Hyvä tanssitaito tuo myös mukanaan ongelman

professional

Harrastin tanssia sen eri lajeissa vuosia. Tietysti kehityin hyväksi tanssijaksi.
Huonoksi puoleksi on pakko tunnustaa se, että nyt tanssiessa huonon tai edes keskinkertaisen tanssijan kanssa tanssi ei tunnu juuri miltään.
Hyviä tanssijoita onnistuu löytämään todella harvoin ja silloinkin usein he ovat entisiä harrastustuttuja.
Tietysti tanssin kaikkien kanssa, mutta siitä puuttuu se todellinen tanssin ilo.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ?

51

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3454543434343433

      Näin käy.

      Helposti sitten nirppanokkaisuus johtaa suureen yksinäisyyteen tanssipaikoilla.

      Yritä löytää se ilo kaikkien kanssa tanssimisessa vaikka joskus se saattaa olla vaikeaa.

    • hiihtourheilu

      Sitten voi alkaa harrastaa vaikka hiihtoa

    • hyvätanssija

      Minä myös hyvänä tanssijana olen huomannut samaa. Ja sitten se vielä, kun naiset ehdottavat jatkoille menoa. Joudun siinä usein noloon tilanteeseen. Yleensä silloin muistan Matin ja Tepon laulun: Kunnon mies ei sano koskaan ei..

    • Oleellista

      Tanssi on sekoittanut pääsi, oleellinen on unohtunut tanssimisesta.

      • nautintoonvain

        Tanssi tanssina omalla tasolla. Ei siitä muuten nauti.
        Sexi sexinä myös omalla tasolla ... ei siis lavoilla ;))


      • Hmmmmm

        Sexi tuli ekaksi mieleen?


    • Hmn

      Sekopääjätkä, unelmat ja todellisuus menneet sekaisin.
      Vika ei tarvi olla suuri jos se on nupissa.
      masentava tapaus.

    • Haavettaenää

      Tuttua on tai oli, kun nyt on jo pitkä tauko menossa. Koin asian niin että en enää kehittynyt, treeeneissä ja tansseissa. Lavoilla en saanut enää tanssista nautintoa, kun ei ollut rohkeutta tai nopeutta hakea sopivia tanssitettavia. Ja hakijat olivat sitten enimmäkseen niitä heikoimmin (kanssani) osaavia eivätkä muutenkaan kiinnostavimpia ihmisenä. Lisäksi hakivat usein musiikkiin sopimattomaan lajiin.

      Joskus vaan joidenkin kanssa meni kuin ajatuksella yhteen (hidas valssi, salsa, bugg ym.), jo ensimmäisellä kohtaamisella. Tällaisesta tulee edelleen haaveiltua, mutta negatiivista kokemusta riittävästi erossa pysymiseen. En tiedä oliko kaikki edes kurssitettuja, osa toki oli, mutta ei sekään automaattisesti tarkoittanut hyvää yhteispeliä.

      • OsaavaViejä

        Hienoo. Nyt sinulla on jo hyvä tanssitaito.
        Vielä kun opit viemään niin huomaat nauttivasi tanssista lähes kaikkien kanssa.
        Tosin epäilen ettet koskaan opi.
        Jos olet oppinut tanssin hyvin, olis siinä pitänyt vientikin tulla edes kohtalaiseksi.


      • pyyntö

        PALAA !!!!!!!!!!!!!!!


      • Fghjklv

        Älä ainakaan tanssilavoille palaa, sielä ei sinun tyylisiä kaipaa kukaan.
        Lavalle mennään pitään hauskaa.


      • Aikansakutakin

        Samasta syystä lopetin lavoilla käynnit. Huomasin, että taitavilta konkaridaameilta on jo kauan sitten kadonnut tanssiriemu, jos vienti on keskinkertaista. Muutamat kuvioni ja olemukseni pitkästyttävät heidät heti. Aloittelijat toisinaan ilahtuvat päästessään tanssimaan, mutta eivät huomaa vientiä ja sessio on enimmäkseen törmäyksien välttelyä. Viime vuosina etsin ilon säteilyä tanssitettavista, mutta se alkoi olla harvinaista ja homma työlästä. Tanssiin haku on todella tarkkaa puuhaa onnistuakseen, loppujen lopuksi! Siihen joku tanssikoulu tai psykologi voisi pitää viikon kurssin


      • Vanhanaoppiminenturhaako
        Aikansakutakin kirjoitti:

        Samasta syystä lopetin lavoilla käynnit. Huomasin, että taitavilta konkaridaameilta on jo kauan sitten kadonnut tanssiriemu, jos vienti on keskinkertaista. Muutamat kuvioni ja olemukseni pitkästyttävät heidät heti. Aloittelijat toisinaan ilahtuvat päästessään tanssimaan, mutta eivät huomaa vientiä ja sessio on enimmäkseen törmäyksien välttelyä. Viime vuosina etsin ilon säteilyä tanssitettavista, mutta se alkoi olla harvinaista ja homma työlästä. Tanssiin haku on todella tarkkaa puuhaa onnistuakseen, loppujen lopuksi! Siihen joku tanssikoulu tai psykologi voisi pitää viikon kurssin

        Monien aloittelijoiden kanssa on hienoja kokemuksia. Pettymykset lähinnä joskus 60-luvulla tanssinsa oppineiden kanssa (taitoja ei ole päivitetty). Tulevat taidoistaan itsevarmoina hakemaan, mutta homma ei sitten kuitenkaan pelitä. Itse olen opetellut vanhana vuosina 1990 - 2013 perinteisten lisäksi lähes kaikki uudet lajit ja ehkä siksi tanssi tuntuu sujuvan paremmin nuorempien kanssa. Mutta eihän nuorempia uskalla jatkuvasti (jos ollenkaan) kiusata ja harvoin heitä saisi kiinnikään.


      • Jotainonjäänytväliin

        " Lisäksi hakivat usein musiikkiin sopimattomaan lajiin. " - Mitä hemmetin ihmettä tämä tarkoittaa "haavettaenää"? Muutenkin juttusi on niin outo että syy tanssimattomuuteen taitaa olla aivan jotain muuta kuin esität.


    • ÄinäänMiäs

      Hain pariskunnasta eukon kun ukko lupas MENNY!
      Se oli viikon kohokohta.

    • epätietoinen123456789

      Onko se sitten niin että kun on kaikki niksit tanssista oppinut niin mkihahtaa kusi päähän ?

    • anna_taitosi_toisille

      Sinun pitäisi löytää ilo siitä, että tanssiminen juuri sinun kanssasi saa tanssitettavasi onnelliseksi hyvästä tanssikokemuksesta ja mahdollisesti uusienkin asioiden oppimisesta. Opi iloitsemaan toisen puolesta. Silloin alkaa tanssi taas maistua.

      • toisinaan-näin

        Mielestäni tanssi menee hyvänä esileikkinä jatkoille, jos vaan molempien kemiat kohtaavat.


    • Turhanvalittajat

      Maailma on ongelmia täynnä ja no. siksi, että ihmiset eivät osaa mitään muuta niin hyvin kuin järjestää itselleen kaikenlaisia turhanaikaisia ns. ongelmia. Mene sinäkin aloittaja vaikka Ambomaalle katselemaan nälkää näkeviä lapsia ja mieti sen jälkeen 'ongelmasi' uusiksi. Jos pystyt, kykenet ja ymmärrät.

      • professional

        Ai nii joo. Olis pitänyt tietenkin kirjoittaa noista vähä isommista ongelmista niinku maapallon saastumisesta, ylikansoittumisesta tai ilmaston lämpenemisestä.
        Eikäs ollenkaan noista tanssin pikkuseikoista.


      • Nälkäinenlapsieitanssi

        Ethän sinä kirjoittanut "tanssin pikkuseikoista". Sinä mollasit muita tanssijoita jotka eivät yllä samaan täydellisyyteen kuin sinä. Samalla teet omasta nautinnostasi tai nauttimattomuudestasi ongelman, joka on jonkun muun syy.

        Syyhän piilee kuintenkin oman ajattelumaailmasi ongelmassa. Joten voisitko verrata sitä vaikka maailmankaikkeuden kaikenlaisiin ongelmiin, jotta saat sen oikealle 'viivalle', tärkeysjärjestykseen.


    • tärkeinasia

      Aina välillä onkin , vaan sitten kun joskus jatkoilla onnistuu naisen kaatamaan sänkyyn niin unhoittuu huono tanssikin

    • TanssinIlo

      Tanssin taika on siinä, että on huonoja tanssikokemuksia ja sitten vähän parempi tuntuu hyvälle ja sitten kun tulee se paras on se niin täydellisen ihanaa. Täydellisyyden tavoittelija ei osaa nauttia ja jää paljosta vaille. Tarvitaan siis huonoja ja keskinkertaisia ja lähes hyviä tanssikokemuksia, että voidaan nauttia niistä parhaista ja niiden voimalla taas jatkaa tätä ihanaa tanssiharrastusta.

      • Tanssinsuru

        Totta, tarvitaan erilaisia kokemuksia jotta kokonaisuuden voi ymmärtää. Se mitä moni ajaa takaa, on saada hyväksyttävä tasapaino. Taivaskokemuksia osuu kohdalle varsin harvoin. Mutta jos niistä huonomman pään kokemuksista tulee enemmistö, silloin on jo oikeus vähän valittaa. Erityisessä vaaravyöhykkeessä ovat hitaat ja ujot hakijat, koska enemmistö tansseista voi olla vastapuolen hakuja (tämä on tosiasia jopa muutamille miehille).


      • musiikkiin_eläytyjä

        Varmasti monelle totta. Minulle miehenä ainakin huono musiikki on selkeä turn-off, toistuessaan usean kappaleen verran se latistaa koko illan.


    • WBLM

      Olen ison tanssiseuran jäsen. Ollut jo vuosia. Ennen tätä olen tanssinut vuosia lapsuudesta asti tanssilavoilla. Tanssitaitoni on kehittynyt tämän päivän vaatimustasolle. Tanssiseuran harjoituksissa saan kiitosta miehiltä siitä, että osaan olla vietävänä ja jopa lauseita sähän olet ihan "ammattilainen". Miehet mielellään tulevat parikseni reeneissä saavathan ne taitoja kohennettua kokeneemman tanssijan kanssa. En ohjaa ja opasta, koska tätä varten on ohjaaja, vaan annan miesten itse kokeilla temppujaan toki, jos pyydetään apua toki neuvon sen mihin pystyn. (Toki harjoituksista löytyy miehiä, jotka myös kyseenalaistavat taitoni, myös vasta taitoja opettelevat -nämä on luku sinänsä ja toki olenhan itsekin opettelemassa.)

      Kun menen paikallisiin lavoille, nämä samat miehet ei edes katso minuun päin. Olen jonain tanssi-iltana seissyt jopa kymmenen tanssisettiä hakurivissä. NÖYRYTTÄVÄÄ. Eivät hae tanssiin jne. Olen ihan tavallisen näköinen -laitettuna ihan ok. omineni "kauneus" virheineni. Nuorekas en ihan nuori. Pukeudun asiallisesti, naisellisesti yleensä, koska arvostan siistiä pukeutumista ko. paikoilla ja lisäksi, kun kotoa lähden ulos, niin onhan se kiva laittautua.

      Itse haen ihan kaiken tasoisia tanssioita, koska katson, että tästä syystä olen tansseihin tullut, ei siellä seisomaan ole tultu. Hei on käynyt niinkin, että naisten haulla mies on jopa kieltäytynyt tanssista..mies seissyt hakurivillä. TODELLA NÖYRYYTTÄVÄÄ.

      Olen asiallinen. Kenellekään en ole koskaan rumasti sanonut enkä käyttäytynyt huonosti -eivät kuulu minun toimintatapoihini -jota kuitenkin saan osakseni miehiltä, joskus. Toki olen hiukan hiljaisempi enkä small talkin taitava käyttäjä -ja tanssipaikoilla jo ihmisistä lähtevä melu: puheensorina ja musiikki, ei anna aihetta minulle kauheasti keskustella vastakappaleen kanssa tanssin aikana. Iltaa ja päivää kuitenkin sanon. Siis en pidä itsestäni ääntä, en kehuskele tanssitaidoillani ja/tai muullakaan argumentilla.

      En tiedä mikä leima otsassani oikein on? Miehet hei!

      Nämä kokemuskset ovat paikkakuntani, Mansen, lähistöltä olevista lavoista, tanssipaikoista. Kun lähden omalta paikkakunnaltani mualle päin Suomea, kokemukseni ovat paljon myönteisempiä.

      • Thisishumor

        Ensinnäkin tanssiharjoitukset ovat tanssiharjoituksia ja tanssit ovat tansseja, hakukriteerit saattavat olla niissä erilaiset. Toiseksi on turha luulla että miesten haut tansseissa kohdistuvat sattumalta nuoriin kehityskelpoinen naisiin, meidät opetetaan tekmään niin, varmaan arvaat naisena miten.... Mies vain joutuu hakemaan yhä uudestaan ja uudestaan uudestaan. Vähän kuin koira joka opetetaan antamaan tassua pienillä herkkupaloilla.:-)


      • tanssikulli

        Kukaan tanssimies ei ole profeetta omalla maallaan. Näin on varmasti kohdallasi myös.

        Et kertonut ikääsi.

        Vaihdevuodet ovat se vedenjakaja, jolloin miesten tekemät haut romahtavat. Kun urokset vaistoavat hedelmättömyytesi muutut heille kuivaksi nahistuneeksi hedelmäksi.

        Miten on, kuinka hoikka on vyötörösi suhteessa lantioosi ja rintoihisi. Jos sinulla ei ole vyötäröä vähentää se miesten hakuja selvästi. Voit toki kompensoida tätä pukeutumisellasi. Jooga, pilates, core ym. voisivat olla hyvä oheisharjoittelua tanssille. Samoin kerran kaksi viikossa käynti punttisalilla voi tuoda sen pikantin lisän ja haut alkavat.

        Varmaan kannattaa myös käydä tansseissa hieman kauempaa kuin se Mansen ympäristö 40 km.

        Kerää porukka ja käy tansseissa 100-200 kilometrin päässä Tampereesta. Kesällä voit tehdä jo pidempiä usean lavan tanssikeikkoja ympäri Suomen.


      • WBLM

        sori tanssi....,

        en odottanut tuon tyyppistä vastausta, mutta meitähän riittää...

        En ole täll' palstalla hakemassa seuraa.

        No vastaus: olen "pienen"ikäni treenannut...muodot kohdallaan.
        Juu ja lavoja olen kierrellyt ja ihan kivaa on ollut.


      • WBLM

        ja vielä tohon ikään...sitä en sulle kerro...kuitenkin minua luullaan paljon nuoremmaksi kuin mitä olen...varmaan sinäkin jos kohtaamme. Tällä en fiilistele koska asialle en voi mitään...sukuvika ja mainitsemasi kuntoilu...jota varmaan itsekin teet.


      • iloatanssista

        Harmi vaan, en pysty tuota kokemaasi järjellä selittään. Totta se on, myös osin miehille.
        Ensinnäkin rukkasten jako naisille, naistenhaulla, on valitettavaa. Jos rivissä kerta on. ei ole kohteliasta tanssikulttuuria.
        Tanssikurssi(t) on kyllä toinen maailma, kuin lavat.
        Keskustelulla ei kaiketi ole kovin iso merkitys, musiikki ja taustamelu tekee siitä usein niin mahdotonta muutoinkin. Voi olla jopa niinkin että osa miehistäkin haluaa pitää tanssin tunnelmasta kiinni vaitonaisena.
        Tampereen ympäristössä saattaa olla omat pienet ympyränsä..jotka lämpiävät yleensä sisäänpäin.
        Pienemmillä kesälavoilla tuota ilmiötä ei esiinny.
        Kivoja tansseja kuitenkin.. ei saa luovuttaa.:)


      • Tanssimies

        Kertomasi tuntuu minusta yllättävältä ja uskon, ettei täällä Keski-Suomessa tuollaista käytösta esiinny. Itse en ole koskaan antanut pakkeja, jos tanssirivistössä olen ollut ja hakemaan on tultu. Kerran ohjasin kohteliaasti daamin ensimmäisen kappaleen jälkeen pois, hän oli niin juovuksissa, ettei tanssista tahtonut tulla mitään.
        Tule tänne Keski-Suomeen tanssimaan. Lupaan, että tanssia saat. Itse olisin mielelläni vielä tanssittamassa. Tule ihmeessä.


      • SuolaOnMautonta

        Sama minun tilanteeni. Ei miehet hae. En tiedä miksi? Seison kappale toisensa jälkeen yleensä katselemassa kun toisia naisia viedään. Nuo toiset ovat kyllä useimmiten rynnänneet sinne keskilattialle. Minä en halua sinne, kun naisten rivi on aina ollut ja pitää olla seinän vieressä. Sanoisin tähän että hävettää naisten puolesta tuollainen tyyli. Hävettää niin että olen lopettanut hissukseen tansseissa käynnin.


      • Sepisusi

        Itse opetan tanssia harrastuspohjalta ja olen ollut huippuammattilaisten opissa jo vuosia. Olen ottanut yksäreitä ja treenaan vieläkin mielelläni. Aikaisemmin kävin paljon lavoilla ja tein paljon hakuja sekä myös minua haettiin paljon. Nyt kuitenkin ikää alkaa kertymään, en enää juuri käy tansseissa ja huomaan että tanssijat ovat vaihtuneet. Uusia on tullut mukaan, toki tuttuja kasvoja näkyy. En opeta enkä ohjaa salin ulkopuolla. Opettaminen tansseissa ei ole hyvää käytöstä. Se kuuluu salille ja sen täytyy tapahtua yhteisymmärryksessä.

        Jos olen jossain missä minua ei tunneta, niin naisten hakuvuorolla jään useasti riviin lähes viimeiseksi tai kokonaan hakematta. Kyllä tämä on vaikuttanut siten, että naistenhaun minä istun kahvilassa katsellen ja kuunnellen. Kaikki lavoilla tanssitavat lajit sujuvat ja muutakin siihen päälle. En laita pahakseni jos minua haetaan vaikka on miestenhakuvuoro, siitä vaan. Ulkonäkö ja ikä suojelevat 

        Ravintolatansseissa en enää käy, samoin ovat laivamatkojen tanssit. Siellä näkee selkeästi miten vanhemmat miehet muutamien paukkujen jälkeen yrittävät hakea nuoria naisia. Surkean näköistä katseltavaa. Ei siinä tanssitaidot auta, siellä ei tanssitaito ole kovaa valuuttaa vaan ulkonäkö ja hvvä supliikki.

        Ei tämä minua katkeroita. Näin se vain menee. Tanssiseurassa minulla on useta hyviä tanssipareja joiden kanssa voin harjoitella ja nauttia tanssimisesta vapaasti. Joskus lavoilla kohtaa samanikäisiä huippunaisia kuin itse olen ja kyllä minulla on silloin ilta pelastettu.

        Nämä WBLM:n mainitsemat asiat ovat varmasti nöyryyttäviä ja moni alkaa miettimään onko edes mielekästä lähetä tanssimaan, kun tarjolla on lähes aina pettymystä. Ei se ole kivaa. Tällainen on niin surullista luettavaa. Eikä minulla tähän korjausehdotusta ole, ehkä naisten pitäisi vain uskaltaa hakea enemmän.

        Tiedän kyllä mitä on ns. naamapakkien saaminen. Sellaisten jälkeen tekisi mieli heti lähteä pois, on se vain niin nöyryyttävää eikä siihen totu. Tsemppiä nyt kuitenkin WBLM. Sitä vain haluaa uskoa ja jaksaa, sen yhdenkin huippuhetken takia.


      • Tanssisyrjäytynyt

        Tulee pohdiskeltua omaakin huonoa menekkiä.

        Tanssitaito taitaa olla aika omituinen käsite. Vaikka ravaa vuosikymmenen treeneissä viikottain useina päivinä silti ei opi tanssimaan sujuvasti kaikkien harjoitelleidenkaan kanssa. Eli tulee sekä kiitosta että moitteita. Näin ainakin omalla kohdalla. Aika vaikea kommenteista oppia, kun ne ovat monesti ristiriitaisia.

        Yksi syy välttää joitakin tanssijoita on tuo edellämainittu "erilaiseksi" kehittyminen. Joistakin puutteistaan monet eivät koskaan pääse irti, ehkä eivät aina haluakaan. Joskus sujuu aloittelijan kanssa nautinnollisemmin kuin kovasti harjoitelleen kanssa. Ja varsin monet eivät edes halua kehittää taitojaan, kun kuvittelevat jo olevansa hyviä, tyytyvät muutaman peruslajin perustaitoihin. Mieluiten jokainen tanssii omantasoisten ja saman "tyylin" omaksuneiden kanssa.

        Tämä tuskin selittää (ainakaan yksistään) miksi joillakin on taipumus jäädä hakemattomaksi. Se toinen, ehkä merkittävämpikin syy voi löytyä ulkoisesta olemuksesta. Monikin on mielestään ihan tavallinen ja siistiksi laittautunut. Ratkaisampaa on valitettavasti se kuinka vastapuoli asian näkee. Vaikea sanoa siitä muuta kuin omia "kriteerejä". Miehenä välttelen itseä kookkaampia naisia, se yleisin erottava tekijä. Muut tekijöitä on vaikeampi luetella, mutta jokin "vähäisempikin" erikoispiirre saattaa karkottaa. Huono ryhti tai sopimaton tanssipukeutuminen voi jo vaikuttaa. Huhujen mukaan jopa naiseksi pukeutuneita miehiä saattaa pyöriä lavoilla, muutenkin ja varsinkin siksi välttelee helposti mieheltä näyttäviä (ok, tämä oli aika kaukaa haettu).

        Omien kokemusten mukaan nimenomaan tutut lähipaikat ovat vaikeimpia. Tietää etukäteen keiden kanssa ei mielellään tanssi.

        Pelkkiä arvauksia tuntematta tapausta.


      • Tanssimies

        Olet oikeassa tuosta tanssitaidosta. Tiedän ihmisiä jotka ovat tanssineet lajeja kymmenenkin vuotta kehittymättä juuri lainkaan. Kehittyminen vie aikaa, ja sillä miten treenaa on väliä.

        Itselläni alkoi raju kehittyminen vasta kun aloin ottaa yksityistunteja oikein urakalla, vaikka sitä aiemminkin treenasin käytännössä joka päivä ja viikonloput workshopeissa.

        Neuvot ovat ristiriitaisia, ja yleensä haitallisia. Ihmiset "neuvovat" omista lähtökohdistaan käsin. Yleensä siksi, että heitä harmittaa joku asia, ja se harmittaa koska se toistuu heille usein, ja se toistuu koska se on todennäköisesti sellaista että he itse aiheuttavat sen.

        Käytännössä kukaan joka voisi oikeasti auttaa tanssin parantamisessa ei "neuvo" kysymättä, koska tietävät sen turhaksi. Ihmiset alkavat vaan hermoilla neuvomisen seurauksena ja tanssia huonommin. Ihmiset eivät ole vastaanottavaisia neuvoille jotka tulevat pyytämättä. Ja pelkkä neuvominen ei riitä, pitäisi näyttää miten homma menee, ja tarvitaan paljon toistoja että homma jää edes väliaikaisesti lihasmuistiin, ja vielä paljon lisää toistoja että se menee selkärankaan.

        Siksi jos oikeasti haluaa kehittyä tarvitaan yksityistunteja, ja vielä sellaiselta opettajalta joka tajuaa miten keho toimii, ja opettaa jotenkin systemaattisesti.

        Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Jos on ollut pitkään kuvioissa mukana, kannattaa mennä kauemmaksi tai muihin lajeihin jos haluaa olla oikeasti suosittu.


      • MLBW
        Tanssimies kirjoitti:

        Kertomasi tuntuu minusta yllättävältä ja uskon, ettei täällä Keski-Suomessa tuollaista käytösta esiinny. Itse en ole koskaan antanut pakkeja, jos tanssirivistössä olen ollut ja hakemaan on tultu. Kerran ohjasin kohteliaasti daamin ensimmäisen kappaleen jälkeen pois, hän oli niin juovuksissa, ettei tanssista tahtonut tulla mitään.
        Tule tänne Keski-Suomeen tanssimaan. Lupaan, että tanssia saat. Itse olisin mielelläni vielä tanssittamassa. Tule ihmeessä.

        Moi,

        kiitos ystävällisestä vastineesta. Todellakin toisinaan Keski-Suomessa poikenneena olen todennut, että siellä, teillä on reiluimpi tanssikulttuuri. Ja immeiset leppoisampia ja kivoja...hyväntuulisia. Itselle on jäänyt oikein kiva fiilis ja olen kehunut muillekin keski-suomalaista lavakulttuuria.

        ps. itselläni on veressä iso ripaus tuota keskisuomalaisuutta, joten varmaan tästä syystä olen kuin kotonani siellä.


    • tatu8

      Olen mies. Muutamat naiset pelkäävät minua. Niin, kertomuksesi perusteella tuntuu, että miehet pelkäävät sinua. En itsekään juuri juttele tanssiessa. Jos nainen on puhelias, niin keskustelen toki.
      En osaa antaa tähän mitään ratkaisevaa neuvoa. Ymmärän ongelmasi.

    • Nautintotakaisin

      Jos tanssista katoaa ilo, kannattaa pitää taukoa ja tehdä jotain ihan muuta. Tuossa pelissä mitä pelaat ei voi voittaa. Ainoa tapa päästä seuraavalle "tasolle" on oppia nauttimaan siitä että voi suoda toiselle nautintoa. Silloin toisen osaamisella ei ole väliä, ja aloittelijoita on jopa helpompi saada nauttimaan.

      • WBLM

        totta kirjoitat näinhän seon muidenkin asioiden kohdalla...


      • Nautintotakaisin

        Erityisesti westiessä voi tuota harjoitella jos haluaa, se on ikäänkuin suunniteltu siihen että monentasoiset hakevat toisiaan ja pystyvät tanssimaan toistensa kanssa menestyksekkäästi.


    • tangonHuumaa

      Aloittaja on tyypillinen "suorittaja."
      Hänelle ei tanssi anna muuta kuin täydellisen onnistumisen riemua.
      Kannattas alkaa harrastaan jotain muuta.
      Tarkotan tämän ihan ystävyydellä.

    • Viisastuu

      Nyt haluan kylläkin kysyä, miksi ei täällä tanssipalstalla ymmärretä aloittajan kaipuuta saada tanssia???

      Itsekin kärsin siitä että en saa tanssista nykyään irti sitä, mitä sieltä haen. Sen vuoksi teen yrityksiä löytää uuden harrastuksen.

      • tangonHuumaa

        Mene salille tanssiin. Sielä saat sitä mitä olet vailla.
        Lavoilla on tanssimisessa ihan eri kriteerit.
        Tanssinilo tulee tanssitettavasta parista, taidoilla ei ole suurta merkitystä. "Lavatansseissa"


      • Nautintotakaisin

        Ei kyse ole ymmärryksen puutteesta vaan nimenomaan ymmärryksestä. Moni on ollut samassa tilanteessa. Itselläni on ollut sama, mutta vielä paljon paljon pahempana. Aluksi sitä lähtee hakemaan "hyviä tanssijoita" vähän kauempaa Suomesta, jostain isommasta kaupungista, isommalta lavalta. Kun se ei enää riitä, treenaa lajeja joita tanssitaan muualla maailmassa ja alkaa matkustelemaan ehkä Euroopassa tai kyseisen lajin synnyinseudulla, Kuubassa tms. Jossain vaiheessa siinäkin tulee rajat vastaan. Jos pelaa peliä jossa etsii aina vain parempia tanssijoita, se on koko ajan vain vaikeampaa ja vähemmän tyydyttävää. Kunnes jossain vaiheessa ehkä tajuaa että ongelma ei ollutkaan muissa (eli hyvien tanssiparien puute) vaan itsessä. Tanssiin voi löytyä sellaista syvyyttä jolla on teknisen osaamisen kanssa aika vähän tekemistä.


      • olenpaollut
        tangonHuumaa kirjoitti:

        Mene salille tanssiin. Sielä saat sitä mitä olet vailla.
        Lavoilla on tanssimisessa ihan eri kriteerit.
        Tanssinilo tulee tanssitettavasta parista, taidoilla ei ole suurta merkitystä. "Lavatansseissa"

        Mistäs tiedät Huuma sen salilla tanssimisen.
        Oletko ollut valmennuksessa ?
        Kyllä molemmissa tanssimisissa on sama periaate eli paritanssia se sielläkin on ja tanssin ilo tulee yhteisen osaamisen ja liikunnan ilosta.
        Lavoilla voi nauttia samoista asioista, olosuhteet vaan on toisenlaiset.


    • Truehum2

      Tule ISIS oppiin

    • tilanneharjoitus

      Hyvän viejän kannattaa ottaa tansseissa alkeiskuviot harjoitusmielessä eli hioa omaa tekniikkaansa entistä paremmaksi. Jatkotason kuvioita seuraamaan kykenevän seuraajan kassa voi ja yleensä onkin pakko mennä siten kuin treeneissä. Se ei kuitenkaan ole jatkotasollakaan paras mahdollinen tapa tanssia oikeesti, mutta silti ei kannata tuhlata aikaa pähkäilyihin, koska jatkotasoisia vientitilaisuuksia ei joka setillä tule.

    • Kilpailematon

      Niin myös ns. hyvä tanssitaito on ongelma lavoilla, mikäli taidon omaava henkilö on tanssiseurassa harjoitellut tuoden taitonsa myös moitteissaan daamilleen esille. Käytöstavat näiltä seuroissa opiskelleilta tuntuu puuttuvan totaalisesti. Pysykää korkeasti oppineiden treeneissä ja kilpailuissa, lavoille moiset moukan tavat eivät kuulu. Varsinais-Suomessa liiankin yleistä käytöstapojen puute.

    • Kankeusyleinenvaiva

      Myötäilkää, elämä - ja tanssiminen - on paljon helpompaa. Myötäilytaitoja kannattaa kehittää sekä fyysisessä liikehdinnässä että varsinkin mielen puolen eli ajatuksen ja asenteitten puolella. Jos molemmat ovat kuin heinäseipäitä, ei elämästä sen enempää kuin tanssistakaan tule yhtään mitään.

    • Hgfhjn

      Eipä ole tullut aloittajan mainitsemia ongelmia.
      Ehkä ne tulee myöhemmin.

      Itse ongelmat tulevat selvästi omasta päästä.
      Ihminen kun se on niin itsekäs. Ehkä joku ammattilainen ( psykiatri ) pystyy auttaan?

      Varmaa on. Tämä ongelma tulee yleistymään.
      Nyt jo naisetkäy yksityistunneilla Pro-ammayilaisten kanssa, kun lavoilla ei osaa tanssia kuin muutama. Porukat huitoo ja hyppelee, naisten vaatimukset on aivan eri luokkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe