Dermapen - auttaako ohuisiin ryppyihin?

Silkkipapru

Törmäsin netissä tähän dermapen-hoitoon ja mietin, voisikohan tällä vahvistaa ohutta ja jo ryppyyntymään alkavaa ihoa. Menen käymään juttelemassa jonkin ammattilaisenkin kanssa, mutta kuulisin ensin mieluusti muiden tavisten kokemuksia, jotta voin paremmin arvioida kannattaako tätä kokeilla. Te, ketkä olette dermapen-hoitoa kokeilleet, onko siitä ollut hyötyä - tai kenties haittaa?

Etsin tosiaan keinoa vahvistaa ohutta ja jo hieman ryppyyntyvää ihoani. Ikää on 40 v ja iho on tosiaan viimeaikoina nopeasti ohentunut (entinen akneiho). Hyvät ihonhoitoaineet on käytössä etc, mutta eihän ne ihmeitä pysty tekemään. Inhottaa, kun iho on kuin silkkipaperia ja olisi kiva jotenkin sitä saada paksummaksi ja voimakkaammaksi. Olen palanut elämäni aikana monta kertaa, vaikka en ole ottanut aurinkoa. Ihoni on hyvin vaalea.

28

7209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silkkipapru

      Ja tosiaan ihoni on sen verran herkkä, että esim. timanttihionnalla tehdystä ihonpuhdistuksesta jäi ihoon ilmeisesti pysyvät jäljet toiseen poskeen (raapeuma-alue, joka näyttää laajalta arvelta). > Voikohan dermapenistä jäädä arpia/jälkiä?

      ap

      • Anonyymi

        Jää todellakin arpia. En suosittele Dermapen hoitoa kenellekään. Saa pysyvät vauriot ihoon.


    • Penitietoa

      Hei! Dermapen hoitoja saa tehdä vain sairaan/terveydenhoitajat sekä lääkärit. Itselleni on tehty useammin ja kirurgi tarkasti kasvoni ennen hoitoa. Laite on sähköinen, siinä on 12 päätä sekä eri syvyyksiä. Dermapen auttaa samoin kuin laseri, mutta siinä ei käytännössä ole riskejä. Antibiootti ja muista lääkekuureista tulee yleensä olla kulunut noin kuukausi ennen mitään hoitoja... Muuten voi just jäädä jälkiä ihoon.

      Muista kuitenkin, että minimi aika siihen että mikään ryppy oikeasti katoaa on 6-12kuukautta!!! Kaikki muu on humpuukkia. Uusi iho ei voi kasvaa nopeampaa. Esimerkiksi kuorinnat vain pomppauttavat tärkeät aineet pohjalta pinnalle ja siksi iho näyttää väliaikaisesti paremmalta. Pitkällä aikavälillä nämä hoidot säännöllisesti tehtynä kuitenkin vanhentavat toisin kuin pitkään oli luultu.

      Vanhempi malli on dermarulla. Silläkin saa hyviä tuloksia, mutta toipumisaika on pidempi ja kipu suurempi. Näitä rullahoitoja tekevät myös kosmetologit. Kaikissa hoidoissa, joissa lävistetään ihoa tulee kuitenkin kiinnittää huomiota tekijään. Rulla tulee myös avata aina asiakkaan edessä, kuten kaikki neulat jotka lävistävät ihon.

      Esimerkkinä Kämp Spassa Dermapen näyttää olevan 189€. Sisältää erillisen konsultaatio ajan hoitajan kanssa, jossa katsotaan mitä tehdään. Kannattaa mennä vaikka sinne, niin osaavat kertoa paremmin kuin täällä netissä. Heillä toki aina pari kymppiä ylihintaa...
      MedSpa ssa taas näkyy olevan tarjous 39€. Myyvät ilmeisesti dermarullaa dermapen nimellä. Kiertäisin kaukaa vastaavat tarjoukset.

      • Anonyymi

        Ilona tekee hyvin


    • ghfgjgjhgjghjhg

      Hei! Olen pari vuotta vanhempi. Itsekin aloin selkeästi rypistyä 40 ikävuoden kiepeillä. Sama juttu. Auringossa tahattomia palamisia. Olen atoopikko, allerginen ja laiminlyönyt ihon perushoitoa ja aurinkosuojausta. Hienoja ryppyjä on paljon, näkyvät etenkin auringossa olon jälkeen ja syvempiä otsalla, silmien välissä, silmäkulmissa ja jopa alahuulen alla pystyssä olevia juonteita.

      Olen rahaton, ja olen tehnyt itse kotona mikrorullausta. Kotikäyttöön suositellulla neulan pituudella ei mielestäni ole suurta vaikutusta ryppyihin. Lähinnä tuntuu kuorivat ihoa, eli on hetken kirkkaampi hoidon jälkeen (ainakin itselläni ihon pinta kuoriutui joka kerran jälkeen pois). Tein sarjan viime keväänä ja toisen nyt vuodenvaihteessa. Ehkä iho vähän paksuuntui, ei enää tiputtele verta rullatessa. Lisäksi kasvojumppaan, mutten säännöllisesti. Olen saanut ko. toimenpiteillä ilmeen ystävällisemmäksi. Eli kulmavälin rypyt eivät korostu, vaan ovat suunnilleen samankokoisia otsa- ja silmäkulmaryppyjen kanssa. Kulmien väliä käsittelin myös vähän kotikäyttöön tarkoitettua pidempineulaisella kynämallin mikroneulaimella (omalla vastuulla), ja se vaikuttaa tehokkaammalta.

      Itselläni näkyi myös usein pystysuuntaisia ihopoimuja kaulalla. Mikrorullasin myös kaulan ja dekolteen, ja kaula on nyt paljon parempi. Ilmeisesti eri kohdat iholla reagoivat hieman eri tavoin hoitoon. Teen myös kaulan lihaksia vahvistavaa jumppaa.

      Olen ottanut periaatteksi, että vanhenemista ei voi estää, mutta voi vanheta tyylillä, (vaikka olisi rahatonkin). Ei kannata keskittyä pelkkään pintaan. Jos on laiminlyönyt liikuntaa (olen laiminlyönyt), niin liikunnan aloituskin voi raikastaa ilmettä. Ihan hötöt myös pois ruokavaliosta, vaikken ole fanatismin kannalla. Iho tarvitsee ravinteita ruuasta, jotka liikunta kuljettaa verenkierron mukana paikalleen. Ulkoilu on hyväksi, vaikka aurinko ei ole.

      • Penitietoa

        Hei! Kiva viesti. Pientä mikrorullausta voi tehdä myös kotona. :) Kannattaa vain ostaa apteekista tms tosi luotettavasta paikasta ja vaihtaa rulla joka käytöllä. Eroa lääketieteelliseen dermapeniin siinä varmasti kyllä on just suurempiin ryppyihin.

        Tosiaan liian syvällä ja väärin tehtynä kasvohermosto voi vaurioitua (tämä koskee kaikkia piikkejä ja terapioita) ja näitä on vaikea korjauttaa. Kasvohermo käsittääkseni myös kehittyy 25 vuoteen asti ja ennen sitä ei kannata piikitellä yhtään mitään ellei ole aknea tai arpia. Arpien hoitoon toi kynä on tosi tehokas!

        Itseasiassa, jos ihan totta puhutaan dermapen on todennäköisesti aika hyödytön ennen 30v ikää. Tai moni mukaan hoito.... Just siksi koska kehitysvaihe kestää 25 asti, eikä tuota kehitystä kannata kovasti häiritä.

        ...Mieheni nauroi äsken vieressä, että vain kaikkein idiooteimmat kommentoi suomi24:n. :D


    • Maccu

      Jos Dermapeniä saa tehdä vain sairaanhoitaja/terveydenhoitaja tai lääkäri, niin näköjään myös kosmetologit ovat tämän hoidon ottaneet haltuunsa koska minulle on hoidon tehnyt kosmetologi. Enkä tiennyt tätä kun nyt vasta:( Enkä tarkoita tällä että etteikö hoitoa osaisi tehdä oikein myös kosmetologi mutta miksi kukin ei pysy omalla alallaan...?Siinä mihin heidät on koulutettu. Tämä ei nyt liittynyt tähän ensimmäisen ihmisen kysymykseen.

      • Anonyymi

        Kosmetologi saa tehdä hoito ihan vapaasti, kun ei käytä liian pitkiä neuloja.
        Rullalla saa käyttää 0,5- 1 mm nykyisiin. Kosmetologeja koulutetaan ihan virallisesti dermapen hoitoihin ja koulutuksessa kerrotaan kuin pitkiä neuloja voi käyttää


    • Penitietoa

      Moi! Olen itsekin pohtinut samaa, että Miksi? Varsinkin Helsingin alueelta näitä toimijoita tuntuu löytyvän.
      Terveystieteet, lääketiede -ja oikeustiede ovat aloja, joita ei pitäisi lähteä harjoittamaan ilman pätevyyttä. Raha varmaan näissäkin on motiivina.

      -Nyrkkisääntönä pitäisin sitä, että kaikki mikä lävistää ihon (ehkä lukuunottamatta korvikset) tulisi tekijän olla terveydenhuollon ammattilainen tai lääkäri.

      Syyt:
      1. Oikeaoppinen hygienia/steriilit välineet. Varmasti jo tästä HUSlabin kohusta jokainen voi miettiä millaisia virheitä ammattitaidoton neulankäsittelijä voi tehdä! Esimerkiksi tekijällä ei saisi koskaan olla kynsilakkaa taikka koruja sormissa. Käsineistä huolimatta bakteerit ja virukset voivat päätyä välineisiin, jos sormissa on ylimääräistä.

      2. Ainakin valmistajan mukaan dermapenlaite vaati aina ensin hyväksytysti suoritetun kurssin, jota ymmärtääkseni annetaan vain hoitajille ja lääkäreille. Vasta tämän jälkeen voi ostaa laitteen.
      3. Oikea laite on todella kallis.
      4. Väärässä kulmassa, väärällä syvyydellä ja vääristä paikoista tehtynä kasvohermosto voi vahingoittua pysyvästi tai iho kuolla. Kerta riittää, ja tuhoa on vaikea korjata.
      5. Joku oli mennyt väärälle tekijälle (ei Suomessa) saanut myrkytyksen ei steriilistä välineestä kasvoihin, ja kuollut tämän seurauksena myrkytykseen.

      Jos sinulla ei ole tullut mitään sinertäviä jälkiä kasvoihin, niin hoito on onneksi ollut onnistunut.:)
      Olen myös huomannut, että useat toimijat joita esim. nuoret 7 päivää julkkikset mainostavat ovat itseasiassa lähes järjestäin sellaisia, jotka itse kierrän kaukaa....

      • hyväuskoinen

        Minun ihoni meni pilalle dermapenista. Kuvailit kohdassa neljä, että hoito voidaan tehdä väärällä tavalla. Toimeenpide tehtiin dermapenia mainostavassa lääkärikeskuksessa. Siitä on nyt puoli vuotta. Poskiin tuli poikittaisia viiltoja, jotka ovat ikään kuin laajentuneet. Pieniä reikiä tuli kauttaaltaan ja otsaan pysty-ja vaakaryppyjä ja iho meni pienille "makkaroille".
        Pahinta jälkeä tuli leukaan, josta tuli röpelöinen ja isoreikäinen. Leuan sivuille tuli uurteet, jotka roikkuvat leukalinjan yli. Ne ovat järkyttävän näköiset ja vanhentavat minua vuosia. Ennen minua luultiin huomattavasti nuoremmaksi. Kasvoni ovat olleet vähän epäsymmetriset, mutta nyt kasvoni ovat ihan vinksallaan, koska toiseen leukapieleen tuli syvempi uurre,joka painaa ihon alas.
        Otsaan plastiikkakirurgi suositteli botoxia, joka auttoi paljonkin. Mutta muualla iho on hirveä. Tuntuu myös, että alakasvoista hävisi rasvaa.
        Olen todella ahdistunut. Itsetunto ulkonäön suhteen on mennyt täysin. Ennen olin ihan nätti ja tyytyväinen itseeni, mutta erehdyin hulluuttani dermapeniin, jonka luulin tekevän hyvää iholle ja sitten kävi näin 😢


      • Pessie

        Oletko miettinyt kasvoihin rasvansiirtoa, saattaisi hieman auttaa tilanteeseen


      • idiootti123
        hyväuskoinen kirjoitti:

        Minun ihoni meni pilalle dermapenista. Kuvailit kohdassa neljä, että hoito voidaan tehdä väärällä tavalla. Toimeenpide tehtiin dermapenia mainostavassa lääkärikeskuksessa. Siitä on nyt puoli vuotta. Poskiin tuli poikittaisia viiltoja, jotka ovat ikään kuin laajentuneet. Pieniä reikiä tuli kauttaaltaan ja otsaan pysty-ja vaakaryppyjä ja iho meni pienille "makkaroille".
        Pahinta jälkeä tuli leukaan, josta tuli röpelöinen ja isoreikäinen. Leuan sivuille tuli uurteet, jotka roikkuvat leukalinjan yli. Ne ovat järkyttävän näköiset ja vanhentavat minua vuosia. Ennen minua luultiin huomattavasti nuoremmaksi. Kasvoni ovat olleet vähän epäsymmetriset, mutta nyt kasvoni ovat ihan vinksallaan, koska toiseen leukapieleen tuli syvempi uurre,joka painaa ihon alas.
        Otsaan plastiikkakirurgi suositteli botoxia, joka auttoi paljonkin. Mutta muualla iho on hirveä. Tuntuu myös, että alakasvoista hävisi rasvaa.
        Olen todella ahdistunut. Itsetunto ulkonäön suhteen on mennyt täysin. Ennen olin ihan nätti ja tyytyväinen itseeni, mutta erehdyin hulluuttani dermapeniin, jonka luulin tekevän hyvää iholle ja sitten kävi näin 😢

        Häh?? En ole koskaan kuullut vastaavaa. Missä paikassa sinulle tehtiin hoito?

        Tee ihmeessä valitus Kuluttajavirastoon! Ei dermapenistä pitäisi jäädä mitään näkyviä jälkiä! Onkohan laite jokin halpis versio Kiinasta? Niillä on saatu tuollaisia jälkiä naamaan.
        Laitetta on varmasti liikutettu horisontaali suunnassa eteenpäin kun piikit ovat olleet ihon sisässä. Tämä repii ihon auki, aiheuttaen pysyvän vamman.

        Itseasiassa tästä aiheesta nyt väitellään joillain sivuilla ihan lakivoimin Dermapen vs Dermaroller yhtiö. Derma rulla yhtiö katsoo Derma pen yhtiön tahallaan mustamaalanneen mainettaan Youtube videolla, jossa väitetään rullan olevan "vanhempi versio ja vahingoittavan iho enemmän kuin uusi Dermapen". Derma Pen Laite toimii samoin kuin tatuointilaite, mitä ei ole suunniteltu parantamaan ihon kuntoa.

        Näiden kritisoijien mukaan vanha dermapen rulla on turvallinen ja dermapen ei olisi, juuri siksi koska riski horisontaali viivoihin on suuri Dermapenissä, vaaraa mitä ei ole rullassa. Rulla ei voisi yhtiön mukaan aiheuttaa horisontaali repeämää. Kuulemma Dermapen yhtiöllä on vain ollut hyvä markkinointi ja myynti osasto, mutta vastustajien mukaan laite olisikin nyt ihan "huuhaata".


      • xx0

      • Kristiine
        hyväuskoinen kirjoitti:

        Minun ihoni meni pilalle dermapenista. Kuvailit kohdassa neljä, että hoito voidaan tehdä väärällä tavalla. Toimeenpide tehtiin dermapenia mainostavassa lääkärikeskuksessa. Siitä on nyt puoli vuotta. Poskiin tuli poikittaisia viiltoja, jotka ovat ikään kuin laajentuneet. Pieniä reikiä tuli kauttaaltaan ja otsaan pysty-ja vaakaryppyjä ja iho meni pienille "makkaroille".
        Pahinta jälkeä tuli leukaan, josta tuli röpelöinen ja isoreikäinen. Leuan sivuille tuli uurteet, jotka roikkuvat leukalinjan yli. Ne ovat järkyttävän näköiset ja vanhentavat minua vuosia. Ennen minua luultiin huomattavasti nuoremmaksi. Kasvoni ovat olleet vähän epäsymmetriset, mutta nyt kasvoni ovat ihan vinksallaan, koska toiseen leukapieleen tuli syvempi uurre,joka painaa ihon alas.
        Otsaan plastiikkakirurgi suositteli botoxia, joka auttoi paljonkin. Mutta muualla iho on hirveä. Tuntuu myös, että alakasvoista hävisi rasvaa.
        Olen todella ahdistunut. Itsetunto ulkonäön suhteen on mennyt täysin. Ennen olin ihan nätti ja tyytyväinen itseeni, mutta erehdyin hulluuttani dermapeniin, jonka luulin tekevän hyvää iholle ja sitten kävi näin 😢

        Missä lääkärikeskuksessa sinua hoidettiin?


    • mesoparempi

      Mielummin mesoterapiaan,tehokkaampaa kuin pelkkä mikroneulaus.

    • Espoo911

      En ole käynyt mesossa, vaikka kuulostaa ihan toimivalta sekin. :) Mesossa tosin lisätään usein happoa ts.täyteainetta, ja ehkä siksi epäröin tuloksia.

      Olen itseasiassa käynyt kysymyssä näistä hoidoista sekä kosmetologeilla, että huippu Ihotautilääkäreillä (ei Suomessa).
      Erikoislääkärien sanoin. Mikään ryppy ei oikeasti tasoitu kuin vasta 6-24kk aikana. Uusi iho ei yksinkertaisesti pysty kasvamaan nopeammin. Se mitä esim Dermapenillä hoidetaan, tämä iho tulee pintaan vasta kuukausien kuluttua. Dermapen hoidossakin voidaan imeyttää seerumeita ym. ihoon neulauksen jälkeen.

      Nykyihmiset saa pikemminkin yliannostuksen vitamiineja päivittäin ja ehkä joskus 40-50 ikävuoden tienoilla tuosta vitamiinien erikseen imeyttämisestä jotain hyötyä voi olla.

    • KaurapuuroKaura

      KAURAPUURO virkistää ihoa

      taistelee akne

      kosteuttaa kiristää huokoset ja ravitsee ihoa

      • c_b_vitamiini

        banaani, aprikoosi


    • puhutaanoikeistaasioista

      Täällä on nyt niin höpöhöpö keskustelua kuin olla ja voi. Soittakaapa Me-treatmentsiin Anne Parkkiselle joka osaa kertoa Dermapenistä oikein.
      -Edes pisimmällä pituudella 2,5mm dermapenillä ei päästä kasvohermotasolle, sitä ei tarvitse pelätä. Ainoa laite mikä tulee mieleen joka saattaa tämän riskin aiheuttaa alaleuassa on tällä hetkellä on ultherapy jolla kiristetään lihaskalvoa mutta ei kiinteytetä ihoa.
      -Dermapen on kohtisuora menetelmä josta syystä se ei tee repivää reikää. Se on fysiologinen mahdottomuus
      -Horisontaalisuudesta ja sen virheellisestä tekniikasta ei kannata puhua jos ei tiedä- oikeaoppisesti neulaus tehdään neljään eri ilmansuuntaan hoidon yhteydessä- MYÖS HORISONTAALISESTI.
      -Rasvaa dermapen ei pysty poistamaan, tämä on myös fysiologinen mahdottomuus. Täyteainetta kyllä, jos sen laitosta on alle kuukausi
      -Jos kasvot valahtaa, kannattaa miettiä onko siihen syynä liika murehtiminen, stressihormonit, huono nukkuminen, alkoholi, tietyt lääkkeet yms. aiheuttavat ihon veltostumista samoin kun estrogeenin väheneminen 45v->. Dermapen aktivoi jo sammuneen kollageeninmuodostuksen uudestaan liikkeelle ja päinvastoin kiinteyttää ihoa. Toki ei taikoja tee jos kaikki edellämainitut muut huonot asiat toteutuu elämässä.
      -Sinertävät jäljet eivät tarkoita että jotain olisi mennyt hoidossa pieleen- riittää että on mennyt nappaamaan buranan ennen hoitoa-ei kannata. Eli kannattaa aina jutella hoitajan/kosmetologin kanssa kunnolla ja kertoa ihosairaudet, lääkitykset ja muut. Myöskin hoitajan/kosmetologin ohjeiden noudattaminen on tärkeää ettei lähdetä sooloilemaan hoidon jälkeen ja sitten itketä että hoitaja/kosmetologi on pilannut kaiken.
      -Loistohoito.

      • idiootti123

        Moi! Anne Parkkinen on SKY-kosmetologi eikä lukenut lääketiedettä 12-16 vuotta. Eiköhän ek.lääkärit kuitenkin tiedä "vähän" enemmän. Näitä hoitaja saa monissa maissa tehdä vain sairaanhoitajat sekä lääkärit, samoin kuin täyteaineita.
        Painappa silmänympärys ihoon 2,5cm neulalla pystysuoraan ja mieti voiko osua hermoon.

        Oikeuskäsittely dermarulla vs dermapen on ilmeisesti kuitenkin totta. Dermapen toimii samoin kuin tatuointilaite, ja tätä tekniikkaa ei ole suunniteltu ihon parantamiseen. Dermapenissä yksi neula on aina ihon sisässä kun laitetta liikutetaan eteenpäin. Oikeudessa kai selviää kumpi yhtiö on oikeassa.


      • millieisentti

        vai 2,5 cm.N neulalla.... jaa jaa,ettei nyt olis millit ja sentit menneet sekaisin...


    • idiootti123

      Me-treatments näyttää olevan yksi dermapenin maahantuojista, joten tottakai he puhuvat laitteesta vain positiivista kuten mikä tahansa yritys.

      Yrityksen sivuilla käytetään juurikin tuota kuvaa, missä dermarulla on noteerattu "vanhaksi" ja dermapen "uudeksi" tekniikaksi.
      Todellisuudessa näillä tekniikoilla tai laitteilla ei ole mitään tekemistä keskenään ja vaikutus on hieman erilainen. -Tämän markkinointikuvan luomisesta Dermarulla on ilmeisesti sitten haastanut Dermapen yhtiön oikeuteen yrityksen mustamaalaamisesta ja harhaanjohtavasti markkinoinnista.

    • idiootti123

      Näin puolestaan Jenkeissä, "There isn't any dermaroller or electric dermaneedling device which is approved by the FDA. This makes it illegal to sell any of these devices in the US."

    • idiootti123

      Alla vielä teksti, jonka mukaan MAAILMANLAAJUISESTI toimenpiteitä ns. aidolla laitteella ei saa suorittaa kuin terveydenhuollon ammattilaiset, jos laitteessa käytetään lääketieteen standardien mukaisia neuloja, jotka eivät riko ihoa. *ei myydä kosmetologeille.

      "According to laws and regulations performing a procedure with a micro-needling device which contains needles that are 0.5 mm or greater in length is considered a Medical Procedure. Therefore, by law only medical professionals can perform CIT. Medical micro-needling reaches deep into the dermis. It can cause damage when performed incorrectly. This is why CIT or medical micro-needling is considered a medical procedure worldwide."

    • Ksdlk

      Hyväuskoinen kerro missä lääkärikeskuksessa tämä tapahtui.

      • Sexpl

        Ammattilaiset ottavat valokuvat ennen jälkeen jolloin niihin voi palata. Osa vastuuta. Kiire ei selitä.


    • Mocke

      Onko mahdoton hoito couperosa iholle. Minun couperosaa yritettiin parantaa ”verisuonia katkaisemalla”kuten hoitolaitos kertoi. Tuloksena otsalle pysyvä punainen läikkä. Sinne hoitolaitokseen en suosittele kenenkään menevän, myyvät sitä soittamalla ja lupaamalla ekan hoidon ilmaiseksi...ja se onkin heidän myyntikeikka ja minäkin menin ansaan😤😭

      • dermapenionmikroneulaus

        On huono hoito. Itsellä paha couperosa ja lääkäri sanoi, ettei suosittele mikroneulausta koska ne vain pahentaa. Joten laser tai joku sellainen voisi olla parempi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe