Paavali - synnin orja?

mistä_on_kysymys

Room. 7:15 "En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan." [Gal. 5:17]

119

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evaankelista

      Dramaattinen jae. Siinä Paavali, omasta kokemuksesta, tiedostaa, ettei voi lihassa synnille yhtään mitään. Se tunkee aina läpi. Siksi uskovalla on aina oltava taistelumieli eli hengen mieli syntiä vastaan. Sitä ei tule hyväksyä, vaikka sortuisi siihen joka päivä. Se hengen mieli Pyhässä hengessä tulee aina ja jokahetki voittaa sen lihan eli synnin mielen Jeesuksessa Kristuksessa.

      Eli on suuri vahinko, että homoille sallitaan tämä synti ja synnin mieli, joka lihassa jyllää homojenkin kohdalla, kuten myös heteroiden kohdalla. Jokaisella ihmisellä on oma helmasynti, joka riivaa aina kuolinvuoteelle saakka. Tästä syystä Jeesus kehoittaa jatkuvaan, herkeämättömään valvontaan. Synti väijyy aina ovella eli "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

      Näinollen kristityllä ei ole oikeutta valehdella homoille ja näin johdattaa heitä sankoin joukoin kadotukseen väittämällä, ettei homoseksi olekaan syntiä. Kellekään ei tule antaa erivapautta tehdä syntiä, koska hänet näin jätetään pelastuksen ulkopuolelle. Jokaiselle ihmiselle tulee julistaa synti synniksi ja näin suodaan hänelle mahdollisuus pelastua uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tässä uskossaan sitten elää elämäänsä Herramme hyväksi toimien. Amen

      • Paavali saattoi olla mieleltään sekava. Hän toisaalta oli omasta mielestään niin pyhä, että tulee lopulta tuomitsemaan maailman.


      • Ei ole oikein sanoa synniksi semmoista, mikä ei sitä ole. Ja estää siten toisten Jumalan valtakuntaan mukaan ottaminen. Myllynkiveä voisi joku tarjota siitä syystä.

        Paavalilla varmaan paha morkkis, kun oli ennen vainonnut ja tappanut kristittyjä. Ja kukapa hänet siitä pelasti? Itse toivon enempi lepoa Hänessä. Ja luottamus Jumalan rakkauteen ja armoon on kelpo ohje. Kysehän on hengen hedelmästä eikä itse puristetusta hiestä.


      • ymmärrystä kirjoitti:

        Ei ole oikein sanoa synniksi semmoista, mikä ei sitä ole. Ja estää siten toisten Jumalan valtakuntaan mukaan ottaminen. Myllynkiveä voisi joku tarjota siitä syystä.

        Paavalilla varmaan paha morkkis, kun oli ennen vainonnut ja tappanut kristittyjä. Ja kukapa hänet siitä pelasti? Itse toivon enempi lepoa Hänessä. Ja luottamus Jumalan rakkauteen ja armoon on kelpo ohje. Kysehän on hengen hedelmästä eikä itse puristetusta hiestä.

        Kyse on valintojen tekemisestä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Kyse on valintojen tekemisestä.

        Sinun valinta? Olet valinnut tehdä sitä mikä ei vie sinua taivastielle.

        Tee uusi valinta. Yritä edes.


      • torre12 kirjoitti:

        Sinun valinta? Olet valinnut tehdä sitä mikä ei vie sinua taivastielle.

        Tee uusi valinta. Yritä edes.

        Minä yritänkin joka päivä - milloin paremmin milloin huonommin.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Minä yritänkin joka päivä - milloin paremmin milloin huonommin.

        Olet kertonut, ettet muuta yritä elämäsi aikana kuin saada homot synnintuntoon.


      • revontuletta
        pertsa2012 kirjoitti:

        Minä yritänkin joka päivä - milloin paremmin milloin huonommin.

        Niin minäkin.


      • revontuletta kirjoitti:

        Niin minäkin.

        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.


      • torre12 kirjoitti:

        Olet kertonut, ettet muuta yritä elämäsi aikana kuin saada homot synnintuntoon.

        Yritän pelastaa edes joitain teistä kadotustuomiolta ja sen tunnen omaksi tehtäväkseni.


      • revontuletta
        pertsa2012 kirjoitti:

        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.

        Amen, Pertsa.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Yritän pelastaa edes joitain teistä kadotustuomiolta ja sen tunnen omaksi tehtäväkseni.

        Valehtelet. Sinä vihaat homoja, et suinkaan välitä heistä mitään. Siksi et saa koskaan ainuttakaan homoa "pelastettua". Sinua näkyy ymmärtävän vain saman mieliset.


      • torre12 kirjoitti:

        Valehtelet. Sinä vihaat homoja, et suinkaan välitä heistä mitään. Siksi et saa koskaan ainuttakaan homoa "pelastettua". Sinua näkyy ymmärtävän vain saman mieliset.

        Se on meidän Herramme ,joka pelastaa enkä suinkaan minä,joka yritän vain tuoda sen sanoman esiin mahdollisimman jykevästi.Jos joku haluaa kuunnella lyyrisiä esityksiä niin neuvon kääntymään "PAPITARTEN" puoleen , sillä he ovat aina valmiit valehtelemaan sinulle silmät korvat täyteen.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Se on meidän Herramme ,joka pelastaa enkä suinkaan minä,joka yritän vain tuoda sen sanoman esiin mahdollisimman jykevästi.Jos joku haluaa kuunnella lyyrisiä esityksiä niin neuvon kääntymään "PAPITARTEN" puoleen , sillä he ovat aina valmiit valehtelemaan sinulle silmät korvat täyteen.

        "Yritän pelastaa" . Olet sekoillut viime aikoina oikein urakalla.

        Sanoit hiljattain, että Jeesus on poistanut kuolemanrangaistukset, mutta olet siitä huolimatta korostanut ISOILLA kirjaimille miesten kanssa makaavien miesten surmaamiskäskyä.

        Joko olet oppinut, että tuo käsky ei kiellä olemasta homo, biseksuaalinen eikä ukkomies, vaikka heissä kaikissa on miesten kanssa makaavia miehiä?

        Eli sanon näin: niin kauan kun et saa sanottua asioita järkevästi, niin ei niillä ole mitään painoarvoa ainakaan minulle. Nimittäin valehtelet sekä homoista, biseksuaalista ja ukkomiehistä.


      • torre12 kirjoitti:

        "Yritän pelastaa" . Olet sekoillut viime aikoina oikein urakalla.

        Sanoit hiljattain, että Jeesus on poistanut kuolemanrangaistukset, mutta olet siitä huolimatta korostanut ISOILLA kirjaimille miesten kanssa makaavien miesten surmaamiskäskyä.

        Joko olet oppinut, että tuo käsky ei kiellä olemasta homo, biseksuaalinen eikä ukkomies, vaikka heissä kaikissa on miesten kanssa makaavia miehiä?

        Eli sanon näin: niin kauan kun et saa sanottua asioita järkevästi, niin ei niillä ole mitään painoarvoa ainakaan minulle. Nimittäin valehtelet sekä homoista, biseksuaalista ja ukkomiehistä.

        "Sanoit hiljattain, että Jeesus on poistanut kuolemanrangaistukset, mutta olet siitä huolimatta korostanut ISOILLA kirjaimille miesten kanssa makaavien miesten surmaamiskäskyä."
        Ei kirjoituksista ole hävinnyt tavuakaan vaan Jumala pistää rangaistukset/tuomiot täytäntöön aikojen lopulla viimeisellä tuomiolla.Vanha liitto on vaihtunut uuteen.
        Hebrealaiskirje :
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • ujnhrf
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Sanoit hiljattain, että Jeesus on poistanut kuolemanrangaistukset, mutta olet siitä huolimatta korostanut ISOILLA kirjaimille miesten kanssa makaavien miesten surmaamiskäskyä."
        Ei kirjoituksista ole hävinnyt tavuakaan vaan Jumala pistää rangaistukset/tuomiot täytäntöön aikojen lopulla viimeisellä tuomiolla.Vanha liitto on vaihtunut uuteen.
        Hebrealaiskirje :
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        "Hebrealaiskirje : 8:10" on herran sanaa!

        Jeesus käski opetuslapsiensa saarnata Hänen opettamaa evankelumia.
        Sitä ei ole kirjoitetussa muodossa koskaan ollutkaan mutta rikkollinen kristinusko on omia paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa saatanaa palveliva yritäneet kasata.
        Joten kannattee ottaa suurella varauksella KAIKKI raamatun opit.
        MUTTA
        Jeesus lähetti omilleen; valituile Pyhän Hengen ja sen saaneilla on oikeaa tietoa.
        mutta
        valkoisina enkeleinä esiintyviä pikku piruja on ja ne eksyttävät monia ja heistä Jeesus on varoittanut....

        Huom!
        Se pyhä henki josta rikollisen kristinuskossa hehkutetaan ei ole Jumalasta vaan saatanasta. Sen pyhän hengen mukaan oppejaan kirjoittavat raamatun väärentäjät saa "älä tee huorin" muuttumaan "älä tee aviorikosta" käskyksi jolla on ihan toinen merkitys ja samalla eksyttää ei aviossa olevia nus simaan itsensä helevettiin.

        Tätä ei rippikouluissakaan opeteta lapsille kun heistä koulutetaan rikollisen kristinuskon uskontunnustuksen kaltaisia ammatti eksyttäjien toimesta.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Sanoit hiljattain, että Jeesus on poistanut kuolemanrangaistukset, mutta olet siitä huolimatta korostanut ISOILLA kirjaimille miesten kanssa makaavien miesten surmaamiskäskyä."
        Ei kirjoituksista ole hävinnyt tavuakaan vaan Jumala pistää rangaistukset/tuomiot täytäntöön aikojen lopulla viimeisellä tuomiolla.Vanha liitto on vaihtunut uuteen.
        Hebrealaiskirje :
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Olet yksi sekopää!

        Tuo laittamasi Hebr. kertoo Israelin heimon kanssa tehdystä liitosta. "Lakini" on pantu heidän sydämiinsä.

        Etkä tajua omaa itseäsikään. Olet pitänyt koko ajan 3.Moos.18 kohtaa vain homoudesta kertovana. Se ei kerro muista kuin miesten kanssa makaavista miehistä, joita on homoissa, biseksuaalisissa ja ukkomiehissä.

        Muista Paavalia joka tulee tuomitsemaan maailman: valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.


    • evaankelista

      Lue Paavalin Roomalaiskirjeen luku 7.

    • mikä_synti

      Tulee lähinnä mieleen alkoholisti tai jonkin muun huumeen käyttäjä. Yrittää päästä riippuvuudestaan irti, mutta ei pääse. Mikä synti Paavalia riivasi?

      • perusjuttu

        Sama kuten jokaista ihmistä.


      • rikosihmisyyttävastaan

        Paavali oli syyllistynyt kristittyjen joukkomurhaan ja Israelin ja muidenkin sivistysvaltioiden nykylakien mukaan hänen paikkansa olisi elinkautisessa vankeudessa tai hänet olisi teloitettu tai suljettu mielisairaalaan. Silloin 2 000 vuotta sitten hän sai roomalaislakien mukaan olla vapaa koska oli nuodattanut heidän lakejaan.


      • gayPaavali

        Paavali oli kaappihomo, joka joutui tukahduttamaan homoseksuaaliset taipumuksensa juutalaisen kulttuurin takia. Tämä selittää Paavalin homofobian ja naisvihan. Paavali ihannoi hellenismiä ja tunnetusti kreikkalaiset harrastivat homoilua ihan avoimesti ja olivat misogynisteja.


      • homottaja.hiljaa
        gayPaavali kirjoitti:

        Paavali oli kaappihomo, joka joutui tukahduttamaan homoseksuaaliset taipumuksensa juutalaisen kulttuurin takia. Tämä selittää Paavalin homofobian ja naisvihan. Paavali ihannoi hellenismiä ja tunnetusti kreikkalaiset harrastivat homoilua ihan avoimesti ja olivat misogynisteja.

        Onko teillä homoilla vitsauksena joku muukin tartuva tauti aidsin lisäksi? Nimittäin luulotauti, että kaikki muutkin ovat kaltaisianne iljetyksiä.


      • homottaja.hiljaa kirjoitti:

        Onko teillä homoilla vitsauksena joku muukin tartuva tauti aidsin lisäksi? Nimittäin luulotauti, että kaikki muutkin ovat kaltaisianne iljetyksiä.

        Niillä on peräpukamissa kestotulehdus ja ovat siksi vähän kärttyisiä.


      • iepss
        pertsa2012 kirjoitti:

        Niillä on peräpukamissa kestotulehdus ja ovat siksi vähän kärttyisiä.

        Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.


      • totuus.pitää.sanoa
        iepss kirjoitti:

        Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

        Ei pertsa kielellän kirjoita vaan ihan sormillaan kuten varmaan sinäkin.


      • totuus.pitää.sanoa kirjoitti:

        Ei pertsa kielellän kirjoita vaan ihan sormillaan kuten varmaan sinäkin.

        Jospa olisikin sanonut jonkin "totuuden", mutta pertsa tuttuun tapaansa kykeni taas vain ilkeilyyn. En itse edes havainnut, että kirjoittaja "GayPaavali" oli mitenkään kärttyisä.

        Itse olen jo nuoresta oppinut, että jos jotain sanoo (tai kirjoittaa), niin sen on oltava totuudellista, ei herjaavaa. Täällä olen kyllä oppinut "tavoille" itsekin.


      • kui22
        totuus.pitää.sanoa kirjoitti:

        Ei pertsa kielellän kirjoita vaan ihan sormillaan kuten varmaan sinäkin.

        Ajatteleekohan pertsa siis sormillaan, eli ei se mitään kun ei ääneen lausu -sopimattomia?


      • iepss kirjoitti:

        Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

        Etkö ymmärtänyt että yritin sanoa homojen olevan kuitenkin vähän arkoja Jumalan Sanan edessä eli siksi heidän pitää tunkea niitä "pukamiaan" joka väliin.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt että yritin sanoa homojen olevan kuitenkin vähän arkoja Jumalan Sanan edessä eli siksi heidän pitää tunkea niitä "pukamiaan" joka väliin.

        Voi sinua! Sinun "pukamasi" ovat sinun omia inhon tunteitasi. Ne eivät rakenna ketään.

        Olenko ollut "arka" Jumalan sanalle? Minähän toistan sitä joka välissä. Et ole enää ollenkaan järjissäsi.


    • evaankelista

      Paavalin elämä muuttui perusteellisesti kun kohtasi henkilökohtaisesti Jeesuksen. Jokainen ihmisen elämä muuttuu lopullisesti, kun kohtaa Jeesuksen. Jeesus lähetti Paavalin omaksi edustajakseen pakanoitten pariin kun Pietari oli lähetetty juutalaisten pariin. Paavali sai siinä Pyhän hengen ja näin Paavali toimi kuten Jeesus toimii tässä ajassa. Pyhä henki ohjasi Paavalin elämää ja sanomisia ja julistustyötä.

      • totisesti

        Amen


      • totisesti kirjoitti:

        Amen

        Mitähän tuumattaisiin, jos Paavali olisikin nyt vaikka Suomessa. Miten häneen yleisesti ottaen suhtauduttaisiin muuttuneessa ajassa ja paikassa?

        Paavali tosiaan sanoo, että sitä pahaa mitä hän ei tahdo, sitä hän tekee. Hyvää ei sano tekevänsä. Tämä kirjallisessa muodossa. Ei kovin hyvältä kuulosta.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        Mitähän tuumattaisiin, jos Paavali olisikin nyt vaikka Suomessa. Miten häneen yleisesti ottaen suhtauduttaisiin muuttuneessa ajassa ja paikassa?

        Paavali tosiaan sanoo, että sitä pahaa mitä hän ei tahdo, sitä hän tekee. Hyvää ei sano tekevänsä. Tämä kirjallisessa muodossa. Ei kovin hyvältä kuulosta.

        Paavali on rehellinen. Ei ihmisestä hyvää tee se, että kieltää pahat tekonsa Jumalan edessä.


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Paavali on rehellinen. Ei ihmisestä hyvää tee se, että kieltää pahat tekonsa Jumalan edessä.

        Tarkoitin Paavalia yleensä, että miten soveltuisi tähän aikaan; maailma on paljon muuttunut ihmisten mukana.

        Mutta mitä on ajateltava ihmisestä, joka ei kykene tekemään hyvää halustaan huolimatta? En itse osaa kehuakaan, vaikka rehellinen onkin.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        Tarkoitin Paavalia yleensä, että miten soveltuisi tähän aikaan; maailma on paljon muuttunut ihmisten mukana.

        Mutta mitä on ajateltava ihmisestä, joka ei kykene tekemään hyvää halustaan huolimatta? En itse osaa kehuakaan, vaikka rehellinen onkin.

        Ei ihminen ja maailma ole miksikään muuttunut. Ihan samat lainalaisuudet pätee edellen.


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Ei ihminen ja maailma ole miksikään muuttunut. Ihan samat lainalaisuudet pätee edellen.

        Tuli kuitenkin mieleen noita Paavalin luonteenpiirteitä.

        Hän oli raastamassa ja tuhoamassa kristittyjä. Hän riitautui porukassa, se jakaantui kahteen eri leiriin; ja niin tapahtui ensimmäinen meno eri lahkoihin. Hänessä on piikki lihassa. Hän sanoo tulevansa tuomitsemaan maailman. Hän luuli lopun jo tulevan ja antoi perin outoja käskyjä aviomiehille. Hän toivoo, että kaikki jäisivät naimattomiksi. Hän pitää naista kaikin tavoin alamaisena.

        Jotenkin tulee kuva miehestä, joka on riitaisa, väkivaltainen, antaa helposti periksi, luulee itsestään liikoja. kuvittelee kaikenlaista....

        Mutta on maailma muuttunut paljonkin; myös ihmiset. Ei ole niillä maillakaan enää kuolemantuomioita esimerkiksi, eikä orjia saa pitää laillisesti. Eikä nainen ole juurikaan alamainen. Jos me yhtäkkiä eläisimmekin UT:n aikaa siellä, niin takuulla olisi pienoinen järkytys.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        Tuli kuitenkin mieleen noita Paavalin luonteenpiirteitä.

        Hän oli raastamassa ja tuhoamassa kristittyjä. Hän riitautui porukassa, se jakaantui kahteen eri leiriin; ja niin tapahtui ensimmäinen meno eri lahkoihin. Hänessä on piikki lihassa. Hän sanoo tulevansa tuomitsemaan maailman. Hän luuli lopun jo tulevan ja antoi perin outoja käskyjä aviomiehille. Hän toivoo, että kaikki jäisivät naimattomiksi. Hän pitää naista kaikin tavoin alamaisena.

        Jotenkin tulee kuva miehestä, joka on riitaisa, väkivaltainen, antaa helposti periksi, luulee itsestään liikoja. kuvittelee kaikenlaista....

        Mutta on maailma muuttunut paljonkin; myös ihmiset. Ei ole niillä maillakaan enää kuolemantuomioita esimerkiksi, eikä orjia saa pitää laillisesti. Eikä nainen ole juurikaan alamainen. Jos me yhtäkkiä eläisimmekin UT:n aikaa siellä, niin takuulla olisi pienoinen järkytys.

        Ihan samanlaisia ihmisiä on nytkin. Kas kun jokainen ihminen on epätäydellinen. Siitä huolimatta Jeesus valitsi Paavalin julistamaan evankeliumia ja hyvinhän tuo hommansa hoiti.
        Ihan samanlaisia syntisiä ihmiset edelleenkin ovat eikä kukaan pelastu edelleenkään muuten kuin Jeesuksen tähden.


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Ihan samanlaisia ihmisiä on nytkin. Kas kun jokainen ihminen on epätäydellinen. Siitä huolimatta Jeesus valitsi Paavalin julistamaan evankeliumia ja hyvinhän tuo hommansa hoiti.
        Ihan samanlaisia syntisiä ihmiset edelleenkin ovat eikä kukaan pelastu edelleenkään muuten kuin Jeesuksen tähden.

        "Hyvinhän tuo hommansa hoiti".

        Jaa, saako olla Paavalin omin sanoin vähän eri mieltä". "Kaikki aasialaiset ovat kääntyneet minusta pois".

        Jos olisi paremmin hoitanut homman, niin aasialaiset olisivat pysyneet ja kristinusko olisi laajentunut. Mutta heille tuli myöhemmin islam, ja se on nyt teidän nurkissanne jo.

        Syntisiä ja pahaakin tekeviä on ollut ja on. Mutta silti hyvin moni asia on se verran toisella tavalla, että sekä Paavali että me kokisimme kulttuurishokin toistemme maissa ja ajassa.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        "Hyvinhän tuo hommansa hoiti".

        Jaa, saako olla Paavalin omin sanoin vähän eri mieltä". "Kaikki aasialaiset ovat kääntyneet minusta pois".

        Jos olisi paremmin hoitanut homman, niin aasialaiset olisivat pysyneet ja kristinusko olisi laajentunut. Mutta heille tuli myöhemmin islam, ja se on nyt teidän nurkissanne jo.

        Syntisiä ja pahaakin tekeviä on ollut ja on. Mutta silti hyvin moni asia on se verran toisella tavalla, että sekä Paavali että me kokisimme kulttuurishokin toistemme maissa ja ajassa.

        Paavali hoiti oman osuutensa hienosti ja toi kristinukson Eurooppaan ja vähäaasiaan nykyiseen Lähi-Itään ja Turkin alueelle. Paavali ei suinkaan ollut ainoa apostoli. Jokainen apostoli on tehnyt tehtävänsä ja evankeliumin vastaanottaminen on jokaisen kuulijan oma asia ei apostilien tehtävä.
        Evankeliumi on sama silloin ja nyt sitä on vietävä kaikille kansoille kaikissa olosuhteissa kuten Jeesus käski.


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Paavali hoiti oman osuutensa hienosti ja toi kristinukson Eurooppaan ja vähäaasiaan nykyiseen Lähi-Itään ja Turkin alueelle. Paavali ei suinkaan ollut ainoa apostoli. Jokainen apostoli on tehnyt tehtävänsä ja evankeliumin vastaanottaminen on jokaisen kuulijan oma asia ei apostilien tehtävä.
        Evankeliumi on sama silloin ja nyt sitä on vietävä kaikille kansoille kaikissa olosuhteissa kuten Jeesus käski.

        Lähtisitkö , jos kiltisti pyydän, arabimaihin viemään evankeliumia nyt? Siellä on nyt huutava tarve evankeliumille.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        Lähtisitkö , jos kiltisti pyydän, arabimaihin viemään evankeliumia nyt? Siellä on nyt huutava tarve evankeliumille.

        Sinun pyynnöstäsi en tee mitään. Enkä lähtisi kenenkään pyynnöstä mutta tuen lähettejä siellä ja rahoitan arabiankielistä mediaevankeliontia. Se on minun evankeliointiani. Siellä tosiaan tulee muskimeita uskoon Jeesukseen sankoin joukoin.


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Sinun pyynnöstäsi en tee mitään. Enkä lähtisi kenenkään pyynnöstä mutta tuen lähettejä siellä ja rahoitan arabiankielistä mediaevankeliontia. Se on minun evankeliointiani. Siellä tosiaan tulee muskimeita uskoon Jeesukseen sankoin joukoin.

        "Sankoin joukoin". Tuo ei nykyvalossa kuulosta uskottavalta. Kyllä sinun panosta tarvitaan; mene. On kyse siitä, halutaanko islamista tulevan suurin uskonto, sitä nyt viirit osoittavat. Kaikkia tarvitaan. Muslimit pitää pelastaa ennen kuin on liian myöhäistä.

        Korjataan Paavalin jättämä aukko. Paavalin jälkeen noin 600 vuotta myöhemmin tuli islam; miksi he eivät voineet hyväksyä kristinuskoa?

        Jos et minun pyynnöstä tee mitään, niin tee edes Jeesuksen käskystä.


      • hoh-hoijaaa
        torre12 kirjoitti:

        "Sankoin joukoin". Tuo ei nykyvalossa kuulosta uskottavalta. Kyllä sinun panosta tarvitaan; mene. On kyse siitä, halutaanko islamista tulevan suurin uskonto, sitä nyt viirit osoittavat. Kaikkia tarvitaan. Muslimit pitää pelastaa ennen kuin on liian myöhäistä.

        Korjataan Paavalin jättämä aukko. Paavalin jälkeen noin 600 vuotta myöhemmin tuli islam; miksi he eivät voineet hyväksyä kristinuskoa?

        Jos et minun pyynnöstä tee mitään, niin tee edes Jeesuksen käskystä.

        Minä olen en verran hyvätuloine, että minusta on enemmän hyötyä lähettäjänä kuin lähtijänä. Joten mene sinä kokeilemaan kuinka kauan tepastelet siellä peppuasi keikuttaen homokaverisi kanssa :D


      • hoh-hoijaaa kirjoitti:

        Minä olen en verran hyvätuloine, että minusta on enemmän hyötyä lähettäjänä kuin lähtijänä. Joten mene sinä kokeilemaan kuinka kauan tepastelet siellä peppuasi keikuttaen homokaverisi kanssa :D

        Koska minä en keikuttele peppuani, kuten jokainen voi todeta, niin sinä voit mennä sinne arabiaan. Jeesus ei nimittäin pannut ehdoksi hyvätuloisuutta tai pepunheiluttelua. Evankelumia pitää tehdä tuloista riippumatta.

        Saatko sen käsitykseen, että hyvätuloisien ei tarvitse tehdä likaista työtä? Taidat olla pahasti Jeesuksen vastainen.


      • oiuy654

        evaankelista kirjoitti:
        "8.10.2015 15:46
        Paavalin elämä muuttui perusteellisesti kun kohtasi henkilökohtaisesti Jeesuksen. Jokainen ihmisen elämä muuttuu lopullisesti, kun kohtaa Jeesuksen. Jeesus lähetti Paavalin omaksi edustajakseen pakanoitten pariin kun Pietari oli lähetetty juutalaisten pariin. Paavali sai siinä Pyhän hengen ja näin Paavali toimi kuten Jeesus toimii tässä ajassa. Pyhä henki ohjasi Paavalin elämää ja sanomisia ja julistustyötä."

        LAITAN HIUKAN FAKTAA SOPASKAS KORISTEEKSI!

        Paavali ja Pietari vihasivat Jeesusta. Pietari kielsi Jeesuksen useaan otteeseen.
        Ja KRISTITTY Paavali oli yksi saatanaa palvellut rikollisen kristinuskon perustaja joka tapatti KRISTILLISIÄ Jeesuksen seuraajia:

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
        SIIS RIKOLLISELLA KRISTINUSKOLLA EI OLE JEESUKSEN PERUATAMIA SEURAKUNTIA VAAN.....
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        ....SAATANAA PALVELEVAN PAAVALILAIS-LUTERILAISUUDEN SEURAKUNTIA.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta JOTEN se sama saatana on edelleen rikollisen kristinuskon kristittyjen herra jumalienkin herra edelleenkin!

        Ja mitä tulee paavalin ja Jeesuksen kohtaamiseen niin SE ON JA PYSYY VALHEENA. Sen ilmeisesti keksi paavalin oppikunta.
        Tosin, kristilliset huomasivat paavalin olevan Juudaksen kaltainen petturi joka kavalsi kristittyjä ("meitä kristittyjä on aina vainottu" on vale vaan Jeesusta seuranneita kristillisä Paavalin johdolla vainottiin...) ja kun kristilliset saivat tietoon että paavali oli kavaltaja niin kivittivät paavalin melkein hengiltä, eivät tappaneet kun Laki, "älä tapa" piti kunnioittaman.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."
        Kivityksen jälkeen paavali sairasti epilepsiaa ja näki, suuruuden hulluna (uskonnollisten johtajien ammatti tauti) kaiken laisia näkyjä jotka kuuluvat epilepsiaan....

        Joten palvele saatanaa palvelevaa paavalias rehellisemmin sillä paavalikin, itsensä rikolliseksi tunnustaneena oli rehellisempi saatanaa palveleva kuin sinä.

        Ei pahalla, mutta hiukan totuutta esiin....


    • Ei synnin orja; jatkuvissa ja toistuvissa syntisissä tavoissa ja tottumuksissa elävä ja rypevä, mutta ihmisen luonto on luonnostaan syntinen, välillä sortuu tiedostaen tai tiedostamattaan syntiin.

      • näin.juuri

        Kyllä ja uskovan omatunto tunnustaa, että ihminen on syntinen.


      • evaankelista

        Niin uskovat olemme siinäkin mielessä etuoikeutettuja, että saamme kyllä Pyhän hengen huomautuksen välittömästi jos sorrumme syntiin. NImikristityt ja ateistit Jumala sallii heidän toteuttaa itseään ihan vapaasti, mikä tietenkin merkitsee käytäntöön sovellettuna sitä, että tekee pahaa itselleen ja lähimmäisilleen senkun kerkiää ilman varoituksen ääniä.


      • Näin se menee.


      • lkj123hgfd
        George_L kirjoitti:

        Näin se menee.

        Jumalasta ja ihmisyydestään luopunut uskovainen rikollinen on muka vain syntinen! Eksytetty niin uskomaan.
        Ihmisillä ei ole syntiä eikä perkeleen perisyntiä (kuten esim. lapsiakaste) vaan sitä on vain uskontunnustuksen saatanaa ja sen herra jumalia palvelevilla kuten uskontunnustus osoittaa:

        Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'(RIKOLLISIA)

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        kristittyjen herra saatanasta on uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä (RIKOLLISENA) elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään

        JOTEN
        PALVELKAA rikollisuudenne herraa ja sen herra jumalia niiden omilla nimillä ÄLKÄÄKÄ ESIINTYKÖ JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ kun ette ole heidän palveljoita ettekä heidän Lakia ja oppeja kunnioitta ettekä edes ihmisiä uskontunnustuksenne mukaan.


      • kui22
        evaankelista kirjoitti:

        Niin uskovat olemme siinäkin mielessä etuoikeutettuja, että saamme kyllä Pyhän hengen huomautuksen välittömästi jos sorrumme syntiin. NImikristityt ja ateistit Jumala sallii heidän toteuttaa itseään ihan vapaasti, mikä tietenkin merkitsee käytäntöön sovellettuna sitä, että tekee pahaa itselleen ja lähimmäisilleen senkun kerkiää ilman varoituksen ääniä.

        Siis, ajatteletko ihan oikeasti ja tosissasi olevanne hieman parempia, ylempää "kastia" siis te 'oikea'uskoiset?? No - se kyllä kuuluu ja näkyy. Kyllä se pyhä henki joka täällä puhuu monen näppiksen kautta, puhuu usein aivan mitä sattuu rumuuksia ja selityksiä laidasta laitaan.


      • lkj123hgfd kirjoitti:

        Jumalasta ja ihmisyydestään luopunut uskovainen rikollinen on muka vain syntinen! Eksytetty niin uskomaan.
        Ihmisillä ei ole syntiä eikä perkeleen perisyntiä (kuten esim. lapsiakaste) vaan sitä on vain uskontunnustuksen saatanaa ja sen herra jumalia palvelevilla kuten uskontunnustus osoittaa:

        Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'(RIKOLLISIA)

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        kristittyjen herra saatanasta on uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä (RIKOLLISENA) elämänsä loppuun asti.'

        Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään

        JOTEN
        PALVELKAA rikollisuudenne herraa ja sen herra jumalia niiden omilla nimillä ÄLKÄÄKÄ ESIINTYKÖ JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ kun ette ole heidän palveljoita ettekä heidän Lakia ja oppeja kunnioitta ettekä edes ihmisiä uskontunnustuksenne mukaan.

        Mitä höpötät?

        Kerroppa Miltä Jeesus ihmisen aivan ensisijaisesti pelastaa?

        Mitä on usko Jeesukseen? Mitä se tarkoittaa? Millaista se on?


      • kui22 kirjoitti:

        Siis, ajatteletko ihan oikeasti ja tosissasi olevanne hieman parempia, ylempää "kastia" siis te 'oikea'uskoiset?? No - se kyllä kuuluu ja näkyy. Kyllä se pyhä henki joka täällä puhuu monen näppiksen kautta, puhuu usein aivan mitä sattuu rumuuksia ja selityksiä laidasta laitaan.

        Kuka muka väitti olevansa "parempaa/ylempää kastia"?


      • ikjnht

        George_L kirjoitti;
        "10.10.2015 9:18
        Mitä höpötät?
        Kerroppa Miltä Jeesus ihmisen aivan ensisijaisesti pelastaa?
        Mitä on usko Jeesukseen? Mitä se tarkoittaa? Millaista se on?"

        kristittyjen rikollisen usko ei ole ihmisyydestä vaan saatanasta.
        Johan se kristinuskon; yksi perustajista, Paavalikin on teille tuonut julki!

        Tosin ymmärrän, että aivopesty uskontunnustuksen kaltainen ei sitä ymmärrä joten ei se ole ihmisten vika että uskossaan jotku luopuu paitsi Jumalastaan niin myös ihmisyydestään, järjestään ja ymmärryksen lahjastaan. Eihän muuten voi olla saatanaa ja herra jumalia jumalana palveleva!!!

        Jeesus sovitti syntiin pekotettujen synnit/rikokset.
        Ei sellaisten jotka tietoisesti omasta tahdostaan rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia.
        Tuo ei ilmeisesti ole sinunkaan kalloon mahtunut vaikka Jeesus itse on kieltänyt uskomasta ja varoittanut valkeuden enkeleinä esiintyvistä saatanan palvelijoista.

        Ei ihmiset uskontunnustuksen kaltaisia oppeja edes opeta vaan papisto on uskontunnustuksensa kaltainen ja pappislupauksensa mukaan EIVÄT SAA JEESUKSEN EVANKELIUMIA SAARNATA TAI OPETTAA vaan heidän tulee paasata ev.l UT:n sopaskaa jotka on kirjoitettu paavalilais-luterilaisuuden oppiekuntien toimesta. Siis JEESUKSEN EVANKELIUMI EI EDES TODELLISUUDESSA KUULU RAAMATTUUN EDES VÄÄRENNETTYNÄ KUTEN SE ON!

        FAKTAA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

        JOTEN, JOS OLET USKONTUNNUSTUKSEN ANTANUT KRISTITTY, NIIN ILMEISESTI OLET JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VALKEUDEN ANKELINÄ ESIINTYVÄ Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut pikku piru.
        SE ON USKOVAPAUTTA KOSKEVALLA SUOMEN PERUSTUSLAILLA SUOJATTU OIKEUS MUTTA EI JUMALAN JA JEESUKSEN PALVELIJAN TUNNUS JOTA EDUSTA.

        JA KUTEN KIRJOITIN NIIN JEESUS EI SOVITTANUT KAIKKIEN KAIKKIA SYNTEJÄ, RIKOKSIA. Se on eksytrtäjän eksytys oppia jota väärennetystä raamatusta uskovaiset saa.
        IHMISILLE, OMILLE VALITUILLEEN JEESUS LÄHETTI PYHÄN HENGEN ja se pyhä henki ei ole rikollisen kristinuskon saatanallisuuksissa!
        JA VALITUT TIETÄVÄT JUMALALLISUUDESTA PYHÄN HENGEN AVULLA ENEMMÄN kuin ulkopuoliset.

        Niin että elä sinäkin vaan uskossa, että herraanne palvelevat herra jumalat sinut pelastaa rikollisen kristinuskon ikuisena syntisenä uskovaisena!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        SIIS TÄLLAISILLE:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan eroa saatanasta saanut vaikka saatanan enkeleiden seurassa rukoilikin... Joten se sama saatana se on luterilaisuudenkin herra...
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra jumalan käsky uskovaisilleen:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        ugh!


      • lmnublkjhtr

        jk

        esimerkkejä.. suomalaisittain herra jumalaa palvelevien historiaa...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • nfjekew2w
        George_L kirjoitti:

        Mitä höpötät?

        Kerroppa Miltä Jeesus ihmisen aivan ensisijaisesti pelastaa?

        Mitä on usko Jeesukseen? Mitä se tarkoittaa? Millaista se on?

        Tuo, kala kuvio tunnus...
        ON KRISTILLISTEN TUNNUS
        joten
        jos olet kristitty, niin olet valkeuden enkelinä esiintyvä saatanallisuuden eksytetty uskovainen!

        Jeesuksen evankeliumia
        Matteuksen mukaan;
        22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Markuksen mukaan:
        13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

        jne.,..

        Mieti ihan rauhassa kumpi olet, kristitty uskovainen rikollinen vai Jumalaa ja Jeesusta palveleva ihminen!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (perkeleen perisyntinen


      • "Tuo, kala kuvio tunnus...

        ON KRISTILLISTEN TUNNUS

        joten

        jos olet kristitty, niin olet valkeuden enkelinä esiintyvä saatanallisuuden eksytetty uskovainen!"

        - En ole luterilainen, olen Jeesuksen opetuslapsi.

        Ja tuo jako 'kristinuskoisiin' ja 'kristillisiin' on vääränlaista ajattelua, Paavali eri leirissä kuin Jeesus? Raamattu ja Jeesus eivät opeta tuollaista vihamielistä käyttäytymistä toista kohtaan. On täysin totta että kaikki uskovat ja kristityt eivät ole Jeesuksen seuraajia ja Hänen opetuslapsiaan, mutta moni on.


        "Jeesus sovitti syntiin pekotettujen synnit/rikokset."

        - Kyllä, Jeesus sovitti maailman synnit.

        "Ei sellaisten jotka tietoisesti omasta tahdostaan rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia."

        - Ei niin - ei ole uhria tahallaan tehdyistä synneistä, niistä pitää tehdä parannus ja pyytää Jumalalta niitä anteeksi ja ennen kaikkea pyytää Hänen armoaan. Kenestäkään ei kuitenkaan tule synnitöntä tässä maailman ajassa.

        Ja siinä olet oikeassa että uskontunnustukset eivät ihmistä pelasta.


      • kjhytre
        George_L kirjoitti:

        "Tuo, kala kuvio tunnus...

        ON KRISTILLISTEN TUNNUS

        joten

        jos olet kristitty, niin olet valkeuden enkelinä esiintyvä saatanallisuuden eksytetty uskovainen!"

        - En ole luterilainen, olen Jeesuksen opetuslapsi.

        Ja tuo jako 'kristinuskoisiin' ja 'kristillisiin' on vääränlaista ajattelua, Paavali eri leirissä kuin Jeesus? Raamattu ja Jeesus eivät opeta tuollaista vihamielistä käyttäytymistä toista kohtaan. On täysin totta että kaikki uskovat ja kristityt eivät ole Jeesuksen seuraajia ja Hänen opetuslapsiaan, mutta moni on.


        "Jeesus sovitti syntiin pekotettujen synnit/rikokset."

        - Kyllä, Jeesus sovitti maailman synnit.

        "Ei sellaisten jotka tietoisesti omasta tahdostaan rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia."

        - Ei niin - ei ole uhria tahallaan tehdyistä synneistä, niistä pitää tehdä parannus ja pyytää Jumalalta niitä anteeksi ja ennen kaikkea pyytää Hänen armoaan. Kenestäkään ei kuitenkaan tule synnitöntä tässä maailman ajassa.

        Ja siinä olet oikeassa että uskontunnustukset eivät ihmistä pelasta.

        Jaa, vai olet Jeesuksen opetuslapsi!
        Ettei vaan ole suuruuden hulluus iskenyt...

        Oletko monta ruokkinut viidellä kalalla ja muutamalla leivällä?
        Jos, niin miksi maailmassa on nälkäisia vaikka kaltaisia on?

        Montako olet herättänyt kuolleista?
        Lääkäreiden todistuksia niistä teoistasi, mikäli niitä on.

        Ja mitä muita ihme tekoja olet tehnyt todistaaksesi itses Aidoksi Jeesuksen opetuslapseksi?

        Jeesuksen opetuslapsilleen antama käsky:
        Matt. 10:8
        Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        OLETKO AITO JEESUKSEN OPETUSLAPSI,
        missä todisteet?
        Opetuslasten tunnusmerkit:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Ellei näyttöä ole niin....

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."


      • kjhytre kirjoitti:

        Jaa, vai olet Jeesuksen opetuslapsi!
        Ettei vaan ole suuruuden hulluus iskenyt...

        Oletko monta ruokkinut viidellä kalalla ja muutamalla leivällä?
        Jos, niin miksi maailmassa on nälkäisia vaikka kaltaisia on?

        Montako olet herättänyt kuolleista?
        Lääkäreiden todistuksia niistä teoistasi, mikäli niitä on.

        Ja mitä muita ihme tekoja olet tehnyt todistaaksesi itses Aidoksi Jeesuksen opetuslapseksi?

        Jeesuksen opetuslapsilleen antama käsky:
        Matt. 10:8
        Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        OLETKO AITO JEESUKSEN OPETUSLAPSI,
        missä todisteet?
        Opetuslasten tunnusmerkit:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Ellei näyttöä ole niin....

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Kuka sinä sitten luulet olevasi? Missä todisteet siitä kuka sinä olet?

        Kovasti tunnut olevan yhden jakeen tai yksittäisten Raamatun paikkojen ihminen.

        "Ettei vaan ole suuruuden hulluus iskenyt..."

        - Ei, mutta sinulla on? Näyttäisi ainakin tuota päätöntä tekstiä löytyvän.


      • iuhytr
        George_L kirjoitti:

        "Tuo, kala kuvio tunnus...

        ON KRISTILLISTEN TUNNUS

        joten

        jos olet kristitty, niin olet valkeuden enkelinä esiintyvä saatanallisuuden eksytetty uskovainen!"

        - En ole luterilainen, olen Jeesuksen opetuslapsi.

        Ja tuo jako 'kristinuskoisiin' ja 'kristillisiin' on vääränlaista ajattelua, Paavali eri leirissä kuin Jeesus? Raamattu ja Jeesus eivät opeta tuollaista vihamielistä käyttäytymistä toista kohtaan. On täysin totta että kaikki uskovat ja kristityt eivät ole Jeesuksen seuraajia ja Hänen opetuslapsiaan, mutta moni on.


        "Jeesus sovitti syntiin pekotettujen synnit/rikokset."

        - Kyllä, Jeesus sovitti maailman synnit.

        "Ei sellaisten jotka tietoisesti omasta tahdostaan rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia."

        - Ei niin - ei ole uhria tahallaan tehdyistä synneistä, niistä pitää tehdä parannus ja pyytää Jumalalta niitä anteeksi ja ennen kaikkea pyytää Hänen armoaan. Kenestäkään ei kuitenkaan tule synnitöntä tässä maailman ajassa.

        Ja siinä olet oikeassa että uskontunnustukset eivät ihmistä pelasta.

        George_L kommentoi:
        "Ja tuo jako 'kristinuskoisiin' ja 'kristillisiin' on vääränlaista ajattelua, Paavali eri leirissä kuin Jeesus? Raamattu ja Jeesus eivät opeta tuollaista vihamielistä käyttäytymistä toista kohtaan. On täysin totta että kaikki uskovat ja kristityt eivät ole Jeesuksen seuraajia ja Hänen opetuslapsiaan, mutta moni on."

        Kun kirjoitat raamatusta ja paavalista sekä Jeesuksesta niin vaikuttaa että et tune raamattuas ja paavalia ja Jeesusta!
        Lue Markus 16:15 ja mieti asiaa.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Noin ollen raamattu on saatanallisuuden käsikirjaksi saatanaa palvelevelleen paavalin ja sen hänen oppikunnan sontaa höystettynä lutherin ja sen oppikunnan saatanallisuuksilla!

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        helevetin herraa palvelevien oppeja joita Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Hengen pilkkaajat opettavat ja eksyttävät ihmisiä pois Jumalallisuudesta:
        Muutamia esimerkkejä Jumalan, Jeesuksen ja Pyhä Hengen Nimessä tehtyistä rituaaleista joissa HEILTÄ ei ole oppia annettu:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, sitä ei ole raamatussa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"lähetyskäsky" sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun, ei anna oikeutta tappaa, ristiretket, pakanavainot jne.
        -"kastekäsky" ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa / opeissa, vuorisaarnan kaste sanan Jeesus todisti väärennetyksi ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin, pesemällä opetuslastensa jalat ja käski tehdä niinkuin Hän teki, jne...
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne, perusta ihmisyydestä luopumiseen mielen manipuloimis prosessille...
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne, lasten "vartijan" toimi jonka tehtävänä on pitää huoli siitä, että lapsi pysyy herran opin alaisuudessa (Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden tukehduttamis prosessi)
        -"hätälapsikaste" surullisia vanhempien pitäminen uskossa herraan
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne, väärää todistusta Jumalan Valtyakunnan kaltaisesta lapsestakin antava rikos
        -"rippikoulu" todella törkeä, ihmisyyttä ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ihmisen ehkä pahin rituaali, ehtoollinen on mm. Jeesuksesta pilkaten "ulostetta" tekimis rituaali
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet ja uhrit pelotellaan helvettiin joutumisella ja kertoo asiasta vanhemmillee, opettajilleen, poliisille jne
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        jne jne...

        kristilliset ja kristityt OVAT ERI RYHMIÄ!
        SEN PAAVALI TODISTANUT
        JA
        SEN ON USKONTUNNUSTUKSEN SISÄLTÖ TODISTANUT SILLÄ JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAT EIVÄT LUOVU JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ, JERJESTÄÄN JA YMMÄRTÄMISEN LAHJOISTAAN.

        Paavali on omassa sanallaan ilmoittanut olevansa ettei kelpaa edes apostoliksi ja Jeesuksella EI OLE APOSTOLEITA VAAN JEESUKSEN OPETUSLAPSIA joiden joukkoon et sinä ilmeisesti kuulu koska tietosi ovat sitä luokkaa että edustat valkeuden enkeleitä.

        /jatkuu


      • kjhgftr
        iuhytr kirjoitti:

        George_L kommentoi:
        "Ja tuo jako 'kristinuskoisiin' ja 'kristillisiin' on vääränlaista ajattelua, Paavali eri leirissä kuin Jeesus? Raamattu ja Jeesus eivät opeta tuollaista vihamielistä käyttäytymistä toista kohtaan. On täysin totta että kaikki uskovat ja kristityt eivät ole Jeesuksen seuraajia ja Hänen opetuslapsiaan, mutta moni on."

        Kun kirjoitat raamatusta ja paavalista sekä Jeesuksesta niin vaikuttaa että et tune raamattuas ja paavalia ja Jeesusta!
        Lue Markus 16:15 ja mieti asiaa.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Noin ollen raamattu on saatanallisuuden käsikirjaksi saatanaa palvelevelleen paavalin ja sen hänen oppikunnan sontaa höystettynä lutherin ja sen oppikunnan saatanallisuuksilla!

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        helevetin herraa palvelevien oppeja joita Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Hengen pilkkaajat opettavat ja eksyttävät ihmisiä pois Jumalallisuudesta:
        Muutamia esimerkkejä Jumalan, Jeesuksen ja Pyhä Hengen Nimessä tehtyistä rituaaleista joissa HEILTÄ ei ole oppia annettu:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, sitä ei ole raamatussa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"lähetyskäsky" sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun, ei anna oikeutta tappaa, ristiretket, pakanavainot jne.
        -"kastekäsky" ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa / opeissa, vuorisaarnan kaste sanan Jeesus todisti väärennetyksi ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin, pesemällä opetuslastensa jalat ja käski tehdä niinkuin Hän teki, jne...
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne, perusta ihmisyydestä luopumiseen mielen manipuloimis prosessille...
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne, lasten "vartijan" toimi jonka tehtävänä on pitää huoli siitä, että lapsi pysyy herran opin alaisuudessa (Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden tukehduttamis prosessi)
        -"hätälapsikaste" surullisia vanhempien pitäminen uskossa herraan
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne, väärää todistusta Jumalan Valtyakunnan kaltaisesta lapsestakin antava rikos
        -"rippikoulu" todella törkeä, ihmisyyttä ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden ihmisen ehkä pahin rituaali, ehtoollinen on mm. Jeesuksesta pilkaten "ulostetta" tekimis rituaali
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet ja uhrit pelotellaan helvettiin joutumisella ja kertoo asiasta vanhemmillee, opettajilleen, poliisille jne
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        jne jne...

        kristilliset ja kristityt OVAT ERI RYHMIÄ!
        SEN PAAVALI TODISTANUT
        JA
        SEN ON USKONTUNNUSTUKSEN SISÄLTÖ TODISTANUT SILLÄ JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAT EIVÄT LUOVU JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ, JERJESTÄÄN JA YMMÄRTÄMISEN LAHJOISTAAN.

        Paavali on omassa sanallaan ilmoittanut olevansa ettei kelpaa edes apostoliksi ja Jeesuksella EI OLE APOSTOLEITA VAAN JEESUKSEN OPETUSLAPSIA joiden joukkoon et sinä ilmeisesti kuulu koska tietosi ovat sitä luokkaa että edustat valkeuden enkeleitä.

        /jatkuu

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        Tuo on faktaa joka ei toiseksi muutu muuta kuin uskontunnustuksen kaltaisten järjettömien ja ymmärtämättömien kalloissa ja olet jo itsestäs sen selvyytenä julki tuonut.
        Joten kalakuvion kantajana olet perkeleen asialla oleva eksyttäjä NIIN KAUAN, ETTÄ TÄYTÄT KAIKKI JEESUKSEN OPETUSLAPSILLEEN ANTAMAT TIEDOT JA TAIDOT sillä oppisi ovat jos sinut paljastaneet paavalais huijariksi!

        Paavalin tapattamasta kristillisestä kilpailijastaan:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        JEESUKSELLA EI OLE SAATANALLISUUDEN APOSTOLEITA:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Taivaassa ei ole saatanan enkeiletä ja eroa herra saatanasta ei Paavali saanut JOTEN "George_L " ON Paavalilaisten herran asialla ehkä itse sitä ymmärtämättä!


      • lkjuytr
        George_L kirjoitti:

        Kuka sinä sitten luulet olevasi? Missä todisteet siitä kuka sinä olet?

        Kovasti tunnut olevan yhden jakeen tai yksittäisten Raamatun paikkojen ihminen.

        "Ettei vaan ole suuruuden hulluus iskenyt..."

        - Ei, mutta sinulla on? Näyttäisi ainakin tuota päätöntä tekstiä löytyvän.

        George_L

        MIHIN UNONTU NE TODISTEET JA NÄYTÖT SIITÄ, ETTÄ OLE JEESUKSEN OPETUSLAPSI?

        Osaat v....tuilla valehtelijan ihmisille mutta tuliko vaikeuksia osoittaan väitteensä oikeaksi?
        Sinun jeesuksella, jonka opetuslapsi väität olevas, on helevetin isot sarvet NIIN KAUAN, ETTÄ NE NÄYTÖT JA TODISTEET TULEE ESIIN!

        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan 7:15
        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."


      • lkjuytr kirjoitti:

        George_L

        MIHIN UNONTU NE TODISTEET JA NÄYTÖT SIITÄ, ETTÄ OLE JEESUKSEN OPETUSLAPSI?

        Osaat v....tuilla valehtelijan ihmisille mutta tuliko vaikeuksia osoittaan väitteensä oikeaksi?
        Sinun jeesuksella, jonka opetuslapsi väität olevas, on helevetin isot sarvet NIIN KAUAN, ETTÄ NE NÄYTÖT JA TODISTEET TULEE ESIIN!

        JEESUKSEN EVANKELIUMIA Matteuksen mukaan 7:15
        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Minusta vaikuttaa siltä että sinä ET ole Jeesuksen opetuslapsi, kova olet tuomitsemaan. Missä lie omat näyttösi, ainakin kirjoitustesi perusteella olet kaukana opetuslapsesta.

        Et vastannut edes pariin yksinkertaiseen kysymykseen; miltä Jeesus ihmisen pelastaa ja mitä on usko?


      • iuytrew
        George_L kirjoitti:

        Minusta vaikuttaa siltä että sinä ET ole Jeesuksen opetuslapsi, kova olet tuomitsemaan. Missä lie omat näyttösi, ainakin kirjoitustesi perusteella olet kaukana opetuslapsesta.

        Et vastannut edes pariin yksinkertaiseen kysymykseen; miltä Jeesus ihmisen pelastaa ja mitä on usko?

        Se, miltä Jumalan ja Jeesuksen fakta sinua risoo ei ole minun huoli! Mutta selaista se on kun herraa ja sen herra jumalaa palvelee.

        Ero, sinun ja minun välillä opetuslapsena on se, että sinä väität olevasi Jeesuksen opetuslapsi mutta minä en ole väittänyt sellaista ja tule väittämään. Joten edelleen olet kalasymboolin väärinkäyttäjä.

        Minä EN TUOMITSE! Joten olet väärässä.
        Sinä olet itse itses tuominnut valehtelemalla joten miksi minua syytät väärää todistusta jakavana rikollisena, Jumalan ja Jeesuksen Lain mukaan!
        Ne FAKTAT eivät ole minun faktoja vaan ne ovat raamatusta ja niihin faktoihin väärennöksistä huolimatta oikeus oikoa. Ja siihen oikaisemisiin on apuna mm tällainen netti sivusto jota en ole käyttänyt vuosiin mutta joka antoi minulle tahdon tutkia lisää:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

        HUOM!
        Jos olet uskontunnustuksen kaltainen niin sinun on vaikea ymmärtää asiat Jumalallisesti oikein. Jumalaa ja Jeesusta palvelevat EIVÄT ANNA USKONTUNNUSTUSTA rikollisuuden herra jumalille eikä heidän aivopesu opeille.


      • lkjhgfds
        George_L kirjoitti:

        Minusta vaikuttaa siltä että sinä ET ole Jeesuksen opetuslapsi, kova olet tuomitsemaan. Missä lie omat näyttösi, ainakin kirjoitustesi perusteella olet kaukana opetuslapsesta.

        Et vastannut edes pariin yksinkertaiseen kysymykseen; miltä Jeesus ihmisen pelastaa ja mitä on usko?

        jk.

        Raamatun mukaan Paavali omalla sanallaan tunnustaa katuvaisena saatanan enkeleiden seurassa saatanan herrakseen rukoilemalla eroa, JA SINÄ MELKEIN JUMALANA Paavalia palvelet niin kai sä itsekkin oman todellisen herras tunnet?
        Joten häpäiset Jeesuksen seuraajia käyttämällä heidän kalasymboolia olematta YKSI HEISTÄ!

        Siis todellisuudessa olet sellainen valkeuden enkelinä esiintyvä josta Jeesus varoitti ja kehtaat väittää olevasi Jeesuksen opetuslapsi, on todella julmaa saatanallisuutta.
        En minä sinua tuomitse siitäkään, vaan olet itse itses käyttäytymisilläsi tuominnut. Minun osuus on vain oikaista asiat oikeiksi niillä faktoilla joita on olemassa ja joiden kieltäminen on saatanan palvelemista JA SEKIN ON JOKAISEN OMA ASIA MUTTA RIKOLLISUUDEKSI SE MUUTTUU JOS SITÄ herraa EI PALVELE SEN OMASSA NIMESSÄ VAAN JUMALAA JA JEESUSTA PILKATEN HEIDÄN NIMISSÄ!
        Niin hän luder/lutheriakin palvellaan jumalana JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ JA SE ON JÄRKYTTÄVÄN SAIRASTA saatanllisuutta:

        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • hittomikäskitso
        lkjhgfds kirjoitti:

        jk.

        Raamatun mukaan Paavali omalla sanallaan tunnustaa katuvaisena saatanan enkeleiden seurassa saatanan herrakseen rukoilemalla eroa, JA SINÄ MELKEIN JUMALANA Paavalia palvelet niin kai sä itsekkin oman todellisen herras tunnet?
        Joten häpäiset Jeesuksen seuraajia käyttämällä heidän kalasymboolia olematta YKSI HEISTÄ!

        Siis todellisuudessa olet sellainen valkeuden enkelinä esiintyvä josta Jeesus varoitti ja kehtaat väittää olevasi Jeesuksen opetuslapsi, on todella julmaa saatanallisuutta.
        En minä sinua tuomitse siitäkään, vaan olet itse itses käyttäytymisilläsi tuominnut. Minun osuus on vain oikaista asiat oikeiksi niillä faktoilla joita on olemassa ja joiden kieltäminen on saatanan palvelemista JA SEKIN ON JOKAISEN OMA ASIA MUTTA RIKOLLISUUDEKSI SE MUUTTUU JOS SITÄ herraa EI PALVELE SEN OMASSA NIMESSÄ VAAN JUMALAA JA JEESUSTA PILKATEN HEIDÄN NIMISSÄ!
        Niin hän luder/lutheriakin palvellaan jumalana JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ JA SE ON JÄRKYTTÄVÄN SAIRASTA saatanllisuutta:

        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Oletko vapautunut hullujenhuoneelta äskettäin?! :D :Ppppp


      • uyt54
        hittomikäskitso kirjoitti:

        Oletko vapautunut hullujenhuoneelta äskettäin?! :D :Ppppp

        Se paikka on varattu tällaisille ja kaltaisillesi joten olet kotona!!!

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        uskontunnustus ja sen kaltaisuudet....
        -järjettömyydenne:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopuminen:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        IHMISTEN YMMÄRRYSTÄ historiaanne ja järjellä ajateltuna:
        "synti" = rikos
        "syntinen" = rikollinen
        "perisyntinen" = saatanaa palvelevien oppi jossa syyttömistä, lapsista ja nuorista tehdään väärää todistusta antamalla rikollisia.

        #
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        #

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka

        Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        aivopestyn kristityn herraa palveleva herra jumala.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        OLISKO SEN VUOKSI IHMISYYDELLE PAREMPIA PALVELLA JUMALAA JA JEESUSTA EIKÄ herraa palvelevia herra jumalia?
        Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai uhreiksi.

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        ole rauhassa herrasi käskyn noudattajana


    • Useimmat uskovat ovat samassa tilanteessa.

      • Useimmat uskovat ovat samassa tilanteessa kuin paavali.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Useimmat uskovat ovat samassa tilanteessa kuin paavali.

        Useimmat, mutta ei tietenkään tämä PERTSA. Hän on Paavalinkin yläpuolella hierarkiassa.


      • häivy.idiootti
        torre12 kirjoitti:

        Useimmat, mutta ei tietenkään tämä PERTSA. Hän on Paavalinkin yläpuolella hierarkiassa.

        Menes taas sitä munaas imeskeleen!


      • häivy.idiootti kirjoitti:

        Menes taas sitä munaas imeskeleen!

        Sanainko jotain hassua tai väärin?


      • lkjytfrdew
        pertsa2012 kirjoitti:

        Useimmat uskovat ovat samassa tilanteessa kuin paavali.

        niin ovat... samaa paavalin saatanaa palvelevia!
        tietäähän sen vapaamuurari papitkin.


      • okijuytr
        torre12 kirjoitti:

        Useimmat, mutta ei tietenkään tämä PERTSA. Hän on Paavalinkin yläpuolella hierarkiassa.

        uskontojen sota käynnissä, vai!

        rikollisella kristinuskolla niitä lahkoja riittää maailmassa, yli 3500 herra jumaliaan palvelevina ihmiskunnan syöpänä!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.


      • lkjhygtr
        pertsa2012 kirjoitti:

        Useimmat uskovat ovat samassa tilanteessa kuin paavali.

        Ja jos asiaa katsotaan suomalaisittain niin paavalilais-luterilaisittain tilanne on kristittyjen yhteinen... ellei jopa koko maailmaa kattavanakin...


      • lkjhygtr kirjoitti:

        Ja jos asiaa katsotaan suomalaisittain niin paavalilais-luterilaisittain tilanne on kristittyjen yhteinen... ellei jopa koko maailmaa kattavanakin...

        Niin on.


      • ujnhrfc
        pertsa2012 kirjoitti:

        Niin on.

        Miten se on "pertsa2012" oletko ollut lapsikaste tai kaste tilaisuuksissa yleensä viime vuosina?
        Haluaisin tietää, vieläkö sitä "Jeesuksen opetuslapseksi" kastamis ilmaisua siinä rituaalissa käytetään?
        Kun lopetin video- ja tavallsen kameran käyttämiset niin hää kuin kaste menoissa niin loppu eri lahkojen kirkoissaja seurahuonella ravaamisetkin niin en ole päivittänyt tietojani kasteen suhteen.

        Tosin, kaste oppi sinänsä on väärennetty kokonaisuudessaan uskonnollisissa mielessä. Ei Jeesus ole käskenyt kastaa ketään, pikku lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes perkeleen pedofiilien uhreiksi niin kuin ainakin luterilaisuudessa valehtelevat väärennetyn raamatun opein.

        No, ku kirjoitin niin laitan esiin koko kaste totuuden Jeesuksen antaman oppina kyseessä on peseminen, peseytyminen joka pelastaa edelleen, päivittäin ehkä satoja tuhansia mm sairaaloissa...

        Kaste:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

        Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattu ja kasteoppi on väärennettyä eksytys sopaskaa.

        JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opinkin mukaan.

        Uskovapautta koskeva SUOMEN PERUSTUSLAKI ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
        Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Toisaalta, uskontunnustuksen kaltainenhan on ihmisyydestäänkin luopunut mutta ymmärykseni mukaan kaikki lapset syntyvät ihmisinä vaikka lapsen vanhemmat olisivat luopuneet. Jeesushan ilmoitta Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta lasten osalta asettamatta mitään tietoa lasten vanhemmista.

        Lapsikasteessa ei saa mitää syntiä anteeksi kun lapsia Jumalan Valtakunnan kaltaisena on synnittön ja perisynnitön (jonka saa vasta uskontunnustuksessa jos sen erehtyy eksytettynä antamaan...)


      • ujnhrfc kirjoitti:

        Miten se on "pertsa2012" oletko ollut lapsikaste tai kaste tilaisuuksissa yleensä viime vuosina?
        Haluaisin tietää, vieläkö sitä "Jeesuksen opetuslapseksi" kastamis ilmaisua siinä rituaalissa käytetään?
        Kun lopetin video- ja tavallsen kameran käyttämiset niin hää kuin kaste menoissa niin loppu eri lahkojen kirkoissaja seurahuonella ravaamisetkin niin en ole päivittänyt tietojani kasteen suhteen.

        Tosin, kaste oppi sinänsä on väärennetty kokonaisuudessaan uskonnollisissa mielessä. Ei Jeesus ole käskenyt kastaa ketään, pikku lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes perkeleen pedofiilien uhreiksi niin kuin ainakin luterilaisuudessa valehtelevat väärennetyn raamatun opein.

        No, ku kirjoitin niin laitan esiin koko kaste totuuden Jeesuksen antaman oppina kyseessä on peseminen, peseytyminen joka pelastaa edelleen, päivittäin ehkä satoja tuhansia mm sairaaloissa...

        Kaste:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

        Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattu ja kasteoppi on väärennettyä eksytys sopaskaa.

        JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opinkin mukaan.

        Uskovapautta koskeva SUOMEN PERUSTUSLAKI ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
        Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Toisaalta, uskontunnustuksen kaltainenhan on ihmisyydestäänkin luopunut mutta ymmärykseni mukaan kaikki lapset syntyvät ihmisinä vaikka lapsen vanhemmat olisivat luopuneet. Jeesushan ilmoitta Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta lasten osalta asettamatta mitään tietoa lasten vanhemmista.

        Lapsikasteessa ei saa mitää syntiä anteeksi kun lapsia Jumalan Valtakunnan kaltaisena on synnittön ja perisynnitön (jonka saa vasta uskontunnustuksessa jos sen erehtyy eksytettynä antamaan...)

        Koska en muistanut lapsikasteestani mitään enkä voinut olla varma , että minut olisi ylipäätään kastettu niin menin aikuiskasteelle vajaa kymmenkunta vuotta sitten jolloin minut kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen johonka nimeen myös apostolit tekivät kaiken mitä tekivät.


      • kjhgfds
        pertsa2012 kirjoitti:

        Koska en muistanut lapsikasteestani mitään enkä voinut olla varma , että minut olisi ylipäätään kastettu niin menin aikuiskasteelle vajaa kymmenkunta vuotta sitten jolloin minut kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen johonka nimeen myös apostolit tekivät kaiken mitä tekivät.

        Okei... Ja tiedät kumminkin ettei Jeesuksella ole apostoleita...

        Mutta aikuisten kasteet eivät ole kumminkaan rikollinen pakkokaste.


      • kjhgfds kirjoitti:

        Okei... Ja tiedät kumminkin ettei Jeesuksella ole apostoleita...

        Mutta aikuisten kasteet eivät ole kumminkaan rikollinen pakkokaste.

        Apostolit olivat Raamatun ja kristillisen perimätiedon mukaan ne kaksitoista Jeesuksen opetuslasta, jotka hän lähetti ensin Israelin kansan keskuuteen, ja kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia Taivasten valtakunnasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Apostoli


      • jvtfrde
        pertsa2012 kirjoitti:

        Apostolit olivat Raamatun ja kristillisen perimätiedon mukaan ne kaksitoista Jeesuksen opetuslasta, jotka hän lähetti ensin Israelin kansan keskuuteen, ja kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia Taivasten valtakunnasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Apostoli

        No nyt tiedät kuinka raamatun tietoa, sanomaa väärennetään!
        Ymmärrät mitä tarkoitan.

        Jeesus oli jo ylösnoussut kun apostoli nimitys keksittiin.
        Totuus on armoton mutta esimerkiksi saatanan palvelijaa, paavalia, ei Jeesus apostoliksi kouluttanut! ...eikä he koskaan tavanneen edes. JEESUKSELLA EI OLLUT 12 apostolia VAAN 12 OPETUSLASTA. Se on faktaa joka pitää totuuden sisällään. Pilkatuiksi tulleita opetuslapsia on voitu pilkaten kutsua apostoleiksi.
        Paavalin kutsuminen on Jeesuksen apostoliksi on Jeesuksen pilkkaamista, sillä salakavalasti osoitetaan paavan saatanaa Jeesuksen herraksi! Törkeä kristittyjen sopaskaa!

        Joten rikollisen kristinuskon satusetiä ja raamatun tietojen väärentäjiä on paljon. Esimerkiksi molemman luterialaisten sakramentit, kaste ja ehtoollinen, ovat tasan tarkalleen rikollisuuden keksimiä oppeja. Joissakin kristittyjen seurakunnissa, samallaista raamattua lukevina on jopa seitsemän sakramenttia.
        Siis kyseessä on saatanallisuuden sakramentit! Ei edes väärennetty raamattu tunne sakramentti sanaa joka suomennettuna tarkoittaa muka "armonväline" ja "armonvälikappale" ilmaisua mutta se on vale! Kreikan vastaava sana on mysterion (μυστήριον), ja myös salaisuus ja Jumalan ja Jeesus ei ole salassa mutta rikollisella kristinuskolla on tarve piilottaa, salata todellinen herransa, heraa saatana ja herran nimeä ei sais julkaista... herra ei jätä sitä rankaisematta jos...

        Ja mitä tulee wikipediaan niin se on paljon kirkon hallinnassa uskonnollisilta osiltaan. Jo kauan sitten muutamat yritti lisätä niihin teksteihin Jeesuksen evankeliumien sanaa ja ne poistettiin välittömästi koska ne eivät olleet kirkon oppien mukaisia. Joten siellä on arvokasta tietoa mutta ei kokonaisuudessaan totuutta. Muistaakseni apostoli sanaa käytetään Jeesuksen evankeliumeissa kaksi kertaa ja molemmat ovat väärennöksiä. Yrittähän kristityt saada paljon muutakin aikaan niin, että se tukisi kuninkaitten jumaloimistakin mutta ne kaatui omaan tyhmyyteen jo varhaisessa vaiheessa.

        joten

        Saatanaa palvelevat valkeuden enkeleitä kutsutaan apostoleiksi ja Jeesuksen opetuslapsia Hänen opetuslapsiksi ja siinä on totuus ja kaikki toiset tutkinnat ovat raamatun väärentäjien sopaskaa.
        Pahiten uskontunnustuksen kaltaiset jopa väittää edelleen, että "älä tee huorin" ja "älä tee aviorikosta" käskyt tarkoittaa samaa asiaa ettei se ole raamatun väärennöstä! Sekin todistaa kuinka helposti uskontunnustuksensa kaltaisia voi huijata sillä kun "älä tee huorin" on poeitettu ja korvattu "älä tee aviorikosta" käskyllä niin sillä eksytetään törkeästi EI AVIOSSA OLEVIA HUORAAMAAN ITSENSÄ HELEVETTIIN ILMAN HE ITSE SITÄ YMMÄRTÄISI uskontunnustuksen kaltaisina ääliöinä!
        Siis kieroa saatanallisuutta... samoin kuin yrittämällä tehdä saatanaa palvelevista apostoleista Jeesuksen opetuslapsia!

        "Varokaa ettei kukaan teitä eksytä...."

        Eräs seikka on selvinnyt minulle vuosien aikana... joka tuttavissani ihmetyttää.
        Kun he ovat aloittaneet uskonnollisen aktiviteetin, usein kotonaan tutkien, niin niin he luopuu kirkkoihin menemisistä.
        Ensin en kysynyt miksi niin on...
        Nyt tiedän mutta en heille siitä mitään mainitse.
        Kun ryhmissä, perhe yhteisöissä jne keskustelevat niin he ovat oppineen ilman opettanaa, pappia jne huomaamaan, että niihin kysymyksiin mihin on vaikea vastausta löytää raamatusta, usein löytyy vastaus Jeesuksen evankeliumeista kun oppii ajatuksissaan poistamaan raamatun väärentäjän töherrykset. Olin yllättynyt mutta nyt tiedän, että on jokin "apu" joka sellaista ryhmää ohjaa. Sain aikoinaan sellaiselta perheeltä oppia, että Jeesuksen evankeliumeissa olevat viitteet toiseen raamatun kohtiin ON USEIN VAARALLISTA KÄYTTÄÄ jos totuutta etsii. Aloin kotona tutkimaan ja huomasin pian, että Jeesuksen evankeliumeissa oli viitteitä mm Paavalin teksteihinkin. EI JEESUS KOSKAAN OPEISSAAN VIITANNUT PAAVALIN OPPEIHIN!! ...MUTTA uskontunnustuksen kaltaisilla ei riitä ymmärrys niin selviin saatanallisuuksiin. Siis lukijaa ohjaa eksyttäjän tarkoituksella pois Jeesuksen opeista! Tosin käytännössä tuo periaate on mm pappislupauksen antaneille rutiinia, he eivät edes saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa vaan Jeesuksen Nimeen joutuvat paavalilais-luterilaisuuden eksytys oppien opettajiksi, valehtelemaan Jumalan ja Jeesuksen Nimeen jopa Pyhää Henkeä pilkaten.
        Se on raakaa touhua...
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


      • kijuhytre
        pertsa2012 kirjoitti:

        Apostolit olivat Raamatun ja kristillisen perimätiedon mukaan ne kaksitoista Jeesuksen opetuslasta, jotka hän lähetti ensin Israelin kansan keskuuteen, ja kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia Taivasten valtakunnasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Apostoli

        Pertsalle...
        Jeesuksella oli opetuslapsia!
        ja
        heistä kristityt alkoivat käyttämään nimitystö apostolit jotta mm saatanaa palvelevasta paavalistakin tulisi valheellisesti Jeesuksen kouluttamaksi uskottu rikollinen. Jokaisen, hiukankin järkeä omaava tajuaa rikollisuuden kieroudet...

        Apostoleiksi Jeesuksen opetuslapsia nimittämällä saadaan näyttämään niin, että paavalin herra saatana oli myös Jeesuksen herra! Kieroa saatanallisuutta....


    • raputila

      Totta tuo - Pyhä henki on sama kuin Paavalin aikaan. Toimintaympäristössä on vaan tapahtunut muutoksia, mutta perustaltaan se ihminen on yhä samanlainen.

      • oiuy65

        paavalin pyhä henki tullenee perCstä:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        saatana ei eroa raamatun mukaan paavallille antanut joten se sama saatana on edelleen paavalilais-luterilaisuuden herra... tuleehan se totuus kristittyjen historiastakin esiin...


    • erttkkl

      Vain uudestiisyntynyt ymmrt Paavalin kirjoituksia!
      Apostoli Pietari
      "15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
      2. Pietarin kirje
      "10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
      11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
      12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
      13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
      14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
      15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
      17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
      18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään."

      • xehgfd

        Pietari kielsi Jeesuksen moneen kertaan...
        Niinkuin uskontunnustuksen antaneetkin uskovasetkin...


    • joopas_on_sekavaa

      Room. 7:15 "En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan." [Gal. 5:17]

      _Vaikuttaa aivan sekavalta ajatukselta. Kokevatko kaikki uskovat näin?

      • P.P

      • evaankelista

        Paavali ei ymmärrä mitä kaikkea se lihan mieli hänessä teettää. Paavali kärsii tästä suunnattomasti, kun se hengen mieli ei hyväksy lihan tekoja. Paavali tuossa kohdassa yrittää kuvailla sitä ristiriitaista tunnetilaa, minkä synti aiheuttaa. Tahto hyvään on, mutta se paha vaan joskus menee voitolle.

        Tämä on ihan normaalia taistelua uskovilla syntiä kohtaan. Tietenkin on uskovia, jotka yrittää eri keinoin torjua tämän synnin itsessään, mutta aina se vaan pääsee voitolle - mutta vain hetkelliseksi. Joskus yritämme "teeskennellä" olevamme hyviä ja paljon tässä onnistummekin, mutta se synti sitten taas ennenpitkää pulpahtaa pintaan.

        Mutta tilanne ei ole näin lohduton. Pyhä henki eli siis Jeesus tekee meissä työtään, synnin valta nujerretaan. Vaikka lankeemme niin nousemme ylös. Ja sitä taistelumieltä syntiä vastaan ei tule koskaan kadottaa hetkeksikään. Se kyllä vie koko ihmisen jos vaikka pikkurillin sille annamme. Me kasvamme Kristuksessa ja Jumalan ihmeet auttaa myös paljon. Synnille tulee outoja estoja jostain mitä emme voi selittää. Omatunto pysäyttää kuin seinään. Jumala varoittaa ettei tämän pitemmälle. Eli kaikenkaikkiaan olemme Jumalan jokasekunttisessa ohjauksessa ja tämä juuri on se asia, mikä mahdollistaa uskon elämän ja sen että voimme tehdä Jumalan valtakunnan työtä. Ei-uskovat tiedä tästä taistelusta yhtään mitään, eivätkä myöskään kirkon papit, jotka vain harvoin ovat aidossa uskossa.

        Kaikenkaikkiaan Roomalaiskirjeen 7 luku on paras kuvaus tilanteesta.

        Kuka muuten tietää mitä tuossa luvussamainittu "Kuoleman ruumis" tarkoittaa? Jos tämän tietää, niin paljon ymmärtää koko lukua.


      • P.P
        evaankelista kirjoitti:

        Paavali ei ymmärrä mitä kaikkea se lihan mieli hänessä teettää. Paavali kärsii tästä suunnattomasti, kun se hengen mieli ei hyväksy lihan tekoja. Paavali tuossa kohdassa yrittää kuvailla sitä ristiriitaista tunnetilaa, minkä synti aiheuttaa. Tahto hyvään on, mutta se paha vaan joskus menee voitolle.

        Tämä on ihan normaalia taistelua uskovilla syntiä kohtaan. Tietenkin on uskovia, jotka yrittää eri keinoin torjua tämän synnin itsessään, mutta aina se vaan pääsee voitolle - mutta vain hetkelliseksi. Joskus yritämme "teeskennellä" olevamme hyviä ja paljon tässä onnistummekin, mutta se synti sitten taas ennenpitkää pulpahtaa pintaan.

        Mutta tilanne ei ole näin lohduton. Pyhä henki eli siis Jeesus tekee meissä työtään, synnin valta nujerretaan. Vaikka lankeemme niin nousemme ylös. Ja sitä taistelumieltä syntiä vastaan ei tule koskaan kadottaa hetkeksikään. Se kyllä vie koko ihmisen jos vaikka pikkurillin sille annamme. Me kasvamme Kristuksessa ja Jumalan ihmeet auttaa myös paljon. Synnille tulee outoja estoja jostain mitä emme voi selittää. Omatunto pysäyttää kuin seinään. Jumala varoittaa ettei tämän pitemmälle. Eli kaikenkaikkiaan olemme Jumalan jokasekunttisessa ohjauksessa ja tämä juuri on se asia, mikä mahdollistaa uskon elämän ja sen että voimme tehdä Jumalan valtakunnan työtä. Ei-uskovat tiedä tästä taistelusta yhtään mitään, eivätkä myöskään kirkon papit, jotka vain harvoin ovat aidossa uskossa.

        Kaikenkaikkiaan Roomalaiskirjeen 7 luku on paras kuvaus tilanteesta.

        Kuka muuten tietää mitä tuossa luvussamainittu "Kuoleman ruumis" tarkoittaa? Jos tämän tietää, niin paljon ymmärtää koko lukua.

        Jokaisen meidän tämä syntinen ruumiimme on kuoleman ruumis. Ne kuolevat ja maatuvat. Vanhurskaiden ylösnoudemuksessa me saamme uuden synnittömän kirkastetun ruumiin kuten sai Jeesuskin ylösnousemuksassaan ja se ei kuole koskaan.


      • P.P

        Tai jos olemme vielä täällä maan päällä kun Jeesus palaa:
        1.Tess 4.
        13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


      • mjhgftre
        P.P kirjoitti:

        Kuuntelehan tästä jos ihan oikeasti et ymmärrä.
        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/kirje-galatalaisille/546

        UT tuolta osin on paavalilaista sopaskaa.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei saatanasta eroa saanut ja se sama saatana on paavalilais-luterilaisuuden herra herra jumalilleenkin!

        VT - on historiaa jonka muutamiin Mooseksen 1-5 kirjojen kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä; Paavali ja hänen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä rikollisen kristinuskon käyttö tarpeisiin muokattuna.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä "saatanallisuuden käsikirja."

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden; kristittyjen käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        kristityt = rikollisen kristinuskon kristittyjä; uskovaisia joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia.

        kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Laille ja opeille kuuliaisia Jumalallisuuden tietoutta ja ymmärrystä omaavien seurakuntalaisia.


    • toist_pualt_jokke_

      Tunsin erään alkoholistin. Hän kertoi olevansa uskossa Jeesukseen mutta alkoholismi oli hänelle sairaus. Hän tietää ettei pääse siitä koskaan eroon. Voitaisiinko Paavaliakin verrata tähän alkoholistiin.

      • Evaankelista

        Siinä mielessä kyllä, että jos tämä alkoholisti ei ole luovuttanut itseään tälle alkoholismilleen. Eli jos hän on yhä taistelumielellä tätä taipumustaan vaan eikä hyväksy mitään "sairausselityksiä" siinä mielessä, että tämä sairaus antaisi hänelle luvan juoda liikaa alkoholia tuhoten näin itseään ja läheisiään.

        Analogian voimme ottaa homoudesta. Homollekaan ei tule antaa erityislupaa synnintekemiseen seksuaalisuuden alueella. Jos ihminen luovuttaa itsensä synnille, niin hän on kadotettu.

        Kannattaa lukea Roomalaiskirjeestä kuinka raju on Paavalin taistelu omia syntejään vastaan. Hän turvautuu Jeesukseen Pyhässä hengessä ja luottaa, että Jeesus auttaa häntä päivittäin tässä taistossaan ja vielä pitää Paavalin toimivana suhteessa evankeliumin työhön.


      • Trakennus
        Evaankelista kirjoitti:

        Siinä mielessä kyllä, että jos tämä alkoholisti ei ole luovuttanut itseään tälle alkoholismilleen. Eli jos hän on yhä taistelumielellä tätä taipumustaan vaan eikä hyväksy mitään "sairausselityksiä" siinä mielessä, että tämä sairaus antaisi hänelle luvan juoda liikaa alkoholia tuhoten näin itseään ja läheisiään.

        Analogian voimme ottaa homoudesta. Homollekaan ei tule antaa erityislupaa synnintekemiseen seksuaalisuuden alueella. Jos ihminen luovuttaa itsensä synnille, niin hän on kadotettu.

        Kannattaa lukea Roomalaiskirjeestä kuinka raju on Paavalin taistelu omia syntejään vastaan. Hän turvautuu Jeesukseen Pyhässä hengessä ja luottaa, että Jeesus auttaa häntä päivittäin tässä taistossaan ja vielä pitää Paavalin toimivana suhteessa evankeliumin työhön.

        Meidän aikanamme syntiinlankeemuksen merkitys näkyy paljon laajempana kuin Paavalin aikana. Siksihän puhutaan lopunajoista, että "Luomakuntakin huokaa", koska on tultu siihen pisteeseen että synnin mitta on saavuttanut ylärajansa.

        Minun on pakko todeta mielipiteenäni, että osa homoseksualismista johtuu nimenomaan syntiinlankeemuksen laajoista syy-yhteyksistä. Kuoleman ja synnin lisäksi tuli maailmaan myös sairaus. Sairaus on hyvin monimuotoista, kuten hyvin tiedetään. Emme ole ihmiskuntana eläneet Jumalan tarkoittamalla tavalla. Kannamme seurauksia erimuotoisina.

        Ihmiskunnan synnit näkyvät yksilöissäkin. Teemme väärin jos asetamme jokaikisen heistä vastuuseen yksilöllisesti, jostain erityisestä asiasta. Ihmisen seksuaalisen suuntautumisen muodostuminen on asia, jossa nimenomaan on kyse monista tekijöistä, kuten geeneistä, perhedynamiikasta, turvasta/turvattomuudesta, elinympäristöstä, rikkinäisyydestä monella tasolla.

        Uskon että Jumala tietää ihmisen lähtökohdat, ei Hän aseta suurempaa taakkaa kenellekään, kuin mitä hän jaksaa kantaa.

        Kun ihminen kohtaa Jumalan Armon, Pyhä Henki kyllä opastaa, mistä hänen tulee tehdä parannusta. Toinen ihminen ei voi sitoa kenenkään omaatuntoa, jos ihminen on Jumalansa edessä seisonut.

        On aivan eri asia olla jonkin synnin orja, kuin kärsiä alttiudesta juuri tietyn tyyppiseen syntiin. Suurimpana ja näkyvimpänä alttiutena meillä näyttää olevan rakkaudettomuus. Seksuaalisyntien kohdalla se näyttäytyy erityisen vahvana, koska koemme, että olemme itsekin uhattuja.

        Roomalaiskirjeen sanoma tiivistyy Paavalin toteamukseen: Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Hän kertoo selkeästi että ihminen ei voita taistelua synnin kanssa, VAAN KRISTUS ON JO VOITTANUT. Hengessä eläminen on elämistä Kristuksessa, eikä jatkuvaa kuolleista teoista parannusta tekemistä.

        Paavalilla ei olisi ollut koskaan aikaa julistaa Evankeliumia jos hän olisi jäänyt kipuilemaan itsensä kanssa. Hän sanoi painokkaasti: "Elän, en enää elä minä, vaan Kristus elää minussa."

        Todellisuudessa, Saatana haluaisi ihmisen jäävän askaroimaan navanalustensa kanssa ja olemaan hiljaa ja syyllinen, koko elämänsä. Kristus on tullut että meillä olisi elämä Hänessä.

        Kilvoittelu on Uskon säilyttämistä, Kristuksessa pysyttäytymistä. Hän pyhittää jokaisen, joka turvaa Häneen.


      • Trakennus kirjoitti:

        Meidän aikanamme syntiinlankeemuksen merkitys näkyy paljon laajempana kuin Paavalin aikana. Siksihän puhutaan lopunajoista, että "Luomakuntakin huokaa", koska on tultu siihen pisteeseen että synnin mitta on saavuttanut ylärajansa.

        Minun on pakko todeta mielipiteenäni, että osa homoseksualismista johtuu nimenomaan syntiinlankeemuksen laajoista syy-yhteyksistä. Kuoleman ja synnin lisäksi tuli maailmaan myös sairaus. Sairaus on hyvin monimuotoista, kuten hyvin tiedetään. Emme ole ihmiskuntana eläneet Jumalan tarkoittamalla tavalla. Kannamme seurauksia erimuotoisina.

        Ihmiskunnan synnit näkyvät yksilöissäkin. Teemme väärin jos asetamme jokaikisen heistä vastuuseen yksilöllisesti, jostain erityisestä asiasta. Ihmisen seksuaalisen suuntautumisen muodostuminen on asia, jossa nimenomaan on kyse monista tekijöistä, kuten geeneistä, perhedynamiikasta, turvasta/turvattomuudesta, elinympäristöstä, rikkinäisyydestä monella tasolla.

        Uskon että Jumala tietää ihmisen lähtökohdat, ei Hän aseta suurempaa taakkaa kenellekään, kuin mitä hän jaksaa kantaa.

        Kun ihminen kohtaa Jumalan Armon, Pyhä Henki kyllä opastaa, mistä hänen tulee tehdä parannusta. Toinen ihminen ei voi sitoa kenenkään omaatuntoa, jos ihminen on Jumalansa edessä seisonut.

        On aivan eri asia olla jonkin synnin orja, kuin kärsiä alttiudesta juuri tietyn tyyppiseen syntiin. Suurimpana ja näkyvimpänä alttiutena meillä näyttää olevan rakkaudettomuus. Seksuaalisyntien kohdalla se näyttäytyy erityisen vahvana, koska koemme, että olemme itsekin uhattuja.

        Roomalaiskirjeen sanoma tiivistyy Paavalin toteamukseen: Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Hän kertoo selkeästi että ihminen ei voita taistelua synnin kanssa, VAAN KRISTUS ON JO VOITTANUT. Hengessä eläminen on elämistä Kristuksessa, eikä jatkuvaa kuolleista teoista parannusta tekemistä.

        Paavalilla ei olisi ollut koskaan aikaa julistaa Evankeliumia jos hän olisi jäänyt kipuilemaan itsensä kanssa. Hän sanoi painokkaasti: "Elän, en enää elä minä, vaan Kristus elää minussa."

        Todellisuudessa, Saatana haluaisi ihmisen jäävän askaroimaan navanalustensa kanssa ja olemaan hiljaa ja syyllinen, koko elämänsä. Kristus on tullut että meillä olisi elämä Hänessä.

        Kilvoittelu on Uskon säilyttämistä, Kristuksessa pysyttäytymistä. Hän pyhittää jokaisen, joka turvaa Häneen.

        Miksi otat vain sen synneistä vähäisimmän; Suomessa sen harjoittajia on varmaan vähiten mitä synnintekijöiden lukumäärään tulee. Kaikki homot eivät vieläkään makaa. Puhutaan siis noin 50 000 ihmisestä.


      • Trakennus
        torre12 kirjoitti:

        Miksi otat vain sen synneistä vähäisimmän; Suomessa sen harjoittajia on varmaan vähiten mitä synnintekijöiden lukumäärään tulee. Kaikki homot eivät vieläkään makaa. Puhutaan siis noin 50 000 ihmisestä.

        Kyllä Raamatussa mainitaan ahneuskin ja monta muuta syntiä. Minä en ole tuomitsemassa homoja helvettiin, enkä ketään muutakaan. Kerron siitä, miten tulkitsen Jumalan Sanaa. Jos synti, oli se mitä hyvänsä, sitoo ihmistä, siitä ei voi vapautua kuin Jumalan Armon avulla. Jokainen seisoo Jumalansa edessä, niin sinä Torre, kuin kaikki muutkin. Jos joku ei selvitä asioitaan Jumalan kanssa, turha niitä on ihmisten vatkata.


      • Trakennus kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa mainitaan ahneuskin ja monta muuta syntiä. Minä en ole tuomitsemassa homoja helvettiin, enkä ketään muutakaan. Kerron siitä, miten tulkitsen Jumalan Sanaa. Jos synti, oli se mitä hyvänsä, sitoo ihmistä, siitä ei voi vapautua kuin Jumalan Armon avulla. Jokainen seisoo Jumalansa edessä, niin sinä Torre, kuin kaikki muutkin. Jos joku ei selvitä asioitaan Jumalan kanssa, turha niitä on ihmisten vatkata.

        On laskettu olevan 39 mainittua syntiä, mutta itse lasken synneiksi enemmän; huonot ajatukset ja tekemättä jättämiset vievät myös tuhoon.

        Taas on eri asia. jos syntiä ei pidä syntinä, vaan pitää selvittää nämä selvät asiat Jumalan kanssa. Missä tämä Jumala sitten on? Raamatun mukaan asui Jerusalemissa, onkohan vielä elossa?


      • Trakennus
        torre12 kirjoitti:

        On laskettu olevan 39 mainittua syntiä, mutta itse lasken synneiksi enemmän; huonot ajatukset ja tekemättä jättämiset vievät myös tuhoon.

        Taas on eri asia. jos syntiä ei pidä syntinä, vaan pitää selvittää nämä selvät asiat Jumalan kanssa. Missä tämä Jumala sitten on? Raamatun mukaan asui Jerusalemissa, onkohan vielä elossa?

        Kun ihminen on erossa Jumalasta, hän on hengellisesti kuollut. Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, ja ihminen havahtuu siihen että hän tarvitsee sovitusta koko elämälleen , ei vain joillekin synneille. Kun synnintunto todellisesti valtaa ihmisen, siinä ei auta terapeutit. Olen saanut kuulla monen, entisen ateistin hädän ja papin tarpeen, joka on yllättänyt keskellä yötäkin.

        Muistaakseni tiedät oikein hyvin hengelliset asiat, ei sinua tarvitse alkeissa opastaa.


    • aikalainen2

      lÄHES JOKAINEN, meistä on perisynnin orja, vain harvat ovat siitä vapautuneet, sillä se kulkee perimänä sukupolvela toiselle, ja syntyvä lapsi saa sen psykologisena perimä, eli perisyntinä.

      Siitä perimästä voi vapautua vain ymmärtämällä ja tajuamalla miten se on menneisyydessä tapahtunut

      Tuo paavalin sanonta tarkoittaa sitä. että me joudumme tietämättämme tekemään niin kuin on tuo perimä sill se on luonnonlaki, joka on meissä sisäänrakentuneena.

      Meillä on hyvän aate uskonto ym, mutta ne on vain utopioita, mutta perimämme on se mikä määrää mitä käytännössä teemme.

      Sen seurausta on sitten tämä kaaosmainen kärsimysten ja väkivallan täyttämä yhteiskunta.

      Maailmassa on käynyt opettajia, jotka ovat yrittäneet tuoda esiin tätä asiaa. mutta heidän optuksiaan ei ole ymmärretty, ja ne ovat muuttunneet valtaapitävien vallanpito välineiksi

      VAPAUTUMINEN TUOSTA PERIMÄSTÄ ON yksilökohtainen asia, sillä kukaan toinen ei voi meitä vapauttaa siitä

      Kiitos elämälle kaiken lähteelle

      • hgtreuib

        HALOOOOOO!!!
        KIRJOITIT;
        "lÄHES JOKAINEN, meistä on perisynnin orja, vain harvat ovat siitä vapautuneet, sillä se kulkee perimänä sukupolvela toiselle, ja syntyvä lapsi saa sen psykologisena perimä, eli perisyntinä. "

        EI "LÄHES" vaan kaikki uskontunnustuksen antaneet ovat perkeleen perisynnin orjia!
        SEN VUOKSI IHMISET EI herraa (saatanaa) palvelevia herra jumaliaan (esim luder/luther) jumalana palvele!

        JOTEN
        VAIN KRISTITTY ON PERKELEEN PERISYNTINEN:
        järjettömyydet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydet:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopumiset:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumiset:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        herra saatanasta uusi jumala, perisynnin vastaan ottaminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        kristitty ja rikollisuus /syntisyys kuuluvat yhteen:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        (((syntinen = rikollinen )))

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        luder/luther EI OLE IHMISTEN VAAN IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEIDEN herra jumala!


    • Synti.ei.ole.vain

      murha tai varkaus tai haureus, vaan rahan halu ja valheeseen mielistyminen, ja kuka ihminen voi nykyajassakin esitetystä sanoa, mikä on totta ja mikä valhetta, todennäköisesti ei niin totuudessa pyhittynyttä ihmistä ole koko maailmassa, että tietäisin Jumalan tahdon salatuimpaan saakka asioista maailmassa, ja sitä Isä tahtoo ja syntiä on Jumalan tahdon vastaisuus aina.

      Paavali on totuudessa pyhittynyt ja ymmärtää mikä on ihmisen osa ilman Jumalan kirkkautta ja täydellisyyttä, eikä sellaisia ihmisiä olleet edes Israelin profeetat eikä Jeesuksen apostolit, vaikka olivat Pyhällä Hengellä täyttyneitä. Aina on vajaiasta tieto ja profetoiminen ihmisellä, ja hyvä ymmärtää tämä ja tästä Paavali myös esittää.

      • hgtnkjno

        paavalin jumalalla on sarvet:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Eroa saatanastaan ei paavali saanut joten se sama saatana on paavalilais-luterilaisuuden herra edelleen... Tosin, onhan se kristitylle paavalille kivaa kun ihan saatanan enkeleiden seuraan pääsi Jeesusta seuranneiden KRISTILLISTEN tapattajana.


      • TYHMYYTTÄVAITAHALLISTA
        hgtnkjno kirjoitti:

        paavalin jumalalla on sarvet:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Eroa saatanastaan ei paavali saanut joten se sama saatana on paavalilais-luterilaisuuden herra edelleen... Tosin, onhan se kristitylle paavalille kivaa kun ihan saatanan enkeleiden seuraan pääsi Jeesusta seuranneiden KRISTILLISTEN tapattajana.

        9. MUTTA HÄN ON VASTANNUT MINULLE "MINUN ARMONI RIITTÄÄ SINULLE VOIMA TULEE TÄYDELLISEKSI HEIKKOUDESSA"
        HÄN ON JUMALA
        EIKÖ MEILLÄ OKKI PITKÄMIELINEN JUMALA KUN SALLII SINUN VÄÄRISTELLÄ TOTUUTTA JA PILKATA ITSEÄÄN JUMALAHAN PUHDISTI PAAVALIN


      • kmnhgv
        TYHMYYTTÄVAITAHALLISTA kirjoitti:

        9. MUTTA HÄN ON VASTANNUT MINULLE "MINUN ARMONI RIITTÄÄ SINULLE VOIMA TULEE TÄYDELLISEKSI HEIKKOUDESSA"
        HÄN ON JUMALA
        EIKÖ MEILLÄ OKKI PITKÄMIELINEN JUMALA KUN SALLII SINUN VÄÄRISTELLÄ TOTUUTTA JA PILKATA ITSEÄÄN JUMALAHAN PUHDISTI PAAVALIN

        kyllä, herra saatanalla riittää armoa ikuisille rikollisilleen....
        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Jokurotisentään
        kmnhgv kirjoitti:

        kyllä, herra saatanalla riittää armoa ikuisille rikollisilleen....
        Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Saatana ei armahda ketään! Lopeta höpötyksesi ja kapua alas saarnastuolista, seurakunta veisaa virren sillä aikaa.


      • jhgfds
        Jokurotisentään kirjoitti:

        Saatana ei armahda ketään! Lopeta höpötyksesi ja kapua alas saarnastuolista, seurakunta veisaa virren sillä aikaa.

        ei se saatana ole omille kristityille alaisilleen ankara


      • uy7654
        TYHMYYTTÄVAITAHALLISTA kirjoitti:

        9. MUTTA HÄN ON VASTANNUT MINULLE "MINUN ARMONI RIITTÄÄ SINULLE VOIMA TULEE TÄYDELLISEKSI HEIKKOUDESSA"
        HÄN ON JUMALA
        EIKÖ MEILLÄ OKKI PITKÄMIELINEN JUMALA KUN SALLII SINUN VÄÄRISTELLÄ TOTUUTTA JA PILKATA ITSEÄÄN JUMALAHAN PUHDISTI PAAVALIN

        sillä paavalin jumalalla on edelleen sarvet


      • yrghyrgh
        uy7654 kirjoitti:

        sillä paavalin jumalalla on edelleen sarvet

        Sinun jumalallasi on ja vielä sorkatkin. Paavalin Jumala on henki joten nyt katselet taas omaa jumalaasi :(


    • Job.ymmärtäväisenä

      Jumalan puheen kuulleessaan sanoo: "minä olen hiljaa, opeta sinä". Ystävänsä ovat sitä mitä uskovaiset yleensä Jobia kohtaan.

    • Oletteko.nähneet

      Suomessa, että uskovilla on kaikki Jeesuksessa yhteistä, kuten helluntaina noin kaksi vuosituhatta sitten? Minä en, ja syyn ymmärrän hyvin tähän. Tietysti olen nähnyt paljonkin farisealaista uskonnollisuutta Suomessakin, missä toiset ovat ylipappeja ja toiset heidän seuraajiaan.

    • Pimeässä.ajassa

      ei ymmärretä sitä että ihminen uskovananikin on hyvin pitkälti Jumalan kirkkautta vailla, toki aina on niitä itsensä korottajia, jotka ovat mielistyneet valheisiin oman etunsa tähden, ja sitten paljon niitä, jotka sallivat itseään riistettämän.

    • ijhbvfde

      George_L meni kai etsimään todisteita... että olis Jeesuksen opetuslapsi.
      Lähden itse lenkille.
      mutta seuraan asiaa palattuani...

    • aahihanaa

      Miehetykset harrastaa keskenään, himojen orjat!

      • hihahihahiha

        "Miehetykset harrastaa keskenään", lipesi vähän. Miehimykset - on oikea ilmaisu. Iihahaa on hevosten kieltä ja tarkoittaa: "Meillä on hauskaa!", sitäkö tapailit nimimerkiksi?


    • sangenkarskiatouhua

      Nauruttaa taas tämä miesten sangen karski sanailu keskenään, ollaan mitä maailmankatsomusta sitten tahansa.

      En nyt tarkoita että jotain lässyn-lässyn sydämiä tarvitsisi maalailla niiden tilalla, mutta kyllä tämä sellaista vähän alatyyliä on.

    • tämäsiis

      oli 2000 vuotta sitten aikana kun saattoi kipaista egyptissä ja tavata näitä egyptiläisiä
      euroopassa saattoi nähdä afrikkaa
      kreikkalaiset urheilijat imivät amforaa
      rooman pohjoispuolella ei yhtää rakennusta - maailmassa

      • tämäsiis

        ja amatsoneilla 1 tissi
        no kaikilla kusi päässä miehillä kans oho


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe