoste, siihen ne pihdit vähäks aikaa ja sit cocikseen kastetulla rätillä hankaat....ei tarvii mitään myrkkyjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe