Oletko ajanut ikinä BMW M/M-B AMG:n autoilla?

M.O.T.A

Todennäköisesti yksikään Skoda- palstalla pyörivä yksilö tai arkielämän skodistin ei ole ikinä päässyt kokeilemaan kyseisiä tuotteita. Varsinkaan näillä RS-mallien haltijoilla/omistajilla harvoin on kokemusta sporttisista autoista ja siksi luulevat sen Skodan RS pärinäkipposen olevan jotenkin erikoinen tai sporttinen (no eihän se ole todellakaan).
Itseasiassa en usko, että ovat ylipäätään ajaneet juurikaan länsiautoilla mahdollisesti perustylsää työkonemaista Volkkaria lukuunottamatta. Miten asia on? Harmittaako?

116

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juukkopi

      En ole. Vain Zetoria on tullut ajettua. Liekö länsikampe?

    • JOFA

      Sulla oli ainakin kaksi erillistä kysymystä os ymmärsit: Onko ajettu määrätyillä kieseillä ja toisaalta,harmittaako.

      On käsitteet ja viitekehykset niin sekaisin, että otapa uusiksi.

      • Itäkontti

        Selvästi harmittaa sinuakin tuo skeidailu


      • VaarillaOnJaguaari
        Itäkontti kirjoitti:

        Selvästi harmittaa sinuakin tuo skeidailu

        Miltä tuntuu, kun yrittää vittuilla tosissaan, mutta epäonnistuu täydellisen virhearvion vuoksi? Sinä sen tiedät, mutta kiitos, ei tarvitse avautua.


      • RomuillaSinäAjelet

        Onnistuinhan minä,vastauksesi kertoo kaiken. Kerro vielä minkälaisilla romuilla sinä olet ajellut tai ajelet? Vastaa tai jätä vastaamatta, diagnoosi ja johtopäätökset ovat samat


      • HernesaarenRomuOy
        RomuillaSinäAjelet kirjoitti:

        Onnistuinhan minä,vastauksesi kertoo kaiken. Kerro vielä minkälaisilla romuilla sinä olet ajellut tai ajelet? Vastaa tai jätä vastaamatta, diagnoosi ja johtopäätökset ovat samat

        "Vastaa tai jätä vastaamatta, diagnoosi ja johtopäätökset ovat samat"

        Juuri näin. Aloituksen tarkoitushan oli saada toivottu johtopäätös vastauksista riippumatta. Meni vain rosvosektoriin koko ulostus.


      • takavalojakatsoo

        Sinnne jäi skeida


    • simply.clever

      En ole ajanut. En myöskään ole ajanut Bentleyllä tai Ferrarin Testarossalla. Toisalta en ole ajanut myöskään Fiat 500:lla enkä Nissan Jukella. Mitä sitten?

    • MercedesAMG

      Minulla on kulkupelinä M-B C32AMG ja olen todella tyytyväinen autoon ja erityisesti sen suorituskykyyn ja erinomaiseen luotettavuuteen, Mercedeksen M112 moottori on täydellisen varma ja luotettava moottori, joka toimii varmasti ja kestää lähes "ikuisesti" käyttöä, ei kuluta öljyä eikä ole vikaherkkä eikä kulu käytännössä ollenkaan käytössä. 3,2 litrainen bensiinimoottori erittäin luotettavalla tekniikalla ja kestävällä varmalla ja huoltovapaalla Lysholm-tyyppisellä ruuviahtimella kestää, kestää ja kestää ja tehoa ja vääntöä sekä kulkupuolta on niin että RS Skodistia hirvittää. Mitä sitten teen Skoda-palstalla? Käyn ihmettelemässä kuinka huonoja, epäluotettavia ja heikkotekoisia suunnittelu- ja valmistusvirheisiä autoja VAG-konsernin tekeleet mukaan lukien Skoda ovat. Käyn myös VW ja Audi -palstoilla ihmettelemässä samaa asiaa. Käsittämätöntä miten paljon näitä on myyty Suomessakin ihmisten harmiksi. Mutta eiköhän kokemus opeta ja VAG -konsernin autot hiljalleen päädy marginaalimerkeiksi ja katoa järkevien autoilijoiden kohdalla pois käytöstä.

      • huuhaajapönttötasan

        Eihän kukaan kaiketi osta skodaa tehojen vuoksi. Luulempa siihen vaikuttavan enemmänkin auton käyttökustannukset ja taloudellisuus.
        Mitä kalliimpi auto sen kalliimmat huoltokustannukset. Minäkin olen ajatellut, että ostaisiko käytetyn 700 sarjalaisen BMW:n, mutta en uskalla, kun pelkään kalliita kustannuksia.
        Tällä palstalla skodia mollaavat ovat suhteellisen köyhää porukkaa. Ihmiset joilla on varaa eivät tämmöisiin typeriin keskusteluihin juurikaan osallistu.


      • TSI2012
        huuhaajapönttötasan kirjoitti:

        Eihän kukaan kaiketi osta skodaa tehojen vuoksi. Luulempa siihen vaikuttavan enemmänkin auton käyttökustannukset ja taloudellisuus.
        Mitä kalliimpi auto sen kalliimmat huoltokustannukset. Minäkin olen ajatellut, että ostaisiko käytetyn 700 sarjalaisen BMW:n, mutta en uskalla, kun pelkään kalliita kustannuksia.
        Tällä palstalla skodia mollaavat ovat suhteellisen köyhää porukkaa. Ihmiset joilla on varaa eivät tämmöisiin typeriin keskusteluihin juurikaan osallistu.

        Suomi on täynnä rahoitusyhtiöitä ja tarjouksia tälle "automiesten" köyhälle porukalle. Jos joku on valmis laittamaan suuren osan nettotuloistaan "näyttävän" auton rahoituskuluihin, olkaa hyvä vaan. Kaikki valinnat ovat oikeita, kun ne tekee omista lähtökohdistaan. Tämän voisivat narsu-trollitkin muistaa. Vaikkapa edes joskus.


      • Professuura

        "En uskalla" kertoo henkilöstä kaiken. Oi kuinka elämä sua niin pelottaa! Älä ota riskejä, älä nouse sängystä. Käytetyn C32 AMG:n saa alle puolella Skoda Octavia RS:n hinnasta, tuossa AMG:ssä on lisäksi oikeasti hyvät ajo-ominaisuudet ja ripaus sporttisuutta erittäin hyvällä suorituskyvyllä. Mersussa on myös hyvin aikaa kestävä tyylikäs ulkonäkö. Skodassa kuljettajan tunteet ovat häpeä ja alakulo, RS mallissa vielä saa sen pärinäpetteri-imagon kaupanpäälle mutta hyviä ajo-ominaisuuksia ei saa.


      • ikämiesauto

        Ihan ok. caara, mutta aika ikämiessellainen. Luotettava - niinpä.


      • Vaihda

        On se hienoa kun saat mailman tappiin ajella samalla riksalla. Muut tietävät jo että vaihtelu virkistää.


      • pnaoond

        Niin virkistää


      • näinon5

        SLK 32 sitten vielä kovempi peli


    • Eri_kohderyhmät

      Mitä tolkkua on verrata keskenään 35–40 tuhannen euron Räsää ja sata tonnia kalliimpia autoja keskenään?

      • eisiitäotaselvää

        Niin, ja toisessa keskustelussa Kyykman korostaa, että tällä palstalla pitää puhua vain Skeidasta.


      • Peiror

        2001 C32 AMG:n saa Suomessa noin 16 000 eurolla ja Saksassa verottomana 9000-10 000 eurolla. Tuohan pieksee kaikilta ominaisuuksiltaan uuden 2016 Skoda Octavia "pärinäpetteri" RS mallin, joka on äärimmäisen nolo ilmestys muutenkin.


      • DesertValley
        Peiror kirjoitti:

        2001 C32 AMG:n saa Suomessa noin 16 000 eurolla ja Saksassa verottomana 9000-10 000 eurolla. Tuohan pieksee kaikilta ominaisuuksiltaan uuden 2016 Skoda Octavia "pärinäpetteri" RS mallin, joka on äärimmäisen nolo ilmestys muutenkin.

        Aavikon Autokunkuissa on tarjolla suuri valikoima vähintään yhtä tasokasta Autoa kuin "sakemannien" häkkivarastoissa niitä hylkymersuja. Ei kai kukaan vakavissaan enää nykyään Saksaan matkusta mersua hakemaan???
        Tietenkin erona on kallis kuljetuskustannus Atlantin ylitse, mesen taas ei tarvitse kestää ajoa kuin Traveen asti, Hesasta eteenpäin pääsee vaikka työntäen. Pihallahan sitä meseä säilytetään ja hiplataan, omistajan kuvitteleman naapurikateuden kohottamiseksi.


      • kdkdodoe

        Pelleilyä


    • Näillä.mennään

      Totta.Ei premium merkkejä voi verrata halppisbrändin omaavaan skodaan.Tosin skodan kohdalla ei voine mainita minkäänlaista brändiä.Se on vain vw.n vanhemmalla tekniikalla kyhätty räpylälogo.

      • Minne.mennään

        No miksi verrataan? Voisiko tällaisen premium-merkkien palvonnan siirtää toisaalle, ettei premiumin maine kärsi? Vai kalvaako epävarmuus brändin voimasta?


    • Kasvaihmisenänyt

      Ei ole tullut ajelta edes kokeeksi amg turhakkeilla. Miksi moisilla leluilla pitäisi ihmisen ajella? Amg on merkki tyhjänpäivästä itsekeskeisestä teeskentelijästä joka janoaa huomiota eli eihän tuommoisella edes ilkeä normaali ihminen kokeeksi ajaa. Joko tajuat amg merkin imagon?

      • Ihanhyvävaaan

        Sillä ei tosiaan pysty ajamaan kuin elämässä menestyneet ja älykkäät ihmiset. Kaltaisesi kateelliset panettelijat eivät näe niitä kuin esitteissä. Kumma juttu muuten että kaikki maailman rikkaat maailmantähdet aina ostavat jonkun kauniin ja seksikkään tehokkaan auton:) on se kumma juu...onko ne kaikki teeskentelijöitä???ei ei ne ovat menestyjiä..todellisia menestyjiä. Näitä menestyjiä suomessa pelätään ja menestystä pelkäävät myös näyttää ne jotka eivät ole varustettuja hyvällä ja terveellä itsetunnolla ja ajattelevat vaan mitä muut ajattelevat. Ulkomailla ihmiset saavat olla vapaadti oma itsensä amg mersussa:)


    • 2.4STW_

      Oikeampi kysymys on, mikä onkaan kunkin tämän hetken auto. Mitä hiton väliä sillä on millä on joskus ajanut? BMW nelevetokierrokselle tulee kutsu joka kerta enkä ole kertaakaan käynyt kokielemassa X6sta vaikka tuttu myyjä sitä on oikein kohottanut kokeilemaan. Minulle X6 ei ole vaihtoehto joten miksi kokeilisin sellaista.

      Nyt on alla 3 vuotisa 320D ja kokeilin X1 ja 5-sarjan nelivedot mutta mitä hyötyä minulle on kokeilla autoa mikä ei ole potentiaalinen vaihtoehto?
      Sama pätee pienempiinkin malleihin. En kokeillut Golfia enkä Aurista koska ne ei ole minulle vaihtoehtoja. Pelkkä autojen koeajelu on aika turhaa ajanhukkaa jos ei ole kykyä tai halua kyseisen auton hankintaan.

      • hankkikaaElämä

        Käykö nämä palstan "premium-pojat" ajelemassa kaikki mahdolliset autot?

        Hiukkasen lapsellinen ajatus, että pitäisi testailla kaikki mahdolliset itselleen täysin sopimattomat ja mielenkiintoa vailla olevat kulkuneuvot. Ja tältä edelleen täysin subjektiiviselta pohjalta sitten olisi kompetenssia huudella, mikä auto on hyvä ja huono. Arvata saattaa, ettei perheautoluokan olennasilla valintakriteereillä ole merkitystä, kun takavetoisia kyykyttäjiä hehkutellaan. Riittääkö pojilla kyky arvioida myös perheauton ominaisuudet, kyykkykertoimen lisäksi. Ei taida kiinnostaa. MIksi Minun pitäisi testailla jotain "on autoni musta ja päässäni kusta"-luokan autoja, kun ei kiinnosta...


      • seiskasta.päivää
        hankkikaaElämä kirjoitti:

        Käykö nämä palstan "premium-pojat" ajelemassa kaikki mahdolliset autot?

        Hiukkasen lapsellinen ajatus, että pitäisi testailla kaikki mahdolliset itselleen täysin sopimattomat ja mielenkiintoa vailla olevat kulkuneuvot. Ja tältä edelleen täysin subjektiiviselta pohjalta sitten olisi kompetenssia huudella, mikä auto on hyvä ja huono. Arvata saattaa, ettei perheautoluokan olennasilla valintakriteereillä ole merkitystä, kun takavetoisia kyykyttäjiä hehkutellaan. Riittääkö pojilla kyky arvioida myös perheauton ominaisuudet, kyykkykertoimen lisäksi. Ei taida kiinnostaa. MIksi Minun pitäisi testailla jotain "on autoni musta ja päässäni kusta"-luokan autoja, kun ei kiinnosta...

        Eihän tuo trollipoju mitään ole ajanut - aikuisten oikeesti. Kunhan provosoi.
        En osaa kuvitella minkälainen ilmestys tuo kyykmanni on; kirjoittamisen taitoakin on, ja todella lentävä mielikuvitus, mutta toisaalta kovin tyhmä, lapsellinen ja ennen kaikkea narsistinen tyyppi. Huomionkipeyshän se on, mikä näitä viestejä tänne tuottaa.
        Näillä mennään, ja myös Allers kerää lisää mainetta maailman onnettomimman keskustelufoorumin ylläpitäjänä.


      • Mercedes-AMG

        Kyllä lähes kaikilla on mielenkiintoa AMG-Mersuihin ja toisaalta AMG-Mersuista löytyy kaikille sopiva malli, on tarvetta sitten kaksipaikkaiselle avoautolle tai sitten vaikka maastoautolle. Toki ihmisten tarpeet vaihtelevat ja joku tarvitsee esim. hyvät takatilat ja hyvän tavarankuljetuskapasiteetin, silloin erittäin hyvä vaihtoehto on esimerkiksi E-sarjan AMG-Mercedes farmarina, mahtuu kyytiin niin lapset kuin tavarat ja auton suorituskyvystä tinkimättä, kiihtyy reilussa 4 sekunnissa nollasta sataan ja on todella nopea auto jos tarvitsee nopeaa autoa. Jos taas tarvitsee nopean ja tehokkaan avoauton eikä ole tarvetta takapenkeille niin Mercedes.AMG SL on silloin hyvä valinta ja varmasti herättää mielenkiintoa. Eli AMG-malleista löytyy lähes jokaiselle sopiva auto ja hyvillä tehoilla ja riittävän nopeana eli jos tarvetta nopealle autolle on niin ei kun katselemaan AMG-mallistoa. Pankista saa lainaa myös nyt erittäin matalalla korolla jos ei säästöjä ole AMG:n hankintaan. Esim. talosta voi laittaa osan pantiksi lainalle eli käyttää talon kiinnityksiä jos tarvitsee lainaa saada autoa varten. Myös auto voi toimia velan vakuutena jos ostaa auton rahoituksella.


      • hankkikaaElämä
        seiskasta.päivää kirjoitti:

        Eihän tuo trollipoju mitään ole ajanut - aikuisten oikeesti. Kunhan provosoi.
        En osaa kuvitella minkälainen ilmestys tuo kyykmanni on; kirjoittamisen taitoakin on, ja todella lentävä mielikuvitus, mutta toisaalta kovin tyhmä, lapsellinen ja ennen kaikkea narsistinen tyyppi. Huomionkipeyshän se on, mikä näitä viestejä tänne tuottaa.
        Näillä mennään, ja myös Allers kerää lisää mainetta maailman onnettomimman keskustelufoorumin ylläpitäjänä.

        Onhan isin autokin ja ambulanssi ajokokemuksia. ;)

        Kyykman edustaa narsistisen some-maailman kovaa ydintä: Kykyä toimia ja kirjoittaa on, tunne-elämää ja empatia-kykyä ei.

        Aller kiittää, mainosta riittää. Palsta on entistäkin vapaampi. Vastuunsa vähäisyyden Aller on varmasti tarkkaan selvittänyt.


      • parastaViihdettäAller
        Mercedes-AMG kirjoitti:

        Kyllä lähes kaikilla on mielenkiintoa AMG-Mersuihin ja toisaalta AMG-Mersuista löytyy kaikille sopiva malli, on tarvetta sitten kaksipaikkaiselle avoautolle tai sitten vaikka maastoautolle. Toki ihmisten tarpeet vaihtelevat ja joku tarvitsee esim. hyvät takatilat ja hyvän tavarankuljetuskapasiteetin, silloin erittäin hyvä vaihtoehto on esimerkiksi E-sarjan AMG-Mercedes farmarina, mahtuu kyytiin niin lapset kuin tavarat ja auton suorituskyvystä tinkimättä, kiihtyy reilussa 4 sekunnissa nollasta sataan ja on todella nopea auto jos tarvitsee nopeaa autoa. Jos taas tarvitsee nopean ja tehokkaan avoauton eikä ole tarvetta takapenkeille niin Mercedes.AMG SL on silloin hyvä valinta ja varmasti herättää mielenkiintoa. Eli AMG-malleista löytyy lähes jokaiselle sopiva auto ja hyvillä tehoilla ja riittävän nopeana eli jos tarvetta nopealle autolle on niin ei kun katselemaan AMG-mallistoa. Pankista saa lainaa myös nyt erittäin matalalla korolla jos ei säästöjä ole AMG:n hankintaan. Esim. talosta voi laittaa osan pantiksi lainalle eli käyttää talon kiinnityksiä jos tarvitsee lainaa saada autoa varten. Myös auto voi toimia velan vakuutena jos ostaa auton rahoituksella.

        Ei vain satu olemaan kaikilla kiinnostusta. Kun edes normi-Mersut kiinnostaisi. Kotipihassa noita pyörii. Naapuri vaihtoi vuoden ikäisen neliveto E250 farmarin A-sarjan Mersuun ja päivitti asuntoautonsa suuremmaksi, kun jäi suunniteltua aiemmin eläkkeelle & henkilöauto seisoo vailla käyttöä pariskunnan reissatessa. Takkiin kaupoissa tuli, mutta autot tarpeen mukaan.

        Että AMG-Mersu rahoituksella, kun on pakko saada? :D


      • Mercedes-AMG

        Jos on tarvetta AMG-Mersulle niin sitten sellainen on ihan järkevää ostaa ja jos ei ole rahaa säästettynä tarpeeksi niin sen voi ostaa myös rahoituksella ja maksella hiljalleen osamaksuina pois. Harvemmin se nyt on ihan "pakko" saada mutta jos on tarvetta nopealle autolle niin sitten sellainen on ihan järkevää ostaa. Jollekin riittää hitaampikin perusauto mutta jos on tarvetta liikkua nopeammin niin AMG-mallistosta löytyy hyviä vaihtoehtoja, myös käytettynä. Käytetyt AMG-Mersut eivät ole välttämättä edes kovin kalliita ja luotettavuudessaan ovat jopa normi-Mersujen yläpuolella, moottorit ja voimansiirto kun on tehty kestämään ja huolellisesti, käsin yhden miehen kasaamat moottorit ja moottorin kasaajan henkilökohtaisella allekirjoituksella varustettuna laadun osoitukseksi ja takeeksi "One Man - One Engine" -filosofia.

        Esim. Mercedes C32AMG autoliikkeestä ostettuna vähän enemmän ajettuna maksaa 10.490 euroa ja jopa ilman käsirahaa sen saa ostettua osamaksulla eli rahoituksella.

        http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/7718116

        Huollettu, hyvin pidetty, tietenkin nahkasisusta yms. kuten aina AMG:ssa, 354hv, 450Nm, 5,2s. 0-100km/h, farmari, on tilaa ja käytännöllisyyttä ja lähtee takavetoisena 354hv tehoisena leveillä takarenkailla valoista kuin hauki rannasta jättäen kaikki RS-Skodat kauas taakseen helposti liikennevalo"kisoissa" eli kyykytyskisoissa. Tosin ajettu 305.000km, mutta se ei ole vielä mitään tuolle moottorille ja autolle. Vielä erikoiskilvillä saa tuon eli lisähuomiota saa niistäkin vielä kaupan päälle!

        Yksityiseltä myyjältä saa sitten tasan 10.000 eurolla 227.000km ajetun samanlaisen kyykyttimen, lähes mikään Suomen teillä kulkevista autoista ei jätä enää tuollaista 5,2s. 0-100km/h lähtevää AMG-Mersua, tasoissa käytännössä toki tulee monet Porschet ja M-sarjan BMW:t ja tehokkaammat uudemmat S-Audit, mutta että tuon voittaa eli kyykyttää tulee auton olla jo ns. superautoluokkaan. 4 sekuntia 0-100km/h kiihtyvyyksillä eli tehokkaimmat Porschet, Ferrarit yms. ovat vasta niitä joille tuo kyykkää.

        Ja sen saa siis kymppitonnilla jo, eli täytyy vain osata hakea sitä sopivaa kyykytintä ja ostaa se, pitää vähän tietää mitä hakee niin jo kymppitonnilla saa kyykyttimen.


      • TSI2012

        Jos on "sataprosenttinen mersumies" ja raha tiukalla, voi ja saa ostaa kymppitonnilla AMG-Mersun. Ja jos "on tarvetta liikkua nopeammin". Tosin Suomessa on ylin nopeusrajoitus 120 kmh ja vaarallisia ohittajia riittää. Erinomainen suorituskyky ei tarkoita, että ajaja osaisi hahmottaa liikenteen oikein. Usein muu liikenne joutuu tiukassa paikassa väistämään, kun tämä "joustavasti suorituskykyisellä autolla" etenevä vejari jatkaa vasenta kaistaa vastaantulijoista välittämättä.

        Minkähän suuruisia käyttömaksuja ja vakuutuksia tuollaisesta AMG-mersusta menee? CO2-päästöt: 285 g/km kertoo karua kieltään perusteista. Huh huh.

        Miksi tälläinen keskustelu käydään Skoda-palsalla, ei oikein vain mahdu ymmärrykseen...


      • narsistista.vedätystä

        "Miksi tälläinen keskustelu käydään Skoda-palstalla, ei oikein vain mahdu ymmärrykseen..."
        Trolli kirjoittaa tänne "because he can". Muuta motiivia ei sitten olekaan.


      • TSI2012
        narsistista.vedätystä kirjoitti:

        "Miksi tälläinen keskustelu käydään Skoda-palstalla, ei oikein vain mahdu ymmärrykseen..."
        Trolli kirjoittaa tänne "because he can". Muuta motiivia ei sitten olekaan.

        Näin. Skodaa ei saa kehua, koska sellainen on maksettua ja valhetta. Kehutaan sitten AMG-mersua Skoda-palstalla...

        Trollimme on tällä kertaa varsin korrekti ja pidättäytyy suorasta "kommarilootasi on täysi paskakinneri venäjältä"-argumentoinnista. Sivistynyttä vittuilua. Näin hän saa enemmän vastauksia. Oikeassa on. Jopa muodollinen korrektius on kiva juttu.


      • EiTarvitseKiittää
        TSI2012 kirjoitti:

        Näin. Skodaa ei saa kehua, koska sellainen on maksettua ja valhetta. Kehutaan sitten AMG-mersua Skoda-palstalla...

        Trollimme on tällä kertaa varsin korrekti ja pidättäytyy suorasta "kommarilootasi on täysi paskakinneri venäjältä"-argumentoinnista. Sivistynyttä vittuilua. Näin hän saa enemmän vastauksia. Oikeassa on. Jopa muodollinen korrektius on kiva juttu.

        Mestarimme innostui, kun korrektia tyyliä kehuttiin. Taisi suorastaan menettää kasvonsa.

        Palstalle onkin nopeasti saatu pari kunnon tykitystä.


      • kdskdkdkdk

        Joo


      • Länsiautoilija
        narsistista.vedätystä kirjoitti:

        "Miksi tälläinen keskustelu käydään Skoda-palstalla, ei oikein vain mahdu ymmärrykseen..."
        Trolli kirjoittaa tänne "because he can". Muuta motiivia ei sitten olekaan.

        Samaa voisi miettiä muilla palstoilla. Miksi ei kirjoiteta kyseisestä autosta vaan otetaan toinen merkki mukaan. Huono itsetunto? Epäonnistunut autovalinta?


    • Mercedes-AMG

      Vakuutukset eivät ole kovinkaan kalliit, aika perushintaa, toki kannattaa vertailla vakuutusyhtiöitä, mutta monissa yhtiöissä ei AMG lisää hintaa oikeastaan yhtään, ainakaan vähän vanhemmissa malleissa kuten tuo C32. Kasko 70% bonuksilla 350 euroa vuodessa, liikennevakuutus samoilla bonuksilla 320 eur vuodessa. Käyttömaksu olisikohan se jotain 450 euroa vuodessa eli samaa luokkaa kuin perus perheautoon dieselissä, ikävä kyllä, tuo käyttömaksu oli vielä 6-7 vuotta sitten sen reilun satasen vuodessa ja nyt noin kun tuli tuo typeryyden huippu eli CO2 perusteinen käyttömaksu, vaikka eihän se auto hiilidioksidia tuota jos ei sillä aja ja se hiilidioksidin tuotosta tuleva maksu tulee oikeasti kompensoitua sillä että maksaa bensassa veroa kun suurin osa bensan hinnasta on veroa. Nuo päästölukemat kun ovat vielä ajalta jolloin ei lukemia kaunisteltu tai huijattu tai optimoitu moottoria ja autoa siihen kulutusmittaussykliin eli auto on järkevällä oikealla moottorin ohjelmoinnilla ja toiminnalla varustettu. Käytännön kulutus on näin ollen samaa luokkaa kuin ilmoitettu kulutus, maantieajossa 8,5 litraa, yhdistetty 10 litraa ja kaupungissa 12 litraa. Skoda-palstalle keskustelu on ajautunut siitä syystä että halutaan tuoda esiin vaihtoehtoja RS Skodille, joita jotkut pitävät tehokkaina ja nopeina autoina. Toki ne jonkin verran perusperheautoa tehokkaampia ja nopeampia ovat mutta jo kymppitonnilla saa paljon tehokkaamman ja nopeamman premium -auton käytettynä ja sillä kyykyttää valoissa Skodan kuin Skodan. Ei RS Skodassa ole sen enempää "järkeä" kuin AMG Mersussa, jos ajatellaan noin että kukaan ei tarvitse Suomessa autoa joka kulkee kovempaa kuin 120km/h. Jos haluaa tehokkaan ja nopean, hyvin kiihtyvän auton, jolla voi ajaa vauhdikkaasti ja ns. "pyrkivällä" ajotyylillä (tarkoittaa eteenpäin mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti pyrkivää ajamista eli tehokasta kaasun käyttöä, nopeita kiihdytyksiä, nopeita ohituksia, reipasta kaistojen vaihtoa, ohituspaikkojen kyttäämistä ja aina ohittamista kun siihen vain mahdollisuus tulee ja ohitus onnistuu ahtaammassakin rakosessa kun tehoa on paljon) niin AMG Mersu on siihen omiaan.

    • ku_muluk

      7- sarjan Bemua ajelen. Nostaa sellasen stondiksen, ettei ratti meinaa kääntyä.

    • Sanottakoon_silti

      Jokaiselle lienee sanomattakin selvää, että

      – RS-Škodat eivät kilpaile suorituskyvyssä M-Bemarien ja AMG-Mersujen kanssa

      – M-Bemarit ja AMG-Mersut eivät kilpaile hinnan osalta RS-Škodien kanssa

      – Ketjun aloittajalla on vakava luonnehäiriö

      • peltipoliisi

        Ihmemies tämä meidän Kyykman. Hänen kannattaisi lähteä ratakuskiksi. Kyllä tuolla asenteella Räikkösenkin kyykyttää. Minkä lahjakkuuden onkaan formula-maailma menettänyt. Ei taida rahkeet kuitenkaan riittää, kun pitää tulla Skoda-palstalle elvistelemään jollain mersunraadolla.


      • bmwmmbamgn

        Kyllä ne ÄRRÄSSÄT ja muutkin skeidailevat pärinäpojat kovasti siellä valoissa hytkyttelevät ja härnäilevät asiallisia länsiautoilijoita.


      • helkaman.trollit

        Helkaman mukaan (www.skoda.fi) Octavia RS on "täydellinen urheiluauto". Kyllä sillon pitäisi tuollaiset M:t ja AMG:t kyykyttää.


    • SkodistinKieroPersoona

      On sanomattakin selvää, että tämä aloitus osui 100 % oikeaan. Vastausten määrästä ja ala-arvoisesta sisällöstä sekä omien halujen kieltäminen vastauksissa kertoo alikehittyneestä itsetunnosta. Skodistit paljastavat viesteissään ja vastineissaan aiheeseen "joka ei kiinnosta yhtäkään skodistia" katkeruuden kitkerät sävelet, kun eivät ole itse päässeet jotakin kokemaan. Oli se sitten Mercedes-AMG:lla ajo, helikopterikyyti Pariisin yllä tai vierailu Bayerischer Hof hotellin kutsuvierastilaisuudessa...

      • farkkufabia

        No ylpeile nyt siinä saavutuksillas, ylimielinen kusipääää


      • Sanottakoon_silti

        Ne, joiden elämään kuuluvat ajelut AMG-Mesellä, pörrääminen helikopterilla Pariisin yllä tai kutsuvierastilaisuudet Bayerischer Hofissa, eivät alennu notkumaan näillä palstoilla 24/7 kirjoittelemassa noloja typeryyksiä.


      • imeväisten.horinat
        Sanottakoon_silti kirjoitti:

        Ne, joiden elämään kuuluvat ajelut AMG-Mesellä, pörrääminen helikopterilla Pariisin yllä tai kutsuvierastilaisuudet Bayerischer Hofissa, eivät alennu notkumaan näillä palstoilla 24/7 kirjoittelemassa noloja typeryyksiä.

        Meinaat että rikkaat ei käy ikinä netissä?


    • Hanki.Elämä

      Jaahah. Aloittajaa (eli itseään kommentoinutta) lienee taas mätkitty palstalla ja virtuaalimaailmassaan ;-)
      Arvojen puolesta menneisyyden vanki. Ehkä nuo jutut tehosi vielä silloin kuin itäblokki oli olemassa. Reliikit harvenee. Otan osaa.

      • henkiJaElämä

        Uppoaa maakunnan automiehiin jotka katsovat krapulapäivinä junnu-rallien kaatoja vhs-nauhoilta peräkammarissa ja unelmoivat "saksalaisesta"?


      • Master.Of.The.Art

        Huomaa, että sinuakin harmittaa. Kukaanhan ei voi olla sinua paremmassa asemassa oi suuri mestari. Siksi ilmeisesti luot mielessäsi kuvan kuvailemastasi perämetsän luusereita, valitettavasti pieleen meni ja pahasti. Et vieläkään vastannut kysymykseen: Oletko ajanut BMW M / Mercedes-AMG tai edes Porschen tuotteilla? Vai sattuuko totuuden kohtaaminen ja vastaaminen liikaa? Sen tiedämme, että ajat surullisen surkealla Skodalla.


      • ocu
        Master.Of.The.Art kirjoitti:

        Huomaa, että sinuakin harmittaa. Kukaanhan ei voi olla sinua paremmassa asemassa oi suuri mestari. Siksi ilmeisesti luot mielessäsi kuvan kuvailemastasi perämetsän luusereita, valitettavasti pieleen meni ja pahasti. Et vieläkään vastannut kysymykseen: Oletko ajanut BMW M / Mercedes-AMG tai edes Porschen tuotteilla? Vai sattuuko totuuden kohtaaminen ja vastaaminen liikaa? Sen tiedämme, että ajat surullisen surkealla Skodalla.

        Sen jälkeen, kun peltipoliisit tulivat Helsingin Kehä I:lle, en ole nähnyt yhtään ketjukolaria työmatkaliikennettä häiritsemässä. Kusipäät on vihdoinkin saatu aisoihin.


      • Master.Of.Sharks
        Master.Of.The.Art kirjoitti:

        Huomaa, että sinuakin harmittaa. Kukaanhan ei voi olla sinua paremmassa asemassa oi suuri mestari. Siksi ilmeisesti luot mielessäsi kuvan kuvailemastasi perämetsän luusereita, valitettavasti pieleen meni ja pahasti. Et vieläkään vastannut kysymykseen: Oletko ajanut BMW M / Mercedes-AMG tai edes Porschen tuotteilla? Vai sattuuko totuuden kohtaaminen ja vastaaminen liikaa? Sen tiedämme, että ajat surullisen surkealla Skodalla.

        "Sen tiedämme, että ajat surullisen surkealla Skodalla."

        Ketkä "me" tiedämme ja mitä & kenestä? Joku anonyymi kyselee, onko ajettu "edes Porschella". Mistä kukaan tietää onko tällä kyselijällä itsellään edes ajokorttia. Tai passia, saati poistumislupaa Suomesta. Toisaalta täysin merkityksettömiä asioita tämän galaksin kannalta.

        Kun noin kovasti on pakko kysellä, se ei voi olla tervettä.


      • Qyyqqendahl
        Master.Of.Sharks kirjoitti:

        "Sen tiedämme, että ajat surullisen surkealla Skodalla."

        Ketkä "me" tiedämme ja mitä & kenestä? Joku anonyymi kyselee, onko ajettu "edes Porschella". Mistä kukaan tietää onko tällä kyselijällä itsellään edes ajokorttia. Tai passia, saati poistumislupaa Suomesta. Toisaalta täysin merkityksettömiä asioita tämän galaksin kannalta.

        Kun noin kovasti on pakko kysellä, se ei voi olla tervettä.

        Skodakritiikkikriittiset ovat aina Skoda-kuskeja (tai ainakin iskällään on sellainen jossain navetan ja kompostin välillä mätänemässä)


      • AMGllajanut
        ocu kirjoitti:

        Sen jälkeen, kun peltipoliisit tulivat Helsingin Kehä I:lle, en ole nähnyt yhtään ketjukolaria työmatkaliikennettä häiritsemässä. Kusipäät on vihdoinkin saatu aisoihin.

        No toissapäivänä klo 18 maissa oli Pukinmäen liittymän kohdalla kunnon ruttua. Joku valkoinen sedan oli nokka ihan kasassa keskiaidan päällä. Liikenne seisoi itään päin meneville ihan täysin.


      • AmericanMegaGulliver
        Qyyqqendahl kirjoitti:

        Skodakritiikkikriittiset ovat aina Skoda-kuskeja (tai ainakin iskällään on sellainen jossain navetan ja kompostin välillä mätänemässä)

        Väitteesi on joko perätön, roskaa tai sillä ei ole mitään merkitystä.


    • HeiÄläKoskaanIkinäAJA

      Onko jo ajeltu? Takaa vai edestä?

    • Proseduuris

      Skodistit ovat äärimmäisen herkkiä, sellaisia nyyhkyttäjia. Liikenteessä nyyhkyttäjistä kasvaa sitten sikailijoita ja hermoheikkkoja herkistelijlitä Skodan ratissa. Mitäpä tähän havaintoon sanotte?

    • Master.Of.The.Art

      Hauskaa muuten huomata, kuinka eräs jos toinenkin skodamielinen nimimerkki kehuskelee kuinka tulee kutsuja koeajotapahtumiin. BMW:n kiertueiden kutsu on julkinen (nettisivut ja nettibannerit), mutta skodapojut luulevat sen olevan jotenkin eksklusiivinen. Mercedeskin järjestää Suomessa noin joka toinen vuosi koeajokiertueita, jotka täysin julkisesti ilmoitettu ja kaikki saavat vapaasti mennä ajelemaan tuotteilla. Porschen kiertueelle tarvitsee kutsun: Omistajuuskaan ei vielä takaa sellaisen saamista, vaan suhteet PorscheCenteriin (eli uudehko Porsche) tai mahdollinen aktiivisuus klubin harrastetoiminnassa. Myös tietenkin toimittajat ja myyjien lähimmät tuttavat saavat kutsuja Porsche-tapahtumiin. Villisti nykivällä, hermoistuneella Skoda RS petterillä ei ole asiaa näihin tapahtumiin, käyttäytyvät arvottomasti ja on suuri riski, että kalustoa vaurioituu tai liikenteessä Porschen imago huononee kun Skodisti hermoilevalla ajotyylillään päästetään oikean urheiluauton rattiin.

      • VilliItäPulkka

        Luulisit sinäkin jotain edes kaalivankkurista. Itäritsasta luulemiseen sinulla on vielä matkaa.


      • Gregoo

        Mitä sinä luulet itäritsastasi?


    • HimmeellePimeäTähti

      Uskomatonta, että joku vielä innostaa vuosituhannen alun käytetyn Mesen hakuun Saksasta edes 10 tonnilla kun uusiakin autoja, vaikka niitä suosituimpia Skodia, saa Suomestakin parin...kolmen tuollaisen baanoilla loppuunajetun paalausvalmiin mesen hinnalla. Mikään muu kuin rahan puute ei tuota intohimoa selitä.
      Vielä ymmärrän sen, että Albaniassa, Euroopan köyhimmässä maassa, kuolattiin Mersujen perään 2000-luvun alussa, mutta viimeksi kun siellä reissusin, ojissa oli jo runsaasti mersunraatoja loputtomien sinisten muovikassien seassa. Romuttamot tietenkin täynnään vanhoja mesejä ja varaosia etenkin Tiranan ja lentoaseman välillä.
      Luulisi, että palstan mesefanaatikko voisi noutaa oman yksilönsä todella halvalla juuri sieltä Albaniasta kun kerran raha tekee tiukkaa ja mielessä halu profiloitua vähemmistökansalaisten rinnalle. Vinkki: Menolennon saa jo toukokuussa alle 200 eurolla!

    • KaikkienHuijaustenÄiti
      • vemix.on.paniikissa

        "Syytteen on alun perin pannut vireille yksittäinen Mersun omistaja"

        Että se siitä. Pysytääs nyt aiheessa eli Skodan päästöhuijaussoftassa jonka he ovat myös JO MYÖNTÄNEET.


    • Mercedes-AMG

      C32 AMG vuoden 2001 toukokuun Tekniikan Maailmassa oli koeajossa, hinta noin 650.000 markkaa muistaakseni ja vuolaiden kehujen päätteeksi toivoi kirjoittaja lottovoittoa voidakseen ostaa sellaisen, haaveeksi arveli muuten jäävän. Omakotitalon sai tuolloin 700.000 markalla helposti ostettua eli se vähän kertoo auton tasosta. Nyt vähän käytettynä eli reilu 200.000km ajettuna sen saa Suomesta 10.000€:lla, ei tarvitse lähteä Saksaan. 200.000km ajettuna ja 15v. vanhana on tuolla Mersulla enemmän kilometrejä ja käyttövuosia edessään kuin uudella Skodalla. Noita AMG Mersuja himoitaan ja vaihdetaan ja ostetaan vielä kauan sen jälkeen kun nyt ostettava uusi Octavia on arvoltaan romurautaa ja paalataan 15v. ikäisenä arvottomana romuna. Ja milloin joku on viimeksi haaveillut voittavansa lotossa jotta voisi ostaa uuden Skodan? Esim. SLK 32 AMG Mersujen hinnat Saksassa ovat jo nousussa olleet pari viime vuotta. Tosin vielä harvinaisempi malli kyseessä toki kuin tuo C32AMG. Ja toimii käyttöautonakin silti, ja kyykyttää lähes joka auton liikenteessä ja niitä saa vielä jopa kymppitonnilla mutta varmaan jatkossa hinnat nousevat. Skodat paalataan 15v. ikäisenä 200.000km ajettuna. Jos ne nyt kestävät edes siihen saakka.

      • RapidElegance

        Osta se AMG-Mersu, kun olet noin vakuuttunut hyvästä sijoituskohteesta. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tuollainen yli 10 vuotta vanha AMG-Mersu ole kovinkaan hyvä käyttöautoksi.


      • skodajokke

        Onhan tuo Mersu ollut aikanaan huipputuote, mutta tänä päivänä jo aika rupinen, loppuun revitetty raato. Turha kuvitella itseään lottovoittajaksi, kun tuollaisella ajelee ja kyykyttelee.


      • M.O.T.A

        Olette sitä mieltä ettei ole ollenkaan toimiva käyttöautoksi vaikka ette ole ikinä edes ajanut tai edes istuneet kyseisissä tuotteissa? Eikö tässä ole joku kokemuksellis-looginen ristiriita kyseessä? No skodistilta ei voi paljoa odottaa. AMG:t sopivat Bemarin M-versioita paremmin arkiautoiksi jos tarvitsee enemmän tilaa, koska farmarikoritkin tarjolla AMG:llä.Ajamisen puolesta molemmilla voi ajaa huoletta kesät ja talvet.


      • yuhhgt

        Ehkä kaikkia ei vaan nappaa 15 vuotta vanha kymppitonnin ajopeli. Ne on autot kehittyneet aikalailla 90-luvun lopun tasosta.


      • skodajokke
        M.O.T.A kirjoitti:

        Olette sitä mieltä ettei ole ollenkaan toimiva käyttöautoksi vaikka ette ole ikinä edes ajanut tai edes istuneet kyseisissä tuotteissa? Eikö tässä ole joku kokemuksellis-looginen ristiriita kyseessä? No skodistilta ei voi paljoa odottaa. AMG:t sopivat Bemarin M-versioita paremmin arkiautoiksi jos tarvitsee enemmän tilaa, koska farmarikoritkin tarjolla AMG:llä.Ajamisen puolesta molemmilla voi ajaa huoletta kesät ja talvet.

        Tuollaisen Mersun ylläpito kustantaa 10.000 euroa vuodessa. Jokainen voi kysyä itseltään, että onko järkeä vai ei?


    • harmittaaa

      Olen ajanut jopolla kun Skoda on koneremontiassa

    • M.O.T.A

      Ei mulla ole edes korttia, saati autoa....eikä rahaa...

    • Maseratiman

      Enpä ole ajanut noita keskiluokan sporttiautoja. Maseratilla vaan huristelen.

      • Ritirati.Granturisti

        No aivan varmasti huristelet joo. Maseratihan häviää ajettavuudessa saksalaiskilpailijoille. Mutta siinähän ei ajo-ominaisuudet oikeasti kiinnosta vaan se näyttämisenhalu siinä pitsavaunussasi.


      • isokyykkäri

        Makaroni Maserati se on


    • IhanSporttia

      Olen ajanut Lada 1600:sta! Todennäköisesti yksikään Skoda- palstalla pyörivä yksilö ei ole ikinä päässyt kokeilemaan kyseistä tuotetta.

    • M.O.T.A

      Siinä kun valoista lähtee hermoilevan Skoda RS viereltä rivakammin 1990 M-B 300 kuten on todistettu, niin siinä taitaa skodistille tulla itku

    • opelius

      Lada oo ajellut ja aina se vaan lähetee käyntiin oli pakkasta vaikka -46 ja epäilen jos sakaslaista laautua sais käyntiin samalla pakkasella olisi se vain pelkkä.........

    • Master.Of.The.Art

      Mitä urheiluautoja te olette ylipäätään ajaneet? Saatte mainita vanhempiakin malleja, jos nyt ylipäätään olette millään ajaneet. Arvioidaan ja analysoidaan tuloksia sitten kollektiivisesti täällä yhdessä, mutta miksi minua naurattaa tulevat vastauksenne jo valmiiksi tietämättä niiden sisältöä?

      • kilinkikkeli

        mul on bugatti


      • Möly_Kommari

        En ole ajanut urheiluautoja, mutta kylläkin ralliautoja. Ne ovat vain kilpa-autoja eivät urheiluautoja. BMV M3:sta ei saa mitenkään sellaista ralliautoa, jolla pärjäisi. Se on nähty monessa kisassa. Bemarilla ei vaan voiteta.


    • horselogo

      Mul onkin Ferrari

    • SirkuspelleOcuRS

      Vastauksista selviää hyvin kateus niitä harvoja kohtaan jotka ovat oikeasti kokeilleet uudehkojakin AMG tai BMW m3/m5 etc. autoja. Tai siis kateus niitäkin kohtaan jotka ylipäätänsä ajavat huonommalla autolla eli ihan perus-premiumeillakin.
      Skoda RS pärinäpelle kyllä haukkuu innokkaasti sirkusvaunustaan kuinka pienet riisikipot ovat tiellä ja niitä on kuulemma kiva ohitella, nyt kun sillä skeidalla ei pärjäkään niin asialla ei ole enää väliä. Eräänlaista piilokateutta tämäkin. No omapahan on harmi ne kun ette ole ikinä kunnon sporttisilla autoilla päässeet ajamaan.

      • kremlin.selittäjätkö

        skoodistit elää jatkuvassa valheessa. jos skeidalla ohittaa, se on ralliauto, jos ei onnistu niin "ohittelu on vain teineille".


      • lapsellisii

        Sellaisia selittelijöitä


    • autoneitsyet

      Muistan kerran Jumbon parkkihallissa kun c63 mercedes-amg parkkeerasi skoda rs viereen. Kyllä oli skodamies ihmeissään ja olihan nuo soundit aivan mahtavat tuosta mesestä. Skodamies vain tuijotti kateellisena ja lähti mitäänsanomattoman katiskansa kanssa liikkeelle ja tuon rs skodan ääni oli kuin popkornkattilan ja traktorin sekoitus.
      Skodistit ovat monelta osin autoneitsyitä, kun eivät ole kunnno autoja päässeet ajamaan

      • jfjfhjfhhjfdg

        Kyllä muukin skodan omistaja voi katsoa huuli pyöreänä kun jokin mylvivä mersu tai audi parkkeeraa ja lapsetkin pelkää ja autosta astuu ulos mahakas heppu joka ahtanut kroppansa liian pieniin ed hardy farkkuihin ja harvat hiukset blondattut.


    • AasienSkodakommuuni

      Kysyin työpaikallani skodistien autokokemuksista, olivat hyvin keskinkertaisilla paskoilla ja romuilla ajaneet. Ei kokemusta kunnon autoista metriäkään. Nämä samat skodapersoonat sitten kehuskelevat ja unelmoivat jostakin sirkuspelleillä hyvin sopivasta RS Octaviasta.

      • kflro

        Ihan amatöörejä


    • skoda_eikä_selitellä

      Hienoa, että Skodaa verrataan liki puolet kalliinpiin autoihin. Saapa kerrankin kunnon verrokkeja rinnalleen.
      Voi, olen tyytyväinen ja ylpeä Skodastani.

    • bmw__5

      Vaikka nuo kyseiset autot ovatkin mestariteoksia ja todella kiehtovia ajaa, niin eipä täällä palstalla montaa henkilöä ole minkään merkin sivustolla, joka olisi uutta M3, M5 tai vaikka amg c63 ajanut. Luulen, että itseasiassa kukaan koko Suomi24 autokeskusteluissa ei ole tuollaisella ajanut. Itse olen vanhempaa e39 M5 päässyt kokeilemaan ja sekin on edelleen todella upea ja täyttää kaikki tehokkaan sedanin vaatimukset ja on upea ajaa. 400 hevosvoimaa oli kova lukema 90-luvun lopussa perheautossa. Amg c63 haluaisin kyllä päästä kokeilemaan, tämä uusinhan on voittanut Bemarin m3 useassa vertailussa... vielä edellisessä mallisukupolvessa tilanne oli toisinpäin :)

    • parempi.kuin.M3

      Kerranpa pääsin työkaverin kutsulla ajamaan Porschen pientä Boxsteria vuosia sitten 2000-luvun alussa. Edelleen muistan kuinka mahtava kokemus tuo oli, en voinut kuvitellakaan minkään auton olevan oikeasti niin hyvä ennenkuin sillä ajoin :)

    • KuhaKysyn

      Kuinka moni tällä palstalla on oikeasti ajanut autolla, jossa on 1.2 TSI-moottori?

    • ei.skodapojulla.kokemust

      Vaikka katkerat skodistit eivät suostu asiallisesti vastaamaan nii eiköhän ole selvää, ettei heillä ole mitään ajokokemusta Bemarin M / MB AMG malleista. Kukaan ei rehellisedti osta mitäön skeida rs mallia tai Seat Leon Cupraa jos on kokemusta edes vähän oikeasti tehokkaista ja sporttisen ajettavuuden omaavista autoista

    • 1900

      bemut m mallit ja meset amg olivat aika laiskoja Lappeenrannan kiihdytys kisoissa lauantaina, parhaat äänet oli kyllä nissan gtr ssä ja oli nopea myös

    • rabbitkuski

      En ole ajanut. Katton juutuupista niitä premiumi-autojen videoita.

    • Ruf997

      Skodisti on tässä suhteessa kokemuksissaan kuin neitsyt. Kovasti olisi haluja päästä kokeilemaan oikeasti sporttisia autoja, mutta joutuu turvautumaan paljon heikommilla ominaisuuksilla varustettuihin Skoda Rs pöristimiin. Ajan kuluessa kun ei pääse kokemaan jotakin eli seksuaalisin termein itse aktiin niin alkaa se oman tilanteen kehuskelu ja ajokokemuksen aliarviointi tyylillä "kyllä se itsetyydytys seksin voittaa" vaikka seksistä ei ole mitään kokemusta. Tämä pätee myös skodistin autokokemusten puutteisiin ja onttoihin selityksiin, vaikka sisimmässään RS skodisteilla on tukahdutettu halu päästä oikeasti tehokkaan sporttisen auton rattiin....

      Sellaisia nämä Skoda RS autoneitsyet ovat. Kun ei ole kokemusta shampanjasta tai muista laatujuomista niin ajan mittaan kusikin alkaa maistua hyvältä skodistin sirppi ja vasara logoin varustetussa muovikipassa.

    • VoiKikuliParkoja

      Voi Kikuliparkoja, kun eivät ole koskaan kunnon kyydissä edes olleet, Mutta haaveita, ja päiväunia kyllä riittää valtion maksamassa vuokrayksiössä, ja se 1000€:n Pemari parkkipaikalla seisomassa Bensan puutteesta kärsien.....

    • Auttakaamoista

      Skodan hankinta on hätähuuto.

    • Simplyidiots

      Skoda pihassa, velliä hihassa.

      • noloskeida

        Ja kuset puntissa


      • Itäkippa

        Ja köntsät housuissa.....


      • aumebe

        Ja Audii Mersuu Bemarii....


    • macarelli

      Takaveto on ykkönen, mutta sitähän ei skeidisti ymmärrä. Ei voi mitään kun ei tajua eikä ole kokemusta

    • siinäkiihdyttelevät

      Skodapellet ryhtyvät heti vaihtamaan puheenaihetta ja vääntelemään asiaa pois siitä faktasta että ei ole metriäkään ajokokemusta kunnon autoilla. Ne joilla on kokemusta nauravat typerille ja nolon näköisille RS skeidoille. Kuskit niissä usein neitsyt-Uunoja ikähaarukalla 20-45 v ja lippalakki läskiin kalloon upotettuna

      • Riehuja_skodisti

        Mulla ei ole Skodaa, vielä Tilauksessa Fabia Combi Style 1.2 TSI 110.
        Olenko jo nyt selityksen velkaa riehujille?


      • Qyyqqendahl
        Riehuja_skodisti kirjoitti:

        Mulla ei ole Skodaa, vielä Tilauksessa Fabia Combi Style 1.2 TSI 110.
        Olenko jo nyt selityksen velkaa riehujille?

        Tarkottaako toi "style" että se on priimiumia, esim vastaa VW Phaetonia?


    • ohikulkijaolen

      Varmasti kukaan täällä palstalla ei ole ajanut kyseisiä autoja :) Sen verran harvinaisia ja kalliita ovat ettei täällä pyörivillä ole varaa niihin...ja minä olen vain ohikulkumatkalle etsimään nettiautosta mersun cls amg mersua.

    • bulkkimakkara_Skoda

      Skodan RS:n koeajolle nyt pääsevät vaikka laitapuolenkulkijatkin. Aloituksessa mainittujen ei.

    • kun.kokemus.puuttui

      Skodistien ei pitäisi oikeastaan kommentoida mihinkään kalliimpiin ja parempiin auto oh in mitään kun ei niillä ole metriäkään sellaisista ajokokemusta. Ajoelämys ja ajonautinto ovat aina länsä Bmw M tai Mercedes-AMG tuotteilla, myös käytetyillä sellaisilla. Siitähän ei toisaalta ole skeidistillä,kokemusta pätkääkään vaan vain luuloja ja ehkä autolehdestäkin on joskus skodapoika lukenut.

      • skoda_eikä_selitellä

        Skodaa täytyykin verrata Bemuun tai Meseen, jotta saataisiin hieman tasavertaisuutta vertailuun.


      • sellainen_peli_se_on
        skoda_eikä_selitellä kirjoitti:

        Skodaa täytyykin verrata Bemuun tai Meseen, jotta saataisiin hieman tasavertaisuutta vertailuun.

        Joo, täytyyhän Skodalle olla edes jonniimmoita vastuta.


    • kokemuksen.puute

      Skodistien autoilukokemukset ovat lähinnä säälittäviä. Siksi pärinäpetteri Skoda RS saattaa jopa tuntua sporttiselta tuollaisen neitsythahmon mielestä.

      Ei näillä ole kokemusta oikeasti tehokkaista, sporttisista takavetoisista/nelivetoisista autoista. Ei edes suurin osa "skeida-sport" henkilöistä ole edes uudehkolla (esim. 2010->) takavetoisella 200-300 hv dieselillä ajanut että ymmärtäisi sen ketteryyden ja ajo-ominaisuuksien päälle.

      • kokemuksen.ääni

        Ootko ees ajanu mopo-autolla? Eihän se kyykytä, mutta huomaisit, että silläkin pääsee perille. Jos on johonkin matkalla. Sinulla ei taida olla määränpäätä minne mennä? Luuppi pyörii tälläkin palstalla samaa kehää...


    • VRS-sirkuspelleauto

      Yhteensä nolla metriä kokemusta noista autoista näillä palstan skodafanaattisilla hihhulihepuilla

    • RS-sirkuspelle

      En ole

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe