Koeajoin 4X4 Yetin

Tältä_tuntuu

On se kyllä hyväntuntuinen auto. Erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. Diesel aivan mahtava ominaisuuksiltaan. Manuaali vai automaatti? Nyt tuntuu, että manuaali voisi olla ns. varmempi valinta. Olen aikalailla myyty. kauppa lyödään lukkoon ensi viikolla. Hyvän auton saavat vaihdossa - Aveen vaihdettu uusi tehdasmoottori-diesel 10 tkm sitten.

44

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottopoic

      Jos tarvitsee lentävää paskahuusia niin menee se.

    • Asia_menee

      Jos oikeesti Jetiä oot ostamassa, niin täytyy vaan sanoa että ei oo turhaan noita testejä voittanu. Vaikee mitään nergatiivista sanoa. Siitä vaan. Osta pois. Et tule pettymään.

    • järkyttävä_koppi

      Olisi ollut varmaan ihan hyvä 70-luvulla

    • kokeileihmeessä

      Tarvitsetko todella nelivedon?
      Suosittelen kokeilemaan kia Soulin.
      1.6 diesel on hiukan alitehoinen ko autoon mutta lastuttamalla siitä saa kivasti 30% tehokkaamman. Huomattavasti edullisempi ja ei huoo auto ollenkaan.
      Huomioi myös takuu.

      • lastua.lentää

        ..ja takuuhan lähtee oitis, jos moottoria on viritelty...


      • fiksuaoptimoidamoottori

        Kysymyksessä ei ole viritys vaan uudelleen ohjelmointi joka ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Esimerkiksi veho on lastuttanut 200dieseleitä 220 tehoisiksi a takuu säilyy. Kyseinen optimointi ei rasita moottoria vaan saa sen toimimaanparhalla mahdollisella tavalla. Vääntö nousee ja kulutus normaalikäytössä pienenee.
        Huipputehoa tulee lisää mutta se ei toki ole se pääasia.
        Jos laittaa tämän boksin alkuperäisen tilalle:
        http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/yeti/yeti./2.0-tdi-dpf-110kw/index.php
        Tässä tapauksessa 110kW -> 139 kW 150HP -> 189 HP ja vääntö joka merkittävin
        340 Nm -> 413 Nm
        Ei ole vaikea laittaa vakio boksia takaisin jos takuuasioita ilmenee.

        Kia Soul vastaava 1.6CRDi boksi:
        http://www.racechip.com/chiptuning/kia/soul/soul./1-6-crdi-94kw/index.php
        128 HP-> 166 HP ja vääntö 280 Nm -> 357 Nm
        Autonvalmistajat säästävät näissä jotta saavathinnan painettua alas.
        Itse voit vaihtaa parempia osia jotka saavat autosi toimimaan optimaalisesti.
        Kestävyyteen nämä uudelleen ohjelmoinit eivät vaikuta millään tavalla.


      • fiksuaoptimoidamoottori

        Esimerkiksi Skoda YETI Outdoor 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG

        Hinta 36 800 € toimituskulut 90 € tai esimerkiksi 516 €/kk
        Suorituskyky
        Moottorikoko
        1 968 cm³
        Teho
        110 kW / 150 hv
        Vääntömomentti
        320 Nm
        Kiihtyvyys
        10,2 s/0-100km
        Huippunopeus
        187 km/h

        Kia SOUL
        1,6 CRDi Supreme A ''Korko alk. 1,9% kulut all-in-one''
        Hinta: 26890 €
        Toimituskulut: 110 €Hinta yhteensä: 27000 €
        http://autot.delta.fi/vaihtoautot/kia/soul/194562/

        Rekisterinumero FLO-182
        Vuosimalli 2015
        Mittarilukema 10000
        Väri sininen metallinhohto
        CO2 158.0 g/km E
        Korimalli Monikäyttö
        Moottorikoko 1582 cm3
        Teho 94 kW / 128 hv
        Polttoaine Diesel
        Vaihteisto Automaatti
        Vaihteiden lkm 6
        EU-kulutus (mt/kaup/yhd) 5,2 / 7,5 / 6,0 l/100km
        Huippunopeus 177 km/h
        Kokonaismassa 1940 kg
        Omamassa 1462 kg
        Kiihtyvyys 0-100km/h 12,2 s

        Pistää hiukan miettimään että kannattaako maksaa nelivedosta 10t £ lisää JOS sitä ei välttämättä tarvitse. Lastu maksaa 500 joten vastaava suorituskyky kuin mitä skoda tarjoaa saavutetaan melko paljon edullisemmin.
        Kia Soul paranee ajettavuudeltaan merkittävästi kun siihen laittaa 235 tai 245 leveät renkaat. Skoda on hyvä auto mutta hintaero on merkittävä.
        Mielestäni Kia Soul on onnistuneempi ulkonöltään kuin Yeti.
        Jos nelivedon tarvitsee välttämättä on Yeti toki se paras vaihtoehto.
        Jostain syystä Kia Soul vain hinnan puolesta melko houkutteleva vaihtoehto.
        Lisäksi VW päästösähläilyt eivät vakuuta yhtään.
        Itse ainakin kävisin koeajolla Kia Soulin kanssa. Ei siinä mitää menetä.
        Varsinkin kun lastutettu Kia Soul tarjoaa saman suorituskyvyn kuin 2.0TDI Skoda Yeti. Tämä pudottaa Kian kulutusta ja tekee ajamisesta leppoisampaa.
        2.0 Diesel Kia on myös saatavilla mutta hinta toki nousee.


      • Kolmekakaraajarakki

        Saahan tuon yetinkin kaksvetoisena ja ykskutosella, hinta putoaa varsin paljon. Soul on muuten pienempi auto. Vaan nelikko on kyllä pätevä peli!


      • skädäm-kabow
        fiksuaoptimoidamoottori kirjoitti:

        Kysymyksessä ei ole viritys vaan uudelleen ohjelmointi joka ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Esimerkiksi veho on lastuttanut 200dieseleitä 220 tehoisiksi a takuu säilyy. Kyseinen optimointi ei rasita moottoria vaan saa sen toimimaanparhalla mahdollisella tavalla. Vääntö nousee ja kulutus normaalikäytössä pienenee.
        Huipputehoa tulee lisää mutta se ei toki ole se pääasia.
        Jos laittaa tämän boksin alkuperäisen tilalle:
        http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/yeti/yeti./2.0-tdi-dpf-110kw/index.php
        Tässä tapauksessa 110kW -> 139 kW 150HP -> 189 HP ja vääntö joka merkittävin
        340 Nm -> 413 Nm
        Ei ole vaikea laittaa vakio boksia takaisin jos takuuasioita ilmenee.

        Kia Soul vastaava 1.6CRDi boksi:
        http://www.racechip.com/chiptuning/kia/soul/soul./1-6-crdi-94kw/index.php
        128 HP-> 166 HP ja vääntö 280 Nm -> 357 Nm
        Autonvalmistajat säästävät näissä jotta saavathinnan painettua alas.
        Itse voit vaihtaa parempia osia jotka saavat autosi toimimaan optimaalisesti.
        Kestävyyteen nämä uudelleen ohjelmoinit eivät vaikuta millään tavalla.

        Paskapuhetta. Kaikki lastuttaminen on virittämistä, jolloin moottoria rasitetaan enemmän kuin laki sallii. Lisäksi Trafi voi lyödä laskun päästörajojen rikomisesta.


    • Menee_eikä_meinaa

      Mullapa on tuo Skodan Yeti nelikko ja voin sitä varauksetta suositella. Aika moni on tullut kyselemään merkistä uteliaisuuttaan, eli auto on mielenkiintoinen monen autoilijan mielestä. Ei ole mitään huolia kyllä tämän auton kanssa ollut.

    • eiVoiMoittia

      Melkoinen testimenestyjähän tuo Yeti on ollut jo vuosia. Briteissä valittu vuoden vetoautoksi.

    • Eimulle

      Ahdas koppero VW tekniikalla. No thanks.

      • onneksiOletOlemassa

        Kiitos merkittävästä panoksestasi tähän keskusteluun.


      • Eimulle

        No eikö sitä saa kommentoida? Saako sitä vain kehua? Mitäs keskustelua se sellainen on, että vain kehut hyväksytään. Onkohan joku nyt vähän herkkis?
        Se kun nyt vaan on ahdas ja siinä on vw tekniikkaa. Se tekniikka ei nykyään ole kovin kovassa kurssissa.
        Oma panoksesi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Onneksioletolemassa?


      • eieieieieieouioioioi
        Eimulle kirjoitti:

        No eikö sitä saa kommentoida? Saako sitä vain kehua? Mitäs keskustelua se sellainen on, että vain kehut hyväksytään. Onkohan joku nyt vähän herkkis?
        Se kun nyt vaan on ahdas ja siinä on vw tekniikkaa. Se tekniikka ei nykyään ole kovin kovassa kurssissa.
        Oma panoksesi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Onneksioletolemassa?

        Ahdashan se EI ole. Olet tainnut ajaa Roomsterin ja luullut sitä Yetiksi. Ei kannata säveltää asioita vaan perustaa kirjoituksensa faktoihin.


      • Eimulle

        Täällähän oli puhe Yetistä, eikä jostain Roomsterista?? Ja se Yeti nyt vaan on ahdas katumaasturiksi. Olen kokeillut, ja tiedän yleensä kyllä missä autossa istun!
        Heikko selitys nimim. eieieieioioioio


      • oioioioioieoieieieieie
        Eimulle kirjoitti:

        Täällähän oli puhe Yetistä, eikä jostain Roomsterista?? Ja se Yeti nyt vaan on ahdas katumaasturiksi. Olen kokeillut, ja tiedän yleensä kyllä missä autossa istun!
        Heikko selitys nimim. eieieieioioioio

        Kirjoitat ihan täyttä trollinpaskaa. Yetissä on hintaluokkaansa nähden täysin kelvolliset tilat. Suosittelen kokeilemaan ilman ennakkoasennetta.


    • skozdaaaaaaaaaaaaaa

      Et ole ilmeisesti ikinä oikeaa autoa ajanut, jos kerran skozdan surkeat ominaisuudet tuntuvat loistavilta. Tyhmä jorma.

      • Kateellisia_riittää

        Voi lasta. Sullehan voi sanoa, niin kuin lapset tapaavat sanoa: "Se joka toista haukkuu, on ite."


    • Tästä_oiva_menopeli

      Esimerkiksi Skoda YETI Outdoor 1,4 TSI 150 4x4 Style DSG

      Hinta 34 358 € toimituskulut (uusi auto)

      Suorituskyky

      Moottorikoko

      1 395 cm³

      Teho

      110 kW / 150 hv

      Vääntömomentti

      250 Nm

      Kiihtyvyys

      8,9 s/0-100km

      Huippunopeus

      191 km/h

      • skodantarinaloppussa

        Miten noi skoda halppikset maksaa noin paljon? Parempia autoja tulossa ladalta ihan tuota pikaa. Hinta venkkulissa noin 6000 euron kieppeillä uutena. Taitaa skodasilla olla nyt hätä housussa. Ylihintaisia kippoja ja merkkinä skoda. Ei iiiiiikinä! Naurua tietenkin riittää skodasten kohdalla.
        Kannattaa tosiaan katsella ja käydä koeajoilla muillakin merkeillä. Myös seurata ladakulttuurin etenemistä, koska lada tulee puskemaan skodamyynnit nollille.


      • jormazzz

        Mistä venkkulista tämä peelo ulisee?


      • trollit.h-vettiin
        skodantarinaloppussa kirjoitti:

        Miten noi skoda halppikset maksaa noin paljon? Parempia autoja tulossa ladalta ihan tuota pikaa. Hinta venkkulissa noin 6000 euron kieppeillä uutena. Taitaa skodasilla olla nyt hätä housussa. Ylihintaisia kippoja ja merkkinä skoda. Ei iiiiiikinä! Naurua tietenkin riittää skodasten kohdalla.
        Kannattaa tosiaan katsella ja käydä koeajoilla muillakin merkeillä. Myös seurata ladakulttuurin etenemistä, koska lada tulee puskemaan skodamyynnit nollille.

        Tämän venkuilijan kannattaisi lukea uusin Autobild-lehti. Siinä on koeajossa uusi Yeti 4x4 TSI.

        Kilpailukyvystä kertoo seuraava lainaus lehden kirjoituksesta:
        "Uusi Yeti 1.4 TSI 4x4 lienee aika onnistunut paketti hinta-ominaisuus-yhdistelmältään, sillä version myynti on käynnistynyt ilmeisen hyvin. Yeti 4x4 on hinnoiteltu varsin kilpailukykyisesti kilpailijoihinsa nähden. "

        Että se siitä ylihintaisuudesta.


    • viljoKK

      Yeti on itsellänikin ykkösenä. Huyndai Tucson ja vw Tiguan kovasti mukana, mutta DSG-vaihteisto on kyllä tosi mukava.
      Mistä Suomen Yetit tulevat, Venäjältä?

      • Röljami-Villi

        Tiquaniin ei sitten saa DSG:tä,niinkö? Paljastuit, Viljami-rölli.


    • Hirvitys

      Hyi helvetti mikä paskahuussi tuo yeti on.Eipä ihme kun floppasi suomessakin totaalisesti.Ei kelpaa edes halvoilla liisingeilläkään.

    • Eimotarilliei

      Samaa mieltä.yeti huojuu tuulessa ankarasti melu on korvia huumaava ja korkean kanahäkin todelliset kulutukset hipoo 10 litraa satasella.

      • Mainio_auto

        Etpä tunnu tietävän Yetistä (testivoittaja) mitään. Säälittävää trollausta. Vastailet täällä itsellesi.


    • Yeti_on_passeli

      Kyllä Yeti on oikein onnistunut auto. Ulkonäkökin muista perusstandardimaisista Skoda-malleista miellyttävin ja persoonallisin. Ylivoimaisesti. Erityisesti edelliset sukupolvet.

      Viimeksi kolmisen vuotta sitten autoa vaihtaessani loppumetreillä viivalla oli Yeti ja Seat Freetrack. Ja näistä nimenomaan nelivetodieselit 170 hv:n dieselit.

      No silloin päädyin Seattiin, mutta syynä näiden kahden ulkonäköä lukuunottamatta teknisesti identtisen auton osalta ei ollut mikään tekninen tms auton 'paremmuuteen' liittyvä syy, vaan normaalit kaupanteon ehdot hintoineen. Myös hieman 'persoonallisen sulavampi' ulkonäkökin saattoi vaikuttaa.
      Ennen 'loppumetrejä' oli myös kaksi muuta teknisesti identtistä vaihtoehtoa tutkittavana eli Tiguan ja Q3:n. Nämä putosivat huimasti kallimman hintansa vuoksi 'loppumetreillä'.

      Tuolloin vielä ei tiedossa ollut, että tämä 170 hv:n 2.0 tdi-moottori onkin yksi Usassa paljastuneistä nox-päästökusetusmoottoreista. No tuota lukuunottamatta olen ollut oikein tyytyväinen ko moottoriin ja tietysti koko autoonkin noin 100.000 km:n aikana.

      Nyt alkaa vaihto olla ajankohtaista. Seat Freetrack:iä ei enää saa, kun tulossa on korvaava malli muistaakseni v2016.
      Kuitenkin hankin melkoisella varmuudella tämän kokoluokan nelivetoauton jatkossakin. Ja edelleen en ole halukas maksamaan pelkästä auton merkistä kovaa ylihintaa.
      Yeti on varmasti yksi mahdollinen.

    • Ohjaus_ok

      Selailin aamulla erästä autoalan lehteä. Olisiko ollut nimeltään joku Mootorit tai jotain siihen suuntaa. Joka tapauksessa siinä oli testi eri automerkeistä. Testissä mukana olleesta Yetistä oli aika osuva maininta, "Skoda menee sinne, minne kuljettaja haluaa sen menevän".

      • MOTmotmot

        Kaikki jutut Yetistä on olleet pelkkää ylistyksen hyminää. Piste.


    • Hyi_olkoot

      On se ruma.

      • Niinpä22

        Ahdas myös.


      • Tätä_mieltä

        Hyvät tilat ja lisäksi hyvän näköinen. Tunnetusti. Yeti.


      • hohohohohoo

        skooda mb 1000 mallista jääneitä lamppuja on näköjään ruuvattu siihen modernin umpion viereen siinä skeida jeti-mallissa, oliko v.2011-2015, tosi hassun näköistä, puskurissa reikä.


      • Kirjoitat.tosi.hassusti
        hohohohohoo kirjoitti:

        skooda mb 1000 mallista jääneitä lamppuja on näköjään ruuvattu siihen modernin umpion viereen siinä skeida jeti-mallissa, oliko v.2011-2015, tosi hassun näköistä, puskurissa reikä.

        Mikä hiton reikä? Ei Yetin puskurissa ole mitään reikää, ellet itse ole sitä siihen kairannut. Kas, moottori kun on poikittain, niin veiviä ei kannata yrittää siihen laittaa edestäpäin..


    • AlgoritminenSMbacklog

      Arvon aloittaja,
      Sain autovalintaa koskevaa informaatiota kirjoituksesi perusteella. Olet sekaantumassa Skoda-merkkiseen autoon, joka tunnetaan myös kakkaklarinettina. Skoda - tekninen ja teknilliskulttuurinen kakkaklarinetti aihetta olen käsitellyt jo kahdessa informatiivisessa tekstissäni tällä palstalla.

      Autonhankinta on yksilön perseptioiden pelikenttä. Informaatio jalostuu hyvin rajallisella hyötysuhteella tiedoksi aivorakenteisamme. Ota huomion muutamat standardilaskelmat huomioon päätöstä tehdessäsi. Lisäksi suosittelen käyttämään evaluaatioprosessissa matemaattisten yhteisöjen markkinamatriisisovelluksia, jotka soveltuvat erilaisten entiteettien ja objektien arviointiin.

      Laske esimekiksi koeajolla tapahtuvan spontaanin ejakuloinnin kulmanopeus suhteessa renkaan halkaisijaan. Derivoi ja käytä vakiokertoimena hauksesi läpimittaa. Integroituessasi ajoneuvon rakenteisiin siten, ettei konenäkö tunnista sinua erilliseksi subjektiksi istuessasi liikkumatta auton sisällä, voit velkavekselin turvin priorisoida liike-energiasi suunnan peliteoreettisen strategia-arvioinnin (esimerkkinä prisoners dilemma) ja ravinnon kulutusanalyysista saatujen tuloksien jälkeen. Tanssi hetki Skoda-jälleenmyyjän tekojoulukuusen ympärillä ja päristele huuliasi.

      • Lääkkeitä_nyt

        Kaveri on eksynyt autokeskusteluun, kun piti mennä sadomasokistiselle erotiikkapalstalle.....


      • apua.se.on.seko

        Kyyckänä ei enää kehtaa kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nickillään? Ei mikään ihme, kun kirjoitukset ovat noin sekopäisiä. Täysin kajahtanut koko tyyppi.


      • sekohan_se

        Lantaloordin juttujahan noi on. Eipä esiinny enää itsensä nolanneela nickillä. Sama tyyppi kuitenkin kuin tuo kyykkäpaskoja.


      • NoLandlordsLand
        apua.se.on.seko kirjoitti:

        Kyyckänä ei enää kehtaa kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nickillään? Ei mikään ihme, kun kirjoitukset ovat noin sekopäisiä. Täysin kajahtanut koko tyyppi.

        Linja pitää, mutta jostain syystä Kyykkänäloordia hävettää esiintyminen tunnareilla?


      • oletkohullufilosofi

        Mistä ajatusmaailmasta tuollaisen tarinan saa oikein aikaiseksi?


      • Batmaan
        oletkohullufilosofi kirjoitti:

        Mistä ajatusmaailmasta tuollaisen tarinan saa oikein aikaiseksi?

        Veikkaisin, että kun on lähtökohtaisesti jo hieman hutera mielenterveys, ja kun mielentilansa pönkittämiseksi nappaa jotain mömmöjä, niin lopputulos on tuollainen. Jo aikoja sitten tarjosin teoriaksi, että pojun pää ei ole kestänyt koulunkäyntiä, ja sen vuoksi kyyckkänä on pudonnut tänne spämmääjäksi.


    • professoriProgressio

      "GÖÖGHEL GÖÖGHEL!!" huutaa pulu skeidaajan harmaille kasvoille, jopa tuo rääkyvä pulu kyykyttää skeidaajan. Tarina päättyy siten, että skodistin suoliston täyttää rektumiin survottu kumifallos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe