Volkswagenin laatuongelmat jatkuvat

DasAutoromu

Nämä päästöongelmat ovat VAG-konsernin autoja omistaville pienin paha, eivätkä tule kalliiksi toisin kuin oikeasti auton käyttöön vaikuttavat viat, jotka kaiken lisäksi tulevat yleensä ilmi kun autovalmistajien lyhin eli VW käyttämä 2v takuuaika menee umpeen (EU:n pakottama minimitakuu).

Todellisia ja kalliita ongelmia ovat mm.:
1. Katkeilevat ja venyvät jakoketjut
2. Yllä olevasta aiheutuvat tuhansien eurojen moottoririkot
3. Mäntävialliset ja öljyä kuluttavat moottorit
4. Uutena hajoavat DSG-automaattivaihteistot
5. Siemensin valmistamat vialliset suuttimet
6. Ruosteeneston ja maalauksen ala-arvoinen laatu, josta aiheutuu, että mm. jo pari vuotta vanhoissa Volkkareissa pellit kukkivat maalin alta.
7. Lisää ongelmista voi lukea esim. VAGArena.fi:stä, jossa Volkkarin omistajat kertovat kokemuksistaan.

Myöskään asiaa ei helpota se, että VV-Auto syyttää näistä ostajaa, ja laittaa ne auton omistajien maksettavaksi, vaikka ne kuuluisivat takuun piiriin.

55

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passatisti

      Tuosta listasta puuttuvat etupään nivelet. Eivät kestä ehjinä huoltoväliäkään.

    • ossssOnSairain

      ihan ite joutuu keksimään ongelmia kun ei löytynyt lehdistä mitä kopioida?

    • VWsyvältä

      Juuri näin. Täysin oikein. Itse en enää sekannu ikinä VW:n laaduttomiin tekeleisiin. Kupla on puhjennut, kirjaimellisesti. En ymmärrä kuinka noin heikkolaatuista autoa ostetaan noinkin paljon. Mainonta ja autolehtien voitelut tehnyt tehtävänsä. Kyseessä on täys kulissi auto. Joka halua luotettavaa ja hyvää kulkupeliä arjen ajoihinsa pysyy hyvin kaukana tämän konsernin tuotteista. Lisäksi paljastunut huijariksi, voi helv....

      • Olen_odotellut

        tähän edelliseen Toyota-trollipojun ja Vw-fanin kommenttia mutta jostain syystä sillä ei taida olla mielipiteeseen mitään lisättävää tai Volkswagenia puolustelevaa mutta veikkaan että se pistää Toyotaa solvaavan viestin vastaukseksi, tapojensa mukaisesti.


      • äitiauttaa
        Olen_odotellut kirjoitti:

        tähän edelliseen Toyota-trollipojun ja Vw-fanin kommenttia mutta jostain syystä sillä ei taida olla mielipiteeseen mitään lisättävää tai Volkswagenia puolustelevaa mutta veikkaan että se pistää Toyotaa solvaavan viestin vastaukseksi, tapojensa mukaisesti.

        Onko tojopalstalla joku trollipoju. Voi harmi. Täällä Vw palstalla myös niitä riittää. Ei ne edes käsitä mitä on trollaus. Enkä viitsi sitä enää käsitellä, koko aihetta, kun ovat tyhmääkin tyhmenpää porukkaa. Pitää niiden äideille lähettää viesti pienestä opastuksesta aiheeseen.


      • Sinäkö_sitten
        äitiauttaa kirjoitti:

        Onko tojopalstalla joku trollipoju. Voi harmi. Täällä Vw palstalla myös niitä riittää. Ei ne edes käsitä mitä on trollaus. Enkä viitsi sitä enää käsitellä, koko aihetta, kun ovat tyhmääkin tyhmenpää porukkaa. Pitää niiden äideille lähettää viesti pienestä opastuksesta aiheeseen.

        osaat trollata. Koko 15-16-vuotiaan kapasiteetilla paskaa palstoille aamusta iltamyöhään ja joskus yön ylikin. Jollain konstilla teidät kelkasta pudonneet luuserit pitäisi saada pakkotyöhön uudelleenohjelmoitaviksi. Oletko poju edes laskenut, montako tuhatta lapsellista ja typerää trollausviestiä sinunkin koneeltasi on lähtenyt. Tuhansia ja taas tuhansia oksennuksia. Häpeä ei taida kuulua nykynuorison tapoihin eikä minkäänlaisista pelisäännöistä kiinnipitäminen. Viittaan tällä itsenäisyyspäivän vasemmistomellakoihin ja riehumiseen.


    • Bastrado

      Aika vanhoja uutisia.Nuohan on jo olleea tiedossa vaikka kuinka kauan.Pieni pointti vaan että suurinosa noista on jo korjattu.eli historiaa.

      • VitunRomu

        No sanoppas että tulee korjaamaan meilläkin,kun eivät ole käyneet..Ei tosin käynnisty tuo paskatin paskakaan..


    • Germanengineering

      Viimeisen kymmenen vuoden DSG-TSI-taival ja menestys sinä aikana kertoo lahjomattomasti siitä kuinka yleisistä ongelmista avauksessa kirjoitetaan.
      Myyntiluvut kertovat lopullisen totuuden ja kansan syvien rivien mielipiteen siitä millaisen auton he haluavat ja mistä he ovat valmiita omalla rahalla maksamaan.
      Tällä palstalla liikkuu ammattimaisia mielensäpahoittajia ja se heille suokoon. Kun nämä mielensäpahoittajat katsovat myyntitilastoja, kansainvälisiä tunnustuspalkintoja ja autovertailuja niin siinä olisi hyvä paikka lisätä ymmärrystään miten enemmistö meistä autoilijoista näkee asiat.
      Mutta kaiken mokomin, purkaa vaan mieltänne jos se tuntuu hyvältä. Vapaa maa tämä on ja myös hieman "mielenkiintoiset" näkökulmat ovat sallittuja.

      • näin-vain-on

        Älä poju turhaan hermostu, kylmää faktaa vain TSI- ja DSG-moottoreiden laadusta:

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u

        http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

        http://www.autostadium.fi/index.php?topic=2698.0


      • Ohjastaja

        Ei nyt tainnut yhdysvalloista eikä juurikaan muualtakaan alkaa tulemaan tunnustusta ollenkaan. Pienenpieni lasku saattaa olla tulossa sieltä suunnlta ja vähän muualtakin, jos tarkkoja ollaan. Taisi jäädä se maailman ykkössija jonnekin toiveiden tynnyriin kun Toyotalla ravi senkun vaan kiihtyy ja paranee volkkarin sortuessa vilppilaukkaan.


      • USATojo
        Ohjastaja kirjoitti:

        Ei nyt tainnut yhdysvalloista eikä juurikaan muualtakaan alkaa tulemaan tunnustusta ollenkaan. Pienenpieni lasku saattaa olla tulossa sieltä suunnlta ja vähän muualtakin, jos tarkkoja ollaan. Taisi jäädä se maailman ykkössija jonnekin toiveiden tynnyriin kun Toyotalla ravi senkun vaan kiihtyy ja paranee volkkarin sortuessa vilppilaukkaan.

        Euroopan vaativimmilla automarkkinoilla Toyotan osuus on alta neljän prosentin luokkaa. Tojot on tehty jenkeille ja Aasian maihin missä autoilu on joko ruuhkassa seisomista tai hidasta köröttelyä viivasuorilla leveäkaistaisilla highwayllä. Siksi niissä ajo-ominaisuudet ovat täkäläisen maun mukaan onnettomat. vaikka niitä euro-viilattaisiinkin. Ja muutenkin siellä myydään paljon halpisbulkkia. Corollan hintakin on 15.000$ luokkaa.
        Ja jenkeissä jos missään kaikki euroautot ovat statusautoja, niitä ei normiduunarit osta, vaan euroauton ostamalla kertoo selkeästi naapureille että hyvin menee. Täältä käsin katsottuna outo juttu mutta jenkeissä kaikki on toisin.
        Aivan oikea paikka Tojotille.


      • Mene_jo
        USATojo kirjoitti:

        Euroopan vaativimmilla automarkkinoilla Toyotan osuus on alta neljän prosentin luokkaa. Tojot on tehty jenkeille ja Aasian maihin missä autoilu on joko ruuhkassa seisomista tai hidasta köröttelyä viivasuorilla leveäkaistaisilla highwayllä. Siksi niissä ajo-ominaisuudet ovat täkäläisen maun mukaan onnettomat. vaikka niitä euro-viilattaisiinkin. Ja muutenkin siellä myydään paljon halpisbulkkia. Corollan hintakin on 15.000$ luokkaa.
        Ja jenkeissä jos missään kaikki euroautot ovat statusautoja, niitä ei normiduunarit osta, vaan euroauton ostamalla kertoo selkeästi naapureille että hyvin menee. Täältä käsin katsottuna outo juttu mutta jenkeissä kaikki on toisin.
        Aivan oikea paikka Tojotille.

        Aja sinä vaan se polosi mereen ja mene itse mukana niin taas meillä muilla on kivempaa asua täällä,eikös niin?


      • just__
        USATojo kirjoitti:

        Euroopan vaativimmilla automarkkinoilla Toyotan osuus on alta neljän prosentin luokkaa. Tojot on tehty jenkeille ja Aasian maihin missä autoilu on joko ruuhkassa seisomista tai hidasta köröttelyä viivasuorilla leveäkaistaisilla highwayllä. Siksi niissä ajo-ominaisuudet ovat täkäläisen maun mukaan onnettomat. vaikka niitä euro-viilattaisiinkin. Ja muutenkin siellä myydään paljon halpisbulkkia. Corollan hintakin on 15.000$ luokkaa.
        Ja jenkeissä jos missään kaikki euroautot ovat statusautoja, niitä ei normiduunarit osta, vaan euroauton ostamalla kertoo selkeästi naapureille että hyvin menee. Täältä käsin katsottuna outo juttu mutta jenkeissä kaikki on toisin.
        Aivan oikea paikka Tojotille.

        Joo. Voi näyttää ulospäin että hyvin menee. Mutta jostain syystä ei tunnu itsestä samalta.


    • dasdaaasd

      Tulihan se Tojo kommennti sieltä.

    • Jaakko_M

      Ihmettelen miksi tänne kirjoitetaan - tuo alustus huomioiden - jostain USA:n ja Toyotan asioista. Lukekaa aloittajan teksti ja keskustellaan siitä.

    • DasAutoproblem

      Kukaan autokauppias ei halua öljyä polttavia, 30 tkm välein jakopään hajottavia TSI-romuja riesakseen.

      Dieseleistä hajoaa pumppu ja suuttimet, 2.5 dieseleistä vielä nokka-akseli.

      Kaikista hajoaa lukot, alustannivelet ja huohotin jäätyy heti pakkasilla.

      Katsokaa Länsiauton ja Laakkosen henkilökunnan parkkipaikkoja. Ei näy Klonkswageneita.

      Siihen on järkevä syy.

      • Korjauspäällikkö

        On siellä ne kenen on pakko ajaa firman autolla, mutta ne meneekin vaihtoon 3 kk jälkeen.


    • asSsS

      Saksalaista paskaa. Samat kusetusohjelmat myös VW-konsernin muissa merkeissä, esim AUDISSA, SKODASSA jne jne. Siks Cheekin Bentleyssäkin on sama ohjelma ja mun Lambossa

    • kusetus1122

      Hah haa EU:n tuottavuusloikka on tapahtunut Saksassa, kuten Sipilä väittää.
      Paremminkin loikka natsiaikaan josssa valehdellaan ja vähätellään ongelmia.

      Toivottavasti volkkari menee perseelleen ja Saksasta paljastetaan kaikki muukin vedätys työvoimalla keinottelusta.

    • VWkonepellitpystyssä

      Kyllä Volkswagen on nykyään melkoinen tienvarsipommi.

      • PaskojaOvat

        Aamuisin näkee hinureitten päällä volkkaria ja audia yhä enemmän joka päivä pajalle matkalla...Miksiköhän?


      • Rehellisestitaas
        PaskojaOvat kirjoitti:

        Aamuisin näkee hinureitten päällä volkkaria ja audia yhä enemmän joka päivä pajalle matkalla...Miksiköhän?

        Montako olet nähnyt tällä viikolla? Tai tänä vuonna?


    • jo_kohta_10_vuotta

      Jakoketju lienee edelleen se pahin ongelma, uutisista päätellen.

      VW:n jakoketjuongelmat täyttävät kohta 10 vuotta!

    • DasProbleemi

      KlonksWagen tulee vielä uppoamaan. Kohta alkaa korvausvaateet eikä varmasti tuollaisella pikkurahalla koneita saada kuntoon.

      Merkel on jo soittanut Stubbille ja kysynyt kiinnostaako omistajuus saksalaisessa autoyhtiössä.

      Uunoille ostajille päästöt ovat pikkumurhe verrattuna öljyä polttavien, jakopäitä silpovien TSI-moottorien kanssa, DSG, dieselpumppu, suuttimet, lukot, alustannivelet ja ruosteongelmat

      Nyt on alkanut näkyä taas ilmojen kylmettyä Paskattia, Golffia ja Transportteria hinausauton lavalla. Mitäs ostit.

    • osssss

      asialinja

    • laaatua

      Kyllä nää nykyiset Volkkarit on hienoja autoja ajoltaan ja laatuauton tuntu. Mutta ihan lähipiiristä mitä kokemuksia useammastakin Volkkarist, niin ei voi kuion ihmetellä.. lähtee maalit,ruostuu,golfeist audeist hajoo koneet ,jakoketjut ,DSG ongelmat. En ainakaan mistään merkistä ole niin paljon merkittäviä laatuongelmia kuullut kuin VW konsernin autoista.
      Nyt itsellä ensimmäinen Ranskis,Laguna III ja vaikuttaa ainakin tähän mennessä, että todellinen laatuauto alla. 120000km ajettu ,puhdas 0 vikaa tähän mennessä.
      Tässäkin merkissä taitaa olla käynyt huima laadun parannus edellisiin mallisarjoihin nähden. Tosin VW kaltaiset ongelmat nyt ei esim. edellistä Lagunaa vaivanneet, ne tietysti ikävät sähköviat alustan ja akseliston alimitoitetut osat aihettivat katsastuksissa hylkäyksiä. Mutta esim. puheet että Renaultit ruostuu ei muuten pidä paikkaansa, jo edellinen Laguna oli yksi ruosteettomista kaikista merkeistä.
      Ja kaikissa merkeissä on tietysti sitten niitä yksilöitä..hyviä ja huonoja kuten hyvällä pidolla olleita ja..

    • dfsdafdfa

      Ongelmat todella vain jatkuvat. Ja uusissakin autoissa.

    • PomminVarmasti

      Konkurssi Vikawagenilla edessä jo tänä vuonna.

      • buahhaaahaa

        Sinähän ole kuin jehovalaine, maailmanloppu tulee perjantaina klo 16.30. Päivämäärä vaan puuttuu ilmoituksesta.


    • lottolyttinen

      Alittajan listauksesta puuttuu turboahtimet, joka hajoaa keskimäärin 40 tuhannen ajon jälkeen. Ahtimen korjaushinta 2500 jaettuna 40 000 km:llä tekee 6,25 euroa per 100 km. Eli nykyisellä bensanhinnalla 1,30 E/l auto saisi kuluttaa 5 litraa satasella enemmän ja kustannus olis sama kuin ahtimen korjaushinta.

      • Hyväsaadatietoa

        Kun ei ole turbo hajonnut 54 tkm:n aikana, tarvitaan tuohon "keksimääräiseen" hajoamiseen aika monta jatkuvasta hajoavaa turboa. Kumma kyllä, tuollaisesta en ole aiemmin kuullutkaan, mutta nyt anonyymi aasiantuntija sen kertoo Suomi24-palstalla. Kiitos tästä. Merkitään tiedoksi.


    • Omituisia_poikkeuksia

      Perheessämme on kaksi Volkswagenia, vm 2010 Passat 2,0TDI DSG, ajettu 170tkm ja vm 2000 Golf Variant 1,9TDI, ajettu 370tkm. Tyttäreni perheellä on vm 2012 Polo 1,6TDI, ajettu 168tkm ja vm 2005 Golf Variant 1,9TDI, ajettu 380tkm.
      Yhteenkään noista ei ole vaihtettu moottoreihin muuta kuin öljyjä ja suodattimia ajallaan, sekä tehty jakohihnahuollot suositusten mukaan (kahdessa uusimmassa ei ole vielä ajankohtaisia). Mitään muutakaan listassasi mainittuja vikoja ei ole ollut Passatia lukuunottamatta. Siinä korjattiin maalitakuuseen kuljettajan oven maalausta. Siihen ilmestyi kaksi kuplaa maalin alle 4 vuotta sitten. Sen koommin ei kuplia ole löydetty.
      Automme täytyy olla omituisia poikkeuksia, vai mitä? Toista miljoonaa kilometriä ilman trollin mainostamia vikoja. Vanhinta lukuunottamatta vielä longlife-huolloilla. Merkillistä!

      • eikestäkäyttöäVWskodaaud

        Vain TDI voi kestää kun lyhyt öljynvaihtoväli on.

        Liekö huijausta jos väittää DSG olevan korjaamaton noilla km?


    • Rikasss

      Onneksi on sen verran varaa että ei tarvitse ajaa Vikawagenilla.

    • Paalittaja

      Kaikki Vokkelot Kuusankoskelle ja PAALIIN

    • Enostaikinä

      Huonoa on VW laatu

    • Laatualaatua

      VW:n 1.4 TSI moottori on kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Useammat ja useammat omistajat ovat saaneet karvaasti kokea ongelmat jotka moottorissa ovat. Ei ollut VW:llä valmiuksia tehdä kunnollista bensiinimoottoria. On ihmeellistä porukkaa tällä suomi24-foorumilla eivät voi millään myöntää,että ongelmia on ollut kaikissa 1.4 TSI moottoreissa,samat osat sippaavat. Näinhän se menee jos laatu on tasista ja nyt valitettavasti se on huonontasista.

    • lukijaaa

      Huono on volkkari. Ei jatkoon.

    • hundeertwasser

      tää kanssa

    • Hippei

      Laatua se on Vokkelon huonokin laatu.

    • Laatutietoinenn

      Mihin yleensä perustuu kuvitelma vw:n laadusta? Yksikään koeajamani volkkari ei ole tuonut minkäänlaista kokemusta laadukkuudesta, yleensäkin päinvastoin. Sama ilmiö koskee muitakin vag:n tuotteita. Ilmeisesti joiltakin puuttuu vertailupohjaa tai sitten heille 'laatu' merkitsee aivan eri asiaa?

    • Sakasaistasutta

      Eikös tämä ole jo kaikkien tiedossa DSG on Suomennettuna lyhenne sanoista "tähän älä koske!"
      Kaikki ei vaan ymmärrä tai ota varoitusta tosissaan!

    • eitakuutavwskoda

      Jospa tuo kaikki onkin tahallista jotta jälkimarkkinat tuo tilin?
      Kellä olis viisautta tutkia.
      Ei kai muuten laatu voi vaihdella?
      Kuluttajansuoja antaa tavallaan turvan toimintaan..

    • Muaeihuijjata

      Onko tämä sitä kuuluisaa "Teknistä etumatkaa" tai "Simple clever", hankitaan kilpailuetu ja suuret voitot huijaamalla.

    • Viiiiiisas

      Samaa mieltä

    • KaikenKokenutt

      Kuka hullu noita nyt ostaa, juuri oli uutisissa, ettei ne kelpaa liikkeisiin vaihtoautoiksi, koska kauppias ei halua korjaamatonta volkkaria ja jos ostaa nyt, ei välttämättä saa korvauksia, kun vika ei tule yllätyksenä enään.

    • Piiiiipaaaaaa

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    • DasRomu

      Uusimman ruotsalaistutkimuksen mukaan kymmenen vikaisimman automerkin joukossa on kolme VAG:a (VW, Skoda ja Seat).

      Mest skadedrabbade märkena:
      1. Land Rover/Range Rover
      2. Porsche
      3. Mini
      4. Seat
      5. BMW
      6. Skoda
      7. Volkswagen
      8. Opel
      9. Chevrolet
      10. Peugeot

      Suomen Hinausautoalan liitto onnittelee VW-kuskeja autovalinnastaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe