Scanian jarrut

Oudotjarrut

Mikä noissa scanian levyjarruissa on kun ne välillä hirttää jumiin niin että savuaa ja kun jäähtyy niin toimii taas??

36

3404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scan_mies

      Koneessa liikaa tehoa. Pitää jarrulla säätää menoa, jotta volvo miehillä ei verenpaineet nouse, heh. Se on jumalauta 8 pyttyä, jokka takoo VOIMAA.

      • Oudotjarrut

        Olis mukava tietää todellinen vika?Kun ei ole meritorin satuloissa kyseistä vikaa ilmennyt.


      • Drukdaiveri

        Käypäs Päntälän SEOlla laitattamassa uudet rummut niin johan alkaa jarruttamaan. KA-lervollakin semmosekki jarrujäljet että huh!


    • levyjarruis

      Liuku tapit jumissa jää palat laahaa satula ei palauta

    • Oudotjarrut

      Liukutapit ei ole jumissa,toden näköisesti satulan säätö

      • fjöördis

        Hulda mummi jätti kerran polkupyöränsä Päntälän Kesoilin seinustalle, kun kävi paskalla sisällä, niin Lervon ketale kävi haistamassa mummin kusen polttamaa satulaa ja tokasi "Fittu on haistettava, vaikka sian seljästä, jos siltä tuntuu"


      • hömmm

        Miten säätö muka sais jarrun jäämään päälle? Palat jumissa, liukutapissa välystä


      • nönnönnöö
        hömmm kirjoitti:

        Miten säätö muka sais jarrun jäämään päälle? Palat jumissa, liukutapissa välystä

        Siinä oikein asentaja kommentoimassa,älä sinä epäile siinä kun et ole ollu purkamassa.ite tiiän paremmin kun olen purkanu eikä kummatkaan noista jumissa ollut niin eipä enää vaihtoehtoja


      • hömmm
        nönnönnöö kirjoitti:

        Siinä oikein asentaja kommentoimassa,älä sinä epäile siinä kun et ole ollu purkamassa.ite tiiän paremmin kun olen purkanu eikä kummatkaan noista jumissa ollut niin eipä enää vaihtoehtoja

        Koita nyt Jumalauta tajuta, että palat on jumissa, kun liukutapit väljät!!!
        Se, että sinä olet ollu purkamassa, ei todista hevon veetä. Teitä purkaajia riittää 13 tusinaan, mutta ne KASAAJAT sitten ovatki eri asia.
        Vituttaa tollaset inttäjät......


      • hömm
        hömmm kirjoitti:

        Koita nyt Jumalauta tajuta, että palat on jumissa, kun liukutapit väljät!!!
        Se, että sinä olet ollu purkamassa, ei todista hevon veetä. Teitä purkaajia riittää 13 tusinaan, mutta ne KASAAJAT sitten ovatki eri asia.
        Vituttaa tollaset inttäjät......

        Sinä se et osaa vissiin muuta kun netissä kirjottaa pelkkää paskaa,montakohan jarruremppaa oot mahtanu oikeasti tehä kun tommonen pätemisen tarve eikä edes oikeaa tietoa


      • nönnönnöö
        hömm kirjoitti:

        Sinä se et osaa vissiin muuta kun netissä kirjottaa pelkkää paskaa,montakohan jarruremppaa oot mahtanu oikeasti tehä kun tommonen pätemisen tarve eikä edes oikeaa tietoa

        Jarruremppa ja pelkkästään purkauksessa mukana olo on kaksi eri asiaa. Minä purkaan ja kasaan jarrut itse ja yksin, joten tietoa on. Siellä on palat jumissa, kun liukutapit väljistyneet. Avaappa poju jarrut ja vaihda palikat ihan itse ja totea, että diaknoosini oli oikea.


      • Ettänönnöö
        nönnönnöö kirjoitti:

        Jarruremppa ja pelkkästään purkauksessa mukana olo on kaksi eri asiaa. Minä purkaan ja kasaan jarrut itse ja yksin, joten tietoa on. Siellä on palat jumissa, kun liukutapit väljistyneet. Avaappa poju jarrut ja vaihda palikat ihan itse ja totea, että diaknoosini oli oikea.

        Eipä ollut poju,vaan satula rikki


      • huhuhuu
        nönnönnöö kirjoitti:

        Jarruremppa ja pelkkästään purkauksessa mukana olo on kaksi eri asiaa. Minä purkaan ja kasaan jarrut itse ja yksin, joten tietoa on. Siellä on palat jumissa, kun liukutapit väljistyneet. Avaappa poju jarrut ja vaihda palikat ihan itse ja totea, että diaknoosini oli oikea.

        Sinä munaton kuski mitään jarruja itse osaa purkaa paskapuhetta,sulla mitään kokemusta ole.


    • totanoinaa

      Jarrukellosta jousi sökö?

      • nönnönnöö

        Ulla ilmeisiä ongelmia luetun ymmärryksessä. Olen pariin kertaan jo kirjoittanut mikä on vikana, joten miksi helvetissä sepittelet jotain muuta paskaa, häh? Palat on jumissa, kun liukutapit väljät.
        LUKEEKAAPA NYT HUOLELLA JA TARKKAAN, ETTEI TARVITSE ENÄÄN IHMETELLÄ PÄIVÄN SELVÄÄ ASIAA.


    • Oudotjarrut

      Nyt jarrut kunnossa. Käytin Scania korjaamolla ja tosiaan palat olivat jumissa, koska liukutapit olivat kuluneet. Enpä itse asiaa huomanut, vaikka pariinkin kertaan tarkistin asian.
      Täällä parikin kirjoittajaa tiesi vian, sorry että tuli epäiltyä. Asia on minun kohdaltani loppuun käsitelty ja auto taas kunnossa. Kiitoksia.

      • nyrkkipajat

        Ja taas kallista merkkihuoltoa!


    • Kumipääkuski

      Helvetin hyvä ja nyt voit työntää vajakki kuormuri kuski ne vannhat paska osat perseesesi!

      • Oudotjarrut

        No mikä mättää pojalla? Harmittaako, kun isä on poissa, niin rekkakuski käy nussimassa äitisi väljää pillua ja likaista persereikää?


      • aahhaaahh
        Oudotjarrut kirjoitti:

        No mikä mättää pojalla? Harmittaako, kun isä on poissa, niin rekkakuski käy nussimassa äitisi väljää pillua ja likaista persereikää?

        Mäkin tuun nussimaan ja työnnän perseeseen


      • Kumipääkuski

        nono pulun nussiman torikoiran äpärä tuus koittaa niin katotaan miten vajakin käy


      • Oudotjarrut
        Kumipääkuski kirjoitti:

        nono pulun nussiman torikoiran äpärä tuus koittaa niin katotaan miten vajakin käy

        tukippa turpas, kahden alkoholistin ei toivottu jälkeläinen!


      • ijtl

        Alku keväästä , kun vaihtoi pois kuluneita talvipintarenkaita , niin palasarjat mukana ja uusi niitä tarpeen mukaan. Pikkaisen rengasrautaa käyttäen huomasi heti satuloiden kunnon. Pieni voitelu kuparitahnalla liukuihin, se riittää niin kauan kunnes levyt alkaa olla kuluneet. Ei mennyt yhtään satulaa uusiksi 1600000 km. mennessä. Kilometrejä kertyi kyllä n. 350 000 vuodessa, kolmivuorotyönä ja auto liikkui joka päivä ja kuljettajatkin valikoitui sen mukaan.
        Ei kaikki kestänyt leikkiä, eikä kuljetusliikkeetkään kestänyt leikissä mukana.
        Jos tiedät töitä vanhalla kuskille niin vihjaise täältä kautta vaikka.
        Ammattipätevyydet adr-säiliötä myöden kaikki kunnossa


    • dumperikuski

      tää vahvistaa rekkakuskien älykkyys osamäärän.mä heittäisin osat romukoppaan ja jos joku koskis mun perseeseen niin siitä tulisi turpaan ja kovaa.

      • dumperikuski

        Tosin yks raaka rahtimies on kerran korkannu kullillaan mun perseen, kun sammuin saunaillassa, eikä sitä voi vetää turpaan, kun se on niin iso ja vahva. Joku pieni onneton rääpäle ois kiva hakata, vielä jos joku pitäisi siintä kiinni, kun mä lyön.


    • hömm

      Mutta scanian satuloissa on ollut sitä vikaa et niistä menee säädöt jumiin,ollaan vaihdettu niitä jo moneen vehkeeseen,siis koko satula menee uusiks.Sitä ei vaan huomaa heti kun toimii taas kun jäähtyy.

      • Oudotjarrut

        Mitä hemmetin tekemistä satulalla on tässä keskustelussa?? Jaruilla pysäytetään Scane ja satulassa kuski istuu. Mulla on nahkapäällysteinen satula ja sähkösäädöt pelaa hienosti. Olet siis sitä mieltä vakaasti, et jos säädöt jumittaa, niin koko hemmetin penkki menee vaihtoon? täh? Isännän ajamasta tykki autosta meni uutena sähkösäätö hajalle ja vaihtoivat vaan säätömotikan takuuseen, mutta ei todellakaan koko penkkiä, täh? Te nykyajan lippispäät ette tajuu hemmetin vertaa autonne tekniikasta tai korjaamisesta, täh? Meikäläinen korjaa ja huoltaa nimikko ajokkini ITSE, siis ihan ITSE, täh? Välillä neuvoa kysellen ja vaikeimmat hommat tehdään Scan-autossa, kuten tää jarru juttukin.


      • hömm
        Oudotjarrut kirjoitti:

        Mitä hemmetin tekemistä satulalla on tässä keskustelussa?? Jaruilla pysäytetään Scane ja satulassa kuski istuu. Mulla on nahkapäällysteinen satula ja sähkösäädöt pelaa hienosti. Olet siis sitä mieltä vakaasti, et jos säädöt jumittaa, niin koko hemmetin penkki menee vaihtoon? täh? Isännän ajamasta tykki autosta meni uutena sähkösäätö hajalle ja vaihtoivat vaan säätömotikan takuuseen, mutta ei todellakaan koko penkkiä, täh? Te nykyajan lippispäät ette tajuu hemmetin vertaa autonne tekniikasta tai korjaamisesta, täh? Meikäläinen korjaa ja huoltaa nimikko ajokkini ITSE, siis ihan ITSE, täh? Välillä neuvoa kysellen ja vaikeimmat hommat tehdään Scan-autossa, kuten tää jarru juttukin.

        Sulla ei mene hissi vissiin ihan perille asti,satulalla tarkoitin jarrusatulaa.luulis tommosen tee se itse kuskinkin tommonen hiffaavan.Ei jumalauta että oikein kuskin penkki?


    • ääääliöööö

      hei ääliö tuki itse turpas ja olet vielä sen ääliö vajakki rekkakuski että luet tämänkin vai mitä pulun nusiima ääliö

    • aitoscaniakuski

      Teistä velliperseistä yksikään ei ole ajanut Scaniaa ja sen erottaa selvästi. Mikä pistää ihmisen valehtelemaan ja tuomaan samalla typeryytensä julki? Ei voi kun ihmetellä. Menkää vaikka kaivelemaan nenäänne tuon ikuisen kimpparunkun sijaan.

      • aitovolikkakuski

        Mikä mehuliini susta on parhaimman makuista suussa, kun haluut sinne suuhusi marjoilta maistuvaa mehuliinia, pepsejä, jaffoja taikka sitten kolia. Mun lemppari on aina puna-hilkka vadelma mehuliini. Limskoista päärynältä maistuva päärynä jaffa, kola taikka sitten pepsi limppa.


      • scaniatyttö

        niin mitä ihmeelistä scanjan ajamisessa on.meillä on sukufirman vanha scanja 70 luvulta täysin ajokunnossa se on sentään vehje.uudet scanjat on parempia ajaa kun jotkut henkilö autot.naapurissa on jyry sisu.on meillä vielä vabis.siinä on tyyliä.ajattelin maalata vabiksen lavan pingkiksi.veljet uhkasi jos sen teen iskee sen pyörä kuormaajalla lyttyyn.


      • truukkees
        scaniatyttö kirjoitti:

        niin mitä ihmeelistä scanjan ajamisessa on.meillä on sukufirman vanha scanja 70 luvulta täysin ajokunnossa se on sentään vehje.uudet scanjat on parempia ajaa kun jotkut henkilö autot.naapurissa on jyry sisu.on meillä vielä vabis.siinä on tyyliä.ajattelin maalata vabiksen lavan pingkiksi.veljet uhkasi jos sen teen iskee sen pyörä kuormaajalla lyttyyn.

        Mitä mehuliineja sinä ja sun veljet yleensä juo aina? Juoko he puna-hilkka vadelma mehuliinia vaiko limskoja, kolia, jaffoja tai pepsejä? Itse tykkään puna-hilkka metsämansikka mehusta ja limskoista tykkään kola limskasta ja pepseistä.


    • kaniikka

      Rullilla jarruja ajaessa sammutetaan saa paremmat tehot kun sammuttaa moottorin sähkö ohjaus alkaa toimii sit

    • saca1999

      Eikös ne oo knorr valmistamia satuloita sehän tekee lihaliemi kastikkeet myös

    • Eiriittänytehotseinämeni

      Onko ajettu jarru sovitus takajarruilla silloin on etupää satulan tapit olleet ju´mis näin
      tekee urakka terot kunnes sattuu jysähtää seinään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe