Keski-ikäinen raitis nainen tai mies

Ajattelemisen-aihetta

Mikä siinä on kun jotkut naiset ja miehet eivät juo?
Ei vedetä änkyrää, perseet olalle känniä
Ei käytetä taksia
Kieltäydytään kuluttamasta
Välttelevät poliisia
Ei osata juhlia ja ottaa iloa irti
Kaikki työt vaativat raskaat huvit
Raitis vanha nainen on ällöttävä. Eikä mieskään ole ihanne tapaus

24

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.maksa.vaivaa

      aika huono provo

      • Ei.välttämättä

        Mä sanoisin, että juoppojen maailmassa ajattelevat paljolti noin, vaikka vitsinä jos ei muuten.


    • Kun on nuorena sen pohjan saanut juoda niin enää ei tarvi. Ei se änkyrä ollut minkään arvoista loppujen lopuksi. Paha olo siitä tuli ja vapina. Kaikenlaisia pelkotilojakin. Parempi on nyt.
      En tosin välttele poliisia, miksi välttelisin? heissä on jopa kavereita :)
      Taksiakin käytän jos tilanne vaatii kun ei ole omaa korttia elikkä ei myöskään autoa tietenkään.
      Kuluttelen paljonkin kaikkiin niihin asioihin joista tykkään.
      Ilon saa kyllä irti ihan juomattakin. Oikeastaan paljon paremminkin ja oikeasti :D :D

      Määrittele vanha, ensin puhut keski-ikäisistä.

      Oikein hyvää Ystävänpäivää Sinulle!

    • Mitäkä.mies

      TYarkoitit varmaankin sitä että miksi joukossa on raitis "ilonpilaaja" Raittiita pidetään joksus outoina kun voivat pitää hauskaa ilman viinaa..Niimpä,niin...Ei voi pitää hauskaa ainakaan sellaisessa seurassa jossa juodaan ja hyvin harva selväpäinen jaksaa katsella aamutunneille asti meidän alkoholia käyttävien toilailuja ja kovaäänistä puhumista.
      Raittiilta tivataan aina,miksi et ota? Ota nyt yhdet edes!! Oletkos jotenkin sairashhh kun ei tyyppy kelpaa??
      Tlitsä vaan kyttään kun toiset mokailee kännissä?No ei sitä kauaa kukaan jaksa selvin päin...
      Minä jättäisin raittiit rauhaan ja keskityn vain ainoastaan omaan hauskan pitoon,sillä osaan käyttää jo tällä iällä sopivasti tätä hermomyrkkyä..

      • siilimuori3

        Juuri tuon vuoksi en lähdekään esim työpakan ryyppäysillanviettoihin, en juo enkä jaksa katsoa päityneiden örinää ja takuuvarmaa riitelyäkin varsinkaan jos illassa ei ole muuta ohjelmaa kuin ruokailu ja ryyppäily. Ei vaan kiinnnosta enää. Nuorempana se kaista nähty.


      • Mitäkä.mies
        siilimuori3 kirjoitti:

        Juuri tuon vuoksi en lähdekään esim työpakan ryyppäysillanviettoihin, en juo enkä jaksa katsoa päityneiden örinää ja takuuvarmaa riitelyäkin varsinkaan jos illassa ei ole muuta ohjelmaa kuin ruokailu ja ryyppäily. Ei vaan kiinnnosta enää. Nuorempana se kaista nähty.

        Uskon tuon ja on taitolaji olla fiksu vaikka ottaakin muutaman rinksun..Ensinnäkin pitää olla ahdistelematta sellaisia joiden ei tee mieli juoda.Työpaikan hilaisimmastakin tulee lähes poikkeuksetta härskinrohkea joka latelee mauttomuuksia.
        Olen kova puhumaan selvinpäinkin ja siksi kukaan ei tiedä varmasti,olenko kuski vai kyytiläinen..


      • Mitäkä.mies kirjoitti:

        Uskon tuon ja on taitolaji olla fiksu vaikka ottaakin muutaman rinksun..Ensinnäkin pitää olla ahdistelematta sellaisia joiden ei tee mieli juoda.Työpaikan hilaisimmastakin tulee lähes poikkeuksetta härskinrohkea joka latelee mauttomuuksia.
        Olen kova puhumaan selvinpäinkin ja siksi kukaan ei tiedä varmasti,olenko kuski vai kyytiläinen..

        Just, osaan hyvin olla juovien kavereitten seassa vaikken mitään otakaan, ihan sujuvasti kävellä lasi kädessä ja hengessä mukana. Ei ole kukaan koskaan tuittuillut ja tivannut, että ilon pilaaja kun et ota. Hyvien kavereiden kanssa haluan jakaa juhlan kuin juhlan. Ei se rasita, eihän sitä joka ilta tehdä, jos kerran kahdesti vuodessa. Mistä ne tietää, mitä mulla siinä lasissa, samalla lailla käyn baaritiskiltä tilaamassa alkoholittomani kuin muut alkoholinsa.


      • siilimuori3
        rosaliiin kirjoitti:

        Just, osaan hyvin olla juovien kavereitten seassa vaikken mitään otakaan, ihan sujuvasti kävellä lasi kädessä ja hengessä mukana. Ei ole kukaan koskaan tuittuillut ja tivannut, että ilon pilaaja kun et ota. Hyvien kavereiden kanssa haluan jakaa juhlan kuin juhlan. Ei se rasita, eihän sitä joka ilta tehdä, jos kerran kahdesti vuodessa. Mistä ne tietää, mitä mulla siinä lasissa, samalla lailla käyn baaritiskiltä tilaamassa alkoholittomani kuin muut alkoholinsa.

        Totta. Minua en vaan nuo ravintelit kiinnosta. Jos joskus siellä käyn, tulee jotenkin sellanen ulkopuolinen olo, et miät ihmettä täällä teen. Kesällä terassit on eri juttu.


    • huomaa.helposti

      Täysin absolutisteilla on yleensä alkoholiin liiyyvä ongelma: oma alkoholismi, juopot vanhemmat, tiukka uskonnollisuus, sairaus jne. Tiukan absolutismin takana on aina jotain muutakin, kuin pelkkä terveyskeskuksen jakama valistustyö.

      • Kuorrutettuabsolutismi

        Täysin samaa mieltä. Ei uskalla ottaa ettei vaan omat pimeet puolet tule esille, pelkää sitä että paskantärkeys häipyy eikä voi tuomita enään juoppoja. Häipyy se ettei voi tuomita ns. alempiaan eikä hallitse kovaa luonnettaan ns, naamiot tippuu.

        Mielestäni raivo raittius on yhtä lailla sairaus kuin alkoholismi ettei ole kumpikaan ääripää hyvä.

        Tiukan absolutismin takana on että kuoret tippuu jos ottaa tipankin.


      • geenitmäärää

        En tiedä absolutisteista, koska voin kyllä ottaa yhden lasillisen mutta siihen se miltei jääkin. Ei ole minkäänlaista intoa eikä halua juoda täyshumalaan koska jo pienessä hiprakassa tulee ällöttävä olo. Ei voi mitään. Sitä paitsi minä olen aika puhelias ihan selvinkinpäin ja voin tehdä hauskoja juttuja myös. Se ei vaadi alkoholia tosin tuossa en tarkoita järjettömyyksiä joita sitten katuu seuraavana päivänä. Parasta on se, että muistaa kuinka hauskaa oli ja mitä teki eikä muisti pätki. Vanhemmat ei ollu alkoholisteja enkä tiedä suvussani en äidin enkä isän puolelta ketään jolla olisi ollut alkoholin kanssa ongelmia. Geeneissä siis varmaan.


      • Aika.tuore.turrumus

        Monenko sukupolven yli alkoholismi voisi hypätä? Veikkaan, että 1800 luvulla ei ole ollut alkoholismia juurikaan. Se lie 1900 vuosisadalla alkanut pöhö, ei sii kovin vanha tauti tai sairaus..? Rioippuvuus ja addiktio paremminkin, pakkomielle.


      • AkanUkko

        Ehkäpä yleistät liikaa. Voin sanoa itseäni absolutistiksi, mutta ei minulla ole silti mitään piilojuttua sen takana. Minä en vain pidä alkoholin mausta. Nuorena sen verran kokeilin, että maun tiedän ja jälkiseurauksetkin. Eli olen kerran ollut todella kännissä. Yhtään ei ollut hauskaa, oli oikeastaan typerä olo. Sellainen olo, että sitä en kaipaa ollenkaan. Ja jälkeenpäin oli vielä huono olo.
        En näe siinä itselleni mitään positiivistä, se on siis täysin turhaa kurjan olon hankkimista. Ei kiitos!

        Vaikka olenkin raitis, en silti ole mikään raivo. Mun puolestani ihmiset saavat ryypätä niin kuin tykkäävät. Minulle se ei vaan sovi. Ja toisaalta terveyteni ei enää edes kestäisikään ryyppäämistä.

        Mutta sitten on nämä alkoholistit. Ne on huono juttu. Monet perheet kärsivät, jos perheessä on alkoholisti. Ja lopulta he käyvät minun kukkarollani, kun sairastuvat tai sairastuttavat läheisiään. Monen alkoholistin hoito sairaalassa maksaa maltaita (yksi hoitopäivä 500 - 1000 euroa verorahoja, jotka veronmaksajat maksavat, siis minäkin). Puhumattakaan siitä, että he vievät sairaalapaikan joltain ilman omaa syytään vaikeasti sairaalta.
        Se ei ole hyvä asia.

        Mutta asiallisesti ruoka- ja seurustelujuomana alkoholi sopinee monille. Kyllä vaimokin joskus ruoan kanssa viintä ottaa. Monta kertaa on minullakin maistattanut, mutta aina se on pahaa. En vain saa nieltyä millään niin pahaa ainetta.
        Makuja on monia ja kai se on elämän rikkaus.


    • Sanos muuta. Tiedätkö mitä ne on, ne juomattomat? Veronkiertäjiä, kuule. Eivät halua maksaa verojaan.
      Tosin mun pitää häveten tunnustaa, etten minäkään maksa tupakkaverojani. Enkä tällä hetkellä muuten makeisverojakaan. Se kyllä pännii, ihan kybällä. Odotan vaan että pääsiäinen tulisi ja saisi niitä mignon :P Sitten lupaan maksaa veroja oikein kunnolla.

      • kukas-mä-ny-olinkaan

        Kyllä minä sinulle pääsiäisenä munat näytän :) Aiotko ostaa ihan sitä umpimunaa, täyttä suklaata ilman leluja sisällä vai millaista?
        Joo, harmihan se on, Alko jää rahaa saamatta meikänkin kohdalla. Olen pilannut monen juopon ja ryyppääjän ilot olemalla selvinpäin. Kateuttakin olen kuullut joskus.
        Tupakkiveroakaan en maksa kovin usein, sen verran poikkean risteilyillä, että tulee tuotua se virallinen määrä, no suomivero savukettakin ostelen tietty.
        Niin joo makeisvero? Meneekö leivoksista makeisveroa, en tiedä. Mutta karkkeja ei tule ostetuksi kovinkaan uutterasti. Joskus mössäisen pussillisen ja se on siinä.
        Tipatattomuudesta sanottakoon, en ole ensimmäistäkään raittiussaarnaa onnistunut pitämään, en kenellekään. Minulla on tunne, että siihen pitäisi olla pappis-koulutus, että pystyy saarnaamaan huolella ja ammatitaitoisesti ja tottakai tuomitsemaan jyrkästi jokaisen huikan ottajan ja uhata erottaa ne kirkosta, että enää ei tule yhtään ehtoollishuikkaa, olet juoppo muutenkin, saat kimmokkeen ja retkahdat ryyppäämään. Osaan iloita (olla vahingoniloinenkin) jokaisen humalaisen kommelluksista. Ei siihen sovi vuorisaarnat.


      • kukas-mä-ny-olinkaan kirjoitti:

        Kyllä minä sinulle pääsiäisenä munat näytän :) Aiotko ostaa ihan sitä umpimunaa, täyttä suklaata ilman leluja sisällä vai millaista?
        Joo, harmihan se on, Alko jää rahaa saamatta meikänkin kohdalla. Olen pilannut monen juopon ja ryyppääjän ilot olemalla selvinpäin. Kateuttakin olen kuullut joskus.
        Tupakkiveroakaan en maksa kovin usein, sen verran poikkean risteilyillä, että tulee tuotua se virallinen määrä, no suomivero savukettakin ostelen tietty.
        Niin joo makeisvero? Meneekö leivoksista makeisveroa, en tiedä. Mutta karkkeja ei tule ostetuksi kovinkaan uutterasti. Joskus mössäisen pussillisen ja se on siinä.
        Tipatattomuudesta sanottakoon, en ole ensimmäistäkään raittiussaarnaa onnistunut pitämään, en kenellekään. Minulla on tunne, että siihen pitäisi olla pappis-koulutus, että pystyy saarnaamaan huolella ja ammatitaitoisesti ja tottakai tuomitsemaan jyrkästi jokaisen huikan ottajan ja uhata erottaa ne kirkosta, että enää ei tule yhtään ehtoollishuikkaa, olet juoppo muutenkin, saat kimmokkeen ja retkahdat ryyppäämään. Osaan iloita (olla vahingoniloinenkin) jokaisen humalaisen kommelluksista. Ei siihen sovi vuorisaarnat.

        Meinaat näyttää vai? Nettiinkö lataat? Rohkea sinä, vaikka toiset varoittelee ettei kannattais, niin mä ainakin tykkään. Saat jo valmiiksi vaihtariksi mun kuvan.
        http://www.studiodiy.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/03/DIY-Emoji-Easter-Eggs3-600x900.jpg
        Tuo ehtoollisviinikin on sellainen juttu minkä olen miettinyt. Pitäiskö papin kysyä paperit kaikilta ennen kuin ehtoollisen antaa? Eihän sinne sais mennä ellei ole ripillä käynyt. Mä en ole käynyt, enkä ikinä maistanut noita nameja. Kuullut paljon että ne on sitä ja tätä, mutta aina halunnut maistaa että saivarteleeko ne Jeesuksen eväitä. Periaatteessahan mä voisin mennä, kun ei siellä kukaan kysele että kävitkö ripillä. Niin, mun mielestä tarttis! Tiedä kuka noita eväitä syö ja juo. Just jotain lauantai-illan putkea jatkamassa.


      • nyt-mä-olen-mä

        Sulla on kokemusta munista, kertakaikkiaan, uskomaton kokoelma :) Omaani en ole fotonnut, vielä.
        Mun mielestä papin pitäisi alkaa kysellä henkkareita ja kirkkojen oville portsarit ja ikärajat. Niin herkästi muutenkin kyselevät nykyisin. Tai niin olen kuullut.
        Joo mee vaan huikalle., ei siellä kysellä rippitodistusta ja kun kirkossa on, sen saa anteeksi samalla hetkellä, pienen sumutuksen.


    • Juhlafriikki

      Kyllä kulutan ja "juon", en ole absolutisti enkä sylkäise lasiin. Mutta kun pidän itseäni järkipäisenä ihmisenä, niin minä en humallu - koskaan. Koska humala ei ole merkki juhlimisesta vaan siitä, että ei ymmärrä mitä juhliminen tarkoittaa. Änkyräkänni taas on merkki aivokapasiteetin vajauksesta.

      • Alko-aiheuttaa-kuluja

        Juuri noin.
        Meidän suomi tarvitsisi kohtuukäyttäjiä huomattavasti enemmän, pois tuolta ankarammin juovien alhosta.


    • Syntymäraitis

      Ei janota, tai jos janottaa, vesi tms vie janon.

      Ja myönnän, en ole ihanne tapaus. Nipotan yhdyssanavirheistä.

      • Erakon.varjo

        Minä nipotan kaikista kirjoittajista.
        Haluaisin olla täällä yksin ja kirjoitella itselleni koko ajan.
        Harmittaa kun ei pysty, joku puuttuu aina tilanteeseen ja pahinta on jos aletaan nipottaa yhdys-sana virheistä ja pilkutuksesta. Sitten tietysti joku huomauttaa, että puuttuu piste tai kysymysmerkki tai, että, HUUTAA je tuolleesti.


      • Muutaeitarvita

        Näkemysero: minä taas olen syntymähumalainen, siksi en tarvitse alkoholia juurikaan. Punkku ja skumppa ovat hyviä kohtuulliseen aiheesta nauttimiseen.


    • AkanUkko

      Muuten näin alkoholia käyttämättömänä tulee esiin muitakin ongelmia, kuin viinan tuputuksista kieltäytyminen.
      Olisin voinut montaa terveydellistä asiaa edesauttaa, jos olisin tupakoinut ja käyttänyt runsaasti alkoholia. Monissa terveydenhoito-ohjeissa kerrotaan, että lopeta tupakointi ja vähennä alkoholinkäyttöä. En vaan voi, kun tyhjästä on paha nyhjästä.
      Kyllä käy kateeksi kessuttelijoita ja kännääjiä, heillä on sentään mahdollisuus, minulla ei ole.

      • UkonAkka

        Woi-woi kuule, mahiksia on monta - sullakin. Rasva, sokeri, suola, valkoinen vehnäjauho ... Niissäkin on riittämiin sarkaa tavalliselle tallaajalle kasvattaa tietämystään ja parempia mahdollisuuksia terveempään tulevaisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe