Mä haluan eroon tästä paskasta

Sairaspaska

Oon 17 v ja kärsiny bulimiasta melkein 3 vuotta. Tää on täyttä helvettiä. Oksennan joka päivä montaki kertaa. Haluun täst eroon.. Vaihtaisin tän heti anorexiaa jos ois tarpeeks itsekurii. Oon 163cm/53kg. Tutut sanoo et oisin laiha, mut nään kaiken läskin ittessäni. Mul on ihan kamala olo joka päivä.. Haluaisin painaa 45-48 mut en sitä enempää.. Tarviin apua. Käyn terapias mut siit ei oo ollu tähä syömispuoleen mitää apua ja ravintoterapeuttiki on turhaa. Mä tiiän et tää on sairasta. En vaa osaa enää lopettaa.. Koht en varmaa pysty syömää mitää ilman et oksennan. Tänää oon oksentanu kaiken muun paitsi ne muutamat porkkanat ja salaatin.. Mitä mä voin tehä? Mua pelottaa..

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpless

      mulla on sama juttu.. Oon nyt 8lk ja 4lk oksensin ekan kerran. Ylä-asteen alkaessa aloin oksentamaan joka päivä.. Vuodessa on yhteensä ehkä 2-5 päivää jollon en oksenna, eli mäki aika syvällä kuopassa oon. Tää on ihan helvettiä, haluisin vaan kertoo jollekki et oon heikko ja haluun apua, mut en uskalla. Haluun mun elämän takas.:(

    • toivottavastitääauttaa

      Olen sairastanut bulimiaa yli 10 vuotta ja pitkään ajattelin ettei näin huonosta jamasta voi enää parantua. Olen kuitenkin yrittäny parhaani saada elämäni takaisin koska bulimian kanssa eläminen ei tulisi enää kuuloonkaan. Yksi tärkeimmistä asioista on päästä laihdutus ajatuksista poissa ja tähdätä omaan normaaliin painoon, sillä tärkein ahmimista estävä toiminta on säännöllinen syöminen. Vertaistuki on auttanut itselläni paljon, ja vasta kun on rehellinen itselleen ja muille(hoitajille, vanhemmille ym) niin paraneminen on mahdollista.

      Paraneminen lähtee tietenkin siitä kun hakee apua. Syömishäiriöihin erikoistuneella polilla saa kaipaamaansa ymmärrystä ja oikeanlaista apua, kuten osastojaksoja. Itselläni ei olisi tullut kuuloonkaan että pystyisin yksin muutokseen, ja usein syömishäriötä sairastava tarvitsee konkreettista apua.

    • eipysty44

      Mulla 13 vuoden bulimia takana. Nyt uusiituneena. Kiinnostaako vaihtaa ajatuksia?

    • etusko

      Kannattaa lopettaa ennenkuin venähtää liian pitkälle. Ite aloitin tyhmyyden 19v ja nyt oon 38v ja sama peli jatkuu. Nyt ylipainoinen kun kuntokin heikentynyt oksentelun myötä. Ei toimi oksennus refleksi niinkuin nuorempana. Ite oksentelen kanssa joka päivä. Vuosien varrella ollu joskus pari väli päivää. Nyt on nykyään huono olo joka päivä. Maha kipee joka päivä. Naama turvoksissa aina ikuisesta oksentamisesta. Ja bulimia loppujen lopuksi lihottaa vaikkette usko sitä nyt. Kannattaa lopettaa ajoissa ennenkuin käy niinku mulle, ei pääse irti tavoista. Koitettu seronil lääkitystä joskus. Auttoi pariks vkoks kun tuli niin huono olo ettei pystyny syömään. Ja sit lopetin lääkityksen 5kk jälkeen kun tavat tuli taas takas. Järki käteen jaxlopettakaa ennenkuin menee pahemmaksi. Tsemppii ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe