On se kyllä hyväntuntuinen auto. Erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. Diesel aivan mahtava ominaisuuksiltaan. Manuaali vai automaatti? Nyt tuntuu, että manuaali voisi olla ns. varmempi valinta. Olen aikalailla myyty. kauppa lyödään lukkoon ensi viikolla. Hyvän auton saavat vaihdossa - Aveen vaihdettu uusi tehdasmoottori-diesel 10 tkm sitten.
Koeajoin 4X4 Yetin
44
1355
Vastaukset
- ottopoic
Jos tarvitsee lentävää paskahuusia niin menee se.
- Asia_menee
Jos oikeesti Jetiä oot ostamassa, niin täytyy vaan sanoa että ei oo turhaan noita testejä voittanu. Vaikee mitään nergatiivista sanoa. Siitä vaan. Osta pois. Et tule pettymään.
- järkyttävä_koppi
Olisi ollut varmaan ihan hyvä 70-luvulla
- kokeileihmeessä
Tarvitsetko todella nelivedon?
Suosittelen kokeilemaan kia Soulin.
1.6 diesel on hiukan alitehoinen ko autoon mutta lastuttamalla siitä saa kivasti 30% tehokkaamman. Huomattavasti edullisempi ja ei huoo auto ollenkaan.
Huomioi myös takuu.- lastua.lentää
..ja takuuhan lähtee oitis, jos moottoria on viritelty...
- fiksuaoptimoidamoottori
Kysymyksessä ei ole viritys vaan uudelleen ohjelmointi joka ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Esimerkiksi veho on lastuttanut 200dieseleitä 220 tehoisiksi a takuu säilyy. Kyseinen optimointi ei rasita moottoria vaan saa sen toimimaanparhalla mahdollisella tavalla. Vääntö nousee ja kulutus normaalikäytössä pienenee.
Huipputehoa tulee lisää mutta se ei toki ole se pääasia.
Jos laittaa tämän boksin alkuperäisen tilalle:
http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/yeti/yeti./2.0-tdi-dpf-110kw/index.php
Tässä tapauksessa 110kW -> 139 kW 150HP -> 189 HP ja vääntö joka merkittävin
340 Nm -> 413 Nm
Ei ole vaikea laittaa vakio boksia takaisin jos takuuasioita ilmenee.
Kia Soul vastaava 1.6CRDi boksi:
http://www.racechip.com/chiptuning/kia/soul/soul./1-6-crdi-94kw/index.php
128 HP-> 166 HP ja vääntö 280 Nm -> 357 Nm
Autonvalmistajat säästävät näissä jotta saavathinnan painettua alas.
Itse voit vaihtaa parempia osia jotka saavat autosi toimimaan optimaalisesti.
Kestävyyteen nämä uudelleen ohjelmoinit eivät vaikuta millään tavalla. - fiksuaoptimoidamoottori
Esimerkiksi Skoda YETI Outdoor 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG
Hinta 36 800 € toimituskulut 90 € tai esimerkiksi 516 €/kk
Suorituskyky
Moottorikoko
1 968 cm³
Teho
110 kW / 150 hv
Vääntömomentti
320 Nm
Kiihtyvyys
10,2 s/0-100km
Huippunopeus
187 km/h
Kia SOUL
1,6 CRDi Supreme A ''Korko alk. 1,9% kulut all-in-one''
Hinta: 26890 €
Toimituskulut: 110 €Hinta yhteensä: 27000 €
http://autot.delta.fi/vaihtoautot/kia/soul/194562/
Rekisterinumero FLO-182
Vuosimalli 2015
Mittarilukema 10000
Väri sininen metallinhohto
CO2 158.0 g/km E
Korimalli Monikäyttö
Moottorikoko 1582 cm3
Teho 94 kW / 128 hv
Polttoaine Diesel
Vaihteisto Automaatti
Vaihteiden lkm 6
EU-kulutus (mt/kaup/yhd) 5,2 / 7,5 / 6,0 l/100km
Huippunopeus 177 km/h
Kokonaismassa 1940 kg
Omamassa 1462 kg
Kiihtyvyys 0-100km/h 12,2 s
Pistää hiukan miettimään että kannattaako maksaa nelivedosta 10t £ lisää JOS sitä ei välttämättä tarvitse. Lastu maksaa 500 joten vastaava suorituskyky kuin mitä skoda tarjoaa saavutetaan melko paljon edullisemmin.
Kia Soul paranee ajettavuudeltaan merkittävästi kun siihen laittaa 235 tai 245 leveät renkaat. Skoda on hyvä auto mutta hintaero on merkittävä.
Mielestäni Kia Soul on onnistuneempi ulkonöltään kuin Yeti.
Jos nelivedon tarvitsee välttämättä on Yeti toki se paras vaihtoehto.
Jostain syystä Kia Soul vain hinnan puolesta melko houkutteleva vaihtoehto.
Lisäksi VW päästösähläilyt eivät vakuuta yhtään.
Itse ainakin kävisin koeajolla Kia Soulin kanssa. Ei siinä mitää menetä.
Varsinkin kun lastutettu Kia Soul tarjoaa saman suorituskyvyn kuin 2.0TDI Skoda Yeti. Tämä pudottaa Kian kulutusta ja tekee ajamisesta leppoisampaa.
2.0 Diesel Kia on myös saatavilla mutta hinta toki nousee. - Kolmekakaraajarakki
Saahan tuon yetinkin kaksvetoisena ja ykskutosella, hinta putoaa varsin paljon. Soul on muuten pienempi auto. Vaan nelikko on kyllä pätevä peli!
- skädäm-kabow
fiksuaoptimoidamoottori kirjoitti:
Kysymyksessä ei ole viritys vaan uudelleen ohjelmointi joka ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Esimerkiksi veho on lastuttanut 200dieseleitä 220 tehoisiksi a takuu säilyy. Kyseinen optimointi ei rasita moottoria vaan saa sen toimimaanparhalla mahdollisella tavalla. Vääntö nousee ja kulutus normaalikäytössä pienenee.
Huipputehoa tulee lisää mutta se ei toki ole se pääasia.
Jos laittaa tämän boksin alkuperäisen tilalle:
http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/yeti/yeti./2.0-tdi-dpf-110kw/index.php
Tässä tapauksessa 110kW -> 139 kW 150HP -> 189 HP ja vääntö joka merkittävin
340 Nm -> 413 Nm
Ei ole vaikea laittaa vakio boksia takaisin jos takuuasioita ilmenee.
Kia Soul vastaava 1.6CRDi boksi:
http://www.racechip.com/chiptuning/kia/soul/soul./1-6-crdi-94kw/index.php
128 HP-> 166 HP ja vääntö 280 Nm -> 357 Nm
Autonvalmistajat säästävät näissä jotta saavathinnan painettua alas.
Itse voit vaihtaa parempia osia jotka saavat autosi toimimaan optimaalisesti.
Kestävyyteen nämä uudelleen ohjelmoinit eivät vaikuta millään tavalla.Paskapuhetta. Kaikki lastuttaminen on virittämistä, jolloin moottoria rasitetaan enemmän kuin laki sallii. Lisäksi Trafi voi lyödä laskun päästörajojen rikomisesta.
- Menee_eikä_meinaa
Mullapa on tuo Skodan Yeti nelikko ja voin sitä varauksetta suositella. Aika moni on tullut kyselemään merkistä uteliaisuuttaan, eli auto on mielenkiintoinen monen autoilijan mielestä. Ei ole mitään huolia kyllä tämän auton kanssa ollut.
- eiVoiMoittia
Melkoinen testimenestyjähän tuo Yeti on ollut jo vuosia. Briteissä valittu vuoden vetoautoksi.
- Eimulle
Ahdas koppero VW tekniikalla. No thanks.
- onneksiOletOlemassa
Kiitos merkittävästä panoksestasi tähän keskusteluun.
- Eimulle
No eikö sitä saa kommentoida? Saako sitä vain kehua? Mitäs keskustelua se sellainen on, että vain kehut hyväksytään. Onkohan joku nyt vähän herkkis?
Se kun nyt vaan on ahdas ja siinä on vw tekniikkaa. Se tekniikka ei nykyään ole kovin kovassa kurssissa.
Oma panoksesi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Onneksioletolemassa? - eieieieieieouioioioi
Eimulle kirjoitti:
No eikö sitä saa kommentoida? Saako sitä vain kehua? Mitäs keskustelua se sellainen on, että vain kehut hyväksytään. Onkohan joku nyt vähän herkkis?
Se kun nyt vaan on ahdas ja siinä on vw tekniikkaa. Se tekniikka ei nykyään ole kovin kovassa kurssissa.
Oma panoksesi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Onneksioletolemassa?Ahdashan se EI ole. Olet tainnut ajaa Roomsterin ja luullut sitä Yetiksi. Ei kannata säveltää asioita vaan perustaa kirjoituksensa faktoihin.
- Eimulle
Täällähän oli puhe Yetistä, eikä jostain Roomsterista?? Ja se Yeti nyt vaan on ahdas katumaasturiksi. Olen kokeillut, ja tiedän yleensä kyllä missä autossa istun!
Heikko selitys nimim. eieieieioioioio - oioioioioieoieieieieie
Eimulle kirjoitti:
Täällähän oli puhe Yetistä, eikä jostain Roomsterista?? Ja se Yeti nyt vaan on ahdas katumaasturiksi. Olen kokeillut, ja tiedän yleensä kyllä missä autossa istun!
Heikko selitys nimim. eieieieioioioioKirjoitat ihan täyttä trollinpaskaa. Yetissä on hintaluokkaansa nähden täysin kelvolliset tilat. Suosittelen kokeilemaan ilman ennakkoasennetta.
- skozdaaaaaaaaaaaaaa
Et ole ilmeisesti ikinä oikeaa autoa ajanut, jos kerran skozdan surkeat ominaisuudet tuntuvat loistavilta. Tyhmä jorma.
- Kateellisia_riittää
Voi lasta. Sullehan voi sanoa, niin kuin lapset tapaavat sanoa: "Se joka toista haukkuu, on ite."
- Tästä_oiva_menopeli
Esimerkiksi Skoda YETI Outdoor 1,4 TSI 150 4x4 Style DSG
Hinta 34 358 € toimituskulut (uusi auto)
Suorituskyky
Moottorikoko
1 395 cm³
Teho
110 kW / 150 hv
Vääntömomentti
250 Nm
Kiihtyvyys
8,9 s/0-100km
Huippunopeus
191 km/h- skodantarinaloppussa
Miten noi skoda halppikset maksaa noin paljon? Parempia autoja tulossa ladalta ihan tuota pikaa. Hinta venkkulissa noin 6000 euron kieppeillä uutena. Taitaa skodasilla olla nyt hätä housussa. Ylihintaisia kippoja ja merkkinä skoda. Ei iiiiiikinä! Naurua tietenkin riittää skodasten kohdalla.
Kannattaa tosiaan katsella ja käydä koeajoilla muillakin merkeillä. Myös seurata ladakulttuurin etenemistä, koska lada tulee puskemaan skodamyynnit nollille. - jormazzz
Mistä venkkulista tämä peelo ulisee?
- trollit.h-vettiin
skodantarinaloppussa kirjoitti:
Miten noi skoda halppikset maksaa noin paljon? Parempia autoja tulossa ladalta ihan tuota pikaa. Hinta venkkulissa noin 6000 euron kieppeillä uutena. Taitaa skodasilla olla nyt hätä housussa. Ylihintaisia kippoja ja merkkinä skoda. Ei iiiiiikinä! Naurua tietenkin riittää skodasten kohdalla.
Kannattaa tosiaan katsella ja käydä koeajoilla muillakin merkeillä. Myös seurata ladakulttuurin etenemistä, koska lada tulee puskemaan skodamyynnit nollille.Tämän venkuilijan kannattaisi lukea uusin Autobild-lehti. Siinä on koeajossa uusi Yeti 4x4 TSI.
Kilpailukyvystä kertoo seuraava lainaus lehden kirjoituksesta:
"Uusi Yeti 1.4 TSI 4x4 lienee aika onnistunut paketti hinta-ominaisuus-yhdistelmältään, sillä version myynti on käynnistynyt ilmeisen hyvin. Yeti 4x4 on hinnoiteltu varsin kilpailukykyisesti kilpailijoihinsa nähden. "
Että se siitä ylihintaisuudesta.
- viljoKK
Yeti on itsellänikin ykkösenä. Huyndai Tucson ja vw Tiguan kovasti mukana, mutta DSG-vaihteisto on kyllä tosi mukava.
Mistä Suomen Yetit tulevat, Venäjältä?- Röljami-Villi
Tiquaniin ei sitten saa DSG:tä,niinkö? Paljastuit, Viljami-rölli.
- Hirvitys
Hyi helvetti mikä paskahuussi tuo yeti on.Eipä ihme kun floppasi suomessakin totaalisesti.Ei kelpaa edes halvoilla liisingeilläkään.
- Eimotarilliei
Samaa mieltä.yeti huojuu tuulessa ankarasti melu on korvia huumaava ja korkean kanahäkin todelliset kulutukset hipoo 10 litraa satasella.
- Mainio_auto
Etpä tunnu tietävän Yetistä (testivoittaja) mitään. Säälittävää trollausta. Vastailet täällä itsellesi.
- Yeti_on_passeli
Kyllä Yeti on oikein onnistunut auto. Ulkonäkökin muista perusstandardimaisista Skoda-malleista miellyttävin ja persoonallisin. Ylivoimaisesti. Erityisesti edelliset sukupolvet.
Viimeksi kolmisen vuotta sitten autoa vaihtaessani loppumetreillä viivalla oli Yeti ja Seat Freetrack. Ja näistä nimenomaan nelivetodieselit 170 hv:n dieselit.
No silloin päädyin Seattiin, mutta syynä näiden kahden ulkonäköä lukuunottamatta teknisesti identtisen auton osalta ei ollut mikään tekninen tms auton 'paremmuuteen' liittyvä syy, vaan normaalit kaupanteon ehdot hintoineen. Myös hieman 'persoonallisen sulavampi' ulkonäkökin saattoi vaikuttaa.
Ennen 'loppumetrejä' oli myös kaksi muuta teknisesti identtistä vaihtoehtoa tutkittavana eli Tiguan ja Q3:n. Nämä putosivat huimasti kallimman hintansa vuoksi 'loppumetreillä'.
Tuolloin vielä ei tiedossa ollut, että tämä 170 hv:n 2.0 tdi-moottori onkin yksi Usassa paljastuneistä nox-päästökusetusmoottoreista. No tuota lukuunottamatta olen ollut oikein tyytyväinen ko moottoriin ja tietysti koko autoonkin noin 100.000 km:n aikana.
Nyt alkaa vaihto olla ajankohtaista. Seat Freetrack:iä ei enää saa, kun tulossa on korvaava malli muistaakseni v2016.
Kuitenkin hankin melkoisella varmuudella tämän kokoluokan nelivetoauton jatkossakin. Ja edelleen en ole halukas maksamaan pelkästä auton merkistä kovaa ylihintaa.
Yeti on varmasti yksi mahdollinen. - Ohjaus_ok
Selailin aamulla erästä autoalan lehteä. Olisiko ollut nimeltään joku Mootorit tai jotain siihen suuntaa. Joka tapauksessa siinä oli testi eri automerkeistä. Testissä mukana olleesta Yetistä oli aika osuva maininta, "Skoda menee sinne, minne kuljettaja haluaa sen menevän".
- MOTmotmot
Kaikki jutut Yetistä on olleet pelkkää ylistyksen hyminää. Piste.
- Hyi_olkoot
On se ruma.
- Niinpä22
Ahdas myös.
- Tätä_mieltä
Hyvät tilat ja lisäksi hyvän näköinen. Tunnetusti. Yeti.
- hohohohohoo
skooda mb 1000 mallista jääneitä lamppuja on näköjään ruuvattu siihen modernin umpion viereen siinä skeida jeti-mallissa, oliko v.2011-2015, tosi hassun näköistä, puskurissa reikä.
- Kirjoitat.tosi.hassusti
hohohohohoo kirjoitti:
skooda mb 1000 mallista jääneitä lamppuja on näköjään ruuvattu siihen modernin umpion viereen siinä skeida jeti-mallissa, oliko v.2011-2015, tosi hassun näköistä, puskurissa reikä.
Mikä hiton reikä? Ei Yetin puskurissa ole mitään reikää, ellet itse ole sitä siihen kairannut. Kas, moottori kun on poikittain, niin veiviä ei kannata yrittää siihen laittaa edestäpäin..
- AlgoritminenSMbacklog
Arvon aloittaja,
Sain autovalintaa koskevaa informaatiota kirjoituksesi perusteella. Olet sekaantumassa Skoda-merkkiseen autoon, joka tunnetaan myös kakkaklarinettina. Skoda - tekninen ja teknilliskulttuurinen kakkaklarinetti aihetta olen käsitellyt jo kahdessa informatiivisessa tekstissäni tällä palstalla.
Autonhankinta on yksilön perseptioiden pelikenttä. Informaatio jalostuu hyvin rajallisella hyötysuhteella tiedoksi aivorakenteisamme. Ota huomion muutamat standardilaskelmat huomioon päätöstä tehdessäsi. Lisäksi suosittelen käyttämään evaluaatioprosessissa matemaattisten yhteisöjen markkinamatriisisovelluksia, jotka soveltuvat erilaisten entiteettien ja objektien arviointiin.
Laske esimekiksi koeajolla tapahtuvan spontaanin ejakuloinnin kulmanopeus suhteessa renkaan halkaisijaan. Derivoi ja käytä vakiokertoimena hauksesi läpimittaa. Integroituessasi ajoneuvon rakenteisiin siten, ettei konenäkö tunnista sinua erilliseksi subjektiksi istuessasi liikkumatta auton sisällä, voit velkavekselin turvin priorisoida liike-energiasi suunnan peliteoreettisen strategia-arvioinnin (esimerkkinä prisoners dilemma) ja ravinnon kulutusanalyysista saatujen tuloksien jälkeen. Tanssi hetki Skoda-jälleenmyyjän tekojoulukuusen ympärillä ja päristele huuliasi.- Lääkkeitä_nyt
Kaveri on eksynyt autokeskusteluun, kun piti mennä sadomasokistiselle erotiikkapalstalle.....
- apua.se.on.seko
Kyyckänä ei enää kehtaa kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nickillään? Ei mikään ihme, kun kirjoitukset ovat noin sekopäisiä. Täysin kajahtanut koko tyyppi.
- sekohan_se
Lantaloordin juttujahan noi on. Eipä esiinny enää itsensä nolanneela nickillä. Sama tyyppi kuitenkin kuin tuo kyykkäpaskoja.
- NoLandlordsLand
apua.se.on.seko kirjoitti:
Kyyckänä ei enää kehtaa kirjoittaa omalla rekisteröidyllä nickillään? Ei mikään ihme, kun kirjoitukset ovat noin sekopäisiä. Täysin kajahtanut koko tyyppi.
Linja pitää, mutta jostain syystä Kyykkänäloordia hävettää esiintyminen tunnareilla?
- oletkohullufilosofi
Mistä ajatusmaailmasta tuollaisen tarinan saa oikein aikaiseksi?
- Batmaan
oletkohullufilosofi kirjoitti:
Mistä ajatusmaailmasta tuollaisen tarinan saa oikein aikaiseksi?
Veikkaisin, että kun on lähtökohtaisesti jo hieman hutera mielenterveys, ja kun mielentilansa pönkittämiseksi nappaa jotain mömmöjä, niin lopputulos on tuollainen. Jo aikoja sitten tarjosin teoriaksi, että pojun pää ei ole kestänyt koulunkäyntiä, ja sen vuoksi kyyckkänä on pudonnut tänne spämmääjäksi.
- professoriProgressio
"GÖÖGHEL GÖÖGHEL!!" huutaa pulu skeidaajan harmaille kasvoille, jopa tuo rääkyvä pulu kyykyttää skeidaajan. Tarina päättyy siten, että skodistin suoliston täyttää rektumiin survottu kumifallos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61247Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän171225Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11159- 41154
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01134Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01133Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin01118Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411114Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21105Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11100