Milloin tt-tuki nouseen eu:n tasolle 776 euroon

Rikkaille_rahat_menee

67. Komitea toteaa, että vuonna 2013 Suomessa yhtä henkeä kohden 50 % ekvivalentista mediaanitulosta oli 970 € kuukaudessa ja 40 % 776 € kuukaudessa.

http://ssos.nettisivu.org/

http://ssos.nettisivu.org/wp-content/uploads/sites/270/2015/03/Suomenkielinen_Complaint_88-2012.pdf

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ghkhgjklgkll

      Jos saat nyt työmarkkinatukea 500e/kk, asumistukea 370e/kk ja toimeentulotukea 150e/kk, niin eikö se jo ole yli tuon 776e/kk?

      Toi komitean lausunto ei huomioi asumisen tukia.

      • meitäonpaljon

        itse saan 412,68 euroa toimeentulotuen perusosaa. sossu ei maksa mitään laskujani. asun itsekseni sukulaisen omistamassa asunnossa, joten toimeentulotukeni on alempi ja en voi saada lainkaan asumistukea.

        tukeani alennetaan silloin tällöin 20-40 % koska olen työkyvytön.

        työmarkkinatukeen en ole oikeutettu koska olen työkyvytön. työkyvyttömyyseläkkeelle minun on mahdoton päästä.

        tiedän myös monia jotka on pudotettu nollatuloisiksi. olen ollut sellainen itsekin, kunnes jaksoin taistella itselleni toimeentulotuen.


      • vähänvaipaljon
        meitäonpaljon kirjoitti:

        itse saan 412,68 euroa toimeentulotuen perusosaa. sossu ei maksa mitään laskujani. asun itsekseni sukulaisen omistamassa asunnossa, joten toimeentulotukeni on alempi ja en voi saada lainkaan asumistukea.

        tukeani alennetaan silloin tällöin 20-40 % koska olen työkyvytön.

        työmarkkinatukeen en ole oikeutettu koska olen työkyvytön. työkyvyttömyyseläkkeelle minun on mahdoton päästä.

        tiedän myös monia jotka on pudotettu nollatuloisiksi. olen ollut sellainen itsekin, kunnes jaksoin taistella itselleni toimeentulotuen.

        No ei ole paljon. Omaan sukulais-, ystävä- ja tuttavapiiriini ei kuulu yhtäkään tuollaista eikä ole koskaan kuulunut, vaikka tunnen valtavan määrän ihmisiä.

        Sanot, ettet saa asumistukea. Mihin sitä tarvitsisit, jos asut ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi? En minäkään saa asumistukea, vaikka asumiskuluni ovat enemmän kuin sinun toimeentulotukesi. Suurin osa ihmisistä ei saa asumistukea. En saa toimeentulotukeakaan. Suurin osa ihmisistä ei saa myöskään toimeentulotukea. Minkähän vuoksi?


      • meitäonpaljon

        en sanonut asuvani ilmaiseksi. minulla on aivan normaalit asumiskulut.

        miksi pitäisi saada asumistukea ja toimeentulotukea jos ei sitä tarvitse. sinullako on oikeus päättää etteivät työkyvyttömät ja köyhät saa tukia minimitasoiseen elämiseen? siitä on päätökset niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.

        tiesitkö että pyramidiyhteiskunta ei olisi mahdollinen ilman köyhiä ja nimenomaan minimituilla maltillisena pidettäviä köyhiä? sinunkin tulosi olisivat huomattavasti pienemmät jos kaikki työttömät saisivat töitä.


      • vähänvaipaljon
        meitäonpaljon kirjoitti:

        en sanonut asuvani ilmaiseksi. minulla on aivan normaalit asumiskulut.

        miksi pitäisi saada asumistukea ja toimeentulotukea jos ei sitä tarvitse. sinullako on oikeus päättää etteivät työkyvyttömät ja köyhät saa tukia minimitasoiseen elämiseen? siitä on päätökset niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.

        tiesitkö että pyramidiyhteiskunta ei olisi mahdollinen ilman köyhiä ja nimenomaan minimituilla maltillisena pidettäviä köyhiä? sinunkin tulosi olisivat huomattavasti pienemmät jos kaikki työttömät saisivat töitä.

        "sinullako on oikeus päättää etteivät työkyvyttömät ja köyhät saa tukia minimitasoiseen elämiseen?"

        En ole sanonut siitä päättäväni. Asiasta on lait ja määräykset. Köyhät saavat paljon tukia. Ja työssä käyvät maksavat lystin. Niin että tavallaan siellä pyramidin huipulla ovatkin oleilijat, jotka elelevät työssä käyvien kustannuksella.


      • kaikkieitiedätätä
        meitäonpaljon kirjoitti:

        itse saan 412,68 euroa toimeentulotuen perusosaa. sossu ei maksa mitään laskujani. asun itsekseni sukulaisen omistamassa asunnossa, joten toimeentulotukeni on alempi ja en voi saada lainkaan asumistukea.

        tukeani alennetaan silloin tällöin 20-40 % koska olen työkyvytön.

        työmarkkinatukeen en ole oikeutettu koska olen työkyvytön. työkyvyttömyyseläkkeelle minun on mahdoton päästä.

        tiedän myös monia jotka on pudotettu nollatuloisiksi. olen ollut sellainen itsekin, kunnes jaksoin taistella itselleni toimeentulotuen.

        Kirjoittaja oletko ottanut selvää sillä työmarkkinatukea saa vaikka on työkyvytön sillä perusteella kun on vajaakuntoinen työnhakija.Tosin papereihin tarvii merkitä vain terve.Tämä on tätä meidän pykälä byrokratiaa.h ylky jos tulee mars työnhakijaksi.


      • Piiripyörii
        vähänvaipaljon kirjoitti:

        "sinullako on oikeus päättää etteivät työkyvyttömät ja köyhät saa tukia minimitasoiseen elämiseen?"

        En ole sanonut siitä päättäväni. Asiasta on lait ja määräykset. Köyhät saavat paljon tukia. Ja työssä käyvät maksavat lystin. Niin että tavallaan siellä pyramidin huipulla ovatkin oleilijat, jotka elelevät työssä käyvien kustannuksella.

        Suurin osa sun rahoista menee maataloustukiin, yritystukiin ja muihin tulonsiirtoihin yrityksille. Niiden kautta pomoille ja omistajille.


    • Näin.se.vain.on

      Onko aloittaja aivan pihalla valtion ja kuntien taloustilanteesta?! Saatte olla tyytyväisiä että toimeentulotukeen tehdään indeksitarkistukset, tasokorotuksia ei ole tulossa moneen vuoteen. Ehkä joskus 5-8 vuoden kuluttua muutamalla kympillä nostetaan. Tosi indeksikorotukset tulevat joka vuosi mutta ne eivät ole paljoa sillä inflaatio on lähellä nollaa.

      Jos ei kelpaa menkää lakkoon tai järjestäkää mielenosoitus Senaatintorilla tai eduskuntatalon edessä.

      • asiaa_välillä

        Aloittaja ei todellakaan ole pihalla mistään. Todellakin olen tietoinen asioista. Kuntien tilanne on etelässä siksi paha kun he ei ole halunnut veronmaksajia, haluavat haavottaa (antaa asuntotontteje) niukasti, siksi asujien pullonkaula on kasvanut isoksi. Jo tämän takia kuntapäättäjät on "ahneita oman edun tavoittelijoita" Jos olisi asukkaita ja varsinkin normaalija kerrostaloasukkaita sekä rivari ja omakotitalot siihen päälle niin tulisi sitä MASSIA sinne kuntaan.

        Päättäjät voi katsoa peiliin MIKSI on niin "käyhää" suomessa asuu keskimäärin noin 18 henkilöä / km2.

        Vertailuna esim. Syyria mistä ihmisiä tulee niin siellä 93 henkilöä / km2 tai irakista tulevilla 55 /km2

        Eli pitävät suomea Erämaana. :D

        Siltikin täällä suomessa pieni eliitti kylpee rahassa...:D


    • Keinoja-on

      Saksassa on esimerkiksi paljon tiukemmat lait toimeentulotuelle. Jos ei tee mitä työkkäriä vastaava taho käskee niin tuki on 0€ ei siin alenneta vaan sen menettää eli suomikin voi ehdä saman jos haluaa ja vedota Saksan käytäntöön ja sillä hyvä. Pohjoismaistakin löytyy Norja jossa todellakin kaikki tuet tippuu nollaan jos et tee mitä käsketään eli joko koulutukseen,kuntoutukseen tai töihin vaikka toiselle puolelle Norjaa ja se sentään rikas maa ja varmaan juuri tuon lain voimasta eikä pelkästään öljyn takia.

      • polt

        Suomen valtio olemme me kaikki kansalaiset ja vain ääni vaaleissa oikealle vasemmistopuolueelle on tae siitä, että sosiaaliturvamme pysyy ja huolehdimme kaikista inhimillisesti.
        Humaanisuus on sitä, ettei kukaan heikompiosainen putoa yhteiskunnan turvaverkon ohi tai läpi. Ei sosiaaliturvaa ole rakennettu tyhjän päälle, ainoastaan tämän valtion oikeudenmukaisella talouspolitiikalla. Nykyinen porvarihallitus tekee varmasti kaikkensa sen purkamiseen, joten hanttia peliin nyt tarvitaan!


      • 0845854y8889

        Suomen sosiaaliturva pitää kyllä huolen kaikista kansalaisista jotka eivät tule omillaan tai muilla tavoin toimeen. Moni unohtaa tuon että tuo muilla tavoin toimeentuleminen voi tarjoittaa esim. ihmisiltä saatuja rahalahjoituksia, ilmaista asumista, pimeitä töitä jne.

        Aloittaja tulee toimeen ihan hyvin toimeentulotuen yhteistaloudessa asuvan perusosalla sillä hän ei asu yksin ja hän voi turvautua asuinkumppaniinsa, se on sitä muilla tavoin toimeentulemista.

        Toki jos kyseessä on ihan oikea lähisukulaisten muodostoma kimppakämppä asuminen, niin sossu kyllä maksaa 1/2 osaa kaikista hyväksyttävistä asumiskuluista kunhan vain aloittaja kiikuttaa kaikki asumiseen liittyvät laskut sossuun. Itsekin sain aikoinaan serkkuni vintillä asuessa sossusta 1/3 osaa sähkölaskusta, kiinteistöverosta ja jopa tien aurausmaksusta kun ensin ne summat serkulleni tilitin ja jonka jälkeen vein laskut sossuun.


    • haisee_suomen_juttu

      Suomessa valtion viranomaiset politiikkojen kanssa haluaa kyykyttää kaikeimman huonommassa asemassa olevia...esim.
      Eläkevarannot nousee Miljarditolkulla joka vuosi...mutta niitä ei eläkkeisiin käytetä!

    • vankila_kallis

      Vankilassa henkilö maksaa reipas 200 euroa päivä...eli on yhteiskunnalle edukkaampaa pitää henkilö hengissä tt tuella noin alle 500e kk. Reilusti 10 kertaa edukkaampaa pitää henkilö poissa rikoskierteestä.

      Se on selvä, että jos ei oo varaa ruokaan niin immeiset lähtee rikolliselle polulle....moni on niin tehnytkin....ei tarvi kun käydä vankilassa ja haastatella ilmisiä. Moni on tästä lähtökohdasta joutunu kierteeseen....

    • katsokaa_mitä_ne_puuhaa

      Hallitus ei ajattele kuin omaa napaa. Nythän se "hallintarekisteri" juttu on menossa läpi hallituksessa niin saa rikkaat omistukset piiloon veroparatiiseihin niin, että suomen verottaja jää nuolemaan näppejään 2017 kun tulee eu sisäinen automaattinen tilien saantitietojärjestelmä voimaan. Mutta sitä ennen rikkaat on laittanu ulkomaisillä tileillä olevat rahat osakkeisiin ja osakkeet on siellä hallintarekisterissä niin sieltä ei näy kun se "pankki" jonka kautta osakkeet on ostettu!"!!

      Tälläiseen hallituksella on aikaa...pimitetään rikkaiden rahoja!!! ja vielä persut mukana samassa touhussa...eivät edes osaa hävetä?!

      • huh_hu20152015

        Soini on sanonut, että VM:n pohjaesityksen suurin ongelma on sijoitusten pimittäminen. Hallintarekisterissä olevista osakeomistuksista näkyvät omistajan sijaan vain säilyttäjän kuten pankin nimi.

        Tällä hetkellä omistukset ovat vapaasti katsottavissa suoran omistuksen rekisterissä arvopaperikeskuksessa.

        http://www.hs.fi/politiikka/a1444961497490


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe