Tällä palstalla väitetään

että ihminen menee kuoltuaan taivaaseen. Meneekö se vai ei?

26

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitsetulevaisuutesi

      Riippuu ihmisestä. Jos on turvannut Jeesukseen pelastajanaan, niin ennenpitkää menee paikkaan, jota kuvataan sanalla taivas. Ja elää ikuisuuden Jumalan hyvyyden läsnäolossa. Jos ei halua vastaanottaa Jeesusta, niin sitten on vastassa pahuuden ruhtinaan, saatanan, valtakunta, jossa saa viettää laatuaikaa ikuisesti Hitlerin, Stalinin, Pol-Potin ja Isisin heppujen kanssa.

      Todennäköisesti kuolleiden sieluilla on kuitenkin ensin joku välitila. Sillä lopullisten kuolemanjälkeisten asuinpaikkojen jako tapahtuu raamatun mukaan viimeisellä tuomiolla.

      Seuraavaksi joku sitten kysyy, että ottaisiko päähän, jos iäisyyttä ei olisikaan, ja olisi turhaan yrittänyt elää Jumalan mielen mukaista elämää. Ei ota, sillä ainakaan minä en ole kristitty vain taivaan vuoksi. Raamattu sanoo, että jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, niin tässä elämässä kuin tulevassa. Ainakin minulle usko on antanut niin paljon hyvää tässä elämässä, että tunnen olevani jo nyt voiton puolella.

      • poisNUKKUNEET

        Kolmiyhteisen Luojan kuvaksi luotu ihminen on kolmiyhteinen ruumis-sielu-henki, ja

        ihmisen persoona, tahto, tunteet ja ajatukset ovat ihmisen sielun aluetta, joten synti

        asuu ihmisen sielussa. Siksi ihmisen sielua ei voida ottaa Taivaaseen eikä Paratiisiin,

        koska sinne ei syntiä päästetä, eikä ihmisielun synti poistu kuolemassa, muutenhan

        kaikki ihmiset pelastuisivat, eivät joutuisi kadotukseen vaan pääsisivät Taivaaseen.

        Tämän perusteella voit itse päätellä, onko ihminen Taivaassa kuolemansa jälkeen.

        1.Tessalonikalaiskirje: 4:13-14 Mutta emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.


      • poisNUKKUNEET kirjoitti:

        Kolmiyhteisen Luojan kuvaksi luotu ihminen on kolmiyhteinen ruumis-sielu-henki, ja

        ihmisen persoona, tahto, tunteet ja ajatukset ovat ihmisen sielun aluetta, joten synti

        asuu ihmisen sielussa. Siksi ihmisen sielua ei voida ottaa Taivaaseen eikä Paratiisiin,

        koska sinne ei syntiä päästetä, eikä ihmisielun synti poistu kuolemassa, muutenhan

        kaikki ihmiset pelastuisivat, eivät joutuisi kadotukseen vaan pääsisivät Taivaaseen.

        Tämän perusteella voit itse päätellä, onko ihminen Taivaassa kuolemansa jälkeen.

        1.Tessalonikalaiskirje: 4:13-14 Mutta emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

        Jos usko tekisi asioista todellisia, eläisimme maailmankaikkeuden ainoassa, maakeskisessä maailmassa, jossa aurinko ja planeetat kiertävät litteää maata.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilein_tapaus

        Mielestäni kristinuskon ja tietysti muidenkin jumalharhojen levittäminen tosina tulisi saattaa rikoslain piiriin, ellei uskovainen pysty todistamaan sekä jumalansa olemassaoloa,mettä jumalansa vaikutusta todelliseen maailmaan.

        Yksi helppo keino todisteen antamiseen on rukoilla jumalan antaman diabeteksen takia alaraaja-amputoidulle jalat takaisin. Kirurgisia toimenpoteitä ei tietysti vooda pitää jumalan tekoina, vaan palautus on tehtävä jumalan ja rukouksen voimalla.

        Tässä vaiheessa jokainen, siis ihan jokainen uskovainen ymmärtää, että hänen jumalansa on voimaton, olematon epäjumala.


      • OletkoKostonhimoinen

        "Jos ei halua vastaanottaa Jeesusta, niin sitten on vastassa pahuuden ruhtinaan, saatanan, valtakunta, jossa saa viettää laatuaikaa ikuisesti Hitlerin, Stalinin, Pol-Potin ja Isisin heppujen kanssa."

        Miksi sinun pitää ottaa nuo ääriesimerkit? Mikäli uskontosi olisi oikeassa, niin siellä olisi kaikenlaisia ihmisiä. Onko helpompi hyväksyä helvetin "oikeudenmukaisuus" kun ajattelee siellä olevan vain näitä ihmiskunnan pahimpia hirviöitä?


      • valitsetulevaisuutesi
        OletkoKostonhimoinen kirjoitti:

        "Jos ei halua vastaanottaa Jeesusta, niin sitten on vastassa pahuuden ruhtinaan, saatanan, valtakunta, jossa saa viettää laatuaikaa ikuisesti Hitlerin, Stalinin, Pol-Potin ja Isisin heppujen kanssa."

        Miksi sinun pitää ottaa nuo ääriesimerkit? Mikäli uskontosi olisi oikeassa, niin siellä olisi kaikenlaisia ihmisiä. Onko helpompi hyväksyä helvetin "oikeudenmukaisuus" kun ajattelee siellä olevan vain näitä ihmiskunnan pahimpia hirviöitä?

        Eikö sinulla ole huumoria. Vaikka varmaan se on huumorista kaukana jos löytää itsensä absoluuttisen pahuuden seurasta. Kristinuskon mukaan saatana edustaa absoluuttista pahuutta ja nämä mainitsemani heput ovat vain hänen pikku apulaisiaan. Ei ihmisen tarvitse olla hitler päätyäkseen saatanan seuraan, riittää että on sen verran ylpeä, ettei katso tarvitsevansa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Minä en ole tätä systeemiä keksinyt, kerron vain mitä raamattu asiasta sanoo. Päinvastoin toivon, että kukaan ei joutuisi sinne.


      • Oletkokostonhimoinen
        valitsetulevaisuutesi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole huumoria. Vaikka varmaan se on huumorista kaukana jos löytää itsensä absoluuttisen pahuuden seurasta. Kristinuskon mukaan saatana edustaa absoluuttista pahuutta ja nämä mainitsemani heput ovat vain hänen pikku apulaisiaan. Ei ihmisen tarvitse olla hitler päätyäkseen saatanan seuraan, riittää että on sen verran ylpeä, ettei katso tarvitsevansa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Minä en ole tätä systeemiä keksinyt, kerron vain mitä raamattu asiasta sanoo. Päinvastoin toivon, että kukaan ei joutuisi sinne.

        "Ei ihmisen tarvitse olla hitler päätyäkseen saatanan seuraan, riittää että on sen verran ylpeä, ettei katso tarvitsevansa Jumalan pelastussuunnitelmaa."

        Ylpeä? Minä olen ateisti ihan vain sen takia, ettei todisteita tämän olennon olemassaolosta ole minulle esitetty. Itse asiassa kaikki mitä tiedän tästä olennosta on peräisin muilta ihmisiltä ja se on iso ongelma. Jos Jumala on sellainen kuin väitetään, niin hyväksyn todisteen tämän olennon olemassaolosta vain siltä itseltään. En ylpeyden takia, vaan sen takia että täydelliseltä olennolta ei voi odottaa vähempää kuin täydellisyyttä, joten loogisesti ilmoituksenkin on oltava täydellinen. Ihminen ei ole täydellinen, vaan erehtyväinen, joten ihmiseltä ei voi odottaa todistusta Jumalasta.

        "Minä en ole tätä systeemiä keksinyt, kerron vain mitä raamattu asiasta sanoo."

        Samaa puolustusta kuulee muistakin Raamattuun liittyvistä asioista. Sillä ei ole väliä, koska sinä kumminkin hyväksyt tämän systeemin.

        "Päinvastoin toivon, että kukaan ei joutuisi sinne."

        Mutta me ansaitsemme sen kumminkin, siksi vedotaan usein armoon. Armo ei ole oikeutta, vaan sen ohittamista.


      • valitsetulevaisuutesi

        Sehän on juuri ylpeyttä, kun ihminen ajattelee pärjäävänsä ilman Jumalaa. Toki sinulla on täysi oikeus tehdä omat valintasi. Mutta meidän kaikkien valinnoilla on aina seurauksensa.


    • Tosi_kuin_vesi

      Pyhän hengen temppelistä (so. ihmisen ruumis) tulee toukkien temppeli.

    • Mack3

      Mistäpä sitä tietää? Ei ole kukaan koskaan palannut takaisin kertomaan.
      Itse pidän reinkarnaatiota taivasta todennäköisempänä vaihtoehtona. Luultavimmin kuitenkin sielu kuolee ja hajoaa siinä missä ruumiskin.

      • Monikin on käynyt taivaassa ja palannut takaisin.


      • huijausta.tyynni
        kalamos kirjoitti:

        Monikin on käynyt taivaassa ja palannut takaisin.

        Niin väittäneet huijarit ovat tehneet rahaa miljoonia dollareita, kirjoittamalla "taivasseikkauluistaan" kirjan.

        On sanottukin, että varmin keino tulla miljonääriksi on tehdä juuri tuo temppu.


    • ei-ole-tapahtunut

      Täällä kirjoittavilla on yhtä monta mielipidettä kuin on kirjoittajaa...

      Toiset sanovat, että valitut ja pyhät menevät suoraan taivaaseen, kun kuolevat.

      Toiset sanovat, että he menevät välitilaan henkiruumiissa, jossa odottavat ylösnousemusta, jolloin heidät puetaan toiseen henkiruumiiseen ja siirretään taivaaseen.

      Toiset sanovat, että muuten meni edellinen kohta oikein, mutta lopullinen päämäärä on uusi maa, ei taivas.

      Ja yksi sanoo, että ihminen ei tiedä mitään nukkuessaan kuoleman unta. Tajunta ja tietoisuus sammuvat silloin. Siksi tarvitaan ruumiin ylösnousemusta - muuten pois nukkuneet pyhät olisivat kadotetut. (1Kor. 15:18.). Ja ylösnousseet pyhät elävät ikuisesti uudessa maassa, eivät taivaassa.

      Monta on siis mielipidettä, mutta vain yksi oikea vastaus.

      • Eijakoja

        Raamatun ilmoitus on "ruumiillinen ylösnousemus". Kreikkalainen "filosofia" pilkkoi ihmisen osiin ( josta on poikinut Raamatulle vieraita uskonnollisuuden n imissä kulkevia oppeja ) mutta Jumala kohtaa ihmistä kokonaisuutena.

        1.Kor.15: 47.".. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. 48. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset. 49. Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. 50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. 54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu"..."


    • Poisnukkuneet

      Lopullinen iankaikkisuus vietetään uudeksi luodun maan päällä. Sitä ennen on Kristuksen tuhatvuotinen valtakunta uudistetun vanhan maan päällä, jossa Kristus hallitsee kuninkaana kaikkia maailman valtakuntia, joiden kansojen rajat ja alueet on uudelleen jaettu Kristuksen suunnitelman ja ajatuksen mukaan ja jonka valtakunnan hallinnon keskus on Israelin maassa ja Jerusalemin kaupungissa. Tuo Jerusalem ei ole se uusi Jerusalem, joka iankaikkisen maan päällä sitten lopulta on.

      Kuoltuansa me menemme 'henkiruumiissa' Jeesuksen luokse taivaaseen odottamaan ylösnousemuksen päivää. Mikä tuo tila ja paikka on, se jäänee Jumalan salaisuudeksi.

      Kadotus ei ole mikään sa..tan.. valtakunta, vaan sinne paholainenkin menee saamaan iankaikkisen rangaistuksensa, se on siis Jumalan rangaistuspaikka, joka on luotu paholaista ja hänen enkeleitään varten.

      Ilm 6:
      9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
      10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

      Tässä siis nämä surmatut eivät vielä ole kirkastetussa ruumiissa, vaan odottavat ylösnousemuksen päivää. Tässä on tietysti se asia myös, että tässä kohtaa alttarin alla on vain niiden sielut, jotka ovat lopun ajan vainoissa siihen mennessä surmatut Jeesuksen uskonsa tähden. Aikaisemmin kuolleet pyhät ovat jo kirkastetussa ruumiissa ja ovat ottaneet paikkansa taivaassa, joka todentuu Ilm 4:
      4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut. (Sielut eivät istu valtaistuimille)

      Kirkastetussa ruumiissa me emme enää huuda kostoa kenellekään - tässä on siis vielä lopullinen tuomio toteutumatta ja siksi 'sielut' huutavat kostoa. Vertaa 1 Moos 4:
      10 Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta

      Kuolleiden sielut ovat siis hyvin tietoisessa tilassa, minkä Jeesus itse todentaa. Luukas 16 kertomuksessa rikas mies ja Lasarus.
      19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
      29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
      30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
      31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

      • 1234567---

        1000-vuotta pyhät ovat taivaassa. Uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen.

        Tätä maata ei uudisteta 1000-vuodeksi. Jumalattomat kaikki ovat kuolleina sen 1000 vuotta. 1000-vuoden jälkeen herätetään jumalattomat tuomiolle tuli tekee heistä lopun.


    • Toinern ristin ryöväreistä meni tuonelaan, toinen paratiisiin.

      >>Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.<< (Fil 1:23)

      Siis Paavali oli oleva heti kuolemansa jälkeen siellä, missä Jeesus nyt on.

      • woewoe

        Minusta juuri nuo Jeesuksen aikaa tuonelassa koskevat raamatunpaikat osoittavat sen, että on olemassa välitila, jota voi kutsua vaikka tuonelaksi . Mutta Jeesus ei välttämättä tarkoittanut taivasta, kun hän sanoi ryövärille, että hän tulee olemaan Jeesuksen kanssa paratiisissa. Ne joilla on ollut sydämen pysähdyttyä välitilakokemuksia kuvailevat paikan lähes poikkeuksetta paratiisimaiseksi.


      • mummikainuusta

        Kuka pitää ja opettaa mainituilla sivuilla?


      • mummikainuusta

        Sivustola ei löydy ylläpitäjää. En oikein usko sen sivuston tietoihin. Juamalan ei tarvitse peitellä tietoja, eikä Sanansa todellisuutta.


      • mummikainuusta kirjoitti:

        Sivustola ei löydy ylläpitäjää. En oikein usko sen sivuston tietoihin. Juamalan ei tarvitse peitellä tietoja, eikä Sanansa todellisuutta.

        Pete se siellä kirjoittelee, eli minä. Se sama Pete joka täällä on aikoinaan kirjoittanut kolminaisuusoppia vastaan koska ei ole löytänyt sitä Raamatusta.

        Tottakai sivulla on ylläpitäjä. Ei kait se muuten olisi netissä. Jos ei ole maksajaa, ei ylläpitokaan toimi. Minä joudun maksamaan sen ylläpidosta. Ei paljon, mutta jonkun verran.

        Nykyään olen kirjoitellut enemmän sivustossa www.tietopiste.com jossa tutkitaan litteätä Maata, koska Jumala loi sen (pinnan) litteäksi eikä pallon muotoiseksi.

        :)


    • aloottajalle.tietova

      Henki häviää ja arkunpainosta selviää, onko laatikossa vai ei.
      Sittenkun tuli pölähtää krematorion uunissa arkkuineen, se savu kyllä tuprahtaa suodattimien kautta taivaalle, että tuliko alotukseen selvyyttä.??
      Vai, meinasitko, että kohdaltasi pannaan maanpoveen nakataan lapiolla hiekat ja polkastaan päälle, että paremmin pysyy laatikossa loppuun asti.
      Mielenkiintoinen tuo luomakunta, kun määrätty lentävä hyönteinen löytää haudan, ja kaivautuu tuonne 2.5 metriin tutustumaan vainajaan.
      Sitä ei tiedä, minkälainen näivertäjä sinuakin kaivertaa kerran.
      Jos muuta joutavaa ei ole päivänpitkäksi sullakaan hastettavaa, niin tuossa on vastaava vastaus.

    • kaikillepaikka

      Ihan huumorimiehiä, huumorimiehiä ...

      Kaikille se aikanansa kyllä selviää mihin sitä mennään. Siitä ei tarvii olla huolissaan ollenkaan. Jumalalla on tarkat rätingit jokahiisesta, aina joku paikka löydetähän sitä tarvitsevalle.

    • tarkatkaamikäon

      jumaloppia sivusto, jolla ei ole vastuullista tekijää, aika kummallinen sivusto.

      varokaa tuollaisia sivustoja.

      eihän kannata tuntemattomalta mitään ostaakaan, jos myyjä ei nimeään suostu sanomaan.

      • mummikainuusta

        Yhden asian tiedän. Helv:tti on paholaisen ja niiden, jotka häntä haluavat seurata, rangaistuspaikka. Paholainen ei vie sinne ketään, vaan on itse siellä rangaistavana.


    • oletkokysynyt

      tarviitko tietoa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe