Asiakkaat kaupan kassalla

ElämäOnVaikeaa

Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.

Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.



Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".

Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.



"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.

Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.



Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".

Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.



Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.

Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.



Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"

Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.

Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.



Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään citymarkettiin ihmettele-mään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa.

Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne ovat voimassa.

Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen eivät ole sama asia.



Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."

Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.



Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.

Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.



Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.

Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.



Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta.

Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.



Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman.

Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat. Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kas-sahenkilöä.



Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.

Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta



Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.

Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.



Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana".

Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.



Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?"

Tiedoksi: En ota!

Olen asiakaspalvelija - minulla on vähintään korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidosta, suhdetoiminnasta, markkinoinnista, liiketoiminnasta, atk:sta ja swahilin kielestä.



Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".

Olen vieraillut kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tavannut kaikki mahdolliset ihmiset.



Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".



Olen asiakaspalvelija - totta kai, minähän valehtelen, kun sanon, ettei haluamaanne tuotetta ole enää jäljellä erikoishinnalla.

22

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotaan

      Helpottiko?

      • elämäonvaikeaa

        Tarkoitus ei ollu avautua vaan avata asiakkaiden silmät ja miettiä omaa käytöstänsä kassalla


      • toivotaan

        Tarkoitus ei ollut moittia kirjoitustasi, asiakkaana olen kanssasi samaa mieltä ja minua ainakin helpotti kun puit monen asiakkaan mietteet sanoiksi. :)


    • EntinenAsiakas

      Ei ihme ettei kukaan enää käy siellä Anttilassa. Niin vituttaa asiakastakin tuollainen valittaja. Koko ketjuahan ollaan ajamassa alas kun Kesko myi sen saksalaiselle saattohoitoyhtiölle jonka tehtävänä on puristaa mehut siitä irti ja lopettaa toiminta.

    • RauhoituSylkykuppi

      No no! otahan kassa ihan rauhas vaan, ei se ole meidän asiakkaiden vika ettei susta muuta tullut kun kaupan kassaneiti, olisi hyvä likka aikoinaan opiskellut itsellesi kunniallisen ammatin sen sijaan että luuhasit kylillä persettä jakaen. Ei se ole meidän asiakkaiden vika ettei sua arvosteta ;) Kassaneiti nyt on vaan joku, kai sylkykuppi lähinnä mihin voisi verrata, ei sen enempää. Nyt kun on vkloppu niin voit kiskoa siidua ja vetää hermostuksis röökiä.....se kai hetkellisesti auttaa sun pahoinvointiasi, mutta me taas kassalla maanantaina varhain tavataan.

      • HankiLääkitys

        Haista vittu


      • SilakalleHaiset

        Kassaneiti käy kuumana kun on saanut tänään ilmeisesti huonoa kohtelua....mutta eihän siinä ole mitään kummallista, se on normaali reaktio kun vastassa on ääliö kassa ;)


      • HankkikaaLääkitys

        Vittu jokaselle kassalla pitäisi laittaa pesäpallomaila jotta saa huitasta jokaselta vitun valittajalta leegot lattialle


      • näinsemenee

        kylmä fakta että oli asiakaspalvelussa missä tahansa niin törmää ei niin mukaviin asiakkaisiin, siihen pitää vaan asennoitua ja sehän on hyvän asiakaspalvelian tunnusmerkki.


    • nähtyon

      Yksi asia aloittajalta unohtui, Alkon asiakkaat, voiko siitä iloisempia asiakkaita ollakkaan, mutta kassa tietää, OLET JUOPPO jos velatkin saatavia.

      • HankiLääkitys

        Join alkoholia viimeksi 2009.Miten voin olla juoppo?Olen ex juoppo :)


    • kokjiji

      Kannattaa vaihtaa alaa jos ottaa aivoon noin paljon.

      • HankkikaaLääkitysKaikki

        Miksi vaihtaisin alaa.Minkä helvetin takia asiakas ottaa siitä niin itseensä jos asiakaspalvelija puhuu asiakkaasta totta niinku asiat on..???????


    • TosiShamed

      Niin totta joka aloittajan sana. Itsekin syyllistynyt noihin joihinkin.

    • monitoimiratsastaja

      Vaikuttaisi, että kassatyö ei kovin sovellu aloittajalle :) Kassalla tarvitsee ottaa rennosti, ihmisiä on moneen junaan, hyvin moneen. Asiakkaat todennäköisesti eivät ole kassatyöntekijöitä, ja siten eivät tiedä mitä kassatyöntekijä tietää/osaa/kykenee/mitä lotkautuksia saa kuunnella, ja mistä on vastuussa. Eri kaupoilla on vielä erilaisia käytäntöjäkin.

      Listattuihin asioihin voisi sanoa yhtä sun toista kommenttia ja ideaa, muttei nyt jaksa. Sanompa vaan, että myös asiakkaiden kannattaisi ottaa rennosti. Jos nyt hieman hidasta on kassalla, niin ei siihen maailman tarvitse kaatua.

      No sanon sittenkin, että kassojen tavarakaukaloihin voisi luoda kolmannenkin väylän. Hyvin usein käy, että kassa joutuu pidättelemään kolmannen henkilön ostoksia, kun kahdessa muussa pakkaillaan.

      • sjknkaupat

        Joskus nämä kassat ottaa turhankin rennosti, nopeutta ei voi kehua. Minimanissa ei tervehditä alle kolmikymppisiä asiakkaita ja aamupäivällä nippa nappa 2 kassaa auki. Cittarissa ei ole tilaa jonottaa ja hyllyn reunat raapii selkää ja aina jonkun on pakko sukkuloida käytävää jonojen välistä. Kaikissa kaupoissa on ihan liian kuuma ja Tokmannilla on ihan liian vähän kassahenkilökuntaa, Anttila on näyttänyt jo viimeiset 3 vuotta siltä, kun olisi lappu luukulla, tyhjää täynnä. Sopurahasta on tullut joku ihme euron tori ja lelut jotain halpis"brändiä" ja minä olen täydellinen ;)


    • Koko_kassajono

      vaikeni ja valituksetkin vaikenivat, kun kauppaan astuivat nuori, sievä, fiksu, vaalea Hanna ja hänen seuralaisensa komisario Esa Wanha-Runkkari. Kaikki urospuoliset keskittyivät himoiten tuijottamaan fiksun Hannan tiukkaa farkkupyllyä ja ihmettelivät, miten tuollainen hieman vatsakas ja valkosipulille tuoksahtava viisissäkymmenissä oleva komisario oli onnistunutkin valloittamaan Seinäjoen uuden kirkon enkelialttaritaulun mallinakin käytetyn ihmeenihanan neidon omakseen...

    • kyllä.taas.nauratti

      Ikiprovo saa aina vastauksia. Voi luoja, ketä oikeasti kiinnostaa jonkun elämässään peräti kaupan kassaksi edenneen mielipiteet yhtään mistään.

      • Kerromullekki

        Mitä nyt on provosoiduttu??


      • Etkö_tiedä

        että kaupan kassoilla työskentelee paljon ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneitakin? Nyt kun maistereita ja tohtoreitakin on koulutettu tukuittain eikä kaikille riitä mitään akateemista hommaa niin nuo normaalit ihmiset ottavat sitä työtä, mitä sattuvat saamaan, esimerkiksi työtä kaupan kassalta.


    • exas.palvelija

      Voi asian kertoa ystävällisesti,siis en voi ottaa nyt,minulla tauko ja käyn syömässä,et saan energiaa.Odottakaa pieni hetki,teitä palvellan kohta, kun uusi kassa tulee.Mukavaa päivän jatkoa teillekkin.

    • huonojapäiviäsaaolla

      Koska kaupan kassa on halveksituimpia ammatteja niin ei voi odottaa mitään hyvää asiakaspalveluhenkeä. Kassojen vitutus näkyy päälle ja ei se ainakaan mua haittaa.
      Mä en ainakaan ole syntynyt palvelemaan jotain nirppanokkaa joka kuvittelee olevansa ainut ihminen maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe