Mikä työ sopii selkävaivaiselle?

TyötönOlenTaas

Olen kärsinyt lähes koko elämäni selkäkivuista alaselässä ja on ollut iskiasta yms. Minulla on todettu kuvauksissa selkänikamien kahdessa alimmaisessa kulumaa ja nikamet lähes yhdessä kiinni aiheuttaen kipua lähinnä nostoissa ja eteenpäin kumarruksessa. Olin melkein 2v sairaslomalla tästä asiasta ja nyt sairasloma loppui, lääkäri kirjoitti lausuntoon: Tällä hetkellä potilas ei kykene fyysisesti raskaaseen työhön, jossa on esim raskaiden taakkojen nostoa, kumartumista. Potilaalle soveltuu kuitenkin fyysisesti kevyt ja liikkuva työ.

Kysynkin että mitä töitä minä voin käytännössä enää tehdä ja mitkä alat ovat ehdottomasti minun nyt unohdettava? minulla ei ole mitään ammattia ja ikäni on 52v ja olen mies. En pysty myöskään pitkään istumaan paikalla tai kävelemään työssä jatkuvasti lantioiden kipeydyttyä alaraajojen pituuserosta johtuen, ero on n 1cm.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaahas----
    • eikukaanjoopajoo

      Salille ja lihasta runkoon, voit päästä kaikista oireista eroon.

    • avunsaanut

      Jos mitään ammattia ei ole ja ikää 52 vuotta, niin saattaa olla, että olet työtön lopun ikääsi.

      Toki, jos osaat jotain, niin sitten on eri asia.

      1cm jalkojen pituuserossa ei aiheta mitään oireita.

      Kävellessä jalat ovat eri aikaan maassa, joten ongelmaa ei ole.

      http://personal.inet.fi/koti/eve/skolioosi.htm

    • Pöh_vaan

      No mulla todettu nuorena jalkojen pituusero alle 1 cm, ja niin vaan kuluma polveen ja useampi selkävika tuli nuorena. Nyt nilkatkin ongelmalliset. Selästä olen kärsinyt 12-vuotiaasta, sen jälkeen toisesta polvesta n. 19-vuotiaasta.
      Jos nuorena olisin saanut parempaa hoitoa ja apuvälineet elämäni olisi ollut paljon helpompaa, joten suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe