mustalaiset eivät

aikainenlapsi

kaiki ole varakkaita,joku sano ,että ei hyväksy ihmistä jolla on jompikumpi mustalainen jopa ite mustalainen sanoi näin.Minun vahemmista äiti on mustalainen ja isä on lappalais saamelainen.Minä olen niitten jäkeläinen ja olen saanut kärsiä siitä.isä kuoli kun nuori ja äiti lähti toisen matkaan,minä 16 vuotiaana mailmalle ja onneksi sain töitä.siitä asti olen kiertänyt työn perässä,kunnes lopulta sain ajokortin.Sain ammatin työllisyyskurssilla.Ostin asuntovaunu jossa asuin ja välillä tutujen luona jos ei töitä ollut.sitten jouduin työ kyvyttömyys eläkkeele .olin vasta35 ja epäsäänöllisen elämän seurauksena sairaana eläkkeellä.onneksi pääsin parempaan kuntoon ,nyttemmin olen elänyt vaunu elämää .ensin yksin15 vuotta ja nyttemmin pari suhteessa asumme asuntovaunussa kierrämme ympäri suomea.Nyt on helpompaa kun ei tervitse joka centtiä laskea.Asunon haku osoittautui niin vaikeaksi,että asun mielummin asuntovaunussa.voimme kyllä mennä puolisoni äidin luo olemaan ja asumaan kun ei vaunu elämä enään suju.olen pienituloinen koska koulunkäynti kesken eräiseen kansakouluun.matkalla olen huomannut ,että vaatimattomalle on kaikki valmiina,en ole koskaan arvostanut mammonaa.olin kurja maan kiertolainen ennen.mutta nyt puolisoni pitää minut koruissa ja nättinä.olemme molemmat koviakokeneita puolimustalaisia.samat on lähes taustat.olen ollut lappeenrannan mustalais perheessä kylässä ja monessa muussa.miksi ihmistä arvostetaan mammonan mukaan jopa mustalaisista löytyy tätä ilmiötä.olen niin ikuinen luonon lapsi että kijoitintänne. Kohta Haukutaan ties miksi.Olen kuitekin sivistynyt taustoista huolimatta mustalais kasvatuksen saanut emäntä.

3

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romanomummu

      kyllä hyväksyy hyvä laps ,jos asihtaa tuu joukoon.

    • Kaalee

      Okontshen poots....

    • mustalainenlape

      Aina voi lohduttautua Anneli Sari,muistojen ruusu kapaleella.Kyllä kaaleet on ihmisiä .kajeet on vain täynnä itseään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1217
    Aihe