Kuinka kauan tämä tuska vielä kestää?

Oonamariaa

Tällä hetkellä vain niin paha olla että pakko purkaa jonnekin. Muuten halkean.

Viime viikolla tuli puoli vuotta kuluneeksi siitä, kun erottiin exän kanssa. Seurusteltiin hieman vajaan vuoden verran. Luulin jo löytäneeni itselleni Sen Oikean ja olin onnellinen, ja niin luulin exänikin olevan. Ero tuli ihan puun takaa ja oli melkoinen shokki. Exä vain ilmoitti, ettei tunne mitään syvempää minua kohtaan ja ettei näe meillä yhteistä tulevaisuutta. Ei ollut vissiin tuntenut juuri mitään minua kohtaan koko suhteen aikana. Heti eron jälkeen jätkän tinder lauloi ja alkoholi maistui - piti ottaa kaikki "vapaudesta irti", vaikken koskaan ollut millään tavalla rajoittanut hänen alkoholin käyttöään. Muutama yhteinen kaverimme tiesi exän eroaikeista ennen minua, sillä hän oli perusteellisesti puinut koko eroasian heidän kanssaan. Minulle vain ilmoitettiin pohdintojen lopputulos...

Olo on todella yksinäinen ja sydän edelleen ihan palasina. Koulunkäynnistä ei meinaa tulla mitään, kun muistoja tulee koko ajan mieleen kaikesta. Väsyttää, lihakset ja nivelet jatkuvasti jumissa. Stressitaso nousee pilviin pienistäkin asioista. Olo on välillä myös erittäin epätodellinen, tuntuu kuin näkisin vain unta. Toki on päiviä jolloin olo on pirteämpi ja parempi, mutta kuitenkin ero painaa sisimmässä edelleen. Mielessä kalvaa myös pelko siitä, etten koskaan enää löydä ketään ja ettei elämä suo minulle enää mitään muuta kuin uusia pettymyksiä.

En tiedä mitä minulle on tapahtumassa. Tuntuu ettei missään ole hyvä olla - ei kotona, ei vanhempien luona... Kaverit kaikkosivat eron jälkeen ja uusia on hankala saada, etenkin kun olen hyvin ujo ja varautunut persoona. Nauran todella harvoin ja on hankala iloita mistään. Vastoinkäymisiä vaikuttaisi tulevan koko ajan vastaan. Olen käynyt ammattiauttajallakin juttelemassa, mutta ei vaan tunnu sekään auttavan. Liikuntaakin harrastan jonkin verran ja yritän syödä monipuolisesti.

Miten kauan tämä paska vielä kestää? Luulisi että helpottaisi jo, kun ei kuitenkaan seurusteltu vuottakaan. Vai onko erosta toipuminen loppujen lopuksi edes kiinni siitä, kauanko suhde on kestänyt?

2

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 875t68

      Toipuminen on monesta asiasta kiinni. Ilmeisen välinpitämätön siippa oli sulla? Sanoisin että ei kannata tuhlata ruutia sellaiseen ihmiseen sen enempää kuin että korkeintaan kysy selviksi asiat, jotka haluat saada tietää ettet jää epätietoisuuteen - se on se mikä pitkittää toipumista, se pähkäily ja spekuloiminen.

      Ujot ja yksinäiset, epätoivoiset ovat kanssa niitä ihmisiä, joille ero tekee kipeintä usein - siitä yksinkertaisesta syystä että luulottelee ja suurentelee päässään yksinäisyyden ja mahdollisen muille kelpaamattomuuden kauhuja..
      Hyväksy vaan, että ohi on juttu ja sillä sipuli, ja vähän ylpeyttä päälle; et ole enää mikään egon buusteri kellekään. Äläkä vaan ala epätoivoisemmaksi, halvaksi sylkykupiksi kellekään.
      Elämässä on valinnan paljouden ongelma, tekemistä keksii kyllä.. joskus on aloitettava kaikki alusta, mutta mielestäni se on vähääkään nuorelle ihmiselle lahja, joskus vanhemmallekin jos sisua piisaa. Elää ja kuolla uudelleen, kuvainnollisesti.
      Sellaista elämä on, ja oppimassa me täällä olemme.

      Käsittele ajatuksiasi, lue, lue ja lue lisää kaikkea mahdollista.
      Itseä auttoi lisäksi aikanaan real social dynamicsin pick up artist-videot juutuubissa ymmärtämään ihmisten välisten suhteiden dynamiikkaa.

    • vanhanrouvanneuvo

      Lähde paanalle, vaikka kuinka ei huvittaisi, mutta pakota itsesi ja löydät uusia tuttavuuksia ja uutta ajattelemisen aihetta. Kyllä alussa käy niin ettet ole kiinnostunut kenestäkään ja väistelet tuutvuuksia, mutta se muualla olo jo piristää vaikket sitä aluksi huomaisikaan, itselle toiminut hyvin ja päässyt elämässä ja eroprosessissa eteenpäin. Eiku tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe