Toyota kestää huimia ajomääriä

KunpaKansaTietäisi

Nimimerkki "Luottoasentaja" kirjoitti 7.2.2016:

"Toyota kyllä kestää huimia ajomääriä, niin kone kuin korikin. Yhteenkään Toyotaan en ole koneeseen tehny mitään ennen 350 000 km muuta kuin jakohihnan. Jarrupalat sentään tuossa 250 000 kohdalla, mutta jarrulevyt ja muut jarruosat ovat olleet alkuperäisiä jokaisessa, siinäkin jossa oli jo himpun yli 400 000 km. Ja samoin kesti muut alustan heebelit. Että en tiedä kestävämpää olevan olemassakaan.

Koriin on tullut vähän hitsiä, mutta ei enää 90-luvun malleissa tai uudemmissa kun niissä on erinomainen suojaus."

Toyotilla 20 vuotta ajaneena allekirjoitan tuon tekstin. Totta joka sana.

44

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurjiaOvatAnteeksi

      Hehee! Ennen Toyotat ruostuivat käsiin ja nykyisissäkin on huonompi suojaus kuin suurimassa osaa muita merkkejä. Toyotan viattomuus menetettiin jo 90-luvulla lopullisesti, ainoastaan Prius on ollut viaton auto ja se johtuu siitä totuudesta, että se on ns. sisäänvetohybridi jolla luodaan se viaton illuusio. Todellisuudessa Prius on kurja auto ajaa ja todellinen halpamalli.

      • öolykgh

        Ja taksimiehet ajaa Priuksella miljoonia kilometrejä. Ei olikein kuullosta uskottavilta tuo sinun Toyotan mustaaminen.


      • Ovatko_Volkswagenit

        sitten ns. ulostyöntömalleja joilla asiakkaat siirretään ulos konsernin tuotteista muiden valmistajien asiakkaiksi? Näin veikkaan näkemäni perusteella. Onpa trollipojulla taas lapsellista tekstiä.


      • MB500
        Ovatko_Volkswagenit kirjoitti:

        sitten ns. ulostyöntömalleja joilla asiakkaat siirretään ulos konsernin tuotteista muiden valmistajien asiakkaiksi? Näin veikkaan näkemäni perusteella. Onpa trollipojulla taas lapsellista tekstiä.

        Tulepa ulos sieltä luolastasi ja katsele taksitolpilla, mitä merkkejä näet eniten? VAG-merkit ovat vallanneet taksit.MOT


    • terotojota

      osta tojota ei muna sojota!!!!!!!!!!!!tojoterot huutelee!!!!!!!!!!!!1riisipusseilla ei ajeta,riisit syödään lautaselta

      • safdfdfa

        Oletko Toyotaa mustaava trollipoika juovuksissa näin perjantai-iltana vai oletko kehitysvammainen.


      • Ei_tuo_teinikikuli
        safdfdfa kirjoitti:

        Oletko Toyotaa mustaava trollipoika juovuksissa näin perjantai-iltana vai oletko kehitysvammainen.

        ainakaan terve ole, päästään meinaan.


    • luottovanki

      Kyllä on alustan osien kestävyys tojossa on käsittämättömän kovaa luokkaa. On nimittäin tietoa Avensiksista, joissa on tietä takana yli 400 000 km ja silti menevät katsastuksista läpi alkuperäisillä iskareilla, jarrulevyillä ja alustan nivelillä!

      Normiautoissa tuppaa levytkin menemään vaihtoon viimeistään 150 000 hujakoilla ja raidetankoja sun muita melkein kerran vuoteen.

      Ja tosiaan ei se ruoste ole pitkään aikaan ollut murheena Tojossa, kyllä ne on olleet eurooppalaista "laatua" ne ruostuvat merkit.

      • truthisoutthere

        Poikani oli katsastamassa 81 vuosimallin opel rekordia, vieressä oli toy ota avensis 3v vanha jonka pohjasta insinööri puhko reikiä
        omistaja huusi,että ei näin uudessa autossa voi olla pohja ruosteessa,opel meni katsaktuksesta läpi,avensis,....


    • Uussaw

      Muuten kuulostaa vain liian hyvältä ollakseen totta, mutta ruosteesta on kyllä Ruotsista ihan tutkittua tietoa ja siinä Toyota on keskinkertainen. Tietenkin yksilöstä kiinni, varmasti löytyy paljon ruosteettomia vanhoja Toyotia. Keskimäärin kuitenkin VW on sillä saralla ylivoimainen.

    • Toyota on siinä mielessä erikoinen auto, että kukaan ei väitä sen osien olevan kalleimmin tehtyjä, ne vain toimivat.

      Tässä haluaisin poiketa merkkikohtaisuudesta ja kiinnittää huomion suomalaiseen teollisuuteen, joka ei osaa mitoittaa tuotteita niiden kriittisten osien kohdalta. Matemaattisella menettelyllä on mahdollista parantaa huononkin tuotteen laatua, kenties luotettavimmaksi, kuten Toyota. Se ei tarkoita lujuuslaskentaa tai koneenrakennuksen komponenttien mitoittamista, jota tulee pitää itsestään selvyytenä. Yksi ihminen yrityksessä saisi seurata vapain käsin tuotantoa ja nostaa laskukoneella tuotannon ja tuotteiden laatua.

      Jokseenkin kauan yrityksiä seuranneena, ette tee Toyotan laatua, ainakaan monessa tapauksessa. Millä muulla me luulemme selviävämme tulevaisuuden haasteista, kuin tekemällä laadukkaammin?

      Pahoittelen, jos autofiilistelynne meni kirjoittamisestani, mutta ajattelin voivamme tulevaisuudessakin ajaa hyvillä autoilla, sillä jollakin ne on ostettava silloinkin.

      • Peräkylän_Arska

        Kestävyys vaan nyt syntyy siitä, että Toyota tekee taikka vaatii alihankkijoilta timantikovaa laatua. Ei se sen kummempaa ole, mutta muilla valmistajilla ei ole siihen syystä tai toisesta halua tai resursseja.

        Tulos tästä laatuajattelusta on kyllä pitkän linjan toyotistien tiedossa ja on ollut vuosikymmeniä. Toyotan laatu ylitti jo 60-luvulla eurooppalaiset massavalmistajat ja 80-luvulla mentiin sitten ns. laatumerkkien ohi että heilahti ja tällä vuosituhannella Toyotan etumatka kestävyydessä on vain kasvanut. Jopa laadukkaana tunnetut Mazda ja Honda tulevat selkeästi perässä.

        Suomessa on vaikka kuinka paljon paljon ajettuja Toyotia, joista huolelliset omistajat ovat dokumentoineet tarkkaan korjauskustannukset. Ja ne ovat vain joitakin murto-osia eurooppalaisten valmistajien korjauskustannuksista.

        Toyotan tekniikka todellakin kestää hämmästyttävän suuret ajomäärät ilman näkyvää kulumista ja tämä jos mikä tekee merkistä todella edullisen pitää. Jokainen voi laskea eron, mitä syntyy jos merkkiin x pitää vaihtaa jarrulevyt viidennen käyttövuoden ja reilun 100 000 km jälkeen, jos Toyotaan vasta tuolla yli kolminkertaisen ajomäärän jälkeen, kun merkissä x on jo kolmannet levyt alla!


      • extojota

        Tojotero on taas pari päivää oikein miettiny että mitähän paskaa sitä taas tänne kirjoittaa :D milloinkahan teidänkin silmänne aukeaa, tajutaksenne että se teidän ylistetty tojotanne on vaan japanilainen paska muiden riisikulhojen seassa. Kokeilkaa joskus käydä ajamassa ihan oikeitaki autoja, ehkä sen jälkeen tajuatte että on olemassa hiukan parempiaki autoja. Peace :)


      • Kallistapitää

        Ford Focuksessani on kolmannet jarrulevyt. Ajettu 230.000 km. Näin on käynyt. seuraava auto on Toyota. Molemmat alapallonivelet ja molemmat raidetangonpäät on vaihdettu samoin vetoakselit ym ym.


      • D4D4D4D
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Kestävyys vaan nyt syntyy siitä, että Toyota tekee taikka vaatii alihankkijoilta timantikovaa laatua. Ei se sen kummempaa ole, mutta muilla valmistajilla ei ole siihen syystä tai toisesta halua tai resursseja.

        Tulos tästä laatuajattelusta on kyllä pitkän linjan toyotistien tiedossa ja on ollut vuosikymmeniä. Toyotan laatu ylitti jo 60-luvulla eurooppalaiset massavalmistajat ja 80-luvulla mentiin sitten ns. laatumerkkien ohi että heilahti ja tällä vuosituhannella Toyotan etumatka kestävyydessä on vain kasvanut. Jopa laadukkaana tunnetut Mazda ja Honda tulevat selkeästi perässä.

        Suomessa on vaikka kuinka paljon paljon ajettuja Toyotia, joista huolelliset omistajat ovat dokumentoineet tarkkaan korjauskustannukset. Ja ne ovat vain joitakin murto-osia eurooppalaisten valmistajien korjauskustannuksista.

        Toyotan tekniikka todellakin kestää hämmästyttävän suuret ajomäärät ilman näkyvää kulumista ja tämä jos mikä tekee merkistä todella edullisen pitää. Jokainen voi laskea eron, mitä syntyy jos merkkiin x pitää vaihtaa jarrulevyt viidennen käyttövuoden ja reilun 100 000 km jälkeen, jos Toyotaan vasta tuolla yli kolminkertaisen ajomäärän jälkeen, kun merkissä x on jo kolmannet levyt alla!

        Kuten D4D-koneissa on vaadittu TIMANTIN KOVAA LAATUA ja se pätee näissä dieseleissä. Jos ostatte Toyotan, vaatikaa D4D-kone-laatu on taattu.


    • onneksenköyhäenää

      Pari toyotaa omistaneena sanon: ihan vitummoista paskaa koko tarina. Vanhoissa tojoissa kone oli hyvä, kori ala-arvoinen, uudemmissa kori kesti hiukan paremmin oleen edellenkin ala-arvoinen, mutta moottorit vitun huonoja.

      • fgsss

        Joopa, joo maailman ostetuimman auton ostajat eivät sitä ostaisi aina uudelleen jos se olisi kertomasi mukainen.

        Moottri on amiksesta pois potkittujen mielestä vitun huono jos siinä ei ole jumalattomia tehoja. Kunnon ihminen ei sellaisia tehoja tarvitse vaan kestävän ja mukavan auton.


    • AsentajaVantaa

      Näin Toyota Asentaja voin sanoa, kovin on ylimitoitettuja nuo kilometrimäärät. Nimenomaan iskunvaimentimet ja jarrut ovat Toyotien herkkää aluetta. Mitä moottoreihin tulee, niin kyllä niitä on availtu alle sadantuhannen kilometrinkin. Jos epäilyttää, niin Toyota info valaisee lisää.

      • Sinä_trollipoju

        et ole Toyota-asentajaa edes nähnyt kuin unissasi ennenkuin sinut potkittiin pois amiksesta. Se unelma jäi siihen mutta onneksi voit netissä trollata aamusta iltaan.


    • tolkkuliioitteluun

      Ja taas täytyy muistaa että totuus on se että vain joka kymmenes tojo selviää edes sen 300.000km ja vain yksi kahdestasadasta selviää 500.000km. Antaa vähän perspektiiviä näihin tarinoihin.
      Yli puolenmiljoonan kilometrin volkkareitakin on liikenteessä paljon enemmän kuin tojoja.
      Lähde: katsastustilastot.

      • Uussaw

        Todennäköisesti et osaa lukea tilastoja. Se, että 1/200 Toyotasta on yli 500tkm ajettuja EI tarkoita, että 1/200 kestää 500tkm.
        Sitäpaitsi Toyota kestää paremmin kuin VW. Lähde: katsastustilastot.


      • realismiakehiin
        Uussaw kirjoitti:

        Todennäköisesti et osaa lukea tilastoja. Se, että 1/200 Toyotasta on yli 500tkm ajettuja EI tarkoita, että 1/200 kestää 500tkm.
        Sitäpaitsi Toyota kestää paremmin kuin VW. Lähde: katsastustilastot.

        Mutta ei se kauaksi siitä heitä. Antaa kaikkien merkkien suhteen hyvän vertailupohjan näiden kestävyysjuttujen suhteen.


      • Uussaw
        realismiakehiin kirjoitti:

        Mutta ei se kauaksi siitä heitä. Antaa kaikkien merkkien suhteen hyvän vertailupohjan näiden kestävyysjuttujen suhteen.

        Jos liikenteessä olisi tasaisesti 0-30v autoja, joilla ajetaan 20 000km/v, niin 25-vuotiaat autot saavuttaisivat 500 000 km rajan eli sen ylittäviä olisi 5/30 = 1/6. Sinun mielestäsi siis 1/6 saavuttaisi 500tkm rajan, vaikka todellisuudessa kaikki saavuttaisivat. On tuossa nyt vissi ero.
        Ja mikä nyt antoi vertailupohjan kaikkien merkkien suhteen?
        Yritä viimein tajuta, ettei Fazerin ruisleipää voi verrata Maraboun suklaaseen.


      • Pyhälehmäse
        Uussaw kirjoitti:

        Jos liikenteessä olisi tasaisesti 0-30v autoja, joilla ajetaan 20 000km/v, niin 25-vuotiaat autot saavuttaisivat 500 000 km rajan eli sen ylittäviä olisi 5/30 = 1/6. Sinun mielestäsi siis 1/6 saavuttaisi 500tkm rajan, vaikka todellisuudessa kaikki saavuttaisivat. On tuossa nyt vissi ero.
        Ja mikä nyt antoi vertailupohjan kaikkien merkkien suhteen?
        Yritä viimein tajuta, ettei Fazerin ruisleipää voi verrata Maraboun suklaaseen.

        Katsot maailmaa terolasien läpi. Ei se mitään. Meillä on uskonnonvapaus ja oikeus palvoa mitä tahansa.
        Ulkopuoliselle tuollainen näyttää hassunkuriselta.


      • Uussaw
        Pyhälehmäse kirjoitti:

        Katsot maailmaa terolasien läpi. Ei se mitään. Meillä on uskonnonvapaus ja oikeus palvoa mitä tahansa.
        Ulkopuoliselle tuollainen näyttää hassunkuriselta.

        Arvasin, että olet ulkopuolinen matematiikan ja logiikan saralla.


      • Hhgrthgg
        Uussaw kirjoitti:

        Arvasin, että olet ulkopuolinen matematiikan ja logiikan saralla.

        Ei pitäisi ilkkua ihmiselle hänen puuttellisen pohjakoulutuksen takia. Hassuja kirjoitusvirheitä kuitenkin.


    • toyutin

      93 corolla ja mittarissa 870000km,ventiiliohjurikumit vaihdettu,startin solenoidin kärjet vaihdettu,hammashihna vaihdettu huolto ohjelman mukaan,alkuperäinen yuasa akku kesti 14v,RVS käsittely tehty sekä sokerina pohjalla,autossa on vielä alkuperäinen pakoputkisto.Ostinko ikiliikkujan?

      • Sirenius

        Onnittelut. Olet todellakin ajellut huippuhalpoja kilometrejä eli tässä taas nähdään Toyotan mielettömän kova laatu. Minkä muun auton kone kestää pelkillä venttiilinohjurikumien vaihdolla tuollaiset määrät. Tavallisessa euroautossa tulisi täydellinen koneremontti jo ennen 300 000 km. Se on se osien laatu ja työn laatu, mikä on Toyotassa lähes avaruustekniikan tasoa .


    • AsentajaVantaa

      Voi teitä uskovaisia terohomoja. Tojoista porsii moottorit ihan samoin kuin muistaki autoista. On laakeri vikoja, sylinterien soikeus vikoja, kansipahvi vikoja, kaksoismassakytkin vikoja, jarruvikoja, vaihteisto vikoja, ajovaloumpio vikoja, keskuslukitus vikoja, alipainepumppu vikoja, virtalukonpohja vikoja, lukkosarja vikoja, imusarja vikoja, lattian mätänemis vikoja, iskunvaimennin vikoja. Aika mestari pitää olla, jos nää voi kumota, tojolla vain vaietaan näistä parhaan kyvyn mukaan. Tottakai terohomot taas höpöttää raisusta ja yh-äipästä sekä amiksesta, niin ne on höpöttänyt jo koko 2000 luvun, kun ei parempaan pysty. Miksi esim. Kaivokselassa on moottoriasentajia, entä vaihteistokorjaajia. Ihan malliksi vois kysäistä vaikka Suprien 3.0 turbo koneista tai VVT-i koneista ehkäpä 2.0 ja 2.2 diesel moottorit.

      • Uussaw

        Miltäs vuosituhannelta nuo Suprien koneet ovatkaan? Entä minkä tyyppinen auto se Supra olikaan? Onko kovastikin yhteyttä uuteen Avensikseen?
        Se on kyllä selvä, että ihmisten normaaleista materiaaleista tekemä auto se Toyotakin vain on. Varmasti kaikki mahdolliset viat on maan miljoonissa Toyoissakin nähty. Tilastot ja tutkimukset vaan osoittavat, että todennäköisesti harvemmin kuin muissa merkeissä. Erohan ei aina ole suuri ja joidenkin mallien kohdalla Toyota ollut parhaita kilpailijoitaan huonompi. Todennäköisintä kuitenkin on, että ostaessasi Toyotan saat vähävikaisemman auton kuin kilpailijoilta. Varmasti viatonta et saa mistään miljoonallakaan.


      • ihan_aina_Tojolla

        Saattaahan Toyotaan tulla vikoja, mutta todella harvinaista se on. Jopa moottorivikojakin on esiintynyt, mutta todella uskomattoman vähän muihin merkkeihin verrattuna. Totuus on, että useimmat toyotistit pääsevät käytännössä pelkillä huolloilla ajamaan vailla huolen häivää, kun euromerkeillä on normaalisti huoltojen välillä useampi korjaamokäynti.
        Moni on ajanut Toyotalla usemman vuosikymmen vailla minkäänlaisia vikoja ja selvää on, että silloin ei edes muuta autoa mietitä vaihdon ollessa kyseessä.


    • vastaahuutoon

      Kyllä,toyotan 2.2 dieseli 177heppaisia moottoreita on vaihdettu,joko koko tai ns.puolimoottoreita tehtaan takuuseen.sekä edellisen mallin avensiksen koneita on vaihdettu,muttamutta,kuinka moni auton valmistaja korvaa vialliset moottorit omaan piikkiin??toyota vaihtoi avensiksen 180000 ajetun moottorin kunnostetuun moottoriin ilman että omistaja olisi joutunut maksamaan remontista euroakaan. kuinka moni eurooppalainen valmistaja tekee samoin muuta kuin helevetin moisen tappelun kanssa!

      • Hggghh

        Vs mokasi samalla tavalla kymmenen vuotta sitten jakoketjujen kanssa. Ja maksaa vaihtorempat kokonaan. Eli sama politiikka kuin tojolla. Pitää ymmärtää että autonvalmistajat eivät päätä mitä korvataan ja mitä ei. Laki ja viranomaiset määrittelee nämä asiat.


      • Uussaw
        Hggghh kirjoitti:

        Vs mokasi samalla tavalla kymmenen vuotta sitten jakoketjujen kanssa. Ja maksaa vaihtorempat kokonaan. Eli sama politiikka kuin tojolla. Pitää ymmärtää että autonvalmistajat eivät päätä mitä korvataan ja mitä ei. Laki ja viranomaiset määrittelee nämä asiat.

        Kieltääkö laki tosiaan joissain tapauksissa korvaamasta asiakkaalle tuotteen vikaa?


      • Hvjjhh

        Sä olet niin pihalla kaikesta. Laki velvoittaa tojon ja vw:n maksamaan mokansa.
        Sinä ostit raiskatun vanhan paskan. Se on oma moka jota ei kukaan muu korvaa.


      • Vagilasit.pois
        Hggghh kirjoitti:

        Vs mokasi samalla tavalla kymmenen vuotta sitten jakoketjujen kanssa. Ja maksaa vaihtorempat kokonaan. Eli sama politiikka kuin tojolla. Pitää ymmärtää että autonvalmistajat eivät päätä mitä korvataan ja mitä ei. Laki ja viranomaiset määrittelee nämä asiat.

        "Pitää ymmärtää että autonvalmistajat eivät päätä mitä korvataan ja mitä ei. Laki ja viranomaiset määrittelevät nämä asiat." Voiko enempää enää olla pihalla? Ainoastaan VW:llä voi olla näin ,mutta ei Toyotalla joka kutsuu takaisin pienimmästäkin viasta, tarkistukseen ja mahdolliseen korjaukseen. Toki on niitäkin liikenneturvallisuuteen liittyviävikoja joihin voi viranomaiset voi puuttua mutta enemmän on ihan muita. Toista on ollut taistelu VW:lla joka on maksattanut omia suunnittelu ja laatupoikkeamiaan asiakkailla,kun on tullut auto "parempaan kuntoon". Aika röyhkeää toimintaa. En ole ennen kuullutkaan että joku laki ja viranomainen estäisi valmistajaa vastaamasta tuotteestaan.


    • Pärpär

      Maailma muuttuu, terot myöntävät, ettei täysin viaton tojota nyt olekkaan niin viaton.

    • 716

      Sain v.1964 ajokortin. Ostin sit v. 1971 Toyota Mark kakkosen uutena. Siitä asti on tullut autoilla ajettua - meinaan Toyota merkkisillä. Ei ole vielä tielle jättäneet.

    • MN_

      Minulla on vuosimallin -99 Avensis 1.6, ajomäärä 428 tkm. Uusittua osaa virranjakajan kansi ja jarruputket, normi-kulutusosien, esim jarrupalojen- ja levyjen ja jakopään osien lisäksi.
      Varsin vähäistä uusimista siis.

      Kori on, sanoisinko ruosteeton, ainoa paikkauksen vaatinut paikka tuulilasin yläreunassa kiveniskemästä ajoissa paikkaamatta jäänyt piste.

      Ajomäärä on huima, verraten mihin tahansa automerkkiin ja -malliin nähden.
      Toistakymmentä Toyotaa on ollut tässä vuosikymmenten aikana, yksi VW Golf TDI kokeiluna, joka ainoaksi jää. Nämä kokemukset tekevät seuraavan auton hankinnasta hyvin helppoa, kun ei ole syytä tehdä merkkivertailua.

      • Jonskuna

        Halvimpia kilometrejä tojollasi vielä paljon edessä kuin ei ole kuin käyttöarvo enää autollasi.


      • pitäiskö_uskoa

        Nyt sinulla siis 16 vuotias Tojo ja Tojoja ollut jo yli 10 kpl. Uutena et ole siis niitä voinut ostaa etkä voi myöskään tietää, mitä osia niihin on vaihdettu. Että se siitä.


      • kkliy
        pitäiskö_uskoa kirjoitti:

        Nyt sinulla siis 16 vuotias Tojo ja Tojoja ollut jo yli 10 kpl. Uutena et ole siis niitä voinut ostaa etkä voi myöskään tietää, mitä osia niihin on vaihdettu. Että se siitä.

        ......autoja kun voi omistaa useampia yhtäaikaa.


      • niin_varmaan
        kkliy kirjoitti:

        ......autoja kun voi omistaa useampia yhtäaikaa.

        Yhdellä ajaa ja kolme remontissa ja kaikki aina vakuutuksissa, just just.


      • liktyjhgfd

        Minun taloaluellani kaikissa taloissa on kaksi autoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe