Gallup tänä keväänä oikikseen hakijoille!! :)

jghlrkekg

1. Mihin kaupunkiin haet?
2. Monesko hakukerta?
3. Montako tuntia päivässä luet?
4. Käytkö töissä/koulussa lukemisen ohella vai pyhitätkö koko kevään vain pääsykokeisiin valmistautumiseen?
5. Oletko menossa valmennuskurssille? Miksi/Miksi et?

46

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jghlrkekg

      Ainiin 6. kysymys: Oletko ensikertalainen vai oletko vastaanottanut koulupaikan 2014 syksyllä tai sen jälkeen?

    • MaunoMuhola

      1.Turku.
      2.Olisiko 5.
      3.16-20.
      4.En tee työtä ikinä.
      5.Ei hyväksytä kurssille.

    • niinamartti

      1. Helsinkiin.
      2. Ensimmäinen kerta.
      3. Aion lukea 4-5 tuntia päivässä.
      4. Asun kotona vanhempien luona ja saan pyhittää kevään pääsykokeeseen valmistautumiseen.
      5. Menen valmennuskurssille, koska haluan päästä sisään tällä ekalla yrityksellä.
      6. Ensikertalainen kyllä.

    • Repin

      1. Helsinki (jotenkin tuntuu, että kadun tätä valintaa vielä)
      2. Ensimmäinen kerta
      3. Ei mitään käsitystä tässä vaiheessa
      4. Valmistun keväällä, ei töitä, joten ei muuta elämää koko keväänä
      5. Pykälän kurssi olisi
      6. Tämän kevään abiturientti

    • Lukuintoa

      1. Rovaniemelle
      2. Ensimmäinen
      3. 2-3 tuntia
      4. Töissä, lukuaika jää tämän vuoksi vähälle
      5. En. En usko siitä olevan itselle hyötyä. Itsenäinen opiskelu tehokkaampaa
      6. Ei-ensikertalainen

    • tämäkertatodensanoo

      1. Turku
      2. 12.kerta
      3. 4-6 tuntia
      4. En kerro
      5. En mene.
      6. Ensikertalainen siinä mielessä

    • eerika112

      1. Rovaniemelle
      2. 3. kerta lähtee nyt
      3. 7-8h alussa ja varmaan lopussa sitten enemmän :)
      4.Töissä käyn satunnaisesti eli saan keskittyä lukemiseen pääsääntöisesti.
      5.En mene, viime vuona olin Artiklan etävalmennuksessa ja luku- ja vastaustekniikka kurssilla. Petyin hieman kurssien sisältöön. Etävalmennukseen sisältyvästä tehtäväpaketista en tehnyt yhtään tehtävää ja harjoituskokeiden tarkastuksessa oli ongelmaa..

    • Fgj

      1. Rovaniemeen

      2. 1.hakukerta

      3. Vaikea sanoa, pyrin lukemaan noin. 4h/pv

      4. Töissä kokoaikaisesti

      5. Yksi tutkinto jo takana, ei-ensikertalainen, ainakin osa pääsykoekirjojen aiheista hyvin tuttuja, joten en usko olevan ongelmia sen verta ettäkö vielä tarvitsisin valmennuskurssin

    • hshfwg

      1. Rovaniemelle
      2. Kolmas hakukerta oikikseen, ensimmäinen hakukerta Rovaniemelle
      3. Ekan kuukauden varmaan 4h/pv, sen jälkeen 6-8h/pv
      4. Käyn koulussa suorittamassa muutaman opintopisteen lukemisen ohella
      5. Menen valmennuskurssille.
      6. En ole ensikertalainen:((

    • byåä

      1. roi, 2. 1. 3. 4-12h/vk 4.töissä 5.en, en ehi 6. tutkinto on - pelkään pahoin, etten ehdi panostaa tarpeeksi ja jään rannalle ruikuttamaan, mutta yritän silti

    • Maikku100001

      1. Mihin kaupunkiin haet? Joensuu

      2. Monesko hakukerta? Ensimmäinen

      3. Montako tuntia päivässä luet? Viikolla 2-3, viikonloppuna 8-10.

      4. Käytkö töissä/koulussa lukemisen ohella vai pyhitätkö koko kevään vain pääsykokeisiin valmistautumiseen? Käyn kokopäivätyössä.

      5. Oletko menossa valmennuskurssille? Miksi/Miksi et? En, ei ole ylimääräistä rahaa eikä aikaa koska käyn töissä.

    • olenomena

      1. Turkuun
      2. Toinen
      3. Aluksi n. 6-8h ja vikoilla viikoilla nostan lukuaikaa
      4. Pidän töistä lukulomaa
      5. Menen
      6. Ensikertalainen

    • naminami11

      1. Turku
      2. Neljäs
      3. 8-12h riippuen jaksamisesta
      4. Pidän töistä lukulomaa
      5. Etäkurssin olen tilannut
      6. Ensikertalainen kiintiössä, aikaisemman tutkinnon otan ulos vasta haun jälkeen

      • justjooo

        NELJÄS HAKUKERTA?!?!?!?!?!?!?!??!?!


      • siismiten

        Miten voit olla ensikertailainen jos oot jo jotain opiskellu? Ensikertalaisuus tarkoittaa sitä että ei ole vastaanottanut kolmannen asteen opiskelupaikkaa vielä ollenkaan.


    • Yayy

      1. Rovaniemi

      2. 2

      3. Alkuun 6-8 ja lopussa enemmän

      4. Ekan parin kuukauden aikana muutamia työvuoroja mutta loppukevät pelkkää kirjastoa tiedossa:D

      5. Tilasin artiklalta etäpaketin

      • Yayy

        6. Ensikertalainen oon myös


    • Pooliuudistuksenuhri

      En tiedä!! Tuo Rovaniemen pooliuudistus pistänyt koko pakan sekaisin koska Perheelliselle voi ilmaantua myös itsestä riippumattomia poissaoloja joten liekö sieltä ikinä valmistuisi.

      Vielähän tässä on aikaa ihmetellä ja hakata päätään seinään josko lukisi kuitenkin Turkuun ja Joensuuhun.

      Varmaan joku pohtii samaa?

      2. Hakukerta

      • Toinenuhri

        Itse palautan lapin kirjat, kun tulevat postissa. Turun kirjat tilaukseen, kun mahdollista.


      • EhkeiSittenkäänRolloon

        Samaa mietin perheellisenä. Aivan järetön uudistus. Olen itse alkanut myös kallistumaan jonkin toisen kuin Lapin yliopiston kannalle. Myös lyhyempi hakuaika sopii minulle paremmin.


      • Se1.ahdistunut

        Mä en tiedä miten teen, koitan jopa miettiä muita koulutusvaihtoehtoja mutta eihän ne kiinnosta. Mietin jopa soittoa rollon Reksille onko toi pooli systeemi noin turkasen joustamaton vai meneekö enemmän pärstäkertoimen mukaan.

        Työelämässäkin on olemassa pakollinen perhesyy-poissa olomahdollisuus ja ihan hullua jos jotain hommaa joutuu oottamaan vuoden ennen uusimismahdollisuutta.


      • Luennoilta saa yleensä olla pois 20%. Kaveri oli yli viikon influenssassa ja sai lääkärintodistuksen perusteella poissaolon anteeksi mutta joutui tekemään oppimispäiväkirjan jostain aiheesta. Ja ei niitä luentoja nyt joka päivä ole ja kerrallaankin monesti vain 3 tuntia. Monesti jää poolissa vielä lukulomaa 2-3 vkoa.


    • suuntanaoikis

      1. Mihin kaupunkiin haet?
      - Haen Helsinkiin.
      2. Monesko hakukerta?
      - Tänä keväänä on toinen hakukertani.
      3. Montako tuntia päivässä luet?
      - 8-10 tuntia. Loppua kohden saatan lukea 12h päivässä.
      4. Käytkö töissä/koulussa lukemisen ohella vai pyhitätkö koko kevään vain pääsykokeisiin valmistautumiseen?
      - Koko kevät on pyhitetty pääsykokeelle.
      5. Oletko menossa valmennuskurssille? Miksi/Miksi et?
      - Joo. Viime keväänä en ollut millään, mutta nyt aion kokeilla Pykälän valmennuskurssia. Asun kuitenkin sen verran kaukana kaikesta, että kurssina on etäkurssi ja videokurssi.
      6. Oletko ensikertalainen?
      - Kyllä vain!

    • raparipa

      1. Helsinki
      2. Ensimmäinen kerta
      3. Aloitan 8 - 10 tunnilla päivässä ja nostan tuntimäärää loppua kohden
      4. Koko kevät pyhitetty lukemiselle
      5. En, ei mahdollisuutta osallistua valmennuskurssille asuinpaikan takia
      6. Kyllääää ja jännittää!!

    • Braah

      Helsinki.

      Ensimmäinen ja ainoa kerta.

      Tavoite n. 8 h per arkipäivä.

      Pieniä lapsia kun on siunaantunut niin ei ole mahdollista jättää elämää jäähylle pääsykokeiden vuoksi. Töitä ei onneksi ole tiedossa keväällä.

      En. Lukemisella läpi.

    • 8plus8

      1. Turkuun

      2. toinen

      3. 4-6

      4. Töissä

      5. En ole menossa. Kävin viime vuonna, sain mielestäni tarvittavat tiedot tuolloin

    • HY_kutsuu

      1. Helsinki

      2. Ensimmäinen, pidin vapaaehtoisen välivuoden lukion jälkeen

      3. Tällä hetkellä suunnitelmissa ois lukea 6-12h/pv, loppuakohti lisääntyen, tietää sit tarkemmin kun kirjat tulee ja saa tehtyä lukusuunnitelman :)

      4. Satunnaisesti töissä, korkeintaan 1xviikko, toukokuussa tuskin ollenkaan.

      5. Pykälän etä- ja videokurssi ostettuna, eli en lähiopetukseen mene :)

      6. Ensikertalainen oon joo!

    • ilpokakkapää

      Rovaniemi
      Eka kerta
      5h lopussa 10 h
      Ei töissä
      Artiklan etäkurssi
      Ensikertalainen

    • Oikisboi

      1. Helsinki
      2. Eka hakukerta
      3. Nousujohteisesti, aluksi 4-8 h, loppukirissä 10 h
      4. En käy töissä, pääsykokeisiin lukeminen on kokopäivätyö.
      5. Olen Pykälän tehokurssilla, koska haluan saada opetusta pääsykoeaiheisiin liittyen ja tukea tuutoreilta.
      6. Ensikertalainen (otin ekan opiskelupaikan vastaan 2013)

    • cmv

      Ensikertalaiselle 75 % paikoista ja niin se pitää ollakin. Oikeustieteelliseen vaikeeta päästä, vaatii hyvät perslihakset muunmuassa.

      • Joonas13737

        Miten jakautuu yhteispistekiintiön ja koepistekiintiön kanssa? 100 pääsee molemmista niin onko 75yp ja 75kp ensikertalaisia vai 100yp ja 50kp?


    • Kukkuu24

      Mitähän jos lukisit hakuoppaasta tuon asian... 75% koepistekiintiöstä ja 75% yhteispistekiintiöstä.

      • Joonas1345341

        Sehän tässä onkin, kun olen lukenut jo moneen kertaan. Mutta vastauksena sulle, että missään ei näin lue. "100yhteispiteiltä ja 100koepisteilä, 150 ensikertalaisia."


    • sisään1

      Helsinki
      Eka
      6
      Olen abi
      Varjovalmennus

    • Abi2016

      1. Rovaniemelle

      2. 1. kerta

      3. 8h ois tavotteena

      4. Tän kevään abi, eli keskityn vaan pääsykokeisiin kunhan kirjotukset loppuu

      5. Eximian etäkurssi

      6. Ensikertalainen onneksi :)

    • EiksJeh2

      Olemalla ruotsinkielinen pääset sisään helposti. Pääsykoemateriaalikin on ilmoitettu aiemmin eli vain kaksi kirjaa, joista ensimmäinen julkaistaan viikkoa aiemmin kuin toinen kirja.

      Suruilla on vielä helpomman sisäänpääsyn lisäksi takaportti Soc & Kom:n (eli HY:n valtiotieteellisen ruotsalainen yksikkö) kautta. Ensin lukemaan jotain pilipali ainetta, jossa sisäänpääsyprosentti 50-80 ja sitten sivuaineena rättsvetenskap. Sen suorittamalla voi jatkaa maisteriksi ilman valintakoetta.

      Eikös kuulosta reilulta meiningiltä?

      • OletKatkeraUmmikko

        Heitä katkera homo voltti - oletko suomalaisuuden liiton tai suomen sisun jäsen?

        Viime vuonna ruotsinkielisen piti saada 40/50 pistettä päästäkseen sisään. Suomenkielisellä puolella riitti 33/50 vai 34/50. Revi siitä, hatti-vatti.


      • nonninonni

        Noni. Kyllä molempiin joutuu lukemaan varmasti aivan helvetisti.


    • 738938383

      1. HELSINKI
      2. KÄYN TÖISSÄ KEVÄÄLLÄ
      3. LUEN 8-10H/PVSSÄ (YÖUNISTA VÄHENNÄN JA LUEN TÖISSÄ KUN ON LEPPOISAA)
      4. ENSIMMÄINEN HAKUKERTA
      5. VANHA KAAKKI OLEN, YKSI TUTKINTO ON JO HY:STA JA TOINEN OPINTO-OIKEUS LÖYTYY MYÖSKIN
      6. EN AIO KÄYDÄ VALMENNUSKURSSILLA, PELKÄLLÄ LUKEMISELLA SISÄÄN!!

    • abi5777

      1. Mihin kaupunkiin haet? Helsinki

      2. Monesko hakukerta? 1. hakukerta

      3. Montako tuntia päivässä luet? Luen sen mukaan minkä jaksan, tavoitteena aloittaa sillä 5-6h/päivä -tahdilla

      4. Käytkö töissä/koulussa lukemisen ohella vai pyhitätkö koko kevään vain pääsykokeisiin valmistautumiseen? En käy töissä tai koulussa

      5. Oletko menossa valmennuskurssille? Miksi/Miksi et? Menen pykälän teho-kurssille, koska olen ensikertalainen ja koen hyötyväni valmennuskurssista

    • wannabeulkkarioikkari

      1. Tallinna (Tallinnan teknillinen yliopisto), tulevana tittelinä Bachelor of Law

      2. Toinen hakukerta

      3. Tallinnaan ei ole pääsykokeita, toisin kuin Suomeen. Hakuprosessi menee ylioppilaskirjoitusten arvosanojen ja motivaatiokirjeen pohjalta.

      4. Viime keväänä luin 8-9 h päivässä pitäen sunnuntait ja vapun vapaina hakiessani Helsinkiin, mutta tarkemmin selviteltyäni Tallinna alkoi kiinnostaa. En haluaisi viettää enää ainoatakaan välivuotta, ylppäreistä kirjoitin ihan hyvin, ja olen kuullut vain hyvää Tallinnan oikiksesta valmistuneilta suomalaisilta. Tallinnassa on halvempaa asua opiskelijana kuin Suomessa, opettajat ovat kuulemma ihan päteviä ja tutkinto painottuu kansainväliseen ja EU oikeuteen, jonka lisäksi pääsee hiomaan englannin terään kun opinnot on englanniksi. Lisäksi olen aina halunnut asua ulkomailla. Tämä kevät meneekin sitten pääasiassa töissä käydessä, että saan muutorahat kasaan :)

      5. Viime vuonna kävin Eximian valmennuskurssin ja olin saamani palautteen perusteella ihan hyvä, mutta hyvyys ei sitten tullut ilmi tarpeeksi hyvin pääsykokeissa, joten mieluummin luotan hiottuihin ylioppilasarvosanoihin.

      Onko kukaan muu miettinyt oikista Tallinnassa? Toivon että sieltä tulee hyväksyvä päätös. Loppukevät menee muuttoa selvitellessä... Löysin yhden firman joka auttaisi muutossa ( http://www.revalhem.com/ ), mut tietäiskö kukaan sanoa, jos joku tuttu ois käyttänyt tai jotain, et onko luotettava?

      • turhakoulu

        Tallinnasta saaduilla papereilla ei ole kyllä yhtään mitään arvoa :D Mutta minkäs sille voi, jos pää ei riitä pääsykokeisiin ja pitää ostaa itsensä sisään.


      • EntinenTTU

        Hei! Itse opiskelin yhden lukukauden Tallinnasssa, mutta palasin takaisin Suomeen. Kyseinen firma onkin erään TTÜ:n lakiopiskelijan perustama (vai onko mahdollisesti jo valmistunut..?).


    • ikäyli30

      1. Helsinki

      2. 6.

      3. 5h

      4. Käyn.

      5. En

    • Jeej

      1 turkuun ja joensuuhun

      2 eka hakukerta

      3 noin 8h

      4 olen töissä

      5 en käy kertauskurssia, koska asun tämän vuoden ulkomailla, joten ei ole mahdollisuutta käydä kurssilla, vaikka olisinkin sen mielelläni käynyt

      6 ensikertalainen olen

    • Huhheijaa

      1. Turku.
      2. Ensimmäinen kerta.
      3. 6-8h päivässä.
      4. Olen ekstraajana töissä, eli tarvittaessa menen paikalle.
      5. En mene valmennuskurssille.
      6. Ensikertalainen olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe