Skodalla ei osata kirjoittaa

Kyykman

Osuipa tässä katseeni Fabian ohjekirjaan jossa pdf:n kuudennelle sivulla (alareunan sivunumero 4) lukee että

"Auton asiakirjoihin luukuu aina tämä käyttöohje ja huoltovihko"

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/fi/Fabia_NJ/11-2015/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

Mikä ihmeen luukuu? Luukku? Luutuu? Luuttu??

Kyse on kirjoitusvirheestä. Näyttääkin siltä, että meillä on autovalmistaja joka valmistaa 1000-2000 kg painoisia tuotteita joissa maksimitehot ovat jopa muutamaa sataa kilowattia mutta slaavilaiseen tyyliin asiat menee vinksinvonksin aivan miten sattuu. Olen surullinen ja kauhuissani, että ihmisten turvallisuus, terveys ja henki voi liikenteessä olla kiinni tällaisista autoista joiden valmistaja ei osaa edes yksittäistä sanaa kirjoittaa oikein. Skoda leikkii kaikkien ihmisten, myös pienten lasten hengellä. Toivottavasti kukaan ei osta enää Skodaa ja koko neuvostomerkki romahtaa lopullisesti kuten jo ensirekisteröintilukujen demografia vihjaa ollen jo pienessä saturaatiossa.

41

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mitä tulee omiin kirjoitusvirheisiini kuten tämä pilkun puuttumiset tästä niin niitä voi käsitellä vaikka vauva.fiissä jos siltä tuntuu.

      • häpeän.puolestasi

        Siltä tosiaan tuntuu. Siellä vauvapalstallako avaudut enemmän ongelmistasi?


    • Zlotna

      Kyrillisistä kirjaimista johtuen käännöstyö on joskus perin hankalaa, tavarits.

    • 7740

      Voi kauhistus, fabialla takana yli 160.000 täysin viatonta kilometriä mutta kun kiinnitit huomioni tuohon niin minun lienee pakko vaihtaa auto vaikka Toyotaan. Onko varma ettei Toyotan ohjekirjassa ole kirjoitusvirheitä? Bentleytä en hanki koska siinä ei ohjekirjassa ole sanaakaan suomea.

      • Ei kiinnosta Toyota


    • Nähty_ja_kuultu_jo

      Kyykkymies ei tunnetusti jätä kiveäkään kääntämättä löytääkseen jonkin Škodalle ja sen kaupalliselle menekille epäedullisen seikan ja toitottaakseen sitä täällä suureen ääneen.

      Ikävää hänen ja hänen tavoitteidensa kannalta on se, että "löydökset" ovat niin kaukaa haettuja, epäoleellisia ja valheellisia, että löytäjä pelkästään munaa ja häpäisee itsensä eikä suinkaan Škodaa..

      Useimmat "löydökset" pystyy normaalijärkinen ja keskinkertaiset tiedot omaava lapsikin myös suoralta kädeltä näkemään joko suoranaiseksi valheeksi tai erinomaisen vinosta ja ennakkoasenteellisesta näkövinkkelistä nähdyksi osatotuudeksi.

      Kyykkymies ei toiminnallaan onnistu pilaamaan Škodan mainetta, päinvastoin! Omat (kymmenet) nimimerkkinsä kyykkymies on ansiokkaasti ja peruuttamattomasti jo häpäissyt. Enempi esiintyminen täällä ei tuo enää lisäarvoa millekään taholle.

      En omista enkä aja Škodaa eikä minulla ole Škodaa koskevia intressejä. Haluaisin vain pystyä lukemaan tätä(kin) palstaa ilman nykyistä inhon ja myötähäpeän tunnetta (joka ei suinkaan kohdistu Škodaan).

      • Kyse on jalostusarvosta.

        Jos ei osata kirjoittaa edes yksinkertaisia sanoja oikein, niin ei myöskään tulisi lähtä valmistamaan "autoja".


      • et_ossaa_itekää
        Kyykman kirjoitti:

        Kyse on jalostusarvosta.

        Jos ei osata kirjoittaa edes yksinkertaisia sanoja oikein, niin ei myöskään tulisi lähtä valmistamaan "autoja".

        Ymmärrätkö idiootti, että manuaalien kirjoitusvirheet johtuvat suomentajan mokasta, eivätkä ole autonvalmistajan syytä? Tuon ymmärtää jokainen normaali ihminen, kyykkyressukka on tietenkin täysin pihalla kun löytyy yksi väärinkirjoitettu sana. On se rassukka niiiin typerä.


      • et_ossaa_itekää kirjoitti:

        Ymmärrätkö idiootti, että manuaalien kirjoitusvirheet johtuvat suomentajan mokasta, eivätkä ole autonvalmistajan syytä? Tuon ymmärtää jokainen normaali ihminen, kyykkyressukka on tietenkin täysin pihalla kun löytyy yksi väärinkirjoitettu sana. On se rassukka niiiin typerä.

        Eli Skoda ei osaa edes hankkia kirjoitustaitoista kääntäjää? Uskomatonta.. kannattaisi pistää tehtaat pakettiin ja autot romikselle. Ei tule mitään.


      • MuutosOletSinä
        Kyykman kirjoitti:

        Eli Skoda ei osaa edes hankkia kirjoitustaitoista kääntäjää? Uskomatonta.. kannattaisi pistää tehtaat pakettiin ja autot romikselle. Ei tule mitään.

        "Ei tule mitään."

        Tee kuten Paavo Väyrynen ja perusta oma puolue. "Yhtenäisen Venäjän" jäsenkirja ei estä perustamasta puoluetta tänne, jos sulla on Suomen kansalaisuus (toivottavasti ei)?


      • MuutosOletSinä kirjoitti:

        "Ei tule mitään."

        Tee kuten Paavo Väyrynen ja perusta oma puolue. "Yhtenäisen Venäjän" jäsenkirja ei estä perustamasta puoluetta tänne, jos sulla on Suomen kansalaisuus (toivottavasti ei)?

        Miten tämä liittyy Skodaan tai sen ohjekirjaan?


      • lopettaisit_jo_ääliö
        MuutosOletSinä kirjoitti:

        "Ei tule mitään."

        Tee kuten Paavo Väyrynen ja perusta oma puolue. "Yhtenäisen Venäjän" jäsenkirja ei estä perustamasta puoluetta tänne, jos sulla on Suomen kansalaisuus (toivottavasti ei)?

        Tämä liityy siten, että olet tasan yhtä tyhmä, koetet selittää mustaa valkoiseksi tai päinvastoin, jokainen ymmärtävä ihminen tajuaa sinun naurettavat sepustuksesi ihan siksi mitä ne ovatkin.


    • luukuukku

      tarkoitettu että skootalla kelpaa luukuttaa, alamäessä pääsee melkein satasta!

    • SetäläNeminenOjajärvi

      Kyykmanin tekstissä on VIISI pilkkuvirhettä! On selvää, että Kyykman ei osaa erottaa pilkulla sivulausetta päälauseesta, millä on "sisällön" ymmärrettävyyden ja koko Suomi24-palstan turvallisuuden vaarantava vaikutus.

    • VirjoitusKirje

      "Olen surullinen ja kauhuissani, että ihmisten turvallisuus, terveys ja henki voi liikenteessä olla kiinni tällaisista autoista joiden valmistaja ei osaa edes yksittäistä sanaa kirjoittaa oikein. "

      Näinhän se on. Ostin ja luin juuri kirjan suomalaisen panssarintorjunnan historiasta. Täynnä kirjoitusvirheitä. Kyseinen teos oli sinänsä ansiokas kuvaus sotapäiväkirjojen yms. pohjalta, miten Kyykmanin edustaman Suuren Isänmaan rauhaa rakastavien panssariajoneuvojen liikkeitä koitettiin rajoittaa.

      Miten liittyy Skodaan? Aloitus käsitteli kirjoitusvirheitä, ei Skodaa. Niin, siis mainitussa kirjassa ei ollut tod näk yhtään sivua, jossa ei olisi ollut kirjoitusvirheitä. Usein jopa puuttuvia sanoja. Suomalainen kirjoittaja ja iso kustantaja.

      Jos näin huonosti käännettynä olisi panssarinyrkin ohjeita esitelty ja sen varassa käytetty v. 1944, olisivat Kyykmanin toverit tulleet reippaasti läpi. Tosin aikuisten oikeesti ohjeita ei ollut käännetty ollenkaan, saati jaettu.

      Mitä tulee käännettyihin julkaisuihin, on ala todella rankasti halpuutettua. Kiireesti ja halvalla tekevät.

    • eivaikutakotiuttamiseen

      Selvä se. Omia kirjoitusvirheitään kyykkymanne kieltää kommentoimasta (itse asiassa se kirjoittaa, että niitä voi käsitellä vauva.fi sivustolla, eli nyt paljastui sekin että kyykmanni on pieniin päin), mutta jos manuaalista löytyy yksi kirjoitusvirhe, niin pojulla on siitä mahtavat stondikset ja isot hehkutukset suolipalstalla.

      • Eli Skodan virallinen vastaus kirjoitusvirhekohuun on se että "jossain nettipalstalla vuonna 2016 joku kyykman unohteli kanssa pilkkuja"...

        heh heh säälittävä neuvostokolhoosi koko skeida, ei mitään omaa, aina syyttämässä muita


      • kyykmanin_tuhooja
        Kyykman kirjoitti:

        Eli Skodan virallinen vastaus kirjoitusvirhekohuun on se että "jossain nettipalstalla vuonna 2016 joku kyykman unohteli kanssa pilkkuja"...

        heh heh säälittävä neuvostokolhoosi koko skeida, ei mitään omaa, aina syyttämässä muita

        Käännetäänpä asia toisin päin: ei pitäisi olla kanttia tulla arvostelemaan toisten kirjoitusvirheitä jos itsekään ei osaa kirjoittaa.


      • kyykmanin_tuhooja kirjoitti:

        Käännetäänpä asia toisin päin: ei pitäisi olla kanttia tulla arvostelemaan toisten kirjoitusvirheitä jos itsekään ei osaa kirjoittaa.

        Eli nyt Skoda yrittää estää sananvapauden? Omituista että tsekkoslovakialainen pulkkasovhoosi saa päättää kuka kirjoittaa suomalaisella nettifoorumilla... pitänee viedä asia EIT:een.


      • Nähty_ja_kuultu_jo

        Ei ole kyse sananvapaudesta vaan halusta estää sinua reppanaa tekemästä itseäsi aina vain säälittävämmäksi ja vastenmielisemmäksi. Asettamaasi rimaa eivät voi enää alittaa muut kuin sinä itse.

        Provoilunkin typeryydessä rajansa.


      • olet_sekopää
        Kyykman kirjoitti:

        Eli Skodan virallinen vastaus kirjoitusvirhekohuun on se että "jossain nettipalstalla vuonna 2016 joku kyykman unohteli kanssa pilkkuja"...

        heh heh säälittävä neuvostokolhoosi koko skeida, ei mitään omaa, aina syyttämässä muita

        Hetkinen, hetkinen! Mistä lähtien olet kuvitellut, että täällä suolipalstalla olisi Skodan virallisia kannanottoja? Luuletko että Skodan joku pamppu vastailee täällä jonkun trollin kirjoituksiin. Ei hyvää päivää...


      • olet_sekopää kirjoitti:

        Hetkinen, hetkinen! Mistä lähtien olet kuvitellut, että täällä suolipalstalla olisi Skodan virallisia kannanottoja? Luuletko että Skodan joku pamppu vastailee täällä jonkun trollin kirjoituksiin. Ei hyvää päivää...

        Minä en voi tietää kirjoittajan roolia. Olen tavallinen kansalainen joka esittää kysymyksiä ja mielipiteitä, en minä voi tietää onko vastaaja skodalta vai ei. Tällä kertaa näyttää olevan ellei vastatodisteita löydy.


      • MaksettuKehujaOlenToki
        Kyykman kirjoitti:

        Minä en voi tietää kirjoittajan roolia. Olen tavallinen kansalainen joka esittää kysymyksiä ja mielipiteitä, en minä voi tietää onko vastaaja skodalta vai ei. Tällä kertaa näyttää olevan ellei vastatodisteita löydy.

        Olet tavallinen kansalainen, mutta yrität esittää "suurta roolia". Olet valintasi tehnyt. Tavallinen kansalainen yleensä tietää, milloin on syytä lopettaa, joten olet änkyränä varmasti ihan "spesiaali keissi".


      • olet_SEKO
        Kyykman kirjoitti:

        Minä en voi tietää kirjoittajan roolia. Olen tavallinen kansalainen joka esittää kysymyksiä ja mielipiteitä, en minä voi tietää onko vastaaja skodalta vai ei. Tällä kertaa näyttää olevan ellei vastatodisteita löydy.

        "en minä voi tietää onko vastaaja skodalta vai ei"
        heh heh heh heh hah hah hah hah


      • mulle.ei.makseta
        MaksettuKehujaOlenToki kirjoitti:

        Olet tavallinen kansalainen, mutta yrität esittää "suurta roolia". Olet valintasi tehnyt. Tavallinen kansalainen yleensä tietää, milloin on syytä lopettaa, joten olet änkyränä varmasti ihan "spesiaali keissi".

        Siinä
        leffassahan
        oli
        se
        Kellokosken
        prinsessa.

        Kyykman
        on
        Lapinlahden
        prinssi.


      • Tulkoon_selväksi
        Kyykman kirjoitti:

        Minä en voi tietää kirjoittajan roolia. Olen tavallinen kansalainen joka esittää kysymyksiä ja mielipiteitä, en minä voi tietää onko vastaaja skodalta vai ei. Tällä kertaa näyttää olevan ellei vastatodisteita löydy.

        Et silti aivan kuin muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei? Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Skodalla on kuule ihan riittämiin töitä autojen kysynnän tyydyttämisessä, ei heillä ole aikaa saati halua lähteä sotimaan yhden nettityperyksen kanssa! Trollausten taso on sitä luokkaa, että ne ja niiden takana oleva taho kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        Niin kannattaisi minunkin. Skodan menekki ei minua ulkopuolista heiluta suuntaan eikä toiseen; minulle olisi merkitystä vain sillä, että tämä keskustelupaikka normalisoituisi eikä menisi aivan pilalle yhden pöljän piehtaroidessa täällä iän kaiken omassa paskassaan.


      • Tulkoon_selvemmäksi
        Tulkoon_selväksi kirjoitti:

        Et silti aivan kuin muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei? Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Skodalla on kuule ihan riittämiin töitä autojen kysynnän tyydyttämisessä, ei heillä ole aikaa saati halua lähteä sotimaan yhden nettityperyksen kanssa! Trollausten taso on sitä luokkaa, että ne ja niiden takana oleva taho kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        Niin kannattaisi minunkin. Skodan menekki ei minua ulkopuolista heiluta suuntaan eikä toiseen; minulle olisi merkitystä vain sillä, että tämä keskustelupaikka normalisoituisi eikä menisi aivan pilalle yhden pöljän piehtaroidessa täällä iän kaiken omassa paskassaan.

        >Et silti aivan kuin muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei?
        >Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Nyt meni minun oma tekstini aivan sekaisin (koneessani olevan softabugin johdosta). Piti kirjoittamani:

        Et siis muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei? Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.


      • shtockman.avto
        Tulkoon_selväksi kirjoitti:

        Et silti aivan kuin muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei? Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Skodalla on kuule ihan riittämiin töitä autojen kysynnän tyydyttämisessä, ei heillä ole aikaa saati halua lähteä sotimaan yhden nettityperyksen kanssa! Trollausten taso on sitä luokkaa, että ne ja niiden takana oleva taho kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        Niin kannattaisi minunkin. Skodan menekki ei minua ulkopuolista heiluta suuntaan eikä toiseen; minulle olisi merkitystä vain sillä, että tämä keskustelupaikka normalisoituisi eikä menisi aivan pilalle yhden pöljän piehtaroidessa täällä iän kaiken omassa paskassaan.

        Jos ei skoda niin sitten vemixillä näppikset savuaa.. röööh


      • Tulkoon_selvemmäksi kirjoitti:

        >Et silti aivan kuin muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei?
        >Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Nyt meni minun oma tekstini aivan sekaisin (koneessani olevan softabugin johdosta). Piti kirjoittamani:

        Et siis muka voi tietää, onko vastaaja Skodalta vai ei? Esiinnyt silti aivan kuin muka tietäisit.

        Jos minä kysyn Skodalta ja Skoda näyttää vastanneen, niin vastaus on mitä ilmeisimmin Skodalta. Eli ns. ankka-testi.


    • lue.enemmän

      Hyvä, että olet lukenut Fobiasi käsikirjan typoja myöten.

    • Prööt.prööt

      Kyykmannin löytämä kirjoitusvirhe onkin aivan oleellinen ja tärkeä auton turvallisuuden ja ihmishenkien kannalta. Rööhh höööh höhöhöhöhöhöhöhöhöhöhöh,

      • "Hiukkassuodatinta lämpenee" -kohdassa puhtaan vakavasta, jopa vaarallisesta asiasta ja kirjoitetun kielen tulisi siksi olla ymmärrettävää.


    • Todella kummallsta kieltä. Mitä seuraava lause mahtaa tarkoittaa?

      "Välitettyjen ajoneuvon tietojen käyttöturvallisuuden nostamista varten
      ŠKODA-sovelluksen käynnistämisen jälkeen pyydetään muuttamaan salasana/PIN-koodi, jos oletussalasanaa/PIN-koodia ei ole muutettu » Sivu 46, Salasanan/PIN koodin vaihto."

    • Toistaitoinenko

      Totta varmaan. En minäkään osaa kirjoittaa millään Skodalla. Kynällä ja näppäimistöllä vielä sujuu.

    • Anonyymi

      Ei ehkä kannata tehdä "autoja" jos ei osaa edes kirjoittaa

      • Anonyymi

        Voin kertoa teille suuren salaisuuden. Ei Skoda tai mikään muukaan autotehdas käännä ohjekirjojaan Suomeksi tai millekään muulle kielelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa teille suuren salaisuuden. Ei Skoda tai mikään muukaan autotehdas käännä ohjekirjojaan Suomeksi tai millekään muulle kielelle.

        Eli kuvittelet että se ohjekirja vain ilmestyy tyhjästä sinne eikä skodalla ole mitään tekemistä sen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuvittelet että se ohjekirja vain ilmestyy tyhjästä sinne eikä skodalla ole mitään tekemistä sen kanssa?

        Skoda teettää jollain firmalla käännökset, ei Skodalla ole kielenkääntäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda teettää jollain firmalla käännökset, ei Skodalla ole kielenkääntäjiä.

        Miksei skooda voi ostaa käännöksiä sellaisesta paikasta joka tekisi ne oikein?

        Syy: skooda ei osaa ostaa laatua eikä varsinkaan tarkastaa tuloksia.


    • Anonyymi

      Eikös Tiedonantajan toimitus nuo käännökset suoraan venäjästä laadi ja kirjapaino Kursiivi nuo paina, kuten Ladankin manuaalit? Että sinne palautetta...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe