Kuukautiskysely!

AnastasiaZ

Haluan vertailla itseäni muihin naisiin ja olen utelias. Hassua, että joillain kuukautiset on niukat ja kestää vaan pari päivää, se olisi oikea unelma. Joku kärsii ankarista kk-kivuista, osa ei koskaan. Suomalaisella tytöllä kuukautiset saattaa alkaa jopa 10v. ja osalla vasta tyyliin 16v. Vastaa kyselyyni!
1.Minkä ikäisenä kuukautisesi alkoivat? Mikä oli ensireaktiosi?
2. Missä tilanteessa kuukautisesi alkoivat ja kenelle kerroit ensimmäisenä?
3. Antoiko äidin/siskon kuukautisten alkamisajankohta osviittaa omistasi vai onko eroavaisuutta paljon?
4.Mitä suojaa käytät pääsääntöisesti ja perustele?
5. Onko kuukautiset niukat, normaalin rajoissa vai oikeasti runsaat?
6.Montako päivää kestää?
7.Onko sinulla kuukautiskipuja, millä asteikolla?
8.Harrastatko seksiä kuukautisten aikana?
9.Minkä ikäisenä sait kattavaa infoa (esim. koulussa) kuukautisista? Mitä ajattelet niistä osana naisen elämää juuri nyt?
10.Alaikäisenä ostitko itse omat kuukautissuojasi?
ekstrakysymys: Noloin kuukautistapahtuma elämässäsi? (Jota et enää ota niin vakavissasi?)

9

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä16v

      1. Alkoi 14 v ja olen nyt siis 16v ja olin tosi innoissani alussa kun alko.

      2.kotona alkoi muistaakseni ja en kertonu kellekkää sillee ku ei siinä oo mitää kerrottavaa silleen, enkä kyllä salaillukkaa asiaa. Mutsi huomas vaa jossai vaihees.

      3.no koko perheellä alkoi siinä 14-15

      4.tamponia. koska se on jotankii helpoin ja on ällöttävää käyttää jotain sitetä :p
      melkein ku vaippa ois.


      5.vaihtelee normaaleista runsaisiin.
      Yleensä aika normit.



      6. 4-5 päivää

      7.välillä on tooosi kivuliaat menkat mut yleesä ei oo nii kipeet . Et sattuu ala selkään ja vatsaan .

      8.hyi en

      9.koulussa joo ja kavereilta aika hyvin ku kaikilla alkanu jo joskus 11 -14 v nii ja ööm no ainahan se vituttaa mutta on niihin jo tottunu!

      10.No välillä ostin ite ja välillä äiti osti kaappiin. Ja nykyään ostan itse.


      Mulla ei taija olla mitää noloo sattunu :D ei tuu nut mieleen ainakaa !

      • siteiseimitäävikaa

        Voipa hyvin olla,että joudut joskus vielä käyttämään siteitäkin.Eipä ole koskaan tullut mieleen verrata siteitä vaippoihin.


      • hyisiteet
        siteiseimitäävikaa kirjoitti:

        Voipa hyvin olla,että joudut joskus vielä käyttämään siteitäkin.Eipä ole koskaan tullut mieleen verrata siteitä vaippoihin.

        No voi olla mut siteet .... siis hyi helvetti semmone vaippa verinee hinkkaa siu pillus menkkojen ajan xdcd hyivittu ei huvita lähtee kävelee tonne sillee rt tuntuu et ois oikeest vaipat housuis ja veret hinkkaa römpsää mut eihä siinä :Dd


    • nyt_41_vee

      1. 13 v. Olin järkyttynyt ja epävarma

      2. Taisi olla kesäloman loppua ennen yläasteen alkua. Äidille kerroin.

      3. Enpä ollut asioista jutelut kenenkään kanssa.

      4. Kuukuppia. Helppo aikuisen allergisen naisen kuukautussuoja.

      5. Normaalit.

      6. 3 pv. Mutta voi olla lisäksi tiputtelua vuodon loppumisen jälkeen, jota en laske mukaan. Eli joskus voi tiputella vielä viikko menkkojen alusta satunnaisesti.

      7. Eipä kauheasti. Vähemmän varmaan sattuu kuin verikokeen otto.

      8. Joskus. En yleensä runsaimpana vuotopäivänä (ei tunnu miltään, liian liukasta).

      9. En muista. Siitä on niin kauan. Itselleni naiseksi kasvaminen oli vaikeaa. Olin pieni rääpäle, ja minulla oli syömishäiriöjakso yläasteella. Vasta aikuisena olen hyväksynyt naiseuteni, ja kuukautisetkin ovat luonnollinen osa elämää, eivät haitta.

      10. Ostin. Käytin silloin siteitä, tosin kokeilin tamppooneitakin.

    • 18v

      1.Minkä ikäisenä kuukautisesi alkoivat? Mikä oli ensireaktiosi?
      - alkoi kun olin vähän alle 13v. Ensireaktio ei ollut mikään erityinen, lähinnä eka ajatus oli että "jaahas, että tämmöistä"

      2. Missä tilanteessa kuukautisesi alkoivat ja kenelle kerroit ensimmäisenä?
      - koulussa alkoi tiputtelu, kotona sitten illemmalla runsaammin. Äidille ensin kerroin.

      3. Antoiko äidin/siskon kuukautisten alkamisajankohta osviittaa omistasi vai onko eroavaisuutta paljon?
      - äidillä alkoi 12-vuotiaana joten saman ikäisenä.

      4.Mitä suojaa käytät pääsääntöisesti ja perustele?
      - side, koska jos käytän tamppoonia niin en saa ajatusta pois siitä että se on sisällä. Olen kyllä tamppoonia kokeillut. Ei ollut mun juttu, ehkä sitten joskus. Kuukautiskuppia olen harkinnut mutta juurikin tuo sama ongelma kuin tamponin käytössä, tulee vastaan.

      5. Onko kuukautiset niukat, normaalin rajoissa vai oikeasti runsaat?
      - kyllähän ne enemmän runsaan puoleiset on.

      6.Montako päivää kestää?
      - 5-7

      7.Onko sinulla kuukautiskipuja, millä asteikolla?
      - asteikolla 1-10 olisi 9.

      8.Harrastatko seksiä kuukautisten aikana?
      - en

      9.Minkä ikäisenä sait kattavaa infoa (esim. koulussa) kuukautisista? Mitä ajattelet niistä osana naisen elämää juuri nyt?
      - valistus alkoi jo viidennellä luokalla ja siitä puhuttiin kasiluokallakin vielä. Ja eihän kuukautisista kai kukaan pidä, mutta pakko sen kanssa on elää.

      10.Alaikäisenä ostitko itse omat kuukautissuojasi?
      - kerran kävin ostamassa, muuten ostettiin kun käytiin kerran viikossa kaupassa niin siinä samalla.

      ekstrakysymys: Noloin kuukautistapahtuma elämässäsi? (Jota et enää ota niin vakavissasi?)
      - ei sellaista onneksi ole :D

    • menkkalapsi

      1. 11.v ja säikähdin
      2. kuukautiset alkoi illalla kotona ja kerroin ekana kaverilleni
      3. Isosiskoni menkoista en tiedä ja äitin en myöskään
      4. siteellä koska en ajattele näin nuorena käyttää tamponia
      5. vähän riippuu mutta aika epäsäännölliset
      6. jotain alle viikon
      7. asteikolla 1-10 varmaa 10
      8. OLEN 12 VUOTIAS
      9. sain googlaamalla tietoa ja koulun terkkarilta
      10. olen alaikäinen ja äiti osti
      ekstrakysymys
      -kuukautiset alkoi elokuvissa

    • lexxxi

      1. 12-vuotiaana, ensireaktio oli semmone jes, tätä oonki oottanu (ei kyllä ikinä enää oo tommosta fiilistä niiden alkaessa xd)
      2. Olin kesälomalla himassa, menin vessaan ja huomasin et mun pikkareissa oli jotain ruskeenpunasta... kerroin mutsille
      3. Joo, mutsilla ja toisella siskolla alko 11-vuotiaana, mulla ja toisella siskolla taas 12 v.
      4. Tampoonia koska siteet on ällöttäviä, haisevia eikä jotenki toimi mulla... menee aina vuotoa housuihin. Lisäks niitä on jotenki tosi vaivalloista käyttää
      5. Veikkaisin että siinä normaalin ja runsaan rajoilla
      6. Liian kauan, 6-8 päivää
      7. Ei yhtään koskaan, oon The Lucky One :D
      8. No en, se ois aika sotkusta... kyllä mä kestän sen ajan ilmankin :D
      9. Joskus siinä 10-11 vuotiaanahan se valistus tais olla. Nykyään ne on ihan tavallinen, tosin vaivalloinen ja ärsyttävä osa mun elämää
      10. Oon 17 eli edelleen alaikänen :D mutta no vaihtelee, joskus ostan ite joskus ostaa mutsi
      ekstrakysymys: ei nyt oikee tuu mieleen mitää :D

    • lenkkaritjalkaanvaan

      1. Olin 11. Reaktio oli että "voi saatananvittu" xD
      2. Kotona ja äitille sanoin seuraava oli paras kaveri :)
      3. Toisella siskollani alkoi 9 vuotiaana ja toisella 14 vuotiaana ja äidillä 12 vuotiaana.
      4. Sidettä. En tunne tarvetta tamponiin. Olen kyllä sitäkin käyttänyt.
      5. Ihan normaalit on joo. Toisinaan myös niukat.
      6. Kestää 5-8 päivää :/
      7. Asteikolla 1-10 varmaan 5 joskus ei ollenkaan ;)
      8. Ei kiitos! Tulee sotkua!
      9. Noh viidennellä kai koulusta. Mutta minä tyttö olin kysynyt 6 vuotiaana kummini mieheltä että mikä on tamponi xD silloin sain kuulla mikä minua riivaa koko aikuis elämäni ajan:(
      10. Kävin toisinaan jos äiti oli töissä eikä kerennyt. Voi sitä kuumottelua kassalla :D
      11. Exstra: Kaverin luona alkoi... Piti kysyä lainaan sidettä.

    • tyttötäältä

      1.Minkä ikäisenä kuukautisesi alkoivat? Mikä oli ensireaktiosi?
      -alko 13v ja olin aika helpottunu mut vähä epävarma

      2. Missä tilanteessa kuukautisesi alkoivat ja kenelle kerroit ensimmäisenä?
      -alkoi kun meillä oli vieraita ja oli ilta. Kerroin seuraavana päivänä äidille.

      3. Antoiko äidin/siskon kuukautisten alkamisajankohta osviittaa omistasi vai onko eroavaisuutta paljon?
      -äidillä ja siskolla alko 14v mulla 13v.

      4.Mitä suojaa käytät pääsääntöisesti ja perustele?
      -käytän sidettä libressee ja alan kokeilemaan tamppoonia.

      5. Onko kuukautiset niukat, normaalin rajoissa vai oikeasti runsaat?
      -normaalit/aika runsaat.

      6.Montako päivää kestää?
      -n.5-7

      7.Onko sinulla kuukautiskipuja, millä asteikolla?
      -ei ole kipuja, jos tulee niin aika vähän.

      8.Harrastatko seksiä kuukautisten aikana?
      -en

      9.Minkä ikäisenä sait kattavaa infoa (esim. koulussa) kuukautisista? Mitä ajattelet niistä osana naisen elämää juuri nyt?
      -puhuttiin viidennellä luokalla ja sain tietoa Googlesta.

      10.Alaikäisenä ostitko itse omat kuukautissuojasi?
      -olen vieläkin alaikäinen ja äiti ostaa suojat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe