Volkkarilla edessä siis SAABin kohtalo
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.html
Päästömanipuloidun auton korjaus maksaa 10 000e
85
293
Vastaukset
- Bastrado
.....niin tai 100e. Riippuen meneekö homma Testeripäivityksellä,vaiko suuttimien/katalysaattorin vaihdolla.Suurin osa on 100e:n homma.
- totuudentorvi2
Kymppitonni lienee lähempänä totuutta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.html - paskatorvioot
totuudentorvi2 kirjoitti:
Kymppitonni lienee lähempänä totuutta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.htmlTaassiinsa köyhät ulisee asioista jotka eivät liikuta heidän elämäänsä mitenkään, kymppitonnia korjaus ei maksa mitenkään, sano "asiantuntijat" mitä vaan, Kymppitonnilla rakennetaan jo uus dieseli-polo(siis tehtaan kustannukset) niin voi arvella mitä ne maksaa tehtaalle joku katti ja suuttimet..
- Bastrado
totuudentorvi2 kirjoitti:
Kymppitonni lienee lähempänä totuutta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.htmlIltalehtihän sen varmaankin parhaiten tietää.Lueppa onko 7-lehdessä tai Hymyssä lisää näitä asiantuntijoiden "luotettavia" lausuntoja.
- loppu.on.lähellä
Bastrado kirjoitti:
Iltalehtihän sen varmaankin parhaiten tietää.Lueppa onko 7-lehdessä tai Hymyssä lisää näitä asiantuntijoiden "luotettavia" lausuntoja.
Kyllä mainittiin ihan ylen uutisissakin jotain isommasta rempasta. Ei kai muuten konkur,ekun konsernin talous olisi vaarassa pettää,niinkuin on ennustettu ja uumoiltu. Myydään jokin Bugatti ja ehkä Audikin kilpailijalle jotta vältytään vararikolta näin ensalkuun. Jatkossa myydään vähän enemmän kun asiakkaat alkavat vihdoin tajuamaan kusettamisen laajuuden.
- totuudentorvi2
paskatorvioot kirjoitti:
Taassiinsa köyhät ulisee asioista jotka eivät liikuta heidän elämäänsä mitenkään, kymppitonnia korjaus ei maksa mitenkään, sano "asiantuntijat" mitä vaan, Kymppitonnilla rakennetaan jo uus dieseli-polo(siis tehtaan kustannukset) niin voi arvella mitä ne maksaa tehtaalle joku katti ja suuttimet..
Pakko ne on silti korjata ja saattaa siis maksaa kymppitonnin. Et ilmeisesti kovin hyvin ymmärrä asioita?
- Tietäjä1
Niin, uusi kone maksaa 6000-7500e, että pikkaisen on taas IL vetänyt hommat hanurista, kuten tavallista.
- kallisVWhuolto
paskatorvioot kirjoitti:
Taassiinsa köyhät ulisee asioista jotka eivät liikuta heidän elämäänsä mitenkään, kymppitonnia korjaus ei maksa mitenkään, sano "asiantuntijat" mitä vaan, Kymppitonnilla rakennetaan jo uus dieseli-polo(siis tehtaan kustannukset) niin voi arvella mitä ne maksaa tehtaalle joku katti ja suuttimet..
Eikös noi normihuollot ole jo ainakin audilla 2000e luokkaa?
Mitä ihmeellistä noissa hinnoissa on? - paskatorvioot
totuudentorvi2 kirjoitti:
Pakko ne on silti korjata ja saattaa siis maksaa kymppitonnin. Et ilmeisesti kovin hyvin ymmärrä asioita?
Nimenomaan ymmärrän ja tiedän. Erotan erittäin selvästi köyhien ulinat ja luulottelut faktasta, ja ulinat kymppitonnista nimenomaan on näitä perseaukisten luulotteluja. Kai se jotenkin tuo lohtua köyhän elämään moinen vahingoniloinen ulina, vaikka siinä ulinassa fakta ja fictio meneekin sekaisin.
Huomion arvoista tälläisissa jutuissa on että, ne joita asia ei koske, ulisee eniten... - Paalaten-vaan-koko-VAG
paskatorvioot kirjoitti:
Nimenomaan ymmärrän ja tiedän. Erotan erittäin selvästi köyhien ulinat ja luulottelut faktasta, ja ulinat kymppitonnista nimenomaan on näitä perseaukisten luulotteluja. Kai se jotenkin tuo lohtua köyhän elämään moinen vahingoniloinen ulina, vaikka siinä ulinassa fakta ja fictio meneekin sekaisin.
Huomion arvoista tälläisissa jutuissa on että, ne joita asia ei koske, ulisee eniten...Paalaten-vaan-koko-VAG
- KLONKS-KLONKS-KLONKS
Paalaten-vaan-koko-VAG kirjoitti:
Paalaten-vaan-koko-VAG
KLONKS-KLONKS-KLONKS
- EuroPoikineen
Huhhuh, euro poikineen
- OctaviaCombi-istujapompi
No kyllä
- seonvolkkarinmenoanyt
OctaviaCombi-istujapompi kirjoitti:
No kyllä
seonvolkkarinmenoanyt
- lunastukseen
Varmaan tosi kannattavaa tehdä jollekkin 2008 mallin Seatille, jonka arvokin on jo alle kymppitonnin.
- BratwurstitPaaliin
Bratwurstit paaliin.
- vitunkusettajat
Taitaa tulla maailman loppu ennen kun fokkarit saadaan toimiviksi!
- korvauksenhakija
Höpö höpö. Täällä Suomessa uusi softa purkkiin ja katsatuksen päästötestin jälkeen baanalle. Ei ongelmaa siinä. Jos arvonalennuksia tai muita kustannuksia tulee ne haetaan oikeusteitse joko ryhmäkanteena tai yksityisesti, Ei tämä lapsukaiset ole mitään huutokauppaa. Suomessa näin, muissa maissa eri tavoin, riippuen lainsäädännöstä päästöjen osalta. Amerikassa tämä on sitten kallista.
- KlongsPoks
korvauksenhakija kirjoitti:
Höpö höpö. Täällä Suomessa uusi softa purkkiin ja katsatuksen päästötestin jälkeen baanalle. Ei ongelmaa siinä. Jos arvonalennuksia tai muita kustannuksia tulee ne haetaan oikeusteitse joko ryhmäkanteena tai yksityisesti, Ei tämä lapsukaiset ole mitään huutokauppaa. Suomessa näin, muissa maissa eri tavoin, riippuen lainsäädännöstä päästöjen osalta. Amerikassa tämä on sitten kallista.
Osassa suuttimien vaihto, katalysaattori, urean syöttö ja uudelleen-ohjelmointi.
Jos ei lisätä ureaa, niin teho laskee ja kulutus nousee siinä satasen korjauksessa? - korvauksenhakija
Taas hölpön pölpön. Etkö sinä osaa lukea sitä uutista , vai mistä on kyse. Siellä lukee että joihinkin autoihin riittää pelkkä ohjelmiston muutos. Ja näin täälä Suomessa, kun täällä Pohjolan perällä on väljät päästömääräykset. Tavallinen autoilija tuskin huomaa eroa mitenkään. Ja taas jos on jotain sanomista(kulutus) niin taas haetaan korvausta. Yksinkertaista.
- Loppu.lähenee
korvauksenhakija kirjoitti:
Taas hölpön pölpön. Etkö sinä osaa lukea sitä uutista , vai mistä on kyse. Siellä lukee että joihinkin autoihin riittää pelkkä ohjelmiston muutos. Ja näin täälä Suomessa, kun täällä Pohjolan perällä on väljät päästömääräykset. Tavallinen autoilija tuskin huomaa eroa mitenkään. Ja taas jos on jotain sanomista(kulutus) niin taas haetaan korvausta. Yksinkertaista.
Tosiaan että ihan joihinkin autoihin, mutta ei suurimpaan osaan autoista. Eikä Suomi pysty päästöistä päättämään vaan suuri ja mahtava eurostoliitto.
- korvauksenhakija
Miten samanlaisiin moottoreihin tehdään muka erilaisia korjauksia.Arpomallako?
- benskuli
korvauksenhakija kirjoitti:
Taas hölpön pölpön. Etkö sinä osaa lukea sitä uutista , vai mistä on kyse. Siellä lukee että joihinkin autoihin riittää pelkkä ohjelmiston muutos. Ja näin täälä Suomessa, kun täällä Pohjolan perällä on väljät päästömääräykset. Tavallinen autoilija tuskin huomaa eroa mitenkään. Ja taas jos on jotain sanomista(kulutus) niin taas haetaan korvausta. Yksinkertaista.
kyllä eron huomaa polttoainemittarista
2-4 litraa kuulemma kulutus nousee ohjelmoinnin myötä.
halvemmalla pääsee kun vaihdetaan koko moottori
eli laitetaan bensamoottori - korvauksenhakija
Kuten jo aikaisemmin mainitsinkin ylimääräiset kustannukset haetaan rahana.
- Puoletpois
korvauksenhakija kirjoitti:
Miten samanlaisiin moottoreihin tehdään muka erilaisia korjauksia.Arpomallako?
Erikokoisia ja eri tehoisia ne EA189 moottorisarja
- ManipManip
Puoletpois kirjoitti:
Erikokoisia ja eri tehoisia ne EA189 moottorisarja
Volkkari manipuloinut myös kulutusarvoja.
- Paalaten-vaan-koko-VAG
ManipManip kirjoitti:
Volkkari manipuloinut myös kulutusarvoja.
Paalaten-vaan-koko-VAG..
- NouProplem
Ei ole ongelma jos se maksaa vain 10000€, rahukkaa riittää Volkswagenilla oikein mainiosti, mutta ei tuo edes maksa noin paljon. Jos softapäivitys ei riitä, niin aina voidaan vaihtaa tankki ja pistää addblue tankki siihen lisäksi, sitten muokataan pakoputki sopivaksi tähän tarkoitukseen ja ajetaan uusi ohjelma koneeseen. Tosi kallista varmaan...Tankki maksaa tehtaalla 20€, pakoputki tilpehööreineen suunnilleen 50-60€ ja ohjelmointi on könttäsumma, ohjelman jakelu ei maksa mitään, se tapahtuu netin kautta valtuutettuun huoltoon, jossa on laitteet jo valmiina. Henkilökuntaa ei edes tarvitse kouluttaa lisää, koska merkkituolloissa on töissä ainoastaan ammattilaisia.
- Höpö-höpö-höpö
Rahukat loppuu kansanautolta hyvinkin nopeasti kun joka puolelta maailmaa napsahtaa erinäisiä korvauspyyntöjä.
Lisäksi mainehan on jo mennyt mikä laskee niin uuden kuin käytetyn auton arvoa. - Sakkoa
VW on varannut 6,5 miljardia ongelman hoitoon ja myöntävät itsekkin että rahat eivät riitä. Pelkästään jenkeissä tulee jo sakkoa enemmän. Siellä maksimi sakko on 37500$ per auto, siis enemmän kuin uusi auto maksaa.
- conkurs
Sakkoa kirjoitti:
VW on varannut 6,5 miljardia ongelman hoitoon ja myöntävät itsekkin että rahat eivät riitä. Pelkästään jenkeissä tulee jo sakkoa enemmän. Siellä maksimi sakko on 37500$ per auto, siis enemmän kuin uusi auto maksaa.
Tähän kaikki yksityiset ja ryhmäkanteet päälle - pikainen konkurssi olisi VW:lle se paras ratkaisu.
- lähellä-taitaa-olla
conkurs kirjoitti:
Tähän kaikki yksityiset ja ryhmäkanteet päälle - pikainen konkurssi olisi VW:lle se paras ratkaisu.
Eiköhän se ole jo aika lähellä
- jormaerä
Niin ja oot ottanu huomioon korjaamoiden tuntiliksan ja asiakkaille sijaisauton yms pientä sivukulua..sille äkkiä tulee hintaa.tai no samapa tuo jos oma lompsa ei kevene eikä kyllä oo itellä volsku eikä muitakaa saman konsernin kotteroita.
- Tietäjä1
Kyllä on Jorma pihalla, jos tuosta saa 10 000e kulungin. Pysy poissa ihan kaikesta bisneksestä! Ei mitään tajua kustannuksista.
- kertauksenomaisesti
Tietäjä1 kirjoitti:
Kyllä on Jorma pihalla, jos tuosta saa 10 000e kulungin. Pysy poissa ihan kaikesta bisneksestä! Ei mitään tajua kustannuksista.
stupidolle, kyllä siitä vaan kymppiyonni napsahtaa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.html - Tietäjä1
kertauksenomaisesti kirjoitti:
stupidolle, kyllä siitä vaan kymppiyonni napsahtaa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444124117559.htmlIltalehdestäkö haet autojen huoltohinnat? Ihan pihalla.
- kertauksenomaisesti
Tietäjä1 kirjoitti:
Iltalehdestäkö haet autojen huoltohinnat? Ihan pihalla.
Iltalehti hakee ne autoalalta.
Ei ole minun vikani että olet pihalla. - Tietäjä1
Pistetäänpä pieni veto. Sinä sanot, että manipuloitujen moottoreiden huoltotyö korjauskustannus on 10000e/auto. Minä sanon, ei todellakaan ole, ei edes 1000e/moottori. Katsomme lopputuloksen tässä asiassa. Olet takuuvarmasti väärässä. Iltalehti ja jormat oppii etsimään tietoa oikeista paikoista. Minä jo asian varmistin, mutta en Iltalehdestä.
- Rapiat
Tietäjä1 kirjoitti:
Pistetäänpä pieni veto. Sinä sanot, että manipuloitujen moottoreiden huoltotyö korjauskustannus on 10000e/auto. Minä sanon, ei todellakaan ole, ei edes 1000e/moottori. Katsomme lopputuloksen tässä asiassa. Olet takuuvarmasti väärässä. Iltalehti ja jormat oppii etsimään tietoa oikeista paikoista. Minä jo asian varmistin, mutta en Iltalehdestä.
Olet jo hävinnyt vedon. Kuten Iltalehdessä - manipulaation korjaaminen rapiat 10 000e
- Tietäjä1
Rapiat kirjoitti:
Olet jo hävinnyt vedon. Kuten Iltalehdessä - manipulaation korjaaminen rapiat 10 000e
Ai, milloin nuo autot tuli korjatuksi? Pistäpä linkki asiasta. Mitä ? Eikö löytynyt.
- Joutavaa_keuhkoamista
Ei koske Eurooppaa. Kymppitonnin kulut saattaa syntyä jos ohjelmistopäivityksen lisäksi joudutaan uusimaan laitteistoa. Tällöin tulee kyseeseen Amerikassa myytävien mallien NOx-trap laitteen (joka ei ole sama kuin SCR-katalysaattori) korvaaminen jollakin tehokkaammalla typenoksidien poistolaitteella.
Euroopassa myytyihin dieseleihin riittää sen huijausohjelman poisto, koska EU5-taso täyttyy ilman NOx-trapia tai SCR-katalysaattoria ja Adblue-ruiskutusta. Ohjelmistopäivitys hoituu alle tunnin huoltokäynnillä merkkihuollossa ja sen kustannus valmistajalle lienee mediassa mainittu 100€.- oikeusVWseataudiskoda
EU varmaan suojelee Saksaa ja sen teollisuutta.
Kiina ja Usa onneksi kilpailun myötä pakottaa tutkimukset myös germaanien etupiiriin! - osssss_taas_pihalla
oikeusVWseataudiskoda kirjoitti:
EU varmaan suojelee Saksaa ja sen teollisuutta.
Kiina ja Usa onneksi kilpailun myötä pakottaa tutkimukset myös germaanien etupiiriin!EU ei suojele erityisesti mitään autovalmistajaa. Kaikkia kohdellaan päästöasioissa samoilla mittareilla. Viime syksyyn asti oli voimassa EU5, nyt EU6. Nyt käsillä oleva kohu koskee EU5-luokiteltuja dieseleitä.
Kiinasta ei tässä yhteydessä kannata edes puhua, koska siellä ei diesel-henkilöautoilla ajella.
Ja osssss, sinua tämä kohu ei koske ollenkaan, koska autosi kuuluu EU4-luokkaan ja on arvoltaan lähes romuhinnoissa, joten ei edes sen vaihtoarvo laske kohun takia. - UutistenMukaan
Ikävä kyllä koskee.
- KylläVoloaNytViedään
KylläVoloaNytViedään
- marginaalihomma
Ulkomailla ei maksa ees autot likikää 10000E toisin ku Suomes jos ne maksaa noin puolet enempi ku muualla. Ja Suomes on käytännös "olematon" määrä arvaa mitä?
- Ureaapyttyyn
Kannattaisiko vagin lunastaa 1. sukupolven EA189 autot jenkkilässä ja paalata ne, tulisi ehkä halvemmaksi kuin kuntoon laitto?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444352975653.html
"Horn kertoi, että yhtiön mukaan Yhdysvalloissa myydyistä ja skandaalin koskettamista autoista 325 000 on varustettu niin kutsutulla ensimmäisen sukupolven versiolla EA 189 -moottorista. Nämä autot ovat VW:n puolesta kaikkein vaikein rasti: niiden päästöjen saattamiseksi määräysten mukaiselle tasolle ei riitä pelkkä moottoriohjauksen uudelleenohjelmointi, vaan autojen moottorit vaativat myös osien vaihtoja.
Nyt paljastuneista skandaaliautoista 90 000 on puolestaan varustettu toisen sukupolven EA 189:llä, joiden korjaamisen arvioidaan tämän hetken tiedoilla olevan hieman helpompi toimepide. Vuodesta 2015 käytetyt kolmannen sukupolven EA 189 -moottorit puolestaan selviävät pelkällä moottorinohjaussoftan päivityksellä.
Hornin mukaan erityisesti työläät ensimmäisen sukupolven moottorit saattavat vaatia 5–10 miestyötuntia pelkästään osien vaihtoon. Sen sijaan VW:n jenkkipomo sanoi, että autojen polttoaineenkulutus onnistuttaneen pitämään remonttia edeltävällä tasolla, mutta niiden suorituskyvyn ja tehon odotetaan laskevan skandaalia edeltävältä tasolta."
Tehotkin laskussa... - TuleeTehtyä
Vaikuttaa siltä että VW:llä on homma ihan hallussa. Kaikki tulee varmasti korjatuksi niinkuin on luvattu. Itse en tätä epäile ollenkaan. Muistaakseni jollakin japanilaisella T:llä alkavalla merkillä on vähän vähemmän suoraselkäinen lähestymistapa vastaavissa tilanteissa...Miljoonat kaasupolkimet on edelleen "työn alla" ja niin on moni muukin asia.
- VWkuseeomaantankkiin
TuleeTehtyä kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että VW:llä on homma ihan hallussa. Kaikki tulee varmasti korjatuksi niinkuin on luvattu. Itse en tätä epäile ollenkaan. Muistaakseni jollakin japanilaisella T:llä alkavalla merkillä on vähän vähemmän suoraselkäinen lähestymistapa vastaavissa tilanteissa...Miljoonat kaasupolkimet on edelleen "työn alla" ja niin on moni muukin asia.
VW tapaus näyttää olevan selvä jo heti alkumetreillä.
Kannattavuus oli jo huono ja nyt sitä ei kohta ole ollenkaan.
Saadaan konsernin autoja kohta rajulla alella myös käytettynä! - Kiitos-nauruista
TuleeTehtyä kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että VW:llä on homma ihan hallussa. Kaikki tulee varmasti korjatuksi niinkuin on luvattu. Itse en tätä epäile ollenkaan. Muistaakseni jollakin japanilaisella T:llä alkavalla merkillä on vähän vähemmän suoraselkäinen lähestymistapa vastaavissa tilanteissa...Miljoonat kaasupolkimet on edelleen "työn alla" ja niin on moni muukin asia.
>>Vaikuttaa siltä että VW:llä on homma ihan hallussa.<<
-taisi olla vuoden vitsi tuo :-DDDD - Varm4Asia
Kiitos-nauruista kirjoitti:
>>Vaikuttaa siltä että VW:llä on homma ihan hallussa.<<
-taisi olla vuoden vitsi tuo :-DDDDKatsokaa ja ihmetelkää. Lupaan että VW:n dieselit on korjattu ennen kuin Toyota saa kaasupolkimet kuntoon.
- ureaaakkaaikille
Ureaapyttyyn kirjoitti:
Kannattaisiko vagin lunastaa 1. sukupolven EA189 autot jenkkilässä ja paalata ne, tulisi ehkä halvemmaksi kuin kuntoon laitto?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444352975653.html
"Horn kertoi, että yhtiön mukaan Yhdysvalloissa myydyistä ja skandaalin koskettamista autoista 325 000 on varustettu niin kutsutulla ensimmäisen sukupolven versiolla EA 189 -moottorista. Nämä autot ovat VW:n puolesta kaikkein vaikein rasti: niiden päästöjen saattamiseksi määräysten mukaiselle tasolle ei riitä pelkkä moottoriohjauksen uudelleenohjelmointi, vaan autojen moottorit vaativat myös osien vaihtoja.
Nyt paljastuneista skandaaliautoista 90 000 on puolestaan varustettu toisen sukupolven EA 189:llä, joiden korjaamisen arvioidaan tämän hetken tiedoilla olevan hieman helpompi toimepide. Vuodesta 2015 käytetyt kolmannen sukupolven EA 189 -moottorit puolestaan selviävät pelkällä moottorinohjaussoftan päivityksellä.
Hornin mukaan erityisesti työläät ensimmäisen sukupolven moottorit saattavat vaatia 5–10 miestyötuntia pelkästään osien vaihtoon. Sen sijaan VW:n jenkkipomo sanoi, että autojen polttoaineenkulutus onnistuttaneen pitämään remonttia edeltävällä tasolla, mutta niiden suorituskyvyn ja tehon odotetaan laskevan skandaalia edeltävältä tasolta."
Tehotkin laskussa...Tuskin Suomessa laitetaan ureaa pyttyyn, on kallis korjaus, ja monilla tuntuu kirjoituksista päätellen olevan jo tarpeeksi ureaa ikiomassakin pytyssä.
- Kiitos-nauruista-taas
Varm4Asia kirjoitti:
Katsokaa ja ihmetelkää. Lupaan että VW:n dieselit on korjattu ennen kuin Toyota saa kaasupolkimet kuntoon.
Lupaat varmaan myös että lehmät lentää :-DDDD
- takuuvarma_asia
Varm4Asia kirjoitti:
Katsokaa ja ihmetelkää. Lupaan että VW:n dieselit on korjattu ennen kuin Toyota saa kaasupolkimet kuntoon.
Päivänselvää, että Suomessa Volkswagenin päästökampanja valmistuu ennen kuin Toyotan 17.2.2010 alkanut kaasupoljinkampanja, jossa oli tarkoitus korjata 28621 poljinmekanismia.
- Sakkoapukkaa
takuuvarma_asia kirjoitti:
Päivänselvää, että Suomessa Volkswagenin päästökampanja valmistuu ennen kuin Toyotan 17.2.2010 alkanut kaasupoljinkampanja, jossa oli tarkoitus korjata 28621 poljinmekanismia.
Päivänselvää on että vokkelolle tulee paniikki ainakin yrittää jotain tehdä ennen kuin myyntikielto iskee kaikkiin maihin.Nythän se on voimassa jo Yhdysvalloissa ja Sveitsissä. Niiden kun ei tarvitse Saksasta tai Eu:sta lupia kysellä. Toyota myy kaikkialla ilman kieltoja kun on rehellinen toimija.
- juuri-noin
Sakkoapukkaa kirjoitti:
Päivänselvää on että vokkelolle tulee paniikki ainakin yrittää jotain tehdä ennen kuin myyntikielto iskee kaikkiin maihin.Nythän se on voimassa jo Yhdysvalloissa ja Sveitsissä. Niiden kun ei tarvitse Saksasta tai Eu:sta lupia kysellä. Toyota myy kaikkialla ilman kieltoja kun on rehellinen toimija.
Juuri noin
- paniikkinappula2
Sakkoapukkaa kirjoitti:
Päivänselvää on että vokkelolle tulee paniikki ainakin yrittää jotain tehdä ennen kuin myyntikielto iskee kaikkiin maihin.Nythän se on voimassa jo Yhdysvalloissa ja Sveitsissä. Niiden kun ei tarvitse Saksasta tai Eu:sta lupia kysellä. Toyota myy kaikkialla ilman kieltoja kun on rehellinen toimija.
eiköhän vololla ole jo paniikkinappula päällänsä
- Paalaten-vaan-hela-VAG
paniikkinappula2 kirjoitti:
eiköhän vololla ole jo paniikkinappula päällänsä
Paalaten-vaan-hela-VAG
- En_luppaa
Kiitos-nauruista-taas kirjoitti:
Lupaat varmaan myös että lehmät lentää :-DDDD
muuta kuin sen että mun Helkama Raisu lentää tai ainakin se tuntuu lentävän vähintään neljääkymppiä kun sillä syväkyykyssä kartsalla kaasuttelen jotta tytöt huomais. Käyn mää yläasteen pihassakin mutta ajoivat pois kun yritin ruovitella. Sit se mopokin sammui ja piti työntää kotiin. Eikä äippäkään tykänny kun sieltä yläasteelta ilmoittivat.
- nössökuluttajilleple
Nyt ei kannata volkkarimyyjän yhtään suunnata huomiota joihinkin toisenmerkkisten autojen polkimiin tai mihinkään muuhunkaan. Kyllä niistä pitää huolen katsastajat mikäli syytä on.
Toinen asia on se, miten vw hoitaa nämä huijausautonsa.
Luulenpa, että USA:ssa, Kiinassa ja Australiassa vaaditaan kunnon korjaus (kuten dsg/tsi-korjauksissa takaisinkutsujen kautta tehtiin), Euroopassa sen sijaan hyssytellään, ja joissakin maissa kuten Suomessa korjataan mitä korjataan jos korjataan. Suomen toivo lepää Ruotsissa, siellä ollaan vaativaisia, eikä tietoa pimitetä.
Pitäkää nyt k.o. autojen omistajat saatana puolenne edes kerran täällä Suomessakin !- kehoitus
Kehoittaisin silti varotoimenpiteenä myymään VW-linttansa ensi tilassa ja vaihtamaan johonkin japanilaiseen laatumerkkiin.
- MattiK2
kehoitus kirjoitti:
Kehoittaisin silti varotoimenpiteenä myymään VW-linttansa ensi tilassa ja vaihtamaan johonkin japanilaiseen laatumerkkiin.
Kiitos vinkistä!
- kehoitus
MattiK2 kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Ole hyvä
- huhhuhhuhh
kallista hommaa..
- VWtulluuskoon
Ihme jos VW maksaa?TÄ
Asiakas aina ollut ennen syyllinen?TÄ
- juakko
Nythän tässä on vielä sekin mahdollisuus, kuten muillakin valmistajilla on nyt ilmennyt, että tehdään se huijaus "rehellisesti" niin ei tarvi tehdä niin paljon töitä.
Jos päästöarvot ylittyy "rehellisesti" vain 20-kertaisesti, kuten muillakin, niin ongelmahan on ratkaistu.- too-late
Volkkarin kohdalla tuo toki on myöhäistä
- juakko
too-late kirjoitti:
Volkkarin kohdalla tuo toki on myöhäistä
Ei se ole myöhäistä vaan laillista ja mahdollista. Vai meinaatko että vw:n tulee olla nyt tämän jälkeen ainoana 0-toleranssilla.
- eienääVWtuotetta
juakko kirjoitti:
Ei se ole myöhäistä vaan laillista ja mahdollista. Vai meinaatko että vw:n tulee olla nyt tämän jälkeen ainoana 0-toleranssilla.
Lienee alkaa jo vaikuttamaan asiaan vuosien suhtautuminen vikoihin.
Asiakas aina väärässä ei toimi sentään tänäpäivänä. - juakko
Jos toisilla on parempi kokemus asiaan, vikojen suhteen niin en kommentoi, kun ei ole omakohtaisia kokemuksia, Otan kantaa vain tähän päästöasiaan.
Ja luulen, että monet kirjoittelee Esson baarissa kuulemiaan juttuja vioista tosina. - Tuomittavaa
juakko kirjoitti:
Jos toisilla on parempi kokemus asiaan, vikojen suhteen niin en kommentoi, kun ei ole omakohtaisia kokemuksia, Otan kantaa vain tähän päästöasiaan.
Ja luulen, että monet kirjoittelee Esson baarissa kuulemiaan juttuja vioista tosina.Onko huijaus jokin "vika" ? Meillä sitä kutsutaan petokseksi. Petos on rikoslaissa rangaistava teko. Volkkari ei joudu kiven sisään, rahalla selviää. Pitäisi myös maksaa muille valmistajille petokseen perustuvan markkinoinnin saamasta hyödystä.
- juakko
Petos on petos, vika on vika, huijaus on huijaus. Niinhän sitä luetaan miten parhaaksi nähdään. Jos Esson baarissa kuulee jutun ja kertoo sen eteenpäin totena, onko se huijaus, petos vai rangaistava teko. Vai onko aivoissa vika?
- Tiedä-siitä-mutta
juakko kirjoitti:
Petos on petos, vika on vika, huijaus on huijaus. Niinhän sitä luetaan miten parhaaksi nähdään. Jos Esson baarissa kuulee jutun ja kertoo sen eteenpäin totena, onko se huijaus, petos vai rangaistava teko. Vai onko aivoissa vika?
VW ainakin on tehnyt isomman luokan petoksen
- juakko
Tuomittavaa kirjoitti:
Onko huijaus jokin "vika" ? Meillä sitä kutsutaan petokseksi. Petos on rikoslaissa rangaistava teko. Volkkari ei joudu kiven sisään, rahalla selviää. Pitäisi myös maksaa muille valmistajille petokseen perustuvan markkinoinnin saamasta hyödystä.
Onko se tässä nyt joku yllätys. Petos on tehty, ja sillä siisti. Mitä sitten. Hyöty pitäisi mitata, siten että "rehellisien huijareiden" autojen päästöt mitattaisiin myös 0-toleranssin yli menevältä osalta ja erotus olisi maksettavaa, jos sitä ylipäänsä olisi.
Ja huijauksesta tietenkin eri tuomio. Jos vedotaan ilmansaastutukseen, niin kaikki autot mitataan uudestaan, koska nyt on mitattu tarkemmin vain vw. Eikö niin?
- Kyllänytvituttaa
Autot kuntoon nopeasti, ylipäästöistä aiheutuneet päästömaksu menetykset tehtaan maksettaviksi.
Auton pitää toimia ja tuntua samalle muutosten jälkeen kuin ostohetkellä.
Muuten kunnon korvaus kuluttajalle tai kaupan purku.
Itsestäni tuntuu että petoksellahan nämä on myyty kuluttajille, siksi vaadin omalta autoltani samankaltaista moottorin toimintaa muutoksien jälkeen kuin mitä se nyt 20tkm on ollut.
Tälle pienelle autoryhmälle päästömittaus rullilla joka vuosi tehtaan piikkiin että voidaan olla päästöarvoista varmoja vähän vanhempanakin.- Täsmennys
Ei, sen auton EI tarvitse tuntua kaikilta osa-alueiltaan samalta kuin uutena ostettaessa. Sen täytyy olla ainoastaan teholtaan, kulutukseltaan ja päästöiltään sellainen kuin ilmoitettu tai parempi. Yksikään lakimies ei voi alkaa vaatia kaikille uutta autoa, koska tässä tapauksessa kuluttaja saisi taloudellista hyötyä kohtuuttoman paljon.
MUTTA, jos VW päättää korvauksena antaa kaikille kuluttajille päivityksen yhteydessä enemmän tehoa samalla kulutuksella, niin tätä ei luonnollisesti kukaan kiellä, paitsi tietysti muutama suomalainen niuhottaja, jolle tämäkään ei käy.
Päästöarvoja ei tarvitse eikä ole oikein valvoa VW:n piikkiin vuosia korjauksen jälkeen, koska ei yksikään muukaan toimija tee niin. Autot kuluvat käytössä eri tahtiin, koska jokaisen auton käyttö ja käyttötavat ovat erilaiset. Suomessa päästömittaukset tehdään katsastuksen yhteydessä vuosittain.
Jos 15v vanha Ford menee edelleen kirkkaasti läpi päästöjen suhteen, ei ole mitään syytä olettaa, että päästökorjattu VW ei pystyisi samaan, sillä edellytyksellä, että auto on huollettu asianmukaisesti ja pidetty täydessä kunnossa. Ihan turha sitä autoa on alkaa vuosien päästä haukkumaan paskaksi, jos ylläpito laiminlyödään. Syyllinen löytyy peilistä.
- Se_on_pitkä_juttu
Ei Suomessa tehdä erillaisia muutoksia kuin muuallakaan. EU on ilmoittanut, että se tulee valvomaan muutokset ja pelkkä päivitys ei siihen riitä. Auton pitää täyttää samat tehoarvot kuin on ilmoitettu jne,
- Juakko
Ja nyt on uutinen, jossa suurin osa autoista tarvitsee vain softamuutoksen, 3,6 miljoonaa autoa 11:sta miljoonasta tarvitsee uusia osia. Eli n.75% menee softalla , kuten täällä on moni jo ennustanut.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/21/volkswagen-tarkensi-uusia-osia-tarvitsevien-autojen-maaraa/201513807/304?pos=related- KukaMaksaa
Niin, ja taas kerran nähdään tämä lööppilehdistön lempityökalu eli asioiden suurentelu ja vääristely käytössä. Lehtiä on myyty kohta varmaan kuukausi erilaisilla valheellisilla VW:tä koskevilla "uutisilla". Mistä saa rahat takaisin näistä lehdistä, jotka eivät sitten pitäneetkään paikkaansa?
En aja VW:llä, mutta suoraan sanottuna *ituttaa tämä eurooppalaisen lehdistön tapa kusta omaan ruoka-astiaan. Kenen lompakko aukeaa, jos saksan teollisuus alkaa köhiä? Niin, sinun ja minun. Japanilaisia tuotteita ei edes pitäisi tuoda koko EU alueelle, eikä jenkkejäkään. Molemmat pumppaavat rahaa, sinun ja minun rahaa, POIS eu alueelta, joka on kuitenkin kaikkien meidän suomalaisten ja eurooppalaisten kuluttajien kotikenttä ja toimintaympäristö. - Aamen55
Hyvin kirjoitettu!
- huijarien.ytimessä
KukaMaksaa kirjoitti:
Niin, ja taas kerran nähdään tämä lööppilehdistön lempityökalu eli asioiden suurentelu ja vääristely käytössä. Lehtiä on myyty kohta varmaan kuukausi erilaisilla valheellisilla VW:tä koskevilla "uutisilla". Mistä saa rahat takaisin näistä lehdistä, jotka eivät sitten pitäneetkään paikkaansa?
En aja VW:llä, mutta suoraan sanottuna *ituttaa tämä eurooppalaisen lehdistön tapa kusta omaan ruoka-astiaan. Kenen lompakko aukeaa, jos saksan teollisuus alkaa köhiä? Niin, sinun ja minun. Japanilaisia tuotteita ei edes pitäisi tuoda koko EU alueelle, eikä jenkkejäkään. Molemmat pumppaavat rahaa, sinun ja minun rahaa, POIS eu alueelta, joka on kuitenkin kaikkien meidän suomalaisten ja eurooppalaisten kuluttajien kotikenttä ja toimintaympäristö.Ei enää kannata kitistä,kun löysät on jo housuissa. Ei se Eurooppasi kusettamalla kehity vaikka olet isesi sinne äänestänyt maksamaan. Minut vietiin sinne vastoin tahtoani.
- eikömissäänolehyvä
huijarien.ytimessä kirjoitti:
Ei enää kannata kitistä,kun löysät on jo housuissa. Ei se Eurooppasi kusettamalla kehity vaikka olet isesi sinne äänestänyt maksamaan. Minut vietiin sinne vastoin tahtoani.
Sitä sanotaan demokratiaksi. Lyhyt matka on vaikka itäänpäin, jos ei olot miellytä.
Heippa.
- Reino1939
Nyt ei kannata huollattaa normaalihuoltoja VW liikkeessä, ehdottavat että tehdään päivitykset samalla kertaa, jolloin se tulee osittain tai kokonaan asiakkaan maksettavaksi.
- juakko
Reinoko ajelee esim. Lapissa yhteensä 250km huoltoon ja takaisin ja softapäivitykseen uudestaan. Siitä vaan, jos ei muuten sovi.
- ArskaAinakin
juakko kirjoitti:
Reinoko ajelee esim. Lapissa yhteensä 250km huoltoon ja takaisin ja softapäivitykseen uudestaan. Siitä vaan, jos ei muuten sovi.
Arska ainakin ajeli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561896Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481648- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51527Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61415Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138