Muodoton nenä leikkauksen jälkeen

Nenäleikkaustyttö

Onko kenelläkään kokemuksia nenäleikkauksesta? Minulle tehtiin noin kuukausi sitten nenäleikkaus ja ensimmäisenä pvänä kun lasta otettiin pois, olin erittäin tyytyväinen miltä se näytti mutta nyt nenä on muuttunut erittäin paljon, se on tosi turvonnut mutta se kuuluu asiaan, tiedättekö kauan turvotus voi kestää? Ymmärrän, että se on noin 6kk turvonnut mutta mitä täällä olen lukenut, sanotaan että turvotus on aika lievä. Mulla nenänpää todella iso ja pyöreä tällä hetkellä! Tiedättekö, että tuleeko nenästä samannäköinen kuin ensimmäisenä pvänä lastanpoiston jälkeen? Olen myös lukenut, et saattaa tulla arpikudosta ja siitä syystä nenän lopputulos saattaa olla hyvinkin erilainen mitä alussa. Leikkaukseni oli siis tosi laaja, madallettiin, luuta viilattiin, kyömy poistettiin ja kokonaisuudessa lyhennettiin, leikkaus kesti noin 4 tuntia. Huh, ärsyttävää että nyt kaikki pyörii vain tämän asian ympärillä mutta olen todella huolestunut. Jos jollain mitä kokemuksia vaan nenäleikkauksista, niin kommentit ovat erittäin tervetulleita! :)

88

3885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänenutuli

      Kyllä nenu oli turvoksissa minullakin useita kk ja vielä puoli vuotta leikkauksesta se turpoili.Sitten kun vuosi oli mennyt-nenä oli hyvä.Minulla kanssa tehtiin kyömynpoistoa ja nenänkärjen pienentäminen.

      • Nenäleikkaustyttö

        Kiitos, toivotaan parasta nyt vain sitten! Katsotaan miltä näyttää parin kk:mä jälkeen


      • aaronx

        Kyömy pois? Itse maksaisin hyvin, että saisin sellaisen kyömyn. Nenänvarren lyhentämistäkään en ymmärrä kuin Pete Townsendin tapauksessa. Hänellänän se "kolvi" oli(on kai lyhennetty) kuin manifesti keskellä naamaa. Sulla paranee se, mutta kannattaisi teettää tuollaiset leikkaukset moness osassa, pienin askelin. Itselläni oli leveä ja lyhyt "paskanenä", jota leikattiin kolmesti hyvin tyydyttävin tuloksin. Nenä on selkeästi kapeamman ja pidemmän näköinen. Ja kuten tiedämme, kasvoissa hyvin, hyvin pienetkin muutokset näyttävät hyvin suurilta. YT. Kari


      • AkuUtti

        Miksi terve nenä pitää leikata vain "muotoseikkojen" vuoksi? Älytöntä.


      • ulkonäkö on tärkeintä itse olen lisännyt silikoonia ihooni jotta se pysyy sileänä


      • jhnfgjfjfgj

        Toivottavasti et ole tosissasi. :|
        Ulkonäkö on toki tärkeää, mutta ihan luontaisin keinoin sitä voi hoitaa sileäksi. Siitä hyötyy koko muukin kroppa. Oletko koskaan kokeillut?

        Jos on luonnollisen hyvä iho, ei onneksi tarvitse mennä tuollaisiin hömpötyksiin mukaan.

        Yleensä kauneusleikkaukseen menevät ne, jotka haluavat mennä sieltä missä aita on matalin.


    • Espoo911

      Hei! Kenellä kävit leikkauksessa?
      Ruotsissa näytettiin kuvat jokaiselta kuukaudelta leikkauksien jälkeen, kun kävin konsultaatiossa. Eroa 1kk vr 6kk oli huomattava!! Ensimmäinen kuukausi näytti melkeinpä kamalalta kaikissa, jos vertasi lopulliseen tulokseen. Suurin muutos näytti tapahtuvan 5-6kk välillä. Nenä ei koskaan lopeta kasvuaan. Vähän niinkuin hiukset.:)

      Kirurgi näytti myös komplikaation. Se oli pitkittynyt turvotus. (Itse en sitä kuvasta kunnolla edes nähnyt.) Nenään kuulemma laitettiin stereoidi piikkejä, jotka sitten laskivat turvotusta. Myöhemmin nenää vielä korjailtiin. Käy ihmeessä näyttämässä, jos huomattavasti turvonnut! Ymmärtääkseni tämä oli ainakin tuon ruotsalaisen kirurgin suurin kauhuskenaario. Muistaakseni tosin ensimmäinen piikki annettiin sille komplikaatio potilaalle vasta 3kk kohdalla.

      Kirurgi kertoi, että oli potenut huonoa omatuntoa asiasta pitkään. Se miten viilto osuu nenään, kuulemma määrittää paljolti tuon nenän "uudelleen kasvun". On myös potilaita, joiden rusto alkaa kasvamaan huomattavasti leikkauksen jälkeen, turpoamaan jne. Paljon asioita, joihin kukaan ei voi etukäteen tietää. Hyvät nenäkirurgit on kokemuksen kautta tavallaan oppineet määrittämään, paljonko pitää ottaa pois, jotta lopullinen tulos on hyvä.

      • Nenäleikkaustyttö

        Moikka! Kiitos vastauksesta! Mä kävin Virossa tämän leikkauksen tekemässä yhdellä tunnetulla kirurgilla. Minulla ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa ole hänestä, ainoastaan nämä jälkitarkastushommat on välillä aika hankalia koska tosiaan ollaan eri maissa.. En oikeastaan ihan heti ymmärtänyt, että miten pitkä tämä parantumisprosessi on mutta kunhan tiedän, että kaikki sujuu normaalisti, niin saa olla nenukki niin turvonnut kuin haluaa. Todennnäköisesti menen ensi kuussa sinne konsultaation, joka varmasti rauhoittaa mut tästä. Olen lähetellyt hänelle valokuvia miten ollaan sovittu mutta fakta on se, ettei valokuvista aina välity kaikki mikä todellisuudessa on. Katsotaan nyt miten käy, toiv kaikki on hyvin ja paratuminen käy normaalisti :)


      • Nenäleikkausyttö

        Mutta tosiaan helpottavaa kuulla, että se turvotus on alussa kaikilla aika pahannäköistä! Osaa edes vähän lohduttaa itseään, että kaikki on tod.näk. hyvin :)


      • VOISAATANASENTÄÄN
        Nenäleikkaustyttö kirjoitti:

        Moikka! Kiitos vastauksesta! Mä kävin Virossa tämän leikkauksen tekemässä yhdellä tunnetulla kirurgilla. Minulla ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa ole hänestä, ainoastaan nämä jälkitarkastushommat on välillä aika hankalia koska tosiaan ollaan eri maissa.. En oikeastaan ihan heti ymmärtänyt, että miten pitkä tämä parantumisprosessi on mutta kunhan tiedän, että kaikki sujuu normaalisti, niin saa olla nenukki niin turvonnut kuin haluaa. Todennnäköisesti menen ensi kuussa sinne konsultaation, joka varmasti rauhoittaa mut tästä. Olen lähetellyt hänelle valokuvia miten ollaan sovittu mutta fakta on se, ettei valokuvista aina välity kaikki mikä todellisuudessa on. Katsotaan nyt miten käy, toiv kaikki on hyvin ja paratuminen käy normaalisti :)

        Joo ja maksatat meidän veronmaksajien rahoilla sitten korjausleikkaukset. Joko on tissit isonnettu, botoxit naamassa, hampaat valkastu, hiuslisukkeet oikein blondatut, tekokynnet, irtoripset jne? Muista että täällä et sitten veronmaksajien rahoilla korjauttele niitä. Taitaa pikkuneidillä olla "julkisuus" bb-talot muut naimaohjelmat mielessä, että saa jääkiekkoilijan ja pääsee seiskaan ja sitten olet niin suuri maaailmaantäähti, ettei Espa riitä. Huhuhuh lapsukaisia tyhjäpäisiä bimboja


      • Nenäleikkaustyttö
        VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:

        Joo ja maksatat meidän veronmaksajien rahoilla sitten korjausleikkaukset. Joko on tissit isonnettu, botoxit naamassa, hampaat valkastu, hiuslisukkeet oikein blondatut, tekokynnet, irtoripset jne? Muista että täällä et sitten veronmaksajien rahoilla korjauttele niitä. Taitaa pikkuneidillä olla "julkisuus" bb-talot muut naimaohjelmat mielessä, että saa jääkiekkoilijan ja pääsee seiskaan ja sitten olet niin suuri maaailmaantäähti, ettei Espa riitä. Huhuhuh lapsukaisia tyhjäpäisiä bimboja

        :DD Aikamoista osoittelua, sanon minä. Minä ne rahani olen tienannut ja varmasti teen niillä mitä huvittaa. Ja ihan tiedoksesi, en ole mikään tyhjäpää bimbo, mun nenä on saanut kaks kertaa pahasti osumaa, että oli melkein pakko korjauttaa tämä asia. Ja miks mä ees vastaan tähän, huoh. Eli jos on vaa tän tasosta juttua tulossa täällä, niin voi jättää ihan vastaamattakin! :)


      • VOISAATANASENTÄÄN
        Nenäleikkaustyttö kirjoitti:

        :DD Aikamoista osoittelua, sanon minä. Minä ne rahani olen tienannut ja varmasti teen niillä mitä huvittaa. Ja ihan tiedoksesi, en ole mikään tyhjäpää bimbo, mun nenä on saanut kaks kertaa pahasti osumaa, että oli melkein pakko korjauttaa tämä asia. Ja miks mä ees vastaan tähän, huoh. Eli jos on vaa tän tasosta juttua tulossa täällä, niin voi jättää ihan vastaamattakin! :)

        Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Kuulehan nyt typykkä. Tajuatko sinä sitä, että kun itse menet omasta vapaasta tahdostasi johonkin puoskarille etelänaapuriin, niin sinunlaisesi juuri rasittaa veronmaksajia, joiden piikkiin sitten korjataan (niin kuin nytkin turpasi on siinä mallissa, ettet ole tyytyväinen) korjauskulut täällä veronmaksajien rahoilla?

        Nokkasi on saanut osumaa... Kas kummaa ja ihmeellistä. Jos nokkaan tulee osumaa, niin se hoituu ihan täälläkin, jos on paha ja lääkärit pistävät hoitoon eli korjausleikkaukseen ihan täällä kotomaassakin. Tuo jo kertoo sen, että valehtelet täällä.. Jos oikeasti on siinä kunnossa, täällä th hoitaa korjaukset jne. Onko pikkuneiti jo ottannut isommat tissitkin, onko monta desiä? Vastaa nyt. BB-talo odottaa. Sinun olisi pitänyt ihan oikeasti aloittaa ne korjaustoimenpiteet sieltä korviesi välistä. Mistä helevetistä sinunkinlaisia bimboja oikein sikiää??


      • ontiologix
        VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:

        Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Kuulehan nyt typykkä. Tajuatko sinä sitä, että kun itse menet omasta vapaasta tahdostasi johonkin puoskarille etelänaapuriin, niin sinunlaisesi juuri rasittaa veronmaksajia, joiden piikkiin sitten korjataan (niin kuin nytkin turpasi on siinä mallissa, ettet ole tyytyväinen) korjauskulut täällä veronmaksajien rahoilla?

        Nokkasi on saanut osumaa... Kas kummaa ja ihmeellistä. Jos nokkaan tulee osumaa, niin se hoituu ihan täälläkin, jos on paha ja lääkärit pistävät hoitoon eli korjausleikkaukseen ihan täällä kotomaassakin. Tuo jo kertoo sen, että valehtelet täällä.. Jos oikeasti on siinä kunnossa, täällä th hoitaa korjaukset jne. Onko pikkuneiti jo ottannut isommat tissitkin, onko monta desiä? Vastaa nyt. BB-talo odottaa. Sinun olisi pitänyt ihan oikeasti aloittaa ne korjaustoimenpiteet sieltä korviesi välistä. Mistä helevetistä sinunkinlaisia bimboja oikein sikiää??

        Älä viitti.. Vaikka joku laittaa hymiötä ja on kuin ei välittäis tollasesta räyhäämisestä, niin kyllä siitä varmasti mielensä pahoittaa. Ihan asiasta kysyi hän, enkä ymmärrä miksi tuollaista pitäisi kirjoittaa vastaukseksi.

        Ihmiset elää pienen elämänsä, aika menee eteenpäin ja ei mistään jää mitään jäljelle. Koitetaan olla hyviä tämä hetki niin kaikilla on kivempaa..


      • Nenäleikkaustyttö
        ontiologix kirjoitti:

        Älä viitti.. Vaikka joku laittaa hymiötä ja on kuin ei välittäis tollasesta räyhäämisestä, niin kyllä siitä varmasti mielensä pahoittaa. Ihan asiasta kysyi hän, enkä ymmärrä miksi tuollaista pitäisi kirjoittaa vastaukseksi.

        Ihmiset elää pienen elämänsä, aika menee eteenpäin ja ei mistään jää mitään jäljelle. Koitetaan olla hyviä tämä hetki niin kaikilla on kivempaa..

        Hei Ontiologix, kiitos kun kommentoit tuohon viestiin, kyllä sen tietää että on hyviä tyyppejä olemassa :)! Tollaset tekstit on oikeasti tosi naurettavia, tullaan haukkumaan ja yritetään saada toiselle pahaa mieltä mutta sitähän se on - ihmiset tykkää huudella nimettöminä mitä sattuu, musta toi on vain hauskaa! Tyhmänä menin vastaamaan johonkin kommenttiin, aloin katuu sitä heti :D Pitäis varmaan ilmoittautuu sinne bb-taloon, hankkii silarit, täyttää huulet yms ;). Lähinnä tollanen on vain niin säälittävää, et älä sinäkään välitä tollasesta puheesta! Kaikilla meillä on omat surut ja turhautuneet ajatukset, jotkut vain purkaa niitä eri tavalla. Annetaan niiden riehua kenellä paha mieli ja keskitytään me meidän omaan elämään, niin kuin sen pitäisikin olla. Hyvää viikonloppua sinulle! :)


      • fcdbhfdghfjg
        ontiologix kirjoitti:

        Älä viitti.. Vaikka joku laittaa hymiötä ja on kuin ei välittäis tollasesta räyhäämisestä, niin kyllä siitä varmasti mielensä pahoittaa. Ihan asiasta kysyi hän, enkä ymmärrä miksi tuollaista pitäisi kirjoittaa vastaukseksi.

        Ihmiset elää pienen elämänsä, aika menee eteenpäin ja ei mistään jää mitään jäljelle. Koitetaan olla hyviä tämä hetki niin kaikilla on kivempaa..

        Joo, me eletään pieni hetki tätä elämää ja se tulisi elää jokaisen niin kuin itselleen kokee parhaaksi. Ehkä hän tykkää räyhäämisestä? Anna sitten räyhätä.

        Ei tarvitse taipua sun uskomuksiisi hyvästä ja pahasta.


      • Anonyymi

        Moikka,

        Tästä sun viestistä on 6v aikaa, mutta sattuisitpa näkemään viestini 🙏 Kenellä ruotsalaisella kävit konsultaatiossa ja oliko pätevä?


    • srftgdhjfds

      Oma kokemukseni ei liity nenäleikkaukseen, vaan muuhun leikkaukseen. Ruotsin systeemit voi olla mitä tahansa, Suomessa vastuu leikkauksen lopputuloksesta on yksin potilaalla. Perseestähän tuollainen väite on, mutta valitettavasti se vaan menee näin... pitää vaan sopeutua, ajan kans se siitä asettuu. Tuo "ajan kans" voikin sitten tarkoittaa vaikka kymmentä vuotta. Etukäteenhän tällaisia asioita ei tietenkään kerrota, mutta ne nyt vaan kuuluu asiaan ja potilaan pitää ymmärtää itse kysyä. Ellet ole kysynyt, saat syyttää itseäsi.

    • kuvauspoikki

      Kokemuksen jälkeen ilmiselväksi käy se, että nykyaikaisella suvaitsevaisuudella tarkoitetaan sullomista. "Kehitysvammaliitto pelkää: vammaiset sullotaan laitoksiin – ”Eivät voi nousta barrikadeille”Is. Potilaille tehtiin suljetulla osastolla Turussa karmeita asioita.

    • VOISAATANASENTÄÄN

      Mitäpä tuohon muuta sanoisi, kuin että sitä saa mitä tilaa. Voi voi. Eiköhän se vanha pottu ollut sata kertaa parempi ja sopi varmasti pärstääsi paremmin. Kyllä varmasti olisit noillekin rahoille keksinyt parempaa käyttöä. Ehkäpä sitten sinäkin tyhjäpää ymmärrät, kun joudut oikeaan leikkaukseen ilman omaa tahtoasi. Nenäleikkauksissa mm ilman saanti kärsii ja tulee vanhemmiten kärsimään. Kropalla kuin sillä nenälläkin on tapanut muuttua sitä mukaan kuin ikää tulee. Säälittää sinunlaiset tyhjäpäät. Kanna nyt vastuusi ja muista, että sinä itse olet sinne mennyt. Nenäsi voi olla vaikka minkälainen lippa. Hahhaa

      • EtköYMMÄRRÄ

        ei se ymmärrä, ei se ymmärrä...


      • Nenäleikkaustyttö

        Musta tollanen kommentoiminen on aivan turhaa - jos ei ole mitään aiheeseen liittyvää järkevää sanottavaa, niin ei tarvitse sanoa mitään :) Tollanen trollaaminen on vain säälittävää, toivon todellakin, ettet enää kirjoita tähän viestiketjuun enää yhtään mitään.


      • VOISAATANSENTÄÄN
        Nenäleikkaustyttö kirjoitti:

        Musta tollanen kommentoiminen on aivan turhaa - jos ei ole mitään aiheeseen liittyvää järkevää sanottavaa, niin ei tarvitse sanoa mitään :) Tollanen trollaaminen on vain säälittävää, toivon todellakin, ettet enää kirjoita tähän viestiketjuun enää yhtään mitään.

        Miksi kirjoittelet tänne???? Joku mättää ja pahasti. Hoidata nyt hyvä bimbo se korviesi väli,. koska siellä jos missä on liikaa tyhjää. Oikea tuulitunneli. Mene valittamaan sinne viroon, missä turpasi operoitiin. Yrität kauheasti saada hyväksyntää tyhjänpäiväisille leikkauksillesi. Se jo kertoo sinusta kaiken oleellisen. Saat varmasti muilta kaltaisiltasi myönteistä palautetta. Nyt sanon ilkeästi, mutta sitten kun tulee ja melkein toivon, että tulee sinullekin se paikka, että joudut OIKEAAN leikkaukseen, niin ehkä siellä sinun tuulitunnelissasikin tapahtuisi jonkun näköinen ahaa-elämys. Säälittäviä pikkusutturoita inisemässä täällä. Mene isin ja äitin helmoihin itkemään tuota niin kovaa ja karua kohtaloasi, jonka olet ihan itse aiheuttanut. Toivottavasti sinunlaisilla bimboilla se elämä näyttää sitä oikeaa mallia, kun huolet on tasoa, sukassa on silmänpako.


      • nenäpäivä44

        Eikö sun olis parempi mennä kuvauttaa tuo oma päärynä ..oletko sinö jokin sheriffi täällä


      • dtfrdsgdfhhd
        nenäpäivä44 kirjoitti:

        Eikö sun olis parempi mennä kuvauttaa tuo oma päärynä ..oletko sinö jokin sheriffi täällä

        Voivoivoi kun ei aina voi saada vain hyvää palautetta.
        Etkö sinä vieläkään ole sitä oppinut?
        Ne voi joko sietää mallikkaasti ja olla kirjoittelematta tänne enempää provosoimatta ketään tai sitten voi tietenkin mennä mukaan yhtä tyhmänä noihin raivoamisiin.


      • Anonyymi
        VOISAATANSENTÄÄN kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet tänne???? Joku mättää ja pahasti. Hoidata nyt hyvä bimbo se korviesi väli,. koska siellä jos missä on liikaa tyhjää. Oikea tuulitunneli. Mene valittamaan sinne viroon, missä turpasi operoitiin. Yrität kauheasti saada hyväksyntää tyhjänpäiväisille leikkauksillesi. Se jo kertoo sinusta kaiken oleellisen. Saat varmasti muilta kaltaisiltasi myönteistä palautetta. Nyt sanon ilkeästi, mutta sitten kun tulee ja melkein toivon, että tulee sinullekin se paikka, että joudut OIKEAAN leikkaukseen, niin ehkä siellä sinun tuulitunnelissasikin tapahtuisi jonkun näköinen ahaa-elämys. Säälittäviä pikkusutturoita inisemässä täällä. Mene isin ja äitin helmoihin itkemään tuota niin kovaa ja karua kohtaloasi, jonka olet ihan itse aiheuttanut. Toivottavasti sinunlaisilla bimboilla se elämä näyttää sitä oikeaa mallia, kun huolet on tasoa, sukassa on silmänpako.

        Haluaisin oikein kovasti nähdä minkä näkönen kaveri siellä kirjottelee🤣🤣🤣🤣 ettei olis ukkos karannu jonku ’bimbon’ matkaan??🤣🤣 menehän luomaan lantaa muuhun et kelpaa.


    • Espoo911

      OK. Kävitkö näyttämässä nenääsi julkisella, jos se oli saanut osumia?
      Itse en löytänyt Virosta yhtäkään varsinaisesti nenään erikoistunutta lekuria, tosin en käynyt kovin tarkasti käynyt läpi heidän CV:tä.

      • Nenäleikkaustyttö

        Mulla on siis pienenä murtunut nenä ja teini-iässä sain kovan iskun myös, niin siitä syystä nenä oli vino. Tällä hetkellä ei ole enää sitä ongelmaa, että siihen olen tyytyväinen. Ehkä olen ollut enemmän järkyttynyt siitä, että miten se "elää" teippien ja nenälastan poiston jälkeen. Meinaan just sitä turvotusta ja tullut kovettumia myös joka kuulemma kuuluu asiaan mutta joinakin päivänä se vain on tosi muodottoman näköinen. Oliko sulla mitään tälläistä leikkauksen jälkeen ensimmäisinä kuukausina?


      • Espoo911

        Hei! Nenääni ei siis vielä ole leikattu. :) Osin syynä on raha, koska n.4-7000euron säästäminen vie aikaa. Olen tässä välin käynyt Euroopassa kiertelemässä konsultaatioissa.

        HYKS:ssa nenäni on tietokonekuvattu. Muille tänne kirjoittaneille tiedoksi; Riippuu hirveästi sairaalasta ja kirurgista leikkaavatko he sinua... Yksityisellä puolella sairaalan ex yksikön johtaja kertoi leikanneensa 30v aikana käytännössä kaikki kaupunkilaiset joilla ongelmia. Hän kertoi 2minuuttiin sen, mitä muut lääkärit yhteensä. Sanoi, jos nenässä on kyömy eikä mene ihan suoraan, vuotaa jatkuvasti jne ei se vuoto lopu ikäpäivänä ennen leikkausta!

        Kuulin, että tämä henkilö käy nykyään mm. luennoimassa ja opettamassa Yhdysvalloissa. Tiedän myös henkilöitä, jotka hän leikkasi aikanaan julkisella, ja kaikilla loppui antibioottikuurit siihen. On hyvin ikävää, että korva -ja kurkkupuolella nyt säästetään. Paremminkin määrärahoja pitäisi lisätä juuri noihin yksiköihin, koska hyvin monella suomalaisella on nielurisa, kitarisa -ja nenäongelmia. Lääkitys ei ole ratkaisu!! Se on hätäkeino.

        Eli kyllä nenä kannattaa korjauttaa, samoin kuin hampaat, jos oikeasti ei mene suoraan. Miksi hampaiden oikominen "hyväksytään" mutta nenän ei? Yhtä tärkeitä ovat.

        Toisaalta perus punkteerauksessakin muutama potilas sotkeutui viime vuonna. (Ei HYKS:ssä, kai.) Kun kuulin tämän, mieluummin maksan minkä summan tahansa yksityisellä kuin menisin julkisen puolen kirurgille, joka on sokeuttanut ihmisiä ja jonka CV:tä en ole nähnyt.

        Kaarlolla kävin myös Helsingissä, mutta hänellä ei ollut näyttää kuvia aikaisemmista leikkauksista. Tämä hämmästytti minua suuresti, koska uskon hänen osaavan asiansa, mutta ilman Ennen-Jälkeen kuvia en mene.


      • Nenäleikkaustyttö
        Espoo911 kirjoitti:

        Hei! Nenääni ei siis vielä ole leikattu. :) Osin syynä on raha, koska n.4-7000euron säästäminen vie aikaa. Olen tässä välin käynyt Euroopassa kiertelemässä konsultaatioissa.

        HYKS:ssa nenäni on tietokonekuvattu. Muille tänne kirjoittaneille tiedoksi; Riippuu hirveästi sairaalasta ja kirurgista leikkaavatko he sinua... Yksityisellä puolella sairaalan ex yksikön johtaja kertoi leikanneensa 30v aikana käytännössä kaikki kaupunkilaiset joilla ongelmia. Hän kertoi 2minuuttiin sen, mitä muut lääkärit yhteensä. Sanoi, jos nenässä on kyömy eikä mene ihan suoraan, vuotaa jatkuvasti jne ei se vuoto lopu ikäpäivänä ennen leikkausta!

        Kuulin, että tämä henkilö käy nykyään mm. luennoimassa ja opettamassa Yhdysvalloissa. Tiedän myös henkilöitä, jotka hän leikkasi aikanaan julkisella, ja kaikilla loppui antibioottikuurit siihen. On hyvin ikävää, että korva -ja kurkkupuolella nyt säästetään. Paremminkin määrärahoja pitäisi lisätä juuri noihin yksiköihin, koska hyvin monella suomalaisella on nielurisa, kitarisa -ja nenäongelmia. Lääkitys ei ole ratkaisu!! Se on hätäkeino.

        Eli kyllä nenä kannattaa korjauttaa, samoin kuin hampaat, jos oikeasti ei mene suoraan. Miksi hampaiden oikominen "hyväksytään" mutta nenän ei? Yhtä tärkeitä ovat.

        Toisaalta perus punkteerauksessakin muutama potilas sotkeutui viime vuonna. (Ei HYKS:ssä, kai.) Kun kuulin tämän, mieluummin maksan minkä summan tahansa yksityisellä kuin menisin julkisen puolen kirurgille, joka on sokeuttanut ihmisiä ja jonka CV:tä en ole nähnyt.

        Kaarlolla kävin myös Helsingissä, mutta hänellä ei ollut näyttää kuvia aikaisemmista leikkauksista. Tämä hämmästytti minua suuresti, koska uskon hänen osaavan asiansa, mutta ilman Ennen-Jälkeen kuvia en mene.

        Moi! Juu, mulla meni kanssa tovi ennen kuin päätin mille klinikalle menen, aluksi olin sitä mieltä, että teen sen Suomessa mutta valitettavasti jäi sellainen fiilis, että täällä leikataan sitten niinkin varovaisesti, ettei sitä lopputulosta mitä itse hakee tule näkymään, vaikka muuten luotto kirurgeihin on 100%, en vain usko, että olisin ollut tyytyväinen lopputulokseen, mutta se on vain minun henkilökohtainen mielipide.

        Yksi vaikeimmista päätöksistä on juurikin se kirurgin valitseminen mutta jossain kohtaan sitä sitten tietää, kun hyvä osuu kohdalle ja sitten vain päättää pysyä tällä, jos on jo monta katsonut läpi ja ei ole ollut tyytyväinen.

        Tuo raha-asia on myös sellainen joka sitten hidastaa prosessia mutta hyvä myös tehdä päätös huolellisesti ja ehtii miettiä varmasti, että minne haluaa :) Toiv. löydät hyvän kirurgin sitten kun aika on oikea!


      • Espoo911

        Kiitos.:) Vertailujen jälkeen olen aika vakuuttunut, että teen operaation Ruotsissa ellen pääse HYKS:n.


      • talkoohengessä
        Espoo911 kirjoitti:

        Hei! Nenääni ei siis vielä ole leikattu. :) Osin syynä on raha, koska n.4-7000euron säästäminen vie aikaa. Olen tässä välin käynyt Euroopassa kiertelemässä konsultaatioissa.

        HYKS:ssa nenäni on tietokonekuvattu. Muille tänne kirjoittaneille tiedoksi; Riippuu hirveästi sairaalasta ja kirurgista leikkaavatko he sinua... Yksityisellä puolella sairaalan ex yksikön johtaja kertoi leikanneensa 30v aikana käytännössä kaikki kaupunkilaiset joilla ongelmia. Hän kertoi 2minuuttiin sen, mitä muut lääkärit yhteensä. Sanoi, jos nenässä on kyömy eikä mene ihan suoraan, vuotaa jatkuvasti jne ei se vuoto lopu ikäpäivänä ennen leikkausta!

        Kuulin, että tämä henkilö käy nykyään mm. luennoimassa ja opettamassa Yhdysvalloissa. Tiedän myös henkilöitä, jotka hän leikkasi aikanaan julkisella, ja kaikilla loppui antibioottikuurit siihen. On hyvin ikävää, että korva -ja kurkkupuolella nyt säästetään. Paremminkin määrärahoja pitäisi lisätä juuri noihin yksiköihin, koska hyvin monella suomalaisella on nielurisa, kitarisa -ja nenäongelmia. Lääkitys ei ole ratkaisu!! Se on hätäkeino.

        Eli kyllä nenä kannattaa korjauttaa, samoin kuin hampaat, jos oikeasti ei mene suoraan. Miksi hampaiden oikominen "hyväksytään" mutta nenän ei? Yhtä tärkeitä ovat.

        Toisaalta perus punkteerauksessakin muutama potilas sotkeutui viime vuonna. (Ei HYKS:ssä, kai.) Kun kuulin tämän, mieluummin maksan minkä summan tahansa yksityisellä kuin menisin julkisen puolen kirurgille, joka on sokeuttanut ihmisiä ja jonka CV:tä en ole nähnyt.

        Kaarlolla kävin myös Helsingissä, mutta hänellä ei ollut näyttää kuvia aikaisemmista leikkauksista. Tämä hämmästytti minua suuresti, koska uskon hänen osaavan asiansa, mutta ilman Ennen-Jälkeen kuvia en mene.

        Ehdottomasti kosmeettiset nenä-, huuli-, rinta- yms. mielenterveysongelmat kannattaa hoidattaa Suomessa julkisella sektorilla, näin me kaikki veronmaksajat voimme osallistua kustannuksiin. Eihän vanhuksilla ole mitään väliä, tärkeämpää hoitaa kauneus kuntoon?


      • fdhfgjfjfj
        talkoohengessä kirjoitti:

        Ehdottomasti kosmeettiset nenä-, huuli-, rinta- yms. mielenterveysongelmat kannattaa hoidattaa Suomessa julkisella sektorilla, näin me kaikki veronmaksajat voimme osallistua kustannuksiin. Eihän vanhuksilla ole mitään väliä, tärkeämpää hoitaa kauneus kuntoon?

        Noh, sinuna en olisi kirjoittanut ehkä noin.

        Mielenterveysongelmat ovat meinaa vanhuksienkin keskuudessa arkipäivää. Samoin monet nuoret potevat näitä mielen ongelmia. Et tainnut ihan ajatella loppuun asti kun tuon kirjoitit?


    • blackswan81

      Mä olen menossa kuukauden päästä Helsinkiin nenäleikkaukseen. Maksaa aika paljon, mutta luulen että nenästäni tulee oikein hyvä aikanaan :) munkin nenä leikkaus kestää neljä tuntia ja varmaan turvotuksilta en säästy minäkään. ... pikaista paranemista sulle nenäleikkaustyttö ! Täältä tullaan perässä :D

      • Nenäleikkaustyttö

        Onnea leikkaukseen, kaikki varmasti menee hyvin! :) Vaikka itsekin otin mahdollisimman paljon selvää faktoista mm. leikkauksesta, jälkihoidosta ja -oireista, niin silti jos tulee pienikin uusi juttu, niin meen ihan paniikkiin ja ylimietin kaikkea :D Mutta toiv. oli sen arvoista, pitää vain kärsivällisesti odottaa ajan menevän eteenpäin! Parempi tää on kyl mitä oli ennen, en vain jaksaisi mitään turhaa säätöä leikkauksen jälkeen, äh :) peukut pystyyn meille molemmille!


    • Klyyvari

      Minkähänlaisella ihmisellä koko elämä pyörii ton pelkän nenän ympärillä?

      • Nokkava

        Niillä joilla elämä ei pyöri oman navan ympärillä.


      • VOISAATANASENTÄÄN

        Tyhjäpäisillä bimboilla, joiden ainoa täkeä asia maailmassa on mahdolliset silmänpaot sukissa ja naamataulu. Näethän sinäkin jokapäivä lehdistä noita bimboja, jotka on kuin kirveellä veistettyjä ja niin saatanan rumia maalipyttyjä, että pahaa tekee. Mutta kun uraputki on vain siinä, että pääsee jääkiekkojoukkueen kiertopalkinnoksi ja seiskaan, niin siinähän sitä on meriittiä. Tosin sinnekin on yrittäjiä jo niin, että silikoonit natisee, mutta saavatpahan jätkät uutta reikää illasta toiseen


    • akkasta

      nenänvoi muotoiluttaa ilmaiseksi,menetvain kapakkaan ja alat vittuilla suurimmalle korstolle minkälöydät,kehut olisun akalla hyvätkyydit,niinvarmastisaat nokkasmuotoiltua uuteen kuosiin,toimii olit nainen tai mies

    • keijo88

      minullaon hyvä nenä ilman saksiakin perkele

    • tttuuuuuuuuuuuli

      Ihmetyttää ja surettaa täällä vihamieliset kommentoijat. Mikä siinä niin kivestää, jos joku nenänsä haluaa leikkauttaa? Kyllä, epäonnistuneet yksityispuolen leikkaukset voivat aiheuttaa veronmaksajille kustannuksia, jos niitä joudutaan parantelemaan julkisessa terveydenhuollossa.

      Mutta miettikääpä, millaisia kuluja yleensä veronmaksajat joutuvat maksamaan ihmisten tekemisistä? Jos joku harrastaa erittäin vaarallista urheilulajia ja loukkaantuu pahoin (esim. neliraajahalvaantuu), niin kustannukset veronmaksajille ovat hieman eri kertaluokkaa kuin kauneusleikkauksen korjausleikkaus. Miksi tämä kauneusleikkausasia on niin erityisesti kiukuttaa?

      Sitten täällä sanotaan, että jos nenäsi on vammautunut, niin miksi et mennyt heti julkiselle sektorille hoitoon. Haloo! Siis heti olisi saanut mennä julkiselle, mutta jos meneekin yksityiselle, niin sen jälkeen ei saa mennä julkiselle verorahoja tuhlaamaan.

      Itselleni on tehty nenän kauneutta ja toiminnallisuutta parantava leikkaus 20 vuotta sitten 20-vuotiaana. Sain kovan iskun nenääni 15-vuotiaana, minkä vuoksi nenä alkoi rustottua kieroon ja toinen sierain oli tukossa.

      Menin yksityiselle erittäin kokeneelle plastiikkakirurgille (Matti Pakkanen, nyt jo eläkkeellä), koska halusin nenästäni hyvän. Kirurgin taidot ovat nenäleikkauksessa erittäin ratkaiseva asia.

      Leikkauksen jälkeen nenä oli pitkään turvoksissa enemmän tai vähemmän ja siihen tuli pieniä kovettumia, kuin ihon alla olisi ollut pieniä kiviä. Muut ihmiset eivät turvotusta pahana pitäneet, hyvä kun huomasivat. Itse katsoo nenäänsä niin tarkkaan.

      Puolen vuoden kuluttua nenä oli hyvä. Se oli selvästi suorempi ja sirompi kuin aiemmin ja toimi paremmin.

      Olen siis erittäin tyytyväinen. Leikkauksen jälkeen meinasi usko välillä loppua.

      Koska asia huolettaa sinua, voisitko käydä näyttämässä sitä leikanneelle lääkärille vaivoista ja matkasta huolimatta?

      • fgdhfgjhgf

        Mä ymmärrän hyvin näitä sun kuvailemiasi "vihamielisiä" kirjoittajia. Itsekään en ole kauneusleikkauksien kannalla, ellei sitten ole ollut onnettomuudessa tai on jokin normaalia arkielämää haittaava kosmeettinen vaiva, joka pitää korjauttaa. HUOM! Näihin ei kuulu se, että haluaa nätimmän nenän ja isommat tisut.

        Mutta noin kaikessa turhamaisuudessaan en ymmärrä kauneusleikkauksia ja niitä, ketkä sinne menevät. Mielestäni tuo touhu tulisi ihan suosiolla jättää niille, kenellä siihen on oikeasti varaa ilman säästämistäkin. Pahennatte vain asiaa muille itsensä rumina kokeville, mahdollisesti myös köyhille nuorille. Eikö olisi hienoa olla esikuvana ennemmin nuorille?
        Olisi ihan hyvä asia, jos toi koko kauneuskirurgia pidettäisiin vaan rikkaiden snobien hommana.

        Ja joo, toki on mietitty noita kuluja. Mutta kauneusleikkauksissapa on se niinkin yksinkertainen asia kuin TURHAMAISUUS. Tavaa se itsellesi, että opit.
        Extreme urheiluharrastajia on aika vähän Suomessa, joten en ottaisi heitä esimerkiksi. Jos on jokin keino, millä voitaisiin vähentää kustannuksia niin, että veronmaksajien ei siihen tarvitsisi osallistua niin ilman muuta kauneusleikkaukset. Nehän ovat vain turhamaisuutta ja ihan helposti voisi olla menemättä niihinkin.
        Siksi erityisesti tämä kauneusleikkaus asia.

        Toki joillakin muilla täällä kirjoittelevilla voi olla sellainen kateellinenkin asenne, että kun itse ei pääse leikkauksiin ja ei ole itsellä varaa.
        Heillä on paljon jotain samankaltaista turhamaisuuttaan kauneusleikkauksiin menevien kanssa: Kateus muita ihmisiä kohtaan, vertaa itseään muihin, vääristynyt käsitys itsestä ja yleensäkin kaikesta.


    • tttuuuuuuuuuuuli

      Edellinen jatkaa.

      Täällä on myös toivottu, että aloittaja joutuisi oikeaan leikkaukseen, niin loppuisi tyhjäpääbimboilu.

      Eräs ystäväni sairastui aggressiiviseen syöpään. Useiden leikkausten ja pitkien hoitojen jälkeen parantui. Sitten hän teki sen, mistä oli aina unelmoinut, muttei ollut aiemmin uskaltanut toteuttaa, ettei häntä olisi pidetty turhamaisena: meni kauneusleikkaukseen! Ja oli tyytyväinen. Oli onnellinen elämästään, "jatkoajasta" sekä kauniista kasvoistaan!

      • Nenäleikkaustyttö

        Moikka! Juu, onhan noita. Tää on ensimmäinen kerta kun kirjoittelen tällaiselle palstalle ja osasin odottaa, että saattaa tulla tuon tasoisia kommentteja, vaikken itse ole kirjoitellut tälläisiin ikinä mutta olen lukenut paljon ja ei voi kun ihmetellä, että ihmisillä on niin paha olla itsensä kanssa, että tulee tänne muita haukkumaan, mut sitä se on ja kaikki me ollaan yksilöitä - eli antaa niiden huudella ketä haluaa :)

        Palatakseen aiheeseen - olen menossa ensi kuussa konsultaatioon ihan varmaan vain toteamaan, että kärsivällisyys palkitaan! On tuo leikkaus kuitenkin sen verran iso, että pelästyy pieniäkin muutoksia! Kiitos kun kerroit kokemuksestasi, tuli vähän rauhallisempi olo :). Muistatko yhtään sitä päivää kun otit nenälastan pois? Olitko tyytyväinen siihen ja näyttikö nenä suunnilleen samalta lopussa? Olin itse erittäin tyytyväinen ensimmäisenä päivänä ja tuntui, että tehtiin parempi nenä mitä osasin edes odottaa mutta sitten se lähti turpoamaan ja on välillä tosi muodoton. Tiedän, pitää vain odottaa :D Olisi vain kiva kuulla muiden kokemuksia aiheesta :)


      • tttuuuuuuuuuuuli

        En muista yhtään, millon lastani otettiin pois ja oliko nenäni siinä vaiheessa saman näköinen vai sirompi kuin myöhemmin paranemisvaiheessa.

        Sinuna en kuitenkaan olisi liian kärsivällinen vaan kävisin pikapuoliin näyttämässä nenää kirurgille. Voi olla kyseessä normaali, yksilöllinen, pitempään jatkunut turvotus, joka aikanaan rahoittuu tai sitten jokin tila, joka olisi hoidettavissa ja jos sen nopeasti hoitaa (esim. kortisoni-injektioilla tms.), niin lopputulos on parempi. Tsemppiä!


    • eläjaannamuidenelää

      Mitäpä jos nää arvostelijat miettis hetken miltä tuntuu elää kuunnellen toisten arvosteluja kaupassa,ravintolassa ,bussissa ym.mun nenä oli liian pitkä ,vino ja siinä oli iso kyömy.ei tuntunut mieltä ylentävältä kun sait kuulla olevasi noita,iso nenä tai ruma.näitä kommentteja tuli usein .miltä tuntuu kun et meikkaus tai hiusmalli pitää miettiä sen mukaan ettei nenä näytä vielä isommalta.sanotaan että korosta parhaita puoliasi,mutta millä peittää nenä joka on I S O.kerran täällä eletään ja onko väärin jos haluan näyttää ns tavalliselta.pitääkö minun jaksaa kuunnella toisten vinoiluja ja tuijotuksia,vaan siksi että on olemassa sairauksia joita ei voi parantaa kun pakollisella leikkauksella.tämän ns turhan leikkauksen jälkeen en ole saanut kertaakaan kuulla nenäni koosta.en ole kaunis,mutta en enää erotu.itsetunto minulla on aina ollut kohdallaan.menin leikkaukseen kun en ollut tyytyväinen nenäni ulkonäköön koska se vei kaiken huomion kasvoiltani.nää arvostelijat voi kokeilla miltä tuntuu elää vappunenä naamassa .mallin voit ottaa isonenäiseltä turkkilaisukolta

      • dsfhbdfhfdjh

        Ehkäpä se nenä on jotakin varten juuri sellainen kummajaisuus, että siitä voi ammentaa oppia?
        Se kasvattaa vahvan persoonallisuuden kun ei alistu kaikenmaailman paskalle, mitä ihmiset sanovat tai ovat mieltä. Jokainen on persoonallinen omalla tavallaan ja hyvä niin. Meitä on moneksi, olemme rikkaus maan päällä. Mitä sitä nyt turhamaisuuttaan leikkelemään jotain niin arvokasta, mitä vanhempasi ovat sinulle antaneet?

        Uskoisin, että kaikesta paskamyrskystä selvinnyt persoonallinen taistelija on paljon kunnioitettavampi kuin oikaisu keinon hankkiva tyhjäpää, joka menee sieltä mistä aita on matalin. Mietippä nyt hetki itsekin. :/

        Ei sillä, kyllä sä saat tehdä nenälles ja vaikka koko kropalleskin mitä haluat, mutta tämä on vapaa maa ja ilmaisin oman mielipiteeni asiaan.


      • ioioioioi9ioioi9ioio

        Se kasvattaa katkeraksi ihmisvihaajaksi. Sellaiseksi kuin sinä olet.


      • VOISAATASNASENTÄÄN

        Tuo kuvaa erittäin hyvin sinussa sitä, että yläkerta ei ole kunnossa. Vika on sinussa ja sinun korviesi välissä. Minä itse henkilökohtaisesti en ole koskaan kuullut nenästäni kommenttia vaikka ei niitä maailman komempia olekaan. Minun henkinen kanttini kestää sen klyyvarin, mikä minulle on suotu. Se sopii kaikesta huomimatta minun pärstäkertaimeeni, eikä muuksi muutu. On tuota itsetuntoa sen verran, ettei tarvitse verrata muihin. Kasvakaa kakarat aikuisiksi.


      • Espoo911

        Niin. Eihän vinoja hampaitakaan tarvitse korjata, mutta se on suositeltavaa, koska vähentää päänsärkyjä, purentaa, tulehduksia, painetta -ja kyllä, näyttää myös hyvältä.

        Itseäni ainakin etoo ei hoidetut, keltaiset ja vinot hampaat. Mielestäni se on epähygieenistä.


      • gdfyhfujfgujyi
        ioioioioi9ioioi9ioio kirjoitti:

        Se kasvattaa katkeraksi ihmisvihaajaksi. Sellaiseksi kuin sinä olet.

        Noh noh, eipäs huudella typeriä ja perättömiä kommentteja sieltä.
        Tuo oli jo aika irvokasta. Ihmisvihaaja itse kirjoittelee katkeruudesta ja yrittää vetää muita samaan veneeseen.

        En kyllä tule mukaasi! Pysy siellä missä oletkin, äläkä enää kommentoi!


      • fdhfdghfj
        Espoo911 kirjoitti:

        Niin. Eihän vinoja hampaitakaan tarvitse korjata, mutta se on suositeltavaa, koska vähentää päänsärkyjä, purentaa, tulehduksia, painetta -ja kyllä, näyttää myös hyvältä.

        Itseäni ainakin etoo ei hoidetut, keltaiset ja vinot hampaat. Mielestäni se on epähygieenistä.

        Sinua nyt voi edota mikä vain.
        Ainakaan minä en henkilökohtaisesti ole siitä kiinnostunut.

        Ja tämä kiinnostumattomuus johtuu nimenomaan siitä, että kirjoitustesi perusteella olet osoittautunut pinnalliseksi.
        Kiitos ja hyvää päivänjatkoa!


      • moi12345671
        VOISAATASNASENTÄÄN kirjoitti:

        Tuo kuvaa erittäin hyvin sinussa sitä, että yläkerta ei ole kunnossa. Vika on sinussa ja sinun korviesi välissä. Minä itse henkilökohtaisesti en ole koskaan kuullut nenästäni kommenttia vaikka ei niitä maailman komempia olekaan. Minun henkinen kanttini kestää sen klyyvarin, mikä minulle on suotu. Se sopii kaikesta huomimatta minun pärstäkertaimeeni, eikä muuksi muutu. On tuota itsetuntoa sen verran, ettei tarvitse verrata muihin. Kasvakaa kakarat aikuisiksi.

        Jepjep.. taitaa vituttaa oma pärstä kun tänne tulet kirjoittelemaan :D hae apua näytät sitä tarvitsevan todella paljon!


    • Nenäleikkaustyttö

      Näin on! Ei ihmiset ymmärrä, että ei läheskään kaikki tee näitä asioita osallistuakseen missikisoihin, vaan yksinkertaisesti itsensä takia. Ihanaa kuulla, että sulla on rauhallisempi olla ja että olet enemmän tyytyväinen itseesi :)

      • dfgdfhfjgh

        Minä, minä ja minun nenäni. Voiko itsekkäämpää olla?

        Mä veikkaan, ettet ihan suosiolla kyllä itsekkääksi halua leimautua, joten kerrohan nyt kuitenkin se OIKEA syy, miksi leikautat nenäsi? Poikia? Miehiä varten? No mutta tämähän meneekin TURHAMAISUUDEN arkistoihin.

        Kerro nyt se oikea syy, oikeasti. :|


    • eläjaannamjidenelää

      Eli jos sinulla olisi vaikkapa rusinan kokoinen luomi nenänpäässä.se olisi sinusta persoonallisuutta???ja se pitäisi pitää siinä ettei sinun persoonallisuutesi katoaisi.minun persoonani on henkinen .ei poikkeava ulkonäkö.nämä ihmiset mitkä nenästäni ikävästi minulle huomauttivat olivat minun kanssa samaa mieltä.heidänkin mielestä nenäni oli iso ja apäsopusuhtainen.he olivat vain typeriä kun sanoivat sen ääneen.

      • dsfgdsfgdjhn

        Kyllä, se olisi persoonallisuutta.
        Sellaista persoonallisuutta, mitä mediaseksikäs mediamme ei meille halua tuoda julki. Lopettakaa se TV:n toljottaminen ja ihanteiden kadehtiminen. Olkaa sellaisia kuin olette.
        Jos joku sanoo nenästä, anna olla. Ei tarvitse olla samaa mieltä.
        Persoonallisuus on ihmisen koko olemus, ei pelkkä henkisyys.
        Vain vahvat pärjäävät ilman kauneusleikkauksia tässä median illusoimassa maailmassa. Arvostan suuresti heitä!


      • uyuuutuuuuuuuur

        Miksi vahvuutta ihannoidaan? Miksi ihannoidaan vahvuutta olla hakematta apua, vahvuutta kestää elämäänsä esim. vihaamansa nenän kanssa? Vaikka helpotusta olisi tarjolla.

        Heikko "sortuu" helpottamaan elämäänsä, keventämään taakkaansa.

        Vahva kestää kaiken ja saa kirkkaimman kruunun ja urhoollisuusmitalin.

        "Heikot" ihmiset haavoittuvat syvästi toisten ilkeistä kommenteista.

        Näennäisen vahva ihminen ei koskaan ymmärrä heikkoja. Heidän mielestään kaikkien on kestettävä se, mitä tämä itse on kestänyt.

        Oikeasti vahva ihminen ymmärtää heikkoja. Ymmärtää sen, että ihmiset ovat erilaisia, eivätkä arvioi toisten tekoja oman mittarinsa mukaan.


      • fdsghdfhfj
        uyuuutuuuuuuuur kirjoitti:

        Miksi vahvuutta ihannoidaan? Miksi ihannoidaan vahvuutta olla hakematta apua, vahvuutta kestää elämäänsä esim. vihaamansa nenän kanssa? Vaikka helpotusta olisi tarjolla.

        Heikko "sortuu" helpottamaan elämäänsä, keventämään taakkaansa.

        Vahva kestää kaiken ja saa kirkkaimman kruunun ja urhoollisuusmitalin.

        "Heikot" ihmiset haavoittuvat syvästi toisten ilkeistä kommenteista.

        Näennäisen vahva ihminen ei koskaan ymmärrä heikkoja. Heidän mielestään kaikkien on kestettävä se, mitä tämä itse on kestänyt.

        Oikeasti vahva ihminen ymmärtää heikkoja. Ymmärtää sen, että ihmiset ovat erilaisia, eivätkä arvioi toisten tekoja oman mittarinsa mukaan.

        Vahvuutta ihannoidaan, koska ihmisellä on luontainen eloonjäämisvietti olla vahva ja selviytyä.

        No voi sinua marttyyriä sentään.

        Tiesitkö, että vahvoiksi ei kasveta ilman, että on kokenut jotain, mikä on siihen kasvattanut? Tähän kuuluu myös se, mistä puhuit. Eli syyllistit näennäisen vahvoja ihmisiä ymmärtämättömyydestä nk. heikkoja kohtaan.
        Niinpä on vain tyhmyyttä, jos ei muista mistä pisteestä on nykyiseen vahvuuteen kasvettu.

        Oikeasti vahva ihminen ei vertaile pinnallisesti käsitteitä vahva ja heikko ja sovella niitä ihmisiin. Jokaisella ihmisellä on eloonjäämisvietti, mutta se miten sitä soveltaa, on eri juttu.


    • itsepä_halusit

      muutosta,joten katso peiliin. joka nokassa on joku muoto. jos haluat aivan päinvastaisia alkuperäiseen,se lienee joskus hankalaa,mutta tod.näk. nyt saat nauttia ongelmista hautaan asti,jotka iän myötä vain pahenee.

    • bggt

      Minunkin nenäni on poikkeuksellisen ruma ja iso. Ymmärrän hyvin teitä jotka kärsitte siitä. Silti en leikkauta nenääni koskaan. Ihan sama mitä kukaan sitä pilkkaa.
      En alistu kiusaamiselle oli nenäni minkälainen tahansa. Kauneusleikkaukseen en alistu.

      • älä.alistu.ihanteisiin

        Hienoa! Olet henkisesti kauniimpi kuin kukaan muu tässä ketjussa.


    • blackswan81

      Ihmetyttää tällä palstalla ns. Veronmaksajat ??? Miten veronmaksajat liittyy siihen että ihminen menee yksityiselle ja maksaa OMALLA rahalla nenäleikkauksen itselleen ??? Yhtälailla kuin menisin autokauppaan ja ostan mieleisensä auton itselleni :) tuskin veronmaksajien päänvaiva. Yksityisten nenäleikkaukset yleensä sisältää koko paketin eli kaikki jälkikontrollit ja komplikaatiot ja Kaikki maksetaan omasta kukkarosta ei veronmaksajilla! Kaikki sossupummit yms. Extreme urheilijat mukaan lukien kaiken maailman paskasakki NE ovat veronmaksajille ne kalleimmat ihmiset !!!!!

      • fdhfdghfgj

        Heh, et taida tietää mistä kirjoitat.

        Se, mistä tuon ikäinen tyttö saa tulonsa, on mielenkiintoinen asia. Säästäähän voi vaikka sossun tai Kelan tuista.

        Ja kyllä se on veronmaksajienkin päänvaiva, jos kyseisestä operaatiosta tulee jotain jälkikomplikaatioita, ne maksetaan veronmaksajien kukkarosta. Aivan, veronmaksajien. En usko, että jos hänellä on mahdollisuus mennä kalliille yksityiselle nenäleikkauksien kontrollien umpeutumisien jälkeen tai julkiselle puolelle halvemmalla, että hän valitsee sen kalleimman.
        Tyhmyys alkaa jälleen toistamaan itseään. Nimittäin tyhmä ei opi koskaan.

        Parempi, että jätätte nuo kauneusleikkaukset yksinkertaisesti niille, joilla siihen on oikeasti varaa ilman, että heidän tarvitsee edes säästää. Media ja mainostus luo sen kuvan, että kauneusleikkaukset ovat tätä päivää ja hyvin suuressa suosiossa näiden sinun kutsumiesi paskasakkienkin joukossa.
        Teette itselle vain karhunpalveluksen, kun ihannoitte tällaista loputonta kierrettä. Ja se, mikä lopulta on kaunista, ei välttämättä ole toisen mielestä operoitu nenä.

        Vaikka olisi kuinka hyvä kirurgi, nenän operoinnin yleensä huomaa ihmisestä. Se ei yksinkertaisesti kuulu kasvoihin ja ole aina ollut sellainen.

        Nuo operaatiot ovat vähän kuin meikkaaminen. Tuntee itsensä kauniiksi hetkellisesti, sillä voi huijata ihmisiä uskomaan, että olet kaunis, mutta mielipiteitä on enemmän kuin ihmisiä, joten miten voit koskaan tietää onko nenä vieläkään kaunis tai normaali? Niinpä pitääkin ottaa lisää leikkauksia. Vähän kuten sekin, että pitää alkaa meikkaamaan enemmän.

        Ja kun kirjoitit tuosta, että extreme urheilijat ja "paskasakki" ovat mielestäsi yhteiskunnalle kalleimpia, voisitko vielä kertoa, keitä ihmisiä tähän mainitsemaasi paskasakkiin oikein kuuluu? Luokitteletko tosiaan ihmisiä noin? Mietippä, jos joku, vaikka minä sanoisin, että sun pitää huollattaa ennemmin pääsi ja tehdä operaatio sinne, sillä kuulut turhamaiseen paskasakkiin. Miltäpä tuntuu?


      • blackswan81

        Tarkoitin paskasakilla ns. Yhteiskunnan pummeja jotka eivät ole päivääkään tehneet töitä vaan hakevat kaiken sossun luukulta. Extreme urheilulla tarkoitan ns. "niskat nurin" urheilu lajeja. Mulle on ihan sama mihin paskasakkiin ihmisten mielestä kuulun joten so what. Mun mielestä kauneusleikkaukset ovat in. Toisen mielestä hieno moottoripyörä on in ja niin edelleen. Me eletään täällä vain kerran ja koskaan ei voi tietää milloin se viimeinen päivä kohdalle sattuu...


      • fgjhfgjfjkmh
        blackswan81 kirjoitti:

        Tarkoitin paskasakilla ns. Yhteiskunnan pummeja jotka eivät ole päivääkään tehneet töitä vaan hakevat kaiken sossun luukulta. Extreme urheilulla tarkoitan ns. "niskat nurin" urheilu lajeja. Mulle on ihan sama mihin paskasakkiin ihmisten mielestä kuulun joten so what. Mun mielestä kauneusleikkaukset ovat in. Toisen mielestä hieno moottoripyörä on in ja niin edelleen. Me eletään täällä vain kerran ja koskaan ei voi tietää milloin se viimeinen päivä kohdalle sattuu...

        Joo, ihan hyvä pointti sulla, mutta en pidä tuosta sinun luokittelemisestasi.
        Mistä tiedät millainen elämä näillä nk. pummeilla on ollut? Ehkä on parempikin, etteivät ole alkoholisminsa ja mielenterveysongelmiensa kanssa työelämässä. Monilla ei ole halua parantua, joten ovat sitten siinä jamassa, että ostavat sitä viinaa lisää ja tuhoavat itsensä.

        Monesti sanomalehdissäkin näkee plastiikkakirurgisien sairaaloiden mainoksia. "Nyt rintaimplantit vasin 5400 €" jne. Mun mielestä tuo on aika outoa mainostaa jotain noin moraalista asiaa kaikenlaisille lukijakunnille. Aivan kuin se olisi jotenkin normaalia, vähän niinkuin kävisi ottamassa itselleen lävistyksen.
        Mielestäni tuo ihannointi kannattaisi lopettaa, sillä maassamme on paljon nuoria tyttöjä, jotka kärsivät itsetunto ongelmista. Mitä enemmän tällaista vääristynyttä mainontaa pursuaa joka puolelta, voit olla varma seurauksista.
        Mielestäni kun on muitakin tapoja ehostaa ulkonäköään kuin mennä kirurgin veitsen alle.
        Mä näen asian sitten kai liian vanhanaikaisesti, mutta mun mielestä ne lopputulokset eivät edes ole kummoisempia kun olen kuvia katsellut, enkä todellakaan maksaisi maltaita siitä, että mun nenää vähän hiottaisiin.

        Mutta joo, en kiellä etteikö muut saisi näin tehdä. Surettaa vaan millaisen reaktion tämä saa aikaan tulevissa nuorissamme joskus vuonna 20100 ehkä.

        Suunta on mielestäni huono.


    • tosino

      Kyömyhän on parasta nenässä.. ja nyt jyrsitty pois.. huh!

    • olispamullakivaraa

      Uteliaana kyselen,että kun tuo parantuminen kestää noin kauan,niin miten voi esimerkiksi käydä vaikka töissä? Vai joutuuko olemaan vain kotona?

      • Nenäleikkaustyttö

        Moikka! Kukaan muu ei siihen kiinnitä mitään huomiota, vaikka on tosi turvonnut niin silti näyttää ihan normaalilta, varmaan jos sitä tuijottais koko ajan, niin huomaisi paremmin.


      • fdhfgjfjfjk
        Nenäleikkaustyttö kirjoitti:

        Moikka! Kukaan muu ei siihen kiinnitä mitään huomiota, vaikka on tosi turvonnut niin silti näyttää ihan normaalilta, varmaan jos sitä tuijottais koko ajan, niin huomaisi paremmin.

        Mikset sovella tuota ajattelutapaa nenääsi ilman leikkausta?
        Ehkä tuijotat sitä jatkuvasti niin se näyttää sinusta epänormaalilta?

        Kun ihmiset haluavat tiettyjä etuja itelleen, niin unohdetaan vaikka seisoa sanojensa takana tai kielletään ne.
        Sellainen on tämä ihana ihmisluonto.


    • Evvvk123

      Kai sitä nyt kukin saa omalla kustannuksella tehdä mitä itselleen haluaa. Nenä on joillekin arka kohta. Esim. Äitini totesi joskus naapureiden kehuessa ulkonäköäni, että on se kaunis, mutta tuo nenä...kun nenäni on vähän sekä nypykkä, pysty, että aavistuksen noitamainen peruna eli persoonallinen. Ei siis mitenkään erityisen ruma eikä kasvojeni rumin piirre edes. Ymmärrän kuitenkin tuota vasten jos kolhompinenäiset hakeutuvat leikkauksiin kiitos perimänsä tai hankittujen kolhujen.

      Ihmiset eivät aina muista sitä, että tiettävästi meillä on kullakin vain yksi elämä, siihen liittyvät valinnat ja kokemuspiiri. Emme tiedä toisistamme ikinä riittävästi voidaksemme tuomita toisen ihmisenä.

      • fdhdfghfgjhfg

        Joo, yksi elämä, yksi nenä.
        Miksi leikellä ainoa äidiltä ja isältä lahjaksi saatu ruumiinosa joksikin muodottomaksi tusinakappaleeksi?

        Ja myöskin, yhteen elämään kuuluu se, kuin eläisi viimeistä päivää ja toteuttaa unelmiaan vapaasti. Ulkonäköasiat ovat niin pinnallisia, etenkin jos mennään johonkin kauneuskirurgian puoleen kääntymään. Miksei tyytyä siihen, mitä on annettu?`Niin turhamaista.


    • Useat

      Ovat saaneet leikkauksista komplikaatioita. Tämä kannattaa aina muistaa, kun aikoo leikkaukseen.

    • meandmynose

      Kukaan ei voi tietää tai tuomita ihmistä joka haluaa nenäänsä tai muuta häiritsevää kohtaansa operoitavan. Muistakaa hienotunteisuus ja avarakatseisuus.Se ei ole keltään pois jos joku korjauttaa nenänsä omilla säästöilllään.Voiko olla näin ahdasmielisiä ihmisiä 2000-luvulla?

      • fdhfdghjfgjfg

        Ahdasmielisyyttä on kyllä sinussa itsessäsikin. Voiko näin olla vielä 2000 luvulla? No kyllä voi, sillä koko määritelmä on ihmisen oma ja sitä tulee olemaan niin kauan kuin ihmisiä maapallolla kävelee.

        Muista avarakatseisuus ja mielipiteen vapaus. Se ei ole keltään pois, jos joku ilmaisee yleisellä keskustelufoorumilla kielteisen mielipiteensä nenäleikkauksista.

        Ja kyllä ihmiset voivat tietää ihan riittävästi ja tuomita. Sen minä olen elämäni aikana nähnyt. Ei kannata uskoa tuohon soopaan.


      • äkkijyrkkämies
        fdhfdghjfgjfg kirjoitti:

        Ahdasmielisyyttä on kyllä sinussa itsessäsikin. Voiko näin olla vielä 2000 luvulla? No kyllä voi, sillä koko määritelmä on ihmisen oma ja sitä tulee olemaan niin kauan kuin ihmisiä maapallolla kävelee.

        Muista avarakatseisuus ja mielipiteen vapaus. Se ei ole keltään pois, jos joku ilmaisee yleisellä keskustelufoorumilla kielteisen mielipiteensä nenäleikkauksista.

        Ja kyllä ihmiset voivat tietää ihan riittävästi ja tuomita. Sen minä olen elämäni aikana nähnyt. Ei kannata uskoa tuohon soopaan.

        Höpsis vaan edelliselle kirjoittajalle..Hyvä kirjoitus nm: meandmynose! Jokainen saa tehdä kuten itsestä hyvälle tuntuu.Mikäs sinä ole moralisoimaan?Pidä vain huoli omista asioistasi tästä eteenpäin.Jos et kykene -hae terapiaa.


      • fghfgjhgjk
        äkkijyrkkämies kirjoitti:

        Höpsis vaan edelliselle kirjoittajalle..Hyvä kirjoitus nm: meandmynose! Jokainen saa tehdä kuten itsestä hyvälle tuntuu.Mikäs sinä ole moralisoimaan?Pidä vain huoli omista asioistasi tästä eteenpäin.Jos et kykene -hae terapiaa.

        No höpsistä höö vain äkkijyrkällemiehelle, joka tavoittelee nenäleikkauksessa käynyttä tyttöä itselleen. Motiivisihan ovat ihan selvät.

        Et voi kuitenkaan todellakaan kumota väitteitäni vääriksi.

        Mikäs minä olen moralisoimaan? Ihminen. Aivan kuten tekin. Tekin teette sitä jatkuvasti, muttette vain huomaa tai kiinnitä huomiota siihen, joten sanoisinko, että aika kaksinaismoralistista. Pidä huoli vain omista asioistasi, äläkä tule mulle ehdottelemaan terapiaa, meinaa olen kyllä sellaisessa ammatissa, että terapia ei ehkä oikein kävisi minulle. :D
        Mä uskoisin, että sä olet tällainen perusduunarimies, joka hakee jotain kontaktia epätoivoisesti nuorista tytöistä ja täällä sitten yrität kumota faktoja vääriksi. Veikkaisin, että SINUN tulisi hakea sitä terapiaa. Minä voisin itseasiassa sitä vaikkapa sinulle antaa.


    • missikisii

      HEI kävin pienetämässä rintani YKSITYISELLÄ 2000-Täällä suomessa leikattiin.ikää silloin 30 aina isot riippuvat ja VENÄHTIVÄT VIELLÄ LAPSIEN SYNTYMÄN JÄLKEEN,.. ja olivat tiellä..koko yläruumis pelkkää rintaa napaan asti ..oli hankalaa ..jokainen saa leikellä miten vaan itseään..joten ei tarvii mennä missikisoihin,,minullekkin joku kade aikoinaan sanoi että nytkö kun sulla on tommmoset pystyrinnat meet rannoille bikineissä..käytän edeleen umapukua jos meen rannoille....

      • fdhfgjhgfjghkm

        Silloin kun kyse on elämistä haittaavista tekijöistä niin kauneuskirurgia on ihan suotavaa. Esimerkiksi riippuvat silmäluomet voivat olla melko hankalat, jos ei näe mitään niiden alta.
        Yleensä potilas on itsekin hyvin turhautunut näihin vaivoihin ja lähtee tosiaan leikkelemään itseään, mutta vain siitä syystä, että näkisi jälleen.

        Rintojen operoimisessa on se ero, että sinä kohensit niitä näyttämään taas nuorekkaan terhakoilta. Mitä oikein odotit saavasi palautteeksi, kerta et hyväksy luonnollista kurpsahtamista ja vanhenemista? Ei se ole välttämättä kateutta hyvä ihminen. Mielipiteitä ja motiiveja on ihan sairaasti ja jos et sitä ymmärrä, olet hyvin pikkusieluinen.
        Olisiko sulle pitänyt sanoa jotenkin näin: Ööh, hienoa tota että leikkelit jotakin häiritsevää kehostasi. Ne varmaan aiheuttivat SELKÄKIPUJA? Aivan, selkäkipuja.
        Tällöin jos on jotain haittaa arkipäiväisessä elämässä, ovat kauneusleikkaukset suotavia.
        Sinä et sitä sen vuoksi tehnyt. Miksi odotit jotain muutakaan palautetta silloin?


    • urtsukainenvainen

      Peitä pottusi nenäpäivänenällä, on luonnoööisen punainenkin.

    • Nobody13

      Tokkiinsa jokainen saa tehdä nenälleen mitä haluaa ja jos sattuu jokin onnettomuus ja nenä vaurioituu, on ymmärrettävää, että sen haluaa kuntoon. Asia on erikseen, jos joku leikkauttaa täysin "terveen" nenän, koska pelkää muiden reaktioita ja kommentteja ja jos leikkaus menee pieleen, sitä itketään. Miksi pitäisi välittää siitä, mitä joku toinen SINUN nenästäsi tykkää? Tämä on ihmeellinen yhteiskunta, kun kaikkien pitäis olla samasta muotista. Sitähän nuo kaiken maailman muotiohjelmatkin tyrkyttää; yhdenmukaisuutta. Mutta juu, jokaisella on oma tarinansa ja syynsä tehdä mitä tekee..

    • jogibaldio

      Mene hesaan asematunneliin ja vittuile jollekin porukalle, kyllä ne muotoilee nenäsi uuteen muotoon, tulee joko isompi tai löydät sen niskastasi.

    • qfq3wfq

      Noniin täällä kokemuksien kautta nenäleikkausten asiantuntija. Olen käynyt korjauttamassa nenääni neljästi. Ensimmäisen kerran 2002. Lähtökohtaisesti halusin eroon isosta perunanenästä. Ensimmäinen leikkaus tehtiin puudutuksessa ja lääkäri oli suomalainen ja teki ties mitä virheitä. Suurimpana virheenä minua ei juurikaan opastettu jälkihoidon suhteen. Nenään ei laitettu lastaa vaan ainoastaan teipit, jotka ihon hikoilun ja rasvoittumisen vuoksi irtosivat jo kahden päivän päästä. Olin sitten ilman teippejä viikon päästä olevaan tarkastukseen asti. Jälkeenpäin olen oppinut että tuo ensimmäinen viikko on tuossa se kaikkein tärkein joka suurimmalta osin ratkaisee kuinka nenä lähtee paranemaan.

      No lopputulos ei ollut kovin hyvä. Aiemmin symmetrinen, mutta iso nenä, oli nyt edelleen iso ja hyvin epäsymmetrinen. Tätä korjattiin saman lääkärin toimesta n. 8kk myöhemmin. Nyt laitettiin sentään lasta, mutta lopputulos ei ollut merkittävästi parempi. Taaskaan ei oltu opastettu kummoisesti paranemisprosessin kanssa. Ja tein kaikenlaista urheilullista jopa sinä aikana kun nenässä oli lasta. Esim. kotona jonkinmoista lihaskuntotreeniä yms.

      No elin asian kanssa aina vuoteen 2006, kunnes päätin, vaikkakin hieman kokemuksista traumatisoituneena, että haluan mennä kolmanteen leikkaukseen. Tällä kertaa hakeudun Tallinnaan ja lääkäri selvästi tiesi mistä puhui. Liekö jopa sama lääkäri kuin aloittajalla(?) Leikkaus tehtiin nukutuksessa ja sen aikana ilmeni kaikenlaista edellisen lääkärin tekemää virhettä ja kirurgi joutui aika pitkälti rakentamaan nenää uusiksi. Lastan poiston jälkeen lopputulos näytti aika hyvältä, en sano että täydelliseltä, mutta huomattava parannus aiempaan. Ajan kanssa nenän toiselta syrjältä alkoi kuitenkin iho muodostamaan outoa kohoumaa, joka hieman paheni jopa vuosien aikana. Huomasin nenäni olevan myös hyvin lämpötila-aktiivinen. Kuumassa turvotti joskus häiritsevän paljon, kun taas viileässä saattoi näyttää ihan kivalta. No loppuvuodesta 2015 hakeuduin taas saman Tallinnalaisen lääkärin vastaanotolle ja ilmeni, seikka jota hän oli hieman pelännytkin leikkauksen jälkeen, mutta toivonut että niin ei kävisi. Eli nenässäni ei ollut tarpeeksi rustoa, johon iho pääsisi kiinnittymään ja iho olikin toiselta puolen nenää lähtenyt ikäänkuin elämään omaa elämäänsä ja sinne oli myös muodostunut arpikudosta. No nyt tämän vuoden alusta lääkäri teki minulle uuden operaation hieman experimentaalilla menetelmällä. Kylkiluustani siirrettiin rustoa nenään, jotta iholle saatiin tarvittava tarttumapinta. Leikkauksesta on nyt kolme viikkoa ja enimmän turvotuksen laskettua voin viimeinkin sanoa alkavani olla tyytyväinen nenääni. Melkein viisitoista vuotta meni ensimmäisestä leikkauksesta, mutta nyt alkaa näyttää valoisammalta. Suurimmalta osin kyse on ollut itsetuntoasiasta. Olen vihannut olla valokuvissa ja huomannut alitajuisesti että en tykkää kun minua katsotaan tietyistä kuvakulmista, koska niistä nenän epämuotoisuus on tullut eniten esille.

      Nyt tämän viimeisen leikkauksen jälkeen olen tehnyt kaiken paranemisprosessin kanssa 120% antaumuksella. En hengittänyt nenän kautta 10 päivään, koska kaikenlainen niistäminen, rään pois kaivaminen yms voi aiheuttaa erpikudoksessa epämuodostuneisuutte yms. Kolme ensimmäistä päivää leikkauksen jälkeen suurinpiirtein vain makasin ja tuijotin kattoa. Päätin että tämä on nyt viimeinen kerta ja elämästä joko tulee parempaa tai sitten ei tule, mutta teen kaiken oikein että tulisi. Saunassa en aio käydä todennäköisesti seuraavaan puoleen vuoteen, vaikka vain 2kk saunattomuus on suositus. Kaikenlaista nenään kohdistuvaa osumaa tulee luonnollisesti välttää ainakin seuraava puolivuotinen.

      Kokemuksesta ja lääkärin kanssa konsultoituna nenän paraneminen haluttuun lopputulokseen on monimutkainen juttu.. etenkin jos sitä joudutaan muokkaamaan reilusti lähtötilanteeseen nähden.

      • Nenäleikkaustyttä

        Moikka! Kiitos kun kerroit kokemuksestasi, voin vain kuvitella että miten sua on ärsyttänyt ja kun prosessi tosiaan kestänyt loppupeleissä monia vuosia, huh! Peukut pystyyn nyt, että tulee hyvä lopputulos ja ettei tarvitse mennä uudestaan leikkaukseen! Olen menossa ensi kuussa konsultaation ja toiv. siellä selviää sitten kaikki :). Minua on kovasti ihmetyttänyt kun on tullut kovettumia paljon ja jotkut on sellaisia ihan tosi kovia ja tuntuu luulta, jännittää hirveästi, että tuleeko nämä jäämään lopullisesti. Turvotusta on ollut vähemmän mutta vieläkin huomattavasti on, en tosiaan ole siitä huolissani, näen jo nyt että ei läheskään samanlainen turvotus kun esim pari viikkoa sitten, ainoastaan nuo luun tuntuiset hommat ihmetyttää.. Noh, toivon saavani kaikki vastaukset kysymyksiini pian :)


    • Espoo911

      Kiitos kirjoituksestasi! Kuka teidän lääkäri oli Tallinnassa?

      Ehkä sen kaikista näistä keskusteluista on oppinut, että kannattaa heti aluksi mennä mahdollisimman hyvälle plastiikkakirurgille. Tietysti vastavalmistuneilla ei voi olla kovin paljon kokemusta, Mutta hyvät kirurgit ovat tehneet opiskeluaikana noin 4-5 vuoden harjoittelun esimerkiksi nenästä avustamalla muita plastiikkakirurgeja useammassa maassa. Kaikki normaalit kirurgit ovat myös toimineet/ toimivat julkisella puolella.

      Kannattaa katsoa tarkasti millä kirurgeilla ovat olleet harjoittelunsa. Se on usein aika ratkaisevaa. Nenäkirurgia on käsityötä, ja sen oppii seuraamalla muita. Useissa maissa tuo Fellowship on tarkennettu CVssä.

      Ihan yleisesti, esim Mehiläisessä toimii monia, jotka ovat saaneet peruslääketieteen koulutuksen Baltiassa. He ei välttämättä toimi siellä paremman palkan, tai osaamisensa vuoksi (näin enemmistö harhaluulee) vaan siksi etteivät ole päässeet esim HUSn erikoislääkäreiksi. Suurin osa valmistuvista kyllä haluaa toimia kunnon sairaalassa aluksi, jos vain mahdollista. Helsingin julkisella toimii ja on toiminut aina kaikki Suomen parhaat, jos sairastutte. Ei yksityisellä.

    • suomenlääkäritsucks

      Minulla murtui koko nokka melko pahasti ja kun olin käyny pään magneettikuvauksissa, niin lääkäri aikoi korjata minun nenän väliseinän. Nyt koko nokka on ihan järkyttävän näköinen. Tuplasti isompi, vinossa ja epäsymmetrinen. Aikaa jo toista vuotta. Kävin lääkärillä valittaa, että mitä ihmettä sä oot menny tekemään. Niin hänen mielesti mulla on pää vinossa ja pari milliä sinne tänne ja se on samannäkönen. Ei juttu etene. Eikai se auta kun ottaa kuluttajanasiamieheen yhteyttä. Piti olla helppo sen väliseinän korjauksen. Ei näköjään ollu. Kiitos terveystalo!

    • Jhesus

      Voi tsiisus mitä porukkaa. Varmasti ollaan kauneusleikkauksia vastaan ja niin olin itsekin joskus vaan en enää kun sattu omalle kohdalle pikku onnettomuus jossa nenä murtui ja muutti muotoaan :) odottakaa arvostelijat vaa ku sattuu omalle kohdalle...

    • Expl

      Nyt jäitä hattuun, ei kuitenkaan ihan konkreettisesti. Mutta nuo monet tietämättömien antamat neuvot kannattaa jättää lukematta.
      Nenäleikkauksesta toipuminen on usein hivenen stressaavaa. Normaalisti, kun leikkauksen jälkeen lasta ja teipit poistetaan, leikkauksen lopputulos on vähän aikaa näkyvissä. Jos se näyttää silloin hyvältä, siitä tulee hyvä. Usein nenä kannattaa vielä tällöin teipata uudestaan viikoksi, varsinkin juuri nenän pään yläpuolelta, ns supratip kuopan kohdalta, koska sille alueelle syntyy helposti vahva turvotus. Tällä alueella on ihon alainen kudos vähän kuin paisuvaiskudosta joka reagoi käsittelyyn ja saattaa aiheuttaa myös leikkauksen jälkeen nenän punoitusta muutaman kuukauden ajan. Siksi on tärkeää antaa kudosten parantua siihen paikkaan, mihin lääkärisi on ne leikkauksessa asettanut ja varoa koskettelemasta tai painelemasta nenää.
      Turvotusten poistuminen ja lopullinen nenän muoto tulee näkyviin eri ihmisillä eri aikataululla. Normaalisti nenä on valmis tuulta halkaisemaan 2-3 viikon kuluttua ilman suurta ulkonäköongelmaa, mutta lopullinen muoto alkaa näkyä puolen vuoden paikkeilla ja muutosta, usein laihtumista nenässä voi todeta aina kolmeen vuoteen asti, kun sisällä olevat arvet kypsyvät ja löystyvät ja kudoksen rakentajasolujen tungos siellä lakkaa. On tosi harvinaista, että syntyy lisäarpea nenän sisälle. Joskus on jouduttu poistamaan luisen nenäkorjauksen jälkeen luusaumoihin syntynyttä kalluskudosta, luun liikakasvua.
      Kannattaa rauhassa antaa parantua ja toivoa hyvää tulosta. Jos korjauksia joutuu tekemään, ne vasta vuoden kuluttua, tai silloin kun nenän pää on pehmeä ja liikkuu kuten ennen leikkausta.

    • Rhinomale

      Pitäisikö olla huolissaan? No ei. Turvotus kuuluu asiaan. Mieti nyt. Nokkaasi leikellään , luita murretaan. Ei ihme jos ottaa itseensä. Kestää onnaksi vain muutaman viikon leikkauksen jälkeen.
      Itselläni nokkaa on operoitu kolme kertaa. Ensin rustoluita mäkeen sitten 10 vuotta välissä ja
      nenä uuteen uskoon: luut murskaksi ja uudet asemapaikat naamassa, väliseinä suoraksi ja nokka
      kapeammaksi ja sentti poin mitasta. Vuoden kuluttua kyömy pois ja satula suoraksi. HUH HUH.
      Taas pitäisi käydä operoimassa. Nokka kasvanut ja vetänut kärjen puoli senttiä koilliseen ja sierainventtiili lommahtanut . Rahaa palaa noin kymppitonni. On jännä asia kuinka yksi nenä voi
      vangita ajatuksista niinkin suuren osan. Parempaankin sen voisi kanavoida. No. mutta:
      Isonenäiset ovat hyviä rakastajia lause ei vaan osaa lämmittää.
      Kaikkea hyvää nenäkkäille ja vähemmänkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe