Näön sumentuminen + Kova päänsärky.

14vpoooeka

Moi, oon 14v poika.

Oon tässä miettiny että mikäs tämä tälläinen on kun se on käynyt nyt 3 kertaa tänä vuonna ja ei ole mikään miellyttävä juttu.

Eli kyse on tälläisestä kuin että ensin en näe kunnolla tai näkö silleen sumenee se kestää jonkun tunnin, voi olla vaikeaa keskittyä johonkin aktiviteetteihin mutta kun se on ohi, alkaa tosi kova päänsärky joka kestää yleensä jonkun tunnin tai kaksi. Se on tämä kombo joka tullut nyt mulle jo 3 kertaa. Mulla itselläni ei ole yleensä ikinä ollut päänsärkyjä muuten, saati sitten näkövaivoja. Olin itseasiassa kuulemma yksi luokan "parhaista" koulun lääkärintestissä.

Ensimmäisen kerran tämä tapahtui joskus alkuvuodesta(2015) en muista milloin tarkalleen ja missä olin sillon. Toinen kerta taisi olla kesälomalla kun olin kotona pelaamassa koneella, näköni sumeentui jostain kohtaa silmiä ja en voinut kunnolla keskittyä ja mietin että alkaakohan tämän jälkeen taas päänsärky. Se oli aika myöhään illalla niin aattelin mennä nukkumaan koska minulla itselläni ei ainakaan päänsärky tule jos menen nukkumaan. Niin ja sitten kolmas kerta sattui kesken koulupäivän. Huomasin että "Ei helvetti taasko tämä?", Kesken lukutunnin. En voinut lukea melkein mitään joten istuin koko tunnin. Joo ja lukutunnin jälkeen oli liikuntaa, ei hitto mikä sattuma. Sitten alkaa päänsärky, kova sellainen. Liikuntatunti oli helvettiä, kova päänsärky koko tunnin, pelasimme pallopelejä ja en viitsinyt sanoa opelle koska se oli viimeinen tunti koko päivänä ja se oli muutenkin ulkona katsomassa lintsaajien rästicooperia.

Niin että mietin mikäs tässä mahtaa olla kyse, en löytänyt netistä itse ainakaan pienen googlauksen avulla. Tämä kombo: Näkö haihtuu lievästi. Sitten tunnin päästä kova päänsärky.

11

2055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertuers

      Voisikohan olla Migreeni tai alhainen verenpaine?

    • Migreeniltä tuo kuulostaa. Käyhän lääkärillä niin saat reseptin kohtauslääkkeelle tai jatkuvasti käytettävälle estolääkitykselle.

    • päänsärkijä

      Migreeni

    • Selvitäasia

      Tuntu pahasti siltä että sinulla on pitkälle edennyt Diabetes, siinä oireena on näön menatys, mene terveykeskukseen tai terveyden hoitajalle kolussa, Ottakoon verensokeri arvot, pieni pisara verta sormen päästä. Pelkään pahoin että arvo on korkealla, olisi oikein hyvä jos niin ei olisi. Kannattaa tarkastaa, joku muukin voi olla syynä, migreeni ei sumenna näköä, päänsärkyä kyllä on kovasti ja pidempään. Yleensä aina koko päivä kun migreeni puhkeaa.

      • rqwrqwrqw

        Nimim Selvitäasia, ai migreeni ei sumenna näköä? Kyllä se voi sen tehdä, mistähän keksit tuon paskasi, kun et tunne koko asiaa. Lisäks saattaa olla muita aivoverenkierron häiriöitä, jotka aiheuttaa vastaavaa. Toi väitteesi migreenistä oli silkkaa paskaa ja tiedät sen itsekin.


    • nomraalia

      Ei kannata tulla tänne kyselemään semmosia. Saat kaikenlaisia vastauksia etkä voi mistään tietää onko ne oikeita vai täysin vääriä. Oot nyt kokenut ne oireet kolme kertaa ja ne häiritsee sua, on siis hyvää syytä mennä lääkäriin.

    • Plöäh

      Diabetes tai migreeni. Lääkärille aika!

    • 12334546478

      Luin jostain migreenisivulta että "Osassa migreenikohtauksista kärsivistä (15:llä sadasta) esiintyy ennen päänsärkyä esioireita eli aura. Useimmiten se on näköhäiriö: laajeneva häiriö näössä, kirkasreunainen värisevä näkökenttäpuutos tai sahalaitainen harmaa tai kirkas alue." Musta tuntuu että puhut tuosta, toivottavasti.

    • Niin kuin jo sanottukin, kuulostaa mahdolliselta migreeniltä. Ja lääkäriin mars. Toivon että asiat selviää.

    • rerwqrt

      Migreeni ym pahempaaki voi olla, lääkäriin heti ja miel neurologille

    • Samavaiva

      Itselläni on samojen oireiden perusteella todettu migreeni muutama vuosi sitten. Olen siis 15- vuotias ja nämä oireet ovat ainakin minulla ennen migreeniä mutta saattaa se olla jotain muutakin. Suosittelen käymään lääkärissä. No itselläni vaati magneetikuvan ennen kuin migreeni vasta todettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe