Ios 9.2.1 päivitys "ei verkkoa"

0654321

Onko muilla uusin ois päivitys aihettanut mobiili verkko-ongelmia? Tytön iphone 5 on kärsinyt niistä uusimman päivityksen jälkeen (vai onko vaan puhelin sattumalta hajonnut päivityksen aikoihin).
Puhelimessa 21meganen 3g liittymä. Dna.n kanssa varmistettu ettei vika ole niiden päässä. Välillä ei pääse millään nettiin ja nyt on parin päivän ajan koko verkko poikki (ei toimi edes puhelut). Ei toimi vaikka kaupungin keskustassa vahvassa verkossa liikkuu useamman kilometrin ja käynnistelee uudestaan puhelinta (eli ongelma ei vain operaattorin yhdessä lähetintolpassa vaan jotenkin puhelimen päässä). Koitettu pakottaa 3g.hen, nollattu verkon asetuksia...
Englanninkielissä keskusteluissa muillakin samaa ongelmaa (ios 9.2.1 no service). Niissä apuna on ollut pakottaminen 2g verkkoon (mutta eikös tämä hidasta netin tosi hitaaksi).
Koitan soitella apple-tukeen, josko sieltä saisi apuja (takuukin on puhelimessa kyllä voimassa, mutta auttaako huolto jos ongelma ohjelmallinen).

17

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0654321

      Jatketaan juttua. Eli eilen olin yhteydessä appleen. Niiden ohjeiden mukaan piti alkaa varmuuskopiomaan tietokoneella itunesiin. Ei onnistunut, ilmeisesti puhelin hukannut päivityksessä jonkun aktivoinnin (epäili aplella että verkko-ongelmat johtuu tästä). Sitten piti koittaa varmuuskopioda icloudiin. Kesti kauan (4-5 tuntia ja oli kopioinut vasta puolet). Aamulla tarkistin tilanteen, oli kopionti keskeytynyt. Unohti appletuessa mainita että tilaa icloudissa on vain 5gt, eli ilmeisesti varmuuskopio ei sinne mahdu.
      Soitellaan tänään uudestaan aplelle ja katsotaan miten jatketaan. Olis vaan hyvä jos puhelimella edes pystyis soittamaan.

      • Audioilatencyman

        Miksi se pitäisi varmuuskopioida yleensä?
        Kopioi tärkeät kuten valokuvat, puhelimen numerot ja viestit jos haluat.
        Ohjelmat vie sitä tilaa ja ne saa kaikki ladata uudestaan omasta lataushistoriastasi app storesta.
        Ohjelmia ei kannata siis varmuuskopioida ja ne halutut asiat saa valita mitä varmuuskopioi.


    • 0654321

      Laitetaas nyt taas päivitystä. Onnistui lopulta varmuuskopioda itunesin kautta, puhelimen nollaus taas ei millään (siis itunesin kautta). Piti lopulta nollata itse puhelimesta. Puhelimeen oli varmuuskopion palautuksen jälkeen tullut pari gigaa lisää tilaa. Äkkiseltään kuitenkaan ei mitään näyttänyt puuttuvan.
      On vaan applen puhelinpalvelussa joka toisella eri neuvot (ja jopa väärää tietoa). Ja oletin että apple olisi helppo järjestelmä jossa kaikki toimii (mutta nyt on kyllä tökkinyt joka vaiheessa ja aina koitettu jotain toista konstia kun eka yritys ei onnistukaan). Toivottavasti nollaus auttoi siihen ettei kadota joka päivä verkkoa (puhelimessa on usein ollut 9.2.1 päivityksen jälkeen verkon kadottamisia - ei toiminut edes puhelut vaikka kaverilla vieressä sama operaattori ja täydet kentät, eikä auttanut uudelleen käynnistelyt...).

      • ädofisbh

        Paras tapa:

        Ota varmuuskopiot iTunesiin, nollaa puhelimen KAIKKI asetukset ja ota käyttöön uutena iPhonena. Palauta VASTA SITTEN varmuuskopio puhelimeesi. Tämän konstin olen hyväksi havainnut, toimii.


    • 0654321

      Ei auttanu kun viedä huoltoon. Ei apuja nollauksesta/resetoinnista/uutenakäyttöönotosta, saattoi olla päivän ilman verkkoa, sitten toimi ja taas verkko-ongelmia. Saa nähdä saako edes huollossa toimiin (onneksi oli takuu vielä voimassa - muuten olis tullu päivityksen myötä käyttökelvoton puhelin).
      Nyt ollu käytössä vanha samsung s3 puhelin samalla kortilla, samoissa paikoissa - eikä kertaakaan ole katkonut yhteyttä (vahva verkko koko ajan).
      Hienoo apple ja uusin ios 9.2.1 päivitys. Eikä appletuen mukaan pysty edes palauttaan vanhempaa ios.sia.

    • ädofisbh

      "Nyt ollu käytössä vanha samsung s3 puhelin samalla kortilla, samoissa paikoissa - eikä kertaakaan ole katkonut yhteyttä (vahva verkko koko ajan). "

      Aika hyvin tehty iPhoneprovo, meni vaan pikkasen nyt pieleen toi provon laadinta.
      Kuten tiedämme, Samsung S3 käyttää microsimmiä, iPhone 5 käyttää nanosimmiä.

      Miten siis olet ottanut samalla simkortilla S3:n käyttöön? Kiinnostaa tietää..... :D

      Tuossa edessäni on iPhone 5 nanosim sisällään......

      • 0654321

        Sama sim kortti (nanosim korttiin laitettiin reunuksiksi microsimmin reunat alkuperäisestä dna kortista jossa oli kaikki koot - hyvin toimii). Ostopaikkaan (Giganttiin) vietiin huoltoon ja sieltä saatiin lainalaitteeksi samsung trend(?) jossa näyttö reunasta säröillä (kritisoin sen laitteen kuntoa mutta kertoivat ettei siistit/kalliimmat puhelimet tulleet ikinä takaisin). Otettiin siis kotona käyttöön vanha s3 i9300 että saatiin edes ehjänäyttöinen puhelin käyttöön (gigantissa laitettiin muutoskappale simkorttiin mutta siinä lainapuhelimessa oli vielä isompi sim joten jouduttiin improvisoimaan tosta dna-kortista microsim).
        Ihme jos kenelläkään muulla ei ole ollut tota verkko ongelmaa kun useammallakin englanninkielisillä sivuilla siitä keskustellaan (vai onko suomi24 väärä palsta kysellä iphonesta?).
        Laitan vielä lisää tietoa kun saadaan puhelin takaisin (arvioivat kestävän 1-2vko).
        Ja tarkoitus ei ole mollata iphonea. Tyttö haukui samsungin (kun siihen ei pystytty/osattu kaikkia tietoja/keskusteluita palauttamaan) ja odottaa iphoneaan takaisin (mutta omasta mielestäni on aika tärkeää että puhelin saa yhteyden verkkoon - ja sitä ei meidän iphone tehnyt kuin aina välillä viimeisen ios päivityksen jälkeen).


      • Ädofisbh
        0654321 kirjoitti:

        Sama sim kortti (nanosim korttiin laitettiin reunuksiksi microsimmin reunat alkuperäisestä dna kortista jossa oli kaikki koot - hyvin toimii). Ostopaikkaan (Giganttiin) vietiin huoltoon ja sieltä saatiin lainalaitteeksi samsung trend(?) jossa näyttö reunasta säröillä (kritisoin sen laitteen kuntoa mutta kertoivat ettei siistit/kalliimmat puhelimet tulleet ikinä takaisin). Otettiin siis kotona käyttöön vanha s3 i9300 että saatiin edes ehjänäyttöinen puhelin käyttöön (gigantissa laitettiin muutoskappale simkorttiin mutta siinä lainapuhelimessa oli vielä isompi sim joten jouduttiin improvisoimaan tosta dna-kortista microsim).
        Ihme jos kenelläkään muulla ei ole ollut tota verkko ongelmaa kun useammallakin englanninkielisillä sivuilla siitä keskustellaan (vai onko suomi24 väärä palsta kysellä iphonesta?).
        Laitan vielä lisää tietoa kun saadaan puhelin takaisin (arvioivat kestävän 1-2vko).
        Ja tarkoitus ei ole mollata iphonea. Tyttö haukui samsungin (kun siihen ei pystytty/osattu kaikkia tietoja/keskusteluita palauttamaan) ja odottaa iphoneaan takaisin (mutta omasta mielestäni on aika tärkeää että puhelin saa yhteyden verkkoon - ja sitä ei meidän iphone tehnyt kuin aina välillä viimeisen ios päivityksen jälkeen).

        Tjaah. Nanosimmin "sähköinen" osa on huomattavasti pienempi, kuin miksosimmissä. Uskallan epäillä tuon virityksen toimivuutta. Esim. mikrosimmistä ei saa helpolla toimivaa nanosimmiä, koska ne "sähköiset" mitat poikkeavat huomattavasti näiden välillä.

        Uskokoon ken tahtoo, minä en. Vaan mitäpä se minulle kuuluu, kunhan vain kiinnitin huomiota. Olen muuten leikannut aikoinaan useita simmejä mikrosimmiksi hyvällä menestyksellä, mikrosimmistä nanosimmiksi ei onnistu kotikonstein.


      • Tyyda
        Ädofisbh kirjoitti:

        Tjaah. Nanosimmin "sähköinen" osa on huomattavasti pienempi, kuin miksosimmissä. Uskallan epäillä tuon virityksen toimivuutta. Esim. mikrosimmistä ei saa helpolla toimivaa nanosimmiä, koska ne "sähköiset" mitat poikkeavat huomattavasti näiden välillä.

        Uskokoon ken tahtoo, minä en. Vaan mitäpä se minulle kuuluu, kunhan vain kiinnitin huomiota. Olen muuten leikannut aikoinaan useita simmejä mikrosimmiksi hyvällä menestyksellä, mikrosimmistä nanosimmiksi ei onnistu kotikonstein.

        Kyllä minulla on toiminut aina ja joka kerta tuo viritys. On ollut adapteria ja juurikin tuota aloittajan kertomaa viritystä, aina on toiminut ilman mitään ongelmia.
        Taidat vaan kitistä sitä kun rakkaassa iphonessa joku on peräti vian havainnut.


      • Ädofisbh
        Tyyda kirjoitti:

        Kyllä minulla on toiminut aina ja joka kerta tuo viritys. On ollut adapteria ja juurikin tuota aloittajan kertomaa viritystä, aina on toiminut ilman mitään ongelmia.
        Taidat vaan kitistä sitä kun rakkaassa iphonessa joku on peräti vian havainnut.

        Ei mun tarvitse mitään kitistä. Otas nanosim ja mikrosim kouraas ja tutki niitä, ymmärrät paremmin. Olet sinäkin aikamoinen fakiiri. iPhone ei ole mulle mikään rakkaus, on mulla muitakin puhelimia, elän puhelimista, joten jonkun verran tietoa on


      • Hyvinpelaa

        Mulla kulaus illonilta ostettu adapterisarja. Sillä saa nanosta ihan norminkin..
        Maksoi kympin.


      • Tyyda
        Ädofisbh kirjoitti:

        Ei mun tarvitse mitään kitistä. Otas nanosim ja mikrosim kouraas ja tutki niitä, ymmärrät paremmin. Olet sinäkin aikamoinen fakiiri. iPhone ei ole mulle mikään rakkaus, on mulla muitakin puhelimia, elän puhelimista, joten jonkun verran tietoa on

        Aika monta kertaa olen tutkinut erilaisia sim kortteja ja ottanut ihan kouraankin niitä. Eikä ole kummoinenkaan fakiiri tarvinnut olla että on adapterin tai kehyksen kanssa saanut toimimaan.
        Joten puheitasi voidaan pitää apple uskovaisen itkuna.


      • Ädofisbh
        Tyyda kirjoitti:

        Aika monta kertaa olen tutkinut erilaisia sim kortteja ja ottanut ihan kouraankin niitä. Eikä ole kummoinenkaan fakiiri tarvinnut olla että on adapterin tai kehyksen kanssa saanut toimimaan.
        Joten puheitasi voidaan pitää apple uskovaisen itkuna.

        Ole iloinen taidoistasi. :) (hymyä, ei itkua)


    • keskeneräistäpäivittelyä

      Uudelleen käynnistys auttoi. Paljon ikävämpi ongelma ilmeni, kun puhelin alkaa nillittämään kesken soiton aivan hirveällä äänellä, yhteys katkeaa kesken, näytön resoluutio sekoilee ja muuta pienempää härdelliä.

      Onhan näitä aiemminkin ollut, mutta joka kerta korjaussatsi on tullut nopeasti ja auttanut. Nyt näitten kanssa pitää vaan jännittää.

      Outoa, että 4s on toiminut paremmin kuin 5s lähes joka päivityksen jälkeen.

    • 0654321

      Päivitetään tilannetta. Tuli iphone5 huollosta. Oli vaihdettu koko puhelin uuteen. Eivät kertoneet mitä vikaa viimeisen päivityksen jälkeen oli kun hukkasi verkon (vai onko applella tapana vaan automaattisesti vaihtaa puhelin uuteen). Toivottavasti uusi puhelin toimii. Jos ei olisi ollut takuuta jäljellä ja päivitys tekisi puhelimesta käyttökelvottoman niin mitenkäs sitten?
      Jotenkin on sellainen tunne että apple on aiemmin testannut päivitykset paremmin ja nyt testataan käyttäjillä. Taitaa olla näin kaikilla merkeillä ja päivityksiä ei enää kannata ensimmäisten joukossa ladata (kannattaa ensin odottaa päivityksen korjauspäitys).

      • Päivittelyä

        iPhone vuodesta 2008 alkaen ja käytössä olleet kaikki mallit, mitä on julkistettu. Yksikään puhelin ei ole käynyt koskaan huollossa, ei siis ole hajonnut. Täällä tuntuu olevan sellainen meininki, ettei manuaalia koskaan lueta, näpytellään vaan. Sitten tullaan hätäpäissä keskustelupalstoille kyselemään neuvoja, vaikka asia olisi selvinnyt ihan manuaalistakin. Miksei porukka tutustu kunnolla noihin laitteisiinsa jo senkin takia, että oppisi tuntemaan laitteensa ja samalla saisi siitä enemmän irti tietämällä puhelimensa ominaisuudet. Mitä teet älypuhelimella jos et tiedä sen toiminnoista juuri mitään?

        Päivityksen mennesssä joskus pieleen, nollaa puhelin ja päivitä uudestaan, sillä ne ongelmat katoaa.


      • 0654321

        Puhelin nollattu, päivitetty uudestaan, otettu käyttöön uutena laitteena, käynnistelty, vaihdettu ja putsattu sim korttia, pakotettu eri verkkoihin (2g,3g,4g), oltu yhteydessä dna.han kymmenkunta kertaa (mm yksi tukiasema tukiasema käynnistetty uudestaan kun näkivät niin paljon tästä puhelimesta verkonhäviämisiä - teki kuitenkin kaikkissa tolpissa samaa), oltu yhteydessä applecareen useita kertoja (tehty kaikki mitä he osasivat neuvoa)... ei apuja.
        Kaikki mahdollinen tehty ja joka paikkaan oltu yhteydessä että saisi toimimaan ilman huoltoa (koska luultavasti softavika - tullut päivityksessä). Toivottavasti uudessa puhelimessa ei samaa vikaa (ja luultavasti jotain puhelimesta/päivityksestä löytyi kun vaihtoivat uuteen puhelimeen - eivät vaan suostuneet kertomaan missä oli vika).
        Ja ilmeisesti muillakin ollut samaa https://discussions.apple.com/thread/7429669?start=0&tstart=0


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe