Opiskeluajat ja epäonnistuminen

elämämkoululainen

Jatkuvasti näen unia missä olen vielä opiskelemassa/koulussa, mutta jokin on mennyt hirveän pieleen - minulta puuttuu lukuisia suorituksia enkä pääse lukiota läpi tai vastaavaa tai huomaan olevani koetilanteessa enkä tiedä aiheesta yhtään mitään. Olen kohta nelikymppinen mies ja tämä sama ahdistava uni riivaa aina aika ajoin! Mistä se voisi kertoa?

13

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotenkinnäin

      Onko sinulla suorituspaineita työssä? Voit olla haastavassa tilanteessa, jossa olet epätietoinen mikä olisi oikea päätös, miten pärjätä tulevaisuuden suhteen. Voit olla hyvin itsekriittinen, että sinun tulisi tietää miten toimia aikana, jossa kukaan ei voi tarkkaan tietää mitä aika tuo tullessaan, eikä sinulla kuin kenelläkään voi olla takanaan opiskeluja tällaisesta tilanteesta.

    • Mene-mittaamaan

      Psa .Sulla on varmaan eturauhasvaivoja . Sujuuko seksi kunnolla . Eturauhasvaiva tuo pelkotiloja yhdynnän epäonnistumisesta.

    • alkuperäinenkirj

      Teen yksinkertaista suorittavaa tehdastyötä (8-16) ja seksiä en ole viimeiseen 5 vuoteen saanut joten tuskin liittyy niihin mitenkään?

      • Mene-mittaamaan

        Seksiä ei 5vuoteen ?Siintä se nimen omaan johtuu ,näet murrosiän unia . Käy nyt hyvä mies tyhjentämässä ne pallisi äkkiä .


    • Jotenkinnäin

      Nyt kuulostaa siltä, että kaduttaa ettet aikanaan ottanut koulunkäyntiä tosissasi ja että tunnet itsesi epäonnistuneeksi jne. mutta vielä ei ole myöhäistä vaikka viittä vailla.

    • Tulkintaa

      Hei,

      Kyseisen unen näkijän uni on hyvin tyypillinen tunnollisille ihmisille.
      Valve- elämässä saattaa joutava riittämättömyyden tunne kiusata ja se heijastuu uneen juonena jossa ei pääsekään opinnoista läpi/tai esi mojku koe on mennytkin huonosti, jäänyt jokin kurssi yllättäen suorittamatta, jne,jne,.

      Hyvin usein tämän kaltainen uni myös herättelee ihmistä "eloon" ja pohtimaan onko se elämä mennyt vain suoriutumiseksi ja jämähtänyt liikaa rutiineihin. Olisiko aika repäistä jotain poikkeavaa joka toisi uutta sisältöä siihen arkeen, sen sijaan että murehtisi herääkö aamulla ajoissa töihin.

    • Anonyymi

      Onko kukaan nähnyt toistuvasti unta missä on tenttitilanteessa koulussa ja huolissaan että suorituksista puuttuu ---ja muut opiskelukaverit valmistuvat ja jatkavat eteenpäin mutta itse joutuu palaamaan takaisin suorittamaan hankalasti puuttuvia kursseja tmvastaavaa.
      Vaikka todellisuudessa on valmistunut ko opinahjosta luokkansa priimuksena jo vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Minä taas olen useasti ja toistuvasti nähnyt painajaisia joissa yli-ikäisenä olen koulunpenkillä, ainoa kääkkä koulussa. Kauheita unia.

    • Olen itsekin nähnyt unia, joissa menetän kaiken saavuttamani paljastuvan virheen vuoksi, jonka olen itse tehnyt.

      Tällaisten unien taustalla on luonnollisesti epävarmuuden tunne. Ikäänkuin matto voitaisiin kiskaista jalkojen alta milloin vain ja jäljelle ei jäisi mitään tai edessä olisi paluu entiseen.

      Ei olisi järkeenkäypää nähdä tällaisia unia, jos unennäkijään ei kohdistuisi jonkinlaisia odotuksia, joko hänen itsensä taikka jonkun toisen puolesta. Pelätessään, ettei hän vastaa hänelle asetettuja odotuksia, kokee unennäkijä elämänsä romahtavan tekemänsä virheen seurauksena. Tai että hänen kovalla työllä aikaansaamat saavutuksensa otetaan häneltä pois. Saavutusten poisottaminen voisi viitata lapsuuden aikaisiin pettymyksiin ja perusturvan järkkymiseen jossain vaiheessa lapsuutta. Ei ole kuitenkaan syytä lähteä pohtimaan näitä asioita tässä yhteydessä.

      Tällaiset unet johtuvat stressitilanteiden läpikäymisestä unen aikana. Moni ihminen käy samoja traumaattisia tapahtumia läpi unissaan kerta toisensa jälkeen vuosien ajan. Olisi kuitenkin pitkälle vedetty johtopäätös, että kouluaikaiset koetilanteet olisivat olleet elämän traumaattisimpia kokemuksia, jotka seuraavat unissa läpi koko aikuiselämän, mutta voi sekin olla mahdollista.

      Itse näkisin mieluimmin, että tällaiset uniaiheet nousevat mieleen stressaavissa tilanteissa, jolloin ainoa vastaava tunnekokemus on ollut koulun koetilanteissa koettu jännitys ja epäonnistumisen pelko.

      • Anonyymi

        Olen unien "tutkijana" vasta aloittelija, joten en voi auttaa.

        Minua kiinnostaa poismenneiden näkeminen unessa. Tietysti ikävään ja suruun unet tuovat lohtua, teologiaa olen opiskellut yksityisesti,teologia varoittaa meitä unista.

        Tietoa unista löytyy hyvin ja öiseen aikaan niitä on viltin alla piilossa kiva lukea. Sitten unia näkemään.

        PS.Ei liian tosissaan unien maailmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen unien "tutkijana" vasta aloittelija, joten en voi auttaa.

        Minua kiinnostaa poismenneiden näkeminen unessa. Tietysti ikävään ja suruun unet tuovat lohtua, teologiaa olen opiskellut yksityisesti,teologia varoittaa meitä unista.

        Tietoa unista löytyy hyvin ja öiseen aikaan niitä on viltin alla piilossa kiva lukea. Sitten unia näkemään.

        PS.Ei liian tosissaan unien maailmaa.

        Unet ovat tavanomaisia ajatuksia ja tunteita unen aikana. Niissä ei ole mitään mystistä yleensä, mutta en tietenkään voi sulkea mystistenkään selitysten vaihtoehtoa pois. Itse pidän kuitenkin unia kunkin oman mielen liikkeinä nukkumisen aikana.

        Poismenneiden näkeminen unessa on tavallista, varsinkin jos vainaja on vielä elävästi muistoissa, mutta voimakkaan kiintymyksen kohdalla saatetaan vainajasta nähdä unia vielä vuosikymmenten kuluttuakin. Yleensä näin käy, jos lapsi kokee esimerkiksi vanhempansa poismenon nuorella iällä. Nämä ovat mielestäni kuitenkin vain muistoihin liittyviä toiveita ja sen sellaisia tunteita, jotka nousevat uniin luonnostaan.


      • Anonyymi
        rytmimunat kirjoitti:

        Unet ovat tavanomaisia ajatuksia ja tunteita unen aikana. Niissä ei ole mitään mystistä yleensä, mutta en tietenkään voi sulkea mystistenkään selitysten vaihtoehtoa pois. Itse pidän kuitenkin unia kunkin oman mielen liikkeinä nukkumisen aikana.

        Poismenneiden näkeminen unessa on tavallista, varsinkin jos vainaja on vielä elävästi muistoissa, mutta voimakkaan kiintymyksen kohdalla saatetaan vainajasta nähdä unia vielä vuosikymmenten kuluttuakin. Yleensä näin käy, jos lapsi kokee esimerkiksi vanhempansa poismenon nuorella iällä. Nämä ovat mielestäni kuitenkin vain muistoihin liittyviä toiveita ja sen sellaisia tunteita, jotka nousevat uniin luonnostaan.

        Kun isoäitini kuoli niin näin yöllä hänen kasvonsa lyhyesti unessa. Aamulla puhelin soi ja saimme suruviestin.Isän kohdalla uni oli hieman erilainen, mutta liittyi kuolemaan.

        Näin vaan on käynyt surullisten tapahtumien kohdalla.Unet voi tietysti jakaakin erilaisiin.Painajaiset ovat tietysti kauheita.

        Yöt ovat rauhallista aikaa, siinä ehkä osa syy miksi "henkimaailma" näyttäytyy unien muodossa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista. Itse olen parikymppinen ja näen aika säännöllisesti unia koulusta yläasteikäisenä, jossa olen jollain oppitunnilla ja mieltäni vaivaa jokin asia, mutta en oikein tiedä mikä. Aivan kuin olisin omissa ajatuksissani, enkä mitenkään pysty seuraamaan opetusta. Oikeastaan heräsin äsken kyseisenlaisen unen jälkeen ja halusin kertoa täällä. Luulisin, että kyseiset unet tulevat pintaan, kun päivän aikana miettii, mitä saavutettavaa elämässä vielä olisi, vaikkei se oma työ olisikaan kovin vaativaa tai stressaavaa. Olen siis myös säännöllisessä tehdastyössä 6:00-14:30

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe