2016 Uusi Mercedes E-klass

Copperfields

Tietenkin paljon teknologiaa tulossa nykyisestä S-sarjasta tuohon E:hen. Kuvat vaikuttavat ainakin lupaavilta. Bensiini sähkö ja diesel sähkö versioita tulossa HQ-ilmoituksen mukaan useita. Kuulemma useampi kuin yksi AMG versiokin.

35

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elektrohell

      Mahtaa olla sähköviritystä, enempi kuin tarpeeksi? Teesse itse Penan painajainen kymmenen vuoden kuluttua!

      • E220_CDI

        Nykyinen W212 ja alun kolmattasataa kontrolleria alkaakin olla jo normisettiä. Puuhapetellä tosin tulee pitkästyminen, kun ei ole kovin paljon tekemistä. Sen kuin ajaa vain, ja vaihtaa talven jälkeen parkkitutkan anturit.


    • Magnus.Ström

      Mielenkiintoinen uutuus, täytyy tutustua ensi vuonna. Onhan tämä w212 myös erittäin hyvä, mutta kaipaisin jo jotain uutta ja freshiä

    • vaihdevalitsin

      Akut tulevat ilmeisesti Teslalta, pitäisi olla potkua. Daimlerilllahan oli kohtuullinen shareholder osuus yhtiössä ja siksi Teslassakin osesisustuselementeissä joitakin osia E-Mersusta esim.

    • Stuttgarter

      Jos samoja periaatteita ja laadukkuutta noudatettu suunnittelussa ja toteutuksessa kuin nykyisessä C-sarjassa niin todella hyvä auto tiedossa.

    • Tähtääjä

      Jään kaipaamaan tähtäintä konepellillä. Säleikön tähti ei korvaa konepellistä nousevaa tähtäintä. Mutta aivan taatusti on huippuluokan auto.

      • BestOrNothing

        Minkähänlaisia jännittäviä ominaisuuksia tulee löytymään noista mesen uusista viritelmistä, kun ainakaan edeltävät eivät ole tuottaneet mikään minkäänlaista pettymystä.........
        Jäämme mielenkiinnolla odottelemaan........


      • Hinta_sama

        Luulen vahvasti, että saat halutessasi sen tähtäimen: M-B tuonee uuteenkin E-sarjaan tyrkylle vähintään kaksi ulkoasuversiota tyyliin Exclusive ja Avantgarde, joista ensinmainitussa on klassinen säleikkö ja sen yläpuolella ulkoneva tähti (”tähtäin”), jälkimmäisen säleikössä vähemmän kromilistoja mutta keskellä se isokokoinen tähti.

        Itseäni ei tähtäin kiinnostanut sen enempää kuin kromin runsauskaan, valintani C-Mersuun (S205) oli ilman muuta Avantgarde.


    • PeterW212

      Jos E:hen saisi esim. Air Balance paketin,Ilmajousituksen vakiona,Magic Body controllin,Active line assistentin, Presafe plussan, integroidun wifitelakan, Amg sport plus paketin (mukavuus säilyy kun voi säätää jousitusta mukavampaa tai sporttisempaan omien mieltymysten mukaan), 9G-automaatin, V6-dieselin tai bensahybridin,Ortopedi-istuimet hierontatoiminnolla ja Panoraama kattoluukun niin kyllä olisi auto vailla vertaa. Ei paljon herkummaksi voisi muuttua

      • vikavapaa

        Jos saisi vielä vikavapaan auton tai ainakin lähes vikavapaan. Toisaalta varmaan asiallinen auto uusi eemeli.


    • Mercedes-BenzMees

      Pyyhkäisypainikkeet ratissa:
      http://www.iltalehti.fi/autot/201512100145000_au.shtml

      Kuinkahan mahtaa kestää -30 asteen pakkasta ja ajan hammasta? Kosketusnäyttö tuotu kännyköistä autoihin. Ongelma on tietysti siinä, että mersun pitäisi kestää 20-30 vuoden ajoa tai miljoona kilometriä. Luulen, ettei yhdellä ja samalla pyyhkäisynäytöllä suju. Pyyhkäisypainikkeet ovat kännyköissäkin jumissa aika ajoin, liikenteessä jumi on haitallista, toivoisin, että löytyy myös vaihtoehtoiset näppäinpainikkeet.

      • BestBest

        Nättiä!


    • 2008C200

      Tarviiko oikeasti isompaa autoa kuin C-sarjalainen? Itseni mielestä tuo uusi C lähestyy täydellisyyttä. Koeajoin kesällä, vuosi tai kaksi vielä niin vaihtuu w204 tuohon nykyiseen w205. Ilmajousitus tietysti ruksittava mukaan!

      • Valinta_jo_tehtynä

        Uusi E-sarjalainen herättää toki mielenkiintoa teknisessä mielessä, mutta minulle riittää vähempikin.

        Koeajoin C-sarjan farkun (C 180 T A, S205) keväällä 2015. Halvempina vaihtoehtoina käväisivät mielessä vähän kookkaammat Passat Variant ja Superb Combi, joista tuoreimman Passatin myös koeajoin (ja varsin päteväksi havaitsin).

        Suurempi koko ei kuitenkaan ole kaikilta osin edes toivottava asia (ahtaat autokatospaikat ja marketien parkkiruudut!), ja totesin C-farkun täysin riittävän 2-henkiseksi supistuneelle ruokakunnalleni, vaikka siinä oli tavaratilaa hivenen vähemmän kuin edellisessä autossani (VW Golf Variant vm. 2008). Moottoritehossakin tingin ihan mielisuosiolla hieman tuon ex-Volkkarini lukemista (160 hv → 156 hv), kun käytännön suorituskyky on karvan verran suuremman väännön (250 Nm vs. 240 Nm) myötä aivan samoissa, minulle aivan riittävissä lukemissa. En koe jääväni jalkoihin ja tyytyväinen olen muutenkin!

        Ruksimani lisävarustelista nosti autoni hinnan tasolle, jolla olisin juuri ja juuri saanut sillä hetkellä myynnissä olleen E-sarjalaisen (S212 Facelift) aivan perustasoisena.

        Vaikka tulevan uuden E-sarjalaisen hinnat pysyisivät samoissa, uskoisin valintani olevan edelleen sama: mieluummin mielekkäitä, mukavuutta lisääviä herkkuja kompaktiin C-sarjaan kuin samalla rahalla muhkeampi ja massiivisempi E-Mersu, josta vastaavat herkut puuttuvat!


      • Uutta c:tä en ole ajanut, mutta kyllähän tilaa takapenkillä on eemelissä huomattavasti enemmän yleensä ollut. Ei W203:hen tainnut kunnolla aikuinen taakse mahtua.

        Itse olen tässä harkinnut, josko pitäisi päivttää S:ään. On vähän ahdasta eemeliä ajaa (jaloilla liian vähän tilaa matka-ajossa). Ehkä uudempi eemeli toimisi tuohon.


      • Aika pitkät jalat sulla sitten on. Itse olen 188 pitkä ja jos laitan W212sestani penkin ihan taka-asentoon, niin ajaminen on jo vaikeaa, varsinkin, jos vielä nojaa penkkiin.

        Mutta joo. Kiinnostava on tää uusi Eemeli. Juttelin tutun Vehon myyjän kanssa, joka meidät lentokentälle Sunnuntaina heitti, tästä uudesta Eestä ja hän sanoi, ettei ennen kevättä tule vielä Veholle autoja. Hinnasto ovat kuulemma jo saaneet.


    • DAVE124

      Toivottavaati saisi E500 hybridin. 333 hv bensakone V6 yhdistettynä 120 hv sähkömoottoriin. Päästöt jäisivät melko pieniksi ja ajamisen nautintoa riittäisi

      • 4bensat.dieselit.myy

        Ei tuollainen Suomessa myy!


      • dountshop

        Aika homoja vehkeit ovat, ei ole hyva hypriiniit!


      • bluetec5

        Et ole siis ikinä edes ajellut sellaisella?


    • KarlBenzz

      Sisusta aivan upea kuvissa

    • TietoliikenneInssi

      Tutullani on E500 w211. On mahtava ajaa ja voi sitä V8 murinaa. Kaikki mukavuusvarusteet löytyy, tehoa 90-luvun superauto verran eli 388 hevosvoimaa. Taisi olla 2007 tuon tutun E500 vuosimalli, uusi E on tietenkin taas asteen parempi.

    • Rahoitusjohtaja.Tukholma

      Uusi E-klasse vaikuttaa oikein pätevältä ja laadukkaalta autolta. Piirteitä on toki S-sarjasta, mutta muistuttaahan tuo myös C-sarjaa. Ykkösautonani on Tukholmassa nykyään asuessani C350 plugin hybrid, työsuhdeauton verotusarvo on todella matala todelliseen hintaan nähden. Avovaimollani on E220 cdi farkku, joka sekin erittäin hyvä auto. Tämä alennettu verotusarvo johtuu päästöjen alhaisuudesta. Fiksu autoedun verotuspolitiikka Ruotsissa, samaa ei voi sanoa Suomesta. Siellähän vieläkin taistellaan autoverokysymyksen kanssa, joka tuntuu olevan poliitikoille kuin kvanttitason fysiikkaa. Onneksi avoimet rajat sentään vielä ainakin ulospäin eli asuinpaikan voi valita vapaasti ainakin EU-alueella.

      • E-voimaa

        Näyttää siltä, että Mersu on yhtenäistänyt mallistonsa ulkonäköä. Nyt E-malli näyttää oikeasti hyvältä. Omasta mielstäni tuo "tupla-lamppujen" käyttö keulassa oli alun alkaen Mersulta tyylimoka ja siitä nyt on onneksi päästy eroon ja Mersu näyttää nyt suht trendikkäältä. Menee kyllä jonkin aikaa, ennen kuin silmä tottuu tuohon i-pad-mittaristoon. :)


      • Facefilted

        AIVAN JUURI NÄIN


    • HenriK7

      Toivottavaati säilyttävät w212 E400 mallista tutun voimanlähteen. Se on yksi ainoita ei-V8, joka kiinnostaa. V6 turbotettuna on kelpo peli, enkä kaipaa mitään nelivetohärpäkkeitä kuten valitettavasti ovat lisänneet pienempään C-luokan C450 malliin. Brabus toki todennäköisesti sopimuksesta heittää ne etuvetarit hittoon tuosta C450 ja laittaa vähän lisää potentiaalia konepellin alle ja alustaan.

      • mersullaajelen

        V 6 moottorit jäävä Mersulla historiaan. Tämän vuoden lopulla siirrytään suoriin kutosiin, niin dieseleissä kuin bensoissakin. Myös neloset tietenkin säilyvät.


    • C320cdi

      Saksassa voi jo laittaa ennakkotilauksen uudesta E-sarjalaisesta ja käyttää konfiguraattoria nettisivuilla.

      • MaxEkenäs

        Mercedes-Benz.de ilmeisesti osoite?


      • CDI1

        Aikamoisia varustepaketteja tuolta löytyy. Lisää moottorivaihtoehtoja tulee keväällä ja kesällä.


    • AlteOpera

      Palasin eilen työmatkalta Frankfurtista ja siellä tuota uutta E-sarjaa hehkutetaan jo kovasti, mutta kieltämättä itsekin olen hyvin kiinnostunut. Tietenkin siellä on myös sitä ostovoimaa vahvan finanssisektorin takia ja luinpa jostakin, että Frankfurtissa Porscheja on 4-5% kaupungin autokannasta.

      • Vha_pieru

        Autovuokraamoketju Budget tarjosi aikanaan M-B:n 190-mallia samaan hintaan kuin useimmat kilpailijat VW Golfia. Niinpä asioin Budgetilla usein minäkin niiden aikojen Keski-Euroopan työmatkoillani. Kerran halusin alleni 190:n yksisuuntaiselle Amsterdam-Frankfurt-välille. Minulle tarjottiin isompikorinen kaksisatanen samaan hintaan – oli kuulemma toiseen suuntaan palautettava peli.

        Mikäpäs siinä, kelpasihan tuolla ajella! Mittarin mukaan mentiin parhaimmillaan alun kolmatta sataa ilman että vauhti tuntui kummoiseltakaan.

        Tämä noin 30 vuotta sitten, ennen kuin puhuttiin mistään C- ja E-sarjoista.

        Viime kesänä onnistuin vihdoin pääsemään pysyvämminkin Mersun rattiin: allani on nyt oma M-B C 180 T A (S205). Eläkepäiviksi oikein mukavanmuhjakkaa menoa!


      • AlteOpera

        Hyviä autoja olivat ja ovat edelleen nämä nykyiset mallit. Tuo 190 oli "baby-Benz" nimestään huolimatta yksi insinöörityön taidonnäytteistä ja yksi ylisuunnitelluimpia autoja historiassa eli toisin sanoen osien laadussa ei tingitty kustannusseikkojen takia vaan laitettiin parhaat osat. Itse olen harkinnut 190E:n ostamista harrasteautoksi uudemman Mercedrksen rinnalle, luulen että arvo on noususuunnassa jos vain löytyisi mahdollisimman alkuperäinen yksilö hyvällä historialla. Mielenkiinnosta olen myös seurannut pitkän tuotantohistorian omaavan SL avomallin hintakehitystä. Mobile.de automarkkinasivustolta selviää hyvin eri korimallien vertailussa hintatasot. SL-malleissa hinta on lähtenyt jo nousuun 70-80-luvun mallien osalta, sillä 90-luvun mallia saa jo edullisemmin. Sama tulee luultavasti tapahtumaan 90-luvun mallille vuosien kuluessa, kun niiden arvo on pian suurempi kuin 2000-luvun alun SL-mallien. Olisihan tuollainen hieno ja arvo ei ainakaan todennäköisesti laskisi nykytasosta. Hienon auton olet valinnut, kun tuohon uuteen C-sarjalaiseen olet päätynyt.


      • Vha_pieru
        AlteOpera kirjoitti:

        Hyviä autoja olivat ja ovat edelleen nämä nykyiset mallit. Tuo 190 oli "baby-Benz" nimestään huolimatta yksi insinöörityön taidonnäytteistä ja yksi ylisuunnitelluimpia autoja historiassa eli toisin sanoen osien laadussa ei tingitty kustannusseikkojen takia vaan laitettiin parhaat osat. Itse olen harkinnut 190E:n ostamista harrasteautoksi uudemman Mercedrksen rinnalle, luulen että arvo on noususuunnassa jos vain löytyisi mahdollisimman alkuperäinen yksilö hyvällä historialla. Mielenkiinnosta olen myös seurannut pitkän tuotantohistorian omaavan SL avomallin hintakehitystä. Mobile.de automarkkinasivustolta selviää hyvin eri korimallien vertailussa hintatasot. SL-malleissa hinta on lähtenyt jo nousuun 70-80-luvun mallien osalta, sillä 90-luvun mallia saa jo edullisemmin. Sama tulee luultavasti tapahtumaan 90-luvun mallille vuosien kuluessa, kun niiden arvo on pian suurempi kuin 2000-luvun alun SL-mallien. Olisihan tuollainen hieno ja arvo ei ainakaan todennäköisesti laskisi nykytasosta. Hienon auton olet valinnut, kun tuohon uuteen C-sarjalaiseen olet päätynyt.

        Joo – tykkäsin kovasti 190 E:stä silloin ja tykkään sen ulkomuodosta vieläkin. Ajaton design kuin mikä (eikä ollut 1980-luvulla ollenkaan hassumpi ominaisuuksiltaan muutenkaan)!

        ”Baby-Benz” (W201) tuli markkinoille 1982. Samana vuonna tuli maailmaan kuopukseni. Hän osti muutama vuosi sitten itselleen Saksasta tuodun 190-Mersuvanhuksen, jossa oli 2,6-litrainen kuutoskone. Ei riittänyt – piti vaihtaa 3,2-litraiseen ja kutittaa siitä lisätehojakin. Monta muutakin komponenttia taisi mennä uusiksi eli jonkinlaisesta harrastepelistä oli kysymys. Valitettavasti joku toinen intomielinen on jo ehtinyt ostaa auton pois kuleksimasta eikä poikaparalla ole tällä hetkellä Sprinter-pakua kummoisempaa Mersua ”tallissaan”.

        Miekkonen on pyörinyt M-B-harrastepiireissä ja -miiteissä muutenkin. Muutama vuosi sitten sain häneltä joululahjaksi mustan neulepipon, jonka otsassa on tähtilogolla varustettu nahkalätkä, onneksi aika diskreetti eikä mitenkään silmille hyppivä. Olisikohan opastanut pipon myötä minua oikeaan merkkivalintaan? No, viime vuonna sellainen valinta pääsi jopa tapahtumaan.

        Isävainaalla (1914–2000) oli M-B 220 D (W115) vuosimallia 1968 yhdentoista vuoden ajan ja 400 tkm:n verran. Sainhan sillä minäkin ajella silloin tällöin, saatuani ajokortin 1969. Toiset omistajat ajoivat samalla yksilöllä sen jälkeen vielä enemmän kuin toisen mokoman. Joka tapauksessa olen nyt täyttänyt sukupolviaukon ja poikani pääsee tituleeraamaan itseään kolmannen polven mesemieheksi.


    • E-sarja

      Poistuukohan E250 cdi mallistosta, koska E220 cdi tehot nousseet 195 hp?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe