Missä kiihkoilevat rengasfanaatikot??

KiihkoiljatMikäMättää

Siis mikä nyt on rengasfanaatikoilla kun ei ole aloitettu yhtään uutta kitkat vs. nastat-kiistaa ? Alkaako jo talvirengas-levyn pyörittäminen kyllästyttää vai onko pahinkin talvirengaskiihkoilija viimein ymmärtänyt oman talvirengaspaskan jauhamisen olevan typerintä mitä tällä palstalla voi harrastaa? Talvirengasaikaahan on vielä jäljellä viikkokausia. Eikö ne naapurin ja muidenkin käyttämät talvirenkaat enää ahdistakaan niin paljon kuin syksymmällä? Mikä vittu teitä oikein vaivaa? Herätys! Aloittakaa nyt joku peelo taas uusi väittely niin saadaan seurata ainakin juhannukseen saakka fanaattisimpien talvirengasvouhottajien kiihkeää väittelyä siitä mikä rengas on paras ja mikä asfalttia oikein kuluttaa. Hei älkää nyt vielä luovuttako. Talvirenkaiden käyttäjiä riittää!!

52

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lobotomiaa.vajakille

      Hyvä ja ajankohtainen aloitus. Meinasin juuri tehdä aloituksen uutisesta, jossa sanottiin että talvi taitaa olla taputeltu. Muistakaahan kuitenkin se, ettei niitä nastarenkaita vaihdeta liian aikaisin pois. Varsinkaan täällä eteläisimmässä suomessa, jossa kannattaa ajella nastoilla juhannukseen asti. Eihän sitä ikinä tiedä...
      Alkaa muuten taas tiet olla hienossa kunnossa, joten suuret kiitokset kaikille rouhijoille. Nastojahan on tarvinnut todella monena päivänä. Pitääpä oikein laskea...eli ei siis yhtenäkään päivänä.

      • Lobotomiaa.vajakille

        Hyvä ja ajankohtainen aloitus. Meinasin juuri tehdä aloituksen uutisesta, jossa sanottiin että talvi taitaa olla taputeltu. Muistakaahan kuitenkin se, ettei niitä nastarenkaita vaihdeta liian aikaisin pois. Varsinkaan täällä eteläisimmässä suomessa, jossa kannattaa ajella nastoilla vappuun asti. Eihän sitä ikinä tiedä...

        Alkaa muuten taas tiet olla hienossa kunnossa, joten suuret kiitokset kaikille rouhijoille. Nastojahan on tarvinnut todella monena päivänä. Pitääpä oikein laskea...eli ei siis yhtenäkään päivänä.


    • VajakinLobotomiaaSinulle

      Sieltähän se suurin talvirengasfanaatikko taas ilmestyi. Kesti yllättävän kauan. Oletko saanut nukuttua viimeaikoina vaikka teillämme pyörii satojatuhansia sinun mielestäsi vääränlaisia talvirenkaita vai miksi olet ollut hiljaksiin talvirenkaiden osalta? Meinaatko nyt taas aloittaa lähes hysteeriseksi välillä nousevaa fanaattista talvirenkaista vaahtoamistasi vai tyydytkö tällä kertaa vähäsempään fanaattisuuteen? Miten monta vääränlaisia talvirenkaita käyttävää kuvittelet saavasi vaihtamaan renkaansa sinun mielipiteesi mukaiseksi jos jauhat päivittäin mantraasi juhannukseen saakka?

      • lobotomiaa.vajakille

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku käyttää vääriä talvirenkaita, jos ajotaidot eivät muuhun riitä, kunhan ymmärtäisi milloin niitä käytetään. Jos ei ymmärrä, niin olisi syytä hakeutua hoitoon.


      • NastaNiilo
        lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku käyttää vääriä talvirenkaita, jos ajotaidot eivät muuhun riitä, kunhan ymmärtäisi milloin niitä käytetään. Jos ei ymmärrä, niin olisi syytä hakeutua hoitoon.

        Mitkä laillisesti hyväksytyt talvirenkaat talvirengaspakon aikana ovat väärät? Kun talvirengaspakko päättyy, eikä keliolosuhteet talvirengasta vaadi, vaihdetaan kesäkäyttöön sopivat renkaat.
        Pitäisikö sinun hakeutua hoitoon pakkomielteesi takia?


      • 19plus4
        lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joku käyttää vääriä talvirenkaita, jos ajotaidot eivät muuhun riitä, kunhan ymmärtäisi milloin niitä käytetään. Jos ei ymmärrä, niin olisi syytä hakeutua hoitoon.

        Ajotaitoon kuuluu myös varautuminen liikenteen yllätyksiin ja olosuhteisiin. Ja mikäpä järkevämpää kuin tehdä sitä myös parhailla mahdollisilla turvavarusteilla varsinkaan, kun ne eivät ole edes kalliimpia hankkia. Renkaathan ovat yksi tärkeimmistä turvallisuuteen liittyvistä varusteista. Ja yksi typerimmistä asenteista on yrittää korvata nämä omalla uskomuksellaan erinomaisesta omasta ajotaidosta.


      • 19plus4 kirjoitti:

        Ajotaitoon kuuluu myös varautuminen liikenteen yllätyksiin ja olosuhteisiin. Ja mikäpä järkevämpää kuin tehdä sitä myös parhailla mahdollisilla turvavarusteilla varsinkaan, kun ne eivät ole edes kalliimpia hankkia. Renkaathan ovat yksi tärkeimmistä turvallisuuteen liittyvistä varusteista. Ja yksi typerimmistä asenteista on yrittää korvata nämä omalla uskomuksellaan erinomaisesta omasta ajotaidosta.

        Oikein! Juuri varautuminen toteutuu parhaiten kitkarenkailla. Nytkin ajeltiin paljaalla, joskin märällä asfaltilla, jossa kitkarenkaat ovat paljon parempi vaihtoehto kuin nastat. Sama pätee kevääseen ja syksyyn, jolloin kitkarenkailla on hyvä varautua yllättäviin lumi- ja sohjokeleihin.


      • Lobotomiaa.vajakille

        Onneksi on nastarenkaat alla. En olisi päässyt kotipihalta pois, koska mäki on aivan peilijäässä. Vaikka päätiet ovat paljaat, ei se tarkoita, että pikkutiet olisivat jäättömät. Ajotaitoni on kunnossa ja fysiikan lait jotenkuten hallussa.


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Oikein! Juuri varautuminen toteutuu parhaiten kitkarenkailla. Nytkin ajeltiin paljaalla, joskin märällä asfaltilla, jossa kitkarenkaat ovat paljon parempi vaihtoehto kuin nastat. Sama pätee kevääseen ja syksyyn, jolloin kitkarenkailla on hyvä varautua yllättäviin lumi- ja sohjokeleihin.

        Rotalla onkin nastat sydäntalveksi,kitkat syksyksi, kevääksi ja kesikset suvelle. Näitä sitten vaihdellaan tarpeen ja määräysten mukaan ylivertaisen etenemiskyvyn omaavaan takavetoiseen.
        Lisäksi kristallipallon keväthuolto tehty, että siitä voi katsoa kitkoilla kuljettavat tiet etukäteen.
        Hienoa rotta, ylitit itsesi jälleen.


      • TheSquirrel kirjoitti:

        Rotalla onkin nastat sydäntalveksi,kitkat syksyksi, kevääksi ja kesikset suvelle. Näitä sitten vaihdellaan tarpeen ja määräysten mukaan ylivertaisen etenemiskyvyn omaavaan takavetoiseen.
        Lisäksi kristallipallon keväthuolto tehty, että siitä voi katsoa kitkoilla kuljettavat tiet etukäteen.
        Hienoa rotta, ylitit itsesi jälleen.

        Miksi ihmeessä minulla olisi nastat koskaan? Et ilmeisesti ole pahemmin viestejäni lukenut, jos moista kuvittelet.


      • Lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Onneksi on nastarenkaat alla. En olisi päässyt kotipihalta pois, koska mäki on aivan peilijäässä. Vaikka päätiet ovat paljaat, ei se tarkoita, että pikkutiet olisivat jäättömät. Ajotaitoni on kunnossa ja fysiikan lait jotenkuten hallussa.

        Hienoa. Itse en ole vielä niin jäistä ja jyrkkää mäkeä löytänyt, että kitkoilla ei ylös olisi päässyt. Hassusti kyllä nastarenkailla on joskus ollut ongelmia...


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Hienoa. Itse en ole vielä niin jäistä ja jyrkkää mäkeä löytänyt, että kitkoilla ei ylös olisi päässyt. Hassusti kyllä nastarenkailla on joskus ollut ongelmia...

        Kun on ollut eri paikka, eri auto ja eri keli mitä kitkarenkailla. Kylläpä on hassua.


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Miksi ihmeessä minulla olisi nastat koskaan? Et ilmeisesti ole pahemmin viestejäni lukenut, jos moista kuvittelet.

        Sarkasmi on vaikea laji. Joskus ilmiselvä tekstikään ei mene jakeluun.


      • 19plus4
        TheRat kirjoitti:

        Oikein! Juuri varautuminen toteutuu parhaiten kitkarenkailla. Nytkin ajeltiin paljaalla, joskin märällä asfaltilla, jossa kitkarenkaat ovat paljon parempi vaihtoehto kuin nastat. Sama pätee kevääseen ja syksyyn, jolloin kitkarenkailla on hyvä varautua yllättäviin lumi- ja sohjokeleihin.

        Onpa mielenkiintoinen näkemys. Jos siis ajaa talviominaisuuksiltaan heikommilla talvirenkailla, niin toteutuu varautuminen muka paremmin. Kitkarenkaat eivät ole minkään talvirengastestin mukaan nastarenkaita parempi vaihtoehto ainakaan pitokyvyn ja turvallisuuden osalta missään olosuhteissa. Ei märällä asfaltilla, ei lumella eikä sohjolla. Jos sulla on jotain muuta tietoa, niin kerrotko lähteen, jossa asia tutkittu ja saatu toisenlaiset tulokset.

        Päteekö muuten vastaava mielestäsi yleisemminkin ongelmiin varautumisessa? Eli hanki heikommat varusteet, niin varautuminen toteutuu parhaiten.


      • 19plus4
        TheRat kirjoitti:

        Hienoa. Itse en ole vielä niin jäistä ja jyrkkää mäkeä löytänyt, että kitkoilla ei ylös olisi päässyt. Hassusti kyllä nastarenkailla on joskus ollut ongelmia...

        Jos kitkoilla olet päässyt, niin aivan varmasti myös nastoillakin ongelmitta samasta mäestä samalla autolla ja samoissa olosuhteissa.

        Ja miksikö olen varma tästä? Yksinkertaisesti siksi, että nastarenkaat ovat yksiselitteisesti ja joka ainoassa tutkimuksessa todettu kitkoja selvästi paremmiksi jäisillä teillä. Kitkat eivät missään suomalaisissa talviolosuhteissa ole yhdenkään talvirengastestin mukaan nastoja parempia.

        Jos väitteesi perustuu loppuunajettuihin nastarenkaisiin verrattuna tuliteriin kitkoihin tai huonoimpiin aasialaisiin halpisnastarengasmalleihin verrattuna kalleimpiin huippukitkoihin, niin silloin sinulla onkin asenneongelma. Sillä taasen ei ole yhtään mitään tekemistä renkaiden kanssa.


      • 19plus4 kirjoitti:

        Jos kitkoilla olet päässyt, niin aivan varmasti myös nastoillakin ongelmitta samasta mäestä samalla autolla ja samoissa olosuhteissa.

        Ja miksikö olen varma tästä? Yksinkertaisesti siksi, että nastarenkaat ovat yksiselitteisesti ja joka ainoassa tutkimuksessa todettu kitkoja selvästi paremmiksi jäisillä teillä. Kitkat eivät missään suomalaisissa talviolosuhteissa ole yhdenkään talvirengastestin mukaan nastoja parempia.

        Jos väitteesi perustuu loppuunajettuihin nastarenkaisiin verrattuna tuliteriin kitkoihin tai huonoimpiin aasialaisiin halpisnastarengasmalleihin verrattuna kalleimpiin huippukitkoihin, niin silloin sinulla onkin asenneongelma. Sillä taasen ei ole yhtään mitään tekemistä renkaiden kanssa.

        Voi olla.

        Mutta fakta on silti, että nastoilla olen ollut ongelmissa liukkaissa mäissä, ehkä luokkaa viisi kertaa. Kitkoilla en kertaakaan.

        Ja ongelmiksi ei lasketa sitä, jos renkaat vähän sutivat. Se on normaalia talvella. Ongelma on se, jos mäkeä ei pääse ylös, tai jos sitä valuu alas neljä rengasta lukossa...

        Kitkat ovat siis pidoltaan selvästi riittävät ainakin täällä pk-seudulla autoiluun. Varmaan olisivat nastatkin. Kitkoissa on kuitenin muita, myös turvallisuutta parantavia, ominaisuuksia, ja siksi minä niitä suosin.


      • erittäin.selvää
        TheRat kirjoitti:

        Voi olla.

        Mutta fakta on silti, että nastoilla olen ollut ongelmissa liukkaissa mäissä, ehkä luokkaa viisi kertaa. Kitkoilla en kertaakaan.

        Ja ongelmiksi ei lasketa sitä, jos renkaat vähän sutivat. Se on normaalia talvella. Ongelma on se, jos mäkeä ei pääse ylös, tai jos sitä valuu alas neljä rengasta lukossa...

        Kitkat ovat siis pidoltaan selvästi riittävät ainakin täällä pk-seudulla autoiluun. Varmaan olisivat nastatkin. Kitkoissa on kuitenin muita, myös turvallisuutta parantavia, ominaisuuksia, ja siksi minä niitä suosin.

        Eli tuo tarkoittaa sitä ettet ole "uskaltanut" lepuuttajilla mennä edes sellaisiin mäkiin mistä nastoilla selvisi. Erittäin selvää sitten.


      • erittäin.selvää kirjoitti:

        Eli tuo tarkoittaa sitä ettet ole "uskaltanut" lepuuttajilla mennä edes sellaisiin mäkiin mistä nastoilla selvisi. Erittäin selvää sitten.

        Totta... Esimerkiksi mäkihyppymäet ovat jääneet kokeilematta.

        Tieliikenteeseen tarkoitetuilta alueilta ei toki ole tarvinnut miettiä, voiko johonkin ajaa. Toisen mökkini pihaan en talvella aja, mutta syy ei ole kitkarenkaissa, vaan siinä etten halua takavetoisella peruuttaa sieltä pois. Voi onnistua, voi olla onnistumatta. Sen verran on kokemuksia tuosta hommasta 80-luvulta kun sää lauhtuu yllättäen, että jätän yrittämättä.


      • erittäin.selvää
        TheRat kirjoitti:

        Totta... Esimerkiksi mäkihyppymäet ovat jääneet kokeilematta.

        Tieliikenteeseen tarkoitetuilta alueilta ei toki ole tarvinnut miettiä, voiko johonkin ajaa. Toisen mökkini pihaan en talvella aja, mutta syy ei ole kitkarenkaissa, vaan siinä etten halua takavetoisella peruuttaa sieltä pois. Voi onnistua, voi olla onnistumatta. Sen verran on kokemuksia tuosta hommasta 80-luvulta kun sää lauhtuu yllättäen, että jätän yrittämättä.

        Eli jälleen todistit ymmärtämättömyytesi sekä myöskin tyhmyytesi kera kinasteluhalujen, ja mitä tulee tuohon sinun kuvitteellisen mökkiisi niin nastarenkailla varustetulla autolla ei mitään ongelmia, sen enempi kuin etuvetoisellakaan.


      • erittäin.selvää kirjoitti:

        Eli jälleen todistit ymmärtämättömyytesi sekä myöskin tyhmyytesi kera kinasteluhalujen, ja mitä tulee tuohon sinun kuvitteellisen mökkiisi niin nastarenkailla varustetulla autolla ei mitään ongelmia, sen enempi kuin etuvetoisellakaan.

        Etkö osaa lukea? Etuvetoisella tuonne voisi juuri ja juuri uskaltaakin talvella ajaakin. Toisaalta, on niitä etuvetoisiakin tuolta aika työläästi ylös peruuteltu. Sopiva keli kun sattuu, niin sieltä ei ilman nelivetoa kyllä ylös tulla, ja silläkin voi olla haasteita.

        Olet sinä hassu ihminen, kun minun mökkinikin tunnet minua paremmin. :)


      • kuvitteellisia.tarinoita
        TheRat kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Etuvetoisella tuonne voisi juuri ja juuri uskaltaakin talvella ajaakin. Toisaalta, on niitä etuvetoisiakin tuolta aika työläästi ylös peruuteltu. Sopiva keli kun sattuu, niin sieltä ei ilman nelivetoa kyllä ylös tulla, ja silläkin voi olla haasteita.

        Olet sinä hassu ihminen, kun minun mökkinikin tunnet minua paremmin. :)

        Etkö osaa lukea, kuvitteellinen mökki, sehän se on, kuten kaikki sinun tarinasikin, kuvitteellisia.


      • ei.rotan.sukua
        TheRat kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Etuvetoisella tuonne voisi juuri ja juuri uskaltaakin talvella ajaakin. Toisaalta, on niitä etuvetoisiakin tuolta aika työläästi ylös peruuteltu. Sopiva keli kun sattuu, niin sieltä ei ilman nelivetoa kyllä ylös tulla, ja silläkin voi olla haasteita.

        Olet sinä hassu ihminen, kun minun mökkinikin tunnet minua paremmin. :)

        Voi voi sinua poika mihin liemeen taas olet itsesi laittanut, eihän noissa jutuissasi ole päätä eikä häntää. Onneksi en ole sukua.


      • ei.rotan.sukua kirjoitti:

        Voi voi sinua poika mihin liemeen taas olet itsesi laittanut, eihän noissa jutuissasi ole päätä eikä häntää. Onneksi en ole sukua.

        > Onneksi en ole sukua.

        Olemme sentään jostain asiasta samaa mieltä. Vaikka eihän sitä tiedä, jos jostain vähän kauempaa löytyy suvusta sinunkin kaltaisiasi tapauksia...


      • ei.rotan.sukua
        TheRat kirjoitti:

        > Onneksi en ole sukua.

        Olemme sentään jostain asiasta samaa mieltä. Vaikka eihän sitä tiedä, jos jostain vähän kauempaa löytyy suvusta sinunkin kaltaisiasi tapauksia...

        Lähinnä oli kyse sinusta, no onneksi minun suvussani ei ole kaltaisiasi idiootteja, nehän olisivat olleet jo suljettu omiin huoineisiin, sellaisiin mistä ilmeisestikin olet päässyt "lomalle".
        Mutta liemeen olet tosiaankin joutunut, joko tahattomasti tai tahallisesti, veikkaan jälkimmäistä.


      • ei.rotan.sukua kirjoitti:

        Lähinnä oli kyse sinusta, no onneksi minun suvussani ei ole kaltaisiasi idiootteja, nehän olisivat olleet jo suljettu omiin huoineisiin, sellaisiin mistä ilmeisestikin olet päässyt "lomalle".
        Mutta liemeen olet tosiaankin joutunut, joko tahattomasti tai tahallisesti, veikkaan jälkimmäistä.

        Onko uusin teoriasi siis, että sinä saatat olla sukua minulle, mutta minä en ole sukua sinulle? Hmm... Jännäksi menee. Kerro lisää fantasioistasi. :)


      • ei.rotan.sukua
        TheRat kirjoitti:

        Onko uusin teoriasi siis, että sinä saatat olla sukua minulle, mutta minä en ole sukua sinulle? Hmm... Jännäksi menee. Kerro lisää fantasioistasi. :)

        Ei tässä ole kyse mistään teorioista, se on täysin faktaa ettei kukaan voi olla sukua sinulle, etkä sinä sukua kenellekään, täysin mahdoton ajatus, riittää kun on yksi idiootti, jonka tittelin sinä olet ansainnut. Olet ihan yksin nyt ja aina, kuten palstallakin olet huomannut, kukaan ei ole koskaan ollut kuvitteellisten tarinoittesi "takana", kuten tuolla aiemmin osuvasti sanottiin.


      • ei.rotan.sukua kirjoitti:

        Ei tässä ole kyse mistään teorioista, se on täysin faktaa ettei kukaan voi olla sukua sinulle, etkä sinä sukua kenellekään, täysin mahdoton ajatus, riittää kun on yksi idiootti, jonka tittelin sinä olet ansainnut. Olet ihan yksin nyt ja aina, kuten palstallakin olet huomannut, kukaan ei ole koskaan ollut kuvitteellisten tarinoittesi "takana", kuten tuolla aiemmin osuvasti sanottiin.

        Kylläpäs sinua nyt suututtaa. Miksiköhän? Koetko itsesi jotenkin uhatuksi kertomusteni takia? Senkö takia et koskaan vastaa asialinjalla esittämiini kohtiin, vaan keskityt täysin tuollaisen Ad-hominem -argumentaatioon?

        Älä välitä. Parempi purkautua täällä kuin esimerkiksi auton ratissa. Hyvä jos helpottaa. Älä kuitenkaan suutu, jos en ota sinua kovin vakavasti.


      • ei.rotan.sukua

        Kuvitteellisten tarinoitten esittäjänä sinä otit herneen nokkaasi, mutta nyt kun kaikki tiedämme sen, niin suhtaudumme toisin kuvitteellisiin tarinoihisi, voimme heittää aivan läskiksi koko homman, koska olet aivan tyhjän raapustelija.


      • 19plus4
        TheRat kirjoitti:

        Voi olla.

        Mutta fakta on silti, että nastoilla olen ollut ongelmissa liukkaissa mäissä, ehkä luokkaa viisi kertaa. Kitkoilla en kertaakaan.

        Ja ongelmiksi ei lasketa sitä, jos renkaat vähän sutivat. Se on normaalia talvella. Ongelma on se, jos mäkeä ei pääse ylös, tai jos sitä valuu alas neljä rengasta lukossa...

        Kitkat ovat siis pidoltaan selvästi riittävät ainakin täällä pk-seudulla autoiluun. Varmaan olisivat nastatkin. Kitkoissa on kuitenin muita, myös turvallisuutta parantavia, ominaisuuksia, ja siksi minä niitä suosin.

        Nuo ongelmasi eivät ole sitten johtuneet renkaista. Paremmilla renkailla renkaista johtuvat ongelmat ovat vähäisempiä, kun muut tekijät ovat samat. Muut tekijät eivät sinulla noissa väittämissäsi tilanteissa ole olleet samat.

        Mitä ne muut kitkojen paremmat turvallisuutta lisäävät ominaisuudet talvirenkaina ovat?


      • Mistästiedät
        Lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Onneksi on nastarenkaat alla. En olisi päässyt kotipihalta pois, koska mäki on aivan peilijäässä. Vaikka päätiet ovat paljaat, ei se tarkoita, että pikkutiet olisivat jäättömät. Ajotaitoni on kunnossa ja fysiikan lait jotenkuten hallussa.

        kun et ole kokeillut kitkarenkaita?
        Pitävät varmasti.
        On ollut niin mukava tunne ajella hiekoitetuilla asfalttiväylillä nastattomilla.


    • dr.pihl

      No ketä kiinnostaa millä renkailla joku ajaa aloittaja on joku vähä poika joka ollut laittamas lääkelisenssiä suljetulla kuntoon tyypillinen james potkukelkka..

      • Professori_D.G

        Luepa " tohtori " tätäkin palstaa pikkasen enemmän ja aloita vaikka niistä tuhansista kirjoituksista joita täällä on kirjoitettu juuri siitä syystä että porukkaa kiinnostaa ja vituttaa toisten käyttämät vääränlaiset talvirenkaat. Ajoit sitten nasta-, tai kitkarenkailla aina joku niistä vittuilee sinulle ja osoittaa siis kiinnostusta sinunkin käyttämistä talvirenkaista. Vaikka tohtori oletkin niin ei se näköjään älykkyytyä sulle ole tuonut.


    • Paatosta_odotellessa

      Kyllä se taas käynnistyy takuuvarmasti viimeistään maaliskuussa, kun kitkafanaatikot keksivät uudelleen teiden olevan sulia päivisin, jolloin kitkoillakin taas mukavasti pärjää ja kesärengaskausi lähestyy.

      Infernaalinen paatos jälleen jatkuu muutaman pölyviikon aikana, kun katuja ja teitä ei ole ehditty pestä hiekoitus-, suola-, nasta- ja muusta talven aikana kertyneestä pölystä. Lisäksi nämä kestorutisijat jaksavat vuosi toisen jälkeen ihmetellä miten Suomessa on talven jälkeen tiet karkeita, kun eteläisemmässä Euroopassa taas sileitä kuin vauvan pylly.

      Innokkaimmat jo varmaan kokoilevat menneiden vuosien saatossa vuosittain lähettämiään 'todisteita' valmiiksi, jotta niiden suoltaminen taas hoituu sitten kivuttomasti.

      Veikkaan, että tuttu vyörytys alkaa taas jo maaliskuun alkupuolella. Onko parempia veikkauksia? Ennen vai jälkeen perinteisiä koirankakkakeskusteluja?

      • No, tiet ovat ainakin täällä ruuhkasuomessa täysin sulia päivisin (ja öisin). Miksei sitten alkaisi jo nyt?


      • lobotomiaa.vajakille

        Kitkoillahan on pärjännyt koko talven ihan loistavasti.


      • Niin_miksi
        TheRat kirjoitti:

        No, tiet ovat ainakin täällä ruuhkasuomessa täysin sulia päivisin (ja öisin). Miksei sitten alkaisi jo nyt?

        No kerro sitten sinä miksi ei pitää odottaa?


      • Niin_miksi
        Niin_miksi kirjoitti:

        No kerro sitten sinä miksi ei pitää odottaa?

        Pari sanaa jäi näköjään pois eli '..nyt, vaan....'.
        No eiköhän asia silti selvinnyt


      • 10plus3
        lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Kitkoillahan on pärjännyt koko talven ihan loistavasti.

        Näin olisi suurin osa autoilijoista todennäköisesti kesärenkaillakin, mutta entäs sitten?


      • lobotomiaa.vajakille
        10plus3 kirjoitti:

        Näin olisi suurin osa autoilijoista todennäköisesti kesärenkaillakin, mutta entäs sitten?

        Niin, mietihän sitä.


      • 10plus3
        lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Niin, mietihän sitä.

        Enpä taida. Et näköjään ymmärtävän kommenttiani. Lobotomia lienee syynä....


    • KiihkoilijatMikäMättää

      Jes. Fanaatikot heräsivät ja levy lähti pyörimään! Taas on keskustelujen loputon tulva varmistettu ainakin juhannukseen saaakka. Fanaattisimmat Kitkagurut ja vajakki.lobotomiat eivät lopeta talvirenkaista jauhamista tosin edes heinäkuussa. Mennyt tammikuu oli ihmeen hiljaista tämän aiheen osalta. Oisko tipaton tammikuu pitänyt suurimpien kiihkoilijoiden "rengastotuudet" poissa palstalta. Mene ja tiedä mutta nyt ainakin levy lähti pyörimään. Tätä lähes veristä kiihkoilua on normaalien ihmisten mukava seurailla ja todeta että omat asiat on kuitenkin lopulta ihan hyvin.

    • vajakit_pakkohoitoon_

      Toiveestasi TÄÄLLÄ OLLAAN TAAS! :D

      • Lobotomiaa.vajakille

        Minäkin olen täällä.


      • vajakit_pakkohoitoon_

        Olin jonkin aikaa hoidossa.


      • 16plus16
        Lobotomiaa.vajakille kirjoitti:

        Minäkin olen täällä.

        No niin sitten. Paatos päälle vaan vajakkiversiot...


      • Lobotomiaa.vajakille
        vajakit_pakkohoitoon_ kirjoitti:

        Olin jonkin aikaa hoidossa.

        Minäkin olin laitoksessa suljetulla... Olitko millä osastolla? Nyt lääkitys on kohdallaan ja ajelen turvallisilla nastarenkailla!


    • Vha_pieru

      Ajan ensimmäistä talvea takavetoisella sitten vuoden 1979. Tulikin välillä ajeltua peräti 36 vuotta yhtä soittoa edestäraapivilla.

      Uskaltauduin saman tien hankkimaan talveksi myös kitkarenkaat nastasellaisten asemesta, ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani (jota tulee toukokuussa täyteen 47 vuotta).

      Ainakaan täällä Kehä I:n ja Kehä III.n välimailla asuvana en ole kaivannut itselleni nastarenkaita talven yhtenäkään päivänä. Kaikki ajoni ovat hoituneet vaivatta enkä ole ollut tientukkona kenellekään. Sen sijaan olen ollut kiitollinen kanssa-autoilijoille, jotka ovat nastarenkaillaan rouhineet jäät tien pinnasta ja tehneet elämän helpommaksi meille kitkailijoille.

      Kitkoilla aion ajaa talvikaudet tästedeskin. Toiset saavat ajella millä huvittaa ja tapella valintojensa paremmuudesta keskenään sydämensä kyllyydestä!

    • Nastattomat

      Vai nastalliset? Molemmissa on kitkaa. Itse käytän nastallisia, koska ajelen kauemmaksi kuin pihakaivo.

      • Jyrsimet

        JYRSIMET.
        Asfaltti on halpaa!


      • Halpaa_on
        Jyrsimet kirjoitti:

        JYRSIMET.
        Asfaltti on halpaa!

        Totta, halpaa on verrattuna ihmishenkiin.

        Asfalttia saa rahalla ja se raha onkin maksettu jo etukäteen, joten....


    • järjenjättiläinen

      Mistä tietää kuskin älykkyys osamäärän?
      No kitkat alla =älykäs autoilija
      Nastat alla=idiootti joka ei osaa sovittaa nopeuttaan.

      • järjenjättiläinen

        Mistä tietää kuskin älykkyys osamäärän?

        No nastarenkaat alla =älykäs autoilija

        Kitkat alla=idiootti joka ei osaa sovittaa nopeuttaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe